رواية غرامى منتقبة البارت الثامن للكاتبة نورهان احمد

      نقدم اليوم احداث رواية غرامى منتقبة البارت الثامن من روايات نورهان احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .

رواية غرامى منتقبة البارت الثامن للكاتبة نورهان احمد

غرامى منتقبة البارت الثامن


تعد رواية غرامى منتقبه واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات نورهان احمد  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرامى منتقبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية غرامى منتقبة كاملة بقلم نورهان احمد من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....


يمكنكم ايضا قراءة :
روايه غرامى منتقبه الفصل الثامن

غرامي ــــــــــــ منتقبة

بقلم نورهان احمد

البارررررررت الثامن

في قصر صهيب المالكي وعلى العشاء حيث يجلس صهيب ونادين فلاول مرة بعد وفاة والديه يرى صهيب اخته سعيدة لهذه الدرجة فهو كان سعيد للغاية لسعادة اخته فهو لا يعتبر نادين اخته فقط فهي ابنته التي كبرت امامه يوما بعد يوم كما أنه كان يحزن لحبها للعزلة وكان يشعر دائما انها حزينة لفراق والديها فمهما يكن حزن صهيب على والديه فحزن نادين أكبر فهي كانت طفلة فقدت والديها مما أثر عليها وعلى صحتها فننادين ذات بنية ضعيفة ودائما يحدث لها اغماء لأقل سبب كمان ان موت والديها إثر ايضا وعلى حالتها النفسية وجعلها تميل للعزلة كما أن لا يوجد اختلاط لحد كبير بينه وبينها حيث أنه دائما يكون مشغول أو مسافر لعمله ولكنه شعر بالراحة لاحساسه وشعوره بأن اخته بدأت تعود كما كانت الطفلة المرحة

صهيب:كلي يا نادين انتي ماكلتيش كويس وكده ممكن تتعبي احنا ما صدقنا انك بداتي تتحسني

نادين:الحمدلله يا ابيه انا شبعت اصل انا والله كلت كويس وانا مع البنات متتخيلش يا ابيه انا كنت فرحانة قد اي وانا معهم بجد حسيت اني رجعت طفلة تاني وكمان فرحت جدا انك سمحت لي اني اخرج معاهم كنت متخيلة انك هترفض

صهيب بسعادة:ربنا يسعدك دايما يا حبيبتي... لا طبعا وانا أرفض ليه بدل انا شايفك سعيدة ومبسوطة دي حاجة تبسطني انا كمان انا من اول ما شفت البنات دول وانا حسيت انهم محترمين مش زي شيري دي ال انتي مصحباها عمري ما ارتحت ليها ولحد دلوقتي بقولك خدي بالك منها كويس

نادين بطيبة:والله يا ابيه شيري كويسة جدا وطيبة وتحبني اووي وعمرها ما زعلتني منها

صهيب بابتسامة على برائة اخته فهو يعلم انا اخته طيبة إلى درجة كبيرة وليس لها خبرة في التعامل مع الناس كمان انها لا تستطيع أن تميز بين من يكرها ويحبها لذلك فهو دائما ما يرسل ورائها الحرس لكي يكون مطمئن عليها كما أنه يعلم انا اعدائه كثير لذلك دائما يخصص لها الحرس لمراقبتها وحمايتها إذا احتاج الأمر ولكن ذلك دون علم لنادين فهو حريص لعدم معرفتها ذلك(اه يا لئيم يعني انتي لما وافقت انا تخرج مع ايلن كنت مطمن لأن الحرس معاها اه منك يا ابن المالكي😂)

صهيب:حبيبتي مش اي حد يبين ليكي انه بيحبك يبقاا هو فعلا بيحبك لا ده ممكن يكون بيكرهك بس هو بيبين ليكي كدا فلازم تاخدي بالك من أي حد بتتعاملي معاه

نادين بعدم اقتناع:حااضر يا ابيه عن اذنك بقاا انا لازم اذاكر لأن امتحاناتي خلاص قربت

