رواية غرامى منتقبة البارت الخامس للكاتبة نورهان احمد

     نقدم اليوم احداث رواية غرامى منتقبة البارت الخامس من روايات نورهان احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .

رواية غرامى منتقبة البارت الخامس للكاتبة نورهان احمد

غرامى منتقبة البارت الخامس


تعد رواية غرامى منتقبة واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات نورهان احمد  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرامى منتقبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية غرامى منتقبة كاملة بقلم نورهان احمد  من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....


يمكنكم ايضا قراءة :
روايه غرامى منتقبة الفصل الخامس

غرامي منتقبة

للكاتبة!/نورهان احمد

البااااااااااااارت الخامس

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكم عاملين اي

.............................ف بيت ايمان وكلهم متجمعين على مائدة العشاء

الشيخ محمد: والد إيمان عاملة اي ف جامعتك ياا بنتي

إيمان: الحمدلله يا بابا تمام ياا حبيبي متقلقش عليا

كوثر: انا بنتي شاطرة طول عمرها

إيمان بابتسامة: ربنا يخليكي ليا ياا ماما

محمد: ربنا يخليكو انتو ليا مهم انتو ال ماليين عليا حياتي ربنا ميحرمنيش منكم ابداا

إيمان: والا يحرمني منك ياا بابا لا انت والا ماما

محمد: هاا ياا بنتي.فكرتي ف ال قولتلك عليه

إيمان بهدوء: ايوه ياا بابا ومش موافقة هو ايوه ابن خالتي بس انت عارف اني مش بطيقه ييبقااا هجوزو ازاي

محمد: ال يريحك ياا بنتي انتي عارفاني عمري ما هخصبك على حاجة

إيمان بابتسامة: عارفة ياا حبيبي ربنا يديمك ليا وبعدين همت بالوقوف بلغوا أن مفيش نصيب وربنا يرزقوا بالزوجة الصالحة هدخل بقاا اكمل مذاكرة

محمد: ادخلي ياا بنتي ربنا يوفقك

وبعد ما إيمان دخلت

كوثر: تفتكر ياا محمد أن ممكن خالتها تزعل

محمد باندفاع: وتزعل لي ياا كوثر ده نصيب وانا عمري ما هخصب بنتي على حاجة ابدا والا هي اكمنها مش بنتك عايزة تجوزيها وخلاص:

كوثر بدموع: كده ياا حج بتقول على إيمان مش بنتي هان عليك تقولها وبغضب بس لا بقااا هي بنتي غصب عن الكل صحيح مش انا امها الحقيقة والا انا ال حملت فيها بس انا ربتها وتعبت فيها انا ال بفرح لفرحها واحزن لحزنها انا انا ال ودتها اول يوم مدرسة وكانت فرحتي بيها متتوصفش لحد ما وصلت للجامعة انا ال بشوفها بتكبر قدام عيني وكل ذكرى ليها مش بس بتتحفر ف عقلي لا دي ف قلبي دي هي النفس ال بتنفسه ده انا من غيرها اموت وانهارت اكتر ف العياط ودخلت على اوضتها

وبعد ما دخلت

محمد: استغفر الله العظيم انا اي ال قولته ده ازاي قدرت اقولها دي امها لو كانت عيشه مكنتش عملت ال كوثر عملته معاها

ودخل وراها الاوضة

محمد/ مترعليش ياا كوثر انا عارف اني غلطت بس والله زلة لسان معرفش طلعت متى ازاي متزعليش مني ده انتي مش بس ام إيمان ده انتي كمان امي انا ايوه ياا كوثر انتي امي واختي ومراتي كفاية أن بنتي متحرمتش من كلمة ماما ده انتي ال عملتي معاها وحنانك ليها وخوفك عليها مكنتش هنعمله امها لو عايش حقك عليا ينقطع لساني قبل مقولك كده

كوثر بلهفة: بعيد الشر عنك ياا محمد

محمد بابتسامة: عمرك ما هتبطلي حنيتك و طيبة قلبك ابدا حتى وانتي زعلانة

كوثر: مهما حصل ما تدعيش ع نفسك والا ع إيمان ابداا ده انتو حياتي وكل دنيتي وبعدين مش انا ال عوضت إيمان عن امها لا ده هي ال عوضتني عن احساس لام منتا عارف لولاها عمري ما كنت كلمة ماما اتقالتلي ابداا ربنا يديمكو ف حياتي وانا مش زعلانة ياا محمد منك انت عادف مش بعرف ازعل منكم ابدا. وانت كمان عارف اني عمري ما هخصب إيمان على حاجة ابداا انا بس كنت بفكر معاك هنرد ع خالتها نقولها اي علشان مترعليش مننا ده كان كل قصدي

