رواية جريمة عشق 3 الحلقة التاسعة عشر 19 ( عشق الفهد ) روايات مريم نصار

   نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة التاسعة عشر من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جريمة عشق 3 كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 3 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 3 الحلقة 19 ( عشق الفهد ) بقلم مريم نصار



جريمة عشق 3 الفصل 19

١٠ ج ٢
رواية جريمة عشق٣
( عشق الفهد)
بسم الله نبدأ

في المستشفى .
واحده . بتصرخ وبتعيط على جوزها التعبان. قدام باب المستشفى . والاستعلامات . رفضت انها تدخل من غير ماتدفع تمن الكشف والرسوم المطلوبه .وقاعده قدام باب المستشفى وجوزها جمبها بيتألم . والأمن رافض انها تدخل . لانها ممعهاش فلوس .
الحقووونى ياناس جوزى هيروح منى . اى دكتور . حرام عليكم مفيش رحمه .انتو قلوبكم حجر .. ااه ياارب . اجيب منين فلوس . وبتعيط بانهيار .
نرمين : ماشيه مع دكتوره زميله اسمها رانيا . ومكنتش محجبه ولبسها مش قوى . لكن باين عليها طيوبه .
نرمين : سمعت صوت الست الل بتعيط . ايه ده . ده صوت ست بتعيط والصوت جاى من بره المستشفى . ثوانى يارانيا .
نرمين : راحت للست جمب الأمن . وسألته . ايه ده . الست دى مالها . وقاعده كدا ليه وبتصرخ كدا ليه !؟
فرد الأمن : بزعل . دي ست غلبانه يادكتوره . وجوزها تعبان زي ما حضرتك شايفه . ودخلت علشان تكشف عليه . وبتسال في الاستقبال والاستعلامات
.ولما قالولها على تمن الكشف . وقالت إنها على باب الله وممعهاش تمن الكشف وجوزها ارزقى . قالتلها اسفه مفيش كشف عندنا ليكى . روحي اى مستشفى حكومي . وامرتنى انى اطلعها بره المستشفى . ومن ساعتها قاعده كدا وبتعيط . الله يكرمك يعنى يادكتوره مينفعش تكشفى عليه والله صعبانين عليه .
نرمين : بصت لفرد الأمن . انت جديد هنا !؟
فرد الأمن : بخوف لايترفد . لكن رد . احم ايوه يادكتوره انا متعين هنا من اسبوع واحد . والله ما اقصد انا اسف ..
نرمين : علشان كده . وراحت عند . الاستقبال و الاستعلامات . بغيظ . مين الل رفضت الحاله الل بتصرخ بره دي !؟
بنت من الموجودين : احم . دي واحده زميلتنا يادكتور . هي راحت الحمام .
نرمين : هي متعينه جديد !؟
البنت : لا يادكتور . دي شغاله هنا من سنين .
نرمين : تمام اسمها ايه !؟
البنت : اسمها سمر يادكتور .
نرمين : راحت لفرد الأمن . وقالتله . دخل يبنى الحاله دى . وحولها للكشف . وبصتله . وشاورت على يافطه كبيره ومكتوب عليها أن المستشفى بتستقبل اى حاله مهما كانت حالتها الماديه .وقالتله تبقى اقرا الل مكتوب على اليافطه الل هناك دى ماشي !!! وقالتله الدكتور محمد عزيز . مخصص مبنى مخصوص للحالات الإنسانية . واى حد ممعهوش تمن الكشف . بيدخل ويكشف ويهتمو بيه احسن من اى حد تانى وبيتصرفله علاجه كمان . اتفضل .
فرد الأمن : بفرح . الله يكرمك الله يصلح حالك يادكتور محمد . وجرى على الست . وقالها . والست من فرحتها دموعها نازله . وراحت عند نرمين . وشكرتها وفضلت تدعيلها واتحولت على المبنى.
نرمين : بغيظ . طلعت الفون واتصلت على نور . وحكتلها كل الل حصل . ونور ادايقت جدا .
ومحمد لما نور قالتلو . اخد منها الفون . وقال لنرمين بنرفزه وصلينى بالبنت دى .
نرمين : ثوانى يادكتور . وراحت فين البنت الل اسمها سمر دى .
سمر : افندم يادكتوره .
نرمين : بغيظ .دكتور محمد عزيز عايز يكلمك اتفضلى .
سمر : بخوف وعدم فهم . اخدت الفون . ومتوتره . احم ا.ا.الو .
محمد : أتكلم وزعق بصوته كله . لدرجة أن تمارا صحيت وعيطت فى اوضتها ونور جريت تشوفها . واتكلم . انتى ازاى ترفضى كشف داخل عندى المستشفى وعايز يكشف وانتى عارفه انى مخصص مبنى مخصوص للغلابه . هااا !!؟ انتى ازاى تاخدي قرار بالنيابه عنى.!؟ ولا انا علشان مش موجود . اللعب هيكون من ورا ضهرى . وبعدين انتى ازاى تقوليها روحي اكشفى فى مستشفى حكومي . وانتى عارفه إن الدكتور محمد عزيز عمرو ما رفض حاله بره المستشفى مهما كانت ظروفها أو حالتها . وزعق بغضب يعنى افرضي الراجل ده كان بيموت ومفيش قدامه غير دقيقه واحده بس وحد ينقذه . انتى ازاى تتصرفى التصرف ده . اسمعى انتى مخصوم منك مرتب ٣ شهور . على الجريمه دى . وأقسم بالله . لو سمعت بحاجه زى كدا تحصل تانى عندي فى المستشفى لايكون عقابه الرفد . مش خصم ولا جزا .وزعق انتى فاااهمه .
سمر : برعشه . ومش عارفه ترد . فا..ه .
محمد : ماستناش يسمعها وقفل المكالمه في وشها .وكان متعصب جدا .

