رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة الاخيرة بقلم ايمان وائل

   نقدم اليوم احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة الاخيرة من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة الاخيرة بقلم ايمان وائل

 غرام اسياد الصعيد الحلقة الاخيرة


تعد رواية غرام اسياد الصعيد  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرام اسياد الصعيد pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية غرام اسياد الصعيد كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه غرام اسياد الصعيد الحلقة الاخيرة من الجزء الاول

الحلقه الاخيره من الموسم الاول لغرام اسياد الصعيد

غرام اسياد الصعيد

الصقها بالحائط ووضع يده علي فمها

رائف بغضب: جنان مش عايز فاهمه وبلاش تشوفي الوش التاني عشان متزعليش

كانت تتطلع الي عيناه بخوف ليبعد يده

مي بنبره خوف: انته همج

وقبل ان تكمل
رائف بعيون جامحه ' هطلع روحك لو كملتي

مي بنعاد: متجدرش
لتصعد الي الاعلي وهي تضحك ليقف يداعب شعره ويبتسم

رائف :_ وانا اجن منك

كانت نرمين تجلس علي الكرسي واضعه يدها علي قلبها كإن هناك غزه تقطع قلبها والدموع تسيل من عيناها

نرمين ببكاء: يارب صبرني عملت ايه لكل ده تيمون مجتلش اخويا بس هو كان واجف معهم وهو الي شوه وشه اذاي هتحمل اعيش معه تحت صجف واحد يارب الصبر من عندك

لتنهض وتدلف الي الحمام وتخرج تصلي وتدعي الله

وفي القصر

حسن باستغراب: غريب ان مالك ورهف سافروا امريكا مع جنان وادم

فاطمه باستغراب: يعني الغريب ان مالم ورهف سافروا وان ادم وجنان مش غريب وكمان ادم محضرش العزا بتاع مرت عمه

حسن بقلق: معك حج جلبي مش مطمن

فاطمه: ولا اني

حسن : جومي هاتي التليفون نتصل بيهم نطمن بدل ما الجلج هيأكل جلوبنا

فاطمه بابتسامه: حاضر

نزلت امال الي الاسفل

امال: صباح الخير يا جدي

حسن بنبره حاده: ايه الي نزلك انتي المفروض ترتاحي

امال بتذمر: تعبت من النوم جولت اتمشي وكمان عايزه اطمن علي مالك

عقد حسن حاجبه

حسن: ليه هو عيل

امال بابتسامه: لا بس سافر من غير ما يسلم علي حد وعايزه اتكلم معه شويه

حسن في خاطره وبعديه مع الاتنين دول ليتذكر مكالمه مالك.

فلاش

حسن بغضب' انتوا فين يا ولدي

مالك بقلق: في امريكا يا جدي

حسن باستغراب : وبتعمل ايه في امريكا

مالك بكذب: بنغير جو انا وادم ور
هف وجنان

حسن بغضب: جولت ادم ولاد عمه زعلانين انه مكنش واجف معاهم في العزا ولا عزا في امهم اديني اكلمه

مالك: معلشي يا جدي هملص ودانه هو نزل تحت لم يجي هخليه يكلمك

حسن : طيب يا ولدي عايز حاجه

مالك بلهفه: امال عامله ايه

حسن باستغراب: انته مسألتش علي امك واختك واخوك وبتسأل علي مرت اخوك

مالك بتوتر: البركه فيك يا جدي بس جولي اخبارها

حسن بحده: كويسه وحامل

مالك : حامل

حسن بحده: ايوه مالك صوتك اتغير كده

مالك بتوتر: لا مفيش حاجه هجفل بجا عشان اروح لرهف
ليغلق الخط

حسن في خاطره يا خوفي منك يا بدران
باااك

امال باستغراب: روحت فين يا جدي

حسن : ها مفيش يا بتي

تحضر فاطمه الهاتف ويتصل حسن بمالك

وفي امريكا

مالك وهو يعتدل في جلسته جدي

ليفتح الخط

مالك : السلام عليكم ايوه يا جدي

حسن: وعليكم لسلام ازيك يا ولدي

مالك: الحمد لله خير في حاجه

حسن : لا بنطمن عليك

امال : هاته يا جدي

مالك بلهفه: امال

حسن بحزم: اسكتي انتي لم الكبار يتكلموا الصغيرين يسكتوا

امال بحزن' حاضر يا جدي هجوم اني
لتنهض وتصعد الي غرفتها

مالك بنبره حزن: براحه عليه يا جدي

حسن بحزم وتحذير: مالك عارف لو الي في دماغي صح انا هعمل ايه هخفيهالك من علي وش الدنيا انته فاهم واني فاهم ماشي

