رواية شياطين الغرام الحلقة الاولى بقلم ايمان وائل

نقدم اليوم احداث رواية شياطين الغرام الحلقة الاولى ( الجزء الثانى من رواية غرام اسياد الصعيد ) من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية غرام الشياطين الحلقة الاولى بقلم ايمان وائل

 غرام اسياد الصعيد2 الحلقة الاولى


تعد رواية شياطين الغرام  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية شياطين الغرام pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية شياطين الغرام كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه شياطين الغرام الحلقة الاولى ( الجزء الثانى من غرام اسياد الصعيد )

الحلقه الاولي من شياطين الغرام
(غرام اسياد الصعيد2)
...................................................
قبل الحلقه احب اشكركم علي التفاعل الحلو وتعليقاتكم الجميله الي كانت في الجزء الاول وبتمن الجزء التاني يعجبكم والمواعيد يوميا بإذن الله الساعه 10 والنقاش مفتوح بينا ❤
...................................................

اوقف سيارته وخرج منها متوجها الي صديقه الواقف يتحدث في هاتفه كالمجنون سمع صوته وهو يتناقش بعصبيه وجفونه كانت عصبا ليصل اليه ليضع يده علي ظهره ليردف اسر اليه ليخاطبه بنبره قلق بعد ان رأي ملامحه الجافه المجرده من المشاعر كل ما تبقي منها هو القلق والخوف علي محبوبته

تيمون بنبره قلق علي صديقه: متخفش ان شاء الله هنلاجيها

القي هاتفه بقوه معبرا عن غضب وعصبيته لينكسر الهاتف وتنتشر اشلاءه

اسر بنبره خوف: انا لافيت عليها البلد كلها واتصلت بمجموعه اغبيه موصلوش لحاجه

اردف تيمون ليقف امامه مباشرة واضعا يده علي كتفه ليزرع الطمأنينه في قلب صديقه

تيمون بنبره ثقه: انا معاك هنجلب البلد حته حته وهنلاجيها ان شاء الله

اسر بنبره قلق: ان شاء الله

ليركب الاثنان معا ويقود تيمون السيارة في مهمه البحث عن محبوبه صديقه

................................................
وبعيد عن الاجواء المشتعله كان هناك عاشقان يقفان امام برج ايفل في باريس

غمز له والابتسامه مرسومه علي وجهه وامسك بيدها جاذب اياها لترتطم في صدره لتصبح خدودها كالبندوره الحمراء ازاحت صدره بيدها الاثنان

نادين بنبره خجل: يوسف بتعمل ايه احنا قدام الناس

كبل يدها وجذبها اليه مرة اخري لترتسم علي وجهه ابتسامه ساحرة ليهدرها بنبره لطيفه

يوسف : حجي ومحدش ليه حاجه عندي انتي مرتي

رفعت وجهها لتتطلع الي عيناه مباشرة لتهدره بابتسامه

نادين بنبره لطيفه: عارفه انه حقك بس مينفعش الي بتعمله دا قدام الناس

شعر بالغيظ ونغزه في قلبه من كلامها فالرياح تأتي بما لا تشتهي السفن ليتركه ويضع يده في جيبه ويهدرها بنبره غيظ مكبوت

يوسف: مكنتش اعرف انك بتستعري مني

زفرت بقوه عاقده حاجبه وفي خاطره شغل العيال هيبدأ

عض علي لسانه بغيظ عندما لم يجد الجواب منها

يوسف بنبره غيظ وغضب: يعني كلامي صح بتستعري مني

زفرت بقوه عندما لمحت الجديه في كلامه لتسقط حقيبته ارضا وتقترب عده خطوات واضعه قدمها فوق قدمه متشبثه في قميصه لينخفض قليلا وحاوطت يده خصرها لكي لا تقع
كانت لحظه رومانسيه لكن افسدها قدوم شرطي

الشرطي:Gue faites vous

تطلع اليه يوسف وحملت نادين الحقيبه بسرعه في اقل من ثانيه لتمسك بيده ويجري الاثنان معا هروب من الشرطي ليبتعدوا عن الشرطي

نادين وهي تتنهد وتلتقط انفاسها: كل دا بسبب قله ادبك

يوسف وهو يتطلع اليه بمكر : حد عينه في البوسه مكملتش

.....................................
كان يغطي عيناها بيده اليمني ليفتح باب الغرفه بيده اليسري وابتسامته الحنونه شقت مكانها علي وجهه
ليبعد يده تاركا العنان لبصيرتها لتري ما فعل

