رواية جريمة عشق 3 الحلقة الحادى والخمسون 51 ( عشق الفهد ) روايات مريم نصار

  نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 51  من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جريمة عشق 3 كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 3 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 3 الحلقة 51 ( عشق الفهد ) بقلم مريم نصار



جريمة عشق 3 الفصل 51

٢٧ ج 2
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ

فيلا العدوي ..

آدم : دخل بالعربيه الفيلا . وادايق لان مريم متكلمتش معاه كلمه واحده طول الطريق .
آدم : وقف بالعربيه . ومريم فتحت الباب ونزلت ودخلت الفيلا من غير ما تتكلم ..
رعد : جه واخد المفاتيح من آدم علشان يركن العربيه . حمدالله ع سلامتك يا باشا . والف مبروك ع سلامة فهد باشا .
آدم : هز راسه الله يسلمك يارعد . انت عرفت من زين !؟
رعد : ايوه ياباشا وفرحت جداا والله .
آدم : امم وزين رجع من الشركه امتى !؟
رعد : زين باشا رجع الساعه 5 ياباشا . ولسه خارج مع المدام واريان وليليان . وقال أنه رايح فيلا عزيز .
آدم : هز راسه . تمام . تسلم يارعد .
وآدم داخل الفيلا ..
مريم : طالعه ع السلم . لكن وقفت وندهت ع زينب . يازينب .
زينب : افندم ياست هانم ..
مريم : تاني يازينب هانم تانى ..
زينب . لامؤاخذه . حقك عليا ياست مريم . اؤمرينى ..
مريم : الأمر لله ياحبيبتى . رينو عايزاكي تروحي من بكره الصبح بدرى إن شاء الله وتخلي شقتها زي الفل . علشان جوزها الحمد لله فاق وقام بالسلامه ..
آدم : واقف . واتخض من زينب الل زغرطت مره واحده ..
مريم : اتخضت . وابتسمت . حرام عليكى يازينب خضتينى ..
زينب : بتضحك سامحينى ياست مريم . والله الفرحه مش سيعانى . ياالف بركه ياالف بركه وزغرطت تانى ..
سعاد : طلعت من المطبخ . ايه يابت يازوزو بتزغرطي ليه ف الظروف دي يالل تتشكي .
زينب : الظروف بقت زي الفل ياحجه سعاد . الرائد فهد بيه قام من النوم الحمد لله .
مريم : ههههههه . نوم ايه بس يازينب .
آدم : سمع ضحكتها . وابتسم وافتكر ميعاد علاجها. وطلع ع السلم ووقف جنبها .. اسمها غيبوبه يازينب ..
زينب : احم لا مؤخذه يا آدم بيه . بس اسمها مش حلو .
سعاد : ياالف نهار مبروك . حمدالله ع سلامتو ياست مريم وحمد الله على سلامتو ياسي آدم ..
آدم ومريم الله يسلمك يا سعاد .
آدم : جهزولنا بقى الغدا انا ومريم .ومسك مريم من أيدها وطلع ع الاوضه

زينب : قالت ف سرها . ولا وأخيرا يابت يازينب هتتجوزى المنيل ع عينه هههه اخيرا .
سعاد : خبطتها ع كتفها انتى يامنيله انتى واقفه تايهه كدا ليه . اتحركي يلا جهزي الغدا .
زينب : ضحكت . حاضر من عينيه هوا .وجريت.

