رواية جريمة عشق 3 الحلقة السادسة والخمسون 56 ( عشق الفهد ) روايات مريم نصار

  نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 56  من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جريمة عشق 3 كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 3 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 3 الحلقة 56 ( عشق الفهد ) بقلم مريم نصار



جريمة عشق 3 الفصل 56

٣٠ ج 1
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ

فيلا العدوي .

آدم : قاعد ع السفره بيتغدى مع العيله . مريم جمب آدم .ومراد وفريحه وزين وريتال . ومحمد ونور .
آدم : مش كانو فهد ورينو جم يتغدو معانا .
مريم : انا اتصلت ع رينو من بدرى. وقالت فهد عازمها ع الغدا بره .

بعد الغدا . الكل متجمع ف الليفنج .

زين : ماتيجو ياشباب نقعد ف الجنينه ونشرب الشاى كلنا مع بعض.
نور : والله فكره جميله . ايه رايك ياحبيبى .
محمد : ومالو يقلبى . انا تحت امر نورى .
نور : ابتسمت ربنا يخليك ليا .
محمد : همس ف ودنها. انا عندي ليكى مفاجأه . بس هاقولهالك بعدين .
نور : بفضول . مفاجأة ايه ! قول بليزززز قوووول .
محمد : ههههه هقولك بعدين ف بيتنا علشان عايز اشوف رد فعلك اوكي ياروحي.
نور : كشرت عينيها . ربنا يصبرنى لحد ما نروح.
محمد : ههههه . يلا تعالى نطلع الجنينه.
زين : يلا بينا ياشباب .
مراد : قام وفريحه . وقال يلا ياحج انت ومريومه .
آدم : طيب اسبقونا انتو واحنا جايين وراكم .
والكل خرج وقعدو ف الجنينه ومنتظرين الشاى .

----------------------بقلمى Mariem Nasar

آدم : جوه . ايه يامريم عامله ايه دلوقتى؟
مريم : الحمد لله ياحبيبى انا بخير .
آدم : يعنى حاسه انك احسن من الاول . ف تغيير ؟
مريم : ايوه طبعا . الحمدلله . وبعدين انت جمبى ومقصرتش ف حاجه ربنا مايحرمنيش منك ياحبيبى .
آدم : ولا منك ياروحي . مريم انا عايز اقولك ان لازم ولادنا يعرفو انك عملتى عمليه .
مريم : بصتله . لا يا آدم لا لو عيالك عرفو هيضايقكو وكمان هيزعلو . وانا مش عايزه انكد عليهم . العمليه اتعملت والحمدلله انا بخير .
آدم : حبيبتي افهمينى . ماينفعش عيالك ميعرفوش . لازم يكون عندهم علم . ولنفترض حصل حاجه فيما بعد وعرفو. ولادك ساعتها هيكون رد فعلهم ايه !؟ وبعدين هيقلقو من ايه ؟ خلاص الحمدلله الخطر عدى . وبما انك الحمدلله كويسه هما مش هيخافو بدرجة الخوف لو لسه انتى معملتيش العمليه .
مريم : بحيره . مش عارفه يا آدم .
آدم : سيبى كل حاجه ع الله ومتقليقش من حاجه .
مريم : بحيره . ونعم بالله . طيب . طيب بلاش تقولهم دلوقتي . علشان خاطري . انا ماصدقت الضحكه رجعت لينا من تانى .
آدم : ابتسم . حاضر يقلبى .. تحبى نقوم نروح للعيال دي . ولا نقعد انا وانتى لوحدنا ؟
مريم : اي مكان تحبه المهم اكون معاك .
آدم : ابتسم . خلاص خلينا هنا. وحاوطها من كتفها وضمها لقلبه . حبيبتي ربنا يخليكي ليا .
مريم : ابتسمت بحب .ويخليك لقلبى .

كلهم قاعدين في الجنينه .

