رواية كفر صقر الفصل الثالث عشر بقلم ام فاطمة

      قدم اليوم احداث رواية كفر صقر الفصل الثالث عشر  من روايات وردة من نار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية كفر صقر الفصل 13 بقلم ام فاطمة

كفر صقر الفصل الثالث عشر


تعد رواية كفر صقر الفصل الثانى واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات وردة من نار  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية كفر صقر pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية كفر صقر بقلم ام فاطمة كاملة من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....


يمكنكم ايضا قراءة :
روايه كفر صقر الفصل الثالث عشر

#كفرصقر
الفصل الثالث عشر
.........................🌹
بسم الله ونصلى ونسلم على رسول الله
نظر ياسين لسطل المياه المتسخة الذى كانت تنظف به .
ياسين بسخرية.......ناضرة المية العفنة دى _دى أنضف منك بكتير جوى.
ثم أمسك بالمياه وغرقها بها لتنزل على وجهها ليسقط معه سواد وجهها .
فارتجفت مايسة وارتعشت أوصالها وأصابها الخوف من ردة فعل ياسين عندما يرى السواد يتلاشى من وجهها .
ياسين مصدوماً ...إيه ده ؟
أنتِ مطلعتيش سودة كيف ده ؟
طلعتى بيضة وكيف الجمر كومان !
‌ليه عملتى إكده ؟
إنتِ كنتِ هتشتغلينا صوح ؟ أنت أكيد حد مسلطك علينا .
فوضعت مايسة يديها على وجهها وبكت حتى إنهارات.
مايسة بصوت منبوح من البكاء...لا لا والله ، أنا عملت إكده غصبا عني.
ياسين بصوت جهورى مخيف ......ماطبعا هتكدبى ، أمال يعنى هتجولى أيوه غشيتكم .
وعاملة نفسك مؤمنة ؟ أتاريكِ مية من تحت تبن .

ثم أمسكها من معصمها بقوة فتألمت وتوجه بها نحو المرحاض .
فغسل وجهها بالقوة ليزيل باقى الأثار السوداء .
مايسة ببكاء شديد ...كفاية الله يخليك.
وسيبنى اروح لحالى _ معدش ينفع أكمل شغل إهنه خلاص.
ضحك ياسين بهيسترية .....أسيبك !
أنتِ بتهزرى صوح ؟
سدد لها النظر ياسين بشغف إلى عينيها الساحرتان
ياسين بذهول .....يااااااه _أنتِ طلعتى چميلة جوى .
إرتبكت مايسة وقالت بإضطراب ......أنت هتبصلى ليه إكده ؟
ياسين بعين لامعة.......أعمل إيه ؟ماأنتى طلعتى حلوة بزيادة .
رأت مايسة فى عينيه الشر فحاولت تهرب من قبضته ولكن أحكم بيده عليها بقوة.
توسلت له مايسة بدموع حارقة........ الله يستر عرضك _ سيبنى أمشى .
ياسين بنظرة شيطانية........ ماتحوليش _ إنسى .

وخلينا نعيش وجت حلو مع بعض ده لو عايزة تخرجى من إهنه بسلام .
يأما هخرجك على المشرحة لو رفضتى.
فبكت مايسة بمرارة قائلة.........خلاص إجتلنى أرحم من اللى رايد تعمله .

ياسين بسخرية........مش جولنا نبطل إسطوانة الشرف دى .
مابجتش تنفع معايا .
ثم جذبها من معصمها ودلف مرة أخرى للغرفة ثم ألقاها على الفراش .
وتسللت يده إلى ملابسها ليمزقها عنوة ثم أقترب منها بأنفاس حارة :
فصاحت قائلة ( إتق الله ) يا ياسين وصدقنى ربنا ماهيسبكش واصل .
واللى هتعمله فيه هيتعمل فى مرتك وأختك.
فأرتعدت أوصال ياسين وابتعد عنها وشعر بالندم .
وعندما أبتعد عنها تنهدت مايسة ببعض الإرتياح .
ولكن تفاجئت به
يخبط رأسه بالحائط عدة مرات حتى نزفت رأسه .
صاحت مايسة بفزع..........حرام نفسك ليه هتعمل إكده ؟
ياسين بصوت جهورى ...إسكتى خالص _مش عايز أسمع صوتك.
وافتحى الدولاب ده _ خدى منه اى عباية وألبسيها.

