رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 31 بقلم ايمان وائل

  نقدم اليوم احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 31 من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 31 بقلم ايمان وائل

 غرام اسياد الصعيد الحلقة 31


تعد رواية غرام اسياد الصعيد  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرام اسياد الصعيد pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية غرام اسياد الصعيد كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه غرام اسياد الصعيد الحلقة الواحد والثلاثون

الحلقه31

غرام اسياد الصعيد

اسر باستغراب : في ايه مالك

ريلينا ببكاء: نعمان طلبني للجواز

اسر بفرح: والي ينطلب للجواز يعيط كده

ريلينا: دموع الفرحه

اسر بمزح: بس اخيرا نطجت

نعمان باستفزاز: اصل ملقتش غيرها

ريلينا بغيظ : نعم يا خويه

نعمان : اموت انا في الوش الخشن ده

اسر : ربنا يكملكوا بخير وعينك تتلم شويه

ريلينا: دي عليا دي

نعمان باستفزاز: ولو متلمتش هتعملي ايه

ريلينا بشر: هحط ايده فيهم عشان متشفش غيري واكون اخر واحده تشوفه يا قلبي

نعمان وهو يبلع ريقه: شريره

ريلينا 🙈: اوي اوي

وفي الغردقه

عزام بابتسامه : اهلا يا دكتورة بتعملي ايه هنا

جنان بابتسامه:بشخص حاله مريض وحضرتك

عزام بتنهيده:نفس السستم
مريض عنده ورم في المخ

جنان باستغراب:_واسم المريض دا ايه

عزام : ادم الصعيدي

جنان بضحكه:سبحان الله نفس المريض

عزام بمرح: دي صدفه حلوة بقا اومال هو فين الاخ المهمل لصحته ده

جنان : حجزته في الدور التاني اتفضل معايا

يصعد عزام مع الطبيبه جنان وطول الطريق وهو يتكلم

ليدلف الي غرفه ادم

عزام : السلام عليكم

مالك بابتسامه : وعليكم السلام اهلا يا دكتور

يسلام عزام علي مالك وادم ويلقي التحيه علي رهف وجنان

ليمسك باوراق التحاليل ويتطلع الي النتائج

مالك: خير يا دكتور

عزام : قولي يا ادم انته كنت بتنزف من مناخيرك وبوقك

ادم بتعب: ايوه

جنان بقلق: في ايه

عزام :الورم عندك بينتشر في جسمك كله بس في لسه اماكن موصلش ليها

مالك بقلق؛:وايه الحل

عزام : من الواضح انك مش ضعيف ودا كويس وهيساعد في العلاج بس العلاج مش هيتم في مصر لازم يسافر علي امريكا فورا

مالك : مفيش اي مشكله طياره خاصه تنجله حالا

عزام : ياريت

تمسك جنان بيد ادم

جنان' ان شاء الله خير

جنان الطبيبه وهي تتطلع لجنان' طيب وفارس لم يعرف انها حبت ادم ايه الي هيحصل

اما فارس وصل الي الغردقه
ليخرج هاتفه ويتصل بالطبيبه جنان
لتتجاهل اتصاله
فارس باستغراب: غريبه