زينب : طلعت الشاى ف الجنينه .اتفضلو الشاى
نور : تسلم ايدك يازوزو .
زينب : بألف هنا ع قلبك يادكتوره .واتحركت .
ريتال : قدمت الشاي للكل . وقعدت جمب زين . تعرفوا انا نفسي ف ايه ؟
كلهم . هممم . ايه ؟
ريتال : نفسي كلنا كدا . نسافر اسكندريه . زى زمان . ونجمع كل العيله . ونقعد ع البحر . هيبقى وقت يجنن بجد .
فريحه : والله فكره حلوه اوي . ايه رايك يامراد .
مراد : والله انا معنديش مانع . وخصوصاً . إن ذياد ومالك ويوسف والشباب . بحب قاعدتهم .
محمد : بلاش اسكندريه دلوقتي .. خليها قدام شويه !!
زين : انا من رأيك يادكتور . لأن ف مناقصه خلال الشهر ده . وشاغله كل تفكيري . وبص ل ريتال . لكن اوعدك ياحبيبتى . إن شاء الله ف اقرب وقت احققلك رغبتك .
ريتال : ابتسمت بحب . حبيبى ربنا يوفقك يارب.
وبعد ماشربو . الشاى .
مراد : بص في الساعه . اله الحاج آدم ومريم نسيونا ولا ايه ؟
زينب : جت عليهم . ست الدكتوره فريحه . آدم الصغير صحي .
فريحه : هزت راسها . انا جايه اشوفه . مريم والولاد فين ؟
زينب : كلهم بيلعبو ف اوضة اللعب .
مراد : ماتيجو ندخل بقى . الساعه 6 ونص وشكل كدا آدم ومريوم مش هيطلعو .
كلهم : قامو . ودخلو جوه . وقعدو معاهم .

