رواية هنا التقينا الحلقة التاسعة 9 | روايات ندى محسن ( نووودى )

  نقدم اليوم احداث رواية هنا التقينا الحلقة التاسعة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية هنا التقينا كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية هنا التقينا pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية هنا التقينا الحلقة 9 | روايات ندى محسن ( نووودى )



هنا التقينا الفصل التاسع

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
الحلقة 9
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕

عمران اتعصب جدآ من ذكرها اسم هاشم وبصلها وهو بيحاول يسيطر على نفسه: احنا كلنا معاها هي معاها عيلتها يا عشق
عشق ابتسمت بتهكم: فين دا فين عيلتها اللي معاها وهي سافرت بلد متعرفش عنها حاجة ولا تعرف فيها حد
عمران: كان بإختيارها
عشق: مكنتش حاسة ان ليها مكان هنا او حد هيراعي شعورها هنا... دي بنت ولسة صغيرة تسافر بطفل وكمان حامل... لا وبسم الله ماشاء الله عندها اب بيطمنها اب بيكلمها يقولها لو منزلتيش الطفل هاجي وغصب عنك هينزل!! يعني مش هتيجي تطمن عليها تيجي تخلصها من ابنها اللي بتحبه؟
عمران بغضب: علشان غبية
عشق: انت عارف اي شعورها؟ جربت تكون مكانها؟ انا فعلآ كنت مكانها لما مكنتش عايزني اخلف
عمران: هو انتي عايزة تنكدي وخلاص بقاله كام سنة اللي بتتكلمي فيه دا
عشق: كام سنة يا عمران؟ كام سنة؟ وانا شايفاه قدامي دلوقتي انت دلعت تالا وتاليا ولا عشان كان نفسك غرام تبقى ولد وهي بنت
عمران صرخ فيها: عشق بلاش تسألي وتردي على نفسك غرام دي بنتي انا مش هتهضها
ايان خبط عليهم
عمران بإنفعال: نعم افندم
ايان دخل: في اي وفي اي يا عشق مالك مزعلاه ليه
عمران: غاوية نكد في دماغها اني بتهض غرام اللي هي بنتي واني مش بحبها
ايان:عشق!
عشق:مستغرب ليه مدي الحقيقة
عمران:بردو بتقول حقيقة
ايان:خلاص بقى يا جماعة خلاص يا عشق
عشق:منا هقول لمين انتو الأتنين واحد انت طلعته زيك يا عمران واحد مبيعرفش يراعي حد
عمران بصلها
عشق بعند وغضب:انا عايزة بنتي فاهم عايزة بنتي
عمران:هرجعلك بنتك يا عشق حاجة تانية؟
سابها وخرج
ايان:اهدي شوية هو اكيد مش ناقص
عشق اتكلمت بغضب:محدش ناقص انا اللي ناقصة مش كدا ؟
ايان اتنهد وسابها وخرج ورا عمران

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز جاله تليفون رد وبعد عنهم وبعد مقفل قرب منهم:انا لازم امشي ورايا مشوار وراجع
اوتار:على فين
عز بصلها وطمنها بعينه:متقلقيش لما اجي نتكلم
اوتار هزت راسها بإيجاب
سيف بصله: عز انا...
عز: لازم تبقى جنب ابنك متقلقش..
بسرعة مشي ركب عربيته وراح على الجهاز بتاعه
احمد: سيادة اللوا اللي ناسي القوانين
عز لف بغضب: احمد اخرس خالص لسة حسابك معايا
اتفاجئ بوجود الفريق اول جمال الدسوقي بصله بضيق: ايه اللي انت عملته دا يا عز
عز: انا معملتش حاجة ولا خالفت قوانين انا واثق ان سراج ويحيى معملوش كدا زي مواثق ان حد قصده يأذيهم
بص لأحمد: وبدليل كدا يحيى في المستشفى بقرص تعبان كان في الزنزانة بتاعتهم يعني مبتبلاش عليهم
احمد: تقصد اي قصدك اني
عز قاطعه: الله هو انا جبت سيرتك؟ ليه الكلام لمسك اوي؟
احمد ارتبك
جمال بص لأحمد ولاحظ ارتباكه وبص لعز هز راسه بإقتناع: انت عارف اني عندي ثقة عامية فيك وفي كفائتك وكفائة سراج عز الدين مش كدا
عز ابتسم برسمية: عارف يا فندم
جمال:هديك فرصة تثبت انه بريئ ويثبت نفسه
احمد:بس يا فندم دا مش صح دا ضد ال
جمال قاطعه بنظراته الحادة:مش انت اللي هتعرفني شغلي يا احمد
احمد اتراجع:امرك يا فندم
عز بصله بغموض:بعد اذنكم
مشي واتجه بعربيته لقصر الكيلاني...

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غيث بيتأمل روز وهي نايمة وابتسم طبع بوسة طويلة على خدها وخدها في حضنه فاقت وبصتله ابتسم:قلقتك
روز فضلت مركزه في عينه وفي ملامحه وهو ابتسم بحنان:روزي؟
روز هتقعد مسكها وهز راسه بنفي دفنت راسها فيه
غيث ابتسم وهمس في ودنها بهدوء:بحبك
روز بصتله بتردد
غيث ابتسم وهي مركزة في عينه الزرقا لون المحيط لون مميز مخليها كل متبصله تحس بالراحة
غيث:انا عارف اني حلو بس في عيونك بشوفني مميز
روز ابتسمت:ودي احسن حاجة انا معنديش حاجة اقدمهالك محتاجة انك تثق فيا واكون ملجأك...
غيث:انا مش عايز منك حاجة ومش منتظر تقدمي حاجة علشان بحبك...دي الحقيقة انا بحبك بجد...
