رواية هنا التقينا الحلقة الثانية والعشرون 22 | روايات ندى محسن ( نووودى )

  نقدم اليوم احداث رواية هنا التقينا الحلقة الثانية والعشرين من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية هنا التقينا كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية هنا التقينا pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية هنا التقينا الحلقة 22 | روايات ندى محسن ( نووودى )



هنا التقينا الفصل 22

الحلقة 22
للكاتبة/ندى محسن عوض الله♕Noody♕

يحيى بصلها: انتي ليه بتقولي كدا؟
رشا ابتسمت وهزت كتفها بلامبالاة: سؤال
يحيى: دا مش صح
رشا: اومال؟
يحيى: انتي اتضايقتي
رشا: مليش حق اتضايق اصلا بس بسأل
يحيى بإستغراب: ملكيش حق!
رشا: اه احنا جوازنا تأدية واجب مش كدا
يحيى بصلها
رشا ابتسمت بثبات: هو قالك تتجوزني وانت مرفضتش يمكن علشان تسترد كرامتك منها.... بس انا مش غبية انا شكيت ازاي وانا شايفة كسرتك وخيبة الأمل في عيونك وانت بتتخانق مع صاحبك بسببها وبعدها يجي يقولي انك عايز تتجوزني!!! يعني دا انت لو حتى مبتحبهاش مش هترتبط بالسرعة دي وجواز كمان
يحيى بصلها
رشا بحزن: صدقني انت مش مغصوب على حاجة
يحيى: عايز اعرف كان في بينك وبين عمو عز ايه؟
رشا بصتله بصدمه: انت لسة بتسأل هو قال ومفيش حاجة حصلت...
يحيى قاطعها:لا انا عايز اعرف احساسك انتي
رشا هزت راسها بنفي:لا...مكنش في حاجة..كنت قريبة منه علشان بس انا بحبه يبقى جنبي مليش غيره
يحيى:يعني مفيش حاجة من ناحيتك
رشا:مفيش
يحيى بصلها وهو بيفكر في حاجة
رشا:بتفكر في ايه
يحيى:يوم مشوفتك وحضنك
رشا بصتله:كنت...بعيط...وهو اكتر واحد محترم وحنين شوفته في حياتي
يحيى سحبها في حضنه وهي اتفاجأت واتكسفت وهو اتوتر مش عارف تفكيره صح ولا غلط