----------------------بقلمى Mariem Nasar

.وبعد شويه ..سمعو تيم .بيقول رينوو جت رينو جت . وجري عليها .
رينو : ههههه حبيبى تيمو قلبى انا . وباسته ومسكت ايدو وداخله معاه .
فهد : من بره قال . يا اهل الدار انا جاي . الل مغطى راسه يكشفها . ههههه .
الكل ضحك .. ونور لبست النقاب .
مراد : هالُم يا ابن أبى ربيعه فلتدخل الدار بسلام . ههههه .
الكل ضحك .
فهد : دخل والفرحه ع وشه . السلام عليكم جميعا .
كلهم وعليكم السلام .
رينو : بسعاده . بااابى وحشتنى اوى وسلمت عليه .
آدم : حبيبت ابوكي . وسلم عليها .
رينو : ضحكت بسعاده ماااامي . مااامى حبيبتى وحشتينى اوى اوى . وسلمت عليها .
مريم : ضحكت بسعاده لما شافت بنتها مبسوطه وسلمت عليها .نور عينى انتى كمان وحشانى ياقلبى .
ورينو سلمت ع نور والكل بسعاده كبيره .
فهد : سلم ع الكل . وقعد . وشاور ل رينو تقعد جمبو .
رينو : قعدت جنبه وتيم قعد جمبها .
تيم :رينو كنتى فين يارينو انا هنا من زمان .
رينو : ههههه حبيبى ياتيمو انا اسفه جدا . انا وفهد كنتا بنتغدى بره .
تيم : بص ل فهد بغيظ . والكل ضحك من نظرة تيم ل فهد .
فهد : بدهشه من نظرة تيم . وبص ل محمد . هو ايه الحوار . الواد ده بيبحبنى اوى كدا ليه؟
محمد : ههههههه يعنى انت واخد منه أمه التانيه عايزه يكرهك مثلا . ده تيم بيحبك اوى اوى هههههه . والكل ضحك .
فهد : ايه ياتيمو باشا . ده حبيبك حتى .
تيم : كشر عينيه . انا بحب رينو بس . انت بتمشي وتاخدها معاك بعيد . يقصد اسبوع العمره .
رينو : حضنت تيم حبيبى انا ياناس . تيم أنا عندى ليك مفاجاه جميله اوى . وبصت للكل .وابتسمت بسعاده وقالت . احنا بعد الغدا روحنا للدكتوره نسرين العياده .
مريم : ابتسمت . انا قولت كدا بردو . من الفرحه الل ع وشك .
نور : بلهفه . ها رينو . قولى بسرعه قالتلك ولد ولا بنت .
رينو : اتكسفت . وبصت لفهد الل مبسوط علشانها .
فريحه : اخلللللصى قولى .
ريتال : قولى بقى .
رينو : حاضر حاضر .ومسكت ايد فهد .وغمضت عينيها . واخدت نفس عميق . اللهم بارك توأم ولد وبنت ..
الكل . ابتسم بفرحه ماشاء الله .
مريم : قلبها دق بفرحه اللهم بارك . مشاء الله . ربنا يتم حملك على خير يابنتى وتفرحي بذريتك انتى وفهد يارب .
آدم : ابتسم بحب . مبروك يارينو . مبروك يا فهد .
فهد : الله يبارك فيك يا عمي .
نور : مبررروك يارينو ياحبيبتى الف مبروك بجد انا مبسوطه اوى .
رينو : الله يبارك فيكي ياقلبى .
مراد : مبروك ياض يا فهد . وغمزله .
فهد : هز راسه بيأس وكشر عينيه ..الله يبارك فيك يمعلم .
زين : ابتسم مبروك يارينو مبروك يا فهد .
وريتال . وفريحه . والكل بارك وفرح للخبر ده .
تيم : قاعد وحاطط صوباعه ع دقنه . وبص ل رينو . بطنك فيها اتنين يارينو . اتنين ؟
رينو : ههههه . ايوه ياتيمو . ولد وبنت . اخواتك ياروحي.
تيم : بتفكير . ولد وبنت طيب اسم ايه . ؟
رينو : امم انا لسه مش عارفه . وبصت ل فهد حبيبى احنا متفقناش هنسمي ايه ؟
مراد : بخبث . ودي عايزه كلام . فهوده . هيسمى سفيان وجيسيكا . ههههههه .
فهد : صك ع اسنانه بغيظ مكبت . ومردش.
آدم : ضحك من قبله . علشان مراد قاله ع كل حاجه حصلت في المهمه . وضحك ع مراوغة مراد لفهد .
رينو : بعد فهم .هو سفيان معقول . لكن جيسيكا . ايه الاسم ده ؟
فهد : كح . سيبك من مراد . انتى عارفه انه ديما بيحب يهزر .
مراد : بخبث . وانا هاهزر ليه يانجم . وماله اسم سفيان . وكمان جيسيكا تحس ان اسم ليه شخصيه كدا .
فهد : ضغط ع ايده . وابتسم بغيظ ل مراد . احنا ف مصر يامورااااد .
مراد : اوبس ياخبر . سورى يافهد . هو اسم جيسيكا ده مينفعش غير ف (ايطا )قصدى غير بره مصر.
آدم : بيضحك من قلبه بصمت ع شكل فهد .
رينو : بعدم فهم . جيسيكا ؟ انا شايفه انه اسم مش مناسب خالص ولا ايه يافهد ؟
فهد : عينيه ع مراد بتحذير . وقال . معاكي حق . وبصلها وابتسم . إن شاء الله . الولد هسميه آركان .
كلهم . واو اسم جميل اوى .
رينو : اممم آركان اسم جميل جدا . طيب والبنوته . عايزه اسم رقيق ليها .
فهد : ابتسم مافيش آرق من اسمك ياحبيبتي. وانا هسميها . آرين . آرين فهد السيوفي .