صهيب:تمام ربنا معاكي

وبعد ما نادين طلعت اوضتها تلفونها رن وطبعا ده رامي

نادين:السلام عليكم

رامي باستغراب:وعليكم السلام اذيك يا نودي

نادين/الحمدلله يا رامي انت عامل اي

رامي بخبث:لا انا زعلان منك يا نادين بقاا بقالي اربع ايام مشوفكيش واعرف من شيري انك روحتي عند جدتك انا قلقت عليكي كمان انتي وحشتيني اووي حتى مكلفتيش نفسك تكلميني تليفون واحد

نادين بتبرير:معلش يا حبيبي انا لما نزلت الصعيد نسيت خالص اني اقولك كمان مش شوفتك انهرده ف الجامعة

رامي بتعلثم:اصل انا مروحتش الجامعة انهرده المهم بقاا يا قلبي انا كلمت بابا وماما عنك وهما مصممين انهم يشوفوكي اووي

نادين:يشوفوني ازاي يعني

رامي بخبث:اصل ماما عزمتك على الغداء بكرا يا ستي وهتزعل جدا لو مجتيش مهي عايزة بقاا تشوف عروسة ابنها

نادين بخوف:ايوه يا رامي بس انت عارف ان السواق بيبقاا معايا دايما كمان هقول لخويا اي لو تأخرت ومش انت قلت انك هتيجي تتقدملي هيبقاا يشوفوني لازمتها اي بقاا اني اروح

رامي بخبث: اه طبعا هاجي اتقدملك بس يا حبيبتي ده اول طلب ماما تطلبه منك معقول ترفضي وإذا كان على السواق يا ستي متجبهوش معاكي الجامعة اليوم ده وسوقي انتي وكدا اخوكي مش هيعرف

نادين بخوف وقلق:بس يا رامي......

رامي بمقاطعتها:من غير بس يا نودي والا انتي عايزاني ازعل منك

نادين:لا والله طيب بص خلاص انا موافقة بس مش ناخر يا رامي علشان صهيب ميلاحظش

رامي بخبث وفرحة:طبعا يا قلبي مش هاخرك خلاص نتقابل بعد ما تخلصي جامعة بكرا اوكي؟؟

نادين باضطراب:اوكي مع السلامة
*****************************
في فيلا عدي المحمدي

عدي وهو قاعد وهمس ف حضنه:بس ما تتخيليش فرحتي لما جيت ولقيتك هنا انتي وهموسة

يمني:منا لقيت سيادتك مش بتسال قولت اجي انا وكمان همس عماله تسأل عليك وادهم سافر امبارح وهيرجع بكرا فقولت اجاي اقضي معاك اليوم واعملهالك مفاجاة

عدي:احلى مفاجأة يا حبيبتي انتي كمان كنتي وحشاني انتي وهمستي

همس بلماضة:منا لو كنت وحشاك يا عدي كنت سألت عليا

عدي:قلب عدي يا نااس طب علفكرة بقاا انتي وحشتيني جدا ده انتي لو مراتي يا ستي مكنتيش هتوحشيني كدا😅

يمني:عجبك الحال ال انتي في ده يا عدي

عدي بزهق:يوووه يا يمني هنرجع لنفس الموضوع هو انا هلاقيها منك والا من صهيب هو انتو حد مصلتكو عليا والا اي

يمني بحزن:احنا بنحبك يا عدي وخايفين عليك يعني هتفضل عايش لوحدك كده دايما يا حبيبي انا عايزة افرح بيك واشوفك مبسوط مع مراتك انت متعرفش انا زعلانة ازاي وانت قاعد لوحدك كدا

عدي بمزاح:لا يا ستي انا مش قاعد لوحدي انا قاعد مع الدادة😂

يمني:عدي انا مبهزرش... انا هتفضل طول حياتك كده علشان واحدة متستاهلش ضوفرك اصلا

عدي بغضب:يمني قفلي على السيرة دي حراام عليكو بقاا انا كل ما احاول انسى تفكروني لي مصممين تضغطو على الجرح لي يا شيخة

