رواية هنا التقينا الحلقة الخامسة عشر 15 | روايات ندى محسن ( نووودى )

  نقدم اليوم احداث رواية هنا التقينا الحلقة الخامسة عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية هنا التقينا كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية هنا التقينا pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية هنا التقينا الحلقة 15 | روايات ندى محسن ( نووودى )



هنا التقينا الفصل 15

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
الحلقة 15
للكاتبة /ندى محسن عوض الله ♕Noody♕

غيث: من اي اي اللي قلب كيانك كدا ايه اللي ممكن يخوفك بالشكل دا
روز بدموع: خايفة من ربنا.... خايفة من عقابه وخايفة دا يكون عقاب ليا.... ربنا رحيم بالمؤمنين بس انا مش مؤمنة انا مش هنول رحمته
غيث بصلها بعدم استيعاب: انتي بتقولي اي؟ وبعدين اي الكلام دا
روز بدموع: ام ملك هي قالتلي ان اللي بعيد عن ربنا دول بيبقوا في شقاء من غير متعرفني وصفت حالتي تعبانة وحزينة ومش مبسوطة حتى بحلمي اني ادخل قصر الكيلاني اتحول لكابوس حبيتك ومكنتش عايز تعترف بجوازنا ودلوقتي هربانة علشان ابقى معاك اهلي مش معايا و
غيث باصصلها وساكت بيسمعها
روز عيطت: انا اول مرة اصلي بخشوع دلوقتي وقلبي اتقبض انا..... انا حسيت اني كنت بعيدة كنت في غفلة ازاي مفكرتش اقرب من اللي خالقني في يوم من الأيام ازاي ملجأتلوش واتوسلتله وسجدتله ازاي مصلتش خمس فروض ابسط حاجة في يوم طويل عريض بيضيع في الولا حاجة ازاي محستش اني بحبه واني عايزة بس ارضيه ازاي مفكرتش في حاجة اسمها قرءان بيشفي القلب والصدور والنفسيه اللي ممكن دكتور يعجز عن شفائه.... ازاي محسبتهاش
غيث بحنان بيضمها: ممكن طيب تهدي
روز بدموع: مش ههدى غير لما احس اني بني ادمه
غيث ابتسم بحنان: انتي بالفعل بني ادمه
روز: لا انا مش بني ادمه انا حيوانة دا حتى الحيوانات عارفين خالقهم انا بس كنت عايشة علشاني باكل بشرب واتمرد واندب حظي
غيث بهدوء: طيب انتي ناوية على اي
روز:مش عارفة اي حاجة هعملها هتبقى احسن من اللي انا عليه يمكن ربنا يحبني مش كدا
كانت عاملة زي الطفلة كانت فيها لهفة مش عادية ابتسم غيث:طيب براحة كدا ربنا خلقك واكيد بيحبك علشان فكرتي فيه...روز انا كنت اول مرة ادخل جامع تخيلي؟....روحنا كان في واحد بيتكلم هو تقريبآ اسمه شيخ المسجد قال ان ربنا رحمته وسعت كل شيئ وقال ان الشخص لو عاش طول عمره كافر وجه في يوم نوى التوبة خالصة لوجه الله ربنا بيقبلها فما بالك بالمسلمين قال كلام كتير حلو قال ان اي توبة تتقبل لو تكامل شروطها واللي هي بسيطة جدآ ومش مكلفة انه يخلص النية لله انه يعزم انه مش هيعود لأي ذنب حتى لو عاد ليه وتاب ربنا هيقبل بس يكون غصب عنه وانه يكون قبل طلوع الشمس من مغربها وتكون قبل الغرغرة اللي هو الأحتضار انتي متخيلة رحمته بعبادة هو بيعفي وبيغفر وبيرحم اللي بيحاسب عليه حقوق العباد اللي ظلم حد لازم يروحله ويستسمحه ربنا مبيسامحش الظالم الا لو رد المظالم لأهلها كان شعور غريب وانا بسمع شعور لذيذ اوي حسيت ان دي رسالة يمكن تكون مخصوصة علشاني
روز بصاله
غيث:قررت وقتها قرار وكنت مستني ارجع واقولهولك
روز بتمسح دموعها:ايه هو
غيث ابتسم:اننا نحضر محاضرات في الجامع سوا نحضر محاضرات دينية في مكان بيتعلموا فيه اصول دينهم اسمه...الأزهر....اي رأيك
روز ابتسمت بحماس:بجد انت هتعمل كدا
غيث:وليه معملش كدا!
روز بدموع لامعة في عينها:افتكرت انك مش هتعمل كدا كنت خايفة تعترض على قرار هاخده
غيث:اي قرار
روز:لما اخده هقولك.....
غيث ابتسم:طب متقولي
روز هزت راسها بنفي:مش عايزة اخده في وقت زي دا عايزة اخده بهدوء وبدون اي تأثير على مشاعري
غيث ابتسم وهز راسه بإيجاب وخدها في حضنه:مش عايز اشوفك بتعيطي بالطريقة دي تاني مش عايزك تعيطي ابدآ كدا اول واخر مرة
روز ابتسمت وحضنته:بحبك اوي
غيث ابتسم:وانا بموت فيكي