روز بصتله:انت قربت من كام بنت وفي الأوضة دي؟
غيث اتضايق اوي من سؤالها التلقائي:روز لزمته اي السؤال دا انا اقسملك ان مفيش اي حاجة من دي حصلت مع اي بنت مفيش اي علاقة عملتها يا روز صدقيني
روز بصتله اوي
غيث:مش مصدقاني؟ليه انتي شوفتي اي مني؟انا عمري مقربت من اي بنت اقسم بالله انا عمري ملمست واحدة
روز بعدت بضيق:انت ليه بتكذب عليا وبتحلف؟ لو انا مش عارفة ومشوفتش بعيني فدا كل الصحف بتتكلم عنه
غيث حاوط وشها:محتاج تصدقيني انا وبس يولع العالم وتولع الصحف ملكيش دعوة
روز:انا شوفتك بعيني مع الممرضة؟
غيث:اي الل حصل؟
روز:هي قربت منك
غيث:وانا بعدتها وخرجت ايه اللي شوفتيه؟
روز بصتله بعدم تصديق
غيث اتنهد:انتي حرة يا روز صدقي اللي تصدقيه
نزل وهي استغربت هو متضايق وكأن كلامها كذب وكأنها بتتبلى عليه؟؟بس دا اللي تعرفه عنه ومش هي بس دا كل اللي مهتمين بقصة غيث الكيلاني....
نزلت سمعت صوت ضحك مكتوم من الممر وهمس مرڤت:وحشتني اوي اوي انت عارف انا بستنى قد اي علشان نتجمع انت وحشتني اووي يا حبيبي قربت شافت غيث زي مفكرت بيبوس مرڤت بطريقة مقززه اتصدمت وشايفة قربهم وحست بإيد حد كتمت بؤها وسحبها لبعيد عنهم بعدت بدموع في عينها
جابر:انتي تاني بتتجسسي عليه وبعدين منزلتيش بالأسانسير ليه ولا انتي غاوية وجع قلب
روز بتمسح دموعها بضيق وغضب
جابر:للدرجة دي بتحبيه؟
روز بصت لجابر بغضب واعلنت دموعها عن تمردها وبغضب صرخت فيه:انت ملكش دعوة بيا ملكش دعوة بأي حاجة بعملها وملكش حق تحط ايدك عليا او تسحبني انا بتحمل نتيجة افعالي وانت متمثلش انك بتحبني او بتحميني او خايف عليا انت حاولت تقتلني بطل تمثل
غيث مسكها وبص لجابر بغضب:روز في اي جاااابر انت مالك بيها
جابر هز كتفه بعدم اهتمام:معرفش مالها
غيث:روز حبيبتي اهدي
روز زأته وضربته بالألم وجابر اتصدم وبرق بصدمه
غيث حاطت ايده على وشه وكان مصدوم من تصرفها اللي مش لاقيله اي تفسير غير انها اتجننت
روز كبريائها كان اقوى من خوفها اتكلمت بجمود:ايدك متتحطش عليا انت اقذر واحقر واسوء شخص انا شوفته في حياتي انت لعنة البيت دا وانا...انا بكرهك يا غيث الكيلاني
غيث خد نفس عميق ببطئ وهدوء وخرجه بنفس الهدوم:جابر انزل على تحت
جابر هز راسه بإيجاب ونزل وهو بيهمس:حلال فيكي الموت اشربي بقى يا رب ميضعفش قدامك ونخلص
غيث بغضب بيحاول يسيطر عليه:انتي واعية للي عملتيه؟واعية انتي عملتي اي؟
روز:زي منا واعية دلوقتي
النور بتاع الممر طفى فجأة ومبقاش باين اي حاجة وهي مسكت في غيث بتلقائية:غ...غيث
غيث ساكت
جابر ابتسم وهو واقف عند سكينه الكهربا وبيهمس:يلا يا نادر امشي بقااا
روز الخوف رجعلها وعيها من جديد:غيث....رد...
غيث:ارد اقول اي ضربتيني بالألم من غير اي وجه حق ودلوقتي ماسكة فيا وعيزاني اطمنك؟دا انتي تحمدي ربك لو مقتلتكيش
سمعت صوت ضحكة مستفزة سمعتها لما كانت عند المقابر بس مش من غيث ارتجفت وبصوت مهزوز:غيث اي دا غيث في اي
حست بخطوات بتقرب وهي بتهز غيث بدموع بتحاول تسيطر عليها وصرخت فيه:غيث رد عليا اي دا غيييييييث رد....
غيث حضانها جامد وهو دافن راسها فيه وهمس:اهدي...اسكتي اهدي مفيش حاجة هتحصل غمضي عينك واسترخي
روز غمضت عينها وحضنته بكل مالديها من قوة ومخبيه راسها فيه والخطوات بتقرب لحد مبقت في مستواها حست بحد وراها ودا خلاها مسكت في غيث اجمد وحست بتشنج جسمه اللي بيدل على غضبه
نادر ابتسم وهو واقف ورا روز ومواجه غيث غمزله بإبتسامة مستفزة وشاور بأيده باي وبعد
الخطوات ابتدت تبعد وثواني والنور جه رفعت عينها بخوف وغيث اتنهد:خلاص...كل حاجة انتهت خلاص اهدي بقى
روز:هو...كان اي دا.....كان اي اللي حصل ومين دا واي دا...
غيث:ولا حاجة اهدي واسترخي مفيش حاجة
جابر طلع في الأسانسير:غيث باشا
غيث:امممم
جابر:اللوا عز الدين المنشاوي طالب سيادتك
غيث اتنهد:خير منا ناقص لقتوني فاضي ازااااي يبقى فاضي لازم نبتليه بمصيبة جديدة!