وأمشى من إهنه بسرعة مش رايد أشوف وشك تانى .
ففتحت مايسة باضطراب وشدت عباية سوداء أخرى وسط مجموعة كبيرة من كل الألوان الزاهية .
وارتدتها فوق ملابسها المبللة والمقطعة .
ثم فرت من أمامه هاربة .
ونزلت الدرج مسرعة حتى إنها لم تأخد بالها من إسماعيل الذى اصطدمت به.
إسماعيل بغضب .....أنتِ مش تحاسبى ؟
ولكنها لم تنتبه له وخرچت مسرعة من القصر.
إسماعيل متعجباً.....هى مين البت دى وبتجرى إكده ليه ؟
ونازلة من وين ؟
معجولة تكون كانت عند سى ياسين ؟ بس هو صراحة مش من الصنف ده ؟
أمال إيه بس ؟
........
فلاش باااااك
ذكريات حمدان مع زوجته زينب
وبعد مرور عدة أشهر وضعت له الولد الذى تمناه وسماه طوليب وفرح به فرحاً شديداً وبمرور الوقت بدء الولد يكبر وتعلق به قلبه كثيرا واستجاب لكل طلباته .
ولكن مع الوقت مل طوليب من الحبس فى المنزل من غير رؤية أحد ، فأراد الخروج.

.فنهرته والدته زينب قائلة .....بلاش يا ولدى _ أبوك لو عرف هيزعل منيك .
طوليب بنفور ......أنا زهجت من الحبسة دى _ولا حد بيزورنا ولا بنزور حد .
زينب ...أبوك هيخاف علينا معلش _ وأهو هيچبلك كل طلباتك اللى تريدها.
طوليب........بس أنا عايز أنزل العب فى الشارع شوى، فيه ولاد كتير هيلعبوا وواحد منهم نضرنى واجف وجلى ماتيچى تلعب معانا .
فأنا هنزل شوى بس يا يمه ألعب معاه إكده ، وأطلع ماتخفيش عليه .
تركته زينب كثيرا أن يستمع لكلامها وتنبيهات والداه قائلة........يا ولدى بلاش _ الله يسيئك .
أبوك هيبهدلنا لو عرف .
طوليب برجاء شديد .......معلش شوية بس ولو لمحته هطلع جبليه بسرعة .
خبطت زينب على صدرها قائلة.....يا مرك يا زينب لو عرف أبوك _ ربك يستر بجه .
بس إلعب شوية وأطلع على طول ماشى .
تنطط طوليب من الفرحة قائلا......ماشى حاضر يمه .

نزل طوليب الشارع لأول مرة وتعرف على أولاد فى مثل عمره ومن هو أكبر منه .
وكان حينها طوليب قد بلغ من العمر ثلاث عشر سنة .
رأه فى الشارع حسام الذى كان دوما يحثه على النزول للعب معه فأقترب منه _ وعلى وجه ابتسامة قائلا .......أخيرا يا ابنى نزلت _ أنت هتخاف من أمك ولا ايه ؟
عيب أنت بجيت راجل .

طوليب بغضب......ما أنا راجل جصادك أهو
حسام بسخرية.......طيب بچد ورينى إكده ؟
طوليب متعجبا........أوريك كيف يعنى؟
حسام بمكر........خد السيجارة دى .
أشربها وورينى الرچولة .
تردد طوليب فى بادىء الأمر ولكن مع سخرية حسام أخذها .
ولكن أصابه سعال شديد منها ، فسخر منه حسام .
حسام........وبتجول راچل ! لا إجمد إكده .
طوليب....بس دى واعرة جوى .
حسام ....معلش عشان اول مرة وبكرة هتتعود
وعلى فكرة دى منى ليك هدية .
لكن لو عايز بعد إكده لازما تدفع تمنها .
طوليب.........ماشى أدفع زى ما أنت عايز .