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

دكتورة اسيل:انتي ليه متردده اوي كدا
اوتار بتوتر:مش عارفة اول مرة كنت بقرر القرار دا من فترة واتراجع....انا مش اجتماعية الموضوع صعب اني اتكلم مع حد....
الدكتورة ابتسمت:طيب تحبي تشربي اي
اوتار هزت راسها بنفي:ولا حاجة ...انا مش عارفة المفروض ابدأ منين
اسيل:من اي نقطة تحبيها حتى لو هتبدأي من الصفر
اوتار هزت راسها بإيجاب:انا اسمي اوتار رعد السويدي...انا كنت عايزة مع بابا وماما وانا صغيرة وحصلت مشاكل وانفصلوا...اتجوز صاحبتها...واللي مكانتش صاحبتها فعلآ استغلت قربها منها مش اكتر كان عندها ولدين...زياد وامجد كانت حياتي كويسة لحد موت بابا....لحد مرجعت في يوم ملقتهوش اختفى من حياتي فجأة بطريقة لا يمكن حد يستوعبها....مرات ابويا رجعت لجوزها كان راجل قذر...كان بيشرب وكان بيحاول يلاقي اي فرصة يقرب مني كان عايز يتجوزني لما فقد الأمل انه يسيطر عليا...وقتها حياتي بقت تسوء بقى يضربني بسبب ومن غير سبب علشان بس ايده تلمسني كنت بكرهه وبكره نفسي...عدت سنين والذكريات البشعة دي انا مهما.....مهما احاول اتخلص منها مبعرفش بس وقتها ربنا طبطب على قلبي.....
ابتدت اوتار تحكيلها على كل حاجة حصلت وازاي قابلت عز واي اللي حصل وقتها واسيل كانت سمعاها بصدر رحب لدرجة انها نسيت انها دكتورة وكانت حاسة انها صديقة ليها