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز قاعد واوتار قاعدة جنبه مبتسمه بصلها وابتسم بإستغراب:ايه
اوتار:بفتكر البيت
عز:اممم البنفسج
اوتار ضحكت وهزت راسها بإيجاب
عز ابتسم:عجبك
اوتار:يجنن كل حاجة فيه تجنن
عز ابتسم:دي اهم حاجة
اوتار:ممكن بقى نجيب القرد الصغنن زمانه مجننهم
عز:اتصلت بالفعل بفلورا من شوية وقالت هتجيبه علشان عايزة تشوفنا
اوتار هزت راسها بإيجاب
حور:انا همشي بقى ادهم هيولع فيا واديه غضبان عند امه
عز بص لأوتار وضحكوا:غضبان عند امه! انتو بتبهروني
حور:علشان مكنش يعرف اني جاية
عز:مهو عنده حق مقولتليهوش ليه
حور:كله جه ورا بعضه بقى
كارما:بابا
حور:هوديكي لبابا منتي جننتيني بابا بابا هو اللي طلع عينه معاكي بابا
كارما ببراءة:اه
حور:طيب بوسي تيتة وجدو خلينا نروح نشوف بابا
كارما باست اوتار وعز:باي
عز ابتسم:باي يا روح جدو
حور قربت باست خده وحضنته وهو ابتسم وحضانها بعدت وباست ايده:حقك عليا...
عز ابتسم:محدش بيعرف يزعل من عياله يا حور
حور ابتسمت:سلام
عز ابتسم بحب:سلام...
مشيوا واوتار ابتسمت براحة ان عز مش زعلان منها
روز خرجت من الاوضة واوتار قربت عليها:عايزة حاجة يا قمر
روز هزت راسها بخجل:انا...جعانه
مدتلها الفلوس:لو ممكن...حد يجيبلي اكل لو في خدامه...هو قالي مينفعش اطلع
عز:اوتار حضريلها اكل
روز مدتلها الفلوس:طيب اتفضلي
اوتار بصتلها بإستنكار وبصت لعز بضيق:بتديني فلوس
عز:روز عيب اللي بتعملين دا
روز:هو قالي...معلش خدو الفلوس هو سايبلي كتير
عز:روز مينفعش اللي انتي بتعمليه دا انتي ضيفة عندنا
روز هزت راسها بنفي:خلاص مش هاكل
عز:اتصلي بيه
روز بتردد اتصلت بيه والأسبيكر مفتوح
غيث:حبيبتي وحشتتتيييييني موووووت
روز خدودها احمرت:غيث هما مش عايزين ياخدو مني فلوس وانا كنت جعانة...
عز اتكلم:جرا ايه يا عم غيث انت فاكر مش هنقدر ناكلها ولا ايه
غيث:مين اللي بيتكلم يا روز
روز بصت لعز:اللوا عز ابو سراج
غيث:انتي فاتحة الأسبيكر
روز:اه
غيث:هي معاها فلوس و
عز:ومينفعش اللي بتعمله دا قولها انها قاعدة مع واحد في مقام ابوها
غيث:اسمعي كلامه يا روز وخلي بالك على نفسك...روز انتي قاعدة فين ومع مين انتي قاعدة معاه لوحدكوا
اوتار وعز بصوا لبعض وغصب عن اوتار ابتسمت غيرة غيث كانت باينة في نبرته
اوتار:لا انا معاهم متقلقش
غيث اتنهد:طيب...يا ريت يا مدام تخلي بالك عليها هي حامل في البداية ومش صح تبذل اي مجهود
اوتار:متقلقش
روز:متقلقش...
غيث ابتسم بقلق:خلي بالك من نفسك لو في اي حاجة انتي عارفة هتعملي ايه
روز عيونها دمعت:عارفة...سلام
قفلت ومسحت دموعها
اوتار طبطبت عليها بحنان
روز ابتسمت:انا كويسة..بس غصب عني بقلق عليه...
اوتار بصت لعز وابتسمت
عز غمزلها وخرج وهي افتكرت ازاي كانت ومازالت متعلقة بيه

