رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السابعة عشر 17 | روايات ندى محسن

  نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السابع عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 17 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل السابع عشر

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة 17
بقلم/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز وصل الجهاز والكل بيتهامس عليه وهو متجاهل وصل مكتبه احمد وقف قدامه: امشي من هنا
عز بصله بغضب: ابعد من قدامي حالآ
احمد اتنهد: انا مقصدتش اضايقك حرفيآ ابعد دلوقتي لمصلحتك
عز ببرود: وانت من امتى يهمك مصلحتي
احمد بنفاذ صبر: مش وقت عند اسمع الكلام
سيف ومالك دخلوا وباصين لعز وبعدو نظرهم واحمد اتنهد: عز امشي من هنا
عز بصلهم وحس بضيق : في ايه متتكلموا
مالك مشي
سيف بص لعز بغضب ومشي
عز بغضب:هما مالهم دول؟؟هو ايه اللي اتغير من يوم وليلة كل دا عشان..عشان الخبر اللي اتنشر هما كانوا بيعاملوني انا ولا بيعاملوا اهلي
احمد جاب صور وادهاله وكانت عبارة عن صوره مع الرقصات في الديسكو وصور وهو في اوضاع غير لائقة معاهم
عز:ايه دا؟
احمد:محدش هنا ممعهوش الصور دي
عز:امم وطبعآ شافوني شيطان وشافوا نفسهم اولياء الله الصالحين الصور دي بقالها يجي تلت سنين
احمد بصله:امشي من هنا دلوقتي القائد ماهر قالي ابلغك
عز ضحك بصوت عالي:واللهي وليه امشي انا هكمل شغلي واللي مش عاجبه يشرب من البحر
احمد بصله وعز مفهمش نظرته ليه بس مش نظرة شماته راح لسيف
سيف:عايز ايه
عز:ايه سبب تغيرك؟.....
سيف:انت ابن غير شرعي؟ورموك في الملجأ وتقريبآ دا في دمك هستنى لما تخوني انا كنت مخليك قريب مني ومخليك قريب من خطيبتي بس انا مش عايزك تروح هناك مرة تانية فاهم وامبارح وجودك معاها مكنش صح وخصوصآ باباهم مسافر لولا اني كنت بتكلم مع سلمى وبالصدفة عرفت مكنتش هعرف؟
عز باصصله وساكت ورد بصوت مهزوز:انت بتقول ايه انا روحت عشان ليلى زنت ومكنتش لواحدي كانت اوتار معايا وكمان مكنتش اعرف ان باباها
سيف:للأسف هما بيعتبروك اخ ليهم
عز:للأسف ايه الأسطوانه الجديدة دي
سيف:انت كذبت عليا والمفروض اني ءأمنلك
عز حس نفسه في متاهه ومكنش متوقع كدا من سيف لو اتوقعها من كل اللي حواليه :انا مكنتش اعرف
سراج قرب:سيف انت بتقول ايه دا واحد ميستحقش انك تتكلم معاه وبعد مذم في اوتار ايه اللي حصل اتجوزها اول متنشر الخبر اول معرف انه اتكشف اتجوزها والله اعلم هددها بأيه خلاها تسيبني
سيف بص لعز بغضب ومشي
عز مسك رقبت سراج بغضب وغل:انت شيطان يا اخي انت ايه الغل دا كله عشان ايه ليه الحقد دا انا عملت معاك ايه
سراج زأه:ابعد ايدك انت فاكر ايه هكون تحت امرك دايمآ لاء فوق انا احسن منك انت خدت ليالي مني الاول وخليتها ملكك وخليتها حتى متبصليش بس ايه اللي حصل خليتها تخونك معايا ومش بس كدا عايشتك سنين عذاب اصلها اتقتلت بسببك يا عيني
عز باصصله بصدمة
سراج:مالك يا عز هي اوتار مقلتلكش لا اصيلة مع انها كانت تعرف كل حاجة يا زوز
عز باصصله والصدمة مسيطرة عليه
سراج:انا اللي هددتها وخدرتها وهي مبقتش قادرة تقاومني وهي كانت حامل فعلاً بس بطفلي تؤ كانت عايزة تنزل البيبي وانا مكنتش عايز بس هي اصرت واخترت ان نهايتها هتبقى معاه
عز باصصله وبيسمع بصدمه
سراج:انا بكرهك يا عز انت خدت مني كل حاجة بحبها وخلتني قتلت حب حياتي بايدي بس عارف اني حبيت تاني اوتار...حبيتها بجنون يا عز حبيتها قوي....يمكن دا بسبب دعائها بس انا بحبها والأحسن انك تبعد عنها وتسيبها عشان متبقاش نهايتها هي كمان لأني مش هقدر اشوفها معاك واقعد ساكت ايدي على خدي
عز لكمه بغضب:انت ايه يا اخي انت ايه شيطان
