رواية ملك لى الحلقة السابعة عشر 17 ( مطلوب عريس صعيدى ج2 ) روايات ايمان وائل

نقدم اليوم احداث رواية ملك لى الحلقة السابعة عشر من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية ملك لى الحلقة 17 ( مطلوب عريس صعيدى ج2 ) بقلم ايمان وائل

 ملك لى الحلقة السابعة عشر ( مطلوب عريس صعيدى ج2 ) 


تعد رواية ملك لى  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية ملك لى pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية ملك لى كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه ملك لى الفصل السابع عشر

الحلقه السابعه عشر
ملك لي
الحلقه طويله اهي عايزة توقعات والي عايز يسأل علي حاجه يسأل

وفي فرنسا
باسم بغضب:اذاي ده
هشام:ذي ما بقول لحضرتك لازم تجي الاسكندريه عشان المشروع يتم
باسم : ليه يعني امضي انته
هشام:مينفعش يا باشا المبلغ كبير ولازم حضرتك
باسم:طيب احجزلي علي اول طيارة
يغلق باسم الخط

هشام : ذي ما طلبت يا عمار بيه
عمار :كويس عايزك تسمع كلامي كويس
وفي مقر الامن
فلاش قبلها بيومين
عمار: مالك المفروض تتقبل الوضع
مالك :هي عايشه انا متأكد
عمار:بس كل الادله بتقول ماتت
مالك :عمار افهمني انته الوحيد الي بتساعدني قبل الحادثه دي مايا مكنتش مايا
عمار:اذاي يعني
مالك : لما سألته ان ماما هتيجي هنا بدل ما نروح الاسكندريه هي كانت مش علي بعضها كانها عايزة تروح بس قبله بيوم مايا كانت رافضه السفر عشان تقعد جمب مؤمن عشان اخد الرصاصه مكانها بس ملحقتش اتأكد عشان جت الحادثه وقالوا ماتت حته لما سألت المربيه قالت كانت تصرفاته غريبه دي مكنتش مايا انا بحس بيه
عمار: انته لفيت كتير وروحت امريكا ومعرفتش توصل ليها
مالك : عشان انا متأكد انها مخطوفه وانا هوصلها
عمار: ومين هيعمل كده
مالك : واحد بس الي عايز ينتقم مني
بااك
عمار :باسم خيري المهدي
المعلومات الي وصلت لينا من ٣سنين كانت غلط ان باسم مات وهو عايش تزوير في الاوراق من مكتب الدخليه نفسه نظرا ان مالك كانت في حاله صدمه فا محدش اخد بالها وصدقنا الكدبه غير ان باسم اسمها في فرنسا مستر جوا وقليل اوي الي يعرفوا اسمه الحقيقي غير هشام وفتح فرع في الاسكندريه السنه الي فاتت الي هشام ده مسئول عنه
فهد : انته متأكد
عمار : ايوة وخليت واحد صحبي هناك في فرنسا يسأل عنه
مالك بغضب :يعني هو كنت متأكد
عمار:وفي حاجه كمان لازم تعرفها وكنت متأكد ان هو عايش
مالك : ايه هي
عمار: انا قولتلك كل حاجه دلوقتي بس انته لازم تشوف الصور دي دي اتبعت من فرنسا لمرات باسم المهدي واسمها ميري
ينظر مالك لصور
مالك بصدمه :مايا
عمار : دا واحد صحبي الي صوره وهي بتودي ابنها الحضانه بس مش واضحه الصور اوي من كميه الحراس الي معها
غير انه شاف مايا قبل كده في حفله خطوبتي من ريم وسلام عليك وعليه عشان كده اتنكر وواحده من الحضانه دخلته كلامه مصري لاقها مصريه ونفس صوت وشكل مايا بس الاسم ميري الدميري
مالك بصدمه : ابنها اذاي
عمار: عندها ابن عنده ٣سنين
مالك بصدمه:٣سنين يعني بعد اما مايا اختفت باسم اتجوز وخلف
فهد: استنوا يا جماعه انته قولت ان ابنها عنده ٣سنين وهو باسم اتجوز من ٣سنين اذاي الي اذا كانت حامل قبل الجواز او الواد ده مش ابنها
عمار: وليه متكنش دي مايا والواد ده ابن مالك هي مايا كانت حامل ولا لا
مالك : هي كانت بتشتكي بوجع في بطنها وراحت لدكتورة نسا وتوليد
عمار: تعرف الدكتورة دي
مالك :ايوة بس مخترش في بالي انها تكون حامل عشان كانت هتقولي
عمار:لو روحنا لدكتورة واتأكدنا ان مايا كانت حامل قبل اما تنخطف يبقا اياد ابنك وميري هي مراتك غير كده لو وصلنا لاياد وعملنا تحاليل هنتأكد اكتر ووقته نقدر نقول ان ميري هي مايا
مالك :ووقتها انا هقتل باسم المهدي
فهد : لما نتأكد الاول
عمار :علي كل حال باسم اكيد هيجي وهيجيب مايا واياد وجه دورنا
مالك :تقصد ارد عذاب ٣سنين وحرامنا ولادي من امهم وحرمني من حب حياتي
عمار :بس لازم حاجه الاول
مالك : فاهم قصدك الدكتور الي طلع شهاده وفاه لمايا المزيفه
عمار: ايوة لازم نخليه يقر بالحقيقه
مالك :شكرا يا عمار لولك انا مكنتش هعرف حاجه
عمار : علي فكرة كل ده بسبك انته انته الي فضلت متأكد انها عايشه كل مرة اكلمك فيها بشوف ثقتك انها عايشه قوة حبك وقوه ايمانك الي خلتني افتح عيني وامسك قضايا باسم المهدي واتأكد انه عايش ارجع بقا يا مالك بتاع زمان ارجع لشغلك يا مالك مكانك موجود والكل عايزك ترجع
مصطفي:ايوة يا مالك من وقت ما سبت شغلك والدنيا بايظه في الدخليه
فهد : واديك اطمنت واتأكدت ان في امل
ياسر :طب يا جماعه مدام هي عايشه ليه متصلتش بمالك الي اذا كانت مش فاكرة مالك او فقده الذاكرة
مصطفي: انته يا معكنن الحفلات بتقول ايه واحنا بنقول ايه
مالك :_ معك حق معقول تكون مش فاكرة
عمار: اكيد يا عني دا باسم حيه من تحت الارض وخططت لكل ده مش هينسيها كل حاجه
فهد : وهنعمل ايه
مالك : نشوف الدكتور والدكتورة الاول