----------------------بقلمى Mariem Nasar

آدم : دخل الاوضه ولسه ماسك أيدها. واخد الشنطه من أيدها وحطها ع الكرسي . وبيفك ليها النقاب . وقال لسه زعلانه منى ؟
مريم : ساكته ومبتردش عليه ..
آدم : فك ليها الحجاب . لسه زعلانه منى؟
مريم : ساكته ومبتردش .
آدم : شاف انها فعلا زعلانه .. واخد راسها وحطها ع قلبه . تعرفي انى انا المفروض ازعل منك يا مريم وكمان اعاقبك على الل انتى قولتيه . مريم كام مره نبهت عليكى انك متجبيش سيرة الموت وخصوصاً ليكى انتى . مريم جالك قلب تدعي ع نفسك وقدامي . طيب بما انك شايفاها سهله اوي كدا . انا الل بقولك اهو . ربنا يجعل يومي ...ومكملش . لأن مريم حطت أيدها ع بوقه بسرعه . بس يا آدم بس . اوعي تقولها بالله عليك اوعي تنطقها .
آدم : شال أيدها . وبصلها بعتاب . طيب ليه انتى شايفاها صعبه عليكي انك تسمعيها منى . وشايفه العكس تماما ل آدم يامريم .
مريم : بصت ل عينيه ومردتش ..
آدم : رجع خصله شعر ورا ودنها . انا اسف انى عليت صوتى عليكى قدام منهم . لكن بجد انا لما سمعتك بتدعي ع نفسك اتجننت مريم اوعدينى انك متدعيش ع نفسك تانى انا بقى حلفتك بالله ماتعمليها تانى ..
مريم : ضعفت وحطت راسها ع صدره . واتنهدت انا اسفه يا آدم مكنش قصدي ادايقك . كل الحكايه عيالى يا آدم كله يهون علشانهم ..
آدم : بزعل حقيقي . عيالك ؟ وهز راسه . وسكت ..
مريم : ضغطت على شفايفها . وفهمت .. ورفعت راسها بسرعه . لا يا آدم متفهمنيش غلط . انت عارف ان الحب درجات . وحب الأولاد غير عشق الزوج . وانت عارف ده كويس .
آدم : انتى قولتى كله يهون علشانهم تمام وجميل .. لكن حتى عمرك يامريم يهون علشانهم . طيب وآدم مفكرتيش فيه؟
مريم : آدم نبضي آدم ده حاله خاصه حبي ليه ملوش اسم أو وصف . آدم ده عقلي وكيانى . آدم روحي يا آدم . وبصت ف عينيه وسكتت
آدم : غمض عينيه واتنهد لكن من جواه زعلان . وشايفها مرهقه. وحط راسه ع جبينها . انا مش هزعل منك لانك عشق ال آدم .

