رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة الثانية بقلم ايمان وائل

نقدم اليوم احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة الثانية من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة الثانية بقلم ايمان وائل

 غرام اسياد الصعيد الحلقة الثانية


تعد رواية غرام اسياد الصعيد  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرام اسياد الصعيد pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية غرام اسياد الصعيد كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....


يمكنكم ايضا قراءة :

روايه غرام اسياد الصعيد الفصل الثانى

الحلقه التانيه
غرام اسياد الصعيد

تفاعل وتوقعاتكم 😍ورأيكم في الحلقه

دلفت الي المكتب ليتبعه ويغلق الباب خلفهم لتشعر بقشعريره تسري في جسدها لتنظر خلفها لتجده مسند ظهره علي الحائط واضعا يده في جيبه اما نظراته الحاده كانت موجهه لعيناها مباشره
بلعت ريقها بسرعه وتصببت العرق من جابينها لتهدره بتلعثم
رفان : ه و في وجفلت الباب ليه
لتقترب من الباب لتضع يدها علي اكرته لتفتحه لكن فجاءها بحركه سريعه منه واضعا يده علي يدها مغلق الباب لتنظر الي قبضه يده ذات العروق البارزه التي حاوطت يدها الصغيره الناعمه والي عينه التي احتضنت الجحيم وجزت اسنانه التي سمعت صوتها ليهدرها بصوته الاجش الغاضب
اسر : هو اني خلصت كلامي عشان تطلعي
بلعت ريقها وتصبب العرق من جابينها بعد ان سمعت حده صوته لتتأكد انها قد هلكت
هدرها مغمغا بابتسامته الساخره
اسر: انتي خايفه كده ليه
ليخرج منديل من جيبه بيده الاخري ويمسح جابينها لتدفع يده بعيدا عنها
وترمقها بنظرتها الحاده
رفان : اياك تفكر تلمسني الزم حدودك معايا
زادت عيناه لهيبها وظهرت عروق يده اكثر واكثر وجمود وجهه غط ملامحه
اسر بصوت كحفيف الافاعي: انا لازم حدودي وعارف بعمل ايه انتي الي مش لازمه حدودك
رفان بخوف: انا عملت ايه
اسر بنبره غضب: كام مره جولتلك متتسمعيش علي الحديت ولا تفتحي الشباك لم يكون حد اهنه وصوتك سمعته وهم اكيد سمعوه
ارتجفت وزاد عرقها
رفان بخوف : ما كنتش اجصد
اسر بغل وجنون: وحصل وزمانهم سمعوا صوتك وله بجحه ولا اكنك عامله حاجه بتضحكي وتتمسخري تحت
كان يضغط علي يدها بقوه لتعض علي شفتاها بألم
رفان بتألم : اسر ايدي وجعتني
اسر بغل: توجعك عشان تحرمي المره الجايه هكسرهالك
رفان بتألم : مش هكررها تاني ومش هجف في الشباك تاني وعد
ترك يدها لتغمغم الابتسامه وجهه
اسر بغرور: شفتي اكده عشان تحرمي يا بت عمي
امسكت يدها التي تحول لونها من الابيض الي الاحمر لتنزل دموعها علي خدها
ليخرج من جيبه منديل ويمسح دموعها لتبعد يده
رفان بنبره غضب: الازم حدودك يا ابن عمي يا خوي
اسر بغيظ وغل وتواعد: ماشي يا بت عمي
كادت ان تخرج ليوقفها صوته
اسر بجمود : بس اسمعي وحطيها حلجه في ودنك اني ومن بعدي الطوفان
رفان بسخريه: حاسب لتغرج في طوفانك
اسر بغرور: هغرجك معايا مش هغرج لوحدي

وفي احد المنازل متوسطه الحجم يدل علي بساطه العائله وقفت نادين وهي واضعه يدها حول خصرها وقصمات وجهها غاضبه لتنظر الي ساعتها وتزفر بقوه لتحرك نظراتها الي الباب لتجده يفتح وتدخل منه جنان اخته الكبري
اغلقت الباب واسندت ظهرها اليه تلتقط انفاسها بصعوبه من يراها يظن انها قادمه من حرب لترفع عيناها لتجد نادين تنظر اليها وهي منزعجه
نادين بإنزعاج: اتأخرتي ليه انتي مش عارفه انهم زمانهم علي وصول
زفرت بقوه وازحت خصلات شعرها للخلف
جنان بنبره انزعاج: قبلني واحد غبي هو الي عطلني
تنهدت نادين وحركت اصبعها باتجاه المطبخ
نادين : روحي جهزي الغدا
عقدت حاجبها
جنان : نعم يا ختي انتي لسه
نادين ببرائه: انتي عارفه اني مبعرفش اطبخ وكمان هم جاين ليكي مش ليا
جنان بابتسامه: انتي مستغله
نادين بمرح: جدا عشان كده الشخص الي هتجوزه هطلع عينه
جنان: ما يمكن العكس ويطلع عينك
ام في الخارج كان احد اتباع ادم يسأل عنها ليجمع المعلومات ويرحل الي سيده

