رواية غرام الشياطين الحلقة الاخيرة بقلم ايمان وائل

نقدم اليوم احداث رواية غرام الشياطين الحلقة الاخيرة ( الجزء الثانى من رواية غرام اسياد الصعيد ) من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية غرام الشياطين الحلقة 13 بقلم ايمان وائل

 غرام الشياطين الحلقة الثالثه عشر والاخيرة


تعد رواية غرام الشياطين  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرام الشياطين pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية غرام الشياطين كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه غرام الشياطين الفصل الثالث عشر ( الجزء الثانى من غرام اسياد الصعيد )

الحلقه 13والاخيره
شياطين الغرام

تطلعت مي لرائف وكان قلبها يدق بسرعه لتغمض عيناها
مي: اني مش عايزه اطلج هفضل معه علي الحلوة والمرة
اتسعت اعين رائف بذهول
تيمون:ذي ما انتي عايزه بس مترجعيش تندمي
مي ببكاء: لا مش هندم اني بحبه ومش هسيبه
تيمون. برحتك
غادر تيمون الغرفه تاركا الاثنان معا
سمع رائف هذا الكلام
رائف بذهول: جولتي ايه
مي ببكاء: اني بحبك انته وجلبي بيوجعني عشان هتتجوز عليا ومش هتحمل واحده تشاركني فيك
تطلع اليه وهو غير مستوعب
ليقترب
رائف: وفهد
مي: اتأكدت انه كان اعجاب انما انته غير رائف اني بحبك جوي
ليعانقه بقوه
رائف: واني كمان بحبك جوي واوعدك اني مش هتجوز غيرك مهم حصل
مي ببكاء: وبنت عمك
رائف: اني كتت مستني بس انك تجولي اني بتاعك بس وعشان تتأكدي اني بحبك تعالي معايا
نزل رائف مع مي ووقف امام عمه ليتطلع الي عزام وشوقي
رائف: اني مش هتجوز
شوقي بصدمه: كلام اي ده يا ولدي
رائف: الي سمعته يا عمي الشرع حلل اربعه ومي هي الاربعه وصبرين ربنا هيعوضها خير وتتجوز واحد بيحبها
شوقي بصدمه: ومين هيرضي يتجوزها بعد اما اتسبت في خطوبتها
عزام : انا بحبها وعايز اتجوزها
شوقي بذهول:انته يا دكتور
عزام: ايوه انا انا كنت جي اخطفها بس هي رفضت عشانك ورفضت حبي ليه عشان بتحترمك بس انته اب اناني عايز تجوزها لواحد متجوز ودمر حياته
شوقي بحزن: اناكنت عايز استرها واشوفه مبسوطه حلم كل اب يشوف بنته عروسه ومستوره
عزام: انته كنت بترميه في النار بايدك بس حصل خير ان هتجوزها عشان بحبه
واوعدك انها هتبقا سعيده
تطلعت صبرين اليه بفرح وعمت الزغاريط في للقصر

وفي الناحيه الاخري
دلف فهد الي الغرفه ليجد اخيه ينزف وكانت رفان تبكي بحرقه وتصرخ لتتسع عينه عندما يجد نرجس هي من تمسك السكينه وتقف مذهوله
ليقترب من اخيه ويحمله بسرعه ليدلف مالك وتعانقه رفان وهي تبكي
مالك بغضب: انتي مش ام انتي واحده معندكيش جلب ضربتي ابنك بالسكينه
كانت نرجس مصدومه ولم تكن تستعب ما حصل
نرجس بخوف: مكنتش جصده هو
ااابني
لتتحرك عده خطوات ليمسك مالك بيده
مالك بغضب:راحه فين
نرجس' اشوف ابني
مالك: ابنك الي انتي ضربتيه بعينك انتي هتروحي السجن تعفني هناك وكفايه البلاوي الي عملتيها
نرجس ببكاء:اشوف ابني لاخر مره وبعد كده هسلم نفسي
مالك بحده: ملكيش ولاد
ليحضر الغفير ويقيدها لوقت حضور الشرطه
وفي المستشفي نقل اسر علي العمليات
الطبيب: عايزين نقل دم بسرعه
فهد : انا اهو نفس الفصيله واخوه
الطبيب: اعملوا فحص بسرعه
يذهب فهد مع الممرضه لتبقي رفان تطلع علي اسر وهي تبكي لم تتحكم بنفسه بتدلف فجأه وتمسك بيده وتنزل دموعها
الممرضه: مدام مينفعش انك تبقي هنا
لم تهتم بكلامها
رفان ' اسر جوم يا اسر
الممرضه : يا مدام مينفعش
نزلت دموعها علي خدها
رفان بصوت مبحوح ' اسر انته عارف ان بحبك جد ايه جوم الله يخاليكي
دلف الطبيب فجأه بعد ان احضر الدم المطلوب
الطبيب: مينفعش يا مدام اتفضلي عايزين نشوف شغلنه
تركت يده بصعوبه بعد ان اخده مالك
مالك بحنان: ان شاء الله خير
رفان ببكاء : لو جراله حاجه مش هجدر يا خوي
مالك بحزن: ان شاء الله هيجوم بالسلامه