----------------------بقلمى Mariem Nasar

بعد ما فهد اتغدى هو ورينو . واخد العلاج . قعدو شويه مع بعض .
.بيتر لما عرف جه وخبط ودخل بعد ما رينو لبست الحجاب والنقاب . وفرح جدا بفهد . وفهد كان مبسوط لانه شايف الكل فرحان علشانه وخصوصاً فرحة بيتر لما عرف ان فهد ومراد اترقو وقعد معاه شويه وسلم ع رينو واستاذن ومشي . وبعدها بشويه . فهد من العلاج حس انه عايز ينام . وبيقاوم علشان يقعد مع رينو .
رينو : عارفه إن العلاج فيه منوم . وقربت منه وقعدت جنبه . وحطت راسه ف حضنها و فهد حضنها واتنهد وغمض عينيه واستكان ونام ع طول . ورينو فضلت قاعده جمبه وهو نايم ف حضنها وتمسد ع شعرو . وكل شويه تبوس جرح راسه وجبينه وتتاكد من إن فهد فاق ورجع ليها بالسلامه . لكن حست أن من الحمل بطنها وجعتها من طريقة القعده دى . ورفعت راس فهد ونزلتها ع المخده بشويش . وغطته كويس . وباست خدو . وحطت أيدها ع خدو وابتسمت بحب وحمدت ربنا إن فهد موجود في حياتها .. وقامت اتوضت وصلت . وقعدت جمبه ع الكرسي تقرأ القرآن ..
وفونها رن . وكانت غاده . ورينو كلمتها . وفرحت جداا بأن معتز اتقدم ل غاده . وغاده فرحت لأن فهد فاق الحمدلله . واطمنو ع بعض وقفلو .. والوقت عدا . والساعه دلوقتي ١٠ مساءا . ورينو واقفه ومربعه ايديها وسانده راسها ع الشباك . وسرحانه .
فهد : فاق وفتح عينيه . وبيدور ع رينو . وشافها واقفه وسرحانه . وقام وقرب منها وحضنها من الخلف وباس كتفها حبيبتى سرحانه ف ايه !؟
رينو : اتخضت . لكن ابتسمت . ورجعت راسها ع صدره . حبيبى نمت كويس ؟.
فهد : امم نمت ف حضنك ومحستش بنفسي . المهم بقى مش هتقوليلى سرحانه ف ايه؟
رينو : هزت كتفها ابدا . سرحت شويه ف الل بيحصل معانا .
فهد : حط ايدو ع بطنها . رينو انتى عرفتى انك حامل امتى ؟ وحسيتى بايه .؟
رينو : غمضت عينيها وافتكرت كل حاجه حصلت ف اليوم ده . ومش عارفه تعمل ايه . تقوله انها حامل قبل مايسافر . ولا متقولش علشان هو تعبان . واخدت نفس عميق . فاكر قبل ما تسافر بكام يوم . لما كنت بدوخ واجري ع الحمام ارجع ؟ واتنهدت بوجع . جيت انت سافرت وبعدها تعبت ولما كشفت عرفت انى حامل .
فهد : حس بيها . ولفها ليه رينو انتى لسه زعلانه !؟
رينو : بتمثيل . احم زعلانه ؟ وايه الل هيزعلنى . انا حامل وجوزي حبيبى موجود معايه . مفيش حاجه تزعلنى ابدا ..
فهد : رينو . انا عايزك متزعليش منى . صدقينى اليوم ده انا كنت مضغوط فعلا . عارفه مدير الجهاز . شرحلنا قد ايه المأموريه دي مهمه جدا . ومحتاجه تركيز بنسبة 200٪ وكنت راجع مخنوق جدا علشان هسيبك واسافر . وبعدها شوفت الل اسمه معتز ده واقف معاكى . وده زاد من خنقتى وعلشان خاطرك انا مروحتش فرمته بايديا ..ولما رجعنا ع البيت قولتي انك هتسافري !! وكمان هتسافري ترم كامل مش اسبوع . رينو انا بعد ما هديت وفكرت اكتشفت إن أسلوب الحوار كان غلط . او جه ف وقت غلط . صدقينى انا مش اناني ولا ضد إنك تنجحي بالعكس أنا نفسي اشوفك أشهر دكتوره ف العالم كله . لكن انا كنت استحاله اوافق تسافري لوحدك انتى عارفه انا بخاف عليكى قد ايه . وعارفه انك طول ما بتبقى ف الجامعه انا بكون قلقان عليكى . ازاى كنتى عايزه انى اوافق تسافري بريطانيا