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

رشا زأت يحيى بعنف :انت عايز ايه سيبني انت مالك في ايه؟؟؟
يحيى قرب بيحاول يبوسها زأته بعنف وضربته بالألم صرخت فيه:ابعععد عني يحيى خلااااص
اتصدم وهو حاطت ايده على وشه بصدمه لأول مرة في حياته حد يمد ايده عليه
رشا بصتله بدموع فتحت العربية وجريت وقفت تاكسي وركبت وهو نزل بسرعة:رشااا استني
رشا:امشي بسرعة وصلني ل **********
مشي وهو مقدرش يحصلها ركب العربية ومشي
رشا وصلت بيت عز:لو سمحت انا ممعيش فلوس هدخل بسرعة اجيب فلوس ممكن تستنى
......:مفيش مشكلة
رشا دخلت بسرعة وبتمسح دموعها
عز شافها:في ايه؟
رشا بدون تفكير اترمت في حضنه وانهارت في العياط
عز:مالك يا رشا في ايه وكنتي فين؟؟
رشا بدموع:بابا هو عاملني وحش هو قال اني لازم اثق فيه وخدني عند حبيبته القديمة وبعدين مشينا وضايقني بكلامه وبعدين هو حضني وانا اتكسفت وحاول انه...
سكتت وبصت لعز بدموع
عز بعدم تصديق:يحيى؟
رشا هزت راسها بإيجاب:بابا هو مش كويس....التاكسي برا مكنش معايا فلوس جريت ركبته وانا مش عارفة اعمل ايه
عز:طيب اهدي هحاسبه واجيلك
راح حاسبه ودخل كان يحيى وصل ودخل
رشا شافته بصتله بغضب ودخلت
عز سحبه بغضب:في ايه من امتى انت بتتصرف بالهبل دا انت ازاي ضايقتها وخليتها تعيط بالطريقة دي؟
يحيى:عمي قسمآ بالله كنت بختبرها واتصدمت انا جوزها يعني المفروض مكنتش تتصرف بالشكل دا عمي اقسم بالله مفكرت بطريقة وحشة
عز:تختبرها تتهجم عليها انت اتجننت يلة؟؟؟
يحيى بضيق:عمي والله محصل...انا بس
عز:انت بس خوفتها وخليتها تفقد الثقة فيك ابقى اقنعها بقى انها مراتك وبعدين احنا متفقناش تضايقها ولا تيجي جنبها ولا نسيت
يحيى بصله
عز بصله بخبث:شكلك نسيت
يحيى:عايز اكلمها ممكن؟
عز:ممكن
يحيى هيدخل مسكه عز:الصبر في ستات في البيت
يحيى اتحرج:اسف...
عز دخل:اوتار يحيى هنا اطلعي
اوتار بصتله وهي حاضنة رشا:بس....
عز:متقلقيش هو عايز يتكلم معاها
اوتار طلعت تلبس اسدال بدل البچامة اللي هي لبساها
رشا انفعلت:انت لو مش هتستحملني سيبني في حالي انا عارفة اني حمل بس انت علشان تريح نفسك ليه تبعني بالشكل دا
عز:ابيعك؟
رشا:اه تبعني وبالرخيص(انهارت في العياط)عرفت ليه كنت خايفة تسيبني عرفت ليه
عز قرب وقف قدامها بحنان:حبيبتي اهدي
رشا بإنفعال عيطت:سيبني في حالي بقى مش عايزة منك حاجة ولا عايزة حاجة من حد سيبوني في حالي هديلهم الفلوس وهسيبلك البيت وهمشي
عز بيحاول يتمالك اعصابه:هو مكنش يقصد هو فكر غلط افتكر انه بيختبرك بالطريقة دي
رشا بدموع:شايفني واحدة رخيصة لو غلط معاها محدش هيحاسبه
عز اتعصب:رشاااا انتي بقيتي مراته خلااااااص
رشا صرخت فيه بغضب:انا مش مراااااته ولا بنتك انا مش عاايزة يبقى ليك دعوة بيا من بعد النهاردا انا غلطت لما جيتلك ودلوقتي انت مش هتشوف وشي تاني
عز بيتمالك نفسه:رشا اهدي
رشا:ملكش دعوة بيا
عز:رشا
رشا هتخرج سحبها زأته:ملكش دعوة بيا
عز ضربها بالألم بعنف
رشا صرخت بألم:بابا....
عز بصلها
رشا بصتله بدموع وعضت شفايفها بتحاول تسيطر على نفسها
عز:انا ابوكي فاهمه؟انا ابوكي ومن حقي اني...
سكت وهو شايفها بصاله بضعف
رشا باصة لتحت بدموع
عز بيحاول يبقى قوي:هيدخل وتسمعيه ودا علشان انا شايف انه في مصلحتك وواثق فيه
رشا بدموع:هو قذر....صدقني...مش عايزني هو بيفكر فيا بطريقة مش حلوة
عز حاوط وشها:اسمعي كلامي واسمعيه بس صدقيني مش هتخسري
رشا بتعيط وعز نادى ليحيى:يحيى تعالى
يحيى دخل وبصلها بإحراج:رشا..انا اسف والله مقصدتش انا اسف اني شكيت فيكي حقك عليا
رشا بصتله وهزت راسها بنفي:سيبني في حالي بقى وابعد عني انت تستاهل الإنسانة الخاينة دي
يحيى بصلها وبان في عيونه الحزن قرب بأسف:انا اسف صدقيني مقصدتش انا اسف...
رشا بصاله بدموع
يحيى ابتسم:يعني مراتي وبتأسف علشان كنت عايز ابوسها
رشا بصتله بغضب
يحيى قرص ودانه بأسف:خلاص بقى يا روشا اسف والله
رشا:خلاص
عز ابتسم:خلاص؟
رشا:مهو اتأسف
عز ضحك:اممم قولتيلي يا روشا
رشا اتكسفت وطلعت بسرعة عند اوتار وروز في اوضتها بتاكل بشرود

