رواية كفر صقر الفصل السادس عشر بقلم ام فاطمة

       قدم اليوم احداث رواية كفر صقر الفصل السادس عشر  من روايات وردة من نار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية كفر صقر الفصل 16 بقلم ام فاطمة

كفر صقر الفصل السادس عشر


تعد رواية كفر صقر الفصل الثانى واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات وردة من نار  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية كفر صقر pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية كفر صقر بقلم ام فاطمة كاملة من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....


يمكنكم ايضا قراءة :
روايه كفر صقر الفصل السادس عشر

#كفرصقر
الفصل السادس عشر
.........................🌹
قنديل غاضباً:
المهم عملت كيف ماجولتلك واطجست على ثريا وصفية فى المستشفى وعرفت عملوا إيه ؟؟؟
سيد غامزا له .......طبعا خدامك أنا يا سى جنديل .
قنديل بترقب .......ها وعرفت حاچة ؟
سيد مبتسماً......اه عرفت .
وحصل المراد وهيچيلك نونو إكده صغير فى الطريج.
ظهرت ابتسامة واسعة على ثغر قنديل ....أيوه إكده .
دى الأخبار الحلوة ولا بلاش .
يا حبيبتي يا ثريا يا أم ولدى الغالى

سيد مشاكسا.....جولى صوح ؟ أنت خابر دلوك عندك كام عيل ؟
فضحك قنديل ساخراً.....ماتحسدش يا واد يا سيد . خليها فى سرك .
وأنا ماهعدهمش وخليهم إكده بالبركة .

بس هحس بيهم لما أشوفهم فى الطريج مع أمهاتهم .
بس هسكت عشان أواصل الخير اللى هعمله .
وصدق الله حين قال
في سورة الكهف ﴿قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا * الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا﴾

قنديل.......بس مايهمنيش حد فيهم واصل دلوك ، خليهم لأهاليهم .
المهم عندى دلوك _ولد الكوتشينة اللى هجش بيه فلوس ملهاش عدد وهچيب أمه غصب إهنه عندى
(واد ثريا حتة الملبن) _ وحشتنى جوى جوى .

بس هسبها شوية تفرح بحملها ويثبت ولما تجوم بالسلامة ،هيكون ليه حديت تانى معاها.
حاچة إكده هتكون ضرب نااااااااار .
وهنشوف مين اللى هيكسب فى الآخر يا بت حمدان الجناوى يا جمر أنتِ.
.....................................
سكينة زوجة حمدان القناوى أصابها الحزن من كثرة شرود زوجها وابتعاده عنها لبعض الوقت.
فحدثت نفسها "
سكينة بشك....هو ماله الراجل ده؟
كل شوية إكده سرحان ؟ يا ترى شارد فى إيه ؟
يكونش حن للماضى وعملته السودة بتاعة زمان وچوازه من العيلة دى ( زينب ) فى السر من ورايا .

وإيه كومان كان فاكرنى إياك نايمة على ودانى ؟
مفيش ست چوزها يچوز عليها فى السر وماتحسش بچوزها مهما خبى عليها , بتحس وبتعرف على طول .

بس أنا عملت نفسى مش عارفة حاچة واصل .
وسبته يتهنى يومين وجولت نزوة زى باجى الرچالة الدون وهتخلص .
ومسيره هيرچع لحضنى .
أنا سكينة اللى اتحملت معاه اللى محدش يتحمله من وكان هو صبى هيوزع الكيف على الناس وبعد إكده بجه معلم وريس وله جيمة وجرت معاه الفلوس فى إيده زى الرز وفى الآخر يچوز عليه .
بس أنا عملت نفسى مش عارفة وجولت أشوف أخر الحكاية إيه ؟

فجولت أصبر عليه شوية وهيرچع ليه تانى أكيد .

لكن حضرته لما چاب الولد من حتة العيلة دى حرج جلبى وزى مايكون نار عششت فى چسمى.