لكمه تاني:انت ازاي بقيت بالغل والكره دا ازاي
سراج زأه:متحاولش تقول لحد يا عز عشان حتى لو صدقوك مسيبتش دليل وانت عارف عمي يبقى مين اللوا عاصم متولي
عز باصصله وهو حاسس انه تايهه وبقى مخنوق زأه:انت هتقع وعلى ايدي وهفكرك
مشي ورا الديسكو وسراج عرف انه راح على هناك عمل مكالمة وابتسم: شطورين انتوا عارفين هتعملوا ايه هاا..... تؤتؤ مش هيعرف حاجة متقلقوش هيبقى مش في وعيه
راح على بيته وخبط
اوتار:مين؟
سراج:حبيبك
اوتار جسمها تلج وبخوف بعدت
سراج بيتكلم من ورا الباب:وحشتيني وعلى فكرآ مجتش اضايقك بس عز حبيبك مش في الشغل زي مفهمك اكيد دا في الديسكو بيشرب وبيرقص ودي بعض الصور اللي اثبتلك بيها انه كدا
اوتار بصوت مهزوز: انت بني ادم كذاب وانا مستحيل اصدقك
سامر باصص من العين السرية بأستغراب: يبقى مين اللي بيتكلم مع القمر من ورا الباب دا
سراج اتنهد: انا هنزل بس مش هتخلى عنك والصور ورا الباب يا اوتار وهجيلك تاني بليل
نزل وهي اتأكدت انه نزل وبصت من البلكونة لقته ركب عربيته ومشي وهي فتحت لقت سامر ماسك الصور وبيشوفها ومبرق بذهول
اوتار خدت الصور من ايده بغضب وبرود: في حاجه حضرتك؟
سامر ابتسم بأهتمام: انتي حابيبته صح بيتهيقلي متشوفيش الصور دي هتتجرحي اووي
اوتار بتهكم: مظنش ان دا شيئ يخصك وبعدين ايه حبيبته دي انا مراته
سامر بصلها بصدمه واتراجع: ا.. انا اسف... مكنتش اعرف... وبيتهيقلي انك متقتنعيش بالصور دي اللي جايبها ميطمنش اصلآ
اوتار:شكرا بعد اذنك
سامر:اتفضلي
دخلت وقفلت وهو اتنهد ودخل
اوتار بتشوف الصور ورمتهم بغضب والدموع في عينها:لازم اسمعه هو قالي لازم اسمعه واصلآ الصور دي قديمة هو مش لابس كدا بس سراج قال انه في الديسكو لا انا مش هصدق ولازم استناه واسمعه ايوا يا اوتار حتى لو انتي زعلانة منه هو مش هيتغير من يوم وليلة ولازم احاول معاه مرة واتنين وعشرة عشان بحبه وعشان عارفة انه بيحبني وشرعآ هو جوزي..

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عشق خبطت وعمران اذنلها تدخل دخلت وابتسمت لما شافت ايان قاعد على الكنبة وبياكل شيكولاته وفي ايده تليفون عمران بيلعب بيه
عمران لاحظ نظراتها وابتسم:وكانك مامته مش اخته
عشق بإحراج:هو كل حاجة في حياتي
عمران ضحك وهي استغربت وهو بصلها:اصلي كنت طالب انسة تمسك الشغل بحيث انها تبقى فاضية ومتفرغة لكن خابت توقعاتي
عشق:انا ممكن اخده انا مش عايزة اسبب لحضراك تعب
عمران هز راسه بنفي:لا لا خالص...مفيش اي تعب على فكرا دا ولد لذيذ جدا وخلاني احب الاطفال
ايان ضحك:هو بيتصرف زي الابهات زي ابو اسلام كدا
عشق بصتله
عمران ابتسم ومدله ايده:طب ايه رايك
ايان حضنه
عشق:ايه دا كله دا انت لحقت حبيته للدرجه
ايان حاضنه جامد وعمران ابتسم:تعرفي انه من النوع اللي ياخد قلبك كدا
سليم دخل بتهكم:سلامة قلبك يخويا ايه دا.؟؟
عشق بعدت عن الباب
عمران وقف وايان في حضنه وهو شايله
سليم بذهول:ايه دا بردو مين دا وانتي بتعملي ايه هنا
عشق حست انها خلاص اترفدت وقربت خدت ايان:بعد اذنك
سليم:انت ازاي تسمح بأطفال هنا وبعدين انت شايف نفسك فاضي اوي
عمران:اتفضلي يا عشق
خرجوا وسليم اتعصب:يا برودك
عمران:بابا مالك في ايه اهدى محصلش حاجة انا اللي قولتيلها هاتيه الولد دا انا بحبه
سليم:بتحبه دا بعيد عن الشغل مش قاعد تحبلي في المكتب
عمران:بابا في ايه مالك اهدى ممكن!! ايه اللي حصل
سليم:انت مش حاسس ايه اللي بيحصل انت سألت على اخوك فين هو ولا عامل ازاي بعد القرف اللي اتنشر عمران الورق دا انا حطيته في الخزنه بتاعتي ونسيت المفتاح في الدرج ولقيت المفتاح مكانه بس الورق مش موجود يعني حد من البيت هو اللي عمل كدا حاولت اشوف مين مفيش حد غريب دخل يعني..
