رواية هنا التقينا الحلقة الحادية عشر 11 | روايات ندى محسن ( نووودى )

   نقدم اليوم احداث رواية هنا التقينا الحلقة الحادية عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية هنا التقينا كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية هنا التقينا pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية هنا التقينا الحلقة 11 | روايات ندى محسن ( نووودى )



هنا التقينا الفصل 11

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
الحلقة 11
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕

عز: امك سابت البيت
سراج: ايه؟
عز بهدوء: زي مسمعت طفشت
سراج: وانت عادي كدا اي الهدوء دا سابته ليه وراحت فين
عز: راحت عند اختك لورا....
سراج: وليه
عز بصله بعدم تصديق وتهكم: فاكرة اني بخونها
سراج بذهول: بتخونها؟ تخون ماما؟؟ دا ازاي مش كانت بتقول انك قربت يطلعلك جنحات من كتر الملاك
عز بغضب: انت يلة انا مش ناقص استظراف
سراج ضحك: والله مبستظرف بس اي اللي حصل
عز بصله وحكاله على اللي حصل
سراج: امممم يعني احنا الأتنين واحد يا معلم وانا اقول الطبع يغلب التطبع
عز صرخ فيه ووقف بغضب: انت اتجننت ولا اي انت فاكر اني ممكن اخونها وبعد العمر دا هفكر اني اسيبها او ممكن اخسرها
سراج: اومال اي الرسايل والغراميات دي
عز:دي واحدة قد بنتي واحدة عندها 22 سنة من سن حور دي ابوها صاحبي مات في حادثة وامها وكنت بحقق فيها وهي مكنتش عارفة تروح فين ولا تعمل اي كانت منهارة افتكرت حاجات كتير حصلت زمان واتعاطفت معاها وبقيت اسأل عنها واراعيها
سراج بترقب: هي بتحط روج بني؟؟؟؟
عز بعدم فهم: اه.... ليه اي السؤال الغبي دا؟
سراج بتهكم: اممممم اصلي الروچ اللي جنب شفايفك مخلنيش افكر اتعاطف واصلح مبينكوا صراحة
عز حط ايده على خده وبص للروچ بعدم تصديق
سراج: مغسلتش وشك ياااا حظك في رجلك والله
عز بغضب: ابعد عن طريقي
دخل الحمام غسل وشه وبقى يدعكه بعنف طلع اوضته خد دوش وغير هدومه والهدوم اللي كان لابسها بصلها وافتكر لما رشا كانت بتقرب منه ورماها بعنف وخد مفاتيح عربيته ومشي
سراج خرج راح عند سليم خبط عليه فتح ايان وسراج غمض بضيق: انت اي اشتغلت بواب هنا
ايان: افندم
سراج: عارف انها مش موجودة عايز اشوف جدي ينفع
احلام: مين يا ايان
سراج زأه: دا انا يا تيته
باس ايدها وحضنها وهي بصتله وحضنته: كنت واحشني
سراج: وانتي اكتر انا عايز اشوف جدو انا معملتش حاجة انا خسرت حاجات كتيرة بسبب القضية وشكلي في الأخر هخسرها
سليم: عايز تقول اي انت عرفت انها جت جيت تجري
سراج قلبه دق بعنف: مين اللي جات....
سليم: غرام
سراج: هي هنا.... بجد
السعادة بانت على وشه
عمران: ومش هتنول ضفرها
سراج: يا جماعة افهموني مفيش حاجة كل حاجة انا عملتها دي كانت خطة عشان اوقع غيث الكيلاني
عشق: صح كلامك عليها وخيانتك ليها خطة لا زكي
سراج: عمتي صدقيني مفيش حاجة من دي... خلوني اشوفها... واشوف ابني
ايان: ولا هتشوفها ولا هتشوف ابنها
احلام بصاله وعينها مليانة بالحزن: هو من حقه يشوف ابنه يا ايان
عمران:اممم صح من حقه
طلع يجيب يحيى غرام هزت راسها بنفي
عمران:يعني؟
غرام حضنت يحيى:يعني لا...هو عايزو اكيد جاي ياخده انا مش هعرف اعيش من غيره
عمران:متخافيش يا غرام مش هخليه ياخده
يحيى:عايز اشوف بابا
غرام باست خده:طيب..بس متسيبنيش لازم ترجعلي ها
يحيى:مش هسيبك انا بحبك اد الدنيا والعالم وبعد ربنا
غرام ضحكت وهزت راسها بإيجاب وعمران خده نزله
سراج خده في حضنه بدموع:انت وحشتني اوي اوي اوي يا حبيب بابا
يحيى ابتسم وباسه في خده بوسة طويلة وحضنه:انت وحشت يحيى وحشتني جدآ وجدو عز وعمو يحيى وكلهم
سراج:انت اكتر..وحشتني جدآ
يحيى بيمسح دموع سراج:انت بتعيط ليه
سراج:انت من ساعة مبعدت عن بابي وكل حاجة بتدمر وكل حاجة بتبوظ
يحيى بصله بحزن:انا مش هسيبك
الكل كان متأثر الا عمران وايان اللي معندهومش ذرة تعاطف مع سراج
سراج:تيجي تشوف جدو عز معايا
يحيى ابتسم بحماس وهز راسه بإيجاب
سراج:انا هاخده معايا...
