رواية جريمة عشق 3 الحلقة الواحد والستون 61 ( عشق الفهد ) روايات مريم نصار

 نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 61  من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جريمة عشق 3 كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 3 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 3 الحلقة 61 ( عشق الفهد ) بقلم مريم نصار



جريمة عشق 3 الفصل 61

٣٢ ج 2
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ

مراد : راح لطارق سلمه الملف وقعد معاهم شويه ورجع . وكانت الساعه ٤ ودخل الفيلا بالعربيه . ونزل لكن وقف ع صوت جاى من بره الفيلا مع الحرس. ورجع تانى يشوف مين الل صوته عالى ده .

# انت يابلدينا انت . انجز ف يومك وسبنى ادخل اني ميستعجل ..
الحارس : بلدينا ايه يا أخينا انت . وبعدين دي مش فيلا ادهم . اتفضل بقى من هنا .
# : اهيي . لا اني موتأكد هي قالتلى فيلا أدهم العدوي .
الحارس : انت بتعرف تقري بص ع اليافطه دى فيلا آدم باشا العدوي . انت عايز مين بالظبط . وهي مين الل قالتلك دي ؟
# : يامسبت العقل في الراس يارب .
الحارس : انا مقدرش ادخلك غير لما استاذن آدم باشا . وغير كدا انت مش عارف اسم صاحب الفيلا ولا أولاده يبقى ادخلك ازاى . اتكل ع الله يلا من هنا .
# : بصوت عالى . اينتا مفكر نفسك اشتريت الشارع وانجز ف يومك ديه خلينى اخلص وارجع ع بلدنا . دي حوسة ايه ديي ..!؟ وطلع فونه ولف ضهره . اني هتصل ع مقصوفة الرقبه زينب مديانى عنوان غلط . هي جوازه مانيله ٧ سنين بتجوز فيهى . واتصل عليها وردت عليه .
مراد : جه وبصوت عالي . ايه الل بيحصل هنا . ايه الدوشه دي؟
الحارس : انا اسف يامراد باشا . لكن ف واحد باين عليه أنه غريب عن هنا ومش عارف هو عايز مين ؟
مراد : هو فين ده !!؟
الحارس : اهو ياباشا ..
مراد : اتحرك خطوه . وسمع المكالمه وعرف إن ده عريس زينب . وقال انت يا أخينا ..
ولف . ومراد بص للعريس ودقق النظر . وبعدها فتح عينيه بدهشه ..مش معقول ..عووووض !!!
عوض : بص ل مراد . ايهي انت تعرفني؟. وبيشبه عليه . ايوه . اني كمان موتأكد انى شوفتك قبل كدا بس فييين . فييين ياعوض .
مراد : بدهشه . انت العريس الل جاي ل زينب؟
عوض : ايوه . اله بس صوتك كمان مش غريب عليا . معلش يابلدينا تفكرني!!
مراد : ههههههههه طبعا . ده عز الطلب . الجاموسه ظاربت هههههههه.
عوض : بزهول . ايييهي سعات الدكطور ..
مراد : هز راسه . ههههه ايون هو الدكطور بشحمه ولحمه . تعالى ياعوض تعالى . هههههه
عوض : دخل . يارب ياساتر .
مراد : ازيك ياعوض عامل ايه .؟
عوض : نحمد ربنا ونشكر فضله يادكطور ..
مراد : بص ع عوض . وكان لابس قميص وبنطلون . وقافل زراير القميص للآخر . ده ايه ده ياعوض؟ . انت قافل زراير القميص للآخر ليه . افتح أو زورار ياعوض.
عوض : ايهي واني عبيط يادكطور . ديه الموضه .
مراد : هز راسه الموضه؟ . اممم ماشي ياعوض برحتك .
عوض : إلا قولى يادكطور . انت شغال هنا ؟
مراد : ايوه ياعوض شغال هنا .
عوض : بص حواليه . إلا ماشايف بهايم هنا . ولا زريبه . هي الزريبه فين يادكطور.؟
مراد : زريبه !!؟ ااااه الزريبه ورا الليفنخ ع طول هههههههه ..
. واتصل ع مريم علشان تلبس النقاب..وقال تعالى ياعوض . ادخل تعالى .