جابر اتنهد بحزن ونزل
روز نزلت مع غيث واول منزل غيث عز قرب لكمه بعنف والكل اتفاجأ
شاكر:اي اللي بيحصل وتبقى مين انت
عز مسك غيث بعنف من هدومه وبغضب:انا متعودتش احل اي مشكلة بالعنف بس انت بتتمادى انت قتلت سامية الرقاصة ومش بس خليت ابني يلبسها انت حاولت تقتله سامية قالت قبل متموت انك انت اللي قتلتها يا قذر
غيث:ابنك يلبسها؟انت بتتكلم عن المقدم سراج(ابتسم بتهكم)هو غبي للدرجة دي وبعدين انا معرفش انت بتتكلم عن ايه
عز هيلكمه غيث مسك ايده وهز راسه بنفي وعز بغضب ضربه في رجله ولكمه بعنف
غيث بيمسح الدم من على شفايفه وبص لعز بغضب وروز مصدومه من اللي عز بيقوله
عز:انت لو متراجعتش عن اللي بتعمله قريب قوووووي هتعفن في السجن والأحسن انك تعترف وتقول الحقيقة بدل مأبني هيخرج وهيكون موقفك اصعب
مشي ووليد اتكلم:اي يا غيث الحكاية
غيث تجاهله وبص لروز اللي بصاله بصدمه وهزت راسها بنفي وجريت على فوق بتهز راسها بعدم تصديق:انا تعبت البني ادم دا...مفيش في قلبه رحمه ولا وفى حتى....
غيث حط ايده على كتفها غمضت بضيق وهو قعد جنبها:عارف ان صعب عليكي اللي بيحصل بس انتي لازم تتجاهلي بدل مهتبقي جزء من البيت دا همشيكي قريب اوي دلوقتي انا مش هقدر اسيب القصر ومش هقدر اسيبك لوحدك لأني متأكد هتبقي في خطر
روز بصتله وهزت راسها بتهكم:انت بتقول اني جزء من البيت؟بأنهي شكل وانا معرفوش ازاي اقول اني جزء من حاجة وانا معشتهاش مدخلتش جواها معرفتش اسرارها ولا عيوبها ازاي هكون جزء منها
غيث:انا بتكلم عن القصر بيتهيقلي ان حديثك انحرف لأتجاه تاني
روز هزت راسها بنفي:انا بتكلم عن المكان اللي هعيش فيه انا مبقتش عارفة المفروض اخاف منك ولا احترمك ولا احبك؟؟المفروض اعمل اي مع افعالك دي
غيث:انا معاكي اي انا قدامك اي؟انا مش عايز حاجة غير انك تشوفيني وانا جنبك ملكيش دعوة بالباقي ملكيش دعوة بحاجة تانية يا روز
روز هزت راسها بعدم اقتناع:ازاي وانا عارفة اني مع قاتل؟؟ازاي وانا عارفة اني مع مجرم
غيث بغضب:انا محدش اثبت عليا حاجة ومحدش يقدر يقول اني
روز قاطعته بغضب:محدش يقول محدش يثبت محدش يتكلم بس الحقيقة محدش يعرف ينكرها او يداريها والحقيقة انك
غيث قاطعها بغضب موازي لغضبها:الحقيقة انتي اخر من يتكلم عنها لأنك متعرفيش اي حاجة متعرفيش حاجة يا روز فمن فضلك تسكتي من فضلك ارجوكي
سابها وخرج وهي واقفة جنب الشباك اتضايقت قعدت ودموعها نزلت حست بإيد بتحاوطها شمت ريحته المميزة وغمضت:انت...
غيث:اممم انا مش هقدر اسيبك زعلانة بس اعمل ايه طيب
روز بتبعد ايده
غيث بعد:مالك.. حبيبتي
روز:مليش....
غيث:روز
روز:انت ليه عملت معايا كدا
غيث:عملت اي
روز:ليه بتكذب وليه بتخوني انت عارف انا حسيت بأيه ليه انت بتعمل كدا وليه بتخوفني
غيث:انا معاكي وانا عمري مقربت من واحدة ولا يملى عيني واحدة انا حبيتك يا روز
روز هزت راسها بصدمه:انت ازاي بتكذب كدا عايزني اصدقك!ولا ناوي تقولي اني كنت بتخيل؟؟هااااا
غيث هز راسه بنفي:ولا دا ولا دا
روز:انا شوفتك وانت ب.....كنت معاها كنت...
سكتت بسبب دموعها واتكلمت بصوت مهزوز:كنت مع مرڤت كنت قريب منها و
غيث سحبها في حضنه وهز راسه بنفي:اهدي وصدقي ان مفيش حاجة حصلت بيني وبينها و
روز زأته:مش عارفة انا اصدقك ولا لا مش عارفة انت صح ولا لا وازاي اصدقك واكذب عيني انت بتقول اي؟
غيث بحزن بصلها:معاكي حق...صعب....
خرج وهي مستغربة وفضلت تعيط بس قررت تفهم حتى لو هتنزل القبو
غيث:انا مش عايز ابعد عنها مش عايز غيرها
كريمة قاطعته:وبعدين انت وقعت ولا اي؟
غيث :انا بحبها...