عمران:نعم؟
سراج:هرجعه بس هاخده النهاردا يبقى معايا
سليم:لا
سراج:ارجوكوا انا بجد محتاجه جنبي النهاردا بس....انا عارف ان غرام صعب عليها تكلمني بس اسمحولي اخده النهاردا وهرجعه دا حقي
احلام:دا ابنه انتو اكيد مش هتمنعوه منه
سليم بص لعمران:ابوها يقول
عشق بصتله
عمران بيفكر لو سابه هيبقى في وقت يتكلم مع غرام اكتر بخصوص الحمل
سليم:دا ابنه ومش هيحصل حاجة يا عمران
عمران هز راسه بإيجاب
ايان: ازاي يعني وغرام
سراج ابتسم وخد يحيى ومشي وهو بيفكر غرام مش هتقدر تسيبه واكيد هتجيله اكيد....
غرام مش قاعدة هادية رايحة جاية لحد متعبت مسمعت عربيه سراج وعرفت انه مشي نادت: ايااااان.. ايااااان
ايان طلع: نعم
غرام: هات يحيى عايزة اغيرله
ايان: يحيى مش هنا
غرام: يعني اي
عمران: راح مع سراج
غرام شهقت بخضة:سراج.... وانتو سيبتوه.... ازاي...
لبست حجابها وهتجري على تحت عمران مسكها: في اي يا غرام؟
غرام زأته ايده بعنف وصرخت فيه: محدش ليه دعوة انت اي انت عايز مني اي انت مستحيل تكون ابويا مستحيل تكون بتعتبرني بنتك انا لو عدوتك مش هتعمل معايا كدا انت خدته مني عشان تديهوله انت ليه بتعمل معايا كدا ليه بتدمر كل حاجة حلوة في حياتي ليييييييييه
عمران: انتي وامك موركوش حاجة غير انت انت انا سيبته علشان هيجيبه بكرا وعلشان اتكلم معاكي
غرام بغضب ودموع: وهو كان هيعمل ازمه في الكلام معايا؟؟ مكنش ممكن يبقى مع ماما ولا ايان ولا جدو ولا تاليا
عمران هز راسه بنفي: ممكن تفهمي
غرام: ولا عايزة افهم ولا عايزة حاجة
عمران: غرااام
غرام نزلت بسرعة حست بألم في بطنها بس كملت وقفت تاكسي وادتله عنوان سراج وهي مش عاملة حساب يا ترى مقابلتهم هتكون ازاي كل اللي هي شيفاه انها لازم تجيب يحيى...

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز: اوتار
اوتار مش بصاله وبتأكل اسلام
عز: خلي بالك منه يا لورا
شال اوتار ودخل الأوضة واوتار بغضب بتبعد: نزلني ععععععز نزلنييييييييييي بطل استفزاز
عز: انتي مالك يا اوتار ليه المرة دي قلبك حجر اوتار انا بحبك
اوتار: انت غيرت هدومك...
عز: اي المشكلة؟
اوتار: هي كانت نايمة في حضنك كانت بين ايدك وبتبوسك و.....
سكتت بسبب دموعها
عز: انتي..... بتقولي اي.... مش صح
اوتار: انت كذاب يا عز
عز اتنهد بضيق: مين قالك الكلام دا
اوتار: الكلام صح...
عز بصلها وبعد نظره
اوتار: يعني صح!
