رواية جريمة عشق 3 الحلقة السادسة عشر 16 ( عشق الفهد ) روايات مريم نصار

نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة السادسة عشر من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جريمة عشق 3 كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 3 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 3 الحلقة 16 ( عشق الفهد ) بقلم مريم نصار



جريمة عشق 3 الفصل 16

الحلقه ٨ ج٢
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ

عند الفهد
.
رينو : لبست . وواقفه قدام المرايا بتحط روج خفيف جدا . وفهد دخل عليها وشافها .
فهد : قرب منها . وحضنها من الخلف . واتكلم بغيره . ايه بقى الل انتى بتعمليه ده إن شاء الله!؟
رينو : بتظبط الروج . ايه ياحبيبى لبست خلاص فاضل بس الحجاب والنقاب .
فهد : اممم . طيب انا هعمل نفسي فاهم انك مش فاهمانى اوكي . ايه يالارين الل انتى بتحطيه في وشك ده .!؟
رينو : ده صوباع روج . وقبل ماتتكلم . وتقول لارين . انا هكون لابسه نقاب . يعنى مش هيبان حاجه . وانا حاطه لمسات خفيفه . ولفت ليه . بزمتك مش حلو عليا .
فهد : عيونه على شفايفها هو بصراحه يهبل . وباسها البوسه المعهوده . ومحى اي أثر للروج . وقالها كدا انتى تجننى . وجاب منديل ومسح كل حاجه . قمررر يارينو قمررر.
رينو : من بوسة الفهد . وانه محي أثار اى حاجه على شفايفها . مزهوله . ومكسوفه . ومش عارفه ترد .
فهد : لفها للمرايا . وقالها شوفتى نجمتى قمرر مش محتاجه . وكمان مش مسموح لأى حد يشوف حبيبتي وهي بالميكب . الميكب ده . لجوزك وبس . ل عشق الفهد وبس .
رينو : كشرت عينيها لفهد . وصكت على أسنانها . ولفت ليه . فهد انا منتقبه ومفيش حد غريب هيشوفنى واحنا في حفله . وانا عايزه احط ميكب ولمسات خفيفه وبعدين انا مش حاطه حاجه فى عينيا يعنى هو روج وبس .
فهد : ممنوع .
رينو : بديق حقيقي . يعنى ايه يافهد ممنوع . دى حاجه بسيطه ولو سمحت متأڤورش .
فهد : رفع حاجبه . نعم مأڤورش . امم . طيب يالارين مفيش ميكب خالص هيتحط بره البيت . اوكي .
رينو : بصتله بزعل . انا هحط روج يافهد مفيش حد هيشوفنى غير بنات العيله وبس واحنا في حفله يافهد .
فهد : من جواه غيران عليها وكمان هي جميله مش محتاجه . ومش عايز يزعلها . لكن مسح وشه بايديه . وقالها البسي حجابك ونقابك علشان منتاخرش .
رينو : بصتله . انا قولتلك عايزه احط روج يافهد .
فهد : وانا قولت .لا يالارين .
رينو : نزلت عينيها بعيد . وزعلت . تمام حاضر يافهد . ولفت للمرايا ولفت الحجاب بنرفزه ولبست النقاب . وجابت شنتطها بنرفزه . وخرجت من الاوضه . وسابت فهد واقف مكانه ومتكلمتش معاه .
فهد : غمض عينيه واتنهد. وشاف انها زعلت . وكمان مسافر بكره . واخد صوباع الروج . وخرج لكن شافها خارجه من باب الشقه .اول ماشافته خارج من الاوضه . وفتحت الاسانسير وركبت وفهد ركب . وبصلها وهي باصه قدامها ومدايقه .
فهد : اتنهد . ونده عليها بحب . رينو
رينو : باصه قدامها ومتأثرتش ومردتش .
فهد : قرب منها . والاسانسير وقف ورينو خرجت قبل مايقرب منها وسابته وفهد خرج وراها . وفتح العربيه وهي ركبت ومتكلمتش .
فهد : ركب جمبها . ومسك ايدها رينو اسمعيني .
رينو : سحبت أيدها بهدوء . وبصت من الشباك وعيونها لمعت بدموع. اتاخرنا على الحفله .
فهد : اتنرفز . وساق بسرعه وكان متدايق .

