رواية جريمة عشق 3 الحلقة الثلاثون 30 ( عشق الفهد ) روايات مريم نصار

 نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 30  من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جريمة عشق 3 كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 3 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 3 الحلقة 30 ( عشق الفهد ) بقلم مريم نصار



جريمة عشق 3 الفصل 30

١٦ ج ١
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ

عوده للوقت الحالى .

آدم : كان بيسمع مراد بكل تركيز . وكان من جواه قلقان لما سمع عن أنصاف ودخولها كل يوم والتانى عند شابين ف الشقه ولوحدهم . لكن حمد ربنا إن أولاده متأثروش . ولا الشيطان سيطر عليهم . وف نفس الوقت كان مبسوط من علاقت مراد وفهد مع بعض . كأنهم آدم وطارق . وخاف ع مراد وفهد لما دخلو فيلا خليفه والحراسه وهما ممعهمش حتى سلاح . وخاف لا ينكشفو . لكن انبهر بتفكير مراد وثبات فهد . وانهم تجاوزو الاختبارات ونجحو فيها . وعجبته فكرة إن مراد راح المستشفى وأكرم كان مراقبهم . وكمان لما مراد فكر انه يهددهم عن طريق الياس وده واحد خطير ومهم جدا بالنسبه لخليفه . وابتسم لما القوه جت وقبضو ع الكل . وضحك ع مراد وهو بيوصف غيظه من أنصاف وضربها بالقلم . وقال ل آدم ده انا هروحلها السجن مخصوص وارنها علقه تمام علشان تتربى . وآدم سمع القصه كلها وبص ل مراد . واتنهد بحب وسعاده . وفخر . ومنتظر جورنال بكره بفارغ الصبر علشان يشوف اسماء ولاده بالبونط العريض وحقيقى حاجه تستاهل الفخر فعلا .
مراد : كان بيحكي ومتابع ريأكشنات آدم . وكان بيتسم . وشويه يخاف . وشويه يضحك . وف الاخر قال . والحمد لله ياحج المأموريه تمت بنجاح بفضل الله ثم دعواتك انت ومريوم .
آدم : اتنهد بسعاده . وقام وقف وحضن مراد بحب كبير . وفخر اكبر . حبيبى يامراد انا عارف انك قدها . وربنا يحميك ويحفظك يبنى يارب .
مراد : ف حضن آدم وغمض عينيه واستكان . لان ده حضن أب وصديق واخ كبير . آدم بالنسبه لمراد مش أب عادى . لأ ده امان عيلة العدوى . وقال . الحمدلله يابابا . انا قدها علشان انا ابنك وحته منك . وخرج من حضنه . ومراد طلع من جيبه علبه باللون الاسود . وقال اتفضل ياحج دى حاجه بسيطه
جدا . انا بصراحه كنت محتار اجيبلك ايه.انا عن نفسي اجيبلك الدنيا كلها واحطها بين ايديك . وفتحها ل آدم . وكانت عباره عن . سبحه . وقلم قيم ومكتوب عليه آدم . ودبوس بدله مكتوب عليه آدم . وميداليه ومكتوب عليها آدم . وكلهم باللون الاسود والفضى . وكانت هديه مميزه من مراد ل آدم.
آدم : ابتسم . وقلبه مبسوط جدا وسعيد . وعجبته الهديه جدا . واخدها وقاله الهديه جميله جدا . وكمان رجوعك لينا بالسلامه . دى بالدنيا وما فيها .
مراد : ابتسم . حبيبى ياحج . ربنا يخليك لينا يارب . المهم ياحج الواد عادل عامل ايه معاك . ماشي كويس ف الشغل . هو واد رجوله وابن حلال وجدع اوى .
آدم : هز راسه . امم عادل انسان محترم جدا . وبص لمراد .. وخطب بنت طلعت مدير الحسابات انت طبعا عارفه . وفرحهم بعد ٣ شهور ..
مراد : بدهشه . اله اله اله . انا جايبه يشتغل ولا يقلب رزقه . لاااا انا عايز افهم ايه الل لم الشامى ع المغربى .
آدم : ضحك ع ابنه .. واخد الهديه وحطها ع المكتب . اقعد هحكيلك كل حاجه . ده حصل حجات كتير جدا .
مراد : قعد بفضول . خير يابابا . وايه الل حصل .
آدم : حكى لمراد كل حاجه عن عادل وطلعت وراشوان . لكن محكاش ع حكاية شهد لان مراد وعادل أصدقاء . وحكاله كل حاجه لحد ما اتقبض عليهم مع الادله . وراشوان اعترف بكل حاجه هو وعلاء . وراشوان اتحبس واتسحب منه المحاماه . واتحكم عليه ب ٢٥ سنه . وعلاء اتحبس واتحكم عليه ب ١٥ سنه . يعنى مستقبلهم ضاع .
مراد : بدهشه . واستنتج أن راشوان يكون استخدم حد من عيلة طلعت علشان يشتغل معاه وينفذ كل كلامه .. ولكن انبهر من تفكير آدم . وبيتعلم من تخطيطه . واتغاظ من راشوان وعلاء . وفرح أن عادل خطب اخيرا . وكمان كان فخور ب آدم أنه قدم هديه ل عادل
. وبعد ما آدم خلص . كل ده حصل . ياريتنى كنت موجود . كنت علمت ع راشوان وخليته يندم . بس بصراحه ياحج الله اكبر عليك مشاء الله . والله ياريتك كنت مخابرات . كنت هتبقى حاجه عظمه جدا . ويسلاااام كنت هبقى تلميذك . اممم .
الباب خبط . آدم : ادخل .
رينو : فتحت الباب . وضحكت . ممكن ادخل . وعينيها ع مراد . وجريت عليه ابيه مرااااد .
آدم : ضحك ع رينو الل جريت واتشعلقت في رقبة مراد .
مراد : شاف رينو ووقف وضحك .وهي جريت عليه واتشعلقت ف رقبته .ومراد حضنها . حبيبتي نوتيلتى . ونوتيلت قلب مراد . ههههه ايه يارينو بتعيطى ليه هو كيف عندكو . ونزلها ومسحلها دموعها . وباسها من خدها . حبيبتي اهدى بقى يابت . يخربيت النكد .
رينو : بدموع . ابيه مراد انت وحشتنى اوى . انت كويس . فهد قالى انك الحمد لله كويس .
فهد : من وراها . يستى والله كويس .وانا هكدب ليييه . وبص ل آدم وابتسم وقرب منه وسلم وحضنو بعض . عمى آدم .
آدم : ابتسم . وقام .وحضنه بحب كبير . حبيب عمك حمدلله ع سلامتك يابطل .
فهد : الله يسلمك ياعمى . حضرتك عامل ايه !؟
آدم : بخير يافهد الحمدلله .
رينو : وقف ورا فهد وخبطت ع كتفه بشويش. ممكن تسبلى بابى شويه . اوعا كدا .
آدم : هههههههه . تعالى ياروحي . تعالى ف حضنى .
فهد : واقف بدهشه . ايه البت دى . ده انا لسه مكملتش يوم واحد .
آدم : واخد رينو كلها ف حضنه . وقال لفهد ولو قعدت معاها سنين . حضن ابوها هيفضل هو رقم واحد . وبصلها صح يانوتيلتى .
رينو : بطفوليه . هزت راسها صح يابابى . انت ع بعضك كدا رقم واحد ف حيات اى حد . وقالت بتحذير لكن البنات الل بره لأ اوكى يابابى . ولا تحب اجبلك نور .
نور : من وراهم . ولا ماجصرتى انا جيت ههههه . وبصت ل آدم بشرز. الل حاضن رينو وكشرت عينيها .. وقالت اصبر عليا بس . لما اسلم ع مراد .
آدم : بص ل رينو وهمس . اطلعى بقى من حضن ابوكي علشان اتقفشت . ويارب ترحمنى .
رينو : هههههههه . لسه بتخاف من نور يابابى .
آدم : بتمثيل الخوف . والله يابنتى ليا اسبابى وحكم القوى . هههههه.