عز مش عارف يقولها اي واي كلام هيقوله مش هيبقى مقنع فاق من شروده على الم نزل على وشه بعنف لدرجة انه سمع في الأوضة بصلها بصدمه وعدم تصديق
اوتار: يمكن.. يمكن تفوق...يمكن ترجع لوعيك.... دي قد عيالك دي بنت قد عيالك انت ضحكت عليها؟ ولا اشتريتها؟ ولا مهددها ولا اي انت عملت اي (صرخت فيه)عملت ايه يا عز
عز بيحاول يتمالك اعصابة وهي لاحظت عروق رقبته اللي برزت وسنانه اللي طرقعت وبصلها بغضب وهدوء ما قبل العاصفة: انا معملتش علاقة معاها وهي بالنسبة ليا بنتي سواء انتي رضيتي بكدا ولا لا انتي ازاي فجأة بقيتي بالشكل دا والقسوة دي ازاي
اوتار بعدت نظرها عنه
عز مسكها: متبصيلي ازاي بعد كل دا تصدقي وببساطة كدا اني خنتك انا مش متخيل
اوتار قلقت من شكله: عايزة اقابلها
عز بصلها
اوتار بصتله بنظرة مواجهه: عايزة اقابلها ودلوقتي
عز ارتبك بس مبنش عليه وهز راسه بإيجاب وهو متعصب بس بيحاول يتمالك نفسه
مشيت معاه وبصت لأيدها اللي وجعتها بسبب الألم ومستغربة من هدوءه هي نفسها مستغربة ازاب مدت ايدها عليه
عز:خلي بالكوا على اسلام
فلورا:هو بيلعب مع ديما بس هتروحو فين
عز:مشوار
مشي وچيمس بص لفلورا:هو ابوكي خده احمر ولا انا بيتهيقلي
فلورا بصتله:هو عشان ابيض بيبقى وشه احمر في الشتا اي يعني
عز:بس دا خد واحد يا روحي لا شكل امك مسيطرة شكل عليتكوا كلها مسيطرة حسبي الله ونعم الوكيل
فلورا عضته وهو صرخ بألم بعدت وهي بتضحك
عز خدها عند رشا وهيخبط بعدت بصلها بإستغراب:متخبطتش...انت معاك المفتاح..ومش هدخل معاك سيب الباب مفتوح ومتقولش اني معاك
عز بصلها وقلبه دق بعنف هو عارف تصرف رشا وعارف اي اللي هيحصل اتعصب:انتي جيباني هنا علشان مش هتدخلي؟
اوتار بصاله:ادخل وملكش دعوة بيا
عز دخل وهو بيدعي رشا خرجت من الأوضة وشهقت بخضة:انت....خضتني مكنتش متخيلة انك هتيجي تاني النهاردا
عز:انتي اي اخبارك؟
رشا قربت وهو بعد:الحمد لله يا حبيبي انا كويسة انا اتضايقت منك بس انا كويسة لأنك جيتلي هنا
اترمت في حضنه وباست خده وهو بعدها واوتار بتراقبهم بضيق
رشا:بتبعدني ليه يا عز انت لسة زعلان مني....انا مقصدتش اضايقك
عز مش عارف يقول اي
رشا:انت شكلك تعبان تعالى ريح شويه تعالى انت بتحب تنام في حضني زي منا بحب ومبيجليش نوم غير في حضنك تعالى يا حبيبي
عز زأها:رشااااا خلااااص
رشا بصوت مهزوز:مالك يا حبيبي مالك مشكلة مراتك؟انا هحلها لو عايزني اروحلها واقول اني بنتك زي مبتقول انا مستعدة
اوتار:لا مفيش داعي..
رشا استخبت ورا عز بخوف
عز غمض عينها بضيق:اوتار واللهي محصلش حاجة بينا
رشا:محصلش حاجة يا مدام...
اوتار قلعت الخاتم الألماظ اللي كان جايبهولها وشدت السلسلة اللي من نفس نوع الخاتم من رقبتها اتقطعت وحطته في ايده:هستنى ورقتي...في بيتي القديم بيت بابا....
عز بغضب:بيتك القديم دا اي ان شاء الله هتقعدي مع زياد
اوتار:دي حاجة متخصكش طلقني يا عز لو قلبك فيه شوية رحمة
عز بعد ايد رشا اللي على كتفه وحاوط وش اوتار:اوتار....حبيبتي اسمعي....محصلش حاجة كل الحكاية ان اهلها ماتوا في حادثة باباها كان صاحبي كانت منهارة ووحيدة مكنتش عارفة تروح فين ولا تعمل اي حسيت انها فيها منك لما كنتي محتاجة حد جانبك وساعدتها تحتفظ بالشقة وبقيت اشوف طلبتها مقولتلكيش علشان واللهي كنت خايف الشيطان يلعب في دماغك بالله عليكي افهمي انتي عندك ثقة فيا انتي عندك ثقة في تصرفاتي اوتار هي فاكرة انها بتحبني لمجرد اني بس اهتميت بيها وحست انها ملهاش غيري اوتار واللهي مفيش اي حاجة اقسملك بالله انا معملتش حاجة تخليني افقد ثقتك بالعكس انا كنت واقف جنبها
رشا بدموع:بس انا بحبك...واللهي بحبك بجد...متسيبنيش...
