رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة الاخيرة بقلم ايمان وائل

نقدم اليوم احداث رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة الاخيرة من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة الاخيرة بقلم ايمان وائل

 مطلوب عريس صعيدى الحلقة الاخيرة


تعد رواية مطلوب عريس صعيدى  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية مطلوب عريس صعيدى pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية مطلوب عريس صعيدى كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه مطلوب عريس صعيدى الفصل الاخير

الحلقه الاخيره
مطلوب عريس صعيدي

يعود محمود للبيت ليجد زينب بانتظاره وتجده مهموم
زينب:مالك يا راجل
محمود :خسرت كل حاجه
زينب بشهقه :يا لهوي اذاي
حكا لها محمود ما حصل
زينب بتعب:يعني خسرنه كل حاجه
محمود بحزن :ايوة
تقع زينب مغما عليها ويحضر الطبيب
احمد بقلق :حصلها ايه
الدكتور: جالها صدمه اثرت عليها واثرت علي الجهاز العصبي عندها
احمد :يعني ايه
الدكتور:جالها شلل نصفي مش هتقدر تتحرك بعد كده
وقف احمد مصدوم حزين علي امه
احمد :يعني مفيش علاج ليها
الطبيب :فيه لو مشت عليه ان شاء الله تتحسن
محمود بحزن: الطمع نهايته وحشه يارب سامحني
-------------------
وفي الصباح تستيقظ مايا وكانت نائمه علي صدر مالك لتنظر اليه وهو نائم وتلعب في خصلات شعره بخفه
مايا :لوكه حبيبي عسول يا ناس يا خواتي قمر وهو نايم
يبتسم مالك علي كلامها ويستيقظ
مالك :صباح الخير
مايا :صباح الفل علي عيونك العسلي الحلوة دي
يغمز لها مالك
مالك :بتيجي نكمل كلام امبارح
مايا : اقوم يا بابا علي شغلك بطل سفاله شويه
مالك :فكرتيني لحظه طلوعي من الاوضه هقفل عليكي الباب بالقفل
مايا باستغراب:ليه
مالك :هتفهمي بعدين
مايا : مش هسألك ليه عشان واثقه فيك
مالك :شفتي الثقه حلوة اذاي
مايا : فعلا معاك حق الثقه حلوة اوي
----------------------------
وعند فهد يستيقظ ليجد هاجر واقفه بالفطور
فهد :صباح الجمال والرومانسيه
هاجر:صباح الي بتغني حضرتلك الفطار
فهد😏:فطار رومانسي ولا ايه
هاجر😏:بدلعك عشان متقولش مش بهتم غير بالمطبخ
فهد :اخص عليكي انا قولت كده
هاجر : لا سمح الله قوم بقا بطل كسل
فهد :ربنا يخاليكي ليا يا احلي حاجه حصلت في حياتي
هاجر :بصراحه انا الي المفروض قولك كده بصراحه انا مش عارفه حبتني ليه واذاي كان قدامك بنات كتير من مستواك ومتعلمين ووخدين شهاده عاليه وولاد عيله بس انته اختارتني انا حسستني اني بني ادمه
وضع فهد يده علي فمها