زينب . لبست الفستان الل مريم جابته وريتال حطلتها لمسات خفيفه . ولبست الحجاب . وجمالها هادي وكانت طايره من الفرحه . وعوض اتصل عليها . واكدتله العنوان . وزينب شكرت ريتال ودعتلها كتير . ونازله تشوف عوض واتصدمت لما شافت عوض بيتكلم مع مراد وبيضحكو . وخافت لا يكون عوض مفكر مراد جارد ..
آدم : قاعد . ومريم قامت وطلعت فوق لما مراد اتصل وقال أنا داخل مع عريس زينب . وآدم استغرب هزار مراد مع العريس. ومراد شرح ل آدم ف شرح مبسط إنه يعرف عوض لما كان خاطب فريحه . وعوض مفكرو دكتور .
عوض : شاف هيبة آدم وسلم عليه باحترام كبير . وقعد . وكان خايف . وكمان خاف اكتر واحُرج لما عرف ان مراد ظابط مش دكتور!!
آدم : اتكلم معاه . بخصوص زينب .
زينب : قدمت العصير وكانت بتترعش . وعوض معرفهاش . وبيسأل بالصدفه ع زينب. وزينب ضحكت ع غباءه . ومشيت بسرعه . وآدم ومراد ضحكو .
مراد : اتكلم مع ادم وقاله أن عوض غلبان وع نياته. ولو زينب مش عايزه تسيب الفيلا وتتجوز هنا . ممكن فريحه تحتاج عوض ف العياده . او يشتغل ف الجنينه هنا ..
آدم : شاف إن مراد واثق ف عوض . وكمان آدم شاف طيبة عوض وأخلاقه . واتفق معاه ع كل حاجه . وعوض فرح جدا . انه هيتجوز وكمان هيشتغل شغل ثابت . وتمت الموافقة من زينب . وآدم وافق وقرو الفاتحه . وآدم قدم هديه ل زينب . خاتم خطوبه . وزينب عيطت كتير من الفرحه . ودعت كتير . وآدم اتفق أن فرحهم بعد شهرين . يكون عوض استلم الشغل . وآدم يظبط اوضتين ف الجنينه لعوض وزينب . والكل اتخض ع زغروطه زينب ..
ومريم . وريتال . فوق سمعو الزغروطه . وضحكو . وفرحو ل زينب ..

بعد شويه . عوض اتغدى بتصميم من آدم . وبعدها قعد مع زينب شويه . وهيمشي ع بلده قبل الليل ..