اوتار بصاله وشايفة الصدق في عيونه
رشا مسكت ايد اوتار:بالله عليكي متخليهوش يبعد عني....انا مش هعرف اعيش من غيرو انا مستعدة اعمل اي حاجة
عز زأها وصرخ فيها:خلاااص بقى ابعدي عنها
رشا اختل توازنها ووقعت في الأرض بإنهيار بصتله وهي بتفكر تعمل ايه وصرخت بألم:عععععز الحقنيييي ابني ابني هيموت
اوتار اتصدمت وبصتلها
رشا انهارت في العياط:ععز الحقني ابنك...ااااه بطني وجعاني الحقني
اوتار قربت منها بصدمة:انتي...حامل؟.....عز بسرعة وديها على المستشفى
عز بص لرشا بغضب وسحبها بعنف ضربها بالألم:لو مبطلتيش اللي بتعمليه دا انسي انك تشوفي وشي تاني فاااااهمه
اوتار صرخت فيه:انت اتجننت
عز:هي اللي اتجننت هي مش حامل هي مش حاااامل
رشا حاطة ايدها على بطنها بألم:ااااه....حرام...عليك ي عز....انا بحبك...
اوتار كلمت الدكتورة بإرتجاف انها تيجي استنوا لما جت ودخلت الأوضة تكشف على رشا
عز مسك ايدها: اسمعيني انا معملتش اي حاجة زي كدا... انا بحبك وهفضل طول عمري احبك انتي حبي الأول وحبي الأخير يا اوتار
اوتار: لو كانت حامل فعلآ فأنت خسرتني يا عز....
الدكتورة طلعت على وشها علامات حزن
اوتار: خير يا دكتورة؟
الدكتورة: هي متعرضة لأجهاد كبير نتيجة الحمل
رشا ابتسمت وهي على السرير وهي بتفتكر
Flash back
رشا: ارجوكي قولي اني حامل انا اهلي ضربوني وبهدلوني بصي الكدمات اللي في ايدي وفي ضهري قوليلهم اني حامل يمكن يكون في قلبهم رحمه ويعرفوا اني ممكن اخلف وانا هعمل العملية اللي تخليني اخلف ارجوكي...
back
الدكتورة: يا ريت تخلي بالكوا منها ومتتعرضت لأي اجهاد ويا ريت اهلها يقفوا جنبها
اوتار بصت لعز ودموعها خدت طريقها على خدها
عز كان مصدوم رشا على علاقة بحد!!
اوتار: انا هستنى ورقتي يا سيادة اللوا....
هتمشي عز سحبها:لا انتي مش هتمشي يا اوتار اقفي واسمعي
دخل لرشا وقفل الباب واوتار كانت هتمشي بس بس استنت جزء كبير جواها بيقولها عز مستحيل يكون بيكذب مستحيل يبص لحد غيرك بس ايه اللي شيفاه وايه اللي بيحصل دا؟
رشا بعدت من على السرير بخوف
عز بغضب:انتي حملتي من مين؟
رشا هزت راسها بنفي:مش من حد..
عز:وحيات امك
رشا بدموع:هي مشيت
عز:اه مشيت بسببك
سحب شعرها:انتي حامل من مين وازاي دا حصل
رشا انهارت في العياط:مش حامل من حد مش حامل انا محبتش ولا هحب غيرك
عز بغضب:انتي هتستهبلي يا بت الدكتورة قالت انك حامل وانا وانتي عارفين ان مفيش حاجة حصلت بينا
رشا بدموع:قولتلها تقول كدا عشان اهلي كذبت وخليتها تكذب....سامحني وارجع معايا زي الأول انا اسفة انا بحبك
عز زأها بعنف:ابعدي عني انتي كدا بترديلي اللي عملته معاكي
اوتار دخلت
رشا بصدمه:انت قولت
عز:سمعتي ولا لسة اعمل اي تاني مش عارف
اوتار بصاله وباصة لرشا
رشا بدموع قربت منها وركعت على ركبتها:انتي باين عليكي طيبة....متخليهوش يسيبني انا مليش غيره انا مليش غير عز في الدنيا دي
اوتار بصتلها وهي بتفتكر
Flash back
اوتار ساجدة:يا رب ساعدني انا مليش غيره يا رب متخليهوش يتخلى عني يا رب ارجوك بلاش تخليه يتخلى عني..
back
عز سحب شعر رشا وضربها بالألم:اخررررسي بقى كفاااااية هموتك
رشا انهارت في العياط وخبت وشها:ابوس ايدك بلاش تسيبني انا مستعدة اعمل اي حاجة انا مكنش عندي حاجة اديهالك كنت مستعدة اسلمك نفسي كنت مستعدة اسمعك في اي حاجة حتى لو على حسابي صدقني....كنت هبقى ملكك كنت
عز بغضب:اخرررسي بقى انتي غبية انتي بتقولي اي انتي فكراني بساعدك عشان طمعان فيكي عشان مستني منك مقابل انتي مبتفهميش يا بت انتي
اوتار زأته:سيبها بقى ابعد عنها هي خايفة
رشا اتألمت بسبب شعرها اللي ماسكه عز:حاااسب...