محمد بايماء وابتسامة: عارف والله ان ده قصدك ومتقلقيش ياا ستي انتي عارفة خالتها طيبة وبتحب إيمان وهنقولها انها مش بتفكر ف الجواز علشان التعليم وانا متأكد انها مش هتزعل

كوثر بود وطيبة: ال تشوفو انا معاك فيه

فكوثر ونعم الام لايمان فهي عوضتها عن فقدان امها وكانت لها ملجأ الحنان فكوثر لم تجعلها ابداا تشعر باليتم كما أن كوثر لا تنجب فايضا إيمان عوضتها عن احساس الأمومة فهذا هو الله يدبر الامر ويعوض وعندما يعوض يكون عوضه جميل❤️
.............................وفي قصر المالكي بالصعيد وبعد وصول صهيب ونادين

الجدة بفرحة: لا توصف حمدلله ع سلامتكو ياا ولاد الصعيد كله نور والقصر اتوحشتمو قو قوي يا حبايبي

نادين بسعاة وهي ف حضن جدتها: وانتي كمان يا تيتة وحشتيني اوي اوي

صهيب بهدوء: وحضرتك كمان ياا جدتي وحشتيني اوي بس حضرتك عارف انا مش مشاغلي كتير والله مش بفضي نهائي

الجدة: عارفة ياا ولدي بس انتو بتحشوني قوي متقطعوش بيا مرك واحدة حت لو يوم. واحد أملي عيني منك انت واختك

صهيب بحنين فجده وجدته لهم معزة خاصة عنده حاضر ياا حبيبتي وبعدين لف لجده: وحضرتك عاملة اي ياا جدي طمني عليك وعلى صحتك

الجد بطيبة: انا بخير طول ما انتو بخير ياا ولدي ربنا ميحرمنيش منكم ابداا ولا من لمتكو حواليا

صهيب: ويديمكو لينا انتي وجدتي يا. حبيبي

الهام وهي تهبط السلم: حبايب قلب عمتهم نورتوا ياا عيوني

نادين وهي تسرع إليها لتحتضنها: عمتو وحشتيني اوي حضرتك عاملة اي وسلمى وشمس كمان عاملين اي دول وحشوني اوي

العمة بابتسامة: حلوين يا قلب عمتك وهما نازلين أهم بس انتي وحشتيني قوي قوي يا نادين كده بردو كل ده متساليش ع عمتك

نادين بحنين: حبيبتي يا عمتو متزعليش والله الدراسة واخدة كل وقتي بس انا دايما بكلم سلمي وشمس وبطمئن علي حضرتك

العمة بابتسامة: عارفة يا قلب عمتك من جوه

وبعدين الهام بصت على كائن البرود😂

الهام: كده بردو يا صهيب كل ده ما تسألش ليه مليكش ناس تسأل عنهم

صهيب: عارف والله ياا عمتي اني مقصر بس لسا بقول لجدتي والله دايما مشغول حقك عليا ياا حبيبتي وبعدين منا جتلك اهو

العمة: نورتو ياا ولدي البلد كلاتها

شمس وسلمى وهي يهبطون السلم بسرعة

شمس: وحضنت نادين ندوشة عاملة اي ياا روحي اخبارك ياا صغنن

نادين بابتسامة: قلب الصغنن ياا شموس انا كويسة الحمدلله

سلمي بفرحة: الحجاب جميل اوي عليكي ياا نودي اللهم بارك

نادين بسعادة: متتخيليش ياا سلمي من ساعة ما لبسته وانا طايرة من الفرحة

سلمي وشمس: ربنا يديم عليكي الفرحة دايما ويديمك على طاعته

نادين: اللهم امين

شمس ازي حضرتك يا ابيه

صهيب الحمدلله ياا شمس عاملة اي ياا سلمي

سلمي بابتسامة كويسة الحمدلله ياا ابيه

وبعدين صهيب طلع اوضته لأنه من عادته مش بيحب الدوشة حواليه بيحب الهدوء

وقضى اليوم ف جو عائلي جميل
.............................
وبعد ما على خلص مستشفى ومروح بس وقف علشان إشارة المرور وعلى واقف بعربيته فجأة حد خبط عربيته من ورا راح نزل وهو متعصب

وكانت ال خبطت العربية بنت

اروي: انت غبي ياض انت مش تحاسب

على بزهول: وهو يشير على نفسه انا ال أحاسب انتي هبلة ياا بت ده انتي ال خابطة عربيتي

اروي بغباء: اه صح ده انا ال خبطك.... وبعدين اتعصبت بس بردو ده ميدكش الحق انك تعلى صوتك عليا