مراد : بص ف الساعه . وكانت ٦ ونص . وبص ل آدم . طيب ياحج انا هاقوم اروح اجيب فريحه ..
آدم : هز راسه . ربنا معاك .
مراد : خرج . وركب العربيه واتحرك وبيضحك وقال . سبحان الله الدنيا دي صغيره جدا . مين يصدق إن عوض أشوفه بعد السنين دى .. ههههههه . لأ وكمان هيعيش معانا ويتجوز ويخلف كمان . سبحانك ياالله . دى البت فريحه هتفرح اوى هههههه . وهلسعها ع قفاها كتير الفتره الل جايه ههههه .
وبعد شويه وصل العياده ونزل من العربيه . ودخل العياده . شاف الممرضه . الدكتوره فريحه فين؟
الممرضه : اهلا يافندم . الدكتوره فريحه كانت خلصت لكن جه كشف مستعجل .
مراد : هز راسه تمام انا هنتظرها هنا . وواقف ع باب العياده . واستنى حوالى ١٠ دقايق ونفخ بديق . ماتخلصى بقى يافريحه .
باب : اوضة الكشف اتفتح . وخرجت منه بنت ومعاها كلب لولو . والبنت كانت لابسه لبس ملفت جدا بطريقه مش كويسه . وريحة برفانها قالبه العياده . واتكلمت برقه . ميرسي جدا لحضرتك يادكتوره . انا كنت هموت لو ميكي حصله حاجه .
مراد : لف ع الصوت ونزل النضاره . ينهار اسوس . هو ف كدا .
فريحه : بنفاذ صبر من دلعها . واستغربت لهفتها ع الكلب . لأ متقلقيش عليه . وبعدين الكلب مفيهوش حاجه ومش محتاج لعلاج كل الحكايه انه كح وهو بيشرب . شرق الكلب . عادى جدا بتحصل.
البنت : اوو بليز متقوليش عليه كلب . اسمه ميكي . حبيبى ميكى كنت هموت من الخوف عليك ..
فريحه : عوجت بوقها . الف سلامه ع الاستاذ ميكي .
البنت : ميرسي جدا لحضرتك . اجي الاستشاره الجايه امتى ؟
فريحه : ابتسمت بغيظ مكبت . حضرتك مالوش لازمه الاستشاره . الكلب . قصدى كابتن ميكي مفيهوش حاجه . وكمان وانتى خارجه خدى الكشف بتاعك . اتفضلى ..
البت : لأ انا مش هاخد حاجه . انا هتابع مع ميكي كل دقيقه . ولو كح تانى هجيبهولك فورا . انا معنديش حد اهم من ميكى .
فريحه : الصبر من عندك يارب . اه . ومالو لو كح متسكتيش عليه . لازم نلحقه . اتفضلى . وبصت شافت مراد . وشاورت ليه ..
مراد . داخل . والبنت خارجه . ومراد بص عليها . وقال بصوت مهموس ربنا يولع ف امثالكو . هو الشباب ضاع من شويه . ولف شاف فريحه مربعه ايديها ومتنرفزه . وقالت بغيره عجباك؟
مراد : هي مين دي الل عجبانى ؟ انتى عبيطه؟
فريحه : صكت ع أسنانها بغيظ مكبت علشان الممرضه موجوده . وسابته ودخلت قلعت البالطو . وغسلت ايديها وجابت شنطنها وخرجت من غير ما تتكلم .
مراد : ادايق من أنها مشيت من قدامه بالطريقه دي لكن معلقش . علشان مش عايز يعمل مشاكل.وركب العربيه . ولسه بيشغلها .
فريحه : بتريقه . حلوه مش كدا ؟
مراد : هههههههه دي صاروخ هي وكابتن ميكي . وبعدين انا مالى بيها بتقوليلى الكلام ده ليه؟
فريحه : بصتله . وعلت صوتها نوعا ما . بقولك علشان عينيك كانت هتطلع عليها يامراد . وكمان شكلها عجباك . لو عجبتك اوى كدا اتفضل روحلها ،
مراد : بتحذير .فريحه اول واخر مره صوتك ده يعلا عليا . وبعدين انا عينى كانت عليها فعلا .. بس استغراب من طريقة كلامها ع الكلب . وطريقة لبسها مستفز ومقرف . ف ان كنت ركزت ف حاجه . ف هو الحوار الل دار بينك وبينها . وانا مابيعجنيش الاشكال دي فاهمه ولا لأ .
فريحه : بصتله بغيظ وبنفس الطريقه وعلت صوتها . اومال انت كنت بتتكلم بتقول ايه؟ . اكيد بتتغزل فيها وتعاكسها صح ولو انا اتكلمت معاك .. طبعا هتاخد كل حاجه بهزار مش كدا !!!؟
مراد : مسح وشه بايديه . استغفر الله العظيم .وبصوت جهورى .. فريحه اقسم بالله لو صوتك على تانى ما هيحصل كويس انتى فاهمه !!!؟ وهو انا لو عايز اتغزل زي ما بتقولى هتغزل وهعاكس قدامك؟. ما تعقلى بقى . واول واخر مره اكون واقف معاكي وتتحركي من قدامى بالطريقه دي.. وان كنت باخد كل حاجه بهزار . ف ده علشانك انتى لكن لو عايزانى اتعامل معاكي جد هتزعلى منى اوي .
فريحه : بغيظ .وهتزعلنى ليه إن شاء الله . هو انا الل كنت من شويه كانت عينى هتطلع عليها ولا انت؟ . ولما قدامي بتعمل كدا !! من ورايا بتعمل ايه !!!؟
مراد : بصوته كله .. فرررييييحه ..!!
فريحه : اتخضت .وبصتله بدموع . روحنى يامراد .
مراد : بغضب . داس بنزين وساق بسرعه كبيره . جدا ..
فريحه : بتعيط بصمت . ومراد مابصش عليها . هو سايق بغضب .وباصص قدامه وبس. وصل البيت بسرعه.
فريحه : نزلت وسابته ودخلت . وطلعت ع فوق على طول ..
ومراد : شغل العربيه وساق. وخرج تانى من الفيلا وهو مخنوق وغضبان.
فريحه : سمعت صوت العربيه . رمت نفسها على السرير وعيطت .