اوتار:سيبها يا عز ابعد عنها
عز زأها وقعت في حضن اوتار وبصتلها وابتسمت:انتي طيبة اوي
اوتار بصالها مش عارفة ترد
رشا:ماما كانت طيبة كدا بردو....كانت بتحبني وتخاف عليا...بالله عليكي متخلنيش ابقى لوحدي...متخلنيش احس اني مليش لازمة انا غبية مش هعرف اشتغل مش هعرف اعيش لوحدي
بصت لعز اللي الغضب باين عليه وحضنت اوتار وهي بتستخبى فيها
اوتار طبطبت عليها وبصت لعز
عز:يلا يا اوتار
اوتار مسحت دموعها
عز بغضب:بقولك يلا
اوتار:و...وهي...
عز:هي انا مش عايز اشوف وشها تاني بعد اللي عملته دا
اوتار:وهتسيبها كدا...
عز:انا مش ناقص غباء دي مفيش تعاطف معاها
رشا عيطت اكتر
اوتار:دي زي بنتك...
عز بصلها بتهكم:امممم صح زي بنتي
رشا بصتله بدموع وخجل
اوتار بغضب:يعني هتسيب بنت لوحدها
عز:اوتار اخرسي انتي بالذات تخرسي انتي مصممة تخلقي مشكلة بينا وخلاص مشكلة من مفيش
اوتار بصتله
عز:مش دلوقتي عرفتي اني بريئ؟خلصتي اتهاماتك خلاص بعد اذنك بقى انا هغور في داهية ويا ريت تجيبي اسلام وتروحي على البيت
رشا مسكت في اوتار جامد بدموع بصتلها وهزت راسها بنفي

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سراج بيلعب مع يحيى والباب فجأة بقى يرزع
يحيى:اي دا
سراج ضحك لأول مرة من فترة الضحكة دي:لا يا حبيبي دي ماما متخافش بقولك اجري استخبى فوق
يحيى:ليه
سراج:علشان عايز اصالح ماما ونرجع نعيش سوا
يحيى ابتسم وطلع على فوق بسرعة وسراج فتحلها زأته بعنف كان هيقع
غرام:فين ابني؟خدته انت فاكرني هسيبهولك يا خاين يا قذر انت
سراج سحبها عليه وحاوطها وهو مركز في عينها
غرام بلعت ريقها بصعوبه
سراج:وحشتيني
غرام زأته:ابعد عني اياك تفكر تحط ايده عليا مبقاش حقك يا ابن عمي
سراج اتضايق وبصلها:انتي مراتي
غرام:فين ابني يا سراج
سراج:مش هنا
غرام:وديته فين يا سراج
سراج:مش هتشوفيه غير لما نتكلم
غرام:نتكلم في اي يا سراج؟؟
سراج ضحك:انتي ليه محسساني انك بتعايريني بأسمي
غرام:فييييين يحيى
سراج:دي مش طريقة دي
غرام:انت لو فكرت تاخده مني انا هقلب الدنيا عليك فاهم
سراج بصلها ومستغرب لهجتها قرب سحبها في حضنه وهمس:انا بحبك
غرام بتزأه:ابعد عني وكفاية كذب وقرف انت مبتزهقش يا اخي ابعد عني انت مبقتش جوزي وانا دلوقتي مش من حقك
سراج :تتجوزيني؟اقبلي يا غرام ونرجع نعيش سوا مع ابننا
غرام:انت خنتني انت خاين وانا مستحيل اعيش مع خاين
سراج:اقسملك بالله كانت مهمة يا غرام صدقيني
غرام:انت بتكذب انت قربت منها انت كنت شايفني عيلة كنت بتتكلم معاها عليا مش هي اللي بتفهمك
سراج:دي خلاص مبقاش ليها وجود افهمي بقى انا كنت متعصب منك تمام بس عشان اي
غرام بصتله
سراج قرب منها زأته وهو مسكها اجمد وبيقرب ارتجفت وصرخت فيه بخوف واضح:ابعععععععد عني انت اتجننت اببعععععععد
بتزأه وبتضربه وهو سابها وباصصلها بحزن:انتي معندكيش اي ثقة فيا وشيفاني دايمآ الوحش اللي يتخاف منه ودا كله ليه فات اد اي على جوازنا يا غرام فات اد اي على اول يوم جواز لينا لما كنت سكران كنت سكران غلطة زي دي انا اتعاقبت عليها ولسة بتعاقب عليها مش حرام ووقتها انتي كنتي مراتي
غرام:ومش حرام اللي حصل وقتها انت دمرتني ومش حرام اللي حصل بعد كدا عيشتني معاك في خوف وخيانة كنت خانقني علشان خايف اخونك زي منت خاين مش كدا علشان انت فاكر ان الكل زيك والخاين عمره مبيأمن لحد
سراج:حبيبتي...اسمعي بس..
