رواية هنا التقينا الحلقة السادسة 6 | روايات ندى محسن ( نووودى )

نقدم اليوم احداث رواية هنا التقينا الحلقة السادسة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية هنا التقينا كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية هنا التقينا pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية هنا التقينا الحلقة 6 | روايات ندى محسن ( نووودى )



هنا التقينا الفصل السادس

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
الحلقة 6
للكاتبة /ندى محسن عوض الله♕Noody♕

روز بإنهيار:انت بتموته سيبه غيييييث ابعد عنه حرام عليه
ضربته بعنف وسامح زأه بعنف بعدوه بالعافية
غيث بص لعامر بكره
عامر وقع في الأرض بيتنفس بالعافية
عائشة بتحاول تفوق عامر: عامر انت كويس
عامر ماسك رقبته وباصص لروز بغل وكره
روز كانت مصدومة منهم وبصت لأروى اللي قعدت بصعوبة: انتي قولتيلهم اي .. اي اللي حصل يخليهم يقولو اني....
سامح وقف وحضنها: اهدي اهدي
روز بدموع: انا مش عارفة اي اللي حصل مش فاهمه هما...
غيث سحبها ولكم سامح بعنف وسامح وقع في الأرض بينزف
روز مسكته بدموع: كفاية بقى كفاية ايه اللي بتعمله دا انت ليه بتتصرف بالشكل المريب دا يا اخي حرام عليك
غيث سحبها: يلا بينا ملكيش دعوة بيهم هما هيروحوا محدش هيأذيكي متخافيش
روز بصاله بدموع هي لو خايفة من حد خايفة من تصرفاته المريبة واللي معندهاش اي قدرة على تفسيرها
خرج وبص للحارس: وديهم على المستشفى
مشي وركبها العربية وهي بتعيط: انت مجنون انا بدل متكلم معاهم انت كنت هتموتهم انت اي معندكش دم ولا احساس يا اخي انت اي
غيث: تتكلمي مع مين دا كان هيموتك بصي لجرح دماغك وشوفي الدم وانتي تعرفي
بتمسح الدم بهدومها وهي بتعيط
غيث وقف العربيه وجاب مناديل وبيمسحلها الجرح بحنان
روز بصاله وهي مش عارفة تتوقع ردة فعله حست انها بتتعامل مع مليون شخصية في شخص واحد؟مرة كويس ومرة...صعب توصفه
غيث حط عليها لزقه:وجعاكي؟
روز بصتله:شوية
غيث سحبها في حضنه وهو دافن نفسه فيها بعدت وشها بقلق بصلها:مالك في اي؟
روز بصاله هزت راسها بنفي:مفيش....هو انت ليه متسيبنيش في حالي عايز ايه
غيث:عايزة تمشي؟عايزة تبعدي؟
روز بصتله والدموع في عينها
غيث حط ايده على خدها:مترددة
روز بصت في عينه بتركيز شافت لامعة غريبه عيونه كانت ملفتة جدآ يمكن تحاول تقرى حاجة فيهم
غيث قرب باس خدها:متحاوليش
روز انتبهت وبعدت نظرها عنه:عشان اياد...وعدته مش هسيبه..
غيث:بس كدا؟
روز هزت راسها بإيجاب مكنتش صادقة معاه شعور كبير خلاها تتمسك بيه مش فاهمه ايه هو نفس الشعور اللي كان مخوفها منه خلاها تتمسك بيه
غيث ساق طول الطريق بصاله بتابع ادق تصرفاته وصلوا عند القصر دخلوا وهي هتمشي في اتجاه اوضتها سحبها:اي؟
روز بصت لأيده:في ايه؟
غيث:هتبقي معايا
روز بصاله وهزت راسها بنفي
غيث:بقيتي مراتي ولا نسيتي؟
روز بتبعد:بلاش ترجع للمسئلة دي تاني بلاش....
غيث شالها وراح اوضتهم قفل الباب ونزلها
روز بعدت نظرها بقلق غير هدومه وشالها حطها في السرير بصتله:غيث....كفااية بقى تصرفاتك دي
غيث غطاها وسحبها في حضنه:اهدي مفيش حاجة مش هضايقك بس خليكي جنبي
روز مصدومة من افعاله وبصاله
غيث ضمها:انتي خلاص مراتي واول واحدة تشاركني اوضتي
روز بصتله بإستغراب:ازاي؟
غيث ضحك:اي زي الناس
روز:انت كنت على علاقة بمئات الستات وكنت متجوز فأزاي انا....
غيث قاطعها:ممكن بلاش اي اسألة
روز بصتله
غيث ابتسم بحنان وهي مستغربة غمض عينه ونام