وجولت هيكبر الواد ده وهيچى ياخد كل حاچة من بتى بالساهل إكده على طبج ورد .
لا ده كان على جثتى أحسن .
فجعدت وفكرت أعمل إيه فى المصيبة دى ؟

وفى نفس الوجت لازم أحرج جلبه عليه زى ماحرج جلبى .
فجولت أصبر واستنى لما الولد ابنه إكده اشتد عوده وكبر جدامه إكده وفرح بيه وحس إن بحاله سند صوح اللى كان بيحلم بيه طول عمره .

بس أنا فى لحظة خليته يضيع ويضيع معاه كل حلمه فى السنين اللى فاتت دى كلاتها .
كيف بجه عشان تعرف دماغ سكينة ماشية إزاى ؟
ومحدش واصل يجدر ينزل عينيها الأرض .
فوصيت الواد حسام ابن شلباية هتشتغل عندينا .
واد فاسد بمشيه بالكيف أنا .

وخليته يصاحبه وشوية شوية يعوده على الكيف وبالتدريج حاجة فحاجة لغاية ماجه اليوم اللى جولت هو ده وزودله فيه الجرعة اللى تقضى عليه وتخلصنى ونار جلبى تبرد.

ويولعوا هما لما الواد يروح فيها ويدوج النار اللى ولعها فى جلبى من زمان ومحدش حاسس بيه .

وكومان مش بس كده فرحت جوى جوى لما عرفت إن مرته أتچننت ومشيت تهلوث فى الشارع لما أبنها الحيلة مات وغار فى ستين داهية .

وهو طبعا نكرها ولا كأنه يعرفها عشان الخبر مايوصلش ليه وأغضب عليه وهو خابر غضبى زين كيف .
والحمد لله فشيت غل السنين اللى فاتوا وجهرة الجلب .
ورجعلى حمدان لحضنى وبتى ربنا يخلهالى وافرح بعوضها واستريحت ونار جلبى بردت شوية
بس منستش أبدا عملته السودة دى ولا عمرى هنساها واصل .
وشكله باين جوى إنه عمال يتحسر عليه دلوك من عمايل نسيب الفجر چوز بته .
بس أحسن خليه يتحسر وأنا أفرح فيه أكتر وأكتر
مش بيجولوا بردك ( إن كيدهن عظيم )
وأنا كدته وهو يشرب نتيجة أعماله السودة .

..........
سمع عمران صوت لـ طرق الباب ليلا فى ساعة متأخرة .
عمران بقلق...خير يارب .
مين هيخبط علينا السعادى ؟
ثم نادى على مايسة "
يا بت يا مايسة _تعالى إفتحى شوفى مين هيخبط دلوك ، استرها يارب .

مايسة....جاية أهو يا بوى بلبس الطرحة بس .

عمران لما رأى مايسة...........جولى الأول مين يا بتى ؟
ماتفتحيش إكده على طول عشان الوجت متأخر ؟

مايسة.......يعنى يا بوى أكيد حد نعرفه .
مش معجول حرامى يعنى، إحنا معندناش حاجة تسرج من أساسه .
عمران بنفاذ صبر ......يا بتى _ إسمعى الكلام وجولى مين مش هتخسرى حاچة .
مايسة... ....حاضر يا بوى حاضر .

مين يلى هتخبط دلوك على الباب بيجولك ابوى؟

فضحك عمران..... ...مخلف هبلة بس بجلب أبيض .

فردت صفية ....أنا خالتك صفية يا بتى _ أفتحى ؟

ارتجفت مايسة وخشيت أن تكون أتت لتشكو لها إنها بسببها طردوها من القصر .
لإنها هى من أتت بها للعمل وهى تعلم بحقيقة شكلها فكان جزاءها الطرد من القصر .

فخافت من تحمل إثم لا تطيقه وأيضا ليس بيديها شىء تساعدها به .
فالله وحده هو الذى يعلم بالسر وأخفى .
فتحت مايسة الباب مترقبة هجومها عليها معاتبة .......ولكن تفاجئت بإبتسامة مشرقة تعلو وجهها فتعجبت !

مايسة....أهلا يا خالة _أتفضلى يا حبيبتى .