غرام:اياك تقول حبيبتك انت بتكذب عليا ولا على نفسك؟؟ ودلوقتي انا مش جاية هنا علشانك انا عايزة ابني عايزة الحاجة الوحيدة اللي مهونة عليا
سراج:دا ابني انا كمان وابسط حقوقه يعيش متوازن بين اب وام
غرام صرخت فيه:هو فين الأب دا؟فين الأب اللي وقت منحتاجة مكناش بنلاقيه
سراج بغضب:غرام معما حصل متنكريش الحلو انتي في اي وقت كنتي عيزاني كنتي بتلاقيني
غرام:مبقاش فارق معايا
سراج بصلها:انا بحبك
غرام:انا بكرهك
سراج مستغرب من نظراتها الخالية من اي حب
غرام:فين ابني
سراج:فوق...فوق يا غرام في اوضته كان مستني اننا نرجع لبعض
غرام بان عليها التوهان:يحيى اكتر واحد هيعاني...
سراج سحبها:انتي في ايدك تخليه يفضل مع ابوه وامه غرام محدش هيفضل مستحمله غير ابوه ومحدش هيخاف عليكي قدي صدقيني
غرام زأته:متحاولش يا سراج
جريت على فوق ووقفت فجأة بألم حطت ايدها على بطنها بألم:ااااه....
سراج جري عليها:غرام مالك في اي
غرام حاطة ايدها على بطنها بألم ووشها احمر ومشيت فتحت الباب شافت يحيى نايم على السرير قربت قعدت بألم جنبه وهي بتحركه بألم:يحيى...قوووم...
يحيى قام:ماما في اي مالك..
غرام:مفيش يلا هنمشي يلا
يحيى حط ايده على بطنها:النونة كويسة؟
سراج:نونة؟؟
يحيى ابتسم:انا عرفت قبلك ماما حامل
غرام:يحيى اسكت ويلا قوم
سراج ابتسم:انتي حامل؟بجد؟...ازاي تجري وتنفعلي بالشكل دا وانتي
غرام قاطعته:ملكش دعوة بيا مين اللي حامل انا ولا انت
سراج:مش ابني او بنتي الله اعلم ولا انتي حامل كدا مع نفسك
غرام بصتله بغضب بيتحدى المها
سراج:اهدي وروقي كدا مقصدش
يحيى:جدو كان عايز يموت نونتك كمان
سراج بصله بعدم فهم:اي
غرام بتحاول تهدي نفسها وبتدعي ميكونش حصل للطفل اي مضاعفات
يحيى:هو كان عايزها تروح للدكتور ويموته وكان هيضربها
سراج:غرام الكلام دا بجد؟
غرام ساكته
سراج:انتي لازم تبقي هنا دلوقتي ارتاحي وانا سايبلك البيت ها وفي هدوم هنا حبيبتي غيري وارتاحي شوية
غرام وقفت ومسكت يحيى:يلا يا يحيى يلا
سراج:غرام
غرام سحبت يحيى بهدوء ونزلت وسراج وراها شاله وهي لسة هتتعصب بصلها:اهدي هوصلكوا
مكنش عندها فرصة تعترض وسكتت ركبت ورا مع يحيى ومن وقت للتاني سراج بيسرق النظر ليها في المراية

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

روز بتضحك وبتجري:مش هتمسكني بردو
غيث:رووووز تعااالي
روز بتضحك وبتجري خبطت في نادر بعدت بقلق
نادر بصلها للحظات ابتسم ورجع شعرها لورى:خلي بالك يا قمر متستهونيش باللي انتي فيه
روز بعدت ايده
نادر بص لأيده وبصلها
روز بصتله بإستحقار وجريت بعيد عنه وغيث مسكها وضحك:مسكتك
روز بصتله بقلق
غيث قلق:مالك يا حبيبتي
روز حضنته جامد واتعلقت في رقبته
غيث استغرب:مالك يا حبيبتي
نادر وقف ورا غيث قدامها وهي دفنت وشها في رقبه غيث:خدني على اوضتنا
غيث ضحك:طيب ماشي اهدي طيب
شاله ولف شاف نادر فهم سبب قلقها بس اتجاهله وطلع
نادر:هحرق قلبك...زي......زي محرقتني....