نور : راحت بلهفه كبيره حضنت مراد توأمها . وعيطت ف حضنه . حمدالله ع سلامتك ياحبيبي
مراد : حضنها بحب كبير . وباس جبينها وايدها .الله يسلمك ياروحي . خلاص بقى انا مش عارف ايه كمية الدموع الل عند الستات دى . مش عايز نكد اوكي . اضحكي يانور الحياه . ههههههههه
نور : ضحكت . ولفت ل آدم وبصتله بشرز .
آدم : هرش ف قفاه . وفتح ايديه .ومثل بدهشه .. ايييه داااا نور قلبى . مدللة باباها انتى هنااا من امتى .تعالى ف حضن ابوكي يقلبى .
نور : غصب عنها ضحكت من طريقة آدم والكل ضحك ع خوف آدم من نور . ونور دخلت ف حضن ابوها . حبيبى يابابى . مش سايبلى فرصه اخد حقي منك .
آدم : ضمها لقلبه . حبيبتي دا انا غلبان والله . البت رينو هي الل اترمت ف حضنى . وغمز ل رينو الل واقفه تضحك . وفهد عيونه عليها .
مراد : ههههههههه . هههههههه . مسيطر ياحج .
محمد : من وراهم طول عمره مسيطر ياض يامراد
مراد : ضحك اهلااا يادكتره . وحضنو بعض وبيضحكو . حمدالله على السلامه يا بطل .
مراد : الله يسلمك يسطى .
محمد : هتفضل طول عمرك عشوائي .
مراد : حبيبي تسلم والله .
محمد : ههههه .. وبص لفهد . وسلم عليه وحضنه حمدلله ع سلامتك يابطل .
فهد : حبيبي يادكتور الله يسلمك .
محمد : راح ل آدم وشاف نور ف حضنه . مش كفايه كدا ولا ايه . عايزين نسلم .
نور : ههههههه . اوكي هسيبو شويه لكن محدش يطمع ف بابى حبيبى اكتر من كده .
زين : دخل عليهم . ايه ياجماعه انتو هتقضوها ف المكتب . وبص ل آدم . بابا . مريم منتظراكو ف الليفنج .
آدم : هز راسه . وبص للكل . يلا بينا ياشباب علشان ما خدش انزار . وآدم خرج وقعد جمب اميرته بسعاده كبيره .. ومحمد اخد نور وقعدها جمبه .
وفهد شبك ايدو ف ايد معشوقته .وقعدو جمب بعض .
ومراد : سلم ع ريتال والتوأم . وتيمو وتمارا وقعد جمب فريحه وشايل مريم نونو ع رجله .
تيمو : راح ل رينو وفهد وبصلهم بغيره . وسع يافهد عايز اقعد جمب رينو ..
فهد : ابتسم بدهشه. اييه ده انت نطقت اسمها صح .
تيمو : ايوه وقوم من جمبها . قوووم .وسع بقى . انا عايز اقعد جمب رينو حبيبتى .
الكل طبعا مبتسم ومنتظرين نهاية الحوار.
فهد : اممم طيب تعالى اقعد جمب رينو من الناحيه التانيه .
تيم : هز راسه لااااء . انا عايز اقعد هنا . وشاف أيديهم الل متشبكه ف بعض . واي دي انت ماسك ايدها سيب ايد رينو حبيبتي سييييب .وسع يافهد . كلهم بيضحكو .
فهد : ياعم انت عايز منى ايه . بص تعالى اقعد ع رجلى .
تيمو : لأ مش عايز رجلك . مش بحبها.
رينو : هههههههه .
فهد : بص ل رينو الل بتضحك . وبص لتيمو . طيب بص انا هاقوم بس الأول قول لارين العدوي وانا هاقوم اوكي .
تيم : بص للكل . هو بيقول ايه ده !؟. وكلهم ضحكوا من قلبهم .
محمد : تيمو حبيبي . قول لارين العدوي وفهد هيقوم .
تيم : بص لفهد . ومتغاظ . وحاول يقول اول اسمها (لااا )وسكت . وحاول مره تانيه . لكن الاسم تقيل عليه شويه . واتلخبط . (لااا) . اووف (رين عدوى) . اوووف قوم يافهد . وبص ل رينو . رينو خليه يقوم . والكل بيضحك من قلبه ع غيرة تيم .