صفية.........لا مش وجته عايز اروح للعيال ، الوجت متأخر .
أنا بس رايدة أجولك كلمتين على الواجف إكده وهمشى .
مايسة بترقب .....خير يا خالة ؟
صفية بمكر.......بت يا مايسة إسمعينى زين ؟

ياسين بيه حكالى اللى حوصل بنتكم .
فاضطربت مايسة ووضعت يدها على قلبها بفزع وقلق مما ستقوله لها .
ولكن هدئت نوعا ما لما تابعت صفية قولها ....
بس خلاص هو هدى وسامحك عشان خاطر أبوكِ الغلبان .

وبيجولك تعالى بكرة أشتغلى عادى فى الجصر .
بس خلى بالك بعد إكده وأنتِ بتنضفى متكسريش حاچة تانى .
لإن سى ياسين كان غالى عليه جوى التمثال اللى كسرتيه ده وأنتِ هتنضفى .

اتسعت مقلتى مايسة ولم تصدق ما سمعته وتسائلت ( تمثال إيه ) ولما يرغب فى عودتها مرة أخرى بعد ما علم حقيقة وجهها ؟
هل فعلا يشعر بقلبها ؟ أم فقط لا يريد إلا جسدها ؟
صفية بتعجب ...إيه شردتى ليه إكده ؟ ومش بتردى عليه ؟

هستناكِ خلاص بدرى نروح مع بعض الجصر ؟

مايسة بتوتر واضح... .....مش عارفة يا خالة ؟
خايفة يغدر بيه تانى .
ده لسانه كيف الفرجلة .
صفية بضحك.......معلش يا بتى إستحملى عشان لجمة العيش .
ويمكن لما يچى ولى العهد ربنا يهديهم ويخفوا شوية عن خلج الله شوية .
مايسة بصدمة ...ولى العهد !
هى مرته حبلى ؟
صفية.......ايوه يا بتى وفرحانة جوى جوى .
بس ال مستغرباه هو !
مايسة بحب إستطلاع ....ماله هو ؟
صفية.........هو مش عرفاله ؟ ليه مش باين عليه الفرحة ؟
مع إن الحمل چى بعد غيبة سنتين ، مفروض يكون فرحان جوى زى ست ثريا.
مايسة ....غريبة _ بس يمكن عشان راچل يعنى .
هيفرح من جواه وماهيبنش الفرحة عشان مرته متدلعش عليه .
ماأنتى خابرة يا خالة طبع الصعايدة إهنه ، مهيدوش جيمة للست جوى ، عشان جال إيه ؟
ماتشوفش نفسها عليه .
بس بالعكس لما الراجل يفرح ويفرح مرته معاه ، هى هتجيد صوابعها العشرة شمع .
صفية....عندك حج يا بتى ، ربنا يهديهم .
ويلا أفوتك بعافية عشان الولد مستنينى وأنا أتأخرت كتير جوى .

أشوفك بدرى بكرة ان شاء الله.

مايسة بنفاذ صبر ...إن شاءالله يا خالة ربنا يسهل .

تركتها صفية فى حيرة من أمرها
فعقلها يرفض الرجوع ولكن تباً لقلب أشتاق لمعذبه ويريد العودة لرؤيته .

ثم تذكرت إنه سيأتى له ولد فعبست وتسائلت
( كيف سيكون لى مكانة فى قلبه بعد أن سيكرمه الله بولد يملىء عليه حياته ولن يرى غيره ، ولا تعلم المعذبة إنه لا يريد من الدنيا سواها )

عمران....فيه حاچة يا بتى ؟
صفية كانت رايداكِ فى حاچة ؟
مايسة...لا يا بوى .
هتجول بس معوجش الصبح بدرى عشان هتستنانى هنروح الشغل فى الجصر سوا .
عمران...طيب يا بتى _ خشى نامى دلوك .