كريمة بصتله وابتسمت:ناوي على اي يا ابن الكيلاني جدك كلها اسبوع ويرجع
غيث:ولازم اواجهه ولازم اثبت اني الراجل اللي يقدر يعتمد عليه....مش العيل اللي كان بيعذبه انا جوايا ناار
روز حست بضيق شافت تليفون غيث على الكومودينوا خدته واتصلت بسامح:انت عارف انك اخر حد بقيلي؟
سامح:وانتي عارفة انتي اي بالنسبة ليا...انا عمري مصدق عنك حاجة زي اللي قالوها
روز دموعها نزلت:انا حبيته يا سامح بس مش عارفة ولا قادرة اتأقلم سامح ساعدني انا عايزة امشي عايزة ابعد
سامح بغضب:غبائك اللي ورطك مع غيث الكيلاني دا تستخبي منه فين دا؟
روز بدموع:مش عارفة انت اتصرف
سامح:انا جايلك
روز:مش هيرضوا يدخلوك يا سامح
سامح:متشغليش بالك انتي
روز قفلت معاه والباب اتفتح ودخل غيث استغرب:كنتي بتكلمي مين؟
روز بصتله
غيث خد التليفون منها وشاف الأسم وبصلها:سامح؟انتي اتصلتي بيه تاني ليه
روز:انت لسة مسجله ليه
غيث بغضب:اتصلتي بسامح ليه؟؟
روز بعدت عنه
غيث:انتي هبلة هضربك مثلآ؟
روز:ليه صعبة عليك منت عملتها قبل كدا
غيث:عملتها قبل كدا؟
روز بعدت نظرها عنه
غيث سحبها بيحاول يسيطر على نفسه وهمس:روزي...اتصلتي ليه اديني بتكلم بمنتهى الهدوء
روز:كنت عيزاه يجيبلي حاجات وهيجي يديهالي
غيث بغضب:ومقولتليش ليه هاا عايزة ايه ويكون عندك
روز:هو هيجي بلاش حد يأذيه يا غيث ارجوك...
غيث بصلها بغضب:انتي خايفة عليه اوي كدا ليه
روز:عشان هو ملوش ذنب في اي حاجة....خليهم لطفا معاه
غيث:اخليهم ايه يختي
روز:يعني يتعاملوا معاه محنية و
غيث قاطعها بعصبية:مبسهولك احسن
روز بصتله وغصب عنها ضحكت على شكله:مظنش انه يوافق
غيث بصلها بغضب:اتلمي احسنلك
روز:اتلم؟
غيث بتهكم:اممممم
روز بصاله ونظراتها كلها بقت كره استغربه
غيث:بتبصيلي كدا ليه وكأنك عايزة تقتليني
روز بشرود:يا ريتني كنت اقدر كنت قتلتك
غيث اتضايق وخد السكينة اللي في طبق الفاكهه مسكهلها وحطها على رقبته:اقتليني وجثتي مش هيبقى ليها اثر بس انتي عارفة هتقتليني ليه؟يا ريت تقوليلي علشان اعرف انا مت ليه بس مجيش اطلع عينك؟
روز بغضب:بتلعب بيا مش بس بيا انت بتلعب بالناس كلها انت فاكر نفسك مين انت بتخون اي حد وخنتني انت كذاب كذاااب من الدرجة الأولى وندل انك تقرب من بنت عمتك اللي استأمنتك واللي اهلها بيستأمنوك انت حقيييير وخاين وجبان
غيث:ياااه كل دا
روز:واكتر
غيث:من ساعات لما كنتي في حضني كنت شايف في عيونك حب وامان وراحة لحقوا يتبدلوا
روز بصتله بغضب:انت بتلعب بيا وانا مش غبية
غيث:لا اعوذ بالله حد قال انك غبية لالا يا روحي اوعي تقولي كدا على نفسك تؤ ازعل اووي
روز بصتله:بطل تستفزني بطل طريقتك دي يا غيث احسنلك
غيث ضحك:استفزك لا لا ظلماني انتي يا روزي
روز:غيث لأخر مرة لما سامح يجي اوعى حد يقربله
غيث بتهكم واستهزاء:عيب عليكي دا في بيتي يعني ضيفي واكرام الضيف اي؟؟واجب يا روزي طبعآ
روز بصتله بغيظ من طريقته المستفزة
غيث ابتسم بثقة وخد تليفونه ونزل وهي نزلت وراه وركبوا في نفس الأسانسير
غيث:رايحة فين
روز:مش عايزة ابقى في الأوضة بقى انا قرفت
غيث هز راسه بإيجاب
روز:انت هتروح فين؟
غيث:عندي شوية شغل في الشركة هخلصهم
روز بصاله وهي مركزة وكل اللي شاغل عقلها ازاي حد يكون كدا ويقتل ازاي حد بالجمال دا يبقى بالشخصية الجاحدة دي
غيث:الحلوة سرحانة فيا؟
روز:وهسرح فيك ليه من جمالك
غيث حاوطها وابتسم:تقدري تنكري؟لو مش جميل ليه بيتهيقلي ان نفسك اضطرب وهيغم عليكي وانا جنبك
روز بعدته بنظرة حاولت تخليها مليانة بالثقة:بيتهيقلك بجد بيتهيقلك انت وبس....(بتقلد نبرة نادر وهي فاكرة انه غيث)انت في كابوس وهتصحى منه قريب هتصحى تلاقيك نايم
غيث ابتسم:بيعجبني لما تعملي فيها الواثقة وانتي خايفة وجبانة
روز باصة لتحت بضيق
غيث رفع راسها بهدوأ واتكلم بحنان وبصوت شبيه بالهمس:مهما يحصل حبيبتي راسها تبقى دايمآ مرفوعة
روز اتعصبت ووشها احمر وبعدت ايده بغضب
غيث ابتسم بإستفزاز:فاهمه يا بندورة؟
روز:بندورة؟
غيث:اممم بندورة لازعة كدا بس حلوة
روز:كمان لازعة؟
غيث:بس حلوة
روز بغضب:طيب ماشي بطل تكلمني بالبرود دا
مكنتش فاهمه سبب مضايقتها يمكن كانت هتبقى سعيدة بلقب فراولة ويمكن تكون اتجننت!