. واتفاءلو انه هيكون زى آدم وفهد ..
. مريم : قالت ل آدم ربنا يستر تيم نسخه منك .
آدم : غمزلها هو انا بتكاثر كدا هههههه.
رينو : بصت لفهد ثوانى ياحبيبى . وفكت أيدها . وشالت تيمو ع رجليها . تيمو حبيبي انا وبس . وهيقعد جمبى هنا . وقعدته ف الاتجاه التانى .
تيم : بغيظ وبص لفهد قوم يافهد من جمب رينو .
فهد : امممم . اوكي . انا هاقوم بس هروح اقعد جمب مريم الكبيره .
تيم : لاااء مريم لااء انت وحش يافهد . وقعد مكشر .
رينو : فضلت تبوس ف تيم كتير .
تيم : بديق . اووف كفايه يارينو تيمو وشه وجعه .
والكل بيضحك .
رينو : اوكي مش هبوسك كتير بس لما تصالح فهد . وتقوله اسف . وعيب لما تيمو الجميل يقول لعمو فهد الكبير وحش . لا كدا غلط . ورينو ومريم ونور ومحمد والكل زعلانين من تيمو .
تيم : بص للكل وشاف وشهم زعلان منه . وبص لفهد . وقاله تيمو اسف يافهد .
فهد : ضحك . وتيمو حبيب فهد . وهجبله كوره كبيره .
فهد : سقف بايده . وقام وباس فهد انت حلو يافهد . وجري واخد مريم نونو من أيدها وشدها من حجر مراد . وهيلعبو قصادهم . والكل بيضحك ع شكل مراد وأن تيمو شد مريم نونو من ع رجله . وكان متغاظ من تيم . لانه اتخض . وكمان اخد بنته من حضنه .
آدم : ههههههههه . وبص ل مراد الأيام دول ياميمو . ههههه
الكل : هههههههههههه .
وقعدو كلهم وقت جميل جدا . والكل بيضحك ويهزر . وف نفس الوقت كل حبيب بيهتم بحبيبه . وخصوصاً عشق الفهد . الل مش راضى يسيب كف ايدها وعرف الكل انه مسافر بكره الصبح هو ورينو ع المانيا . والكل فرح ليهم . ومريم طلبت من زينب تجهز العشا. وبعد كدا الكل اتعشا . وسهرو كلهم مع بعض . وقدمو الحلو . وف اخر السهره محمد استأذن علشان عندهم عمليات من بدرى . واخدو تيمو معاهم بمعجزه . ومكنش عايز يسيب رينو . ومشيو . وفهد قام . وقدم السلسله لمريم وعجبت الكل . ومريم شكرته كتير وبردو نبهت ع فهد أنه ميجبش حاجه تانى وكفايه عليها رجعوهم بالسلامه . لكن فهد قالها خلى العادات الل اتعودنا عليها متتقطعش وباس جبينها وايدها. وراح لفريحه وقدم ليها ساعه ف منتهى الرقه وقزازة برفان تحفه . وباس جبينها. وفريحه حضنته بحب كبير . وشكرته . وفهد استاذن علشان يجهزو كل حاجه للسفر بكره . ورينو سلمت ع الكل وفهد اخد رينو ومشيو .
مراد : قام واستأذن علشان يطلع ينام .
آدم : قال ل مراد . خد مراتك وعيالك وع شقتك . وانا هحجزلك بكره ف فندق ف اسكندريه . ولو عايز تسافر بره احجزلك .
مراد : ضحك . يسلااام . وهو انا بحبك من شويه . عليا النعمه انت عسل ياحج ربنا يباركلى ف عمرك . وبص لفريحه الل فرحت جدا . ها يافريحتى !! تحبى اسكندريه ولا نسافر .
فريحه : بتضحك بسعاده . اى حاجه مش هتفرق . المهم انك معايه .
مراد : ابتسم . وبص ل آدم خلاص ياحج خليها اسكندريه .
آدم : تمام هظبط كل حاجه وع تليفونات .
مراد : تسلم ياحج . وقال ل فريحه تعالى نظبط حاجتنا فوق وغمزلها ونطلع ع شقتنا .وهمس علشان تشوفى الهديه .