وجه الليل .

وفريحه . قاعده ف الاوضه تعيط وقعدت كتير . ومتغاظه من مراد وأنه مطلعش وراها علشان يتكلم معاها ويصالحها . وانه واخد كل حاجه هزار وكمان لسه مرجعش لحد دلوقتي ولا اتصل عليها. لكن لازم تنزل علشان تشوف ولادها . وقامت غسلت وشها واتوضت وصلت العشا ونزلت . وشافت آدم ومريم قاعدين بيضحكو وحواليهم الاحفاد . وابتسمت بتمثيل وسلمت عليهم .
مريم : قالتلها انتى جيتى امتى انا سألت عليكى زينب وقالت إنك لسه مرجعتيش . فريحه : بتمثيل مراد وصلنى وخرج. ولما دخلت مكنش ف حد موجود تحت .
مريم : ايوه كنت بصلى وآدم كان بيصلى ف المسجد .طيب ياحبيبتي يلا بقى علشان تاكلى . واحكيلك ع زينب . الحمد لله العريس جه وقره الفاتحه وفرحهم بعد شهرين.
فريحه : ابتسمت . والله .الف مبروك ربنا يتمملها على خير هي بنت حلال وتستاهل كل خير ...
مريم : الحمد لله .طيب ومراد خرج مقالكيش رايح فين ؟
فريحه : بزعل هزت راسها لأ هو خرج ممكن يكون افتكر حاجه مهمه ولا حاجه ..
مريم : غريبه . وبصت ل آدم اتصل ع مراد شوفه فين الساعه عدت ٩ ومش بالعاده يخرج من غير ما يقول .؟
آدم اتصل ع مراد . ومراد رد بثبات. وكدب ع آدم وقاله مدير الجهاز كلمنى وطلب منى اعمل مشوار مهم . وانا مش هرجع انهارده . وآدم قفل وفهم إن كدا ف حاجه حصلت بين مراد وفريحه .. وعينيه ع فريحه وقال. مراد هيبات ف الشغل انهارده .
فريحه : عيونها لمعت بدموع وعرفت أن مراد مش جاى انهردا لانه هو معندوش شغل لأن قايلها مدير الجهاز مسافر . وقامت استاذنت وقالت أنا اكلت ف العياده . انا هاخد مريم وآدم انيمهم وانام علشان صاحيه من بدرى. واخدت مريم وآدم . ولسه هتتحرك .
آدم : أتأكد . وقال مالك يافريحه ؟ انتى ومراد اتخانقتو؟
فريحه : ضحكت بتمثيل . انا ومراد نتخانق . لا ابدا يا بابا ليه بتقول كدا ؟
آدم : احترم خصوصيتها . لا ابدا . انا قولت أسأل عادي . يلا اتعشي واطلعي نامي .
فريحه : صدقنى يابابا انا شبعا...
آدم : قاطعها . فريحه قولت اتعشي انتى طول اليوم ف العياده . واسمعي كلام ابوكي مش انا ابوكي بردو ولا ايه ؟
فريحه : هزت راسها . طبعا يابابا . وحاضر هتعشي . واطلع انام .