ولوحدك . عارفه لو انا كنت اجازه انا من غير تفكير كنت قولتلك جهزى شنطتك واخدك ونسافر من تانى يوم . او حتى لو انا كنت هسافر وف حد يسافر معاكى زي آدم او زين . انا مكنتش هعترض لكن صعب لأنهم وراهم اشغالهم . وحاوطها من وسطها . رينو انتى عارفه انى بحبك اوى وزعلك عندى ده حاجه كبيره اوي . انتى متعرفيش انا كنت عامل ازاى ف المأموريه . انا كنت هتجنن من التفكير . لأ عارف اكلمك ولا عارف انتى صممتى ع رأيك وسافرتى ولا لأ . وكان الف موقف بيتصور قدامي لو حد اذاكي . وقربها اكتر وابتسم .
لكن لما عرفت إن مراتى وحبيبتي رفضت انها تسافر . متعرفيش كمية الراحه الل انا كنت فيها . وقرب منها وباسها برقه . انا اسف متزعليش من فهد حبيبك ..
رينو : بتسمعو ومن جواها زعلان . لكن لما قرب منها . غمضت عينيها . وافتكرت الاصابه والغيبوبه . وانها كانت هتخسره . فتحت عينيها . وبصت ف عينيه . انا مبقتش زعلانه منك يافهد . انا فعلا كنت زعلانه منك جدا . وانك اخدت قرارك ورفضت المنحه من اول ما قولتلك ومن غير تفاهم بينا . وزعلت جدا من أسلوب الحوار وكمان زعلت من نفسي لانى ف لحظة عند منى وبسبب اسلوبك انا نطقت كلمه ولو كانت اتنفذت يعنى كان فيها موتي . فهد انا حقيقي زعلت منك . لكن لما انت رجعت وبالشكل ده . وانك متصاب وكمان ف غيبوبه . اكتشفت انى كنت غلطانه . وعيونها اتملت بدموع . المنحه وتعليمى وحياتى كلها .حسيت انها صفر ع الشمال . بدونك يافهد . انا لما كنت بكلمك وانت مبتردش عليا .قد ايه كل حاجه ملهاش لازمه من غير وجودك معايا وجمبى . انا حقيقي مش عايزه المنحه ولا عايزه الجامعه ومش عايزه اكبر شهادات . انا كل الل انا عايزاه انت . انت وبس يافهد . ودموعها نزلت . فكرة أنى ممكن اخسرك . نستنى لذة الحياه . انا مش عايزه حد غيرك يا فهد واترمت في حضنه وعيطت انا نجاحي ف انك تكون معايا في كل وقت . انا بحبك اوى يافهد انا مقدرش اتخيل حياتى من غيرك . انت سندى وحمايتى انت امانى يافهد ..
فهد : بيسمعها. وزعلان علشانها . هو مبيحبش يشوف دموعها . واخدها في حضنه وبيمسد على شعرها . بس يارينو كفايه علشان خاطرى . انا اسف وحقك عليا . وانا نجاحي ف انى اشوفك ناجحه ياحبيبتى . ششش بس وخرجها من حضنه ومسح دموعها . بس انا مش عايز اشوف دموعك ابدا . وبعدين انا معاكي اهو .ومسك وشها بايديه . انا امانك وانتى جنتى يارينو . وابتسم اممم انا لازم اصالحك . وعندي ليكى خبر ممكن .. ممكن يفرحك..
رينو : بشهقات بسيطه . هزت راسها . انا مش عايزه انك تصالحنى انا عايزاك جمبى وبس يافهد ..
فهد : هز راسه وابتسم انا جمبك ومعاكي . انتى نجحتى انهردا . ولازم اقدملك هديه . ع نجاحك وكمان كلامك الل رد فيا الروح ده . ها عايزه تعرفي ايه الهديه !؟
رينو : غصب عنها ابتسمت . ومسحت دموعها . وهزت راسها امم .
فهد : ابتسم وقرب من دونها وهمس . انا قررت إن شاء الله انك السنه الل جايه تاخديها كلها ف بريطانيا .وانا هسافر معاكي ..
رينو. : تنحت . وعيونها مفتوحه ع الاخر . ولسانها اتلجم ..
فهد : رفع راسه . وبصلها .وضحك ع شكلها . لاري حبيبتي . سمعتى انا قولت ايه ؟
رينو : بصت ل فهد بدهشه . ا.ا.انت .ا.انت قولت ايه !؟