فريحه : كانت مبتسمه لكن وشها بقى احمر واتكسفت واتحركت هي ومراد ع فوق يحهزو شنطة السفر .
مريم : قاعده وعينيها متعلقه ب آدم بحب كبير وهيام .
آدم : بيبص عليها. وشاف مريم بتبتسم وسرحانه فيه . وكلمها . ايه ياروحي الابتسامه القمر دى .
مريم : اتنهدت بسعاده . ومسكت ايديه . حبيبى ربنا يخليك لينا يارب . انا عارفه انك خليت مراد يسافر هو وفريحه ليه !! علشان فريحه متحسش بفرق . وان رينو مسافره وهي لأ .
آدم : باس أيدها وابتسم . حبيبتي فعلا انا عملت كدا لكن مش بالظبط . انا عارف أن فريحه بتحب مراد من أعماق قلبها . وعمرها ما هتغير ولا هتزعل .احنا مربناش بناتنا ع كدا !!
. هي مش هيفرق معاها المكان ولا الزمان المهم أن جوزها معاها . وانا عملت كدا . علشان ياخدو راحتهم ومراد راجع من مهمه وسفر وتعب . وراجع تعبان خليه يعيش حياته ويقضي وقت مع عيلته الصغيره ولوحدهم .وغمز وقالها انما ايه القمر ده انتى حلوه اوى انهاردة كدا ليه !؟.
مريم : اتكسفت لأن زين وريتال قاعدين . ووشها ضرب الوان ونزلت وشها ف الارض .
آدم : بيتكلم . ونسي تماما إن زين قاعد .
زين وريتال : بيتفرجو بهيام . وزين قال . احم احم . نحن هنا .
آدم : غمض عينيه بغيظ . وبص ل زين . نعم والبعيد جبله . مرزوع ليه .؟
زين : احم . ابدا ياحج . كنت عايز بس اقول لحضرتك . انا كمان عايز اسافر كام يوم كدا . اى مكان أن شاله بلطيم .
آدم : بشرز . اممم بلطيم بتصتاد ف الميا العكره انت . وابتسم لكن مش خساره فيك ياض يا زين .شوف انت عايز تسافر فين وانا معاك .
مراد : نازل من ع السلم وسمع الحوار .وقال خليه يسافر معايا ياحج . اهو يشيل العيال هو وريتال ههههههههه .
آدم : ضحك . وبص ل زين ها ! موافق تروح مرافق مع اخوك .
زين : ههههههه .ومالو ياحج . فكره حلوه . اهو ع الاقل ريتال وفريحه يهتمو بالولاد .
آدم : ماسك ايد مريم . وقام ومريم وقفت معاه . وقال .طيب تمام انا هجهز كل حاجه وهعرفكو . وتروحو وترجعو بالسلامه .
كلهم الله يسلمك يا حج . وآدم اخد مريم وقالها بهمس تعالى عايزك فوق ف حاجه مهمه . ومريم ضحكت بحب ع ادامها وتصرفاته .
مراد : اخد فريحه والولاد ومشيو ع شقتهم
ريتال طبعا مبسوطه جدا وحضنت زين ف الليفنج بعد ما الكل مشي . بحبك يازينى .
زين : انا الل بموت فيكي ياروتي .بقولك ايه
ريتال : بدلع . نعم يازينى .
زين : ماتيجي نطلع فوق ونشوف كدا لاتكونى ناسيه وسايبه البلكون مفتوح وكمان الستاير .
ريتال : بدلع اكبر . امم ايوه يازينو انا سايبه الستاير والبلكون . وقربت وباسته برقه .
زين : لأ كدا مش هينفع . العيال هتبرد . تعالى وشالها وطالع بيها ع السلم.
ريتال : اتكسفت. زينو ل بابا آدم يخرج ويشوفنا .
زين : وهو انا بعمل حاجه غلط ياروتى ودخل بيها الاوضه . ونزلها وقربها منه . وباسها بكل عشق واشتياق . بحبك اوى ياريتال .
ريتال : تاهت ف عشق الزين وانا بعشقك يازينو . وعاشو وقت رومانسي جميل .