----------------------بقلمى Mariem Nasar

رعد : شاف عربيه فخمه جدا بتركن قدام الفيلا بعد وصول فهد ع طول. ونزلت منها بنت ولبسها لا تعليق عليه . لابسه شورت وتوب كات . وراحت عند رعد . وقالت هاي .
رعد : بصلها وتنح يخربيتك . انتى مين !!!؟
البنت : انا اسمي هيلينا ..
رعد : بص ع لبسها . واتاكد من طريقة كلامها عربى مكسر انها مش مصريه ..وهز راسه . افندم حضرتك عايزه مين ؟
هيلينا : بليز انا عايز أقابل سفيان
رعد : بعدم فهم . سفيان!!؟ سفيان مين؟ وبص
ع الحرس لقاهم عينيهم هتطلع عليها . وقالهم بغيظ . جرا ايه ياكابتن انت هو . كل واحد يبص قدامه ويركز ف شغله .. وانتى يا انسه ولا يامدام انتى مفيش حد هنا اسمه سفيان . العنوان غلط ..
هيلينا : شاورت لسواق العربيه بتاعتها ونزل .افندم .
هيلينا : انت متاكد أن ده اء الئنوان .
السواق : بص ف الورقه . ايوه يافندم . فيلا آدم العدوي .
هيلينا : اوكي روه انت ع شركة داد وانا اتصل ع داد انت تبجيلى .
السواق : هز راسه تحت امرك واتحرك وركب العربيه ومشي.
هيلينا : بصت ل رعد . اسمع انت . انا عايز أقابل سفيان مهم اوى .
رعد : يا انسه صدقينى مفيش حد موجود هنا بالاسم ده
هيلينا : انا عارف كدا . هو ليه اسم تانى بس صأب عليا اقوله . انا نسيته .
رعد : طيب اتفضلى حضرتك من هنا . ولما تفتكريه تبقى ترجعى . اتفضلى .
هيلينا : بتفكير . ثانيه واحد . وخرجت فونها من جيب الشورط . وفتحت الفون .
رعد : واقف يتأمل ف لون عينيها وعجبه جدا.وشعرها. ورفض الفكره . لأن جسمها كله ظاهر للخلق . وواقف مدايق .
هيلينا : فتحت الفون وجابت صوره وقربت من رعد . بص كدا انت الصوره دي ..
رعد : شم ريحة برفانها . الله يخربيتك . ورجع خطوه لورا . وبص ع الصوره . وبيشبه عليها . مين ده ؟ وشاف واحد مربي شعرو ودقنه .وقال جواه.ده شبه فهد باشا لما رجع من مهمه قبل كده ..
هيلينا : بص الصوره دي صورة سفيان ف ايطالى . وانا عندى برنامج شيلت دقن وشعر سفيان وبقي بالشكل ده . وجابت صوره تانيه
رعد : بدهشه . ده فعلا فهد باشا . بس هي بتقول سفيان ؟ انا اتخلبطت .
هيلينا : اسمع انت . ده اسمه سفيان . وداد قالى اسمه لكن اسمه ده صأب عليا اقوله . انا نسيته خالص .
رعد : فهد باشا السيوفى ؟
هيلينا : واو . يس ايوه . فخد . اسمه فخد سيوفي ..
رعد : فخد؟؟ . الحرس ضحكو ..ورعد بصلهم.
رعد : اسمه فهد فهد .
هيلينا : بتقلدو . فخد فخد . انا عارف .
رعد : فخد !! وماله فخد فخد .وعايزه تقابليه بالشكل ده . دى الحريم جوه اول ماتشوفك كدا ولا وانتى بتقولى فخد دي الدكتوره هتعمل منك فخده كندوز ..
هيلينا : بعدم فهم . انت بتقول ايه . انا موش فاخم حاجه . انت اسمك ايه ؟
رعد : اسمي رعد .
هيلينا : واو رأد . اسم جميل اوى .
رعد : نعم يختى رأد . اسمى رعد رعععد.
هيلينا : رأد . رأأأد . انا عايز أقابل سفيان.
رعد : بص عليها . طيب دى أدخلها ازاى . اووف . ولف شاف الحرس لسه عينهم عليها .
رعد : اتغاظ . وبصلها . وقلع الجاكيت . وحطه ع كتافها .وبصوت جهورى اتفضلى قدامى . وانتي معندكيش اي هدوم خالص . جايه بهدوم كيجيهات ليه؟ اتفضلى .
هيلينا : بدهشه لما لبسها الجاكيت . واو رأد انت جميل اوى . انت خمش .
رعد : ماشي جمبها . خمش؟ ايه خمش دى كمان .
هيلينا : خمش خمش يعنى . لبست جاكيت بتاعك . وانت غاضب من هيلينا .
رعد : اااه حمش . وبص ع رجليها . والله منا عارف إدارى فيكى ايه ولا ايه .. طيب اقفي استنى هنا بقى لما ادي خبر لفهد باشا .وسابها وداخل الفيلا ..