مرڤت:مين دا اللي يقدر يحرق حبيبي
نادر ابتسم وسحبها:مين يقدر يحرق القمر دا
مرڤت ابتسمت وهو باسها
غيث نزل روز على السرير وباس ايدها وهي ابتسمت طبع بوسة تانية على ايدها وهي بعدت ايدها بخجل:اي يا غيث
غيث ابتسم ومسك ايدها حطها على وشه:بحبك
روز لمست وشه بحنان:انا اللي بحبك وبموت فيك كمان...بحبك اوي بكل حاجة فيك بملامحك الجدية وضحكتك اللي بتسحرني بحبك
غيث ابتسم:ربنا يديمك ليا يا حبيبتي
روز:صح مقولتليش اي رأيك في الفستان دا
غيث:تحفة عليكي يا روحي
روز ابتسمت:بابا كان جايبهولي في عيد ميلادي اللي فات
غيث ابتسم:جميل
روز شردت بحزن
غيث لاحظ وهو عارف السبب وحضانها بصتله وابتسمت وهو بادلها الإبتسامة:عارف بتفكري في اي
روز:وحشوني اوي...بس انا موحشتهمش...انا مفرقتش صعبة اوي لما تعيش مع ناس انت مش فارق معاهم...صعب تبقى معاهم علشان صعب على قلبك يبعد مش علشان بيحبوك كل واحد فيهم اتلهى في حياته...كل واحد انشغل بحياته هو اتجوز وهي اتجوزت مستنية وانا فين من دا كله....حتى انا انسانة مش صالحة واخري اني اتجوزت عرفي و
غيث بصلها بضيق:روز جوازنا دلوقتي رسمي وانا هفضل محافظ عليكي لحد ميتعملك فرح لحد متبقي راضية
روز:متضايقش انا معنديش غيرك اتكلم معاه صحابي اتخلوا عني اروى وسامح...سامح...
دموعها نزلت مسحتها بوجع
غيث:ليه طردتيه قالك اي انا كنت شايفك من بعيد بس مقدرتش اسمع
روز حضنت غيث جامد وكأنها عايزة تحس بقربه اكتر
غيث:قالك اي؟
روز:كان عايزني استغلك واخد منك فلوس...كان عايزني اغريك...وفكر فيا بطريقة وحشة مكنتش متخيلة انه ممكن يعمل معايا كدا
غيث:دا واحد ابن ******* وانا مش هسيبه
روز بعدت عنه بضيق
غيث سحبها في حضنه بضيق:اسف مقصدتش اسف مخدتش بالي بس انفعلت
روز:سيبه هو بعد وخلاص بلاش تأذيه ..صح يا غيث مين اللي ضرب احمد جوز امي انت ولا نادر؟
غيث ابتسم وبصلها بنظرة خبيثة
روز:امممم انا فهمت غيور اوي انت
غيث:اتجننت لما عرفت انه مد ايده عليكي طب اعمل اي طيب انا مبعملش كدا دايمآ
روز باست خده وهو هيقرب جريت وضحكت:قولنا ايه دا انت لسة قايل
غيث:لااا بقى انا في حياتي كلها مجرتش الجري اللي جريته وراكي
روز ضحكت:علشان خاطري
غيث:علشان خاطرك اي انتي جاية تعيشي طفولتك هنا
روز ملامحها اتغيرت والواضح ان كلامه وجعها وهو لعن نفسه ابتسمت وقربت قعدت قدامه:اسفة...كنت بهزر....انا قدامك اهو...
غمضت وهو حضانها بضيق وهمس:انتي مراتي ومش بس كدا انا بحبك وقربي منك متعتبريهوش فرض عليكي فاهمه انا وعدت نفسي يا روز
روز هزت راسها بإيجاب:فاهمه...وانا بجد بحبك
غيث بعد عنها فجأة وهي استغربت وهو ابتسم بخبث:لو بتحبيني بجد يبقى تمسكيني انتي المرة دي
روز وقفت وضحكت:انت جاي تعيش طفولتك هنا
غيث ضحك:تصدقي واضح كدا جري وهي جريت وراه
كريمة حطت ايدها على دماغها علامة على الصداع وهي بتضحك:ربنا يهدي انت معندكش حل وسط يا ابن الكيلانب
جواهر:انتي عاجبك المسخرة دي
سلوى:اي المشكلة يا ماما هما بيلعبوا
عمار ابتسم بتهكم
نادر قرب وهو بيشرب خمرة:اممم بيلعبه واي يعني متيجوا نلعب معاهم
عمار ابتسم بخبث:صح تعالوا نلعب استغوماية
وليد:فكرة
شاكر:انتو اتهبلتوا ولا اي
مرڤت:واي المشكلة يا خالو
سوزي:سيبهم يا شاكر
نادر نادى:يا جمااااعة استنو
غيث وقف بإستغراب وروز وقفت جنبه ونزلوا وغيث بص لنادر:افندم عايز ايه
نادر:اخوك رايق اوووي النهاردا وعايز يلعب معاكوا
غيث بعدم تصديق:نعم؟تلعب مع مين؟
نادر بص لروز:معاكوا
غيث ابتسم بتحدي:تمام بس مفتكرش انك قد اللعبة دي
نادر:متخافش مني
غيث:مش خايف منك انا خايف عليك يا اخويا
نادر ضحك:طيب يا سيدي انا قدها يلا مين اللي هيدور
غيث:بيتهيقلي عمار هو فاشل في انه يداري اللي بيعمله..اممم اقصد في انه يستخبى
روز ملاحظة ان كلام غيث واخد اتجاه تاني:غيث...