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
👈Nada_Mohsen

سراج:يحيى
يحيى:امممم
سراج:هو انت ليه نايم جنبي
يحيى ضحك:اسيبك لوحدك يعني
سراج:والله انت ادرى
يحيى:نام بس وبطل تفكير في اي حاجة
سراج غمض عينه وهو بيفتكر
Flash back
غرام بصاله
سراج بيقربلها
غرام زأته:انا....عايزة اشوف يحيى هروح علشان لو صحي ميبقاش لوحده في الأوضة...هجيبه يبات معانا
سراج شدها:لأمتى.. لأمتى هتتصرفي بالشكل دا أمتى هتبقى عيزاني زي منا عايزك
غرام بصاله
سراج:انتي مراتي
غرام:متزعلش.....
سراج اتنهد بضيق
غرام حضنته:متزعلش بقى طيب معلش انا غبية
سراج بصلها وابتسم وضمها ليه:بحبك يا اميرتي الصغيرة بس خوفك دا بكرهه
غرام بصتله بنظرات مش مفهومه معرفش يفسرها
back
سراج قعد على السرير
يحيى حدفه بالمخده:متتخمد بقى
سراج:متنام هو انت مالك بيا ولا ناوي تذلني عشان هتخمد عندك
يحيى:لا متغاظ منك هو انت مبقتش تعرف تنام غير في حضن الرقاصة ولا اي
سراج بصله بحدة ووقف:شوف لو مامتك او اختك زينة برا فضيلي الطريق
يحيى:ليه
سراج:همشي
يحيى:بس بس بطل هبل
سراج بغضب:يحيى انجز خليني امشي
يحيى بغضب وقف قدامه:دا بجد بقى واحدة زي دي كلت عقلك؟
سراج لكمه بعنف
يحيى اتصدم
سراج خبط على باب الأوضة وخرج مشي نزل قعد على السلم بضيق وهو بيفتكر
Flash back
غرام: سراااااااج
سراج:يا مجنونة انتي بتصوتي ليه
غرام حضنته:بحبك وكل متتأخر عليا هصوت
سراج ضحك وشالها وهو بيلف بيها
غرام:سراااج بطل بقى دوخت والله نزلني
سراج ضحك ونزلها باس خدها:انا بعشقك
غرام:انا بموت بموت بموت فيك كدا انا مغرمة بيك اصلآ
سراج ابتسم:ربنا يخليكي ليا يا غرامي
back
غمض عينه بضيق خرج تليفونه ومش عارف يتصل بمين يساعده يتصل بمين يوصله ليها غمض عينه بحزن:وحشتيني بجد وحشتيني انا مطلقتكيش كنت عارف اني متراقب وعايز ابعدك بعدتهم اكتر من مرة لو مكنتش عايزك كنت طلقتك كنت سيبتك انا بس كنت عايزك بخير ليه محدش فاهمني ليه شايفين سراج دا شيطان اهلك مصدقوا يا غرام ايان وعمي محدش اتكلم معايا محدش حاول انا بحبك انا بحبك وبحب ابني...
حس بأيد على كتفه وقف:افندم
يحيى:حقك عليا....اطلع بقى
سراج:يا سيدي مفيش حاجة وانا ماشي
وقف وهينزل يحيى وقف قدامه:يبني خلاص بقى متبقاش قموص
سراج ضحك ربع ضحكة:يا عم ولا قموص ولا حاجة ولا زعلان منك سيبني بس
مشي ويحيى غمض بضيق
سامية فتحت الباب:مبدري؟
سراج قعد على الكنبة:مش ناقص
سامية:هو اي اللي حصلك في اي انا ابتديت اشك انك كنت بتستغلني يا سراج اتقلبت ليه معايا
سراج بسخرية :ابتديتي يعني مش متأكدة بس خلاص مبقاش ليكي لازمة غيث قرف منك مش كدا
سامية بصاله بصدمه:انت بتقول اي
سراج:مش عايزك تاني الصبح تلمي حاجتك وتروحي في داهية
سامية بصتله بصدمه وقربت منه:انت ليه بتعمل كدا انت عارف اني مليش ذنب بالله عليك يا سراج متعملش فيا كدا
سراج:هتغصب عليكي يعني؟
سامية:تت....تتغصب انت بتقول اي انت بتحبني وبدليل كدا انت اتجوزتني
سراج:مقربتش منك يا سامية عشان انتي لا تعنيلي اي شيئ
سامية بصدمه بصتله ودموعها نزلت بغضب:يا حقييير يا واطي يا زبااالة
سراج سحب شعرها:مش عايز غلط هاا لمي نفسك
سامية عيطت بإنهيار ودفنت راسها في صدره:حرام عليك انا اتغيرت علشانك انا مبقتش زي زمان متكسرنيش بالله عليك
سراج ساب شعرها بضيق
سامية بدموع قربت منه:انا تحت امرك انا بحبك وانت اللي خليت ليا بيت وخليتني اعيش صح انا مروحتش الكباريه من بعد متجوزنا وكمان انا مكنتش عايزة ولا حتى ناوية اروح انت اللي ودتني
سراج باصصلها
سامية حضنته:ارجوك...بالله عليك يا سراج بلاش
سراج اتنهد: صدقيني مكنتش عايز ءأذيكي بس غيث
سامية بدموع:انا مراتك دلوقتي وغيث ملهوش اي وجود في علاقتنا صدقني...
سراج:انا اسف....انا فعلاً غلطت مكنش لازم افكر بالشكل دا انا ظلمت الكل معايا..