الكل وصل فيلا العدوي .

آدم رحب بكل الضيوف . وسلم على اشرف .
ايه يااشرف اومال مصطفى عزيز ومدام شيرين ماجوش ليه . وكمان يوسف ومريم .
اشرف : بتمثيل . ابدا ياعم آدم . الحج شكلو كدا كان سهران طول الليل . ومنمش كويس . وشيرين ماصدقت أنه نام وقالتلى سيبه نايم. وانا هبقى اروح ل آدم ومريم على رواقه. وقاعده مع كريم انت عارف بقى . حبها لكريم قد ايه . ومريم الحمل تاعبها وكان نفسها تيجي لكن داخت ويوسف قاعد معاها هو بيعتذر جدا . لكن اكيد بكره إن شاء الله هيجيلك . اهم حاجه متزعلش .
آدم : لأ ربنا مايجيب زعل . انا كان نفسي بس مصطفى عزيز يكون موجود . كبيرنا بقى وانا من سنين واخده الكبير .
اشرف : بقلب موجوع . وهو بيعتبرك ابنه يا آدم . واتنهد . وسكت .
آدم : بصله . انت كويس يا اشرف .؟
اشرف : ابتسم .ايه ياجدع انت . هتاكلنى بالكلام فين الاكل ياعم انا جعان . ولا هي حفله قورديحي .
آدم : ههههه . لا عيب عليك . دى عقيقة آدم العدوي الصغير .
اشرف : يتربى في عزك وعز ابوه يارب .
آدم : وعز جده اشرف كمان. .وضحكو .
ومريم : سلمت على اشرف وهنا وسألتهم وجابو عليها نفس اجابتهم على آدم .

وبعد كدا . الكل عرف ان ساره حامل . والكل بارك وفرح بالخبر ده .