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

نادر وغيث قدام البحر
غيث:لسة موصلوش الفجر خلاص اهو
نادر:اصبر
غيث بصله بخيبة امل
نادر لاحظ نظراته بس كالعادة اتجاهله
مركب قربت ونادر ابتسم ورمة لغيث الفلوس :هما دول يلا روح
غيث بصله وخد الفلوس وبيمشي ببطئ وبيلعن سراج في سره اللي اتأخر
اتكلم الراجل بلغة مفهمهاش بس عرف انه عايزو يسرع
جابر باصصله بإستغراب:غيث سرع
غيث بيتكلم في سره:لو خدو الفلوس خلاص هيمشوا
في اللحظة دي اتضرب عليهم نار ومراكب البوليس قربت حوطتهم غيث بعد وحصل اشتباك عنيف بين الشرطة وبين العصابتين والحراس بتوعهم
سراج واقف مع غيث وابتسم:كله تمام...
غيث هز راسه بإيجاب:متوقعوش اني هبلغ اتوقعوا اني دايمآ هكون معاهم دايمآ هكون ساكت
نادر:وااااو بجد لا عبقري
غيث اتنهد بضيق:نادر
نادر وجه المسدس على سراج وقبل مسراج يعمل حاجة كان ضاربه جت الرصاصة في كتفه اتنطر بألم
غيث وقف قدام نادر وصرخ فيه:انت اتجننت
نادر:عرف اني موجود هنا مش هسيبه
هيضربه تاني غيث وقف قدامه
نادر بصله
غيث:مش هسيبك تموته كفاااايه
نادر :غيث ابعد من قدامي....
غيث هز راسه بنفي
نادر:غيييييييث
غيث:انت عايز تفهمني انك مش قادر تموتني ليه لو انت مقتنع اني انا اللي اقتلت مراتك ومش بس كدا دا انا كنت بحبها كمان
نادر صرخ فيه:اخرص ايمان سيرتها متجيش على لسان قذر زيك
اتضرب نار ناحيتهم جري نادر نط في الميه وغيث وراه مسكه:نادر انت بتغلط كفاااااية بقى اياك تفكر تأذى حد من اللي حواليا
نادر:انت خاطرت بحياة اللي بتحبهم مخاطرة كبيرة
غيث:نااااااادر فووووووق بقى
نادر وجه المسدس عليه:انا هخلص منك دلوقتي انا خلاص تعبت
غيث:انت جبان وغبي انت غبي يا نادر فوووق بقى من الخمرة ومن السم اللي رافت الكيلاني بيزرعه فيك ووقتها هترجع كل حاجة زي مكانت رأفت هو اللي دمر علاقتك بمراتك وبكل اللي حواليك وانت زي الأهبل مأمنله ايمان ارتاحت لما بعدت عن غبي زيك
نادر صرخ فيه وضربه بالنار:اخرررررررس
غيث بصله بصدمه وحط ايده على صدره بصدمه والم والدموع في عيونه.....