يذهب مالك وفهد لعياده طبيبه النسا
الدكتورة : حضرتك عايز ايه
مالك : هو حضرتك بتحتفظي بالملفات القديمه
الدكتورة:اه اكيد
مالك : دي روجته من ٣ سنين في مريضه جتلك اسمها مايا الشهاوي
الدكتورة : اه ام عيون زرقه هي دي تتنسي دي انقذت حياه بنتي وقته كانت عربيه هتخبطها بس هي لاحقتها دي معروفه عمره ما يتنسا وكانت هضحي بالبيبي عشان تنقذ بنتي بس الحمد لله هي اخبرها ايه مجتش من يومها بقالها ٣سنين مشفتهاش
مالك:بيبي
الدكتورة باستغراب:ايوة بيبي هو الحمل مكملش
مالك : متأكده انها كانت حامل
الدكتورة:ايوة حته لو رتني صورته انا فكرها كويس اوي والملف بتاعه موجود
كانت في الشهر الرابع
يريها مالك صورتها
الدكتورة :ايوة هي حته اتديها علاج وهي كانت بتتضحك من العلبه الصفرة
يتذكر مالك
فلاش
مالك :بتضحكي علي ايه
مايا بضحكه :اصل العلبه دي لونها اصفر ذي صفار البيض
مالك : روحتي لدكتورة
مايا بفرح :ايوة بس مفأجاه
مالك :مش هتقوليلي
مايا :الشهر الجاي عشان يبقا شهر خامسه في عيون الحاسود يبقا ٥'و٥ واخد منك هديه كبيره كبيره
مالك :مش فاهم حاجه
مايا :الشهر الجاي يوم 5:5هقولك
باااك
مالك بغضب مكتوم وقبض علي يده بغضب شديد:باسم الكلب اما وريتك
فهد :اهدأ عشان اعصابك متتعبش ولسه دور الدكتور النصاب
يتصل فهد علي عمار
فهد:كانت حامل في الرابع شوف شغلك بقا لحد اما نوصلك
عمار:تمام
كان عمار ومصطفي يحتجزون الطبيب
عمار: انته قولت والنتيجه الي معاك دي بتقول ان مايا ماتت صح
الدكتور:صح
عمار :_متأكد
الدكتور بقلق:ايوة
عمار بخبث: بص هنا مقولتش ان الميته ماتت هي والي في بطنها
الدكتورة: هي مكنتش حامل
عمار:لا كانت حامل وفي الرابع كمان يعني التحاليل دي مزورة يعني تعترف احسنلك
مصطفي بغضب:انا هخليك تعترف غصب عنك منك لله بسبك الكل فكر انها ماتت
يضربه مصطفي ويلكمه
مصطفي:انته مشفتش قهرت مالك ولا شفت ولادها عملين اذاي ولا الكلام الي اتقال علي مالك عشان مصدق انها عايشه دا اتعذب بسببك
عمار:سيبه يا مصطفي هو هيتكلم ويقول مين الي قالوا يعمل كده ل هنخلي نقابه الاطباء تتصرف معاك
الدكتور بخوف:لا خلاص هقول
وفي منزل هاجر وفهد
هاجر :مالك يا ريم
ريم بحزن:_جيت اسكندريه مع عمار وسبت انس لوحده
هاجر :جابك معه تغيري جو وانس هيبقا كويس
ريم بغضب: انا مش مراته عشان اجي معه
هاجر:ريم اهدي يا حبيبتي اهي الي حصل
ريم : انتي مش عارفه كلام الناس اذاي واخوكي مش عايز يسبني ويدور علي حد غيري قولته انا مش هتجوز غير لما انس يقوم وهو برده مصمم يستناني
هاجر:عشان بيحبك وانتي بتحبيه وانس هيقوم وتتجوزوا وبعدين بعد اما يستناكي كل ده عايزه يسيبك
ريم :عشان مصلحته
هاجر :مصلحته معاكي انتي مش مع غيرك
وفي فرنسا
باسم :جهزي الشنط عشان هنسافر مصر
مايا بفرح :بجد
باسم بحده :ايوة وفي خاطره من مش هسيبك هنا عشان اجي هلاقيكي هربانه انتي مبتصدقي تخلعي مني
اياد:هنروح مصر
مايا:ايوة يا حبيبي