حسام...........وحاسس بإيه دلوك ؟
طوليب بضحك هستيرى...........لا السيجارة دى تمام التمام .
وحاسس كإنى طاير فى السما ،حلوة جوى جوى .
حسام بمكر.......تمام إكده
تعال بجه نلعب مع العيال دى كورة وأنت مبسوط إكده.
طوليب........يلا بينا .
..............................
ابتاع عبد القادر أشياء كثيرة للعروس من طعام وشراب وملابس وهدايا .
ثم توجه لمنزلها واستقبله والداها بترحيب شديد .
ولكن عندما أقترب منه وشم رائحة فمه.
سرعان ما ابتعد ولكن من الحرج لم يظهر النفور .
والداها بسطويسى ......أهلا يا عبدالقادر عريس الغالية _ نورت أتفضل بيتك ومطرحك.
ثم نظر بسطويسى لما معه مما لذ وطاب فاتسعت مقلتيه فرحا وزاد فى ترحيبه .

...يا أهلا يا خوى يا بحر الكرم أنت والله مكنش ليه لزوم هتتعب نفسك .
عبد القادر مبتسماً.......لا دى حاچة بسيطة وخلى الست ام هنية تحضرلنا عشوة حلوة إكده من إيديها .
وعندك فى الأكياس دى اللحمة والخضار وكل حاچة هتحتاجاها .
بسطويسى.......حاضر عيونا ليك يا عبد الجادر يا نسيب الهنا .
أتفضل أجعد وهبعتلك هنية تتحدتوا شوى عجبال منجهز العشا.
ولج بسطويسى لإبنته ( هنية ) قائلا... يلا يا بتى ، جهزتى _ عريسك چه بره.
هنية...حاضر يا بوى ، وجاب إيه معاه ؟
بسطويسى ... ...جاب كتير جوى أكل وشرب واكياس تانية فيها خلجات جديدة عشانك .
هنية بعبوس.. ....بس إكده ؟ مجبش دهبات .
بسطويسى......مش لسه يا بت چببلك الزيارة اللى فاتت خمس غوايش .
هنية........ايوه بس أنا جولتله عايزة سلسلة كبيرة إكده بدلاية عليها صورتى .
بسطويسى........براحة عليه يا بت يا هنية .
عشان مايزهجش من الطلبات الكتير دى جوى .

قضبت هنية جبينها وقالت بنفور ....يزهج ليه ان شاء الله؟
أمال أنا رضيت ليه أچوز واحد جد أبوى ؟
عشان يعيشنى متهنية ويچبلى تجلى دهبات .

حاول بسطويسى تهدئتها بعض الشىء قائلا.....طيب يا بتى .
اطلعليه دلوك بس عشان ماهتسبهوش لوحده كتير ميصحوش .

هنية بنفاذ صبر ......حاضر يا بوى بس هتذوج إكده حبتين عشان أملى عينيه التنين ويچبلى كل اللى أريده منه.
ثم أنتهت هنية من وضع مساحيق التجميل وهندمت من ملابسها ثم نظرت إلى المرآة بغرور قائلة"
والله خسارة فيك يا جرد أنت يا عبد الجادر , الحلاوة دى كلاتها ، بس نجول إيه النصيب والحوجة العفشة.
يلا لم أطلعه بجه .