جلست امال تفكر ما الذي ستفعله لتتذكر مسكت يده لتضع يدها علي ذراعها

امال : مفتري وغبي واناني ودبش بس ماشي. لتنزل الي الاسفل لتجد فهد يجلس مع مي

امال بغيره في خاطرها عمال تهددني وتضحك مع النسوان حيوان صحيح

ليتطلع اليه بخبث

فهد بخبث:_ واجفه عندك ليه روحي هاتي حاجه لمي تشربها

امال بابتسامه مستفزه وبرود: من عنيا احلي كوبايه عصير لاختي حبيبتي

عقد حاجبه من الدهشه

لتدلف الي المطبخ ويدلف خلفها

فهد بغيظ: ايه الحنان الي مره واحده ده

امال ببرود وزفره' هو انته مش بيعجبك حاجه ابدا ولا عشان

يقاطع حديثهم دخول فاطمه

فاطمه : في ايه مالكم

فهد : مفيش يا مرت عمي

فاطمه : طيب الجواب دا ليكي يا امال

يلتقط فهد الجواب من يد فاطمه

امال بغيظ: يووه

يفتح فهد الجواب ليجده من الكليه

فهد برمقه حاده' وكمان كنتي عايزه تحولي كليه في اسكندريه وجعتك طين

لتبتعد امال عندما تجده يتواعد لها وتقف خلف فاطمه

فاطمه:_ فهد اهدأ يا ولدي

فهد بنبره غضب: يعني عجبك اكده

امال بخوف: دا كان جبل اما اتجوزك

فهد بغضب: ومجولتيش ليه يا حلوه بتخبي عليا ليه

امال : يعني انته كنت جولتلي ان مي بتحبك اكده يبجا متعدلين

فهد بغضب: انتي بتسوميني

فاطمه بغضب'بس انتوا الاتنين
ايه عيال جط وفأر انتوا متجوزين يعني طريجتكوا جبل الجواز دي تتنسي عالطول جط وفأر في ايه يا ولدي خدها بالراحه وانتي يا امال اكده عيب وجولتلك جبل اكده بطلي طريجتك دي

امال : ما هو

فاطمه بغضب: مش عايزه اسمع حاجه

امال ببكاء: انتوا بتعاملوني كده اني زهجت وتعبت واللهي ما جاعده في البيت ده تاني

فهد بزفره: مجنونه

لتخرج بسرعه وتصعد ويخرج خلفها

وفي الغرفه كانت تجهز حقيبتها
لتجده مسند ظهره علي الباب

فهد: خلصتي عياط ولا لسه

امال بصوت مبحوح: ملكش دعوه وعديني

فهد بزفره: يا حبيبه جلبي بلاش عند احسنلك ومالك الايام دي

امال : مالي مفكرني مجنونه ولا ايه

فهد : وتصرفك ده تصرف ناس عاجله

امال : ولم حرجت بيت ابويا كنت عاجل

فهد بابتسامه: كل شئ مسموح بيه في الحب والحرب

امال بزفره' انا تعبت منك كل حاجه عندك ليه مبرر
لتضع يدها علي رأسها

فهد بقلق' مالك

امال : دايغه ليغمي عليه وتسقط بين يده

فهد بقلق: امال

ليضعها علي السرير ويخرج لينادي لكوثر

حسن: في ايه يا ولدي

فهد بقلق: امال وجعت معرفش ليه

كوثر' طيب انا طالعه اشوفها اهو

صعد الجميع الي الغرفه وقامت كوثر بفحصها

فهد بقلق: خير

كوثر: بابتسامه : مفيش حاجه ضغطها عالي والفتره دي لازم تكون حريص انك متزعلهاش

فهد : ليه

كوثر: عشان البيبي الي جي ميزعلش منك

فهد بفرح: بيبي بجد

كوثر بابتسامه' بجد

اخذ فهد يقفز من الفرح ويقبل امال من جبيناها

فهد بفرح: يا احلي فرحه في حياتي

امال بابتسامه_' الحمد لله

حسن بفرح: الف مبروك يا بتي

امال:_ الله يبارك فيكي يا جدي

رفان : الف مبروك يا امال

امال: الله يبارك فيكي عجبالك

رفان بابتسامه:يارب

ليخرج الجميع ويتجه كل واحد الي غرفته وكانت رفان تتطلع لتجد اسر يدخل وهو يصفر وسعيد لتبتسم لكنه تعبس عندما تتذكر كلام احدهم