فهد :كما مرة قولتلك بلاش تتكلمي كده الحب عمره ما كان بالمظاهر انا شفت فيكي حاجات مش في بنات تانيه انتي عارفه اني كنت بكلم بنات كتير واجي احكيلك بس انتي كنتي مختلفه كنت برتاح في الكلام معاكي اوي رغم انك كنتي بتصديني انتي مكنتيش بتحبي تكلميني عشان خايفه لكون بضحك عليكي وصنتي نفسك عكس بنات متربيه في العز وبتبيع نفسها انتي جذبتيني من اول يوم شفتك فيه كنتي امينه فاكرة الفل انا عرفتك من ٣سنين بس دول كانوا احلي ٣سنين في حياتي يوم ما قبلتك فاكرة يوم ما جيت عندكم اول مرة
فلاش
هاجر:انته تاني
فهد :مفيش اتفضل حته
هاجر:مفيش راجل هنا والعيال الصبيان مش هنا مينفعش تدخل
فهد😏:ما انتي بميت راجل ومتخفيش واللهي مش هعمل حاجه وعد وعد بس دخليني
هاجر:انته عرفت مكاني منين
فهد😎:مشيت وراكي اول امبارح
هاجر: طب ادخل بس هسيب الباب مفتوح
فهد بمزاح :دا باب مخلع لوحده مقفول ذي مفتوح
يشعر فهد انها قد ازعاجه
هاجر _:هو مش قد المقام بس بيحمينا والخرابه دي بيتنا
فهد :انتي زعلتي انا مكنتش اقصد حاجه
هاجر:_انته عايز ايه يا باشا
فهد :ادخل الاول حته
يدخل فهد ولا يجد غير اريكه مكسور
في خاطره هي البت دي عايشه اذاي في المرمطه دي
هاجر: عايز ايه
يجلس فهد علي الارض
هاجر باستغراب:انته هتقعد علي الارض استنه هجبلك حاجه تقعد فوقها
فهد :لا كده حلو
هاجر:طب عايز ايه
فهد😏:انتي متسربعه ليه انا لسه داخل ارتاح من الواقفه حته اومال فين العيال
هاجر :_عايز ايه منهم
فهد :نادلهم بس
هاجر:الله اما طولك يا روح يا شهد يا عيال تعالوا
يفتح فهد الاكياس التي كانت معه ويخرج منها طعم كثير
هاجر :اي ده
فهد :اكل
هاجر:وجايبه ليه
فهد بصراحه :انا روحت امبارح للمكان الي بتقفي فيه وملقتكيش قولت هي اكيد مشتغلتش
هاجر:_ايوة مكنش معايا فلوس اشتري بضاعه. بس ايه دخل ده بي ده
فهد :بنا قولت اكيد حاصل حاجه وجيت
ينظر فهد لاطفال وكانوا ينظرون لطعام
فهد :قعدوا يلا نأكل سوا
يجلس الاطفال
هاجر:انتوا قعدين مع الغريب ده ليه
فهد :غريب كده هزعل احنا بقينا اصحاب
هاجر:صحاب منين انته هتهزر
ينهض فهد ويمسك سندوتش
فهد :خدي كلي ده
هاجر:مش جعانه.
فهد بحنان :انا سامع صوت العصافير يلا كلي وانا باكل اهو يعني مش حاطط فيه حاجه
هاجر:بس ده كتير مش هعرف ادفعلك كل ده مش معايا فلوس
فهد :مش عايز فلوس احنا اصحاب وبقينا عيله واحده
هاجر:واللهي انته شكلك مجنون
فهد.:😎 ايوة
باااك
هاجر:دي كانت اول مرة ادخل واحد البيت دا انته كنت بتهبلني اهرب منك في الشغل تجيلي البيت
كنت تيجي تشتري الفل كله وتقعد تكلمني وتحكيلي كنت بضايق انك بتكلم بنات ومفكرني واحد ذيهم
فهد :عمري ما فكرتك ذي حد كنت عارف انك مختلفه حاولت اقرب منك بس انتي كنتي رافضه بس سرقت قلبك برده
هاجر:انته سارق قلبي من اول يوم كلمتني فيه كنت بقول لنفسي من المز الحلو ده
فهد :دا انتي طلعتي عيني
-----------------------------
وفي المستشفي
منه :متزعلش يا احمد طنط هتبقا كويسه انا هفضل جمبك وجمبها
احمد:بجد يا منه يعني مش هتسيبني
منه :لا يا حبيبي انته اتغيرت وعملت الصح عمري ما هتخله عنك وهقف جمبك وهبقا سندك