وصلت الطبيبه جنان الي مكان ادم
ادم: خير
جنان بقلق: فارس عايز ينتقم منك
ادم بحنقه: عارف وخطف جنان ومستخبي اهنه وهجيبه
جنان بخوف: وهتعمل ايه
ادم بحده: ملكيش دخل
الغفير: يا بيه بيت الضيوف الجفل بتاعه مكسور
توجه ادم مسرعا واخرج سلاحه ليفتح الباب بقدمه ويفتش في البيت ومعه الغفير كان فارس يبلع ريقه بصعوبه. ويحاول كتم انفاسه لكي لا يشعر ادم به
لكن افاقت جنان وسعلت
ليسمع ادم صوته ويقترب بسرعه ليخرج فارس سلاحه ايضا
ادم بحده: سيبه
وقف فارس واضع السلاح علي رأس جنان
فارس: لو قربت المسدس دا هيتفرغ في رأسها
ادم بحده: جبان
دلفت جنان الطبيبه
جنان بخوف: سيبه يا فارس
فارس بحده: لا لازم اخد حقي منكم كلكم انتوا الي وصلتوني لكده
ادم: انا الي وصلتلك لكده هي ملهاش ذنب سيبه وخد حجك مني
فارس بعصبيه: اخد اي ولا اي انك ضربتني وخد مني حبيبتي ولا اني بقيت شخص تاني بسببك
ادم: انا جدامك اهو سيبها
جنان الطبيبه بعصبيه: انته غبي هي محبتكش هي لو حبتك بجد مكنتش حبت ادم بعدك انته بالنسبه ليه ولا حاجه ليه بتعذب نفسك وتعذبنا معاك انته عايز تبقا مجرم
فارس بغضب: هو الي وصلني لكده
جنان بغضب:وانته ليه مخدش الموضرع دا انه فرصه. جديده في حياتك ليه عايز تعيش علي ماضي وقدامك مستقبل
فارس يغضب: اي مستقبل ومين هيبقا معايا ان لوحدي وهفضل لوحدي مين هتقبل تفضل معايا بعد ام بقيت شبه المجرمين
جنان الطبيبه: انا معنديش مشكله نبدأ من اول وجديد واوعدك هفضل جمبك دايما
تطلع فارس اليه بذهول
فارس: انتي يا دكتوره
جنان ببكاء:ايوه انا انا حبيتك من اول ما بدأت اعلجك وكنت عايزه ابعدك عن المشاكل عشان تعيش حياتك وتنسي الي حصل
ترك فارس جنان واخفض سلاحهليتطلع الي الجميع
فارس: انا اسف انا عارف ان دا غلط بس كل فعل ليه رد فعل الي عملته فيا وممتش عملته فيك في امريكا وممتش برده والنهارده خليتك تعيش قلق انك تفقد عزيز علي قلبك ويبقا كده متعدلين ليتطلع الي جنان انا عايزك تكوني مبسوطه ولو زعلك يا ريت تقوليلي وتعتبريني اخ ليكي وانتي يا دكتوره انا معرفش حبيتيني اذاي بس انا مش مناسب ليك انا هسافر وابدأ حياتي من جديد بس كل الي عايزه اني اسمع منك وعد انك هتخف وهتخليه سعيده
ادم بابتسامه: وعد
وفي المستشفي كان رفان تجلس وتبكي وتتذكر كيف انقذ حياته.وتلقي الضربه ليخرج الطبيب فجأه وملامحه لا تبشر بالخير وكان فهد يتألم لتألم شقيقه التؤام لينهض بصعوبه
فهد: خير يا دكتور
الطبيب: العمليه نجحت بس مفيش اي استجابه من المريض
فهد بخوف: اذاي
دلفت رفان وهي تبكي قبل ان يكمل الطبيب كلامه لتتطلع اليه