فلاش
رفان : كفي اهو جوليلي

المرأه :_ هتتجوزي الي بتحبيه وبيحبك وهو جربيك بس

رفان بقلق:بس ايه

المرأه' مش هتخلفي بس هو هيفضل جمبك ومش هيسيبك
بااك
رفان والدموع في عيناها: استغفر الله العظيم دا كفر بالله وحرام

يصعد اسر الي الاعلي

اسر بابتسامه:_ عامله ايه يا حلبي

ليلاحظ لدموعها
اسر بقلق: مالك في ايه

رفان وهي تمسح دموعها: مفيش دي دموع الفرح امال حامل

اسر بفرح : بجد هروح ابارك ليهم وراجع

رفان ' هكون جهزتلك العشا

يقبل اسر يدها

اسر بابتسامه: منحرمش منك

تنزل رفان وكان اسر يتطلع اليه بحزن

اسر في خاطره:رفان يا تري لو عرفتي هتتحملي

وفي اليوم التالي اعدت الولائم واقيم حفل زفاف مي ورائف وتيمون ونرمين

وفي الغرفه كانت مي تتطلع الي رائف ببرود

رائف : استغفر الله العظيم هتأخدي صوره ولا ايه

مي ببرود: لا هي ناجصه صوره مش كفايه انك موجود

رائف بزفره: بجولك ايه احنا لسه اول خمس دقايق سوا لمي لسانك احنا متجوزين دلوجتي

نهضت مي وهي ترتدي الفستان وواقفت امامه مشيره باصبعه

مي بتحذير: اوعي تكون مفكر عشان اتجوزنا اني هسكت لا تبجا غلطان

حاوطت يده خصرها

مي بخوف: انته بتعمل ايه

رائف بخبث:_ حاجه كان نفسي اعمله من زمان

مي بخوف : اياك تجرب يا مجنون انته

رائف : اومال هعمل ايه يا هبله النهارده فرحنا

مي : تطلجني دلوجتي وكده كده الشرط اتنفذ

رائف بنبره ساخره: انتي مهفوفه في دماغك اطلجك يوم الفرح مش عارفه الناس هتجول ايه عليكي واني ميرضنيش حد يتكلم عليكي

مي بغيظ: الي يتكلم يتكلم اوعي بجا
رائف' مش وعي واعجلي لعجلك بطريجتي

اما عند تيمون كانت نرمين تبكي

نرمين : مكنتش متخيله انك تجتل اخويا

تيمون: والي عمله اخوكي دا كان صح

نرمين ببكاء:لا بس كان في اسلوب عجاب مش جتل

تيمون: حطي نفسك مكان رفان اكده وانتي هتحكمي اني عارف انك مش طايجني دلوجتي بس لم تحكمي احكمي بالعدل

نرمين ببكاء: انته عارف اني بحبك وكنا متفجين تيجي تكلم ابويا بس لم جتلت اخويا انا معدش طايجك يدك دي الي جتلت اخويا