عمران:يعني ايه مين هيعمل كدا
سليم:سارة وتقى ومراد هما الغربة الوحيدين اللي موجودين في البيت
عمران بأستغراب:مش عارف....(بصله بصدمة)يعني ايه ممكن يكونو هما....دا انا مش هرحمهم بس بردو ليه هيعملوا كدا؟؟ ايه رايك نروح لعز هو اكيد محتاجنا يا بابا
سليم هز راسه بنفي:مش دلوقتي هو محتاج ياخد وقته ولأما يجي لأما هنغصبه يجي
عمران ضحك بهزار:اه هنخطف مراته ونهدده
سليم لكم صدره:اتهد بقى
عمران حط ايده على صدره وهو بيضحك

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

تقى بتكسر الحاجات في المطبخ بغضب وغل
سارة: اهدي بقى اهدي لو حد جه هتبقى مشكلة
تقى: تالين في الجامعة وحسام نفس الكلام احلام وراحت تشتري حاجات وسليم وعمران في الشغل (جزت على سنانها) عز مش هنا عز مع مع مين مع مراته اللي كانت المفروض تبقى انا مش اوتار فاهمة
سارة بغضب: انا مكنتش اتمنى ان اوتار تتجوزه ابدآ وانا عايزة اخلص منها النهاردا قبل بكرا انتي لازم تعملي كدا عشانك
تقى ضحكت والدموع في عينها وبقت تضحك بهيستريا
سارة بغضب: انتي بتضحكي على ايه
تقى بتهكم: عليكي يا مدام سارة
سارة بصتلها باستفهام
تقى: انتي فكراني غبية؟ هو ملكي انا بس انما انتي ملكيش اي حق فيه عز تخرجيه من دماغك عز غير بابا اللي انتي خدتي فلوسه وسيبتيه عز غير اي راجل قذر قبل يعمل معاكي علاقة غير شريفة بالمرة فاهمة
سارة ضربتها بالألم:اخرسي انتي لو نطقتي بكلمة تانية انا مش هرحكمك
تقى ضحكت بغل: اراهن يا قلبي انك بس متضايقة ان عز مش هيبصلك مش عشان انا بهينك مش كدا؟؟
سارة بغضب هتضربها تاني تقى مسكت ايدها
تقى: مسمحلكيش فاهمة انا اللي صح وانتي اللي غلط انتي عز مينفعش يفكر فيكي اصلآ زي سليم باشا زي مرفضك كدا ورفض يخون مراته معاكي مهو دا اخرك خيانة مش جواز انك تبقي عشيقة مش زوجة
سارة زاتها بعنف: انا مش هرد عليكي عشان انتي حالتك صعبة
خرجت وتقى ضحكت: حالتي قال انتي اللي معندكيش رد
عيطت وقعدت في الارض ومسكت الازاز بإيدها وابتسمت بدموع: عز.... انا بحبك انت مش متخيل انا مستعدة اموت عشانك انت كلمة منك بتطلعني لسابع سما انا هحاول مرة واتنين والف لحد متبقى ليا انا اللي حبيتك الاول واخترت ليالي وانا اللي رجعت عشانك واخترت اوتار (صرخت بغضب وجنونها سيطر عليها) ليييييييه ليييه انا مش من ضمن اختياراتك ليه
سارة غمضت عينها بغضب: وبعدين في المجنونة دي كل حاجة بتحصل بسببها انا عايزة اخلص منها وجودها هنا خطر عليا قبل اي حد
ابتسمت بخبث واتصلت بمازن
مازن: الو مازن بيتكلم
سارة بتهكم: اهلا
مازن غمض عينه بضيق: افندم
سارة: عشان نبقى عارف على عيني وروحي كلامي معاك تعالى خد بنتك مبتسمعش لحد غيرك
مازن ضحك بصوته كله: لاء بجد تقى بنتك بنتك انتي مبتسمعش لحد غيري دا من امتى هي خنقاكي للدرجة دي وعايزة تخلصي منها سبحان الله لحد امبارح والمفروض تقى مكنتش في مصر
سارة: اوووف بقى تعالى خدها انا في ڤلة سليم المنشاوي
مازن بقلق على تقى: ايه اللي حصل يعني
سارة: ملكش دعوة وتعالى خدها وخلاص
قفلت ومازن بصت في التليفون بقرف: بني ادمة مريضة بني ادمة ايه بس دا انتي شيطان وهحاسبك على عمايلك ولما خدتي البت مني وسافرتي ماشي يا سارة ماشي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

الباب اتفتح واتقفل واوتار خرجت من اوضتها وهي لابسة بچامة من اللي عز جبهالها ورافعة شعرها لفوق بشكل جميل شافت عز قاعد على الكنبة ومرجع راسه لورا قربت بقلق: انت كويس. ؟
عز بصلها وابتسم ووقف
اوتار بصتله:مالك شكلك متغير انت تعبان؟
عز قرب حضانها:كويس لما شوفتك وحشتيني موت وحشتيني
شمت فيه الريحة اللي دايما كانت بتشمها في جلال بعدت بقرف وضيق
عز: مالك يا توتا في ايه يا روحي بعدتي ليه
اوتار بدموع: انت سكران
عز: انا مبسكرش