احمد:ربنا يخاليكي ليا بس لازم اشوف مايا واعتذرلها
محمود بندم ؛وانا كمان لازم اخليها تسامحني
---:-----------؛-----؛------
مالك :عرفت هتعمل ايه
&&:اكيد يا باشا
اتصل مالك بزهرة
مالك :زهرة ممكن اشوفك بره البيت شويه
زهره بفرح :اكيد
مالك:بس متقوليش لحد انك جايه تشوفيني
زهره :من عنيا خمس دقايق واطلع من البيت
يغلق مالك الخط ويفتح الاب توب المتصل بكاميرات المنزل ويجد السيارة تقف في الخارج وكانت زهرة تخرج من الباب
يفتح مالك الخط
مالك :اتحرك بسرعه
امام منزل مالك وقفت شاحنه كبيره اما السيارة ونزل من السيارة اربعه اشخاص مقنعين واحد من جهه زهرة وقام بخطفه و٣الاخرين خطفوا المجرمين بي السياره تحت تهديد السلاح وكان مالك يراقب كل شئ وايضا مايا كانت تراقب كل شئ من النافذة وحاولت فتح الباب لكنها لم تستطع
مايا بخوف :معقول مالك الي خطف زهرة اما عند مالك كان يبتسم بخبث ويخرج من مكتبه
تصل الشاحنه الي مينا الاسكندريه وتدخل احد المخازن ويصل مالك المخزن
قيدت زهرة ووضع علي فمها لاصق وهي فاقده الوعي
مساعد مالك :تمام يا باشا الي طلبته حصل
مالك :طيب شغل الكاميرا وانتم لو مسمعتوش الي هقول عليها هقتلكم وانتم عرفني
مجرم بخوف:مالك الشهاوي
مالك : انته تعرفني اهو يعني تسمع الكلام احسن ما فرغ فيك المسدس
نظر مالك الي زهره الفاقدة وعيها
مالك :نفذ يا بني
وفي منزل مالك
حمدي بخوف:بنتي اتأخرت
فريده :زمانها جايه
تفتح بسنت الباب لتجد شريط فيديو مكتوب عليه الي حمدي الشهاوي
بسنت :دا ليك يا عمي
حمدي:وريني
تشغل بسنت الشريط
لينظر حمدي ويجد زهرة مقيده والمجرمان
المجرم :اسمع يا حمدي بنتك الحلوة دي هتموت تمن الصفقه الي باظت
المجرم ٢:دي تحيه ليك من الباشا الكبير اوي خيري المهدي ويغلق الفيديو
حمدي بغضب:هقتلك يا خير الا بنتي يا خيري عشان اكده مش بترد علي التليفون هقتلك الي بنتي
كان مالك يراقب كل شي بواسطه الكاميرا
ويرن هاتفه
مالك :نفذت
ياسر:_ايوة كلها تمام انا والرجاله شعللنا الولعه في مخازن خيري وبعتنا فيديو ان حمدي الي عملها زمان خيري اتهبل
مالك :كويس كده هيقلبوا علي بعض لازم نستعد لتقيل
ياسر:دا انته داهيه
------------
يصل الفيديو الي خيري ويجن جنونه فلا احد يعلم عن الصفقه شئ غير حمدي ثبت مالك المكيده علي عمه
خيري بغضب:عايز اشوف جثت حمدي قدامي خسارني الملايين
-------------------
وفي السجن كان فارس يحاول الهرب لكنها لم يتمكن من الهرب مالك متوصي بيه
-------------------
يفتح مالك هاتفه وكان ينظر لصورة مايا وهي نائمه
مالك :حبيبتي محدش يقدر يأخدك مني ابدا ويحرموني من المنظر ده كل يوم دنا احرق الدنيا عشانك مش عمي بس
يدخل مصطفي
مصطفي:يا عم الحبيب يلا كل حاجه جهزت عمك طلع من البيت وهو نار وخيري ورجالته طلعوا راحين المخزن الي في صفقه يوم ٢٨
مالك :كل الرجاله تجهز