----------------------بقلمى Mariem Nasar

زينب بتقدم العصير ل فهد ورينو .
رينو : ميرسي يا زوزو . وبتشرب .
فهد : اخد الكوبايه شكرا يا زينب.
زينب : بالهنا والشفا . واتحركت .
فهد : والكل بيضحكو ع مراد بيحكو ع مواقف زمان ف الحربيه مع فهد .
رعد : . خبط ع الباب . آدم باشا .
مريم : لبست النقاب .
آدم : تعالى يارعد .
رعد : دخل : احم انا اسف ياباشا . وبص ل فهد . ولسه هيتكلم .
فهد : ف نفس اللحظه . رفع الكوبايه وبيشرب العصير .
هيلينا : ماستنتش ودخلت ورا رعد ع طول. وشافت فهد وابتسمت بسعاده . ودخلت جري قدام الكل .. هااااي سفيان ...
فهد : لسه بيشرب . ولما سمع صوتها كح وبخ العصير من بوقه ع الأرض وبص بصدمه وعينيه مفتوحه ع الاخر . انتى !!!!
طبعا كلهم ف الوقت ده . الشباب تنحت بزهول . والبنات عينيها مفتوحه ع الاخر .
نور : شافت لبسها ورجليها واتكسفت وهي ومحمد بصو لبعض ومزهولين.
ريتال : فتحت بوقها . وحطت ايديها ع عيون زين علشان مايبصش عليها اكتر من كده .
فريحه : شهقت بصوت مسموع . وعينيها ع هيلينا من فوق لتحت بزهول وبوقها مفتوح.
آدم ومريم اتصدمو واتعدلو . مريم أحرجت من لبس هيلينا . وآدم مستغرب مين دي؟
أما . مراد عينيه مش عارف يقفلها من الدهشه . هو ميعرفش شكل هيلينا . لكن لما قالت سفيان توقع انها تكون هي . وبص ليها وبص ع فهد . الل وشه جاب الوان ..
أما : رينو عينيها مفتوحه ع الاخر . ولما فهد كح وشرق وقال انتى ؟ حست بنار طالعه من ودانها وشاطت اكتررر . لان هيلينا واقفه قصاد فهد وصكت ع أسنانها بغيظ . وشافت لبسها وبصت ع فهد . شافته متنح وعينيه رايحه يمين وشمال .
رعد : مالحقش يتكلم . وشاف شكل الكل مصدوم . وانسحب بهدوء . وقال البت حلوه اوي . بس شكلها هتولع الدنيا .
هيلينا : بنفس الابتسامه . بصت للكل وشاورت بايدها . هااي . انا هيلينا . صديقة سفيان .
مراد : حط ايدو ع وشه . اله . سلم ع الشهدا الل هناك . الله يرحمك يا فهد . وبص ع فهد الل متنح ..ومش قادر يقف ع رجله..لكن السؤال الل حير مراد هيلينا وصلت هنا ازاى؟
آدم : عرف مين هيلينا . وبص ع فهد . وشاف رينو الل قامت وقفت والشرار طالع من عينيها وقال (يانلحقه يامنلحقهوش!!)
مريم : قالت ع لبس البنت .استغفر الله العظيم اي ده . انا مش فاهمه حاجه .ومين سفيان ده .ومين البنت دي؟
. والكل بقى مش فاهم حاجه مين دي ؟ومين سفيان ؟
.مفيش غير آدم ومراد . والفهد .