اوتار بدموع: لا انت كذاب انت شارب والريحة
عز قاطعها: انا فعلاً شارب بس مش سكران ومش كذاب
اوتار بدموع:انت كنت في ديسكو؟
عز ضحك:اومال شربت في الجامع؟
اوتار بعدت وشها عنه وهو مسك وشها وخلى عينها تواجهه:بصيلي
اوتار بدموع:فوق يا عز انت قولتلي هتتغير قولتلي كلام كتير قولتيلي انك مش هتشرب فووق بقى عشان خاطري
عز حاوط وشها :منا فايق اهو يا روحي في ايه انا بقولك شربت بس مش سكران
اوتار مخنوقة من الريحة دي اللي بتكرهها:عز ابعد عني وخلي الريحة دي تروح ونتكلم
عز مسك ايدها وقربها منه:انتي قرفانه مني؟
اوتار هزت راسها بنفي وغصب عنها بتبعد:انا عيزاك تفوق وانا عمري مهقرف منك
عز بيقربها منه وهو متضايق من بعدها:بس انا فايق
اوتار غمضت بضيق:عز انا عايزاك تتخلص من اثر القرف دا
عز باصصلها ونظراته ليها اتغيرت وايده اللي ماسكة في ايدها اتشنجت وبعد عنها فجأة
اوتار بصاله بإستغراب ودموع
عز:ابعدي عني
اوتار بحزن:عز انا بقيت مراتك ولازم ابقى معاك في كل حاجة خليني اساعدك وانا هفضل جمبك لحد متتغير ونتخطى كل دا
عز بيبعد وهي شافت انه بيشد نفسه زياده ومستغربة
اوتار قربت بتوتر:عز
عز بغضب وذهول:ابعدي عني يا اوتار ادخلي اوضتك انا مش طبيعي واقفلي لأني مش مش طبيعي...
اوتار مش فاهمة هو ماله وهو نفسه بيسرع وهي خافت:عز انت تعبان؟عز رد اطلبلك الدكتور
عز هز راسه بنفي
اوتار حطت ايدها على كتفه وهو لوى دراعها بعنف وباسها وهي بتبعده وهو ماسكها بعنف وبعد وهي بتاخد نفسها بصعوبه بيفك هدومها وبيجرح رقبتها صوتت بألم:عععز انت بتعمل اييييه ععععز
عز زأها بعنف وهي وقعت في الأرض اتخبطت في ضهرها جامد وصوتت بألم:عععز فوووق بقى انت مش مضطر تعمل كدا
عز قرب منها وهو بيقلع هدومه وهي بتبعده بألم وعنف وبتحاول متصوتش وهو بيضغط عليها وحاسة ان ضلوعها بتتكسر ضربها بقسوة وبيحاول يقلل مقاومتها وهي منهارة في العياط صوتت بألم:عععز كفاااية انت اتجننت عز حرام عليك سيبني يا عز سيبني اااه
عز مسك رقبتها بأيد بيضغط عليها وهي مصدومه صرخت بألم وبتحاول تبعد ايده عن رقبتها بإنهيار وخوف: كفاااية عز انت مش مضطر تعمل كدا انا مراتك عز ابعد عني بالله عليك ابعد عني يا عز ااااه انت اتجننت... عز انا بتخنق انا اسفة طيب سيبني بالله عليك انا بموت
بقت تحاول تبعد ايده وهو كأنه مغيب ساب رقبتها وهو بيقطع البدي اللي كانت لبساه وكل متحاول تقاومه كان بيخبطها في الارض او في ضلوعها وهي بتصوت بألم وصدمة و بقت بتغيب عن الوعي بسبب تهجمه......
عز مكنش واعي هو بيعمل ايه وفجأة وقع اثر خبطة على دماغه وكان سراج ضربه بالمسدس بتاعه على دماغه وسامر معاه اللي كسر الباب معاه بخوف واتصدم لما شافها واقعه وهو بيحاول يعتدي عليها وسراج زأ سامر: ابعد عينك عنها مش شايفها بشعرها
شد مفرش السفرة وغطاها بيه وغطى شعرها وسندها قعدها وهي غايبة عن الوعي تمامآ
سامر: ايه دا؟؟ دا دم على الأرض اكيد هي متعورة شوف دماغها لازم تتنقل المستشفى
سراج بصلها وبص لجروح وشها بأسف: يا ريتني كنت جيت بدري شوية ومكنش ضربك كدا
سامر: انت مين انت جبتلها صور بس تبقى مين
سراج: ملكش فيه ووسع كدا
شالها ونزل بسرعة ركبها العربية وساق على المستشفى بسرعة
سامر مش مطمن وكان هيدخل شقته: انا مش عايز وجع دماغ والموضوع دا كله قلق.... بس لو اللي خدها دا هيضرها... وعز ليه عمل كدا انا اه معرفوش كويس بس هي قالت انها مراته لازم يفوق
بيفوقه ولاحظ انه بينزف اثر ضربة سراج وقلق جاب ميه رشها في وشه وعز ابتدى يفوق وهو بينهج حط ايده على راسه بألم وتوهان بص وراه وبص للدم اللي في الأرض وابتدى يفتكر اللي حصل ووقف بسرعة وسامر بيتابعه بأهتمام وهو مسك رقبت سامر بعنف وخوف وكانت اعصابه كلها بايظه وهينهار: هي فين؟؟ ف.. فين اوتار... هي كويسة؟....