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

روز فاقت شافت نفسها متحاوطة في حضن غيث بصتله وهو نايم وشعره نازل على عينه رفعت شعره ومحستش غير بيه بيلوي ايدها بعنف صرخت بألم:غيث في اي.....اااه حاسب ايدي
غيث سابها واتنهد:مخدتش بالي....وريني ايدك معلش....نسيت انك معايا
روز بصتله
غيث مسك ايدها وباسها:احسن؟
روز بصتله بقلق
غيث طبع بوسة تانية على ايدها وبصلها وابتسم:صباح الخير
روز:صباح الخير...بس انت ليه اتخضيت اوي كدا
غيث بصلها بتركيز:مش مهم
روز:بس ليه
الباب خبط
غيث:نعم
جابر:زينب جات سيادتك
غيث:تحضر الأكل يلا
جابر:امرك
روز بصتله
غيث فهم نظراتها:جابر مش هيتعدى حدوده معاكي مرة تانية اتطمني
روز هزت راسها بإستغراب:غيث...
غيث:اممم
روز:احنا هنفطر
غيث ضحك:اه حاجة غريبة؟
روز هزت راسها بنفي:مقصدش...
غيث:اومال؟
روز:اياد...ممكن يفطر معانا
غيث بعبوس:لا...
روز بصتله:بالله عليك حرام يفضل لوحده كدا
غيث بغضب:لا قولت لاااااا وبعدين انتي دلوقتي بتونسيه وبيحبك
روز بضيق:انت بني ادم مجنون فعلاً انا مش هفطر معاك وهفطر معاه هو
غيث صرخ فيها:رووووز انا عارف انا بعمل اي وجوده هيفتح علينا ابواب محناش قدها اياد لو خد على البيت هيبقى لعنة فعلاً
روز:لعنة دا مجرد طفل
غيث:بلاش تعارضي يلا روحي غيري عشان نفطر سوااا
روز خرجت بضيق ودخلت لأياد لقته واقف على سور البلكونه اتخضت وصرخت:اياد.....انزل.....انت اتجننت انزل
اياد ابتسم:انا هطير
روز:انزل يا اياد مفيش بني ادم بيطير
اياد:بابا طول عمره طاير انا هطير وهمشي ومحدش هيعرف يكلمني هو قالي كدا
روز:حبيبي انزل يلا
اياد بصلها بغضب:انتي نمتي عند بابا مش كدا بقيتي تحبيه وهتكرهيني انا مش عايزك ولا عايز حد مش عايز غيره انتو بتمنعوني عنه لييييييييه مش عايزينه ليه معايا ليه عايزني لوحدي
روز:اياد لو بتحبني بجد انزل ونتكلم انا مش فاهمه حاجة
اياد نزل:اطلعي برا
روز هتقرب
اياد صرخ:برااااااااا اطلعي برااااااا
روز بصتله بإستغراب وطلعت غيرت هدومها وهي مستغربة ونزلت شافت غيث بياكل بهدوء شاورلها على كرسي قدامه على الترابيزة الكبيرة والطويلة بقت بصاله بإستغراب
غيث:مقبلش وجودك معاه مش كدا
روز بصدمه:ليه....طب ليه
غيث:المتوقع انتي نسيتي انك نمتي في اوضتي؟
روز بإستغراب:بس دا طفل وكمان دا
غيث:هيفتكر انك فجأة هتكرهيه اللي بيقرب مني في دماغه انه بيكرهه روز اياد مش لازم ياخد على البيت
روز بإستغراب:بس ليه؟
غيث هز كتفه بلامبالاة
روز بصاله بضيق
غيث:متشغليش بالك يلا انا عندي شغل
روز بصتله:الشركة
غيث ابتسم وهز راسه بإيجاب
روز وقفت:وبعدين هتروح تقعد في كافيه *****وتيجي هنا تتغدى وتقعد وبعدين تروح على الكباريه وتاخد بنت وتطلع على الفندق بتاعك وبعدين ترجع البيت
غيث وقف قدامها رجع شعرها ورا ودنها:الواضح ان في متابعني اووي
روز بصاله
غيث حاوطها:بس اي رأيك في ذوقي؟؟
روز بصتله بدهشة
غيث:مش كل بنت احلا وارق واجمل من اللي قبلها
روز زأته بغضب وعنف:سااااافل
غيث ثبت وشها قدام وشه وعينهم مترابطة:مش عارف ليه..مش عارف حاسك بتغيري وانا مجربتش الشعور دا قبل كدا
روز:اغير؟ واغير عليك ليه؟
غيث:معرفش روز مش ممكن تحبيني؟مش ممكن تلاقيني وسط الزحمة دي ووسط القرف دا فترة.. زمن منتظر ومش هيأس عمري ميأست...
روز:مش فاهمه حاجة مش فاهمه وانت متتخيلش لما اكون مش فاهمه ببقى عاملة ازاي دلوقتي انا مش فاهمه حياتي
قرب باس خدها وهي شافت جابر وراهم بعدت:غيث....
غيث اتنهد وبص وراه:نعم
جابر وهو مركز على روز بضيق:العربية جاهزة
روز قلقت وبصت لغيث هزت راسه بنفي
غيث:متخافيش
روز بتهكم:مبخفش هو انا مجنونة دا مفيش حاجة تخوف هنا ولا تخلي القلب يقف
غيث:تعالي معايا
روز:واياد؟
غيث:مش هيتكلم معاكي النهاردا غير قبل النوم لما يفتقدك
روز بصتله وبصت لجابر
غيث:يلا
خدها وراحوا على الشركة وشافت اد ايه هو صرم وموظفينه خاضعين ليه شافت منه جانب تاني واد ايه هو بيتعب في شغله
روز قاعدة على جنب بتقرا المجلة الباب خبط
غيث:ادخل
السكرتيرة دخلت وبسرعة قربت باست خده:اسفه
روز برقت
غيث بص للسكرتيرة بتركيز وهي قربت حضنته:سامحني معرفتش اقابلك
روز بصالهم بصدمه
غيث ملاحظ نظرات روز وقرب من السكرتيرة وابتسم:انتي مرفودة
.....اتصدمت:ايه
غيث:برا
زأها وهي بصتله بدموع وخرجت
روز وقفت بضيق والدموع في عينها وهتخرج سحبها:في اي عملت اي
زأته:ابعد عني انت كمان عامل علاقات مع...مع موظفينك
غيث بصلها وابتسم:مش قولتلك بتغيري انا ولا ادتها معاد ولا اي شيئ
روز بدموع بصاله هزت راسها بنفي:كذاب
غيث حضانها:طيب اهدي طيب
روز عيطت
غيث اتفاجأ:روز؟
روز بتزأه:ابعد عني انا بقرف منك ابعد عني انا تعبت من اللي انا فيه دا انا قرفت
غيث باسها وهي اتصدمت غمضت عينها وهو بعد وابتسم:اهدي ومتفكريش في اي حاجة
ضمها بحنان:اهدي بقى
قعد على المكتب وقعدها على رجله وهي هتقوم حضنها:بس بقى اهدي
روز بتمسح دموعها:مينفعش اللي بتعمله هنا دا احنا في الشغل واي حد ممكن يدخل
غيث بصلها ومسك وشها:بيعجبني اوي فكرة انك اقتنعتي انك مراتي
روز بتمسح دموعها اللي كأنها مصدقت اتحررت
غيث هيقربلها زأته بعنف مسكها وبيحاول يبوسها ضربته بالألم اتصدم وهي بعدت بدموع حط ايده على وشه بصدمه:انتي ازاي تتجرأي...
روز بعدت عنه وهي بتعيط لحد موصلت عند الباب جريت بسرعة على برا وهو خرج استخبت في وسط الموظفين ونزلت في الأسانسير بسرعه وقفت تاكسي وركبت وهو بيدور عليها بغضب
روز بتعيط وهي بتتكلم في سرها:هو مكنش هيعديهالي مكنش هيسيبني مش لازم يلاقيني...بس اياد....يا رب ساعده وساعدني ونجيني منه
وصلت عند بيت امها ابتسمت وجريت خبطت على الباب
احمد فتح وبصلها:انتي؟
روز بدموع:فين ماما
احمد وسعلها تدخل دخلت وهي بتمسح دموعها
روز:ماما فين
احمد:في المستشفى هو انتي ليكي عين تيجي هنا بعد مالقذر اللي تعرفيه دا كان هيموتهم
روز:طب قولي مستشفى ايه
احمد:زمانهم جايين
روز قعدت وهي بتعيط
احمد :مكنتش متخيل انك تعرفي واحد زي دا بس اي اللي يجنن فيكي يخليه يتعلق بواحدة زيك مكنتش اعرف انك من النوع دا كنت فاكر ان وقاحتك وسفالتك مش هتوصل للدرجة دي