فهد : بلع ريقه بصعوبه . وبص ع رينو الل واقفه وحاسس انها هتقتله. وبص ع هيلينا . وبعدها بص ل مراد وشاف نظرة شماته وهز راسه لأ. مش وقته !!
رينو : بغيظ . بصت لفهد . مين دي يافهد انت تعرفها !!؟
فهد : كح . وقال بتوتر .. ها لأ . اه . لأ بصي هوا ..
مراد : بخبث .ماتركز ياسيادة المقدم .
رينو : صكت ع أسنانها . ميييين دي يافهد .؟
فهد : بص ل مراد بغيظ . وبص ل رينو . احم . دي . هواا . ممكن تقعدى واناا ومكملش ..
.رينو : خلاص النار والغيره اتملكت منها . ونسيت وجود العيله .. انتى مين انتى ؟ وازاى تدخلى كدا ؟ ومين سفيان ده ؟
فهد : بلع ريقه بصعوبه . وحاول يقف ع رجله بس مقدرش .
هيلينا : بنفس الابتسامه . انا اسمي هيلينا .. هيلينا ال سلمانى. وانا جيت هنا مصر علشان أقابل سفيان . الى هو فخد سيوفي .
مراد : ضحك من قبله بصوت عالى . والكل انتبه . بت يافريحه اخوكي طلع اسمه فخد يابت هههههههه .
آدم : غصب عنه ضحك بصمت .
رينو : اتصدمت . نعم فهد !!!؟ وبصت ع فهد . وصكت ع أسنانها بغيظ مكبت . وانتى تعرفى فهد منين .!!!؟
فهد : غمض عينيه .وحط وشه بين ايديه وقال . كملت . راحت عليك . يافهد .
هيلينا : بتحكي بفخر . وقعدت جمب فهد . الل قام بسرعه كأنه اتكهرب . وبص ل رينو .والله العظيم معرفها !!! قصدى . ولسه هيتكلم .
رينو : بغضب . سابته واتحركت وحطت أيدها ع بطنها الل اتشدت من التوتر. وبصت لهيلينا . انا سألتك تعرفى فهد منين؟
هيلينا : انا اعرفه كويس اتقابلنا ف ايطالى . وانقذنى . سفيان انقذ هيلينا . سفيان صديقى المفضل ..
رينو : بتتنفس بغيظ .. وعينيها مفتوحه بصدمه وبصت ل فهد .والغيره هتقتلها.
فهد : بتوتر . احم . ري...رينو انا ..انا هشرحلك . هوا ..ف سؤ تفاهم . ف حاجه غلط..
رينو : حاجه غلط ؟ ومسكت بطنها وغمضت عينيها من التوتر .
فهد : قلق عليها . رينو . رينو أهدي .ومسك أيدها .والله انا ماعرفها . هي كانت ف ايطاليا وانا انقذتها فعلا . وكل واحد راح من طريق .
رينو : شدت أيدها بنرفزه. وعيونها لمعت بدموع . وجايالك من ايطاليا لمصر ؟. وكمان عارفه العنوان كويس !!!؟ هه لا واضح انك متعرفهاش !!!
فهد : بلع ريقه بتوتر . حبيبتي . والله انا معرف جت ازاى !! ولا اعرفها اصلا .
رينو : بصت ل هيلينا بغيره ولبسها المكشوف. وقالت بصوت غضبان وكله غيره . اطلعي برا حالا.
مراد : كان هايشمت ف فهد . لكن شاف أنه مش وقته علشان أخته الحامل . وكمان صورة فهد قدام العيله . وقام وراح عند رينو . ممكن تهدى بقى . وعيب مهما كانت دي ضيفه . اقعدى وانا هشرحلك كل حاجه !!
رينو : رفضت تقعد . تشرح ايه يا ابيه؟ . انت مش شايف شكلها . مش شايف لبسها . وجايه بكل بجاحه تسأل ع جوزي . وبصت لفهد وكملت بتريقه لأ وكمان جايه من ايطاليا علشان تشوف صديقها المفضل . وبصت لفهد بغيظ وغيره . وبتتنفس بصعوبه. وسابتهم وهتتحرك .

آدم : بصوت جهوري .. رييينو !!!

مريم : اتخضت . وخافت ع رينو ..والكل سكت ..