سامر بعد ايده بألم: معرفش يا اخي دا جزاتي اني فوقتك هي دي مراتك؟
عز هز راسه وبفقدان صبر: هي فين وايه الدم دا هي حصلها ايه؟
سامر: انت حاولت تعتدي عليها بمنتهى الوحشية ولولا واحد جه في الوقت المناسب كان حصلها حاجة دي بتنزف وربنا يستر انت ازاي تعمل كدا دي مراتك
عز حط ايده على وشه بتوهان: مش عارف مش عارف ازاي حصل كدا مش قادر اعرف ازاي مقدرتش اسيطر على نفسي.... مش عارف هي اكيد هتبقى كويسة اكيد ااه
مسك دماغه بالم وبص للدم بأستغراب
سامر: هو ضربك بالمسدس على دماغك
عز بترقب: شكله ايه
سامر: ابيضاني وطويل واشقر شويه كدا وعينه ملونه
عز جز على سنانه: سراج الكلب
خد تليفونه ومفاتيح عربيته ونزل جري وهو بيتألم وبيحاول يتصل بسراج وهو مبيردش
الدكتور كان خرج من عندها ومعاه دكتورة زي مسراج طلب
سراج: طمنوني في ايه
الدكتورة: دي مضروبة ضرب عنيف
الدكتور: هي مليانه بالجروح والكدمات غير كدا عندها تلت ضلوع مكسورين ضلعين في ناحية وضلع في ناحية انت لازم تقدم بلاغ عن اللي حصل دا
سراج هز راسه: انا هعمل كدا... انا النقيب سراج معتز الشربيني
الدكتور هز راسه بإيجاب
الدكتورة دخلت عندها وادتها حقنه وبتسعفها وبتعالج جروحها
سراج: عايز اللي يهتم بيها دكتورة مش عايز ممرضة تدخلها عايز اقل حاجة تبقي معاها
الدكتورة تفهمت خوفه واهتمامه بيها وهزت راسها بإيجاب
سراج دخلها والدكتورة معاه واوتار ابتدت تفوق:اااه
الدكتورة ابتسمت بأمل وسراج ابتسم بحب واسف
اوتار بتهمس بتعب:....ع..ز...
سراج مسك ايدها ولاحظ انها بتتألم
الدكتورة:خلي بالك دي عندها التواء في دراعها
سراج بحزن باصصلها
اوتار فتحت بأستغراب وتعب بصت لسراج كانت هتتعدل بس صرخت بألم والدكتورة سندتها:اهدي استني انتي عندك تلت ضلوع مكسوريت اثبتي عشان الرباط اللي محاوطك مش هيمنع عنك الالم
اوتار الدموع اتجمعت في عينها: انا ازاي جيت هنا؟
الدكتورة بصت لسراج وسراج شاورلها تخرج وهي استأذنت وقبل متخرج اوتار نادتلها: استني لو سمحتي
الدكتورة: اي خدمه
اوتار: انا مش عايزة ابقى معاه لوحدي
سراج غمض بغضب وهو بيجز على سنانه وبيحاول يتمالك اعصابة
الدكتورة بإستغراب: هو مش جوزك
اوتار هزت راسها بنفي: لاء مش جوزي
الدكتورة بشك: هو اذاكي
سراج اتعصب وكان هيتكلم بس اوتار هزت راسها بنفي بتوهان وبصتله: ازاي انا جيت هنا وعز؟
سراج: انا قولتلك اني جايلك وجيت لقيته بيحاول... ملوش لزوم تفتكري دا كان بيخنقك دا كان هيموتك
اوتار بتعيط بخوف: انا مش عارفة ليه عمل كدا انا مش عارفة هو كان شارب بس مكنش سكران للدرجة اللي يبقى مش عارف هو بيعمل ايه وانت ليه هنا
سراج: انتي عندك تلت ضلوع مكسورين انا لحد الان مش فاهم ازاي غير جروحك ودراعك انتي متدمرة وعيزاني اسيبك؟؟وبعدين انتي مقتنعة بواحد مبيسكرش يعني عنده سيطرة على نفسه للدرجة دي
اوتار عيطت ومع كل شهقة بتحس بألم: هو عز فين
سراج: انتي بتسألي عليه بعد اللي عمله بقولك كان بيموتك انتي ايه لغيتي عقلك
اوتار غمضت عنيها بتعب
الدكتورة: لو سمحت اخرج وسيبها ترتاح هي محتاجة ترتاح
عز عمال يتصل وسراج عامله صامت وخرج من اوضتها رد وحاسس انه مش فرحان وان وجعها بيوجعه
عز بغضب: هي فين وانت ازاي خدتها وايه اللي جابك سرااااااج انت لو فكرت تأذيها انا
سراج قاطعه: هي في المستشفى تعبانه اوي
عز لعن نفسه وبنفس حالة الغضب وشكوكه بتزيد تجاه سراج: انهي مستشفى انجز
سراج: مستشفى*****
عز بسرعة ساق
سراج قفل وهو واقف ورا الإزاز بتاع الرعاية المركزة وحاسس انه مش مرتاح وانها اتأذت وبتتألم هو كان عايز يبعدهم ويكرهها فيه بس مش عايز يوجعها معقولة يا سراج حبيتها اوي كدا غمض عينه بضيق: دعوتك استجابت... انا قلبي واجعني فعلاً وحبيتك...ازاي انا كنت غبي ومفكرتش انك لما تتأذي دا هيأثر عليا انا