عشان تجدرى تصحى بدرى ومتتأخريش .
مايسة...حاضر يا بوى _ثم قبلته من چبينه قائلة
تصبح على خير يا بوى .
عمران ..وأنتِ من أهله يا بتى
.
ثم ولجت لغرفتها وامسكت مصحفها لعله تجد بتلاوة ألايات بعض السكينة على قلبها الممزق .
( ألا بذكر الله تطمئن القلوب )
ثم أخذها التفكير هل ستذهب أم لا ؟ وكان الغلبة للقلب على العقل ،فقررت أن تذهب ولكن ستحصن نفسها دوما بذكر الله ، فهو سبحانه أنجاها المرة الأولى وسينچيها فى كل مرة من شره .
...........................
رن هاتف ياسين فوجد المتصل حمدان القناوى.
ياسين بنفور ...أكيد هيسمعنى كلمتين عشان كيف يعنى مستناش حضرته وأكون فى إستقبالهم فى القصر ؟
أنا مش طايجهم ولا طايج بنتهم والحاچة الوحيدة اللى هتصبرنى دلوك عليهم هى ولدى الل چى فى الطريج .
ولو إنى مش فرحان وخايف جوى ، لإنى خابر إنه هيتربى كيف .
هيتربى أنانى ويبص لخلج الله من فوج كإنه من طينة غير طينتهم .
مش هيعرف الفرج بين الحلال والحرام .
هيعيش يستمتع بكل حاچة ومش ههيمه غير نفسه بس .
ربنا يستر من الولد ده خايف فعلا يطلع شرانى ويزيد حسرتى أكتر ما متحسر على نفسى .

ثم رن هاتفه مرة أخرى فاضطر الإستجابة
ياسين....ألوووووووو يا حمدان بيه.
حمدان غاضبا...أخيرا رديت إيه وينك ؟
چيت ملجتكش ؟
ياسين.......معلش جولت أروح أشجر على شغلنا .
حمدان......طيب إرجع عشان عايزك فى موضوع مهم وإنسى أى شغل دلوك .

ياسين بأنفاس حارقة....حاضر تحت أمرك راچع.
ياسين لـ صهيب ...إرچع بيه تانى للجصر يا صهيب.
صهيب...أمرك يا سى ياسين بيه .
............
ضمت سكينة ثريا بفرحة لحملها ثم أطلقت الزغاريد
ولكن وجدت فى وجهها الحزن .
سكينة.......مالك يا بتى ؟
وشك ماله حزين إكده ؟
مش كنتِ هتتنططى من الفرحة من شوى ؟
إيه حوصل ؟
ثريا بحزن....ياسين يمه .
كنت بحسبه هيفرح جوى لما أحمل وهيرجع كيف ماحبيته ، يتمنالى الرضا أرضاه .
سكينة...أمال يعنى ماله ؟
ثريا.........ماله ده ماله وماله يمه _ده أتغير خالص وتصورى حساه مش فرحان إنى حبلة واصل .
سكينة .........كيف ده ؟
ثريا..اه والله .
زى مابجولك إكده ؟ وماعتش خابرة أعمله إيه عاد ؟ عشان أراضيه .
سكينة ...معلش متزعليش نفسك ، ويمكن هو هيخبى فرحته عشان الحسد .
أصلوا كيف يعنى ماهيفرحش ، ده أول فرحتكم .
وأنتِ لازما ولابد ، تحطى فى دماغك إنك ثريا حمدان الجناوى .
يعنى ماهيمكيش أى راجل ، ولو حكم تدوسى عليه برچلك كومان .
المهم أنتِ وفرحتك بإبنك اللى چاى ، محدش يأثر عليها ، وراعى نفسك إكده وارتاحى .

وماتخفيش من الزفت ياسين ده نكرة .
بس أنتِ مش عارفة كيف تجصصى ريشه .
فسايج عليكِ الدلال عشان عارف إنك هتحبيه .
#كفرصقربقلمى ام فاطمة

أما لو هملتيه ولا كأنك شيفاه واهتميتى لحالك .
هيجرى وراكِ وهيخاف تروحى منه ويروح كل الخير اللى عايش فيه ده .

ثريا بتفكير....صوح يمه عندك حج _ههتم لحالى ومش هعبره .
وهدوس على جلبى شوية ، يمكن يرچع يبوس الأيادى زى الأول .
ياريت يمه عشان تعبت جوى منه .
سكينة.......لا مش بت سكينة اللى تتعب .
لازما تكون رأسك مرفوعة وسعادتك تخديها بيدك ولا يهمك حد واصل ودوسى على الكل ، فاهمة يا ثريا ؟
ثريا....فاهمة يمه _ ربى يخليكِ ليه.
سكينة.....ايوه كده يا بتى _ التجل صنعة كيف مابيجولوا .
.................