ولچت هنية إلى عبد القادر الذى وقف حين رآها واتسعت مقلتيه فرحاً بتلك الفتاة الصغيرة المُزينة كأنها عروسة المولد .
بينما بهية أفنت عمرها فى خدمته وضاع شبابها فى خدمة أولادها لتأتى تلك الحمراوية لتأخذه طمعاً فى أمواله .
عبد القادر بلسان مدلدل وعين مفتوحة ( مذبهل يعنى ) ...تعالى إهنه جمبى متكسفيش يا جمر .

إحنا خلاص جربنا نكتب الكتاب ونعلى الچواب .
هنية بدلال مصطنع ......لا أنا مش هجرب ولا أكلمك من أساسه _ أنا زعلانة منيك .
عبد القادر ......أنا مجدرش على زعلك واصل يا حتة الجشطة بالعسل .
هنية........أمال يعنى مجبتش السلسلة أم دلاية اللى طلبتها منيك .
إيه أستخسرتها فيه ؟
عبد القادر..........أنا أجدر بردك .
ثم وضع يده داخل جلبابه ،ليخرجها من صديره الصعيدى الداخلى .
فاتسعت عين هنية فرحا وحدثت نفسها ...ايوه إكده ،هو ده الكلام صوح .
فأقتربت منه لتأخذها ،فشمت رائحة فمه العفنة فاختطفتها بسرعة من يده وسرعان ما أبتعدت.

حزن عبد القادر لإبتعاده عنه قائلا ......ليه إكده يا حبة الجلب ؟
ده أنا مصدجت تجربى منى.
هنية بتلعثم ........لا بس هروح أشوف امى عوجت ليه إكده فى العشا وچاية.
ثم هربت مسرعة من أمامه .
ولجت المطبخ لوالدتها وهى ممسكة بأنفها.
والدتها رسمية.........إيه يا بتى اللى جومك من جمب عريسك ؟
هنية بنفور..........يا ساتر ده ريحته كيف الجبر ، ومش جادرة أجعد جاره واصل .

رسمية........معلش إستحملى يا بتى .
عشان الجوازة تتم ولا رايدة مرته العجربة بهية تفرح فينا ؟
هنية..........بس يمه ده ريحته محدش يطيقها .
لا لا مش لازما الچوازة دى وكفاية اللى اخدته منه وأشوف حد تانى أنفضه بردك .
رسمية........يا هبلة وإحنا ضمنين _ عصفور فى اليد خير من عشرة على الشجرة .
هنية بنفور........بس ريحته يمه صعبة جوى .

رسمية.........أبجى شوفيله وصفة من النت ، تظبط حاله وماتفرحيش فينا العدوين.
أشارت هنية بلا مبالاة قائلة.. ....هحاول يمه .
رسمية مبتسمة........شاطرة _ زى امك .

روحى يلا أجعدى معاه عشان ماهيزهجش .
هنية.......هو فين أبوى ؟
يجعد معانا وأهو نكلم كلنا بدل مايجرفنى بريحته دى .
رسمية........أبوك نزل يشترى شاى من البجال وطالع .
ثم دلف إليهم بسطويسى ومعه الشاى .
هنية..........كويس يا بوى إنك چيت _ تعال إجعد معانا عشان مش متحمله ريحة الجطران ده.
بسطويسى .....عندك حج يا بتى _ وأهو هنعمله كوباية شاى بالجرنفل يمكن تعدل ريحته شوى .
#كفرصقربقلمى ام فاطمة
.........................
شعرت ثريا بالدوار من اللف والموسيقى الصاخبة فى الزار .
وكان قنديل منتظرا بفارغ الصبر لحظة سقوطها .
حتى ما إن سقطت فاقدة الوعى فأسرع لحملها سريعا وأدخلها غرفته .