رينو : وقفت مكانها . وبدموع نعم يا بابى .
آدم : طيب مدام محترمتيش جوزك واخوكي الكبير .. ع الاقل احترمينى انا ولا ايه !؟
رينو : بصدمه كبيره . وصعبت عليها نفسها . ودموعها نزلت بصمت . رجعت وقعدت ع كرسي بعيد شويه . وباصه للأرض . وجواها حجات كتير جدا متلخبطه . غيره ع غل ع غيظ ع زعل من فهد . وزعلت إن آدم شايفها محترمتش حد .
.ونور قامت بسرعه وقعدت جمب اختها تهديها .
هيلينا : شافت آدم . وأعجبت بشخصيته .والكام شعره بيضه الل زادت من وسامته .. واو جينتل مان اوى ..
فهد : زعل علشان مراته . وانفعل . وبص ل هيلينا بغضب . وزعق انتى ايه الل جابك هنا؟
انا غلطان انى فكرت انقذتك . انتى ديما بتظهرى ف أوقات غلط . وكمان انتى السبب في أن مهمتنا اتكشفت .
مراد : شاف هيلينا اتكسفت وأحرجت وهتعيط شد فهد . بس بقى . ممكن تهدى شويه انت كمان متبقاش غبى واعقل ..
فهد : زعق غبى ازاى يامراد . دى جايه تخرب بيتى . وتقولى اعقل . بانهي منطق . وكمان بتقول انى صديقها . صديقها منين انا . البنت دى تنسى انى ساعدتها. ومتخلنيش اندم انى ساعدتها في يوم من الايام .وتطلع بره حالا.
هيلينا : عيونها اتملت بدموع . واتكسفت . وقامت . انا اسف كتير سفيان . انا مش عارف انا سبب مشاكل . انا ماشي من هينا وراجع ايطالى . وجت تتحرك .
فهد : من جواه يلا ف داهيه . لكن اتصدم ..
آدم : استنى عندك .
هيلينا : وقفت . ولفت .
آدم : نده ع زينب .
زينب : سامعه الحوار كله . لكن من جوه . وجت تجري .. نعم يسى آدم بيه . وشهقت بصدمه لما شافت هيلينا بالشكل ده . ياحوستى الهى تتشكى.. ده شورط اريان اكبر من شورطك .يخيبك وليه .
آدم : زعق . خلصتى برطمه !!!؟ هاتى اى حاجه . للبنت دى تلبسها . بسرعه اتحركي .
زينب : خافت حا... حاضر . حاضر . وجريت طلعت ع السلم .
آدم : عينيه ع رينو . وزعلان علشانها . لكن لازم يحل الموقف . وبص ل هيلينا . البنت هتجبلك لبس تلبسيه وانتى قاعده معانا . لأن ماينفعش تقعدى معانا وانتى بالشكل ده ياريت تتفهمى عادتنا وتقاليدنا . تمام.
هيلينا : هزت راسها أوكي .

----------------------بقلمى Mariem Nasar

مراد : اهدى بقى واقعد يافهد . عارف ياض كان نفسي احفل عليك . كانت هتبقى حفله جامده. بس حظك بقى أن آدم موجود . واختى حامل .
فهد : صاكك ع اسنانه بغيظ مكبت . ومردش .
زينب : نزلت بسرعه . اهو يسيى آدم بيه . انا جبت للخواجايه اسدال .
آدم : بصلها بتريقه . اتحركي يازينب وساعديها تستر نفسها . ولا انا الل هساعدها؟
زينب : كحت . حاضر حاضر . وراحت عند هيلينا . وبصت على رجلها وكتافها من فوق لتحت . يخيبك وليه . وايه لزمته الربع متر ده . وده جاكيت مين ده كمان . وشالت الجاكيت وشهقت . ولبستها الجاكيت تانى بسرعه . يخربيتك. تعالى ياخواجايه . تعالى الاوضه دي البسي فيها.
هيلينا : بعدم فهم. انتى بتقولى ايه انا مش فاهم .
زينب : ولا عمرك هتفهمى . تعالى معايا . ومسكتها من أيدها وخدتها الاوضه تلبسها الاسدال .

فهد : راح عند رينو . رينو اسمعينى .انا معرفش البنت دي ..
رينو : بدموع .لفت راسها الناحيه التانيه . ومتكلمتش علشان آدم . ورفضت تسمع فهد ..