غيث بصلها
روز:انا مش عايزة العب...انا هروح اوضتي...
نادر:بتخافي ولا اي دي مجرد لعبة
روز غمضت عينها بضيق:نبرة صوته بتسببلها ارهاق نفسي قربها منه بيخليها تعاني شخص مش طبيعي
غيث حضانها:روز مبتخفش وانا معاها.. نلعب جيم بس
روز هزت راسها بنفي
عمار:يلا غمض والكل بدأ يستخبى وغيث خد روز عند الممر واستخبوا في صندوق الملايات
روز ابتسمت
غيث ابتسم:اي
روز:كنت فاكرة اني هبقى لوحدي
غيث:ودا معقول
روز بصتله كانت عايزة تقوله على نادر وازاي بتخاف منه بس سكتت هو اخوه واللي خلاه يسكت على جرايمه دا اكيد بيحبه...
غيث:مالك يا روزي
روز ابتسمت:مفيش يا حبيبي
غيث ابتسم:الجو هنا رومانسي
روز ضحكت وهو كتم بؤها:اسكتي هنتفضح
هزت راسها بإيجاب وهي بتكتم ضحكها

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عمران فتح الباب وشاف غرام ماسكة في اي يحيى اتعصب:عمالتي اللي في دماغك
غرام مردتش وهتدخل شدها بعنف:بكلمك
غرام بألم:انا تعبانة يا ريت نأجل اي نقاش دلوقتي
عمران:تعبانة مالك
غرام:بطني وجعاني...حاسة اني....حاسة اني ضغطت على نفسي زيادة وابني...مش كويس
اتفاجأت بعمران بيبتسم بصتله بصدمة:للدرجة دي
عمران:واكتر
غرام شمت ريحة الخمرة اللي بتكرهها وبتقرف منها سحبت ايدها بعنف ومسكت يحيى:يلا هتيجي معايا
يحيى:زهقت هقعد العب مع جدو
غرام بصت لعمران وهزت راسها بنفي:جدو مش كويس مش هيلعب
عمران:تقصدي اي بمش كويس؟؟
غرام:اقصد...تعبان
عمران بغضب:انا كويس انتي اللي تعبانة تحبي اوريكي انا ازاي كويس
غرام بعدت وحست انه بيتلكك لضربها هزت راسها بنفي وبعدت:هما فين....جدو...وماما وايان ...
عمران بشيئ من التوهان واللامبالاة:راحوا يشوفوا خطيبة ايان وانا متحركتش علشان سيادتك لما تيجي
غرام:علشان تعرف تشرب انت سكران
عمران بغضب:باااااات انتي انا مش فااقصك لا انتي ولا امك
غرام:تقدر تروح وراهم..
عمران:وهو انتي اللي هتمشيني؟؟
غرام هزت راسها بنفي وهي بتحاول متدخلش في اي نقاش معاه
عمران بصلها بغضب وكلام عشق بيتعاد في ودانه ازاي هي شيفاه شخص معندوش رحمة لدرجة انها تشبهه بجوز امها
غرام:يلا يا يحيى...
عمران:مقولت هيقعد معايا انتي عايزة اي انتي
غرام هزت راسها بنفي:مش عايزة حاجة....انا هطلع اوضتي
طلعت بسرعة ونامت على السرير بألم وهي قلقانة من تصرف عمران ومن شربه اتصلت بأيان:الو ايان...
ايان:الو يا حبيبتي انتي كويسة رجعتي؟
غرام:انا خايفة بابا سكران وحاسة انه هيعمل حاجة حاسة انه هيموت ابني...
ايان:انتي اتجننتي؟لا طبعآ اكيد انتي غلطانة
غرام:ايااان هو سكرااااان انا مش هكذب يعني وممكن يعمل اي حاجة
ايان:طيب اقعدي مع اختك وانا جاي ها
غرام........

#استودعكم_الله


موعد البارت الجديد الساعة ( 2 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية هنا التقينا الحلقة 11 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية هنا التقينا الحلقة 12  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية هنا التقينا ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-