غيث ضحك:انا مش رومانسي فمتفكريش
روز برقت وبصتله
غيث:جوزك مش سهل وبيقرى الأفكار ركزي بقى في تفكيرك عشان منروحش في داهية حلو؟
خرجوا من الاسانسير وهي قعدت وغيث شاف عمار نازل اتنهد:قومي
روز بصتله:افندم
غيث:هتيجي معايا
روز:اجي معاك فين انا هذاكر لأياد و
غيث:قومي هتيجي معايا انتهينا
روز:لا
جابر قرب لغيث وهمسله وغيث اتنهد بغضب وصرخ فيه:انا مش قولت لاااا عندي زفت شغل مهم
جابر بأسف:مش بإرادتي انت عارفه...
غيث:خلاااص انهو كلام دلوقتي وروح امن الحرس واحد هيجي اسمه سامح يتفضل يدخل هنا فاهم (بيحاول يكتم غضبه)في ستييييين داهية
جابر هز راسه بقلة حيلة وخرج وهو عارف سبب جنون غيث ونادر اللي بقى يخرج في اهم مواعيد شغل غيث
عمار بص لغيث اللي قاعد جنب روز وابتسم
غيث بصله بتحدي
عمار: تقريبآ دا اكتر وقت تبقى مش طايقني فيه يا ابن عمي
غيث: دا اكتر وقت؟ لا عيب عليك انا مش طايقك على طول انا من امتى طايقك اصلآ؟
عمار ضحك وبص لروز: بيحب يهزر اوي يا مدام روز
روز باصة لغيث
عمار: مدام روز... مش مدام بردو؟
غيث قفل قبضة ايده وعروق رقبته بدأت في البروز
روز باصة لعمار
عمار باصصلها بإبتسامه: الا قوليلي ملكيش اخوات
روز هزت راسها بنفي: لا...
عمار: اممم منا بقول بردو الجمال دا مبيتكررش
غيث فاجأة عمار بلكمه وكريمة اتفاجأت مش سهل ان حد يعصب غيث للدرجة دي وقفت قدامه
غيث بنظرة غضب: اللي بتتغزل فيها دي مراتي وانت لو محترمتهاش واحترمت نفسك واحترمت البيت اللي انت قاعد فيه فأنت هتنتهي فااااهم؟
شاكر نزل بضيق: اي يا غيث في اي مالك يا عمار بيه عملت ايه المرة دي
سلوى بضيق: كان بيمدح في روز وغيث اتضايق
جواهر: واي المشكلة يا غيث في الموضوع؟
سوزي: دا يديك الحق انك تمد ايدك عليه؟؟
عمار: انت انسان مش متحضر وهمجي
غيث: صح لا معاكوا حق ايه رأيكوا اخلي مراتي تتحزم وترقصلكوا واطبل علشان ابقى انسان لطيف متحضر؟
كريمة كتمت ضحكتها بصعوبة على شكل غيث
روز بصاله وهي في حالة ذهول بس سيطرت على ابتسامتها
غيث بصلهم بتحدي: البيت دا انا حاليآ صاحبه واللي يقعد هنا يقعد بإحترامه فااهمين
شاكر: انت ازاي تتجرأ وبعدين انت فاكر ان بابا لما يرجع روز دي هتبقى موجودة دا لو مدفنهاش حية مبقاش انا
غيث: شكلكوا بتنسوا كتير دي مراتي ومحدش هيتجرأ ويلمس شعرة منها
عمار هيتكلم شاكر مسكه وهز راسه بنفي
سوزي: لما نشوف يا غيث..
مرڤت ابتسمت وجالها تليفون بعدت عنهم وردت:احقت وحشتك يا سي نادر
روز بصاله ابتسمت بتهكم وهو لاحظ رفع حاجبه بإستغراب:نعممم؟
روز بصتله:مصدومة لا بجد مصدومة من كمية التناقض اللي انت فيه حاجة مقرفة
الكل بصلها بإستغراب
كريمة:رووز انتي اتجننتي
غيث قاطعها بأيده اللي خلتها تسكت:شششش مش عايز كلمة من حد(بص لروز واتكلم ببرود) خلصتي الكلمتين اللي محشورين في زورك خلاص ريحوكي يا حبيبتي
روز بصتله وغضبها زاد هي مش البنت اللي هتتقبل معاملته:لا مرتحتش لسة هرتاح ازاي وانا مع واحد خاين ومعندوش ضمير زيك وبيستغل بنت عمته وسمح لنفسه انه يقرب منها ومش هتقدر تنكر اني شوفتكوا
رامي:ايه انتي بتقولي اي؟؟؟
غيث بغضب:رووووووز اخرسي
روز بإستفزاز:لا مش هخرس يا غيث دي الحقيقة
مرڤت قربت:في اي؟
رامي سحب مرڤت وهو ماسك دراعها بعنف:الكلام دا صحيح في علاقة بينك وبين غيث
مرڤت بصتله بذهول وهزت راسها بنفي:لا طبعآ غيث؟؟؟لا طبعآ مفيش اي حاجة حصلت من دي ايه يا بابا
جواهر:غيث تسمح تفهمنا كلام مراتك؟؟
غيث:مراتي اعصابها تعبانة
روز بغضب:انا مش اعصابي تعبانة وانا شوفتكوا لما كنتوا في الممر و
غيث قاطعها بسحبها للأسانسير
روز بتزأه:سيبني انت اتجننت اوعى
زأته:مش هطلع معاك انت جبان وزبالة و
غيث صرخ فيها:رووووز
جابر دخل:غيث بيه سامح برا وداخل حالآ
روز ابتسمت بأمل وجريت على برا شافت سامح اترمت في حضنه ودموعها نزلت:انا محتجاك الكل اتخلى عني
سامح بصلها ونظره بيفحص المكان حواليه:انا عمري متخلى عنك يا قلبي حبيبتي اهدى اممممم تصدقي القصر من برا جنان ومن جوا يهوس
غيث سحبها:روز متنسيش اني سايبه يدخل بمزاجي خلي بالك من تصرفاتك
بعدها عن سامح:ومن حدودك
روز قلقت من هدوءه ونظراته لسامح ابتسملها بسخرية وسابها ودخل وطبعآ فضل يراقبها من بعيد
سامح :في اي وانتي لسة بتعملي اي هنا
روز:انا مراته يا سامح
سامح بصدمه وذهول:مراته؟
روز هزت راسها بإيجاب:اتجوزني...