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام طلعت اوضتها شافتها متزينة ومليانة بالورود بشكل جميل وجذاب ريحة الأوضة كانت شبيهه بزهرة جميلة هي جواها.. شافت ورقة مكتوب عليها تفرقع البلالين كانوا خمس بلالين عالين شوية استغربت وخدت الدبوس وبقت تفرقع واحدة ورا التانية وكل واحدة تفرقع تقع منها ورقة بدأت تقرى اول واحدة (عارف اني غلطت كتير مش مرة وبس انا غلطت كتير في حقك حتى لما اتجوزتك مكنتيش سعيدة باليوم اللي المفروض يبقى اسعد يوم في عمرك)
فرقعت تاني بلونة وبدأت تقرأ (مهما حصل ومهما يحصل هتفضلي احلا واجمل واحن ذكرى في حياتي يا غرامي هتفضلي اجمل واطيب واحسن بنوتة عرفتها يا مراتي )
غرام الدموع لمعت في عينها وفرقعت التالتة (انتي الوحيدة اللي مهما عملت مش هوفيها حقها مهما اعمل مش هعرف اوفيكي حقك واتمنى يجي يوم وتسامحيني وترجعيلي ترجعي للشخص الوحيد اللي بجد بيموت فيكي )
(انتي دايمآ قدامي دايمآ قصاد عيني دايمآ في قلبي بضحكتك ونظرتك بغمزاتك وشقاوتك وتنطيتك رخامتك اللي مكنتش بخلص منها وقت نومي)
(اتمنى يا حبيبتي متتخليش عني واتمنى تلاقيلي اي ذكرى كويسة مش بس علشان يحيى علشان سعادتنا علشان انتي وانا محدش فينا هيكمل حياته بشكل طبيعي الا لو كنا سوا)
يحيى بيهمس:يا عم روميوا هتقع وقعة من فوق الشجرة دي هتتكسر رقبتك
سراج شاورله يسكت وهو حط ايده على شفايفه وهو متعلق على الشجرة بيراقبها من ورا الشيش بتاع البلكونة بتاعتها
غرام دموعها نزلت
سراج بيتابعها بصمت وشافت علبة هداية في طولها وكانت ضخمة استغربت جابت كرسي وقفت عليه و فتحتها شافت دبدوب كبير لونه بينك لابس تيشرت مكتوب عليه غرامي ابتسمت اوي
سراج ابتسم وهو بيتابعها بصمت
يحيى:اي الأحوال
سراج اتنهد بغيظ وهو بيهمس:يبني خف عن دماغي شوية بقى اسكت
اسلام كشر:متزعقلوش والله هعلي صوتي واقولها انك بتتجسس عليها مش كفاية هتروح النار بقطر
سراج عض شفايفه بغيظ وسكت
يحيى:انت واخدني معاك مذنبني ليه مش عارف
سراج شايف غرام بتحاول تطلع الدبدوب مش عارف واكتر من مرة كانت هتقع بهدوء دخل ووقف وراها:تحبي اساعدك؟
غرام بتلقائية:اه انا مش عارفة اطلع......
سكتت ولفت بصدمه كانت هتقع اندفع:حاسبي
غرام اتوازنت بصدمة:انت بتعمل اي هنا....انت بتعمل اي....
سراج ابتسم:مقولتليش رأيك
غرام:رأيي....
سراج ابتسم وهز راسه بإيجاب:ملحقتش اديكي هدية عيد ميلادك امبارح
خرج علبة صغيرة فتحها شافت خاتم بألماسة زرقا كان لونها جميل بلون عيون سراج وراقية وهي بصتله بدهشة
غرام نزلت من على الكرسي انتبهت لنفسها ولبست الروب فوق البدي الكات والبنطلون وهو فتح العلبة التانية حط السلسلة قدامها كانت جميلة القلب من الألماس كان ازرق بيلمع من نفس نوع الخاتم بصتله اوي
سراج ابتسم:قلب المحيط انتي اكيد عرفاه كنتي هوساني بالفيلم دا ولا نسيتي
غرام الدموع اتجمعت في عينها:انت....
سراج ابتسم:منستش ولا عمري هنسى
غرام ابتسمت وبصتله
سراج ركع قدامها ومد الخاتم:تقبلي تتجوزيني من اول وجديد تقبلي تشاركيني حياتي ونفسي ودنيتي تقبلي ترجعيني دايمآ للطريق الصح....وانا اوعدك اني مش هكون غير زوج صالح ليكي واب صالح ليحيى ولحبيبي اللي جاي في السكة وابن صالح لأبويا وامي اللي بجد مش مديلهم حقهم
غرام بصتله بدموع:انت وجعتني كتير
سراج بأسف هز راسه بإيجاب:عارف وعارف اني مستهلكيش بس انا بحبك....ودي اخر مرة توبة مش بس ليكي لربنا يا غرامي انا خلاص توبت شغلي ممكن يبقى احسن من غير الطرق المحرمة اللي بلجأ ليها صدقيني يا غرام
غرام:انا مليش كلمة
سراج رفع حاجبه:نعم؟؟
غرام:اللي يقولوا بابا انا سبق ومسمعتش كلامه والنتيجة كانت وحشة المرة دي اللي هيقوله انا...انا هعمله
سراج بلوم:ولو مرضيش برجوعنا؟
غرام بعدت وشها:يبقى مفيش نصيب
سراج:بالسهولة دي؟
غرام:كانت عندك اسهل من كدا فمتلومنيش...
سراج كان فاكر انها خلاص هتستسلم بس كل ميقرب عنادها بيقوى ودا حقها اللي كانت متنازلة عنه بصلها وهز راسه بإيجاب:حاضر...هنزل اكلمه
غرام:تنزل فين؟روح من مطرح مجيت وروحله
سراج:انتي عارفة انا جيت ازاي؟
غرام:مليش دعوة ومليش علاقة انت اللي جيت
سراج:اه انا عارف والله اني هشوف ايام سودا
غرام بصتله بنظرات غضب ابتسم:حبيبتي انا بهزر
مشي ناحية البلكونة ويحيى شايل اسلام:يلا بقى انجز
ايان خرج واستغرب:اي دا انت بتعمل اي هنا
سراج دخل:ادي خالك التلم تحت مسك في يحيى
غرام:متقولش تلم على اياني
سراج:ايانك في عينك بت انتي
غرام برقت:بت؟
سراج بتراجع:انتي احلا بنوتة وست الستات كمان يا لوزتي
غرام بتهكم:ايوا كدا اتعدل
يحيى:كنت بمشي اسلام عايز يشوف يحيى
ايان:اممم انت واخده علشان تجيبه هنا؟
يحيى:اه يا سيدي هو تحقيق عديني
دخل وايان عض شفته بغيظ:عقيم زي صاحبك
سراج:عاجبك قلة ادبه دي لما انزل وانكد عليه هيبقى حلو؟؟
غرام ودت وشها الناحية التانية
سراج:ايوا افضلي اعملي نفسك هبلة كدا
غرام بغضب:هتبتدي تتخانق معايا من اولها
سراج:لا يا روحي مش خناقة عيب عليكي دي مناغشة
سحبها عليه وهي برقت
سراج مركز في عينها وبيقرب
غرام بتبعد
سراج حاوطها وبصلها بحنان باس جبينها
غرام بصتله
سراج باس ايدها ونزل على ركبته باس بطنها بحب وابتسم:قريب بابا هيرجع معاك صدقني...مش هتفارقه ابدآ
غرام بصتله بتردد
سراج وقف قرب من شفايفها حطت ايدها على شفايفه وهزت راسها بنفي
غرام:ل...لا....
سراج دفن راسه في رقبتها وابتسم:بحبك
غرام غمضت عينها براحة
سراج:عمري مهفكر ءأذيكي يا غرامي صدقيني..