فهد : ههههه . قولت ان سنه ٦ طب هتاخديها ف بريطانيا وع حسابى أن شاله محد حوش ههههه ودي هديتى ليكي . وانا كمان هكون موجود معاكي . انا واخد اجازه كبيره وعايز اقضي كل دقيقه مع لاري حياتى ولوحدنا .
رينو : شهقت وحطت ايدها ع بوقها . فاه..فهد انت بتتكلم بييجاااد .
فهد : هههههه اه انا بتكلم بييجاد . ههههه قمر يارينو .
رينو : بسعاده رفعت ايديها وحاوطت رقبته وحضنته بفرحه كبيره . انا بجد مش مصدقه . فهد انت اجمل زوج ف الدنيا دى كلها . فهد انا بحبك اوى انا بعشقك يافهد والله بعشقك .
وخرجت من حضنه ووقفت ع أطراف صوابعها وباسته من خدو بسعاده انا بموت فيك والله بحبك اوى .
فهد : قلبه دق من سعادتها بالشكل ده . واشتياقه ليها بيزيد . وقربها منه بالطريقه دي جننه . وبص ف عينيها وقلبه بيدق وحشتينى يارينو . وقرب منها وباسها البوسه المعهوده باشتياق كبير . ورينو قلبها هيطلع من مكانه وتاهت ف عشق الفهد .
وبعد شويه حط راسه على جبينها .بحبك . بحبك اوى يارينو .
رينو : بتنهج . وانا بعشقك يافهد .
فهد : عارفه نفسي اخطفك دلوقتي ع بيتنا .
رينو : حطت راسها على صدره . وانا نفسي انى انام ف حضنك . انا مشتاقه لحضنك اوى .
فهد : تعالى . واخدها ع السرير واخدها في حضنه . حضنى تحت امر نجمتى . انا عايزك تنامي كويس . علشان عندنا برنامج مليان الفتره الل جايه .
رينو : رفعت راسها بسعاده . وحطت أيدها ع خدو امم برنامج ايه بقى .
فهد : بصي يا قلبى أولا كدا انا خارج بكره . وبعد بكره إن شاء الله هروح انا ومراد ع الجهاز . وبعدها اخدك زى ما طلبتنى ونروح للدكتوره اطمن عليكى وانتى تشوفي حامل ف ولد ولا بنت. وبعدها هنسافر انا وانتى .
رينو : نسافر ؟ نسافر فين؟
فهد : اي بلد . انتى بس شاورى عايزه نسافر فين ؟
رينو : بصراحه ياحبيبى . وانت تعبان . انا وفريحه قررنا إن لما ربنا يقومك بالسلامه انت وأبيه مراد نسافر السعوديه . ونعمل عمره ونشكر ربنا لانه ديما واقف جمبنا .
فهد : ابتسم بحب وباس كف ايديها . حاضر ياحبيبتى . نسافر ونعمل عمره .
رينو : ابتسمت . ومسكت ايد فهد وحطتها ع بطنها .قولى يافهد انت نفسك ف ولد ولا بنت.
فهد : ابتسم . انا راضي بالل ربنا كرمنا بيه . لكن انا ظاهريا عايز ولد . وقلبى بيتمنى بنت .
رينو : اممم فزوره حلوه . انزل بالترجمه لو سمحت .
فهد : ههههه حاضر يستى . انا نفسي في بنت .بس الخوف من انها تطلع جميله زيك . وكمان دي مش هتبقى بنت اي حد لأ دي هتبقى بنت معشوقتى الصغيره . يعنى حته من روحي . والل يبصلها بس عد الجثث يافهد.انا هعانى والله معاكو .
رينو : هههههههه . ينهارى يافهد . انت حتى مع بنتك هتعمل كدا . الله يكون في عونك بابنتى ياحبيبتى .
فهد : غمزلها . طيب بزمتك انتى مش كنتى مشتاقه لغيرة الفهد .
رينو : بصراحه انا كنت هموت ع غيرة الفهد .
فهد : من غير مقدمات . قرب منها وباسها بحب كبير . ورينو قلبها دق وتاهت ف عشق الفهد . -------------يتبع

موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .

الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 51 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 52  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-