على ف سره: استغفر الله العظيم دي طلعتي منين دي ياا ربي

اروي: كمان سايبني بتكلم ومش بترد عليا انت قليل الذوق

على بزهول أكثر: انا قليل الذوق

اروي: ايوه وبعدين كانت الإشارة فتحت راحت اروي أخدت عربيتعا ومشيت وهو ف حالة من الزهول

بعد ما اروي مشيت راح على ركب عربيته ومشى وهو يشتعل غضبا

وف عربيته وهو سايق

على: لنفسه هي ال خبطتني لا ونازلة متعصبة وكمان شتمتني عليا النعمة هبلة وبعدين بابتسامة هبلة بس مزة😂❤️

.............................
في احد الدول الاوربية وفي أحدي الشركات

يجلس شاب ف ال ٢٨ من عمره ذات جسد رياضي مفتول العضلات ذات عيون سوداء يسمى باسل الشافعي وفي إحدى الشركات ال يظهر عليها الثراء

الحوار مترجم

باسل: ما هي مواعيد اليوم

شاب اخر:هنالك موعد مع السيد إيفان وهو يريد مقابلة حضرتك شخصيا وف نهاية اليوم يوجد اجتماع مع موظفي الشركة

باسل باستغراب: من إيفان وما يريد

الشاب لا أعرف ولكن هو مصر على مقابلة حضرتكم

باسل بايماء: دعه يدخل

الشاب بايماء: تحت امر حضرتكَم

وبعد دخوله

باسل: من انت وماذا تريد

إيفان: انا من فأنا إيفان وماذا اريد فأنا اريد مصلحتك سيد باسل

باسل باستغراب وتعجب: مصلحتي!!!؟؟

إيفان بثقة: أعلم انكم على عداء انت والفهد صهيب المالكي وانا ايضا على عداء معه معنى هذا أن صالحنا شئ واحد

باسل وهو يريح ظهره للوراء وبثقة: وماذا تريد

إيفان: القضاء على صهيب المالكي

باسل بعصبية: ماذا تقل انت اسمع ماذا اقلك لك انا عدوتي مع الفهد لا تمس لك بصلة واحذرك من اذيته والا انا الذي سوف اقضي عليك وانت تعرف من هو باسل الشافعي وتعرف أيضا ما أستطيع فعله

إيفان بثقة: حتى إذا قلت لك ان من ارسلني لك هو مارك جاكسون

باسل باضطراب وقلق: مارك!!؟؟؟؟
............................

ف بيت ايلن

محمد وهو يفتح باب الشقة

محمد بفرحة وصوت مرتفع: خلصت ياا بشر امتحانات وخلصت من الثانوية انا مش مصدق اني مش هذاكر تأتي ياااااااه

ايلن بابتسامة: الف مليون مبروووك ياا حبيبي وعقبال المجموع ال نفسك في يا رب

محمد: يا رب ياا لولي امال فين باقي البيت

ايلن: بابا لسا ف الشغل وماما نزلت تشتري طلبات للبيت ومحمود ف اوضته وعمر نايم

محمود وهو يخرج من غرفته: عملت اي ياا بشمهندس ف الامتحان

محمد بثقة: اديك قولت بشمهندس بإذن الله

محمود: أن شاء الله يااا حبيبي

.............................
وتاني يوم ف الصعيد

عند البنات وهما متجمعين(نادين وشمس وسلمى)

نادين بزهول: انتي غبية ياا بت انتي واحدة يتقدملها معيد زي ده وترفضه

سلمي: قوليلها ياا نادين ده انا طلع عيني معايا علشان توافق وهي دماغها ناشفة وكل ال على لسانها مش بفكر ف الجواز دلوقتي امال هتفكري آمتا عارف لو انا والله ما كنت سبت كنت مسكت فيه بأيدي واسناني

شمس بهدوء: ربنا يبعتله الزوجه الصالحة هو إنسان كويس ومحترم ويستاهل كل خير

نادين: وأما هو كويس ومحترم ويستاهل كل خير يا اختي رفضتي لي😏

شمس باقتضاب/ علشان مفيش نصيب

وراحت سابتهم ورجعت اوضتها

نادين بتعجب: مالها دي

سلمي بعدم فهم وهي ترفع كتفيها: الله اعلم اهو انا كل ما اكلمها ف الموضوع ده تهرب منى كده زي دلوقتي وغلبت معاها

نادين: ربنا يهديها

عند شمس ف اوضتها

شمس لنفسها وهي تنهمر ف البكاء: أوافق ازاي وانا قلبي مش ملكي قلبي مش معايا من زمان اوي أوافق ازاي وانا ليل نهار بحلم بيه أوافق ازاي وانا بحلم باليوم ال اكون مراته فيه وضحكت بسخرية ههه وهو والا حاسس بيه والا شايفني اصلا وببكاء اكتر ياا رب انا عارفة اني حبي ليه بيغضبك بس والله الحب مش بأيدينا وقلبي بردو مش بأيدي هو ال اتعلق بيه ياا رب ارحمني من ال انا فيه بقالي سنين ياا رب إني استودعتك حبي له فلو كان خير لي ف اجمعني به ف حلالك وان كان شر لي فارفع حبه من قلبي واعيني ياا الله فلا لي سواء وأنهمرت أكثر ف البكاء