واليوم ده كان مميز عند العيله كلها والكل نام ف حضن حبيبه مبسوط .

--------------------بقلمى Mariem Nasar
بعد اسبوع .

طبعا مراد وفريحه . وزين وريتال سافرو اسكندريه تانى يوم الضهر . وعاشو اسبوع جميل جدا . مراد كان يسيب مريم وآدم مع زين . وياخد فريحه يفسحها ف اسكندريه كلها وياخدها ويروحو ع البحر وقت المطر . وعاشو العشق بكل حالاته .جنون . وحب ورومانسيه وهزار . وفريحه كانت حاسه انها طفله صغيره . وطايره من السعاده . وعشقها ل مراد عدى المدى . ومراد لما يكونو لوحدهم
.كان يشيلها وهما ع البحر ويلف بيها وفريحه بتفرد دراعتها ومراد شايلها . وتضحك من قلبها .
وزين : كان يسيب اريان وليليان مع مراد وفريحه . وعاشو وقت جميل جدا . وزين كان بيعزم ريتال ع العشا . ويتعشو ويتفسحو وريتال كانت طايره من الفرحه. وكان بيرجع هو وريتال ويطلعو غرفة الفندق سرقه من غير ما مراد يعرف ويقضي وقت جميل ورومانسي مع ريتال . وبعد كدا يلبس ويروح عند مراد وياخد اريان وليليان .
ومراد وزين اتفقو ان طول الاجازه هيعملو كدا .
.ان زين ياخد العيال ومراد يخرج . وتانى يوم زين يخرج ويسيب العيال مع مراد . وأوقات يخرجو كلهم مع بعض . ويتغدو بره . وريتال وفريحه كانو مبسوطين جدا .