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

روز كانت نايمة صحيت بتجاهد تتنفس خرجت التليفون بيرن ومفيش حد بيرد قلقت ومبقتش عارفة تتصرف ازاي خرجت
رشا:في حاجة بتدوري على حاجه
روز هزت راسها بنفي وبعدين هزت راسها بإيجاب:اه...اه اللوا عز المنشاوي....انا عايزاه
رشا:هو في الشغل مش هيرجع دلوقتي
اوتار نزلت بإسلام اللي جابته فلورا :طيب انتي عايزة منه ايه ممكن اكلمه
روز:جوزي دلوقتي احنا بعد الظهر ومفيش خبر عنه....تليفونه مفتوح بس مبيردش
اوتار بصتلها:ان شاء الله خير اهدي
روز مش عارفة تتصرف ازاي او تعمل ايه
اوتار:هحضرلك الفطار
روز هزت راسها بنفي:لا مش هاكل....انا عايزة اتطمن عليه انا مش عارفة ممكن يكون ايه حصل....

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

رأفت بعدم تصديق:يعني ايه
نادر باصص لأيده المليانة بالدم بتوهان:قتلته.....بأيدي
رأفت مش مستوعب اللي بيحصل:قتلت مين؟؟
نادر:قتلت...غيث....هو مكنش عايز يبعد مكنش عايز يسيبني انا ضربته بالنار كنا في البحر
جابر باصصله بضيق وساكت والدموع في عينه
رأفت قعد شعور غريب مش قادر يميزه هو كان منتظر ايه من الكره والحقد اللي زرعه في نادر
نادر باصصله:انت متضايق
رأفت:انت قتلت غيث...انا مش....مش عايز دا...انا عايزو يبعد عنها مش تقتله....عايزو يبعد عنك بس...ميموتش
نادر بصله اوي بنظرة التوهان اللي مسابتش عيونه :يعني ايه
رأفت قام بصعوبة طلع اوضته
جابر:هو مش طبيعي لو هو بيكره غيث ليه زعلان علشان قتلته
نادر هز راسه بعدم فهم:مراته انا عايزها قدامي حالآ
جابر بصله وبيجاهد يمنع دموعه تسيل اتعصب:نادر خلااص كفااااية
نادر:انا هتجوزها
رأفت وقف بصدمة مكانه وبصله:تتجوز مين؟؟؟
نادر:هتجوز روز هتجوزها بجد وهكمل انتقامي منهم
رأفت هز راسه بنفي:انت مش هتعمل كدا
سلوى مستغربة صوتهم العالي وخرجت تشوف في ايه في نفس الوقت كريمة خرجت هي وكامل
نادر:محدش هيقدر يمنعني هو كان بيحبها وهكمل انتقامي منها مكنتش عايز اموته بالسهولة دي....بس خلاص هو مات
كامل بعدم فهم:مين اللي مات انت قتلت مين تاني
بص لرأفت:مين اللي خليته يموته تاني يا رأفت باشا
نادر باصص لكامل بغموض وضحك بسخرية
جواهر:في ايه بتتكلموا في ايه.. ايه يا نادر الدم دا؟
شاكر بص لنادر بإنتباه:انت متعور ولا ايه ايه الدم دا
اياد باصص لنادر وخاف من منظر الدم
نادر:دا مش دمي دا دمه هو دا دم اللي قتل مراتي دا دم الأنسان اللي خلاني قاتل
كامل:انت...تقصد مين
سلوى حطت ايدها على بؤها بصدمه وهزت راسها بنفي:مستحيل...اللي بتقوله دا مستحيل انت مأذتش غيث مش كدا انت مأذتهوش
نادر مسك وشها بعنف:مات خلاص غيث بح يا سوسو مبقاش موجود منه حاجة حتى جثته زمانها اكلها السمك مسيبتوش غير لما روحه طلعت
كريمة وقعت من طولها وهي مش مصدقة:كذاب...انت مستحيل تقتل اخوك انت مستحيل تعمل كدا
كامل شده ولكمه بعنف وهو في حالة صدمه :فين غيث؟انت كذاب انت مقتلتوش
نادر ابتسم:مات
كامل لكمه بعنف اكبر:فييييين ابني غيييث
نادر:غيث مات
كامل ضربه بعنف والدموع في عيونه:ابني فين انت عملت فيه ايه
نادر زأه بعنف مسح الدم الموجود على شفايفه واتكلم:مااااات غيث خلاااااص انتهى خلاااااااص انا قتلته انا خلصت منه خلااااااااااااص عارفين قالي ايه قالي ان مراته حامل كان بيترجاني مغلطش واخلص عليه مكنش يعرف ان قتله دا مش غلط دا عدل
كامل صرخ فيه بإنهيار:انت اييييييه انت جنسك ايه انت اكيد مقتلتوش غيث مقتلش ايمان غيث معملش حاجة غيث معملش حاااااجة هو السبب
بص لرأفت:انت فرحان؟انت مبسوط باللي بيحصل دا قتل اخوه انت كدا ارتحت حفيدك مااااات الشعاع اللي كان ممكن يفوقك وكان بيجاهد يخلي حياتنا احسن خلاص انتهى انا مش عارف مش عارف اعيط ولا افرح انه مات اعيط لأنه مات بعيد عن حضني وملحقتش اودعه...ومش هشوفه تاني ولا هسمع صوته وضحكه وهزاره...ولا افرح انه اخيرآ خلص منك ومن حياتك الملوثة
رافت كان ساكت
سلوى كانت بتترعش مكنش عندها الجرأة تتكلم جريت على فوق ووليد وراها عارف هي هتروح فين
جواهر كانت مصدومه وغصب عنها دموعها خانتها ونزلت:انت غلطت.....
كريمة حاولت تتكلم بس مقدرتش فقدت الوعي مكانها على الأرض