وضعها قنديل على فراشه وأخذ يتأمل وجها ثم أزاح عنها حجابها لتنسدل خصلات شعرها المائل للحمرة على وجهها .
أزال قنديل خصلاتها برقة ولمس وجنتيها بحب.
قنديل بشوق .......أه يا ثريا .
لو تعرفى جد إيه حبيتك من اول مرة شوفتك ، وأتمنيت اللحظة دى كتير جوى .
وكنت بحلم بيكِ كتير .
ومش طايج أشوف حد غيرك .
أنا بحبك جوى ، يمكن لو كنت شوفتك زمان ، كنت أتجوزتك أنا بدل سى ياسين بتاعك ده اللى مهملك ومش حاسس بجيمتك .
مش عارف كيف الواحد يبجى عنده الجمر ده كله ومهمله وسيبه لحاله ؟

لكن مهتخافيش أنا معاكِ دلوك ومش ههملك أبدا .
يا جلبك اللى جايد نار يا جنديل .
وبيديه القذرة أزال عنها عبائتها ليحل لنفسه ما حرم الله .
حتى سالت دمائها فتألمت ثريا ثم ففتحت عينيها ببطىء هامسة .
ثريا بألم ......أنا فين ؟
تفاجىء قنديل بالدماء فابتعد عنها خائفا .
قنديل بفزع .......إيه ده هى هننزف ليه إكده ؟
يا ليلتلك المجندلة يا جنديل _ يا خوفى ألا تروح فيها .
وتروح أنت معاها فى داهية .
ثم دئت ثريا فى إستعادة وعيها وتذكرت اين هى وماذا كانت تفعل واحساسها عندما سقطت على الأرض .
ثم رأت نفسها على هذه الوضع المشين ، فجذبت الملائة لتستر جسدها بسرعة لتطلق صرخة ألم مدوية.
ثريا بغصة مريرة ......أنت عملت فيه إيه يا خسيس أنت ؟
أقترب منها قنديل محاولا تهدئتها
قنديل...إهدى إهدى إكده _ أنا هحبك وصدجينى غصب عنى مجدرتش أبعد عنك واصل .

ثريا بنفور........أنت يا جربوع تعمل فيه إكده أنا ثريا حمدان الجناوى .
أنا هجتلك وأشرب من دمك يا خسيس .
قنديل بلا مبالاة.........وأنا جنديل ونفسى تحبينى زى مابحبك يا ثريا .

صاحت ثريا بغضب.........شكلك أتچننت بجد !
أنا هحب واحد زيك أنت ؟
أنا مرت ياسين الدهشورى _ ابص لجرد زيك ؟

كتم قنديل غضبه قائلا........مجبولة منك وهسامحك عشان هحبك بس.
بس ماحدش يجدر يكلم جنديل بالطريجة دى .

ثريا.......أنت مين أنت ؟
أنت صرصار أدوسه برجلى .
أما أنا ثريا حمدان الجناوى.
وهتشوف منى الويل على اللى عملته ده .
قنديل بسخرية..........ولا تجدرى تعملى حاچة .
إلا لو عايزة تبجى فضيحة بنت حمدان الجناوى على كل لسان فى الكفر.
اتسعت عين ثريا وبدت على ملامحها الدهشة قائلة...........كيف ده ؟
قنديل..........لانى معايا شريط فيديو مصوره لينا احنا الاتنين _ شريط حب يا جمر .
فلو فكرتى تعملى اى حاچة هكون موزعه على الكفر كلاته .
وساعتها نشوف بجه أبوكِ ولا چوزك هيعملوا إيه ؟
مش بعيد هيخلصوا عليكِ.
بس أنا هحبك ورايدك .
ومش رايد ليكى الفضيحة .
ثم نظر لها بخبث قائلا "
وعشان إكده هتيجى هنا ليه بالذوج تانى وتالت والا انتى خابرة انا ممكن اعمل ايه؟

صاحت ثريا بغضب.......أنت مخبول اكيد .
عايزنى أجيلك أنت واخون جوزى عشان خاطر هلفوت زيك .

ثم تكاثر نزفها للدماء وشعرت بالإعياء وأمسكت برأسها .
فخاف قنديل فأسرع إليها والبسها عبائتها ثم نادى على سيد وافهمه الأمر .
سيد..........يا مصيبتى_ افرض راحت فيها .