شرد دكتور احمد( طبيب ياسين ) فى سمية تلك الحورية فى شكل بشر .

احمد محدث نفسه ......رقيقة أوى أنتِ يا سمية . وشكلك طيبة اوى كمان .
وصراحة ماأنكرش إنى أعجبت بيك ِ .
وبتمنى تكونى زوجة ليه .

وكمان ده هيكون نسب حلو اوى لما أناسب ياسين بيه الدهشورى حتة وحدة .
ده ممكن كده أتنقل نقلة حلوة اوى وأخلص من الريف ده وأرجع القاهرة بكلمة منه .
وممكن كمان أقنعه يشاركنى فى مستشفى إستثمارى، هو بالفلوس وأنا بالمجهود .
ياااااه يا أحمد ياريت تقب على وش الدنيا مرة وحدة كده ،بدل مالسه فى أول السلم ولسه قدامى مشوار طويل اوى عقبال مايكون ليه أسم وأكون دكتور مشهور وليه مكان .
فلو وافق هختصر المشوار ده كله فى خطوة واحدة وعليهم حتة العسل سمية .
بس مش عارف أكلم مين ؟
أكلمه هو ؟ ولا أكلم والدتها الأول ؟

أنا بقول والدتها عشان شكلها ست بسيطة وطيبة وهتفرح أن بنتها هتجوز دكتور .

فلو وفقت هتسهل عليه كلام ياسين وهى هتقنعه .
خلاص يبقى على بركة الله ، بكرة ان شاء الله هروح أكلمها فى الموضوع .
................................
وصل ياسين الدهشورى لقصره ووجد حمدان فى إنتظاره .
وتوقع معاتبته ولكن تفاجىء بقوله :
إجعد يا ياسين .
أنا عايزك فى موضوع مهم جوى.
انصت ياسين لكلامه بفضول ليعرف ما الأمر .

حمدان.....دلوك أنا خلاص مليت من الشغل المتجطع إهنه فى البلد وعايزين نتوسع ونخرچ بره البلد شوى.
ياسين متعجبا ...كيف يعنى ؟

حمدان........يعنى أنا أشتريت حتة أرض فى مصر .
وهنبنى فيها مصنع للحديد وبكده هنكون من رجال الأعمال حجيجى .
ياسين بفرحة ظاهرة على وجهه ....يعنى خلاص هنبطل شغل الكيف وتهريب الأثار .
فضحك حمدان بسخرية........هنبطل كيف ؟
امال مين هيصرف على المصنع عجبال مايشتغل ويكون ليه حس فى السوج .
وليه نوجف أصلا حد هيكره الخير بردك .
والبحر يحب الزيادة .
نكس رأسه ياسين بحزن.......طيب وإيه المطلوب منى ؟
حمدان.....المطلوب إنك ...هتشرف على البُنى هناك وبعدين هتسافر بلاد بوره .
عشان هنستورد الآلات والأجهزة اللى هنحتاجها للمصنع.
وكومان هتشوفلنا شجتين فى مكان راجى إكده هناك هنستريح فيهم لما تحب نروح نتابع الشغل إهناك .
وهتبجى رجل إهنه ورجل هناك ..

ثم غمز له ونشوف بجه بنات البندر وحلاوتهم شوية عن الغفر اللى إهنه .
ياسين بضحكة صفراء....تمام ، وإمتى هيبدء ده ؟
حمدان......من الشهر الجى .
ياسين.......على البركة .
ثم حدث نفسه ( خلينى أخلص شوية من خلجتكم إهنه ) .
................................
وجد صهيب نفسه أشتاق لرؤية محبوبته سمية ،فقرر الذهاب إلى مدرستها بعد علمه بعودة المدارس .
فوقف أمام المدرسة ينتظر خروجها .
وبعد عدة دقائق وجد سيل من البنات يخرج فأخذ يدقق لعله يراها بينهم .
خرجت سمية ومعها صديقتها مروة .
لمحت مروة صهيب فنكزت سمية.
مروة........بصى يا سمسم الواد اللى واجف ده .
شكله مز اوووى _ يابختها اللى مستنيها .
سمية بغضب ......عيب إكده يا مراوى وغضى بصرك
( وقل المؤمنات يغضضن من أبصارهن ويحفظن فروجهن )
مروة........لا .مش جادرة واصل _ ده حليوة جوى .