فهد بنبره فرح: ايه رائيك

ظلت تتطلع الي ارجاء الغرفه المزينه بصور الاطفال لتتطلع الي الجانب الايمن بجانب سريرها لتجد سرير لطفل صغير موضوع به مجموعه من الالعاب

لتنشق ابتسامته وتتطلع الي فهد بحب

امال بنبره فرح: ايه كل ده

وضع يده علي شعره

فهد بنبره خجل:.دا مش حاجه تيجي جمب الي انتي بتعمليه معايا

اقتربت عدت خطوات لتتطلع الي عينه مباشرة وكانت عيناها تلمع فرحا

امال : عملت ايه

تتطلع اليه بهيام وعشق

فهد : انتي الي مخليه لحياتي معني من غيرك اني ولا حاجه كفايه انك شايله ابني ومتحمله الوجع وهتتحملي وجع الولاده عشاني

رنت صوت ضحكاته ارجاء الغرفه
لتهدره بابتسامه

امال: بتجول ايه هو ابني كمان واني نفسي في عيل

انحن قليلا ليمسك بيده ويقبله

فهد بنبره هيام وعشق: عارف يا جلبي بس انا عايز اخفف عنك الوجع ده سمعته ان اصعب الم بعد الم الحرج

تطلعت اليه بعشق

امال بابتسامه ساحرة: ربنا يخاليك ليا

لترتمي بين احضانه واضعه رأسها علي صدره

امال بابتسامه: بحبك جوي

فهد : واني بموت فيكي

................................................

امام المستشفي في لوس انجلس حمل فارس جنان وكان رأسها ينزف وملابسه ملطخه بدمائها
ليحملها بين ذراعه ويدلف الي المستشفي بسرعه لتتبعه رهف والقلق ينهش في قلبها ودموعها علي خدها

رهف بنبره بكاء: استر يارب

دلف فارس الي المستشفي وهو يستنجد بالاطباء ليحضر احد الممرضين نقاله وتنقل جنان الي العمليات بسرعه دون السؤال وانتظار قدوم الشرطه كما في مصر
ليجلس فارس علي الكرسي مطاطي رأسه وممسك بيديه وملامحه كانت ترتجس من القلق

لتقف امامه رهف وتتطلع اليه

رهف بصوت مبحوح :thank you

تطلع اليه باستغراب وعلم انها مصريه من حجابه وطريقته وايضا قريبه لادم فهي كانت مع جنان وتابعته بعد الحادثه ليستغل فارس الفرصه

فارس في خاطره جه الوقت المناسب واخيرا
ليرسم علي وجهه ابتسامه مزيفه

فارس: العفو انا مصري وانتوا ذي اخواتي

تطلعت اليه بإمتنان واخرجت هاتفه لتتصل بمالك

رهف بنبره بكاء: مالك الحجني

نهض من مكانه بسرعه

مالك بنبره قلق: في ايه مالك

قصت رهف ما حصل وهي تبكي بانهيار

مالك بنبره قلق: متخفيش انا نازل فورا

ليغلق الخط ويشير الي عزام

عزام باستغراب: في ايه

مالك بنبره قلق: عايزك تحت ضروري

وفي الاسانسير قص مالك عليه ما حصل

عزام بنبره حزن: لا حول ولا قوه الي بالله ادم هيلاقيه منين ولا منين متخفش انا هدخل بنفسي واشوف حالته

مالك بنبره قلق: خلي بالك منها

عزام بابتسامه: في عنيا دي مرات اخويا

دلف عزام الي غرفه مرتدي الطقم الطبي ودلف الي غرفه العمليات

................................................
وفي صباح يوم جديد اشرقت اشعه الشمس علي اعين مي بعد ان فتح رائف النافذه

ليفرد ذراعيه وشقت ابتسامته مكانها علي وجهه ليردف ليتطلع الي النائمه علي سريره

رائف في خاطره انتي الي خلتيني اعمل اكده

ليقترب ويمسك زجاجه الماء ويسكبها فوقها لتنهض وهي مفزوعه

مي وهي تتطلع اليه بكسره: في ايه

كان يرتدي قميصه ليردف اليها وملامحه كان الجمود عنوانها

رائف بنبره حاده: هي الناموسيه كحلي ولا ايه مفيش فطار هيتعمل

مي بزفره : طيب

نهضت من مكانه واخذت بعض الملابس ودلفت الي الحمام وفتحت الدش وبكت بحرقه كانت ميه الدش تختلط مع دموعها

لتسمع صوت نكرات علي الباب

رائف بنبره حاده: انتي هتفضلي في الحمام طول النهار بجالك ساعه

تنهدت بقوه وارتدت ملابسه وخرجت

مي برمقه غيظ: ايه في ايه مالك من الصبح

رائف بنبره غضب: عايز افطر يا جناب الهانم عندي شغل ولا يجولوا جاعد جمب مرته

رمقته بنظرة كره.