يمني بحزن على حالة اخيها:علشان زعلانين عليك يا حبيبي وعيزاك تعيش حياتك زي اي حد وانسى الماضي بقاا الحياة مش بتوقف على حد وطول مانت الماضي قدامك وبتفكر في عمرك ما هتبقاا سعيد ف حياتك صدقني يا عدي انا اختك عاوزة مصلحتك يا حبيبي

عدي بزهق:حااضر يا يمني ربنا يسهل

يمني بفرحة:ايوه يعني هتجوز

عدي بزهول:اجوز انتي خلاص جوزتيني بقولك ربنا يسهل

يمني:طيب اي رايك اشوفلك عروسة

عدي:يمني هو انتي مالك انهرده عايزة تجوزيني وخلاص... بصي يا حبيبتي لما الاقي بنت الحلال بإذن الله

يمني:ايوه مهي بنت الحلال دي مش هتيجي لوحدها

عدي:يمني روحي ارجعي بيتك احسن😂😂

(جدعة يا بت يا يمني اديلو بس والله صعبان عليا ده لسا واخد بوكس في وشه من التلاجة صهيب هلاقيها منك والا منو)
*****************************
في فيلا اكمل التهامي

لميس بصريخ:انت بتقول اي يا جواد باباك ماله اتكلم

جواد بحزن:بابا عمل حادثة واحنا دلوقتي في مستشفى.........

وبعد وقت كانت تقف لميس واروي وجواد أمام غرفة العمليات

لميس ببكاء:ده حصل ازاي يا جواد

جواد بحزن على ابيه:بابا خلص شغل في الشركة بدري وانا كان ورايا شغل فهو قالي انه هيسبقني على البيت لأنه حاسس انه تعبان شوية بس انا قلتله اني اوصله لكن قالي اكمل شغل وأصر انه يروح لوحده بعدها بحوالي ساعة لقيت فوني بيرن برقم بابا بس صوت راجل غريب قالي انه بابا عمل حادثة وأنهم نقلوه على أقرب مستشفى وبعدين انا جيت على هنا وكلمت حضرتك

اروي بعصبية وخوف على ابيها:وانت ازاي يبقاا بابا تعبان وتسيبه يسوق ازاي ازاي

جواد:والله العظيم الحيت على أنه اوصله لكنه رفض وانتي عارفه بابا لما يقول كلمة محدش بيعرف يرجعه فيها

لميس:ربنا يستر يا رب

وبعد وقت يخرج الطبيب من غرفة العمليات ولحسن الحظ بتاع اروي يكون على ال هزقته😂😂

جواد بقلق:طمني يا دكتور

على بجدية:للأسف والد حضرتك كان داخل على غيبوبة سكر وهو سايق وده ال شوش الرؤيا قدامه فعمل الحادثة بس متقلقش هو حاليا كويس بس هيتحط ف العناية لمدة٢٤ ساعة وبعدين هيتنقل غرفة عادية

وبعدها كاد أن يمشي ولكن ما اوقفه هو رؤيت من اسرت قلبه وعقله من اول لقاء ولكنها كانت تبكي وبشدة فالمه قلبه عليها ولكنه استنتج انها من أقارب المريض

علي:ازيك يا آنسة

اروي وهي تنظر إليه فهي تشبه عليه ولكنها كانت في حالة لم تجعلها تركز جيدا:الحمدلله هو حضرتك تعرفني

علي:انا دكتور على ال حضرتك خبطي عربيته

اروي بعدم تركيز:اه اهلا وسهلا يا دكتور

وبعدها انصرف على ولكن كان في غاية السعادة فلقد رآها مرة أخرى لقد رأي من أثرت فؤاده وعقله واقسم في نفسه بأنها سوف تكون زوجته وشريكة عمره
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
وفي صباح يوم جديد