تصل مايا مع باسم واياد لمطار الاسكندريه وكانت سعيده جدا ليتصل هشام بعمار يخبرها عن وصول باسم
وكان مالك متنكرا في المطار حته يتمكن من رؤيت باسم ومايا
ويراها مالك بصعوبه ليتذكر ضحكتها وابتسامتها ها هي امامه لكن لا يستطيع الاقتراب منها وينظر لاياد
مالك بتوعد:باسم حسابك جي يا ابن المهدي
يصل باسم ومايا الي منزله في الاسكندريه وكان مالك يراقبه دون ان يلاحظ
تفتح مايا النافذة وترا البحر
مايا في خاطرها :الجو جميل اوي حسه اني جيت هنا قبل كده
اياد: مامي بتعملي ايه
مايا : بتفرج علي البحر تتفرج معايا
تحمل مايا اياد
اياد :تعالي ننزل نشوف البحر
مايا :بابي هيزعق
اياد ببكاء:عايز اروح البحر مليش دعوه
مايا:يا حبيبي بابا قال ممنوع خروج
اياد : بابي هيوافق انا هقوله
يدخل باسم
باسم : اياد مفيش نزول
اياد ببكاء:عايز البحر. عايز البحر
باسم بحده :اياد قولت لا
مايا :باسم خمس دقايق بس
باسم : لا
مايا :ارجوك شفت بيعيط اذاي وهنأخد الحراس
باسم : طيب خمسه بس
تنزل مايا واياد ويذهب معه حارس من الحراس وكان مصطفي متنكر كحارس من حراس باسم بعد ان خطفوا حارس وحل مصطفي مكانه
مصطفي:حضرتك عايزة تروحي فين
مايا : هنتمشي شويه انا واياد هناك
مصطفي:تمام هاجي معاكي عشان الباشا
مايا :طيب
وعند باسم
باسم :هشام شفلي حارس حلو يكون مفتح عشان مراتي وابني
هشام :في واحد جديد بس حلو ينفع بالمواصفات الي عايزة
باسم : طيب مدام حلو عينه الحارس الشخصي لميري
هشام :تحت امرك
باسم :صحيح مالك الشهاوي عامل ايه
هشام : مالك الي هو الضابط الي مراته ماتت واتهبل
باسم :هو اتهبل
هشام:ايوة وسافر امريكا يدور عليها
باسم :يعني هو في امريكا دلوقتي
هشام :ايوة
باسم :طب كويس
وعلي الشاطئ تقف مايا واياد
مصطفي: اياد حبيبي تعاله اجبلك شكولاته
اياد بفرح: هه
مايا : خدها هتله بس متتأخرش لو سمحت
مصطفي :طيب
تجلس مايا علي الرمل لتشعر بالسكينه والهدوء
مايا:_اول مرة احس بالهدوء والامان ده من ٣سنين
مالك : عشان كل واحد بيحن للي ليه
مايا : انته مين
مالك:مش فكراني يا مايا
مايا باستغراب: هو انا شفتك قبل كده
مالك بابتسامه :جالك زهايمر يا منكوشه
مايا :انا شعري منكوش
مالك :لا خيالي هو في حد غيرك يا مهفوفه انتي
مايا :انا ميري
مالك :مهفوفه طرشه مبتسمعيش يا مايا
مايا بعصبيه_:قولتلك ميري مش مايا انته انا بكلمك رايح فين
مالك: هجبلك طرحه
مايا : طرحه؟هتسبني هنا لوحدي
مالك : عايزني ابقا جمبك
مايا بارتياح :اصل الجو
غيم ومعدش حد والحارس راح ومجاش ممكن تفضل لحد اما يجي عشان بخاف ابقا لوحدي
مالك بحنان: متخفيش انا معاكي
تتسع عين مايا من الكلمه وتبكي
مالك:بتعيطي ليه
مايا : معرفش اصل محدش بيقولي كده
يضمها مالك اليه فكان مشتاق اليها كثيرا ويمسح علي شعرها بحنان
مالك _:متعيطيش انا معاكي
تشعر مايا بالامان وتتمسك به لتتذكر باسم وتبعده
مايا بخوف:انته قليل الادب انا متجوزه لو جوزي عرف هيضربني بالحزام تاني وهو بيوجع اوي