سامح:جواز عرفي يعني؟
روز بصتله وبعدت نظرها:لا...
سامح ابتسم وباس خدها:يا حلاوتك
روز بصتله بدهشة
سامح بان عليه الفرحة وهو مبتسم
روز:انت فرحان؟؟
سامح:انتي مش حاسة بالنعمة اللي في ايدك اي بنت كانت بتحلم ان غيث الكيلاني يقضي معاها ليلة بس مش يتجوزها
روز بحزن وضيق:انت مش عارف انا عايشة هنا ازاي انت مش عارف بيحصلي اي
سامح حاوط وشها:قربلك؟
روز ارتبكت وبصت لتحت بضيق هزت راسها بنفي
سامح ضحك وحاوطها:وتقولي محتجاك دا انا اللي هحتاجك
روز بصتله بصدمه وبعدت ايده:سامح في ايه
سامح:انتي اقل حاجة ممكن تعمليها تجمعي فلوس تغريه بحلاوتك يجبلك اللي انتي عيزاه واقل مبلغ تعمليه اديني رنة هبقى عندك وننقل كل حاجة اول بأول
روز بصاله بصدمه:سااامح؟انت بتقول ايه؟؟؟؟
سامح:انتي هنا في جنة الدنيا انتي لازم تستغلي كل حاجة فاااهمه استغلي حلاوتك دي والعبي على اعصابه
روز بصت لأيده اللي بتقربلها وبصتله بصدمه:س...سامح
سامح:انتي خليتي فيها سامح يا رورو وال اي محتجاك محتجاني وانتي معاكي الكيلاني تؤ تؤ
حاوطها:انا اللي محتاجلك يا قمر انت محتاجك اووي
روز بدموع زأته وضربته بالألم:يا حقير يا زبالة يا قذر انا ازاي مشكتش انك بالقذارة دي ازاي محستش انك بالقرف دا ازاي كنت غبية كدا ازااااي
سامح بضيق:انتي مكبراها ليه
روز بدموع:انت عايزني ابيع نفسي؟قولها صريحة انت عايز اني
سامح قاطعها بضحكه:انتي هبلة يا بت انتي منتي سبق وبعتيها مش انتي دلوقتي ملك غيث الكيلاني وب اي ورقتين؟؟
روز زأته بغضب:براااا اخرج برا يا زبالة يا واطي يا ندل
سامح صورها بسرعة بتليفونه:هتندمي اوي يا روز متخسرنيش يومين يا روز لو ملقتش رد مقنع منك انا هخليكي متقدريش ترفعي عينك في حد فاهمة؟
روز صرخت:جاااابر
جابر قرب واستغرب:نعم!
روز شاورت على سامح بدموع وصوت مهزوز حاولت تقوي نفسها ونجحت انها تبان قوية :خرجه برا مش عايزة اشوف وشه تاني مشيه وارميه برا
جابر هز راسه بإيجاب واستغراب
روز دخلت بسرعة وغيث شدها من ايدها بصتله وهو ابتسم: ها اي رأيك في سامح اي رأيك في سموحة صاحبك؟ مش كان معايا حق؟؟والله مكنت متخيل انه هيبان من اول مقابلة كدا
روز بقرف: انت عايز اي دلوقتي
غيث حط ايده على كتفها:عايز اتطمن انك بتاعتي وبس عايز اتطمن انك مش هتلجأي لحد غيري
روز: هو ميفرقش عن قذارتك حاجة
غيث بغضب: رووووز انتي مش عارفة انا بعمل اي علشانك تبقي تخرسي
روز: لا عارفة انت مدمرني انت قاتلني انت بتبيع وتشتري فيا انت كل يوم بقرار وكل يوم بشكل
غيث: انتي مش فاهمه حاجة فبلاش تتكلمي وتردي على نفسك
روز: انا مش فاهمه تمام طيب يا ريت تفهمني بقى لو انا مش فاهمه فهمني
غيث: افهمك اي؟
روز: فهمني ليه بتعمل معايا كدا
غيث: اطلعي
روز ضحكت بسخرية: دا اقل رد عندك
غيث بصلها وهي طلعت لأياد تذاكرله بتحاول تلهي نفسها عن الواقع اللي بقت مغصوبة عليه
اياد:فهمت ميت مرة واحد اتنين ولحد عشرة كتبتهم مرتين ايه تاني طيب
روز:معلش يا حبيبي سرحت
اياد سكت بحزن
روز:مالك يا حبيبي
اياد:بابا زعلان
روز بغيظ:بابا يزعل بلد وميزعلش يا حبيبي
اياد كشر:متقوليش كدا هو جميل
روز بصتله بغيظ:مهو انا اكيد مش هستغرب من كلامك علشان انتو عيلة مجنونة
اياد بصلها اوي بإستغراب

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام وقفت بقلق وهي بتكلم عمران في التليفون: يعني اي
عمران: يعني تركبي اول طيارة وتيجي
غرام بلعت ريقها بصعوبة: انت عايز اي.... انت ليه بتعمل معايا كدا
عمران: انا مش ناقصك انتي كمان بت انتي انجزي
غرام دموعها نزلت: انت ليه بتعمل كدا معايا ليه انت عايز اي مني انت خايف اعملك مشاكل انا بعيدة عنك بس انا حتى لو جيت.. لو جيت انا مش هنزل البيبي ولا هموت ابني فاهم؟ اللي عايزو دا تنساه وملكش دعوة بيا انت سامعني ؟؟
عمران اتفاجأ من نبرتها: غرام!