أما مراد : لما ساق العربيه وخرج من الفيلا . لف ف الشوارع بخنقه علشان فريحه صوتها علي عليه. وكمان رجعت لجنانها من تانى . وانها ف لحظة غضب ثقتها قلت فيه . ومحبش يرجع ع البيت علشان اكيد هتحصل مشكله . وكان عايز يطلع ع المكتب لكن هو اجازه . وطلع ع شقته ودخل وقعد ع الكنبه بخنقه . ولما آدم اتصل عليه . رد ومرضيش يقوله أنه ف الشقه لانه هيقلق وهيسأله ايه الل حصل . وقاله انه ف الجهاز علشان مش عايز يتكلم مع حد . وبعد ما قفل . مراد مسح وشه بايديه ونفخ بديق حقيقي وقام اخد شاور . وخرج ونام ع السرير وكان زعلان جدا من فريحه وغضبان منها . وحاول كتير انه ينام لكن النوم طار من عينيه .وشاف إن فريحه لازم يتعامل معاها بجديه بما إن الهزار هيقلل من قيمتة وكرامته. وعدت الليله ع مراد فكر وحيره وزعل كبير .

تانى يوم ف فيلا العدوي

فريحه : امبارح طول الليل . مش عارفه تنام من الغيظ . ومدايقه من مراد . وكمان من نفسها . هي عارفه طبع مراد بيهزر ويضحك . وقلبه ابيض لكن لما يقلب مبيعرفش حد .وكمان هي عارفه انه مابيحبش غيرها . وسافر بلاد وبلاد وعمرو ماتغير عليها . ولما هديت وفكرت اكتشفت انها ارتكبت غلطه كبيره .. ونفخت بديق حقيقي . لأن الغيره غريزه عند كل ست . لكن مدايقه منه علشان سابها ومرجعش . وكمان متصلش . واستغبت نفسها .. وحاولت طول الليل تنام لكن صعب عليها تنام ومرادها زعلان ومش موجود جمبها بمزاجه ..
ولما نزلت الصبح . بردو كان لسه مجاش . وراحت العياده بعربيتها . وطول اليوم مدايقه وكل ما فونها يرن تجري عليه لايكون مراد لكن يطلع اي رقم من العيله . وانتظرته يجي ياخدها من العياده . لكن بردو مجاش . وقامت مصدعه وتعبانه . وخرجت وركبت العربيه وفكرت انها تعتذر لمراد وتعمله مفاجأه مميزه . وتعترف انها مش قصدها انها تشك فيه ابدا . وقالت انا واثقه أن مراد هيسامحنى وانا وهعتذرله و هقضي معاه وقت مميز . ورجعت ع البيت وحست بتفائل . وبتفكر ازاى تحتفل معاه . وسألت ع مراد .
مريم : قالت بزعل . مراد جه الضهر . وقال انه عندو مأموريه مستعجله . واخد شنطته وسافر .
فريحه : اتصدمت . والفون وقع من أيدها . وعرفت كدا إنها خسرت مرادها . والدنيا ف عينيها بقت غامقه . وجابت الفون وجريت ع اوضتها . وقعدت ع طرف السرير بتترعش . وبتتصل عليه . غير متاح . وبتعيط بصوت مسموع وبتتصل ع رقمه التانى غير متاح !! وقامت من مكانها . وقالت بعياط . لأ لأ مراد قالى أنه ف اجازه . والمدير مسافر . ازاى . ازاى . ايوه . ايوه مراد اكيد ف الشقه . ايوه مراد ف الشقه . واخدت شنتطها ونزلت جرى من غير ما حد يشوفها وركبت العربيه وراحت ع شقتها . وطول الطريق بتعيط . وافتكرت خناقتها الوحيده مع مراد . وافتكرت انه قالها . اكتر حاجه بيكرها الخيانه وعدم الثقه . وحطت أيدها ع جبينها وبوقها . وقالت اكيد مراد هيدفعنى تمن غلطتى . لأ يامراد لأ. ووصلت تحت العماره . ونزلت . ودخلت العماره بسرعه وركبت الاسانسير . وطلعت المفتاح . ووصلت قدام باب الشقه . وفتحت الباب برجفه . ودخلت زي المجنونه . مراااد . مراد انت فين ؟ مراد انا سفه . ودخلت الاوضه مش موجود . والحمام . ودورت عليه ف الشقه كلها مالقتوش موجود فيها .واتصدمت بزهول ..!! وعرفت كدا أن مراد بعد عنها . والمفاتيح وقعت من أيدها . والشنطه . ونزلت بيأس ع الأرض . وعيطت بصوت عالى وهيستريا وصرخت . مراااااااد .