روز بصاله بدموع وصرخت فيه:ممكن بقى كفاية كفاااية كلام انت متعرفش حاجة
احمد:هو انتي ماشية بمبدأ خدوهم بالصوت
روز:انت ملكش دعوة بيا انا مستنية ماما
احمد ضربها بالألم ومسك شعرها بعنف ضرب رجليها وقعت وهي بتتألم وهو لسة ماسك شعرها وبيسحبها منه وهي بتصوت:كفاااية شعري سيبني
احمد ضربها بالألم بعنف:انا هاين عليا اموتك
مسك رقبتها بغل
روز بصاله بدموع والباب خبط اتنهد عدل شعرها ووقفها ومسك دراعها بعنف:مش عايز كلمة ها
فتح امها دخلت واتصدمت بوجودها:انتي؟
روز بدموع حضنتها:ماما انا اسفة انا والله معملتش حاجة والله ماما
شاورت على احمد:هو ضربني يا جامد هو ضربني
احمد مثل الصدمه:انتي اتجننت يا بت انتي جاية تتبلي عليا انا؟؟
روز:انت كذااب ماما والله هو كان هيموتني
عائشة ضربتها بالألم:اخررررسي يا قذرة يا عديمة الدم انتي تستاهلي كسر رقبتك
روز بدموع صرخت فيهم:انتو ليه مش حاسين باللي انا فيه ليه بايعيني
احمد باصصلها وبعد نظره
عائشة:مش عايزة اشوف وشك هنا تاني برا يلا روحي لعامر مش دا ابوكي البني ادم اللي رباكي واستحمل قلة ادب وبجاحة جاية تتبلي عليه
روز بصدمه:انتي....مش عيزاني بجد...
عائشة زأتها برا
احمد:استني بس استني
عائشة قفلت الباب في وشها:احمد لو سمحت خلاص انا مبقتش عيزاها
دخلت اوضتها بدموع
احمد غمض عينه بضيق
روز مسحت دموعها وهي بتعيط وراحت عند عامر
عامر فتح الباب واتصدم:انتي؟؟انتي بتعملي ايه هنا؟
روز حست بإنكسار لأول مرة:بابا...بالله عليك دخلني...محصلش حاجة بيني وبين غيث والله انا معملتش حاجة صدقني ومكنتش اعرف انه هيعمل كدا معاكوا بالله عليك هما طردوني ومش عايزة غيث يلاقيني بالله عليك دخلني
عامر:طردوكي
روز بدموع هزت راسها بإيجاب وحضنته بإنهيار:هو ضربني جوز ماما وهي مصدقتنيش
عامر حضانها:اهدي انا اول مرة اشوفك كدا اهدي تعالي ادخلي
دخلها وبيحاول يهديها باس جبينها وحضانها:بس اهدي خلاص اهدي
روز بدموع:متسيبنيش بالله عليك بقى انا مش هعرف اروح في حتة
عامر بصلها:فيفي زمانها جاية....
روز بصتله:يعني ايه.....يعني اروح فين طيب اقعد فين....مش معقوله هتسيبني في الشارع (انهارت في العياط)انت متعرفش انا شوفت ايه في بيت غيث انت متعرفش ازاي كنت بموت من الخوف
عامر:ابن اخوها كان عايزك وكلمني كذا مرة عنك وهي نفسها تجوزكوا منكتب الكتاب وتروحي معاه بدل مغيث مقربلكيش مش كدا؟
روز بصتله بدموع هزت راسها بنفي:لا...انا مبحبوش ومبحبهمش بكرههم اللي خدوك مننا
عامر:اسكتي وبعدين انتي فكراني غبي هصدق انك كنتي مع غيث اكبر زير نساء كام يوم ومقربلكيش انتي بتستهبليني
روز بصتله وهزت راسها بنفي وهي بتمسح دموعها
عامر:طيب تعالي معايا
مشيوا وقف تاكسي وخدها على مكان هادي
روز:طيب بنعمل اي هنا؟
عامر:متخافيش تعالي
روز هزت راسها بنفي:هو في اي ليه جبتني المكان دا وبعدين مفيش حد هنا...لو حد اتقتل محدش هيحس بيه...
عامر:انتي هبلة يا بت هموت بنتي مثلآ تعالي
دخلها شقة مكونة من اوضة وصالة بصتله حط المفتاح قدامها:على قدك يا دوبك باجيها لما يبقى ورايا شغل مش هتحتاجي تروقيها بس هما شوية ورق هتشيليهم وفي اكل وشرب واي حاجة ممكن تحتاجيها
روز ابتسمت:بجد
عامر:اممممم بجد وفكري في سعد هو عايزك
روز هزت راسها بنفي
عامر:يلا ارتاحي بقى
هيمشي مسكت في دراعه وهزت راسها بنفي:بس هنا ولوحدي.....انا خايفة بجد...
عامر:يعني عيزاني اقعد جنب سيادتك
روز هزت راسها بنفي:بس شوية اخد على المكان كأنك بتشتغل
عامر بعد ايدها:مراتي زمنها وصلت وانا مش عايز وجع دماغ اقعدي هنا بقى وحلي عني ووقت ميبقى عندي شغل هجيلك
خرج وقفل الباب وهي بتتفرج:صغيره...بس حلوة....
قعدت شافت تليفزيون ابتسمت وشغلته وشافت بني ادمين بتقتل في بعض غمضت بضيق وقلبت على الفيلم: هي ناقصة رعب
جابت كرتون وراحت المطبخ ابتسمت لما لقت اكل كلت وجابت بيبسي شربته
الباب خبط وقفت بإبتسامه:هو رجع...مهنش عليه يسيبني هنا
فتحت:بابا
اتصدمت بغيث واقف قدامها بغضبه وهيبته هتقفل الباب زأه بعنف وهي وقعت غمضت بألم:انت...انت اي يا اخي شيطان
غيث سحبها وهي بصتله بقلق اتنهد:بحاول ابقى هادي.....انتي فاكرة اني مش هلاقيكي وبعدين اي المكان دا في بنت تقعد هنا لوحدها
روز بصاله بقلق:بابا عارف وانت ملكش دعوة بيا....
غيث مسك وشها بعنف:بتعصبيني وبعدين دلوقتي انتي مراتي
روز عيطت بألم
غيث غمض بضيق:بطلي عياط...وبعدين مال شفايفك ووشك؟؟حد مد ايده عليكي؟ايه اللي حصل
روز انهارت في العياط:ابعد عني بقى سيبني في حالي بالله عليك انا مش ناقصة صدقني مش ناقصة خليه يسيبني هنا بدل متاخدني تاني ووقتها مش هيساعدني بالله عليك
غيث حضنها:طيب اهدي اهدي بس انا اسف حقك عليا
روز بصاله
غيث باس جبينها:خلاص انا السبب انا بضغطك بس غصب عني صدقيني غصب عني يا روز مش عايز كل دا يحصل صدقيني
روز:انت بتضايقني
غيث ابتسم:مش هيحصل ابدآ ابدآ تعالي نتفق اتفاق انا مش هضايقك ابدآ وانتي تبطلي تكرهيني ومتبعديش عني مش هخليكي خايفة مش هتحسي بحاجة
روز :انت بتضحك عليا....انا مش ههمك
غيث بيمسح دموعها:مش هيحصل مبضحكش عليكي انتي تهميني من قبل متعرفيني يا روز صدقيني
روز بصتله حضانها وهي عيطت
غيث بصلها:مالك بقى واي اللي حصل لوشك
روز:هو بابا مرضيش يقعد معايا وماما كذبتني لما قولتيلها احمد جوزها ضربني زي مكان بيضربني ومش مصدق ان محصلش بينا حاجة
غيث اتعصب
روز بصت لتحت:افتكر اني بنت مش كويسة
غيث:انتي احسن بنت في العالم تعالي
روز بصتله وهي قلقانة هي عارفة انه في كل الحالات هياخدها
غيث:تعالي معايا وصدقيني مش هتندمي
روز هزت راسها بإيجاب راحت معاه واول مدخلت القصر جريت على اوضة اياد لقته قاعد بيعيط قربت:حبيبي مالك
اياد:انتي مجيتليش تاني من الصبح
روز باست جبينه:معلش حقك عليا اسفة كان غصب عني
اياد:هتكرريها
روز بصتله:شكلها كدا لا شكلي هفضل مع القمر الصغنن اللي اسمه اياد
غيث واقف عند الباب ومبتسم بغموض (اللي هنموت ويتفك دا قربنا 🙂😂😂😂😂)