فرفعت بصرها سمية فوجدت عينيه تلاحقها فخفضت نظرها حيائا وقد احمرت وجنتيها .

فسلمت على مروة وتركتها مغادرة سريعا لتهرب من عينيه .
ولكن وجدت من إستوقفها بأنفاس لاهثة.
صهيب...........إستنى بس يا سمية جطعتى نفسى .
ردت سمية بعبوس...على فكرة عيب إكده اللى هتعمله .
واتفضل أمشى يلا .
صهيب..........صدجينى أنا جصدى شريف .
بس كنت عايز اعرف أنا إيه بالنسبالك عشان أتقدم بجلب جامد .
فافترشت سمية بنظرها الإرض وزادات نبضات قلبها وتصبب جبينها عرقا.
صهيب مبتسماً..........بس بس هونى على نفسك .

يعنى افهم من إكده إنك موافجة أجيب امى تتحدت مع والدتك.
فهزت رأسها سمية بالموافقة ثم فى لحظة لم يجدها أمامه
فرت هاربة .

فابتسم صهيب ورقص قلبه طرباً ، فا هو تأكد أن حوريته تبادله نفس الشعور .

لذا عليه أن يتقدم ليقتحم أسوار ياسين الدهشورى بقلب جامد لا يهاب شىء مدام معشوقته معه .
فمن سيربح سميه ( صهيب & احمد ) ؟
هل الحب سينتصر أما الواجهة الإجتماعية ستظل حاجز بينهم .
....................
جافت عين ياسين النوم وكان منتظرا شروق الشمس بفارغ الصبر .
وتسائل هل ستأتى مرة أخرى لتروى عطش قلبه ؟
أم سترد له الصاع صاعين وتضرب قلبه فى مقتل ؟
حتى أشرق الصباح فتسلل من جانب ثريا التى تغط فى نوم عميق .
وبخطوات خفيفة نزل الدرج ليأتيه صوت من داخل المطبخ عزف على اوتار قلبه .
صوت مايسة لـ صفية.
مايسة.........يا خالة صفية اعچن العجين دلوك يا خالة يدوبك عشان يستريح .
ونحضر الفطير لفطور ست ثريا وسى ياسين .
صفية....ايوه يا بتى يدوبك .
اشتغلى يلا ربنا معاكِ .
وأنا هروح الزريبة هحلب اللبن عشان الست ثريا هتحب تشرب اللبن صابح أكده وخصوصا دلوك عشان حامل .
مايسة.........ماشى يا خالة روحى _ ربنا يعينك .
ثم جلست مايسة وسمت الله وبدئت تعجن العجين لتشعر بأنفاس متصاعدة أمامها .
لترتفع بعينيها لتجده أمامها بطلاته المخيفة فدب الذعر فى قلبها فهبت واقفة وتراجعت للوراء .
......................

يا ترى هتعمل ايه فيه المرة دى يا ياسين 😂
ويا ترى ام سمية هتوافق على الدكتور ولا السواق حبيب القلب ؟
وموضوع مصر ده هيخرجنا بره الصعيد شوية.
يا ترى هيعجبكم ولا خلينا جوه 😂
..........
يارب ألاقى تفاعل كبير 👌❤️
نختم بدعاء جميل⁦❤️
اللهم ارزقنى قبل الموت توبة وعند الموت شهادة وبعد الموت جنة ونعيما
ام فاطمة

الى هنا تنتهى احداث رواية كفر صقر الفصل السادس عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية كفر صقر الفصل السابع عشر من خلال الضغط على اللينك واكمال الرواية .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية كفر صقر ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-