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ام ملك بتخبط الباب عليهم
غيث فتح وابتسم
ام ملك:معلش يا ابني لو بنقلقكوا عمك محمد بيقول نجيب الأكل هنا ولا تحبوا تاكلوا معانا
غيث:اكل؟لا ملوش لازمة التعب دا احنا هنجيب اكل جاهز
ام ملك:وعلى اي يا ابني مخير ربنا كتير اهو
غيث: يا طنط مفيش داعي تتعبي نفسك
ام ملك: مفيش تعب يا ابني انت زي سعيد ابني ربنا يسهله اموره ويرجعه بالسلامة هجبلكوا الأكل
غيث: متتعبيش نفسك انا هجيب رو... چوري ونيجي
ام ملك: خلاص هنستناكوا
قفل ودخل شاف روز بتصلي ابتسم: مش لسة مخلصين صلاة بتصلي اي تاني
روز سلمت وقامت: عادي بصلي علشان حابة اصلي
غيث ابتسم وخدها في حضنه
روز ابتسمت دعمه ليها خلاها تحس انها فعلآ صح وانه فعلآ معاها ودي كانت احسن حاجة تحصلها
غيث: اكيد سمعتي يا حبيبتي هما مستنينا
روز هزت راسها بإيجاب: يلا بينا
خرجت بالعباية والحجاب اللي جابتهم ام ملك وطلعوا الدور اللي فوقيهم شافوا واحدة بتبصلهم من فوق لتحت وهو استغرب وملاحظ نظراتها النارية موجهه لروز وهي استغربت اوي من تصرفها
ام ملك خرجت: اتفضلي... في اي يا نادية مالك
نادية: وانا مالي يختي انتو فتحتوا بيتكوا ملجأ ولا اجرتوه مفروش
نادية: انتي يا ولية انتي لمي لسانك ومتدخليش في اللي ملكيش فيه دول ضيوفنا
نادية بضحكة سخرية: ضيوفكوا وانتو الأشكال دي تعرفكوا منين
غيث اتعصب: مش حابب اتدخل بس يا ريت لو مش حابة تتهاني ملكيش دعوة بيها ولو انتي من النوع اللي بيجر شكل اللي قدامه والسلام فهي ارقى من واحدة زيك والأحسن تختصري علشان متعرفيش انتي بتتعاملي مع مين
نادية بصتله بغضب ودخلت جوا ورزعت الباب
روز بصت لغيث بذهول
غيث بصلها: متشغليش بالك هي تبقى مين دي
ام ملك: اقول اي بس يبني دي سلفتي بس واحدة ولا عندها ادب ولا خشى يلا ربنا يهدي
غيث هز راسه بتفهم
ام ملك: اتفضلوا جوا
دخلوا وغيث شاف شابين قاعدين على الطبلية مع عم محمد وملك
عم محمد: تعالى يبني اعرف دا اشرف ابني الصغير وعقبال عيالك بكرا الحنة وبعده فرحه ودا عاصم جوز ملك بنتي
غيث بإبتسامة احراج: اهلا..... انا قولت لطنط ام ملك ملوش لزوم التعب دا بس هي اصرت
عم محمد: ولا تعب ولا حاجة يا ابني اتفضلوا دا ليث ودي مراته
عاصم بص لملك بتهكم:محدش قال يعني
ملك بصتله واتوترت
عاصم: كلامنا بعدين
اشرف: انت بتشتغل اي بقى يا عم ليث اي الأسم القمر دا
غيث ابتسم: كنت بشتغل في شركة
اشرف: اممم كنت و دلوقتي؟
غيث: ولا حاجة
اشرف: وناوي تطول في الولا حاجة
عم محمد: كل بقى ياض وبطل اسئلة
غيث ابتسم وبص لروز: كلي
ام ملك: اي يا حبيبتي الأكل مش عاجبك
روز: ابدآ يا طنط انا بقالي كتير مكلتش اكل بيتي كدا
ام ملك: ازاي انتي مبتطبخيش
روز هزت راسها بنفي: لا... شوية يعني....
غيث: لا مراتي مبتعرفش تطبخ
ملك بإستغراب: اومال ازاي متجوزين
غيث ضحك غصب عنه: هو انا متجوز خدامه ولا اي متجوزين علشان مقدرش اعيش من غيرها
ملك: اه.... ربنا يخليكوا لبعض...
روز ابتسمت: يا رب
عاصم وقف
عم محمد: اي يا عاصم متكمل اكلك
عاصم:شبعت خلصي يا ملك واسبقيني
دخل اوضة اشرف وملك بان عليها الحزن وقفت
ام ملك: اي يا بنتي كملي اكلك
ملك: شبعت الحمد لله
غيث لاحظ الجو المتوتر بس مرضيش يسأل
روز بتاكل وبصتله
غيث ابتسم وكل
عاصم ساند على الشباك
ملك: في اي يا عاصم بس
عاصم بغضب: هما دول الضيوف ازاي ابوكي يسمح يقعدهم في البيت انا اتخيلت راجل كبير ومراته مش شاب كدا
ملك: هتفرق في اي
عاصم: تفرق في اي؟ ازاي وفي حريم في البيت
ملك فهمت انه غيران عليها فسكتت
عاصم: في اي مالك
ملك: هطلع شقتنا
عاصم: هتطلعي تعملي اي
ملك: ولا حاجة....
عاصم:متتكلمي عدل مقلوبة ليه
ملك:اقولك ايه اتعلم من اللي برا
عاصم بصلها اوي
ملك:شوف ازاي بيعامل مراته وانت....انت ايه انت مفيش مقارنة اصلآ
عاصم:انتي اتجننتي يا بت انتي
ملك بصتله بقرف وهتخرج سحبها وابتسم بتهكم:بصي الفرق بينك وبينها بصي شكلها وشكلك في لبس امك الواسع عليها وحجابها ومع ذلك تبان جميلة والواحد عايز ياكلها اكل كدا
ملك هزت راسها بعدم تصديق وصدمة
عاصم ابتسم وهو بيلعب بحجابها:اتقي شري وبلاش تستفزيني
ملك بصاله بدموع وخرجت بسرعة
اشرف دخل بإستغراب: في حاجة ولا اي منور اوضتي
عاصم: ولا حاجة
اشرف: ولا حاجة بالوش الخشب اللي مصدرهولنا دا
عاصم: مفيش حاجة حل عن دماغي بقى ممكن
خرج
غيث: تسلم يا عم محمد وشكرآ يا طنط تسلم ايدك
ام ملك: انتو مكلتوش حاجة
روز: لا الحمد لله دا انا كلت كتير تسلم ايدك
غيث قرب من عم محمد وسلم ومدله فلوس
عاصم بص لأيد غيث وللرزمة اللي مدها لعم محمد
عم محمد: اي دا؟
غيث: بصراحة مش هقدر مكولش من ايدها تاني فلو ممكن تبقى تعمل حسابنا
عم محمد: عيب اللي بتعمله دا شيل فلوسك في جيبك
غيث: لا لو سمحت يا عم محمد انا مش هتنازل كفاية انك مستضفنا هنا والا والله مهندوق الأكل لنا ولا مراتي
عم محمد بضيق: لزمته اي الحلفان انت فاكر اننا مش هنقدر نكفلكوا
غيث: الفلوس موجودة والحمد لله اي المشكلة بقى
روز: وانا مستعدة اجي اساعد
غيث بصلها: لا
الكل بصوله
غيث: انتي الفترة دي محتاجة لراحة اخاف عليك يا حلو انت
روز ضحكت بغيظ وام ملك ابتسمت
اشرف: اي المراعية دي الواحد يتعلم منك يا ليث
غيث ضحك: بعد اذنكوا بقى
عم محمد:خلي بالك عليها وعلى البيبي
غيث ابتسم وحط ايده على بطنها:متقلقش
روز بصتله بإستغراب
خدها ومشي ودخلوا الشقة اللي قاعدين فيها
روز:هو ايه حكاية الحمل دا
غيث:قولتله واحنا في الصلاة اننا هربنا من اهلنا وانتي حامل
روز:وكان لزمتها ايه انت نفسك ابقى حامل وخلاص اي حد يكلمك تقولوا روز حامل!
غيث ضحك:تصدقي نفسي اوي
بيقرب ضحكت وبعدت وهي بتغير الموضوع
روز: متحرجتش وانت بتعارض اني اساعدهم كدا وبعدين انا بتكسف لما تتكلم كدا قدام حد
غيث: دا رأيي ليه اتحرج؟ وبعدين انا مش هتطمن عليكي الواد اللي مكنش على بعضه دا بصلك يمكن تكون صدفة؟بس مش مرتحله
روز بدهشة:غيث انت لحقت شوفته امتي
غيث ضحك:متستهونيش بيا يا مدام مشاغبة
روز ابتسمت
غيث ضمها ليه: عندي مشوار مهم لازم اعمله
روز: فين
غيث: قصر الكيلاني
روز ارتجفت للحظات: ايه... ليه هتروح ليه..
غيث: مشوار مهم
روز هزت راسها بنفي: لا يا غيث انت ناوي على اي
غيث: خليكي متأكدة محدش هيقدر يأذيني انا ابنهم مهما كان ورأفت باشا عنده اللي من دمه حاجة كبيرة تأكدي
روز:اللي حصل لحد دلوقتي ميخلنيش اتأكد من حاجة...
غيث:متقلقيش يا روز انا مش هتأخر وانتي متفتحيش لحد
روز هزت راسها بإيجاب
غيث:قوليلي بقى مش عايزة حاجة اجبهالك وانا جاي
روز هزت راسها بنفي:لا تعالى بس بخير
غيث ابتسم وباس ايدها:حاضر يا حبيبتي
مشي وهي قلقانة:اتمنى ترجع بخير...يا رب رجعهولي بخير..