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سامية بتحضر الأكل بإبتسامه:دلوقتي العشا اذنت واكيد هيجي اكيد هيرجعلي
الباب خبط ابتسمت وجريت على الباب فتحت واتصدمت:غيث
..... ابتسم:حلوة الشقة مش كدا
سامية بعدت:غيث بيه...انت هنا ليه
غيث قرب:وحشتيني اصلك
سامية جريت على جوا مسكت التليفون بسرعة وهتكلم سراج سحبها من شعرها
سامية انهارت:غيث بيه بالله عليك
غيث مسك السكينة اللي على طبق الفواكه بجونتي وطعنها في جنبها شهقت بألم وهو ابتسم:عشان تخونيني وتسرقي ورق من مكتبي لسراج بس فكراني غبي؟كل اللي اديتهوله ورق مش هيديني بأي حاجه لأنه مزور
سامية دموعها نزلت وهو زأها وقعت على الأرض:س...سراج....
ابتسم وخرج مسكت التليفون وهي بتشهق اتصلت بسراج رد:اممم نعم...
سامية بخفوت:الحقني...قتلني....غيث.... قتلني الحقني انا بموت يا سراج...
سراج اتصدم
يحيى:في اي
سراج جري ويحيى معاه وصلوا وسراج شاف الباب مفتوح قرب من سامية بصدمه وحط ايده تحت رقبتها واذنه عند قلبها:ماتت.....
يحيى غمض بضيق
وفي اللحظة دي فريق كامل من القوات الخاصة بقيادة اللوا احمد دخلوا :.اعتقلوهم
يحيى بص لسراج بصدمه:حضرة اللوا احنا مقتلنهاش
سراج:اي الجنون دا؟
احمد لكم سراج وبصله بحدة :يلا اقبضوا عليهم واطلبوا الأسعاف
يحيى كان في حالة صدمه