زياد : عايش الاسبوع ده مع ماليكه ومهتم ب ياسين . ومبسوط جدا لان ياسين يشبه زياد بنسبه كبيره . لكن عيونه تشبه عيون ماليتكه وده . زاد من حسن ياسين .
وف يوم زياد ف الشغل . جاله اتصال من صاحبه ف المرور . وقاله انه عليه مخالفات . وزياد افتكر لما كسر الاشاره مرتين . وضحك وقال ل صاحبه بكره هكون ف المرور وادفع كل المخالفات الل عليا . وف نفس الوقت باب المكتب خبط ودخل طاهر صاحب زياد من الصغر . وزياد بفرحه قام من ع المكتب وراح ل طاهر وحضنو بعض فتره طويله . من غير كلام . وطاهر ابتسم وكان مبسوط من مستوى زياد الل اتحسن . وبعد سلام كتير بينهم . وزياد قاله انت رجعت من السعوديه امتى . انا سالت عليك وعرفت انك سافرت وخدت مراتك ومحمود ابنك ع السعوديه واشتغلت هناك مدرس .
طاهر : قاله ايوه انا بعد ما اشتغلت مدرس هنا واتجوزت وخلفت زى ما انت عارف جالتى سفريه وقبل السفر باسبوع . اتصلت عليك كتير وفونك مغلق. روحت للحاجه أم زياد وسالت عليك قالتلى سافر ومتعرفش انت مسافر فين . بصراحه انا زعلت منك . وقولت يام يازياد يصحبى مجتش ع بالك . لكن والدتك قالتلى انك سافرت تحت ضغط نفسي وكنت تعبان . وساعتها دعيتلك . وبعدها سافرت كل السنين دى . ورجعت من اسبوع . وقولت للحاجه أم طاهر زياد مسالش عليا . لقيتها بتدعيلك ليل ونهار . وكمل بخجل . انا متشكر يازياد ع الل انت عاملته مع ابويا وامى وانك مقصرتش معاهم لا ف مصاريف ولا علاج ولبس . مع ان الحال مستور والحمدلله .لكن انت راجل جدع يصحبى . وانا مش عارف ارد جميلك ازاى .
زياد : ابتسم . ترد جميلى ف انك تسمى ابنك الل جاى ع اسمى ههههه . كلام ايه ده ياطاهر . انت ناسي انت عملت معايه ايه . ولا وقفتك جمبى وجمب امى وناناه نهاد الله يرحمها . وبعدين انت مش صحبى .انت اخويا الكبير . ومفيش بينا الكلام ده ومتزعلنيش منك .
طاهر : ابتسم . حبيبى يا زيزو ربنا يباركلك .والف مبروك ع الشركه وكمان الف مليون مبروك يابو ياسين يتربى ف عزك ويكون ضهر وسند ليك إن شاء الله .
زياد : ابتسم بحب . اللهم امين يارب . اكيد عرفت من الحاجه ام طاهر .
طاهر : طبعا مش بقولك بتدعيلك ليل ونهار .
زياد : ربنا يستجيب إن شاء الله . المهم انا عرفت من الحاجه أن المدام حامل وع وشك . انت رجعت ازاى ولا ربنا كرمك ولا ايه !؟
طاهر : ههههه اه الحمد لله معايه دلوقتي محمود ف 6 ابتدائي وحنين شهر اهي من سن ياسين هههههه .
زياد : مشاء الله تبارك الرحمن . ربنا يخلي يارب . وقام وقف . يلا تعالى معايا .
طاهر : قام ع فين .
زياد : مش عايز تشوف ابن اخوك ولا ايه !؟ وبعدين انت ادبست وهتتغدى معايا النهردا .
طاهر : مابلاش خليها مره تانيه .
زياد : مش هقبل اى عذر . يلا بينا . هنتغدى . وهروح معاك علشان اشوف محمود وحنين .
طاهر : ابتسم . تمام يلا بينا . وزياد اخد طاهر واتصل ع ماليكه واداها خبر. وجهزت الغدا بكل حب وقالت لحسام وهدى . وماليكه لبست الاسدال . وزياد جه واتغدي مع طاهر وحسام وهدى وماليكه . والجو كان جميل . وطاهر شاف ياسين ووعده بهديه لان زياد اخدو فجاءه . وبعدها زياد راح مع طاهر . وشاف محمود وحنين وقعد شويه . وزياد قال لمحمود بكره هتكون عندك عجله . ومحمود فرح .
.وزياد قال لطاهر . طاهر انت كبرت . متسافرش تانى . ولو شغل المدرسه تعبك . مكتبك موجود عندى ف الشركه انا هستناك ترتب امورك وتجي تشرف شركتك .وطاهر شكر زياد . وزياد قالو بطل تشكرنى . احنا عشنا مع بعض وكنا بناكل ع عربية فول واحده . وانت لو مكانى دلوقتى كنت هتعمل كدا واكتر .