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز :مش عارف اتأخر ليه ولا اتصل
يحيى:يا عمي واحد من اللي معاهم عرفت اتواصل معاه قالي ان العملية تمت بس مفيش وجود لغيث ونادر
روز بصتله بدموع:لا...اكيد هو غلطان
الباب اتفتح ودخل سراج جريوا عليه
اوتار بصدمه:ايه الدم دا؟؟؟؟
سراج بصلها بتوهان
اوتار:حبيبي انت متصاب ازاي مروحتش لدكتور
روز:فين جوزي....فين غيث يا حضرت المقدم
سراج مدلها الساعة ونظراته تايهه بصلها وهي باصة للساعة اللي عليها دم سراج
روز بدموع:هو فين غيث؟.
بصت لعز بصوت مهزوز ودموع :فين غيث؟؟؟
عز بص لسراج
روز حست الدنيا بتلف بيها رجليها مش قادرة تشيلها رجعت بصدمه:هو...محصلوش حاجة اتكلم....غيث محصلوش حاجة
سراج بصوت مهزوز:هو...نط في المية مع نادر وبعدها سمعنا ضرب نار وفي دم ظهر على وش المية ولما نزلوا العساكر بعديها يدوروا ملقوش غير.....غير الساعة اللي كان لابسها غيث......
روز هزت راسها بنفي ووشها بقى شاحب فجأة وقعت فاقدة الوعي
عز واوتار جريوا عليها بيحاولوا يفوقوها :مبتفوقش
عز شالها:سراج تعالى انت كمان لازم تروح المستشفى يلا....ونشوف هنعمل ايه
سراج بصله والدموع في عينه:هو وقف قدامي...كان مستعد ياخد الطلقة...بدالي....وانا مقدرتش اعمل حاجة....
يحيى حط ايده على كتفه السليم:انت لازم تروح المستشفى يلا يا سراج المهم انت دلوقتي