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عمار:مش كفاية شرب
نادر:عملت ايه
عمار:عمتك وعمك راحوا مع جدك وابوك الشركة ومعاهم وليد وطبعآ مرڤت وانا اصريت ان سلوى تبقى علشان لو احتجنا حاجة
نادر بيتكلم في نفسه:وطبعآ معندهاش مانع مدام رأفت باشا موافق اللي كانت بتضحك يوم قتل ايمان انا هبكيكي دم على عيالك
شرب الكاس اللي في ايده وطالع جابر مسكه:على فين؟؟
نادر زأه وهو واقف بالعافية:ابعد يا جابر
جابر هز راسه بنفي:بلاش تعاقب حد ملوش ذنب انت عارف انها ملهاش ذنب
نادر بدراما:وانا اللي كان ليا ذنب؟تؤتؤ مكنش ليا ذنب
زأه:جابر ابعد عن طريقي
طلع وخبط عليها دخل ملقهاش استغرب هي فين قعد استناها

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز دخل البيت ملقاش حد نادى مفيش حد:اوووتاااار
رشا:هي خرجت
عز :خرجت؟من امتى
رشا:من ساعتين تقريبآ
عز اتنهد بضيق:ازاي ومن غير متقولي
طلع جهز شنطته:راحت فين ومن غير متقولي سمع فتح الباب بعد شوية وهي طلعت شافته قدامها اتخضت:مش تعمل اي صوت
عز بإقتضاب:كنتي فين
اوتار:كنت برا
عز:عارف انك كنتي برا كنتي فين ومقولتليش ليه
اوتار:معرفتش اكلمك انت خرجت وكنت غضبان و
عز:خرجت وكنت غضبان!
خرج تليفونه:سبحان الله مفيش اي مكالمه انتي اتصلتي بيا ؟
اوتار هزت راسها بنفي
عز:كنتي فين
اوتار:كنت مع صاحبتي
عز:صاحبتك مين؟
اوتار:اسيل
عز:اول مرة اسمع عنها دي
اوتار:صاحبتي من قريب
عز:من قريب امتى يعني؟؟ومقولتليش عنها قبل كدا ليه وعرفتيها منين؟؟؟
اوتار نظرها تايهه في كل مكان الا في عيونه
عز:بصيلي وانا بكلمك في اي
اوتار بصت للشنطة بتاعته بإستفهام
عز:مين اسيل دي؟
اوتار:انت رايح فين؟
عز:في داهية
قفل شنطته وهيمشي وهي مسكت ايده:عز في اي انت بجد رايح فين؟؟اي اللي استحقه دا كله انا اسفة انا مقصدتش في اي انت بجد هتمشي وتسيبني بجد هتبعد عني عز
عز حس بقلقها واللي قادر يخليه ينسى جموده حط ايده على ايدها:اهدى انا مسافر في مهمة
اوتار بصتله بدموع في عينها وافتكرت انه كان قايلها من فترة :ترجع بالسلامة
عز متوقعش تبقى بالهدوء دا اتكلم بهدوء:الله يسلمك سلام
اوتار شاورتله بإيدها سلام
نزل وهو متضايق من نفسه بس حس انه لازم يبعد اوتار غيرتها عمياها ومبقتش تثق فيه...
اوتار غمضت عينها بحزن:اتغيرت اوي يا عز...او يمكن انا اللي اتغيرت!!