غرام صرخت فيه لأول مرة بالشكل دا وبغضب: كفاااية بقى تدخل في حياتي وسيبني اشيل مسؤوليتي ومسؤولية ابني
عمران بيحاول يبقى هادي: اليكا حجزتلك وبكرا هتبقي عندي فاهمه
قفل في وشها وهي بغضب غمضت
يحيى: مالك
غرام بعصبية: مليش سيبني بقى بلا مالك بلا زفت متتكلمش معايا
يحيى كشر: احسن مش عايز اصلآ
غرام بتحاول تسيطر على دموعها ووشها احمر وفجأة راحت معيطة
يحيى اتصدم: انتي بتعيطي ليه انا مقصدش.... مامتي..... متعيطيش.... حبيبتي..... انا اسف..(دموعه نزلت واتكلم بصوت مهزوز)خلاص طيب
غرام حضنته: ملكش ذنب.... يحيى احنا هنسافر
يحيى ابتسم بحماس وبيمسح دموعه: بجد هنروح عند جدو وبابا
غرام هزت راسها بإيجاب
يحيى: هيييييه هييييييه
غرام بصتله وغمضت بضيق

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

يحيى: انا بقيت احسن....
سراج ابتسم
امل ابتسمت: ربنا يقومك بالسلامة بس ازاي تعبان قرصك؟؟ وكنت فين
سيف بصله وبص لأبوها
ابو امل:ايه يا ابني ازاي دا حصل
يحيى:كنت في السجن
ايو امل:ودا ازاي
يحيى:اتقبض عليا بتهمة قتل وصحيت لقيت تعبان و
امل بصتله بصدمه
ابو امل:نعم؟تهمة قتل!ازاي دا يبنيوقتل مين
سيف:تهمة ملفقة ليه ولسراج
امل:قتل مين؟
يحيى:رقاصة
ايو امل بصله اوي
يحيى:بس ودا اللي حصل
سيف بص لأبو امل بإستغرب:ايه يا ابو امل مالك
ابو امل:مفيش يلا يا امل
امل باصة ليحيى:وليه قبضوا عليك ازاي اصلآ خدوك
سراج بص ليحيى وحس الوضع بيتأزم
يحيى:كنا هناك في الشقة
امل اتصدمت:بمناسبة ايه؟كنت في شقة مين يا يحيى؟
سراج:امل يحيى ملوش دعوة انا اللي كنت بروح لسامية ويومها هي اتصلت لما كانت في خطر ويحيى كان معانا وروحنا على هناك
امل مش مقتنعة وبصت ليحيى بإستفهام
يحيى:دا اللي حصل
امل:واحدة مقتولة هتتكلم في التليفون
ابو امل:بعد اذنكوا ربنا يقومك بالسلامة يا ابني
سحب امل وخرجوا
سيف بص ليحيى بضيق
يحيى:هما مالهم في ايه حاسس مكبرينها يعني مش واثقين فيا مثلآ؟
سراج بصله بحزن استأذن وخرج
اوتار: مالك
سراج حضانها: مخنوق.... ماما انا مخنوق وتعبان وحاسس اني بموت... انا مش حاسس اني عايش انا خلاص تعبت
اوتار طبطبت عليه بحنان وشبت شوية عشان تضمه وتقدر تحتويه:كل واحد بيمر عليه وقت بيحس بضعف وانه مش قادر يكمل بيحس انها النهاية الوقت بيمر ببطئ مفيش حد معاه حتى لو كل اللي بيحبوه وبيحبهم موجودين حوليه صدقني اللي بيستسلم للشعور دا دايمآ خسران
سراج غمض بحزن:مش عارف اعمل ايه..هما
اوتار: هما......
سراج: هما وحشوني اوي.... هما وحشوني بجنون... انتي عارفة يعني بقالهم ايام بعاد عني عدزا كأنهم سنين؟؟ يعني خلاص.... كل حاجة انتهت؟
اوتار: انت خنتها ودي اكتر حاجة توجع وتجرح اي حد انت خنت ثقتها وحبها انت خنتها
سراج: لا انا مخنتهاش دي كانت مه...
مكملش كلامه وكانت اوتار زأته ورفعت صباعها قدامه بتهديد: اوعى تكذب يا سراج اوعى تكذب وكفاية لحد كدا انت خنتها انت خدعتها ولو حتى مهمة كان في اكتر من طريقة فبلاش تبرر لنفسك
سراج: انا معترف غلطت... بس... بس هي اللي مش فهماني وبتبعد عني بتخاف مني ومع ذلك انا مقربتش من سامية مقربتش من اي واحدة عمري مخونتها
اوتار: انت عذرك اقبح من ذنبك يا سراج
سراج:انا كنت مع سامية وانا ندمان...انا بحبها هي وحشاني.. وحشاني ووحشني يحيى
عز حط ايده على كتفه
سراج ابتسم:جيت...