طبعا مريم عزيز . ف اواخر الشهر السادس . وحامل ف ولد . ويوسف قرر أنه هيسمي مصطفى . ع اسم جدو حبيبه . ومريم معترضتش لانها بتحب مصطفى عزيز جدا وبتحترمه لأنه كبير العيله . وشيرين فرحتها فرحتين . بإسم مصطفى . وقالت لو ربنا طول ف عمرى انا هربى مصطفى الصغير .
.ومصطفى عزيز كان مبسوط . وأشرف وهنا كانو مهتمين ب كريم . وكريم بيقول ل اشرف وهنا . بابا اشرف وماما هنا . ويوسف شايل مريم من ع الأرض شيل . وقالها سيبى الصيدليه الدكتوره لزميلتك الل شغاله فيها .لانك تعبانه . وبعد الولاده إن شاء الله لما تفوقى كدا تبقى ترجعى من تانى . ومريم وافقته رايئه . وكانت مبسوطه من اهتمام العيله بيها . وخصوصاً يوسف .

ساره ف الشهر الخامس . وشغاله ف الشركه مع جاسر . وبتجهز مع جاسر فرع جديد ليها .وهتعمل زى ما آدم شرحلها . وخلاص الفرع الجديد ع وشك انه يخلص وهتستلم شغلها الخاص قريب . وساره مبسوطه جدا . لأن مالك كل يوم يخرج من الشغل ويروحلها المكتب . ويقعد معاها ويقرب منها ويغازل فيها . وياخدها ويروحو ع البيت . وبعد الغدا ياخدها ع عشهم ويدخل جنتها ..
وملك طارت من الفرحه لما عرفت أن ساره حامل ف ولد . وجاسر كان مبسوط . اما مالك كان فرحان جدا . وخصوصاً لما ساره قالت لمالك أن بابا جاسر حلف اننا مش هنسمى جاسر . ف انا نفسي اسمى ابنك آسر . ايه رايك عجبك !؟ ومالك ابتسم . قرب منها وباسها من خدها . وقال آسر الصاوى . ابن ساره الصاوى . وقرب منها اكتر بحب . وهمس اي حاجه انتى تقوليها هتعجبنى وهوافق عليها . وباسها باشتياق . وساره تاهت ف حب مالك . وعاشوا بعد كدا الاسبوع ده ف سعاده.

محمد ونور : بيقضو وقتهم مع بعض ف المستشفى . والبيت . وبتاخد معاها تيم احيانا . لكن تمارا بتكون عند آدم . ونرمين حامل ف الشهر التانى ومبتصدق تشوف تيم علشان تتوحم عليه .
ومحمد مهتم بنورو . ونور مش شايفه حد غير محمد . وعايشين ف سعاده .