زين : قاعد جمب محمد شكلها هتولع يادكتور ..
محمد : لا متخافش . بما ان آدم اتدخل يبقى هتهدا . بس هي شكلها ولعت مع فهد ورينو .
زين : بصراحه البت دى جايه وناويه ع الخراب . دى جايه من غير هدوم . الله يخربيتها . ضيعت العمره ..
محمد : ضحك بصمت . اسكت متضحكنيش علشان فهد شايط ..
ريتال : بتوتر .فريحه البنت دي حلوه اوي .وزين شكله مبسوط ..
فريحه : حلوه بس . دى تهبل . هي جايه تاخد مننا رجالتنا ولا ايه . البت دى شكلها عايزه تتدفن حيه . انا عايزه أكلها بسنانى .

مريم : خافت تتكلم . لأن آدم شكله جد جدااا
فهد : واقف مدايق وع اخرو.
مراد : ماتهدا ياعم الحاج بقى . احنا لازم نفهم جت هنا ازاى ؟ وايه حكاية البت دى؟
فهد : الحكايه واضحه . دى جايه تخرب بيتى .
زينب : خدى ياخواجايه .امسكي البسي ده ..
هيلينا : مسكت الاسدال بعدم فهم . ايه ده.؟
زينب : ده إسدال يختى . بيتسر الناس . هاتى انا هلبسهولك . انتى جايه ع البيت زى القضا المستعجل . عايزه ايه من سي مقدم الرائد فهد بيه ها ؟ الراجل يقلب امه مش لاحق يشم نفسه . من مهمه لمهمه . واضرب بالرصاص ودخل غيبوبه . وراح العمره .وراجع انهاردة مبسوط يقلب امه وهو والدكتوره ولسه هيشم نفسه ويتبسط داخله زي الخراب المستعجل. وليا سهونه جايه من بلاد بره تخربي البيوت العمرانه . البسي البسي .لبسك عفريت ب٨ رجول ..
هيلينا : مش فاهمه كلام زينب . بس لبست الاسدال كنوع من التجربه .
زينب : عوجت بوقها . ما انتى حلوه فى الاسدال اهو . لازم تعرضي لحمك للناس. بصي يختى ف المرايه !!
هيلينا : مش فاهمه . لكن بصت فى المرايه . وعجبها الاستايل .
زينب : تعالى الف ليكى الطرحه . وجت تلفها لكن هيلينا رفضت بتصميم .. وخرجت مع زينب لابسه الاسدال فقط .
الكل شافها . وكانت جميله ف الاسدال .
آدم : شاور ليها . اتفضلى اقعدى .
هيلينا : بصت ع فهد . وشافت كرهه وغيظ في عينيه ليها وزعلت . وقعدت .
آدم : اولا عايز اقولك متزعليش من فهد أو سفيان . لكن الاسلوب غلط من البدايه .
هيلينا : بزعل . انا اسف كتير .
مراد : بعد اذنك يا حج . وقعد قدام هيلينا . وفريحه شهقت وهتتشل من الغيره ..
مراد : اسمعي يا هيلينا . دلوقتي سفيان . انقذك ف ايطاليا . وانتى كنتى بتهربي من شباب كانو عايزين منك دليل مهم . وكانو هيقتلوكي . وسفيان انقذك منهم . وبعد كدا متقابلتوش تانى صح ؟
هيلينا : ايوه سفيان انقذ هيلينا . وانا اديته رقم الهاتف وانتظرت مكالمته لكن سفيان لم يتصل .
مراد : حلو اوى . وبعدها انتى ظهرتى واتسببتى ف كارثه لسفيان. الل انا عايز اعرفه منك . انتى عرفتى مكان سفيان هنا ازاى ؟ وجيتى مصر ليه ممكن تحكي وتقوليلنا ؟
هيلينا : هزت راسها . اوكي . انا هاقولك كول خاجه !!
فهد : مسح وشه بايديه . وقعد بزهق . وعينيه ع رينو الل عينيها ع هيلينا وبقت حمرا من الغل الغيره .
هيلينا : انا اقولك انا جيت هنا ازاى -------------يتبع

موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .

الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 56 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 57  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-