عز:قضية غيث الكيلاني
سراج:من غير متقول انا خلاص سايبها
عز ابتسم بهدوء :محدش غيرك هيكملها محدش غيرك هيعمل المهمه دي يا سراج
سراج بصدمه:انا؟لسة يا بابا مستعد تتحمل خسارة تانية
عز:انت هتثبت براءتك وهتدخل ابن الكيلاني السجن فاهم ومعاك اسبوع بس تقدر تثبت براءئك ومش اكتر من شهر يكون غيث الكيلاني في السجن
سراج مندهش من اللي عز بيقوله:بابا انت بتقول ايه
عز ابتسم:واثق فيك انت قدها يا بطل
سراج ابتسم بحزن وهز راسه بإيجاب

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

الليل جه وروز في اوضتها سرحت شعرها ونامت على السرير حست بالباب بيتفتح غمضت عينها بقلق وفتحت شافت غيث في المراية ومثلت انها نايمة قعد جنبها وسحب شعرها صرخت بألم: اااه انت بتعمل اي انت اتجننت....
نادر بصلها وعيونه محمرة بجمود وريحة الخمرا محوطاه : لو فضلتي هنا هموتك هنهيكي حتى لو كنتي طيبة وكويسة فاااهمه هنهيكي
روز خافت من هيئته والتراب اللي مليها
نادر صرخ: هي مش عيزاكي هنا هي مش عيزاكي هنا فااااهمه امشي وسيبي البيت مفيش هنا ست بعديها
روز بصاله ونفسها ضاق وهي مركزة في ملامحه الجامدة
نادر بصلها بنظرات تهكمية: انتي هنا عاهرة زيك زي اي واحدة بس تطويلك هنا مش حلو امشي فاااهمه امشي انا خايف عليكي عشان انتي شبهها لكن انا... انا هقتلك لو فضلتي هنا
روز بدموع زأته: انت بني ادم مريض وحقير سيبني امشي مش سمحتلي امشي
وقفت وحضرت شنطتها وهو ابتسم: بالسرعة دي
روز: انا همشي ومتفكرش تقرب فاهم
نادر ابتسم وخرج
روز مسحت دموعها ونزلت بسرعة وقبل متخرج من البوابة عند الحراس وقفت عربية واتصدمت لما غيث نزل منها: انت.. بس... ازاي.....
غيث: على فين يا مراتي يا مؤدبة
روز بصدمة هزت راسها بنفي وهي باصة لهدومه وليه وبعدت بخوف
غيث: منتي لو خايفة مكنتيش هتخرجي
روز جسمها بيترعش : انت ازاي كنت...
غيث: اركبي
روز هزت راسها بنفي بصدمه
غيث: روز بهدوء اركبي
روز: انت قولتلي
غيث: قولتلك اي؟ قولتك تسيبي البيت
روز بصدمه: اه قولتلي اسيب البيت انت مش فاكر ولا انت مجنون ولا ناوي تقول عليا اعصابي تعبانة
غيث: اركبي يا روز
روز دخلت البيت بسرعة وهو اتعصب ومشي وراها جريت على اوضتها وهو وقف بضيق دخل مكتبه وهو بيفكر في حل للوضع اللي هما فيه شافها عمار جري وراها: روز مالك
روز بصتله: مفيش...
هتقفل باب دخل وقفل
روز بغضب: انت بتعمل اي انت؟
عمار: انا قولتلك تعالي وانتي طنشتي وانا عامل على مصلحتك لتحملي ومتبقيش عارفة من مين
روز اتصدمت من كلامه وبغضب بصتله: انت ساف...
عمار قاطعها: متفهميش غلط انا هقولك حالآ على سر من اخطر اسرار الكيلاني ها سر يمكن ينقذ حياتك انتي ولا بيتهيقلك ولا اعصابك تعبانة زي مغيث فهمك
روز بصاله: اي السر؟
عمار: غيث الكيلاني..
روز: ماله غيث...
عمار قعد على سريرها: اتنين
روز بصاله بضيق: انت بتستهبل
عمار: بلاش طول اللسان دا غيث ليه اخ توأم وهو نادر الكيلاني ابو اياد وجوز ايمان اللي غيث الكيلاني قتلها يا ترى انتي حبيتي مين فيهم ويا ترى انتي اتجوزتي مين فيهم ازاي غيث يخدعك بالشكل دا يا روز
روز............

#استودعكم_الله
جماعة التفاعل وحش جدا وحقيقي مينفعش كدا انا تعبت في الرواية دي فمينفعش تعبي يروح على الفاضي الرواية فيا ريت تقدروا حاجة زي كدا ودا طبعآ مش للي بيتفاعلوا واللي بيشاركوني رأيهم ويناقشوني عيلتي الجميلة فعلاً اللي بيدعموني❤❤❤
بالنسبة للرواية بقى انا وضحت من البداية انها غامضة وقولت مفيش سؤال حد هيسألة الا وبعد كل حلقة هيتجاوب عنه في الأحداث كل حلقة بيتكشف لغز شكل الرواية نوعها غامض غامض غامض تأكيدآ بردو ومش رعب والله 🥺😂💔

اسئلة الحلق:-
غرام هترجع يا ترى هيبقى ايه موقفها؟!سراج هيقدر يثبت براءته؟!ايه اللي ممكن يحصل بين يحيى وامل بعد ممشيت امل يا ترى علاقتهم هتتأثر؟!غيث هيعمل ايه الفترة اللي جاية هيتصرف ازاي مع نادر ومع رجوع جده وابوه؟!روز ايه موقفها وايه هيكون ردت فعلها على كلام عمار؟!ازاي هتكون مقابلة نادر مع روز؟!
يلا شاركوني بأرائكم ويا سلام بقى لو الكل يتناقش منها بتنشطوا تفكيركوا وبنتناقش .



موعد البارت الجديد الساعة ( 2 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية هنا التقينا الحلقة 9 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية هنا التقينا الحلقة 10  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية هنا التقينا ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-