----------------------بقلمى مريم نصار

ف المالديف .بليل .

فهد ورينو . قضو اليوم من أوله ف الميا . وبيعلم رينو .وكان وقت ممتع وهزار وضحك وحب وغرام . وخرجو من الميا واخدو شاور.
ورينو : جهزت غدا مميز ع سطح اليخت . ولبست فستان رقيق محتشم وفردت شعرها .
وفهد : ابتسم بحب . ومعجب بجمالها . وقعدو يتغدو مع بعض . ف جو رومانسي . وبعد الغدا . رينو اتصلت ع نور لأن تيم واحشها جدا . وعرفت إن تيم زعلان منها وفضلت تصالح فيه . وقالتله انها راجعه مصر بكره . وهتستناه اول ما يرجع . وصالحت تيم . وقفلت. وحست ان بطنها وجعتها . وعندها مغص بسيط . ومرضيتش تقول لفهد . واخدت العلاج . وبطنها لسه بتوجعها . وحاسه بارهاق من تعب اليوم .
فهد : بقلق . شافها وسألها تعبانه .
رينو : قالتله انا مرهقه شويه بس
. فهد : سندها .واخدها عند السرير تعالى . ونيمها وفرد عليها الغطا . وقالها انتى صاحيه من بدرى وعملتي مجهود .تعالى نامي شويه وهتقومي كويسه انا متاكد ..واخدها ف حضنه ومسد ع شعرها
رينو : مغمضه عينيها ف حضنه .تعرف يافهد انا زعلانه جدا أن الرحله خلصت ..
فهد : باس راسها . مش هتبقى اخر رحله إن شاء الله ياروحي اوعدك .
رينو : ضمته بحب . وابتسمت وبطنها هديت شويه واستكانت ونامت . وفهد نام جنبها ..