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

مازن خبط وسارة فتحتله ودخل ابتسم لما شاف سليم وسليم وقف وابتسم بدهشة سلم عليه واحلام سلمت عليه بإبتسامة مصطنعه وضيق منه بسبب كلام سارة اللي دايمآ بتذم فيه وانه السبب في كل اللي بتتعرضله وانه رماها هي وولادها
مازن:اومال فين تقى
سليم بص لسارة:تقى فين
سارة:في اوضتها
مازن:تسمحلي اطلعلها
سليم:طبعآ اتفضل
وصله لاوضتها اللي سليم شاورله عليها وهو خبط
تقى نايمة على السرير وخمنت انها سارة:ادخلي افندم عايزة ايه
مازن دخل وهي مش بصاله قفل الباب
تقى بصتله:افندم
سكتت بصدمة ووقفت
مازن مربع ايده ومبتسم:مفجاة بسم الله ماشاء الله مبرتي يا قلب بابا
تقى بلغبطة وذهول:انت جيت امتى
مازن:حالآ بس مش المفروض اني اسألك انتي السؤال دا
تقى بصاله وساكته وجواها مشاعر مش عارفة تفسرها مشاعر اشتياق وحب وخوف واخيرآ مشاعر غضب
مازن:ايه بطلتي تترمي في حضني؟
تقى:مكنتش عارفة اكلمك ماما كانت
مازن:عارف
تقى:انت جيت ليه
مازن:وحشتيني
تقى بصتله وبسخرية:انا؟؟ليه يعني هو انا بوحش حد
مازن ابتسم:طبعا بتوحشي باباكي
تقى:انت جاي تاخدني هي اتصلت بيك مش كدا هي مش عارفة تخلص مني فجابتك
مازن:صح بس ليه منقولش اني كنت منتظر المكالمة بتاعتها
تقى:بس انا مش هاجي معاك
مازن بصلها
تقى:انا مش هخليها تنفذ اللي هي عيزاه وتاخد حبيبي مني
مازن:حبيبك؟
تقى:عز
مازن بغضب:عز كان جوز ليالي انتي بتفكري ازاي
تقى:عز انا حبيته وعز هيبقى جوزي وهي ناوية تضمه لمعارفها القذرة
مازن:انتي ناوية تفرضي نفسك عليه؟زي سارة مبتعمل مش كدا
تقى بدموع:وانت منتظر ايه مني
مازن:كفاية ليالي انتي لازم تيجي معايا وتنسي عز دا فاهمة ارجعي يا تقى وعيشي معايا انا وحبيبة واخواتك وابعدي عن سارة دي واحدة مريضه
تقى عيطت بغضب:لاء مش هاجي معاك ولا هنساه والمريضة دي اتجوزتها وسيبتني معاها
مازن بغضب:تقى بلاش جنون وكفاية اللي حصل وانتي عارفة كويس انها خدتكوا وهربت على امريكا انتي ومراد وليالي
تقى:انا مش هسيبه انا بحبه
مازن:تقى يلا معايا هاتي هدومك ودا اخر كلام عندي يلا هستناكي تحت
نزل وهي عيطت بغضب من سارة
سارة بتخطف النظر لمازن
مازن لاحظ وابتسم بسخرية
عمران:بس بسم الله ماشاءالله يا استاذ مازن وشك بقى زي القمر
سارة بسخرية:امر بالستر
مازن اتجاهلها: حياتي اتغيرت بجد انسانة جميلة ومعرفش ازاي بعدت عنها لوقت من الاوقات حبيبة مفيش حد كامل بس هي جميلة ونضيفة من جوى
سارة بصاله بغل
مازن:المهم انها تعرف ربنا وبتخافه في نفسها وفيا وفي ولدنا وانا هحتاج ايه اكتر من كدا
سليم ابتسم:ودا المطلوب ربنا يهنيكم ويهدي سركم (بص لسارة وبعد نظره عنها)ويبعد عنكوا ولاد الحرام
احلام بصتله وبصت قدامها واتضايقت من تلميحاته
تقى نزلت:انا جاهزة
مازن ابتسم وقرب خد الشنطة منها يلا
سارة:عايزة اكلمك كلمتين تعالى
خرجت وهو نفخ وراح وراها
سارة:انت مبسوط بالوضع اللي وصلناله دا
مازن ضحك بسخرية:هو مين كان السبب مين اللي النجاسة في دمه
سارة حاوطت رقبته:انا ولا حبيبة
مازن زاها بعنف:انتي اتجننتي ولا ايه دا مفيش مقارنة اصلآ بس انا فاهمك انتي عايزة الكل يقع في غرامك وانتي تدوسي عليهم انتي واحدة مريضة وانا مش فاهم ازاي كنت متخلف ونجحتي تاخديني من مراتي في وقت من الاوقات بس خلاص المتخلف دا عقل ربنا عاقبك بموت ليالي وللأسف عاقبني معاكي وانتي متغيرتيش
سارة بغضب:انت ازاي تتجرأ
مازن نادى على تقى:تقى يلاااا
تقى جت
مازن بسخرية:سلام يا سوسة
سارة بصتله بغضب