في بيت ايلن

محمود:يا ايلن يالله هتاخر على وانتي كمان هتتاخري على جامعتك

ايلن وهي تخرج من غرفتها:خلاص انا خلصت يا حودة يلا بينا

الام:لا افطرو الأول مينفعش تنزلوا من غير فطار

ايلن ومحمود:معلش يا حبيبتي هنتاخر

الام:طيب يا حبايبي ربنا يستر طريقكم

وفي عربية محمود

ايلن:طبعا سيادتك مش هتيجي تاخذني انهرده لأنه يوم العمليات

محمود بخبث:والله لو نادين هتبقاا معاكي هجيلك فورا

ايلن:تصدق انت واد بارد ويا رب نادين ترفض هاا

محمود بضحك:يا شيخة حرام عليكي افرض ربنا استجاب لدعوتك دلوقتي اعنس انا بقاا

ايلن:بتحبها اوي كده يا محمود

محمود بتنهيده:بعشقها يا ايلن بس ادعي انا ربنا ييسر الموضوع

ايلن بسعادة لاخيها:أن شاء الله يا حبيبي ربنا يجمعكو على خير متقلقش ثق ف ربنا وتفائل
****************************
في بيت إيمان وعلى الفطار

ايمان:ماما انا هروح أزور ماما انهرده وكنت عايزة حضرتك تيجي معايا

كوثر بطيبة:حبيبتي من غير ما تقولي انا فاكرة أن انهرده الذكرى السنوية وعاملة حسابي اننا هنروح نزورها بعد متخلصي جامعة انهرده

إيمان بدموع على والدتها:ربنا يخليكي ليا

كوثر :لي يا حبيبتي الدموع دي بس ادعيلها بالرحمة وهي اكيد في مكان احسن من هنا دلوقتي صح والا اي يا ايمي

ايمان:صح بس أصلها وحشتني اووي بجد واجهشت في البكاء

محمد:ربنا يرحمها ويغفرلها ويجعل مثواها الجنة ادعيلها ي حبيبتي افضل

ايمان:ربنا يرحمها انا همشي أنا بقاا وهخاول اجي بدري يلا السلام عليكم

كوثر:وعليكم السلام ياا حبيبتي
*****************************
وفي مكان ما

رامي:متقلقيش يا باشا كل ال انت عايزه هيتنفذ وبالحرف

الطرف الاخر:مش عايز اي غلطة يا رامي انت سامع وانا حطيت كاميرات ف كل ركن في الشقة

رامي بخوف:فاهم يا باشا بس انا خايف لأحسن انا لو وقعت تحت ايد اخوها كده ااقول على نفسي يا رحمن يا رحيم ده مبيرحمش

الطرف الاخر:متقلقش انا عامل حساب كل حاجة وهو اصلا مش هيعرف حاجة غير اما يشوف الفيديو وساعتها هتبقاا دي الضربة القاضية للفهد ووقتها هتكون انت مشيت من البلد اصلا

رامي:طيب وشيري دي غبية وممكن تبوظ الدنيا

الطرف الاخر:لما يحصل ال احنا عايزينه ساعتها هي هتخاف تتكلم اصلا هتخاف على نفسها من صهيب وهنعمل انها مش عارفة حاجة اصلا وحتى لو اتكلمت انا هعرف ازاي اصرف معاها

رامي:تمام يا باشا بعد اذنك بقااا علشان متاخرش
****************************
عند نادين في الجامعة

نادين بخوف:انا قلت اجي اقولك واخد رايك يا شيري لاني بصراحة خايفة وخاايفة كمان صهيب يعرف ساعتها هتبقاا مصيبة ده انا كمان خرجت انهرده بالعربية من وراها وهو فاكر ان السواق معايا

شيري بخبث:ياا قلبي متقلقيش رامي بيحبك ومستحيل يعمل حاجة تاذيكي هو بس عايز يعرفك على أهله كمان متقلقيش من ناحية اخوكي كدا كدا انت بتقولي انه بياخر وانتي بتروحي قبله يبقاا هيعرف منين؟؟

نادين:انا هروح وربنا يستر بقاا وانا بثق ف رامي هو بيحبني وانا عارفه

شيري بخبث:ايوه طبعا بيحبك ده باين علي جدا ده حتى كان هيتجنن لما كنتي مسافرة

......؛......................