تيمون بابتسامه مش يدي الي جتلته

نرمين باستغراب:اذاي

وفي الصباح يستيقظ رائف وكانت مي نائمه علي صدره

رائف وهو يداعب شعرها:واخيرا بجيتي بتاعتي يا بنت الرفضي

ليسمع صوت طلقات ناريه لينهض من السرير يرتدي ملابسه

مي بنعاس في ايه

رائف بنبره ساخره : صباحيه مباركه بيرحبوا بيكي

لتغض في النوم مرة اخري

ليقترب من السرير وينزع الغيطاء لتصرخ

مي بخجل:_ انته غبي

رائف بخبث'_ اتلمي يا محروسه وجومي البسي وتنزلي تحضري الفطار

مي: روح حضره لنفسك انته مش صغير

رائف'_ اومال انا متجوزك ليه زينه جومي جامت ايامتك

مي بزفره:_ اووف

لتغطي نفسها بالغطاء وتلتقط ملابسه وتدلف الي الحمام

اما هو وقف يتطلع اليها

رائف وهو يداعب شعره: مجنونه

وفي امريكا يصل ادم الي المستشفي وكانت ترفقه جنان ورهف وادم

جنان بحزن: دكتور خلي بالك منه

عزام : هو في عيني واوعدكم اني هبذل جهدي بس ادعو ربنا كتير اوي لان الحاله صعبه

جنان : ربنا عارف اد ايه هو اتعذب وان شاء الله ربنا هيشفيه

وعند اسر دخلت رفان وهي منهاره

اسر بخضه' في ايه مالك

رفان ببكاء: انا مش هجدر اكون ام

اسر بحزن' مين الي عبيط الي جالك اكده

رفان ببكاء: دكتورة كوثر جالتلي اني عملت التحاليل وورتيه تحاليل جبل الجواز وجالتلي اكده

اسر بحزن' يا حبيبتي دا حاجه بيد ربنا محدش دخل فيه

رفان ببكاء: انته كنت عارف جبل اما نتجوز صح يا اسر

ادار وجهه الي الخلف

اسر بتوتر' لا معرفش حاجه دا كلام اهبل

وقفت رفان امامه

رفان ببكاء: انته كنت عارف ورغم اكده مشيت في الجوازه من واحده ارض بور

كانت تتكلم وهي تنهار لتجسو علي الارض وهي تبكي

اسر بنبره حزن: انتي كويسه يا رفان واني بحبك جوي مش مشكله العيال مش عايز يا ستي ومتجوليش علي نفسك اكده

رفان ببكاء: بس دي الحجيجه اني عمري ما هكون ام
ليضمها اليه وهي تنهار

اسر بحزن: محدش دخل في علم ربنا انا هوديك لاحسن الدكاتره ولو محصلش نصيب اني مش عايز عيال انتي بنتي واختي وصحبتي وحبيبتي

نزلت مي الي الاسفل تحضر الفطور

مي بزفره: صداع من اول يوم ابن اجول ايه بس

رائف بغيظ: متجوليش حاجه

مي بزفره:_ هو انته ماشي ورايا ولا ايه

رائف : واللهي بيتي ومرتي وانا حر وبشوف جنابك خلصتي الفطار ولا لسه

مي بزفره : لا مخلصتش وتفضل امشي من جدامي عشان انا مش طايجك ويكون في علمك انته واحد سافل ومشفتش في جله ادبك وسافلتك

رائف باستفزاز: حجي واخده سافل ولا جليل الادب حاجه تخصني مش تخصك ولسانك لو طول هجطعه

مي بغيظ: مستفز

رائف : الله يسامحك

يخرج رائف وتزفر مي

مي : ايه الحظ الهباب ده

وفي الخارج

رائف' صباح الخير يا ابوي

بدر: صباح النور

رائف: خير يا ابوي

بدر' عمك يا ولدي زعلان عشان متجوزتش بنته ووافجت علي الاتفاج

رائف' يعني كنا هنعمل ايه يا بوي

بدر' مش عارف يا ولدي جولتله اكده بيجولي يتجوزه برده

كانت مي تحضر الصينيه بالطعام

رائف بنبره ساخره: منا لسه متجوز امبارح هتجوز اتنين اعمل بيهم ايه

بدر: بيجول الشرع حلل اربعه

سمعت مي كلامه لتنظر الي رائف
وتدخل وكانت ملامحه تعبر عن الحزن

وفي خاطرها انا جولت جوازه سوده من الاول

كان رائف يتباعه

رائف' في ايه مش هتفطري

مي بقهره: شبعت

رائف باستغراب: بس مكلتيش حاجه من امبارح

مي بعصبيه: ملكش دعوه انا هنا لفتره بس لحد اما حضرتك تتجوز
اكل ولا مأكلش اموت ولا اعيش ملكش دعوه 

الاكثر قراءة :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 31 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 32  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اسياد الصعيد ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-