فهد :جاهزين يا معلم خلينا نخلص من القضيه دي بقا عايز اعيش شويه
مصطفي: وانا عايز اتجوز😭حرام الي بيحصل كده
راجي:انا جيت ذي ما طلبت يا مالك
مالك :هوريك كل حاجه علي الطبيعه
------------------------------
يصل خيري الي المخزن وكان يحتوي علي كميه كبيره من المخدرات صفقه العمر بالنسبه لخيري
خيري:كل حاجه تتنقال مش عايز غلط
المساعد:اوامرك يا باشا
وبعد قليل يصل حمدي ورجالته للمخزن
حمدي بغضب:خيري فين بنتي
خيري :جيت للموت برجيلك
يخرج حمدي سلاحه
حمدي :بنتي فين
خيري:بنت مين معرفش بنتك اصلا حرقت المخازن بتاعتي ليه يا حمدي قلبتها عداوة
حمدي :هقتلك فين بنتي
كانت قوات الامن تحاوط المخزن من جميع الاتجاهات وهناك طائرة هيلكوبتر ترصد المكان تابعه للشرطه
يخرج خيري سلاحه : دنا الي هقتلك حرقت البضاعه بتاعتي والبضاعه الي بعتها الصعيد خدها لحسابك
حمدي: انا محرقتش حاجه والبضاعه دي انا دافع فيها النص
تقتحم القوات المكان بسرعه كبيرة لم يتمكن احد من رجاله خيري ولا حمدي اطلاق النار وقفوا بذهول من دخول عدد كبير من القوات بسرعه كبير وقبل انا يستوعب احد امسك ياسر بخيري وصوب المسدس لرأسها
ومصطفي بحمدي
دخل مالك بغرور وكان يضع يده في جيبه
مالك :مساء الخير علي الحفله الجميله دي احنا جينا من دعوه باين
فهد :باين يا صحبي
حمدي بصدمه :مالك
مالك :اهلا اهلا بضيف الشرف مفاجاه حلوة صح
كان ياسر يرغب بقتل خيري
ياسر بغضب:انته الي كنت باعت رجاله يقتلوا مراتي يا ابن ##
خيري:بسخريه مفيش دليل علينا
مالك بسخريه :والمخدرات دي كلها والمخازن الي اتحرقت
خيري:تهمه ملفقه
يشير مالك باحد اصابعه لواحد من رجاله خيري ليشغل فيديو
مالك :الكلام الي حصل بينكم اتسجل مزروع هنا كاميرات خاصه بالشرطه وده ضابط معانا
راجي: ابوي مجرم
حمدي: هتدفع التمن
مصطفي:صوتك عالي يا خالي انته الي هتدفع التمن
حمدي:فين بنتي
راجي:اختي روحت يا بوي مالك قالي كل حاجه وانا هرجعها الصعيد وجوزها واحد يستاهلها هي ملهاش ذنب
مالك :قبضوا عليهم خدوهم علي البوكس
يضرب خيري ياسر في قدمه لكنه لم يستطع الافلات منه
ياسر بسخريه :بتخبط في رجل واحده يا غبي انا صلب يا بابا ومش هكون سبب انا المهمه تبوظ وهحفظ علي حياتي عشان مي
يتم القبض علي خيري وحمدي دون خسائر ويتحكم عليهم بالاعدام وفارس بي٢٤سنه اما ياسين ٥٥سنه لم يتحمل الخبر ومات من الصدمه ويتم غلق الشبكه والقبض علي المشتركين فيها
وترجع زهرة للصعيد ووتتجوز ابن خالته الي كان بيحبها
---------------------
وفي منزل مالك
احمد :مايا ممكن تسامحيني بقا انا تعبان اوي
ياسمين :مايا احنا عارفين انا زعلانه مننا بس سماح بقا قلبك طيب بردة
مايا😏:وهتجبولي شكولاته
احمد بابتسامه :هجبلك الي عايزة
مايا :صافي يا لبن
ياسمين :_حليب يا قشطه
يدخل محمود وهو نادم
محمود :مايا
مايا :انته
محمود :انا جيت اطلب منك طلب اخير طلب واحد بس