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غيث دخل البيت
روز:غيث...
غيث ابتسم:نعم
روز:كنت فين....
غيث ميل راسه:اشمعنا
روز بصاله
غيث ابتسم:بهزر على فكرا كنت في الكباريه
روز بان عليها الضيق
غيث سحبها:بتغيري اووي
روز بصتله وحست قد اي هتتشل من غموضه وهو مبتسم
غيث همس:شايف في عيونك لمعة غريبة مش لقيلها تفسير
روز:بخاف منك بس عندي ثقة مش هتأذيني!بس خايفة
غيث ابتسم:اشمعنا مش هأذيكي
روز:حسيتك بتقولهالي بكذا طريقه
غيث:ازاي
روز:لما تقولهالي تاني هقولك
غيث ضحك:منا اقولهالك ازاي
روز:بتيجي بتلقائية
غيث:على فكرا مكنتش في الكباريه
روز بصتله بإستغراب
غيث:جااااابر دخله
دخل احمد جوز امها وكان مضروب وبينزف من كل حتة في جسمه وهي صرخت بفزع:اي دااا...
غيث ضرب احمد برجله في صدره وحط رجله على دماغه:انت اتجرأت وفكرت تقرب منها شوف انت بقيت ازاي شوف اي حصل فيك لما فكرت تمد ايدك على روز حرم غيث الكيلاني هتزحف على رجلك وتركع قدامها لسامحتك واتكتبلك عمر جديد لهتموت في اليوم الف مرة
احمد بص لغيث ومش قادر ياخد نفسه
غيث زأه برجله:يلاااا
روز مصدومه من اللي بيحصل وحست انها هيغم عليها
غيث:يلا
احمد زحف وصل قدام روز بصعوبه ومسك ايدها:سا...محيني....سامحيني....
غيث زأه برجله بغضب:ايدك الوسخة متلمسهاش
روز بصاله بصدمه
احمد دموعه نزلت بألم:سامحيني
غيث بص لروز وبص لأحمد:شكلها مش راضيه جابر خده
روز هزت راسها بنفي:لا لا انا مسمحاه
الدموع انهمرت:انت اي اللي عملته دا انت ازاي تتصرف كدا
غيث:روحه ولو عايز مستشفى يساعد نفسه توديه لبيته لمراته وترجع
جابر شاله:امرك
مشي وروز باصة لغيث بصدمه:انت ازاي بتتصرف بالطريقة دي....ازاي انت كدا
غيث:اتجرأ ومد ايده على مراتي عيزاني اعمل اي اعزمه على قهوة
روز بصاله بعدم تصديق وجريت على اوضتها
غيث قعد:ناقصة هي مش عارف انا ارضيكي ازاي مش فاهم اي نوع تفكيرك اي الشخص اللي يعجبك اعملك اي

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام بتتكلم مع عمران في التليفون:يعني اي
عمران:روحي مع اليكا وبس
غرام:يعني هنروح نتطمن على البيبي يعني ولا اي مش فاهمه وازاي هسيب حبيبي يحيى لوحده
عمران:انا هنتحر من غبائك اولآ هتروح تنزلي اللي في بطنك ثانيآ يحيى هيبقى مع يونس وانا واثق فيه هيبقى معاه كام يوم لحد متتعافي وتخرجي من المستشفى
غرام بغضب:انزل اي مش هعمل كدا
عمران:غرااااااام مش عايز اي مناقشة والا هجيلك وهتبقى غصب
غرام دموعها نزلت بضيق:انت ليه بتخنقني ومبتحبنيش انت لما تاليا حملت كنت فرحان وعملتلها حفلة وعزمت ناس كتير وغنتلها وكنت فرحان ولما ولدت انت كنت بتجيبلها هدايا وحاجات للبيبي اشمعنا انا لما حملت في يحيى كنت عايز تخلص منه غصب عني لولا ان كان في خطر على حياتي ولما ولدت محستش انك فرحان قولت يمكن علشان كنت صغيره ودلوقتي؟؟دلوقتي ليه بتعمل معايا كدا
عمران:عمرك مهتفهمي علشان غبية
غرام بدموع:انا فعلاً غبيه علشان بتأثر بكلامكوا وغبية علشان بتأثر بيكوا وبسامح
قفلت وقعدت تعيط
اليكا خبطت ودخلت:غرام....
غرام بصتلها
اليكا:مستر عمران كلمك ولا شو
غرام:كلمني....
اليكا:طب يلا بنمشي...
غرام حاوطت بطنها بقلق
اليكا:الموضوع كتير بسيط لا تخافي
غرام مسحت دموعها وهزت راسها بنفي:انا ابني مش هفكر ابدآ اني اخلص منه هفضل متمسكه بيه ولو ربنا مش رايد انه يجي يبقى....يبقى نصيب انا عمري مروح واقضي عليه مهما كانت الظروف
اليكا:بس غرام...
غرام وقفت وبغضب:خلاااص انا قولت اللي عندي ابني انا مش هخلص منه...
اليكا بصالها
غرام بصت لأليكا بنظرة قاسية:ابني انا المسئولة عنه ومن النهاردا هثبت انهم كانوا غلطانين....واني لما اسامحهم دا مش غباء....دا كان حب...