عند ايلن والبنات

ايلن:مال يا ايمان حاسة ان فيكي حاجة

ايمان:انهرده سنوية ماما

ايلن:ربنا يرحمها ويغفرلها يا قلبي ويباركلك في طنط كوثر

ايلن:اللهم امين بس هي فين اروي اتاخرت لي كدا مش من عادتها

ايلن بقلق :مش عارفة يا ايمان كمان كلمتها اكتر من مرة مبتردش انا بجد قلفانة

ايمان:أن شاء الله خير هي ممكن بس تكون راحت عليها نومة
*****************************
في المستشفي

محمود:غريبة على باشا جاي انهرده بدرس تتحسد

على بفرحة:لقيتها يا محمود لقيتها

محمود:هي اي دي ال لقيتها

علي:فاكر ال بنت ال كنت حاكتلك عليها امبارح شوفتها بعد ما انت ما روحت كانت جايه مع مريض عامل حاثه وباين عليه والدها لأنها كانت زعلانة عليه اوي

محمود:يعني انت اول ما تلاقيها يكون ابوها عمل حادثة الله يخربيتك😂

علي:والله ابوها عامل حاثة عامل حفلة هجوزها يعني هجوزها

محمود بضحك:طيب اهدي يا حبيبي هتجوزها أن شاء الله.... وبعدين محمود طلع وسابه وهو بيضحك بس وهو ماشي كان بيقول......ربنا يعوض عليكي يا طنط هالة ابنك اتهبل

على بضحكة بلهاء:سمعتك على فكرة وهجوزها بردو وبعدين طلع ورا محمود بس لما طلع لقى محمود واقف مع اروي لأن محمود كان عارف اروي من صادقتها باخته ايلن

محمود:انسة اروي اذيك انتي بتعملي اي هنا في حاجة اقدر اساعدك

اروي:دكتور محمود ازي حضرتك.... لا اصل بابا تعبان شوية وهن موجود هنا ف المستشفي

محمود:يا خبر الف سلامة عليه طيب هو عامل اي دلوقتي طمنيني

اروي بابتسامة:هو الحمد لله بقاا احسن وهيتنقل من العناية لغرفة عادية بعد شوية

علي باستغراب:محمود انت تعرفها

محمود:ايوه انسة اروي تبقاا صحبة ايلن اختي واختها كمان مش بس صحبتها

على بضحكة بلهاء:هي كمان اسمها اروي دي اسم على مسمي

اروي:افندم

علي:احم لا ابدا مفيش حاجة

محمود:على انت تعرف انسة اروي

على باقتضاب:ايوه ما هي تقرب للمريض ال كنت بحكيلك على حالته من شوية

محمود وقد فهم من طريقة على أنها البنت التي كان يتحدث عنها

محمود:أه تمام طيب يا على عايزة اقولك تخلي بالك من والد اروي ده يعتبر ف مكانة والدي تمام ماشي

علي:ده الوالد وبنت الوالد ف عنيه

محمود بهمس لعلي:اعدي الله يخربيتك هتطفش البنت بهبلك

واروي كانت سامعة كل الكلام ده وكانت ماسكة نفسها بالعافية ف الضحك على على وكمان هي افتكرت الموقف بتاع العربية وكانت ماسكة نفسها ف الضحك

اروي:طيب عن اذنكو

على بسرعة:هو مش حضرتك رايحة لوالدك بردو انا جاي مع حضرتك علشان اطمن على حالته

اروي :اه تمام يا دكتور اتفضل

وهما ماشيين في الطريقة

علي:فرصة سعيدة يا انسة اروي أتى اقابل حضرتك تاني

اروي:انا اسعد سا دكتور

علي:احم تتجوزيني

اروي:نعم!!!!!