مايا :اي هو
محمود :انك تسامحيني انا عارف اني غلطت في حقك بس سامحني واللهي ما هزعجك تاني
مايا بحزن :بدل ما تقول نفتح صفحه جديده تقول واللهي ما هزعجك
محمود بدموع:انا اسف يا بنتي تعالي في حضني
تحضن مايا ابوها وتسامحه
مايا :مهم حصل هتفضل بابا الي بحبه
محمود :وزينب سامحيها هي ضحيه الطمع وهي دلوقتي اخدت عقابها
مايا : المسامح كريم وانا بفتح صفحه جديده عايزة انسه الماضي كله
----------------
تزوج احمد ومنه ومصطفي وياسمين وياسر ومي وفهد وهاجر وبسنت وراجي في اضخم حفل زفاف وكان الجميع سعيد
ينظر مالك لمايا
مالك:انتي زعلانه انك ملبستيش الابيض
مايا 😔:شرير يا لوكه زعلانه منك
مالك :_فرحك لوحدك عشان محدش يزعجنها من الهبل دول دا انتي قلب لوكه يا مزتي
مايا :امته
مالك :بكرة
وفي مساء اليوم التالي اقيم حفل زفاف لمايا فقط واثناء الرقص للعروسين
مايا :بقيت عامله ذي الكورة
مالك :احلي كورة
مايا :بس مقولتش يا مالك حبتني من امته
مالك :من اول يوم شفتك فيه لفتي انتباهي حاجه شدتني ليكي كانت اول مرة افتح كلام مع بنت كنت عايز اعرف ليه
مايا بغيظ:وسمتني ام شعر منكوش
مالك بضحكه :تعرفي ان يوم البحر والمول كانت احلي حاجه حصلت ليا اول مرة حد يرد علي كلامي
مايا:عشان انته شرير
يخرسها بقبله امام الجميع جعلت الجميع يصفر
مايا بخجل:قليل الادب
يغمز لها مالك؛ اوي يا اميرتي
------------
وبعد اشهر يستيقظ مالك علي صراخ مايا ويحملها
مايا :منك لله
مالك :مش انتي الي عايزة مايا صغيره كان كله بمزاجك
تشدها مايا من قيمصه وهو يحملها :شرير
وفي المستشفي
تخرج الممرضه وهي تحمل طفلان
مالك :الحمد لله مين فيهم مايا
الممرضه :دول صبيان
مالك بضحكه :شكرا ليكي هي هتفق امته
الممرضه بعد شويه كده
تستيقظ مايا بعد فترة ويدخل مالك وفريده لها
مايا :فين مايا الصغننه
مالك بضحكه :الاتنين صبيان
مايا:نعم يعني مفيش مايا
مالك 😏:متزعليش تجيبي مايا المرة الجايه
مايا :انته قليل الادب اطلع بره
--------
تنجب بسنت ولد اسمته مالك
مي وياسر تؤام بنت وولد
هاجر وفهد جابوا جاد
منه واحمد جابوا ريم
وفتحت مايا دار الايتام والمدرسه بالاشتراك مع فهد وزينب بدأت تتحسن وتأبت وزهرة خلفت بنت سمتها مايا وعاش الجميع في سعاده ويغلق الباب علي مايا ومالك ليفتح الستار علي حب التملك وشقاوة البنات وغيرة الشباب مع القصه الي صدعت عشان الجزء التاني بتاعه الجزء التاني من لعبه الحب بعنوان ملك لي 

الاكثر قراءة هذا الشهر :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة الاخيرة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية ملك لى ( مطلوب عريس صعيدى ج2 ) الحلقة الاولى  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية مطلوب عريس صعيدى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-