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سراج:انا عند موقفي اللي قتلها غيث كامل الكيلاني
يحيى:يا سيادة اللوا احنا روحنا لقينا الجثة هناك
احمد:واي اللي وداكوا في شقتها
يحيى بص لسراج وبعد نظره
سراج سكت وهو بيفتكر
Flash back
سراج:بطلي غيرة بقى
غرام:متكلمنيش انت بتاع اي تهزر مع تالا
سراج:هي مش اختك
غرام:مليش فيه
سراج سحبها عليه:يا شقي يا صغنن انت انتي بس اللي مراتي وانتي بس اللي ممكن اقول للكل يا ناااااس انا متجوز غراااام انا غرامي مختلف عن اي حد
back
احمد:اي علقت
سراج:دي مجرد واحدة....
يحيى بصله وهزت راسها بعدم تصديق
سراج:هي قالتلي ان غيث هو اللي قتلها
احمد بص ليحيى:دا حقيقة؟
يحيى:اه
احمد:انت سمعتها؟
يحيى بصله وبص لسراج
احمد:تحلف
يحيى:لا بس انا عندي ثقة في سراج هي اتصلت بيه وروحنا لقيناها مقتوله
احمد:خدوهم على الزنزانة
سراج زأ العسكري اللي هيمسكه:اي الجنون دا تاخدوا مين
احمد:دا القانون واياك تتعدى حدودك والا هتخسر
سراج بغضب:مش عليا دا من امتى دا الموضوع مش طبيعي
احمد:خدوهم
شدوهم بعنف وزاهم للزنزانه اللي فيها المجرمين الجنائيين وسراج هيتجنن صرخ:يا ابن ال ******** عملتها يا زباااالة غيث الكيلاااني انا مش هرحمك
يحيى غمض بغضب:اهدى بقى