فهد : قاعد مدايق . وبيراقب رينو . وقاعده فى الليفنج جمب فريحه . وتيمو قاعد على رجليها . لكن ساكته وواضح اوى عليها الزعل . وفهد قريب منهم . وسامع البنات بيسالوها مالها وهي تقولهم مفيش عندي صداع بس .
والحفله بدءت والكل بيتغدى ما عدا رينو . وآدم ومريم ومراد وزين ونور . يتحايلو عليها لكن هي رافضه بحجة أنها شبعانه وهتاكل كمان شويه .
وفهد مرضيش يتغدى . وراح عندها رينو انتى مبتاكليش ليه .
رينو : باصه الناحيه التانيه . شبعانه .
فهد : رينو انتى مفطرتيش كويس . ياريت تقومى تتغدى .
رينو : اه تحت امر حضرتك يافندم . نسيت انك تؤمر وانا انفذ . لكن اسفه استحملنى المرادى لانى ماليش نفس . بعد اذنك .وسابته وطلعت على السلم ورايحه الاوضه بتاعتها .
فهد : اتنهد بزعل . وطلع وراها .
رينو : دخلت الاوضه . وقلعت النقاب والحجاب . وواقفه ومدايقه هي شايفه انها لسه عروسه وعايزه تفرح . وكمان هي كانت هتحط روج وبس وكمان العيله كلها موجوده تحت ومش هتشيل النقاب . لكن فكرة إن فهد . كل حاجه لأ لأ لأ . خايفه لا بكره تحصل حاجه اكبر . وكمان ما اهتمش بزعلها . وفاقت على صوت فهد . ممكن ادخل . ودخل وقفل الباب .
رينو : اتنهدت بزعل . ومردتش .
فهد : وقف قدامها . واتنهد . زعلك وحش اوي يارينو .
رينو : .......
فهد : رينو . انتى زعلتى من غير سبب . حبيبتي انا بغير عليكى .
رينو : بصت فى عينيه . باستغراب . بتغير عليا!؟ بتغير عليا . من ايه . وليه . لبسي ديق !؟ ولا رسمه عينيا !؟ ولا فرده شعرى !؟ ولا عامله ميكب كامل !؟ ولا لابسه بنطلون جينز !؟ ولا واقفه بهزر وبضحك من كل الموجودين !؟ بتغير عليا من ايه !؟ من لمسه خفيفه هحطها . وكمان لابسه نقاب وكل العيله موجوده . وهفضل لابسه النقاب قدامهم . بتغير عليا من ريتال ولا فريحه ! ولا نور ولا مامي وبابى اوووو ممكن ابيه مراد !؟ وأبيه زين !؟ ولا رودي وبابا طارق وماما رنا !؟ وزعقت بتغير عليا من ايه يافهد !؟
فهد : بيسمع رينو وساكت لكن لما زعقت . هو اتنرفز . لكن صك على اسنانه وغمض عينيه وسكت . ومش عايز يعمل مشكله . لانها مش فاهمه ولاشايفه مقدراها عندو . وافتكر المواقف الحلوه الل بينهم واتنهد . وقرب منها . ومسك وشها بايديه . انا قولتلك قبل كدا . إنى بغير عليكى من الهوا الل بيلمس خدك . وقولتلك انى بغير عليكى من عيون الناس . وبغير عليكي من الجماد الل بتلمسيه . بغير عليكى لانك مش اى حد . رينو انا مكنتش عايزك تزعلى كدا . انا فكرت انك هتكونى مبسوطه لانى مش عايز حد يشوفك حتى لو بلمسه خفيفه . رينو انتى جميله . وجميله جدا ومش محتاجه انك تجملى نفسك لحد . الحجات دى لجوزك لحبيبك لفهد يارينو . وانا لما قولتلك مش هتحطى كنت مفكر انك هتكوني مبسوطه باهتمامى بيكى . انتى لو مش مهمه جدا عندى انا كنت قولتلك حطى الل انتى عايزاه . وايوه بغير عليكى من اى حد . اياكان . ودي طبيعه فيا من ناحيتك انتى وبس . انا من صغري وانا بغير عليكى . وده مش جديد عليكي . ده عشق .!! ده عشق الفهد يارينو . وشاف رينو عيونها بتلمع بدموع وغمضت عينيها . ومستحملش . وقرب منها وباس جبينها . وباس عيونها . اسف .
رينو : بتسمعو . وجواها مبسوط . لكن مش للدرجادى يافهد الغيره مش كدا . وعيونها لمعت وغمضت ومردتش . لكن قلبها دق من لمسة فهد على جبينها . وباس عيونها . وسمعت كلمة اسف . فتحت عينيها . وشافت عيون فهد حبيبها ومعشوقها فيها ترجي انها متزعلش .
فهد : شال ايديه من على وشها . وضمها لحضنه بحب كبير . بحبك ياعنيده .
رينو : غمضت عينيها فى حضنه . بحبك يا مجنون .
فهد : ابتسم . وزاد من حضنها . ايوه مجنون . انا مجنون بيكى. بس انتى ظلمانى على فكره .
رينو : ضربته فى كتفه . انا ظلماك .
فهد : بيمثل انه اتوجع من الخبطه .. اااه . وطلعها من حضنه . اااه ومسك كتفه مفتريه . وانا بعملك علشان تجربيه فيا .
رينو : ضحكت . بطل تمثيل .
فهد : شاف ضحكتها . وقالها . خليكى اضحكى على طول يارينو . وعلشان تعرفى أن زعلك مقدرش عليه . تعالى . واخدها قدام المرايا . وطلع قلم الروج من جيب الجاكيت .
رينو : بدهشه . ايه ده يافهد .
فهد : بصي . حطى بس ااقل من اللمسه الخفيفه .
رينو : ابتسمت . لأ خلاص يافهد مش مشكله . انا بس كنت مبسوطه لانى لسه عروسه وكمان حفله . عادي صدقنى مش مشكله .
فهد : فتح قلم الروج . وقربه من شفايفها . وانا عايز رينو تكون مبسوطه على طول . وكمان هي هتفضل عروسه كل يوم وعلى طول العمر . وحط ليها لمسه خفيفه . ومن جواه كان مدايق لكن فكر انها فعلا هتفضل لابسه النقاب .
رينو : مغمضه عينيها . وفتحتها . وشافت فهد وحطلها روج . وعارفه أنه عمل كدا علشانها رغم أنه غيران . وكمان مسافر بكره. واتجرات وقربت من فهد وباسته باشتياق كبير وفهد غمض عينيه وبادلها نفس الاشتياق واكتر . ومحى اي أثر للروج من تانى . ودى كانت رغبة رينو . وبعد فتره فهد حط راسه على جبينها . ورينو بتتنفس بصعوبه وقلبها بيدق . وقالت صدقنى الموضوع كان محتاج نقاش بينى وبينك مش اكتر . وانا مش عايزه احط ميكب غير ليك وبس . انت عشقي . انت عشق الفهد..
فهد : فى اللحظه دى كان عايز يشيلها ويجرى على عشهم . لكن حضنها بكل حب ورفعها من على الارض ودفن وشه في رقبتها ولف بيها كتيررر . بحبك ياقلب فهد .
وبعد كده . رينو لبست الحجاب والنقاب . ونزلت مبسوطه هي والفهد . واتغدو مع بعض فى اوضه لوحدهم . وااكلها وااكلته . واليوم والاحتفال عدى على خير .