علي:بقولك تتجوزيني

اروي واتفلتت ف الضحك مكنتش قادرة تمسك نفسها تاني:حضرتك بتهزر ده انا معرفكش من خمس دقايق😂😂

علي وهو يتاملها:يخربيت جمال ضحكتك يا شيخة يا لهوووووي على الغمازات

اروي :لا ده انت هربانة منك على الآخر عن اذنك

وسابته ومشيت

علي:بردو هجوزها

(الواد هيجوز على نفسه😂😂😂)
*************************
في عربية نادين

نادين:هو انت متأكد أن والدك والدتك عارفين اني جايه

رامي:ايوه طبعا ياا قلبي ومنتظرينك

نادين:اصل انا بصراحة مكسوفة جداا لاني اول مرة اشوفهم

رامي بخبث:متقلقيش بكرا تحبيهم وتاخدي عليهم

***************************
وفي مكتب صهيب وفونه بيرن وكان الحرس بتاع نادين ف علشان كدا صهيب قلق جدا

صهيب بقلق علي اخته:الوو

سامح:ايوه يا باشا كان في حاجة غريبة حصلت انهرده نادين هانم جت الجامعة من غير السواق وبعد ما خلصت كان في واحد مستنيها وركب معاها العربية وهما دلوقتي خرجوا من الجامعة واحنا وراهم بس هما ماشيين في طريقة غير طريق القصر

صهيب بغضب وعصبية كبيرة:انت بتقول اي يا زفت انت وانت ازاي متقوليش حاجة زي كدا من بدري انت غبي

سامح بخوف:والله يا باشا........

صهيب بمقاطعة وصوت عالي:اسمع انت تخليك وراهم وانا جاي حالا وتبلغني على الطريق اول بأول انت فاهم

سامح:تحت امرك يا باشا

وصهيب قام بسرعة ومشي

عدي:صهيب يا صهيب

بس صهيب مردش وكان ماشي مش شايف قدامه اصلا من خوفه على اخته
***********************
ايلن:يا ايمان تعالى نوصلك ف طريقنا محمود مستني اهو

ايمان:يا حبيبتي متقلقيش عليا انا هاخد تاكسي

ايلن:طيب يا حبيبتي بس ابقى طمنيني عليكي وانا هفضل ورا اروي لحد مترد لحسن انا كدا قلقت جامد انها مجتش الجامعة يلا مع السلامة
*************"" "" "" "" "" "
وبعد اما رامي ونادين وصلو شقته اول ال المفروض شقته

نادين بقلق:اماال فين اهلك يا رامي

رامي بنظرات وقحة:يا حبيبتي زمانهم جايين ااكيد حصل حاجة علشان كدا نزلو وزمانهم جايين وفضل يقرب منها اكتر

نادين بخوف اكثر:رامي ابعد انت بتقرب لي كدا

رامي:اي يا نودي هو انتي مش بتحبيني زي مانا بحبك

وبدأ يعتدي عليها للاسف

نادين بصراخ وبكاء هيستيري:ابعد يا حيوان انت ابعد ااااه

وفجاة كان باب الشقة اتكسر وطبعا ده كان صهيب بس هو رفض انا الحرس يطلعوا معاه
وأول ما كسر باب الشقة وشاف رامي وهو بيحاول يعتدي على أخته ما كان به إلا أنا آخرج سلاحه لتنطلق منها رصاصة
*************************،،،،
الرصاصة جت في مين ده ال هنعرفه في البارت الجاي

السلام عليكم

نور

الى هنا تنتهى احداث رواية غرامى منتقبة البارت الثامن ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرامى منتقبة البارت التاسع  من خلال الضغط على اللينك واكمال الرواية .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرامى منتقبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-