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ايمان:يعني ايه؟؟؟؟
سلوى بدموع صدمة:دا...اللي حصل...
ايمان هزت راسها بنفي:لا اكيد في حاجة غلط نادر مش هيقتل غيث....لا اكيد في حاجة غلط
وليد:نادر مش هيقتل غيث؟؟؟نادر اسهل حاجة ممكن يعملها انه يقتل غيث لأنه فاهم ان غيث هو اللي قتلتك انتو ازاي مخبيين
ايمان انهارت في العياط وصرخت فيهم:نااااادر مستحيييييل يقتل غيث دا اخوووووه مستحيل نادر يعمل كدا في حاجة غلط لاااا نادر مقتلش حد هو جده اكييييييد رأفت هو اللي عمل كدا انا واثقة نادر مش قاتل وغيث ممتش غيث مستحيل يموت
سمعوا خبط فوق لما سكتت واتصدموا
سلوى بدموع:في حد كان....فوق...في حد كان هنا يا ايمان...
وليد عض شفايفه بصدمه:لو جدو...
رأفت نازل على السلم مش قادر يسند طوله وقع وهما اتصدموا عمار الوحيد اللي جري عليه:جدو...
رأفت:سو..سوزي فوق...انا سمعتها...هي رافضة....رافضة موت غيث سوزي فوق
الكل متفاجأ
كامل:ماما؟
عامر:اكيد بيتهيألك يا جدو
رافت وقف بزعر:الأوضة في حالة فوضى وانا سمعتها بتصرخ وبتعيط هي فوق سوزي....فوق
كامل باصصله بكره والدموع في عينه
شاكر باصصله:اهي كملت محنا كنا ناقصين جنانه
وليد ابتسم وهو سامعهم ودخل عند ايمان
ايمان بدموع:مين اللي كان هنا..
وليد:جدو
ايمان وسلوى اتصدموا
وليد:اتخيل انها لعنة وان الصوت اللي سمعه دا صوت تيتة اللي انتحرت في نفس الأوضة صوتك الظاهر في هيئة صدى صوت لبرا هيئله الموضوع
سلوى بدموع:انا مش مصدقة ان غيث مات انا مش مصدقة اني مش هشوفه تاني
ايمان انهارت تاني في العياط:انا خايفة...
وليد ابتسم بغموض:تؤتؤ انتوا المفروض دلوقتي تطمنوا الراجل دا خلاص جه الوقت اللي ننتقم فيه منه وبنفس طريقة لعنة قصر الكيلاني
بصوله بإستغراب
وليد:انتي هتظهريله
سلوى وقفت بدموع:انت اتجننت تظهرله اللي هان عليه يقتل حفيده مش هيقتلها
وليد:هي مش هتظهرله في شكل عادي انا هظبط كل حاجة

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

روز نامية في السرير وبتحلم انها قاعدة عند نافورة وشايلة بيبي صغير ابتسمت:حلو اوي يا غيث ابننا جميل اوي واخد لون عيونك ونفس لون شعرك وملامحك هي نسخة مصغرة منك
غيث قرب حضانها وهمس:هتسميه ايه
روز:هنسميه ايه
غيث بصلها بخوف وبيتكلم بنبرة زعر وبسرعة:غيث سميه غيث يا روز حافظي عليه وسميه غيث
روز بإستغراب بصتله شافته غرقان في دمه وجسمه مخرم من الرصاص اتصدمت وصحيت بتصرخ:غييييييييييييث
الممرضة دخلت بسرعة والدكاترة راحوا عندها وهي في حاله انهيار وبتصرخ:وعدني مش هيسيبني وعدني هيرجعلي ازاي هيمشي بالسهولة دي ازاااااي الوعد ايه معناه عنده هو سابلي ذكرى منه علشان يمشي دا كان قصده غيييييييث
الدكتورة بسرعة ملت الحقنه وقربت حقنتها بيها وهي بتعيط ومنهارة
اوتار برا والدموع في عينها باصة لعز:عز البنت دي في خطر هما قتلوا جوزها وكمان هيقتلوا ابنها لو فضلت في الحالة دي مستحيل تقدر تحافظ على طفل لسة متكونش حتى
عز:ربنا يتولاها....مفيش اللي يقدر يساعدها في الوقت دا غير ربنا
اوتار بدموع:ربنا يتولاها
راحوا لسراج اللي ساكت
يحيى:سراج....
سراج:مسكنا البضاعة والعصابة وممسكناش غي....
سكت بحزن:نادر.....ممسكناش المذنب بسبب غيث فضل يحميه لأخر نفس فيه....غيث مات وبموته اتقفلت القضية خلاص....
يحيى بيطبطب عليه
سراج:انا مش عارف اعمل ايه مفيش حاجة هتدين نادر بعيدآ عن وعد غيث مفيش حاجة هتدين نادر..نادر لازم يتحاكم لازم يتسجن
عز باصصله وساكت
سراج بصله:بابا
عز:انت هتكملها للنهاية انت نجحت تمسك البضاعة ومتخليهاش تتباع وتنتشر في البلد ولو عايز توقع نادر اكيد هتقدر....
رشا راحت عند اوضة روز شافتها نايمة