مازن:دا اكتر دلع مناسب ليكي
خد تقى ومشي وتقى متضايقة
سارة ابتسمت بسخرية ودخلت

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عز وصل على المستشفى سأل قالوله ان مفيش حد بالأسم دا اتعصب واتصل بسراج رد عليه وعز استغرب نفس نبرة الصوت الحزين بس دا ضايقه اكتر انه هو مع اوتار: انت في انهي دهية
سراج بغضب: مقولتلك في مستشفى *****
عز: انا تحت بيقولولي مفيش حد بالأسم دا
سراج: انا نسيت اسجل لسة اطلع الدور التاني بس
عز قفل في وشه وطلع شافه قاعد قدام الأوضة وحاطت راسه بين ايده وعز قرب: هي فين
سراج بصله وبص قدامه
عز قرب من الأوضة اللي قدامه شافها من ورا الأزاز وغمض عينه بضيق وبغضب
سراج بصله ببرود: عندها تلت ضلوع مكسورين ومليانة بالجروح والكدمات وكانت بتنزف
عز بصله بغضب وهو شايف نظرات الحب والحزن في عينه ولكمه بكل قوته وقرب يلكمه تاني سراج مسك ايده وزأه بغضب: اللي حاصلها دا بسببك فاهم هي دلوقتي في الحالة دي بسببك انت وبس
عز: وايه اللي خلاك تيجي في المعاد دا بالذات الا لو كنت عارف ان دا اللي هيحصل
سراج: انا جتلها وقولتلها هاجيلها بليل وجيت لقيتها بتموت وانت بتستمتع بكل لحظة بتعذبها فيها
عز زأه بغضب وجه يدخلها سراج مسكه: الدكتورة قالت ممنوع
عز زأه بعنف ومسكه من رقبه قميصه بغضب: امشي من هنا دي مراتي متخلنيش ادفنك هنا وابعد
دخلها وهي كانت نايمه ولابسة زي المستشفى وشعرها متداري نوعآ ما لاحظ على وشها الألم وقرب بتردد وارتجاف وندم حط ايده على وشها بلطف وهي فتحت بألم واتصدمت لما شافته واتنطرت والكنيولا اتشدت من ايدها وهي صرخت من الألم
سراج دخل بسرعه شاف المنظر وصرخ في عز:انت عملتلها ايه انت اتجننت
وبسرعة جري على الدكتورة
عز قرب من اوتار: اهدي اوتار اهدي
الدكتورة دخلت واتصدمت وهي بتتألم وبقت تكح بصت في ايدها لقت دم
الدكتورة بصدمه: ايه دا انت مين سمحلك تدخل هنا اصلآ
قربت منها: دي لازم تدخل العمليات كدا الرئة بتاعتها اتصابت دا خطر....
اوتار منهارة في العياط وهي بتتألم وعز لعن نفسه والدموع اتجمعت في عينه
الدكتورة قربت ادتلها حقنه مخدرة والدكتور جه وعز رفض حد يشيلها وقرب شالها حطها على السرير اللي هتتنقل من خلاله على العمليات وهو واقف حاسس نفسه عاجز واتصل بسليم اللي رد بإستغراب وابتسامة : عز
الكل بصله واحلام ابتسمت
عز: ي... ينفع تجيلي
سليم ابتسم بأمل هو كان منتظر يرجع بس مش بالسرعة دي: ينفع.... طبعا ينفع
عز: انا في المستشفى
سليم وقف بخوف: حبيبي مستشفى ايه بس
عز: مستشفى ******انا كويس بس اوتار هي اللي تعبانه.... لو سمحت متتأخرش...
سراج نزل سجل اسم اوتار
وسليم واحلام وصلوا بعد مأحلام صممت تيجي معاه خوف على عز يكون فيه حاجه
سليم:حبيبي في ايه
سراج واقف بعيد عنهم قدام اوضة العمليات
عز حضن سليم وهو في حالة صعبة شعره نازل على عينه بعشوائية وهدومه متبهدله والدموع في عينه
احلام:حبيبي مالك
عز:هي بتضيع مني.....هي حالتها صعبه مكنتش عارف ان هيحصل كل دا معرفش ازاي حصل انا شربت بس مكنتش سكران انا مش عارف ازاي فجأة حصل كل دا
سليم:بس اهدى اهدي وكل حاجة هتتحل احكيلي بس ايه اللي حصلها
عز بص لأحلام وعجز انه يتكلم
احلام:تحب تروح مع باباك شوية تجيبو حاجة
عز هز راسه بإيجاب بس رجع بص لاوضة العمليات
احلام:هخلي بالي منها اوعدك يا عز اتطمن يا حبيبي
عز راح مع سليم
سليم حط ايده على كتفه وهو بيقويه:اتكلم
عز بتوهان:انا كنت بحاول اعتدي عليها بطريقة وحشية....انا مش عارف ازاي حصل انا رجعت كنت شارب بس كنت فايق كنت مدرك ومرة واحدة كياني اتقلب مرة واحدة حسيت ان قلبي هيقف جسمي اتشنج حسيت اني هموتها...انا فعلآ كنت بموتها....