مالك بزفره: اطمن الي في دماغك
مش صح

حسن بتهيديد: هنشوف بس جولي ادم فين

مالك بغيظ: نزل تحت واني هجفل عندي شغل

ليغلق الهاتف ويرميه

وفي المستشفي كانت جنان تطعم ادم بيدها قبل ان يبداء الجلسه

ادم: بس بس كفايه اكده

جنان بتذمر: دي اخر واحده

ادم : الكلمه دي اتكررت ١٠مرات

جنان بابتسامه: هتكرر٢٠مره

ليدلف عزام

عزام' بطلنا دومي عامل ايه

ادم بغيظ: مسميش دومي

عزام بعناد: لا دومي

ادم: هو ملجوش غيرك يعالجني

عزام بعناد: حظك هخلص الي كنت بتعمله فيا

جنان باستغراب: انتوا كنتوا صحاب

ادم ببرود:كان زميلي

عزام باستفزاز: واصحاب

ادم : امته ده احنا هنكدب

جنان بضحكه: انتوا عسل اوي

ادم بغيظ: اكتمي

جنان وهي تكتم ضحكاته: حاضر

عزام : يلا عشان اول جلسه

ينقل ادم لغرفه تلاقي العلاج

كانت رهف تراقب اخيه في الغرفه ودموعها تتساقط

جنان بقلق : بلاش عياط احنا عايزينه يبقا كويس

رهف وهي تمسح دموعها حاضر

اما مالك كان يسند ظهرها الي الحائط وهو بيفكر

لتقترب منه رهف

رهف باستغراب' مالك

مالك:_نعم

رهف بنبره حزن: مالك يا حبيبي

مالك بزفره : مفيش هروح اشتري اكل وراجع

ليرحل ويترك رهف تتطلع اليه باستغراب

كانت رفان ما زالت تحت تأثير الصدمه ليمسك بيدها

اسر بنبره حزن: متعمليش في نفسك كده

لتتطلع اليه وهي تبكي

رفان ببكاء: مش هبجا ام لتتلوي بصوت عالي مش هبجا ام

ليعانقه بقوه

اسر' هنروح لاحسن الدكاترة بس متعمليش في نفسك اكده

رفان ببكاء' جوم نروح يلا عايزه اطمن واتأكد
اوما رأسه بالموافقه

اسر: حاضر

نهضت من مكانه لترتدي عباءه سوداء وكان يتطلع اليه بحزن

رفان وهي تمسح دموعها: اني جاهزه يلا

وفي غرفه امال دلف فهد ليجدها تبكي

فهد باستغراب' في ايه مالك

قصت عليه ما حصل

فهد بغيره:وعايزه تكلميه ليه

امال بزفره: مش اخويا

فهد بغيره: بجولك ايه متخلنيش اطين عيشتك بل اخوكي بل مش اخوكي

امال بضحكه: غيور

فهد : جدا ممكن لو فكرتي تسيبني بس هجلبلك شيطان

امال :شيطان ايه

فهد بابتسامه' شيطان الغرام

امال بمرح: حلو بتحبني لدرجه دي

فهد: بعشجك

امال بخجل: وانا كمان بحبك جوي رغم انك بتجنني

فهد باستغراب: انتي جولتيه

امال وهي تضع يده علي رأسه: يوه منك يا بني انا بحبك من زمان بس لازم اعمل لنفسي شخصيه

فهد بمرح: اموت انا في الشخصيه

امال: هتوديني الجامعه بجا

فهد : الي في البلد اه بس في اسكندريه له

امال بغيظ: مش مشكله اهم حاجه اكمل تعليمي

وفي غرفه رائف يدخل ليجد مي تمشط شعرها ليتطلع اليه باستغراب

مي ببرود: في ايه

رائف بغيظ: انتي جصتي شعرك امته

مي : امبارح في الكوافير

لتعقد حاجبها وتنهض من مكانه بسرعه لتمسكه من لياقه قميصه

مي باستغراب: انا جصه شعري جبل اما اجي اهنه عرفت منين انه كان طويل

رائف بخبث: العصفوره جالتلي

مي بعصبيه: مش بهزر
لتحكم قبضته علي لياقه قميصه
ليمد يده علي خصرها ويرفعها لتقف علي قدميها

رائف بخبث: مش انا الي يتعمل فيا اكده

مي بغضب: نزلني يا بتاع انته واياك تفكر تعمل كده تاني ورد علي سؤالي عرفت منين

رائف بخبث واستفزاز: البتاع ده ما انتي مرات البتاع ده
وعايزه تعرفي ليتركه لتقع

مي بتألم: اي اي

ليخرج هاتفه ويوريه مجموعه صور لها وهي نائمه

لتتسع عيناها من الصدمه

مي بذهول:يخرب بيتك انته صورتني امته واذاي

رائف: ذي اما اجيت عزيتك في اخوكي وانتي نومك تجيل جوي جوي بس غلبانه متعرفيش انك كنت بتنامي ذي الجتيله عشان الحبيه الحلوه دي كانت بتتحط في عصيرك