وف الأسفل

يجتمع صهيب وجده وجدته وعمته الهام

صهيب بقلق: مالك ياا جدتي من ساعة ما جيت وانا حاسس ان فيكي حاجة انتي تعبانة ياا حبيبتي

الجدة بابتسامة حزينة: لا ياا بني انا بخير الحمد لله طول ما انتو بخير وكويسين

صهيب: امال مالك يا حبيبتي

الجد: متشغلش بالك يا ولدي احنا بخير هي بس عمتك وحشته قوي

صهيب بقلة حيلة: والله ياا جدي انا قلبت الدنيا ومش لقيت ليها اثر حتى انتَم مش ادوتني معلومات تساعدني وان حاولت علي اقد ما اقدر اجيب معلومات عن الرجل ده بس فص ملح وداب كمان حضرتك وبابا الله يرحمو مش جبتو ليا سيرة عن عمتي غير بعد ما رجعت من فرنسا فالموضوع كان قدم اوي وصعب اني اوصل لحاجة في دلوقتي بس متقلقش والله انا مش ساكت وهفضل ورا الموضوع ده لحد ما اعرف مكان عمتي

الجدة والهام/ ياا رب ياا ولدي ربنا يعطرنا فيها ياا رب

الجد: عارف ياا ولدي انك بتعمل ال عليك كمان ابوك الله يرحمو دور كتير قوي قوي مخلاش مكان الا ودور فيه بس ارحع واقول اني السبب انا السبب ان بنتي بعدت عني ربنا يطمن قلبي عليكي ياا بنتي ياا رب منين ما كنتي

الجميع: يا رب
.............................
ف بيت على بعد ما رجع وهو داخل الشقة وبيضحك

على لنفسه بصوت عالي نسبيا: مجنونة والله

هالة والدته: على انت بتكلم نفسك ياا بني

على بابتسامة/ لا ياا ماما مفيش حصل موقف كده ضحكني

الأم: طيب ما ضحكني انا كمان معاك

على وبعد ان قصة على والدته ما حدث بينه وبين اروي وأمه تضحك على أسلوب اروي. وكلامها

الأم: اما بنت حكاية ياا على والله اول مرة اضحك كده من زمان

على بابتسامة وسرحان: هي من ناحية حكاية فهي حكاية

الأم بمغزي: على هي البت دي حلوة والا اي

على باندفاع وعدم وعي: إلا حلوة دي قمر يا ماما وبعدما أدرك نفسه..... احم حلوة بقاا. والا وحشه ده موقف وراح لحاله بس حضرتك بتسالي السؤال ده لي

الأم بابتسامة: عينك ال فضحتك اصلك مش شايف شكلك. وانتي بتحكيلي عنها عينك بتطلع قلوب لوحدها😂❤️

على بصراحة: اه ياا ماما ما اقبلها تاني والله ما هسيبها 😂😂

الأم: لو ليك نصيب يبني هتقابلها اكيد

على بتمني: ياا رب اقبلها دي حتى مادتنيش فرصة اني اعرف حتي اسمها

الأم بفرحة: اول مرة اشوفك معجب ببنت اوي كده ياا علي

على: مش عارف يا ماما من ساعة ما شفتها وصورتها لسا قدامي عسل بنت اللذين

الأم: هههههههه ده انت وقعت والا حد سمي عليك ياا دكتور قوم غير هدومك على ما احضرلك الغداء اقوم

على: حاضر يا ست الكل وبعد ما مشي شوية رجع لوالدته تاني... ماما بالله عليك ادعيلي اني اشوفها تاني

الأم بدعاء: يا رب يا بني لو كانت خير ليك يجمعك بيها ويديم عليك الفرحة دايما يا على

على: احلى دعوة دي والله ربنا يديمك ليا ياا ست الكل
............................
خلص البارت بتاعنا اتمنى يكون عجبكم هستني رايكم وتواقعتكم وميرسي لكل البنات ال دخلت وسألت عليا بجد انتو اخواتي والله ربنا يديمكو ليا.... وشكرا جدا ع كل الريفيوهات الجميلة والتعليقات المبهجة دي


الى هنا تنتهى احداث رواية غرامى منتقبة البارت الخامس ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرامى منتقبة البارت السادس  من خلال الضغط على اللينك واكمال الرواية .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرامى منتقبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-