التضحيه ليست مجرد اسم فقط بل انها تشمل الحياه ان ضحي شخص بحياته لاجلك فاعلم انه يحبك بل يعشقك وخساره هذا الشخص يعني الدمار الشامل للقلوب وتحطمها وما ادراكم من قلوب محطمه صارت بل ماؤي او حبيب ظلت تصرخ بصوت عالي ودموعها تنسدل علي خدها لتمسك بيده وهي تبكي بحرقه
رفان: اسر جوم يا حبيبي اني مجدرش اعيش من غيرك
اخذت تحركه يمين ويسار ليدلف الطبيب خلفها
الطبيب: مينفعش الي بتعمليه دا
رفان ببكاء: ملكش دعوه هو هيجوم عشاني جومي يا اسر مش انته كنت بتجولي هغرجك في طوفاني وغرجت في حبك جوم بجا عشان ابننا الي هيجي انا مقدرش اعيش من غيرك
وضعت رأسه علي قلبه وهي تدعو الله ان يستجيب ليبدأ اسر بتحريك يده واضعا اياه علي يده
لتتسع عيناها فرحا وتتطلع اليه وهو يفتح عينه
رفان بفرح حمد لله علي سلامتك
فهد بابتسامه: حمد لله علي سلامتك يا بطل
وفي نفس الوقت حضرت امال لاطمئنان علي اسر وقبل ان تدلف الي الغرفه وقعت مغشي عليه
مالك وهو يتطلع: امال
حملها فهد الي غرفه وحضرت الطبيبه وقمت بفحصها
الطبيبه: هي حامل صح
فهد. ايوه
الطبيبه: طيب عايزه الفحوصات دي ضروري
فهد: ليه
الطبيبه: هتعرف لم النتيجه تبان
وبعد 3ساعات تتطلعت الطبيبه لنتائج
فهد بقلق. خير يا دكتوره
الطبيبه: الكلام الي قولته صح بس في حل
فهد بفرح: اي هو
الطبيبه: هكتبله علي بعض الادويه بس لازم الراحه اي حركه ممنوع ومن الافضل انها تبقا هنا في المستشفي لحد الولاده
فهد ; وهتبجا هي والطفل كويسين
الطبيبه: ان شاء الله الحبوب دي هتساعد كتير والراحه هتساعد
فهد: ان شاء الله
وبعد عدت ايام خرج اسر من المستشفي وفي غرفته
رفان بابتسامه:حمد لله علي سلامتك
اسر: الله يسلمك
حسن: حمد لله علي سلامتك يا ولدي
اسر: الله يسلمك يا جدي
حسن: في حد عايز يطمن عليك
اسر باستغراب: مين
حسن. ادخلي يا نرجس
دلفت نرجس وملامحه كانت حزينه وتنظر للي الارض بخجل
اسر بحزن: انتي
نرجس ببكاء: انا اسفه يا بني عارفه اني غلطت بس اعمل ايه الغيره عليكم كلت جلبي انا اسفه انا عارفه اني مليش الحج بعد اكده انك تجولي امي بس سامحني حتي لو كانت دي اامره الاخيره
تطلع اليه اسر بحزن: اسامحك علي الغش وتزوير وان رفان كانت بتنتخر بسببك ولا محاوله الجتل
نرجس ببكاء: اني عارفه اني غلطت بس اوعدك مش هعمل كده تاني ومش هتشوفوا وشي تاني
اقترب منه فهد وعانقه
فهد : انتي امي عايزه تمشي وتسيبنا انتي غلطتي بس ربنا ببغفر فاذاي احنا مش هنسامحك
عانقته بقوه وهي تبكي
نرجس: اوعدكم مش هعمل اكده تاني انتوا كل حياتي
اسر بابتسامه: مصدجك يا امه وبلاش دراما بجا هتمسي حفيدك ايه
نرجس بفرح: اني الي هسميه
اسر بابتسامه. مش انتي سته
رفان بابتسامه: سميه ذي ما انتي عايزه
نرجس بفرح: يجي بالسلامه الاول وانا هسميهولك واخلي باله منه