..وبعد فتره فهد صحي . وبص ف الساعه . وشاف إنه نام حوالى ٤ سعات . والعشا أذنت . قام بشويش من جمب رينو . واتوضي . وصلي المغرب والعشا . وقعد شويه ع اليخت . بيفكر بما انهم نامو كتير . اكيد هيسهرو الليل مع بعض ومن جواه زعلان إن خلاص الرحله خلصت وهيرجعو بكره . وفكر أنه يعمل حاجه ل رينو مميزه في اخر ليله. وجتله فكره . وقام علشان ينفذها . لكن جمب اليخت . علشان رينو متخافش تانى ..
فهد : اخد . شمع كتير . والفون . ونزل من اليخت . ورسم قلب كبير اوى ع الرمل . وحط الشمع ع رسمة القلب وجمب القلب رسم دايره كبيره وكتب فيها عشق الفهد . وحط حواليها شمع . وكان ف شجره كبيره . فهد حط حواليها شمع كتير . ومولعش الشمع غير لما رينو تنزل . وجهز كل حاجه . وطلع اليخت . وشاف رينو لسه نايمه . وقرب منها وصحاها بطريقته . ورينو قامت فايقه ومبتسمه وأكلها الشوكليت بتاعتها. وقالها قومى بقى صلى المغرب والعشا . علشان ف مفاجاه .
رينو : زعلت علشان المغرب . طيب ليه مصحتنيش اصلى المغرب ؟
فهد : انا كنت نايم جمبك وصحيت بعد العشا . يلا قومي بقى .
رينو : قامت . ودخلت الحمام .
فهد : فتح الشنطه . وطلع فستان سهره جميل جدا باللون الأحمر رينو بتلبس فساتين سهره ف الشقه لما تحتفل بمناسبه مع فهد . وحطه تحت غطا السرير علشان رينو مش تشوفه .
وراح يلبس بسرعه ..
رينو : خرجت من الحمام . ولبست الاسدال . وبدأت تصلى .
فهد : لبس قميص وبنطلون شيك جدا . وشاف انها خلصت صلاه ودخل ع رينو . الل شهقت بصوت مهموس.من جمال فهد . وقالت بسم الله ماشاء الله. وابتسمت . انت حلو اوى يافهد . انت خطفت قلبى .
فهد : ابتسم . وانتى خطفتى روحي . تسمحيلى بقى تسيبيلى نفسك خالص .
رينو : بعدم فهم . انت هتعمل ايه؟ ولابس كاجول ليه ؟
فهد : غمضي عينيكى .
رينو : ابتسمت . وغمضت عينيها .اهو يافهد .
فهد : طلع الفستان . فتحي ياقلب فهد.
رينو : فتحت . وشافت الفستان . بدهشه . فهد ده فستان سهره . امممم يبقى هنقضي السهره ف اليخت مش كدا ؟
فهد : البسي ومتساليش كتير .
رينو : اوكي حاضر .
فهد : البسي وافردي شعرك . وهاتيه ع جمب . وحطي اللمسات الل تحبيها برحتك . القمر عمره غيران منك ومن جمالك . انا عايز القمر انهارده يشوف القمر الحقيقى . القمر الل نوره منور حياتى كلها .
رينو. : قلبها دق . وأحرجت .ووشها بقى احمر جدا .
فهد : باس جبينها . انا خارج لما تخلصي نادي عليا . ولو حابه اساعدك ف حاجه نادي عليا اوكي .؟
رينو : بتوتر . احم اوكي .
فهد : خرج . ونزل بسرعه . وولع كل الشمع . وكان المنظر تحفه فنيه . وفتح فونه . وجاب ميوزك رومانسي . وجهزو ع التشغيل .وطلع تانى ع اليخت . ورينو لبست الفستان وكان حمال . وجابت شعرها على جمب . وحطت ميكب . وكانت بدر منور . ايه ف الجمال . وكانت محرجه . لكن ندهت ع الفهد ..
فهد : دخل . وقلبه دق من جمالها . وقرب منها
بسم الله ماشاء الله . لأ يارينو . انتى كدا بجمالك ده هتعملى خسوف كلي للقمر .
رينو : ابتسمت بحب . ميرسي يا فهد.
فهد : فتح الشنطه وطلع منها . علبه وفيها السلسله الل باسم فهد . ووقف خلفها . ولبسها ليها . وقال . كدا حرفيا فهد وقلب الفهد وعشق وغرام الفهد بين ايديكى .
رينو : عيونها لمعت بدموع . وملقتش تعبير توصف بيه احساسها .
فهد : جاب شريط . تسمحيلى .وربط عينيها .
رينو. : فهد انت هتعمل ايه ؟
فهد : ششش هتعرفي كل حاجه بعدين . بس اتحركي معايه ومتتعبنيش معاكي . ومسك أيدها . وسندها . ع مهلك . وخرج بيها ع اليخت . وشالها علشان ينزل بيها .
رينو : خافت ولفت أيديها حوالين رقبته . فهد انت بتعمل ايه ورايح فين ؟
فهد : هتعرفي دلوقتي . ونزل بيها . وخطى كام خطوه .ووقف بيها وسط القلب المرسوم ونزلها .
رينو : سمعت موج البحر . وصوت الشجر . وحطت ايديها ع صدر فهد . حبيبى . انت خرجتنى بره اليخت !؟
فهد : فك الشريط وشاله . فتحي ياقلب فهد.
رينو : فتحت عينيها . واتصدمت بدهشه . وشافت الشموع والإضاءه . وبصت حواليها . وحطت ايديها الاتنين علي بوقها . وشافت القلب المرسوم . وعيونها لمعت بدموع . وشافت اسم عشق الفهد ف قلب الدايره . وقلبها هيطلع من مكانه . وكانت مكسوفه ف نفس الوقت .لانها لابسه فستان سهره بره اليخت أو البيت لاول مره في حياتها . واستخبت ف حضن فهد . وعيطت ف فرط السعاده .
فهد : خباها كلها في حضنه . بحبك يارينو .
رينو. : استكانت ف حضنه . ورفعت راسها وبصت ف عينيه بدموع . فهد . انا اكتر من بعشقك انا عشقى ليك عدى المدى . انا بحبك . بعشقك يافهد .
فهد : رينو . انتى سحر واتملك منى . وبص ف عينيها كتير . عينيكى. ااه من عينيكى ولعنتها ع قلب الفهد . وتاه ف عيونها وقال .