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عمران:انتي اي رأيك في كلامه يا غرام
غرام:اللي تشوفه يا بابا
سليم بيتابعهم بذهول وكأنه بيتفرج على فيلم
عمران:انت عايز تتجوزها
سراج ببحاول يبقى هادي :اه يا عمي اومال متذنب هنا بقالي ساعتين ليه
اسلام بغضب كشر:انت عايز تتجوز انا مالي
سراج:اقعد بقى دلوقتي مش ناقص
اسلام كشر ويحيى ابنه كشر وراح ضرب سراج على رجله
سراج:الله انت مالك انت كمان
يحيى ابنه بأقتضاب:متزعقش لصاحبي
يحيى ضحك:حلوة صاحبي دا اصيل اسم على مسمى
سراج:انا مش ناقصكوا يا عمي عمران قولت اي بقى
عمران:قولت هيبقى في فترة خطوبة سنتين تدرسوا بعض وربنا يسهلها اظن عداني العيب
الكل اتصدم:اي
سراج:دا تهريج اكيد سنتين اي البت حامل انتو صدقتوا انها غريبة عني دي مرااااتي
عمران:دا اللي عندي
سليم:مش للدرجة دي يا عمران سنتين اي
يحيى:كتير صح يا جدو سنة سنة ونص كدا كويس
سراج بصله ولكم كتفه بضيق:انت جاي مع مين انت
يحيى:يعني هتطلع غلبك فيا انا
غرام كاتمة ضحكتها
عشق مبتسمة وهي شايفاها بتضحك
احلام:في اي يا عمران مش للدرجة
عمران:اومال اي اسيبهاله من تاني واجي اخدها من المستشفى
سراج وجعه كلام عمران وبص لغرام اللي لاحظت في عيونه وجع وضيق
عمران:اخر كلام سنة... سنة ومفيش كلام بعد كدا
سراج هز راسه بإيجاب:وانتي اي رأيك يا غرام
غرام:انا قولتلك اللي يقولوا بابا
سراج بص لعمران المبتسم بتحدي:عمي ممكن ابقى اتكلم معاها تقعد براحتها مش لازم تبقى متكتفة وانا موجود ومحبوسة في الأوضة
عمران بص لغرام:ايه رأيك
غرام هزت راسها بنفي وسراج بصلها اوي
سراج:ودا ليه؟؟
غرام بتلقائية:علشان انت سافل
عمران بص لسراج:وجهت نظر سليمة
سراج بصلها بغيظ وقف:طيب....بعد اذنكوا بقى
يحيى شال اسلام وخرجوا:يلا بينا وانت محسسني اني المربية بتاعتك كدا
اسلام مسك شعره:شكلوا حلو
يحيى ضحك:عجبك
اسلام:اه هعمل شعري لما اكبر زيك مش هخلي بابا يحلقلي
سراج بصلهم وغصب عنه ضحك بغلب وساق عربيته:الموضوع دا تنساه يا اسلام

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سيف:مالك
عز:مفيش
سيف:مفيش ازاي يعني متخانق مع اوتارك؟
مالك بصله وشرد
عز:مبقتش فاهمها ويمكن هي كمان مبقتش تفهمني حبيت ابعد علشان ترجع لعقلها
سيف:ولو طلبت الطلاق
عز بصله اوي:انت مالك يا سيف في اي!!
سيف ضحك:مقصدش يبني اقصد ترجع لعقلها ازاي وانت سايبها دي ست يا حبيبي
عز:اوتار مبقتش تثق فيا
مالك بصله
سيف:انت اكيد عملت حاجة ضايقتها واوتار انا عارف انها عاقلة
مالك:انتو عارفين فكرتوني بذكريات عدى عليها اكتر من عشرين سنة
سيف بصله وابتسم :افتكرت اي
مالك:لما كان سراج معانا...لما كان بيناغش في عز ويعصبه
عز بص لمالك وسيطر على نفسه بصعوبة
سيف:متجوزش عليه غير الرحمه
مالك:كان بيحبها ومكنش بيحب يعكننها
عز بصله ونظراته لا تبشر بخير
سيف بتبرير:اه كان بيحب قعدتنا فعلآ بس يلا نصيب
مالك باصص لعز بضيق
عز بعد نظره وهو بيظهر بروده
مالك بص في التاب بتاعه وهو بيتفرج على صوره هو وسراج الل مازال محتفظ بيها....