قبض مالك علي يدها بغضب شديد
مالك في خاطره كمان بتعذبها يا ابن##
حاول ان يسيطر علي غضبه ومسح دموعها بلطف
مالك :متخفيش مش هيعرف انا اسف اني حضنتك كده وقولتك مايا اصل بتفكريني بيها
مايا ؛ مين دي
مالك:هتعرفي بعدين
مايا : انا ميري وانته
مالك : انا مالك
مايا : ممكن تبقا صديقي عشان انا ارتحت ليك
مالك بابتسامه : انتي معندكيش حد
مايا ببكاء:معنديش غير ابني الصغير بس
مالك :وجوزك
مايا :مبحبوش ومش مرتاحه ليه
مالك :واتجوزتيه ليه واذاي
مايا : ببكاء معرفش انا لقيته بيقولي انا جوزك وانتي حامل مني بس انا مش فاكرة حاجه وهو بيضربني دايما مش عارفه انا بقولك الكلام ده ليه بس حسيت بحاجه غريبه
مالك بغضب في خاطره :باسم هقتلك
مالك :حسيتي بايه اقعدي اقعدي
مايا :وانته اقعد كمان
مالك بابتسامه:حاضر ينظر مالك لذراعها ليجد اثر ضرب وحرق
تغطي مايا ذراعها
مايا :شكله وحش
مالك بغضب:ده حرق
مايا : اه
مالك :هو الي حرق دراعك كده
مايا ببكاء:ايوة وبيوجع اوي وبقيت وحشه
مالك :انتي جميله اوي وهتفضلي جميله
اما الحيوان ده فا
مايا بفرح : انا جميله بجد قولها تاني لو سمحت
مالك بحزن:جميله اوي وهتفضلي جميله
مايا ببكاء:شكرا يا استاذ مالك
يمسح مالك علي شعرها
مالك :بس لما بتعيطي بتبقي وحشه يمسح دموعها بيده واقسم علي قتل باسم
يحضر مالك لمايا شعر البنات ويراقبها وهي تأكل
مالك في خاطره وحشتني اوي يا مجنونه ياه يا مايا اتحملتي كل العذاب والضرب والحرق ده لوحدك هاخد حقك وحقي متخفيش وهترجعي لولادك تاني
مايا: عايزة واحد كمان لو سمحت يا استاذ مالك
مالك :بلاش استاذ بقا اسمي مالك حاضر هجبلك
مايا:هي الساعه كام اتأخرت صح
مالك :لا بقالنا خمس دقايق بس
مايا :الحارس جه اهو ده اياد ابني
يعطي مصطفي اياد لمالك ويضمه
مالك :ربنا يحميك
ينظر مالك لمصطفي وفهم الاشارة
مايا : لو سمحت ممكن متقولش للبيه ان استاذ مالك قعد معايا
مصطفي:اكيد يا هانم
مايا : اياد بابي ميعرفش حاجه ماشي
اياد : اياد مش فتان
يبتسم مالك علي كلام اياد ويضمه اليه
اياد :حضنك دافي اوي يا عمو
مالك : حبيبي انته الي دافي وبرئ اوي
مايا : يلا نرجع عشان بابي ميخليش عشتنا سوده
مالك بحزن :خليكي شويه
مايا:هنتقابل تاني
مالك :امته
مايا بحزن : مش عارفه
تمشي مايا مع مصطفي واياد ويبقا مالك بمفرده لينظر لها ليجدها تلوح له
مايا :شكرا لانك سمعتني
كاد ان يذهب ويحتضنها ويمنعه من الذهاب لكنه تمالك نفسه لكي لا يفسد الخطه
مالك :هنتقابل قريب اوي
عايزة توقعات


الاكثر قراءة هذا الشهر :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة السابعة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية ملك لى الحلقة الثامنة عشر ( مطلوب عريس صعيدى ج2 )  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية مطلوب عريس صعيدى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-