مي بنبره غيظ: حاضر خمس دقايق ويكون فطارك جاهز

وضع يده في جيبه وانحن قليلا حتي تقابلت انفاسهم وبنبره استفزاز هدرها

رائف: فطارك ليه جنابك مش هتفطري ما جوزك حبيبك

ابتعدت قليلا للخلف

مي بنبره غيظ: مليش نفس ومتجولش الكلام دا تاني.

قهق بسخريه وتعالي

رائف' انتي تطولي تبجي حبيبتي

مي باستفزاز: لا اجصر وفر كلامك لمرتك الجديده وغرورك ده مش عليا

رائف بغيظ وتهديد: ماشي هوفر بس هندمك علي كلامك ده وادفعك التمن غالي جوي جوي

لتنزل مي الي الاسفل تحضر الفطور واثناء وقوفها في المطبخ

سمعت صوت شجار في الخارج وطلقات ناريه لتقع الصينيه علي الارض

............................................
وفي قصر عائله الصعيدي كانت فاطمه تعد الفطور لتزفر بقوه

فاطمه بزفره: طيب امال وحامل وبترتاح رفان منزلتش ليه لحد دلوجتي لا هي ولا اسر

لتطفأ النار وتخرج من المطبخ

حسن بنبره استغراب:_ راحه فين يا فاطمه

فاطمه بنبره هدوء: هنادي لرفان لحد دلوجتي منزلتش

حسن بنبره هدوء: سيبيها ترتاح يمكن تكون تعبانه شويه

فاطمه ' ماشي يا عمي

ليسمع الجد صوت ضجيج في الخارج ويدلف الغفير مسرعا

حسن بنبره استغراب: في ايه

الغفير: الحج يا بيه

حسن بقلق: اتكلم حصل ايه

الغفير وهو مطاطي رأسه: بيجولوا لاجوا الست رفان غرجانه في البحر

لينهض الجد وهو مسند علي عصا وتتسع عين فاطمه من الخضه

فاطمه بخضه' رفان بنتي

الغفير: ايوه يا هانم

فاطمه وهي تضع يدها علي رأسها بتي يا مرك يا فاطمه يا مرك

حسن بخضه: خدني وديني لمكانها بسرعه

تصعد فاطمه لاعلي لتتأكد من كلام الغفير وتفتح الغرفه ولا تجد اسر ولا رفان

لتصرخ بصوت عالي

فاطمه: بببببببتي ببببتي

ليمسع فهد صوتها وينهض مفزوع هو وامال

فهد بقلق: خليكي انتي انا هشوف ايه الي حصل

امال بقلق: طيب

يخرج فهد ليجد زوجه عمه مغشي عليها علي الارض

.....................................
وامام غرفه العمليات

فارس بقلق : هو مالهم طولوا كده ليه بقالهم ٦ساعات

مالك بقلق: ربنا يستر لو عايز تروح روح انته كفايه الي عملته جوي

فارس بنبره خبث: بتقول ايه احنا كلنا ولاد بلد ولازم اطمن عليها

مالك بابتسامه' طيب

كانت رهف تجلس تقرأ كتاب الله لتنطفأ اللمبه الحمراء ويخرج عزام وملامحه لا تبشر بالخير

لينهض فارس مسرعا

فارس بلهفه: خير يا دكتور

مالك بنبره قلق: خير يا عزام

عزام بنبره حزن: انا عملت كل الي عليا بس

يقاطع حديث عزام رنين هاتف مالك لينظر مالك الي هاتفه وكان سيفصل لكن عيناه لمعت قليلا
ولم يتمالك نفسه

مالك بقلق: عن اذنك

............................................
توقعاتكم ورأيكم في البدايه وطريقه السرد وبانتظار ريفيوهات الحلقه
...........................................
روايات بقلم ايمان وائل

الاكثر قراءة :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية غرام الشياطين الحلقة الاولى ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام الشياطين الحلقة الثانية  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام الشياطين ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-