--------------------بقلمى Mariem Nasar

اما بقى فهد ورينو . سافرو تانى يوم الصبح ع المانيا . والجو كان شتا . والمطر كان شديد . ودي احلا حاجه فهد حبها . علشان ميخرجش كتير ويفضل قاعد ف الفندق مع معشوقته الصغيره . وفهد حس انه ف شهر عسل جديد
.وعندو طقوس . ولازم رينو فطار وغدا وعشا تكون قاعده ف حضنه . وياأكلها بايدو . وبعد الاكل . يتغزل في جمالها كتير لحد ما ينهار من جواه . ويشوف ف عيون معشوقته دعوه صريحه منها . ويقرب منها بالبوسه المعهوده باشتياق كبير عن اليوم الل قبله . وبعدها بفتره كبيره . ياخدها ف كلها ف حضنه . ويفتح درج الكمود . ويطلع منه شوكليت . ويفتحها . وياأكلها ل رينو . ورينو كانت اسعد وحده ف العالم من عشق الفهد . الل قايم بدور الأب والاخ والصديق والزوج والحبيب . وشايفه إن فهد نسخه من آدم العدوى .
وبعدها بيومين بليل . رينو سمعت صوت المطر . وقامت وبصت من الشباك وقالت لفهد انها نفسها تنزل ف المطر . وفهد ابتسم وقالها البسي بسرعه . ورينو سقفت واتنططت زى الاطفال واتشعلقت ف رقبة فهد .
فهد : ههههه اممم هتلبسى ولا اخدك ف حضنى هااا .
رينو : خرجت من حضنه بسرعه وجريت من قدامه ولبست ف ثوانى . انا جاهزه .
فهد : شافها لابسه فستان اسود رقيق ونقاب باللون الاسود . وابتسم . وانا جاهز . يلا بينا . وسابو الفون ف الغرفه وخرجو . ورينو بتجري ف الشارع تحت المطر . وفهد سابها بحريتها لأن الوقت ليل والكل بيجرى ع بيته ومفيش حد . والمطر شديد . ورينو بتدوخ وتلف وفتحت أيديها تحت المطر وبتضحك . وفهد بيقرب منها وبيضحك . ع برائتها وجمالها بالنقاب . وشبهها بالفراشه النادره . وقرب منها اكتر ووقف قدامها . ورينو شافته بيقرب منها .ووقفت وبتضحك . فهد المطر حلو اوى اوى يافهد.
فهد : ابتسم بحب . المطر بقى حلو علشان نازل ع خدك يارينو .
رينو : ابتسمت بسعاده . وبصت ف عينيه انا بحب كلامك اوى يافهد .
فهد : مسك كف ايديها الاتنين . بايديه . رينو . انا بغير عليكى من المطر لما بينزل ع خدك . لكن انا مستعد اتقبل المطر مقابل اني اشوفك فراشه نادره كدا . انا بعشقك ياقلب فهد . عشقى ليكى تخطى كل حدود العشق .
رينو : بتغمض عينيها وتفتح من حبات المطر الا نازله . وقالت عارف يافهد . انا نفسي ف ايه !؟
فهد : بحب . نفسك ف ايه يا عشق الفهد.؟
رينو : نفسي احضنك ف المطر ده اوى . وكمان تشيلنى وتلف بيا . وانا ابص للسما واغمض عينيه والمطر ينزل علينا . لكن مينفعش علشان انا منتقبه .
فهد : مردش عليها . وبص حواليه . وملقاش حد . ومن غير مقدمات . شالها . وقال . لاري ماينفعش تتمنى وفهد ميحققش . ولف بيها . ورينو فرحت جدا . وبتضحك وفهد بيلف بيها وفتحت ايديها ورفعت راسها للسما . ومن فرط السعاده قالت بصوت عالى بحباااااك يافاااااهد . انا بحباااااك . بعشقااااااك . هههههه ونزلها . واخدها ف حضنه تحت المطر . انا الل بحبك وبعشقك وبدوب فيكى . وعاشو الاسبوع ده كله ف سعاده وعشق وغرام .

--------------------بقلمى Mariem Nasar
ف الوقت الحالي .
الساعه ١ صباحا . وكانت الدنيا بتمطر -----------يتبع 


موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .

الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 30 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 31  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-