وتانى يوم . فريحه عيطت كتير . ومريم كمان علشان مراد مسافر . لكن حاول يطمنها ويطمن مريم . وسلم على آدم وزين . ونور . وشايل بنته وباس آدم بيبى .ومنتظر فهد . لانه هيجيب رينو على بيت آدم .
فهد : لبس وكمان لبس السلسه وخباها . ورينو بتعيط بصوت عالى وطفولى وده كفيل يخلى الفهد يقدم استقالته . وحاول يطمنها وحضنها وباسها . وضحكها لكن مفيش فايده . بتعيط . لكن مسكتتش غير لما قالها لو بتحبينى هتبطلى عياط وتدعيلى .
ورينو . بطلت عياط . وضمها بحب . واخدها علشان هتقعد عند آدم . لكن راح يسلم على طارق ورنا وفارس . ورجع عند آدم . ووصل رينو . ونبه على الكل أن رينو متروحش الجامعه لوحدها . وسلم على كل الموجودين وفريحه . وختم سلامه بمعشوقته الصغيره . ورينو حابسه دموعها قدامه بالعافيه . واتحرك هو ومراد وكل واحد عيونه متعلقه بحبيبه . واول ما ركبو العربيه مع زين واتحركو . رينو جريت على اوضتها بتعيط . وفريحه حضنت مريم والاتنين عيطو . واستودعوهم عند الله . وآدم . اتنهد بزعل . واخد مريم وفريحه . ووصل كل واحده لاوضتها . وقال ل ريتال تهتم بفريحه . ونور تهتم ب رينو . وكل واحده سمعت كلامه واتحركو . وآدم اخد مريم . يطمنها . واتكلم معاها . ومريم حست بدوخه بسيطه لكن مهتمتش . وآدم نيمها وقعد جنبها . وبعد مانامت . راح يطمن على فريحه . وبعدها نوتيلت البيت . وماسبش حد فيهم غير لما ابتسم .
وسافر مراد والفهد . وفريحه ورينو كل واحد عايش مع أحلامه .

بعد اسبوع .

عادل خبط بسرعه ودخل على آدم بتوتر .-------------يتبع

موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .

الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة السادسة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة السابعة عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-