سليم اتصدم بس دارى دا وبصله:انت كنت واخد حاجة
عز هز راسه بنفي: لا انا شربت مع اتنين اعرفهم ورجعت لما حسيت انها مستنياني ولوحدها وكنت كويس وفجأة معرفش ايه اللي حصل وضربتها بوحشية كانت بتنزف وعندها تلت ضلوع مكسورين انا مش عارف ايه اللي حصل انا مش عارف ازاي حصل كدة مش عارف
سليم:حد حطلك حاجة في حاجه حصلت
عز بتعب:معرفش انا مش عارف ايه اللي حصل يا بابا
سليم حضنه:هي هتبقى كويسة وانت هتعرف الحقيقة وهتعاقب اللي اتسبب في دا
عز:وانا حرمت خلاص انا مش هشرب تاني مش هتكلم مع حد مش عايز حاجة غير انها تبقى كويسة
سليم ابتسم:ودي احسن حاجه
راحوا وكانت لسه اوتار في اوضة العمليات
الدكتورة اخيرآ خرجت:قدرنا نسيطر على النزيف لازم متتحركش او تنفعل (بصت لعز)يا ريت
عز فهم وسكت ونقلوها على العناية وعز نادى للدكتورة:لو سمحتي
الدكتورة بصتله
عز:لو سمحتي هشوفها قبل متفوق هتطمن عليها بس
الدكتورة رفضت بس لما شافت حالته سمحتله وهو دخل قعد جمبها والدموع غصب عنه لمعت في عينه:انا اسف اوووي انا مش عارف ازاي دا حصل واللهي معارف انا اسف يا اوتاري اسف يا ملاكي الصغير اسف
باس جبينها بلطف:انا هفضل برا هفضل مستني برا....حبيبتي انا مش هبعد عنك
خرجت وشويه فاقت ونقلوها لاوضة تانية والكل دخلها وسراج جه يدخل عز مسكه بغضب:امشي من هنا حالآ فاهم
سراج بعد ايده:طلقها وسيبها في حالها
عز بيجز على سنانه:دا مش وقت خناق غور من هنا وانا هعرف مين اللي كان السبب ومش هسيبه ولو انت يا سراج انا مش هرحمك
سراج مشي وهو بيفكر ازاي هيكرهها فيه وعز بيراقبها من فتحة صغيرة في الباب
سليم:عاملة ايه يا عمري
اوتار بتعب:احسن
احلام قربت منها بقلق:الدكتورة ادتك مسكن ومش هتحسي بوجع
اوتار بصالهم
سليم:عز عايز يشوفك ممكن
عز غمض عينه بضيق هو عارف ردت فعلها
اوتار عينها بقت ازرق فاتح جدا وارتجفت وبعدت نظرها عنهم بدموع
احلام بتحاول تكون لطيفة معاها عشان عز:حبيبتي هو ضربك؟هو بيحبك انتي لازم تسمعيه
اوتار عيطت وعياطها اتحول لأنهيار
سليم:حبيبتي طيب خلاص اهدي دلوقتي ارتاحي اهدي ومتضغطيش نفسك دا غلط
احلام:انا هطلع اشوفه هو كان تعبان
اوتار بصتلها وكانها بتسألها ماله
احلام:راسه بتنزف ومش راضي يعالجها
اوتار سكتت بقلق وبصت لسليم:خ...خليه يدخل بس خليكوا....متمشوش انا هكلمه..
عز ابتسم وعرف انها خايفة عليه بس اتضايق لانها في نفس الوقت خايفة منه دخل
اوتار عرفت انه كان برا وبيسمعها وهي مبصتلوش وبصوت مهزوز:عالج جرحك....عمي خده للدكتور
عز:مش رايح في حتة غير لما تبقي كويسة
اوتار بدموع وهي مش بصاله:ك...كويسة...
عز قرب منها اوتار مسكت في ايد سليم بخوف وبتلقائية دموعها نزلت
عز وقف وبعد: اهدي اهدي انا بعيد مش هقرب اهو
آوتار بصاله والدموع في عينها وهو باصصلها بأسف وابتسملها بحنان:انا مش عارف ازاي دا حصل انا اسف....بس اكيد انتي حسيتي اني مكنتش في وعيي انا اللي فاكره اني كنت بقولك تبعدي عني....انا اسف...ومتقلقيش انا مش هضغط عليكي...

#استودعكم_الله ♥

اسئلة الحلقة:-
ايه ردت فعل اوتار على كلام عز؟! تعامل تقى مع حبيبة واخواتها من مازن هيكون عامل ازاي؟! هاشم ممكن يعمل ايه مع عشق؟! هل حالة اوتار واللي حصل هتبقى فرصة لعز يرجع يتقرب من عيلته؟!

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السابعة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثامنة عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-