فارس : اخد رودي ورينو من الجامعه . وهيوصل رينو . على الفيلا .
رينو : قاعده فى العربيه . وسرحانه ومشتاقه لفهد . وقلبها ملهوف عليه . وبصت ل فارس . لو سمحت يافارس ممكن توصلنى شقتى !!
فارس : بصلها فى المرايه . بس يارينو . هتكونى هناك لوحدك . وفهد منبه عليا انى اوصلك بنفسي لحد باب الفيلا .
رينو : معلش يافارس ومتقلقش . انا بس نسيت حاجه مهمه في الشقه . وهطلع اجيبها .
فارس : تمام . انا هوصلك . وتطلعى انتى ورودي وتجيبى حاجتك وانا هستناكو تحت .
رينو : لأ مش هينفع . لو سمحت معلش يافارس . وصلنى وانا هبقى اتصل على ابيه زين . او بابى يوصلنى .
رودي : لفت ل رينو . وشافت دموع فى عينيها . وبصت ل فارس . وصلها يافارس . ومتقلقش عليها . انا هطلع معاها لحد باب الشقه . واطمن عليها وانزل . وبعدين هي هتكون فى بيتها مش فى الشارع .
فارس : اتنهد . ماشى ياست رودي على مسؤليتك تمام .
رودي : خلصانه يانجم .
فارس : بصلها . رودي انا جاى من السفاره يعنى مكان مرموق وتقوليلى خلصانه .
رودي : يادي ام العكننه . مكان مرموق ومكان معرفش ايه . سوق ياشبح سوق انا جعانه .
وفضلو يتكلمو مع بعض . ورينو عايشه في عالمها الخاص . واتصلت على مريم . وقالتلها . ومريم من صوت رينو المهزوز مقدرتش ترفض . وقالتلها طمنينى عليكى اول ماتوصلى . وقفلو .
فارس : وصل رينو . ونزلت . ورودي نزلت معاهم . وفارس نزل . وقال ل رينو معاكي المفاتيح .
رينو : ايوه معايه نسخه . ونسخه مع فهد ونسخه مع ماما رنا .
فارس : طيب هاتى المفاتيح . انا هطلع افتح وأشوف الدنيا كدا امان . واخد المفاتيح وسبقهم .وطلع وفتح الباب وكله تمام . ورودي طلعت مع رينو . وسلمو عليها قدام الباب .
فارس : لو احتاجتى حاجه اتصلى عليا على طول . ولو هتروحي وزين مشغول اتصلى عليا هاجى انا ورودي وهنوصلك .
رينو : متشكره جدا يافارس .
رودي : سلمت عليها باى ياحبيبتى . اقفلى على نفسك كويس ..
رينو : ايه ياجماعه هو مفيش ست بتقعد لوحدها في الشقه . يلا انتو اتفضلو علشان متتاخروش . ونزلو ورينو دخلت وقفلت الباب .
ورودي اتصلت على مريم طمنتها على رينو وانها قاعده فى الشقه .ووصلناها لحد باب الشقه وفارس اطمن عليها . ومريم دعت لبنتها . وكانت زعلانه عليها .
رينو : واقفه ورا باب الشقه . وسانده ضهرها عليه ..ومغمضه عينيها .وقلبها بيدق . وكأن فهد موجود في المكان . ودخلت ودموعها نازله . وبصت على الليفنج . ومكان فهد . والتاب بتاعه . وقلعت النقاب والحجاب . واتخيلت حركاته وهو بيجرى وراها . ودخلت اوضة الاطفال . وافتكرت تمرينات الضغط الل كان بيعملها وهي بتعد وتشوف الوقت . وعيطت . ودخلت اوضة النوم . وغمضت عينيها وعيطت . وبصت على التسريحه لما يحضنها من الخلف . وبصت على برفانه . وشمت ريحته فى المكان .وجابت التيشرت من على الشماعه الل كان لابسه اخر مره .وحطته على قلبها . ورمت نفسها على السرير وعيطت بشهقات . وبصوت مسموع . وحشششتني يافهد . وحشششتنى اووى .

طلعت بدء يفوق . وحط ايديه على راسه ااه راسي وبيغمض ويفتح . ااه دماغى .
آدم : الف سلامه على دماغك . ياراجل ياطيب -------------يتبع

--------------------بقلمى Mariem Nasar 

موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .

الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة التاسعة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة العشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-