إن العيون التي في طرفها حور قاتلتنا ثم لم يحينُ قتلنا
أخاف العيون التي تستطيع اختراق ضفافي فقد تبصر القلب حافي أخاف اعترافي
أريد الرحيل لأرضٍ جديدة لأرض بعيدة لأرض وما أدركتها العيون ولا دنستها ذنوب البشر أريد التنقل بين الكواكب يوماً أُسافر بين النجوم ويوماً أنام بحضن القمر وحيناً أُغني كمثل الطيور وحيناً أظلل مثل الشجر أريد الرحيل لأرض المحبة ، أرض التسامح ، أرض السلام لكل البشر. بحبك بعشقك يا رينو .

رينو : بتسمع فهد وقلبها بيدق دقات مختلفه من حب وعشق وغرام ولهفه . وحطت راسها ع صدره وغمضت عينيها واستكانت ف حضنه .انت حنين اوى يافهد . ربنا يديمك نعمه ف حياتى .
فهد : طلع الفون من جيبه . وشغل الميوزك . ممكن معشوقتى . ترضي عليا وترقص معايا .
رينو : ضحكت . وخرجت من حضنه . وشافت فهد فاتح ايدو . وحطت كف ايدها ف ايدو . ورقصو مع بعض . تحت ضوء القمر .

فهد . بعد الرقصه الرومانسيه . قعد وسط القلب . واخد رينو ف حضنه . واتكلمو كتير تحت ضوء القمر . ويضحكو بسعاده من غير قيود . وقررو انهم يفضلو قاعدين ف حضن بعض . لحد النهار ما يطلع عليهم ويشوفو الشروق مع بعض .
فهد كان مبسوط جدا لانه حاسس انه مالك كل حاجه . معشوقته ف حضنه وشايف ضحكتها . وقلبه بيدق سعاده هيحتاج ايه تانى ؟
رينو : قلبها كان بيضحك ومبسوط جدا من فرط السعاده الل فهد معيشها فيها . والوقت الرومانسيي خلاها قالت لفهد كل كلام الحب والعشق وحست انها طايره ف السما ومالكه الارض كلها .
وقعدو فعلا لحد الشروق مع بعض . وقامو ينامو علشان يتسعدو للعوده للديار بليل..

ونقول بعد ١٠ ايام ..

رينو : ف الشقه لوحدها . وفهد نزل مشوار مهم .
رينو : بتعمل الاكل ف المطبخ . والاطباق وقعت من ايديها ف الارض . وصرخت بصوت عالي . فاااااااهد -------------يتبع

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .

الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 61 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 62  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-