قنديل بخوف.......ربنا يستر .
نادى بس صفية تخدها على المستشفى على طول .

ولجت إليها صفية وعندما رأتها على تلك الحالة فزعت وصرخت ليكتم أنفاسها قنديل بيديه .
قنديل.......
أكتمى خالص يا ولية ، وحسك عينى تجولى اى حاچة من اللى حوصل ده .
هيكون اخر يوم فى عمرك _ أنتِ واعية ؟
فهزت صفية رأسها بخوف
ثم أتبع قنديل "
ويلا خديها من إهنه على المستشفى عدل .

وأبجى هطمن أنا عليها بطريجتى ولما تخف عايزك تجبيها ماشى؟
فنظرت له صفية نظرة حقد ممزوجة بتوعد .
صرخت ثريا فى وجه صفية.....غتينى يا صفية .

صفية بألم ممزوج بالندم على ما فعلته بها .
حجك عليا أنا يا ست ثريا _ معلش سامحينى .
وجومى معايا يا ست ثريا _ ألف سلامة عليكى يا حبيبتى .
وان شاءالله تكون حاجة بسيطة وهنروح دلوك للمستشفى نطمن عليكى .

بالكاد ثريا أستطاعت الوقوف مستندة على صفية
ثم بنظرة قوة رغم ضعفها لـ قنديل.....مش ثريا اللى تعمل فيها إكده !

قنديل بسخرية...........ولا جنديل حد يجوله إكده .

عشان أنا كل اللى بريده بخده .
ولو مش بالذوج بخده بالعافية.
بس أنتِ هتجيلى بالذوج عشان خابرة إنى هحبك صوح .

فبصقت ثريا على وجهه ثم ولجت للخارج مع صفية وتوجهوا نحو المستشفى.
مسح قنديل وجه غاضبا....هدفعك تمن العملة دى غالى جوى يا ست الستات .
وفى المستشفى.
كشفت على ثريا طبيبة شابة بملامح رقيقة ( احلام ) .
أحلام........ألف سلامة عليكِ.
انتِ اسمك ايه ؟
ثريا...........إسمى ثريا حمدان الجناوى.
أحلام .......اهلا بيكِ مدام ثريا.
متجوزة بقالك كتير ؟
ثريا........سنتين
أحلام .......وعندك اولاد
ثريا.........لا لسه ربنا مأردش.
أحلام.........والنزيف ده اول مرة يجيلك .
ثريا........اه يا دكتورة.
أحلام .......غريبة .
طيب تعالى على السونار كده نشوف الرحم ونطمن .
بس ريحى نفسك كويس على السرير واطمنى خالص متقلقيش .

ثم ظهر شىء ما بالسونار جعل أحلام تبتسم .
أحلام .........خلاص عرفت سبب النزيف .
بس خدى بالك بعد كده من اى مجهود وعايزاكِ ترتاحى تماما الفترة الجاية دى .
ثريا بقلق.........هو فيه إيه وليه يا دكتورة طمنينى .
أحلام .... مبروووك حضرتك ؟؟؟
................................
يارب تكون عجبتكم حلقة النهاردة
متنسوووش لايك وكومنت تشجيعى عسل زيكم .
وتوقعاتكم إيه مع مايسة ؟
يا ترى خلاص كده انتهت علاقتها بـ ياسين ومش هترجع للقصر تانى ؟
ايه رأيكم فى شخصية هنية عروسة عبد القادر ؟
وثريا هتعمل ايه تانى مع المنيل قنديل ؟
...........
نختم بدعاء جميل⁦❤️
اللهم أعوذ بك من الفتن ما ظهر منها وما بطن .
فاقبضنى إليك غير مفتونة .
ام فاطمة .

الى هنا تنتهى احداث رواية كفر صقر الفصل الثالث عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية كفر صقر الفصل الرابع عشر من خلال الضغط على اللينك واكمال الرواية .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية كفر صقر ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-