ليخرج حبه من جيبه لتتطلع اليه بدهشه

مي بصدمه: عايز تفهمني انك كل ليله كنت بتطلع تشوفني

رائف باستفزاز: وساعات كنت بحضنك وبتهور

لترفع يدها لتضربه لكن يمسكها ويلويه خلف ذراعها

رائف بنبره حاده: عيبك انك مفكرني غبي بس مفيش اغبا منك

مي بتألم وبكاء' انته بني ادم جذر
وشيطان

رائف:ايوه شيطان شيطان غرامك يا جطه وهتجبلي بيا عاجل ام اجل

مي : علي جثتي انته هطلجني غصب عنك

رائف بخبث: انا مصدجت اتجوزك يبجا هطلجك واتأكدي من حاجه انا هعمل فيكي الي عملتيه فيا زمان واخلص منك الجديم والجديد وهتجوز عليكي عشان تتربي شويه

مي بعصبيه:_ محسسني اني بحبك وهزعل عليك انته بالنسبه ليا ولا حاجه ويعلم ربنا اني بكرهك جوي ومطبجش حاجه اسمه رائف الغماري وجرفانه من نفسي انك لمستني

ليضغط علي ذراعها بقوه اكبر لتصرخ من اهأت وجعها

رائف بنبره غضب وتواعد: وهجيب منك الوريث وهخليكي تكرهي نفسك وتجرفي اكتر واكتر اقسم بالله لهخليكي تتمني الموت ليوقعه علي السرير

مي ببكاء: حجير

وعند الطبيبه كانت تنظر الي التحاليل والنتائج

اسر بقلق: خير يا دكتورة

الطبيبه :_اطمن حضرتك معندكش حاجه بس المدام

رفان بقلق: جولي اني سمعاكي

الطبيبه بحزن: لاسف التحاليل وكل الورق الي حضرتك جايبه والي عملنه بيثبت انك يعني انتي عارفه انا عايزه اقول ايه

رفان ببكاء: اني عجيمه وارض بور عارفه
لتنهض رفان وتخرج لتبكي وتصرخ بحرقه ويتبعه اسر

اسر بنبره حزن: هنروح لوحده تانيه اكيد هي غلطانه

رجست علي الارض واضعه يدها علي وجهها وهي منهاره

رفان بصراخ : حلم حياتي راح
رجس بجانبه وعانقها

اسر بنبره حزن:_ انا جانبك دايما هنسافر بره واكيد في حل بس جولي يارب

رفان بحزن:يارب

لتنهض معه وفي السياره كانت تتذكر كلام الطبيبه وتنظر الي اسر

رفان في خاطرها خلاص راح حلم حياتي طيب واسر مش هيرضي يسبني هحرمه من انه يكون اب لا مش هبجا انانيه هو واجف جمبي كتير بس مين هيستحمل ان يتحرم من ان يكون اب

رفان بغموض: وجف

اسر باستغراب: ليه يا حبيبتي

رفان بغموض' عايزه شكولاته
لتشير الي الجانب الاخر كان يوجد هناك محل

اسر بابتسامه : حاضر خليكي مكانك وانا هجبلك

رفان بغموض: طيب

دخل اسر الي المحل لتنزل رفان من السياره وتختفي عن الانظار وبعد دقائق يعود اسر وهو يحمل الشكولاته ولا يجدها

اسر بجنون: ررررررفان

اما تيمون كان يقف وهو ينتظر قدوم والده

تيمون: حمد لله علي سلامتك يا بوي

احمد: الله يسلمك عامل ايه يا ولدي

تلقي نرمين التحيه عليه

احمد ' اهلا يا بتي اخبارك

نرمين : الحمد لله يا عمي

تيمون: حضري العشا يا نرمين

نرمين ببرود : طيب
لتجهز نرمين العشاء

وفجأه يتصل اسر
تيمون بقلق: طيب طيب انا جي

احمد بقلق: في ايه يا ولدي

تيمون: لازم اروح لاسر فورا ليغادر ويترك نرمين التي وضعت العشاء لاجله لتنزل دموعها

نرمين: كل حاجه اسر اسر جتل اخوي بسبب اسر هو ورانا ورانا

وفي امريكا وصل فارس الي مكان المستشفي المحجوز فيها ادم
وكان يقف امام المستشفي يسمع صوت جنان ليدير وجهه ليتطلع ليجد جنان تعبر الطريق

فارس بفرح : جنان

وفجأه عبرت سياره متجاوزه اشارة المرور لتقع جنان ضحيه الاهمال

صرخت رهف بصوت عالي عندما وجدت جنان تترنح علي الارض بعد اصطدامها بسياره

رهف بصوت عالي' جناااااااان

كانت جنان مستلقيه علي الارض والدماء تغطيه ليقترب فارس بسرعه ويحملها

الاكثر قراءة :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة الاخيرة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اسياد الصعيد الجزء الثانى الحلقة الاولى  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اسياد الصعيد ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-