وفي غرفه مالك
رهف بابتسامه:كده كل امشاكل اتحلت
مالك: لسه علاج ادم
رهف: ان شاء الله هيجوم بالسلامه معدش غير جرعه واحده واتحسن كتير
مالك: الحمد لله
وفي غرفه ادم كان يتعاطي الجرعه الاخيره
عزام بفرح: مبروك وحمد لله علي سلامتك
ادم: الله يسلمك
عزام : متنساش فرحي بعد بكره لازم تيجي
ادم باستفزاز: واجيلك ليه كنت من بجيه اهلي
عزام بغيظ: واطي
جنان بضحكه: بيهزر معاك
عزام: عارف بس هزاره رخم شويه
ادم: هجوم اضربك
عزام بضحكه:شفتي

وعند نرمين وتيمون
نرمين: واخيرا اعترفوا لبعض
تيمون: معروفه انهم بيحبوا بعض اخوكي كان بيموت فيه ومصدج يتجوزها
نرمين بضحكه: بس اختك دماغه ناشف ودوخته
تيمون: يستاهل المهم عايز تخرجي فين النهارده
نرمين: معاك في اي حته

سفر فارس الي السعوديه وتبعته الطبيبه جنان
فارس باستغراب: انتي
جنان بابتسامه: قولتلك هكون معاك دايما
فارس بابتسامه: خلاص يا ستي موافق بس هتستني اما اكون نفسي
جنان: هنكون نفسنا سوا وهندي لتفسنا فرصه نعرف بعض اكتر
فارس بابتسامه: موافق

وعند امال كانت نرجس تطعمه بيده
امال: كفايه بقيت دبدوبه
نرجس: اجمدي عشان

الواد
فهد بغيره;وابو الواد
نرجس بمرح: بتغير من ابنك ولا ايه
فهد: ايوه مش مرتي
امال بضحكه : غيور
دلفت مي ومعه رائف الي الغرفه
مي بضحكه: احم احم ممكن ندخل
فهد: ما انتي دخلتي
رائف: الف سلامه عليكي ربنا يكملك بخير وعجبالك يا مي
مي: هتموت وتخلف انا لسه في اول شهر
رائف: عايز ابجا اب
مي بضحكه: هو اني جادره عليك اما اجدر علي ابنك كمان
فهد: انتوا الاتنين مجانين
رائف بمرح: هو في احلي من الجنان

وفي المساء اجتمع الجميع في كتدل عزام واقيم حفل زفاف عزام وصبرين وكانت الابتسامه والفرح يعمان المكان
وبعد مرور شهر شفي ادم من مرضه واقيم حفل بمناسبه هذا
يوسف: حمد لله علي سلامتك يا بطل
ادم: الله يسلمك
اسر: ذي الجطط بسبع ارواح
ادم: شوف نفسك الاول
حسن: ربنا يحميكوا يا ولاد
وبعد سنه وقع فارس في حب الطبيبه وتزوجها وانجبت امال اسر ورفان فهد ورهف رزقت بيوسف ونادين بمالك ومي بحسام وتيمون بمنتصر
ومن هنا تنتهي القصه وكمان كانت اخر قصه ليا استمتعت بالسنه الي كتبت فيه وشكرا علي تشجيعكم كانت سنه حلوه اتعرفت علي ناس كتير واتصاحبنا وبتمني تكون القصه عجبتكم مش هقول لنا لقاء اخر عشان معدش هكتب بس هقول في رعايه الله وشكرا ليكم

الاكثر قراءة :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية غرام الشياطين الحلقة الأخيرة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة الاولى  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام الشياطين ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-