دخلت امال الي القصر وهي تتذمر لتنظر بطرف عيناها الي المكتب لتجد مالك يراجع بعض من الاوراق
امال في خاطرها : سيد الغرور كله اهو
لتسمع صوت خلفها
فهد بنبره هادئه : منوره
لتلتفت خلفها بسرعه لتجد فهد واقف امامها بكبرياؤه وشموخه المعتاد راسما ابتسامته الجذابه
امال في خاطرها ودا المغرور بعينه
فهد بنبره حاده: مش بكلمك ولا انتي طرشه
زفرت بقوه وقصمات وجهها اعتلها الغضب
امال بنبره حاده : له مش طرشه سماعك يا ولد خالتي بس كلامك ماسخ
كور يده ليتحكم في نفسها وابرزت يده عروقها
فهد بنبره غضب: لسانك طويل جوي جوي
امال بسخريه: وانته مغرور جوي جوي جوي عن اذنك
تركته واقف يشتعل من الغضب ام هي كانت تصعد الي غرفه رهف وفي طريقها شعرت بنظراته تحاوطها لتجس الرعب بداخلها لتنظر اليه لتجده ما زال يطلع علي الاوراق
امال في خاطرها ' كنت بتخيل اكيد
لتتابع سيرها الي غرفه رهف لتتدلف الي الغرفه بسرعه
رهف بفرح: امال وحشتني جوي
تتعانق الفتاتان بحب وشوق كبير
امال بابتسامه: وانتي كمان وحشتني جوي
رهف: عامله ايه وامك عامله ايه
امال: الحمد لله تمام
تتابع الفتيات حديثهم وفي الاسفل اخرج فهد هاتفه ليطلب احد الارقام ورسمت الابتسامه الخبيثه علي وجهه
فهد بغرور: اني هوريكي الغرور بعينه يا بت خالتي

وفي الشركه دخل التابع الي ادم
ادم بنبره بارده: عملت ايه
التابع: جبت كل حاجه عنها اسمها جنان الاشرم عنده اخت اسمها نادين الاتنين ايتام جاين يجعدوا عند خالتهم كام يوم وفي جماعه من مصر جاين يشوفوا خالتهم عشان يطلبوا يد جنان
ادم بخبث: وبيت خالتهم فين
التابع : عند النهر
نهض ادم من مكانه متوجها الي سيارته وقبل ان يركب سيارته اتصل بأحد ما يرسل له عدت رجال ليركب سيارته ليتجه الي منزل جنان

دلفت رفان الي غرفه رهف وهي تحمل الصينيه وكانت تربط يدها
رفان متصنعه المرح: جبتلكوا الاكل اهنه
امال بمرح: حب عمري
لتنظر امال الي يدها
امال بقلق: مال يدك يا رفان
وضعت الصينيه بسرعه والتوتر ساد قصماته
رفان بتوتر: مفيش بس وجعاني شويه
رهف بلهفه: احطلك مرهم هاتي يدك
رفان بقلق: له له هتبجا حلوه
امال بشك : اسر الي عمل اكده
رفان بقلق: اسر له مفيش حاجه
رهف بنبره غاضبه: هو مش هيتغير ابدا
امال : ولا حد منهم هيتغير دول عايزين يتربوا صح
رفان بمرح: شكلك بتجولي علي نفسك يا رحمان يا رحيم
رهف: ربنا يصلح حالهم
امال : الحمد لله مش عايشه معاكم لكنت زماني اتجننت
لتسمع الفتيات صراخ نرجس والده فهد واسر ليفزعوا ويخرجوا بسرعه
امال بقلق: في ايه يا خالتي
نرجس بصراخ وبكاء: يا مري يا مري
مالك بنبره حاده: اهدي يا مرت عمي هي بخير
امال بخوف: مين الي بخير ايه الي حصل
مالك ببرود: بيتكم اتحرج
شهقت رهف ورفان من الخضه ام امال وقعت علي الارض دون ان تنطق
ام فهد كان يقف بعيدا يراقب ما يحصل وهو مستمتع
فهد في خاطرها جولتلك جبل اكده اني مش عيل تلعبي معاه

وفي منزل جنان كانت خالتهم سلمي جالسه مع العريس ليدخل ادم مع مجموعه من الرجال لتفزع سلمي والضيوف
سلمي بقلق : في ايه يا بيه
ادم بنبرته الحاده: مين دول وانتي اذاي تجيبي غرابه البلد من غير اذني
سلمي بخوف: دول جاين عشان
قاطع كلامها
ادم بنبره غاضب وعيون جامحه: جاين ولا مش جاين انتي عارفه دي عجوبتها ايه
لتخرج جنان من المطبخ وتنظر الي الواقفين
جنان بذهول: انته تاني

اما عند يوسف كان في طريقه للقصر لينظر الي النهر ليجد نادين واقفه علي النهر وتبعد خصلات شعرها لينظر الي عيناها مباشره
تجنبت نظراته التي كادت تخترقها وذهبت مسرعه
يوسف بذهول: مين المزه دي

رأيكم في الحلقه وتوقعاتكم ؟

هنا تنتهى احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة الثانية ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية تغرام اسياد الصعيد الحلقة الثالثة من خلال الضغط على اللينك واكمال الرواية .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اسياد الصعيد ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-