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غيث دخل اوضة روز وهي قاعدة قعد جنبها
روز مش بصاله
غيث ضمها بحنان
روز:انت ليه بتتصرف بالشكل دا ليه....
غيث:بحبك
روز هزت راسها بنفي وركزت اتصدمت وشها احمر كأن الهوا خلص لا كانها نسيت ازاي تتنفس
غيث:بحبك بجد مش هزار مش عارف حاجة بس عارف اني بحب ابقى جنبك بحب اكلمك كنت بحب اتخفى واروح الكافيه اللي بتقعدي عليه مع صاحبتك وتمسكي في المجلة الخاصة بتاعتي كنت بحب تقربي تتكلمي كنت متطمن يوم الحادثة لما سيبتك تسوقي رغم اني عارف انك مبتعرفيش بس كنت متطمن لو مت وانتي جنبي انا راضي....حاولت احارب الشعور دا اضايقك اشوف الكره في عينك عشان حبي صعب عليكي عشان هتبقى لعنه بجد....بس معرفتش قررت وبكل بساطة اني اعيش معاكي اللعنة دي
روز كانت مصدومه بكلامه
غيث:تعرفي اني زير نسا بس انا عايز اي فكرة وحشة وخداها عني تغيريها اوعي تصدقي اني وحش بأي شكل ....مفيش واحدة في العالم تقدر تخطفني كدا زي مخطفتيني لما كنتي في الجامعة شوفتك بتضحكي مع صحابك قد اي كنتي جميلة قد اي كنتي بريئة بقيت اجي لدكتور الجامعة علي صاحبي علشان بس اشوفك
روز:انت بتكلمني انا؟انا حاسة اني بتكلم مع شخص تاني مش غيث الكيلاني
غيث:انتي متعرفيش حاجة المظاهر دايمآ كذابة بس.. انتي الوحيدة اللي مستعد اتشارك معاها لعنتي
روز:انت واعي؟
غيث:من يوم مشوفتك مش متأكد من الحكاية دي انا مبشربش خمرة ولا سجاير ولا اي حاجة بس عيونك قادرة تسكرني قادرة تسحب اي تركيز في عقلي صدقيني
غيث حضانها وهي تايهه مش عارفة تعمل اي مش عارفة تقول اي هي معندهاش خيار اصلآ
روز:غيث......
غيث حضانها:مش متخيلة انتي حضنك دا بيعمل فيا اي دا بالنسبة ليا حياه....
روز انهارت في العياط
غيث:روز...متعيطيش
روز:انت اول حد يحبني انا محدش بيحبني وانا تايهه مش هقدر اثق مش هقدر انا اتعامل معاك
غيث:عشان محدش داري بالنعمة اللي في ايده ازاي محدش بيحبك ولازم تثقي فيا
روز بصتله
غيث:انا معرفش انتي مريتي بأيه بس انا مستعد اسمعك في اي وقت في اي لحظه انا مستعد بإشارة انهي اي حد فكر انه يضايقك مهما كان مين
روز:انت بجد بتحبني ولا بتلعب بيا زيي زي اي واحدة يا غيث
غيث هز راسه بنفي:انتي مش اي واحدة واكيد انتي عارفة غيث مش مضطر يكذب وقولتلك انسي فكرة زير النسا اللي وخداها عني دي
روز ابتسمت وهزت راسها بإيجاب:عارفة مش مضطر تكذب...
غيث ابتسم وحضانها
روز:بس لو بتحبني عايزاك تثبت
غيث بعد بإستغراب:اثبت؟انا كلمتي اثبات وبعدين هل انتي كمان هتثبتي؟
روز هزت راسها بإيجاب
غيث:ازاي
روز:هتثبت انك بتحبني لما تقفل الكباريه وتبطل تتكلم مع ستات لما حبك ليا يساعدك تبقى حنين على ابنك لما حبك ليا يخليك رحيم شوية
غيث بصلها وابتسامه تهكم على شفايفه
روز:بتكلم بجد...
غيث:صح بتتكلمي
روز:مش ناوي تخليه فعل
غيث:انا مبغلطتش
روز:ولنفترض انك مبتغلطش ودا مستحيل انت بص ساعدت كام واحد يغلط يسكر ويزني
غيث صرخ فيها:رووووز اخرسي انتي متعرفيش حاجة
روز بضيق:انت مبتقدرش تسمع الحقيقه وعلاقتنا صعب تستمر بالشكل دا....وانا عايزة افهم
غيث بصلها اوي:يعني اي صعب تستمر؟
سمع صوت خطوات رجل بص للترباس لقاه مش مقفول سحبها بسرعة للحمام اللي في الأوضة وقفل الباب
روز:في اي يا غيث
غيث:هخرج وخمس دقايق وتخرجي فاهمه مش قبل خمس دقايق
روز:اي الحكاية دي انا مش فاهمه حاجه ومين اللي صاحي دلوقتي؟...
غيث بضيق:روووز اسمعي الكلام
خرج وهي اتنهدت بضيق:مش عارفة ماله دا شعاره كشر وكسر تكسب اكتر
خرجت شافت اللحاف اللي على السرير واقع في الأض واثار رجل بالطينة استغربت:اي دا؟؟؟غيث مكنش لابس جزمه...وحتى لو لبس فرجله مطبعتش على الأرض اي اللي بيحصل هنا يا ترى
غيث فتح الباب السري وزأه بعنف دخله ودخل الممر:انت اييييييه عايز ايه منها
.....ابتسم وبصله بغموض:عايز اي؟هو انت مش عارف عايز اي؟اقل حاجة دمها
غيث زأه بعنف:كفااااية بقى فوق لنفسك حرام عليك انا خلاص تعبت بسببك انت اي يا اخي
.....بصله وهو سكران واتكلم بدموع في عينه:ليه قتلتها....ليه.....انت بتحب البت دي مش كدا جبتها هنا زي منا جبت.....
انهار في العياط:زي مجبت ايمان
غيث اتنهد بضيق:نادر فوق لنفسك وشوف اي اللي حوالينا شوف تصرفاتك شوف ممكن نوصل لأيه
نادر بصله بغضب وملامحه جامده لكمه بعنف
غيث مسك فكه بألم وبصله بغضب:انا قرفت منك وصدقني هبطل احميك
نادر:تحميني؟؟تحميني من ايه (صرخ فيه)حااااابسني زييي زي اي حيوان عندك وتقول تحميني ايه الفرق بين السجن وبين اللي انا فيه هنا اييييييه الفرق
غيث:انت بتخرج
نادر بتهكم:بخرج اه بخرج بس انت ماسكني من ايدي اللي بتوجعني (مسكه من هدومه بعنف)بطل تأذيه
غيث صرخ فيه:طول منت بتحاول تهربه وتحاول تأذي حد كل مأياد هيتأذي
نادر انهار في العياط وهو مش متزن:انت بتتعذب لما بتعذبه وبتوريني كل حاجة عن طريقه تعرف جربت اقتل نفسي كام مرة وجابر منعني علشان ايه علشان اياد علشان ابني
غيث الدموع لمعت في عينه:صدق لازم نقف قدامهم سوا ووقتها حياتك هترجع طبيعية خلي ايدك في ايدي بيحاولوا يفرقونا صدقني
نادر بغل:بكرهك يا غيث بكرهك يا غيث الكيلاني
غيث لكمه بعنف
جابر مسك ايد غيث:كفاااااية بقى كفاااااااية ابعد عنه غيث خلاااااااص
غيث زأه:لو خايف علي صاحبك عقله روز لو حد فيكوا قرب منها هنهيه انت كنت جبان اهملت حياتك علشان اعمالك الغير مشروعه بس انا لا يا نادر انا اقوى منك انا اتعذبت كفاية مش هعذب نفسي وهحافظ على حياتي وعلى حبي
نادر وقف قدام غيث وعيونهم متعلقة ببعض كأن غيث واقف قدام مراية وفجأة نادر انفجر في الضحك
جابر غمض بضيق
نادر بيصقف:واو لا ابدعت في مسرحيتك اسمع بقى انا صح توأمك في كل حاجة الا في حاجة واحدة
شاور على قلب غيث:دا مش عندي دا انت قتلته وانا هقتلك لا لا الموت صغير اوي عليك انا هعذبك شوية بشوية
غيث بصله بغضب وخرج
نادر ضحك بصوته كله
جابر بصله بحزن وهو واثق ان صاحبه مكانه المناسب في مستشفى الأمراض النفسه....

#استودعكم_الله
يلا عايزة تفاعل وقولوا رأيكم الحلقة دي كانت اول حلقة من حلقات فك غموض غيث الكيلاني كان نفسي اسألكم مين نادر 🙄😂😂😂😂

اسئلة الحلقة:-
غرام هترجع ويا ترى ممكن ترجع لسراج؟! سراج خلاص كدا هيتحبس وازاي ممكن يثبت براءته؟! روز هتعرف ان غيث ليه اخ توأم وممكن ايه يحصل في الحلقات الجاية؟!


موعد البارت الجديد الساعة ( 2 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية هنا التقينا الحلقة 6 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية هنا التقينا الحلقة 7  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية هنا التقينا ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-