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

دخلت اوضتها ونامت على السرير بتعب ماسكة التليفون بتلعب فيه حست بخيال قدامها رفعت عينها اتفاجأت بنادر واقف اتوترت ودارت المفاتيح اللي في ايدها وقفت والغضب باين عليها:انت؟ انت بتعمل ايه هنا ازاي تدخل اوضتي من غير متقول
نادر قرب بعدم اتزان وقف قدامها حط ايده على خدها:تعرفي انتي حلوة اوي يا روحي
سلوى بعدت ايده بقرف:ابيه ناد...
نادر قاطعها:ابيه ايه قولي نادر يا حبيبتي انتي عندك 24 وانا 27 لزمتها ايه ابيه دي
سلوى زأته:اطلع برا
نادر:سوسو انتي بريئة اوووي وانا معجب اووي تعالي وبلاش معافرة علشان متزعليش مني
سلوى بعدت وهو شدها بعدم توازن وقعوا على السرير وهي صرخت بألم:اااه انت اتجننت ابعد عني
جابر خرج بضيق
عمار ابتسم وقعد يكمل شرب
كريمة خرجت من اوضتها:في ايه ايه الصوت دا دي سلوى؟
هتطلع عمار شدها:نادر فوق ومبيحبش اللي يزعجه
سلوى بتصوت وبتحاول تبعده وهي بتعيط:ابعد عني
كريمة وقفت عاجزة والدموع في عينها وباصة لعمار بإستحقار الباب خبط وهي جريت فتحت شافت غيث قدامها ابتسمت:حبيبي الحمد لله انك بخير....غيث انت لازم تتصرف نادر هو
غيث:ايه الصويت دا دي سلوى؟
كريمة بدموع هزت راسها بإيجاب:الحقها يا غيث الكلاب اللي هنا بيساندوه وعمار منعني اطلع نادر بيغلط غلط كبير
غيث دخل بغضب
عمار:ايه دا بالسرعة دي اشتقت
غيث لكمه بعنف وركله وعمار بيحاول يصد مش عارف غيث سابه وجري على فوق كسر الباب شاف نادر بيتهجم على سلوى وبيقطع هدومها مهتمش لدخول غيث حتى
سلوى منهارة وبتصرخ وهي بتحاول تبعده
غيث سحبه ولكمه بعنف
نادر وقع في الأرض ومبقاش عارف يقوم من اثر الخمرا
سلوى وقفت وهي بتعيط:غ...غيث
غيث لكمه كذا مرة بغضب:انت ايه يا اخي فوق بقى من القرف دا فوق لنفسك
نادر زأه ووقف بعدم اتزان :انت...ملكش دعوة...
غيث زأه برا بعنف وقفل الباب قرب من سلوى:انتي كويسة؟
سلوى هزت راسها بإيجاب وهي بتعيط
غيث خد الروب بتاعها ادهولها:ازاي فضلتي مع البني ادم دا في نفس المكان؟
سلوى بدموع:مكنتش متخيلة ان هيحصل دا كله....
غيث:طيب ممكن تهدي اهدي
سلوى هزت راسها بإيجاب بدموع
غيث:انتي عمالتي اللي قولتلك عليه
سلوى ابتسمت غصب عنها وهزت راسها بإيجاب:اه...انا عملت كل حاجة وكنت فرحانة انك سمحتلي اطلع البرج نفسي اقول للكل على...
غيث قاطعها:اوعي يا سلوى مفيش حاجة لازم تتكشف دلوقتي
سلوى:متقلقش انا بس بتكلم معاك
غيث اتنهد:سيبيها في وقتها
سلوى هزت راسها بإيجاب ومدتله المفتاح
غيث هز راسه بنفي:خليه معاكي
سلوى:بس
غيث:مؤقتآ هتهتمي بكل حاجة في غيابي خليكي دايمآ مع كريمة
سلوى بخوف:انا خايفة يا غيث...
غيث:متقلقيش انا هتصرف هكلم بابا
سلوى هزت راسها بإيجاب
غيث:غيري هدومك وانزلي
خرج وهو بيتوعد ليهم:قسمآ بالله لربيكوا نادر وعمار حسابكوا معايا

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

روز بقلق خرجت من البيت بصت حواليها يمكن تلمح غيث بس محصلش ومشافتهوش ودا قلقها اكتر
طلعت على السلم شافتها نادية بصتلها من فوق لتحت:اي يا ست الحسن مش لاقيه حاجة تعمليها الا قوليلي هو اللي معاكي دا جوزك بجد؟(ضحكت ضحكة خليعة)
روز بإستغراب وهي اعصابها اصلآ تعبانة:انتي عايزة ايه بالظبط شوفي بيتك شوفي جوزك عيالك شوفي دنيتك بدل منتي شاغلة نفسك باللي رايح واللي جاي
نادية بسخرية:جوزي؟جوزي يا حبيبتي مسافر وعيالي؟انا مبخلفش يا عنيا ودنيتي! منا عيشاها ولا انتي شيفاني عايشة دنيتك انتي
روز بصتلها بإستغراب من بجاحتها في الكلام خبطت على الباب
ام ملك:چوري اتفضلي يا حبيبتي
نادية:حبيبتي ههههههه
ضحكت ودخلت شقتها
ام ملك:امتى ربنا يخلصنا من لسانها دا ءأمري يا بنتي
روز:جوزي اتأخر بقاله تلت ساعات ونص وخمس دقايق برا ومش عارفة ايه حصل معاه
ام ملك ابتسمت هي بتعد الدقايق من وقت خروجه! :اهدي طيب يمكن بيشوف شغل ولا حاجة اهدي ممكن تتصلي بيه وتطمني شوية
روز:منا طلعالك علشان كدا لو ممكن تليفون اتطمن بس عليه دقيقة واحدة
ام ملك:عنيا يا بنتي هجيبلك تليفون عمك محمد هو اللي عليه الرصيد
روز هزت راسها بإيجاب:شكرآ
ام ملك:العفو يا بنتي الشكر لله وحده
دخلت وروز قلقانة
عاصم نزل كح وهي بعدت عن الطريق وهو بصلها شوية بتركيز استغربت وبصت لتحت
عاصم:منورة
روز ساكتة
عاصم قرب:منورة يا قمر
روز بصتله بإرتباك
عاصم:مالك هو انا بخوف
ام ملك:حبيبتي خدي التليفون اهو ايه يا عاصم في حاجة
روز اتصلت بغيث اللي كانت حافظة رقمه متجاهلة عاصم:الو حبيبي انت فين
عاصم بصلها بتركيز
غيث:اي يا حبيبتي انتي كويسة مال صوتك؟
روز:قلقت عليك حرام عليك انت اتأخرت ليه
غيث بص لرأفت والكل متجمع قدامه:انا جاي يا روز متقلقيش انا بخير يا حبيبتي المهم خلي بالك من نفسك وخليكي في الشقة لحد مرجع وبعدين انتي بتكلميني منين
روز:تليفون عم محمد
غيث:طيب يا حبيبتي اشكريهم ورجعيله تليفونه وانزلي على شقتك يلا روز ادخلي واقفلي عليكي ومتطلعيش تاني مش اتكلمنا في الموضوع دا
روز:حاضر يا حبيبي حقك عليا انا بس قلقت عليك هدخل ومش هخرج تاني
غيث ابتسم:طيب
روز:لا اله الا الله
غيث:محمد رسول الله
قفلوا ورأفت ابتسم بسخرية:روحي وحياتي وقلبي دي الحياة اللي انت عايزها
غيث:واي المشكلة اي يعني لما احب مراتي ولما افتخر بحبها اي يعني ربنا محرمش حاجة زي كدا الدين قايم على الحب والتسامح والمودة بين الزوجين
الكل استغرب طريقته الجديدة
كامل بصله
نادر:دين لهو انت ليك دين يا غيغو
غيث بص لنادر:تعرف الحاجة الوحيدة اللي حزين عليها فهي انت....ربنا يهديك...
خرج وهو بيفتكر من خمس سنين
Flash back
نادر زأه بضحك:يا ابني بقى حل عن دماغي
غيث ضحك:بردو لا مين الحلوة اللي واكلة عقلك
نادر:واحدة دي ملاك دي حياة دا عالم كدا طعم
غيث ابتسم:ياااه للدرجة
نادر:واكتر انت مشوفتهاش
غيث:طب متورهاني
نادر ضحك بهزار :احنا اخوات اه وكل حاجة مع بعض الا دا
غيث ضربه:تصدق انا اللي غلطان
نادر ابتسم وحضنه:لو هخَوِن العالم كله فأنت اخويا سري وصاحبي واغلى شيئ في حياتي اوعى يا غيث تسمع كلام جدك وتبعد عني اوعى...
back
غيث غمض عينه بحزن وضيق:يا ريتك تفوق
ركب الموتسكل بتاعه ومشي بسرعه
رأفت طلع اوضته وبقى يكسر اي حاجة قدامه ونادى:كاااااامل
كامل طلع ببرود
رأفت بغضب ونظرات غير مبشرة بالخير:انا عشت عمري احافظ على الثروة اللي ابويا وجدي وجد جدي عاشوا يجمعوها ومعنديش استعداد اخسرها ومعنديش مانع اتخلص من اي حد يحاول يقف قصادي
كامل بصله بصدمه:والمعنى
رأفت:خلي ابنك يرجع وينسى اللي فات والا انت عارف ممكن الثروة تعمل اي والنفوذ تعمل اي فما بالك بالأتنين ها هدمره ابن العاهرة دا
كامل بغضب:انت مستحيل تأذيه
رأفت:انا قولت اللي عندي والباقي عندك وعند ابنك
كامل:انا هبعد عنك وهبعده ومش عايز حاجة منك
رأفت ضحك:كنت عملت كدا من زمان يا كامل والا كنت مت انت وعيالك انت تحت سيطرة عيلة الكيلاني
كامل حس ان ابوه كل مادا بيزيد شر
رأفت:ابنك هيخلف من البت دي ابنه هيجي يعيش معانا هنا لأنه من صلبه ومن دمه انما البت دي لا فاهم
كامل:انت اي مبتحسش
رأفت:الأحساس للضعفى انا قولت اخر كلام
كامل:ولو الطفل اللي هتحمل فيه روز بنت
رأفت:في الحالة دي فهتموت قبل متولدها
كامل اتصدم.......

يلا عايزة رأيكم ومناقشتكم 
اسئلة الحلقة:-
عز واوتار علاقتهم هتوصل لفين ووجود رشا معاهم ممكن يعمل ايه؟!يحيى هيعرف اللي حصل من امل هيبقى ايه رد فعله؟!سراج هيتعامل ازاي مع غرام وعمران؟!عاصم ونادية هل في خطر منهم على روز وغيث؟!ايه اللي هيحصل مع عيلة الكيلاني في الفترة الجاية؟!

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد البارت الجديد الساعة ( 2 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية هنا التقينا الحلقة 15 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية هنا التقينا الحلقة 16  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية هنا التقينا ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-