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

وليد:دلوقتي
ايمان:انت متأكد
سلوى:وليد
وليد:انا واثق في اللي احنا بنعمله وهو يستاهل كفاية بقى اللي حصل منه
سلوى:انت واثق ان محدش هيصحى
وليد:انا بنجت الكل واحد واحد ووديتهم على اوضتهم
ايمان هزت راسها بإيجاب:طيب
وليد:يلا بقى
سد ودنه بأيده وبص لسلوى وهي سدت ودنها
ايمان صرخت بأقصى ما عندها وكأنها مصدقت
رأفت قام اتفزع من مكانه وهو في اوضته خرج بإستغراب الصوت جاي من البرج؟
وليد حط ايده على بؤ ايمان:كفاية كفاية ايه مصدقتي تعالي...للحراس اللي برا يكونوا سمعوا
خدهم ونزلوا الأوضة خلاها لبست فستان اسود خرجت من الحمام
وليد:كويس...
جاب كاتشب وحطه على ايدها وخلاه شبيه بالدم وحطه على رقبتها
ايمان:خلاص..
سلوى:انا خايفة...
وليد:متخافيش...انا معاكي
سلوى بصتله
وليد ابتسم بحنان:انا فعلاً معاكي
ايمان بضيق:انجز مش وقته
وليد:انا هنزل من السلم اللي بيودي للممر الخلفي في القصر تمام وهقطع الكهربا بتاعة البرج اول مقطعها اطلعي
سلوى:انا مش متطمنه
وليد:متخافيش دلوقتي هو لوحده والحراس مش هيدخلوا الا لما يناديلهم فاهمين المهم لو نادى حد تتصرفوا وتختفوا
ايمان هزت راسها بإيجاب وهي متوترة
وليد حطي اللينسز دي
ايمان:دي حمرا
وليد:حطيها
سلوى:دا لعب عيال
وليد:انا ههيئ الموضوع اهدوا بقى
ايمان هزت راسها بإيجاب والدموع في عينها:غيث....
سلوى بتمسح دموعها
وليد:انتوا لازم تهدوا يلا
مشي قطع الكهربا وحس بحد وراه لفت بصدمه
جابر بصله:انت بتعمل ايه؟؟؟

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

روز بتحلم انها بتعيط وحاضنة ابنها بحنان
غيث قعد قدامها:انتي لازم تخلي بالك منه بتعيطي ينفع تعيطي وتخليه يعيط معاكي؟
روز بدموع:مش قادرة متسيبنيش انا تعبانة
غيث شال منها الطفل حطه في عربيته وابتسم شالها وهمس:دايمآ بعاكي انا بحبك
روز ابتسمت:بتحبني؟
غيث اتدوخ بيها بححححححببببببببكككك
روز ضحكت وصحيت فجأة قعدت ترجع
اوتار جريت على الممرضة نادتها
الممرضة:مدام روز
روز بترجع على الأرض بتعب وحاوطت بطنها بألم ودموع
اوتار:حبيبتي
روز:غيث....مجاش؟
اوتار بدموع هزت راسها بنفي
روز غمضت بألم:غيث.....

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

جابر بيمسح دمعة اتمردت عليه
وليد:لازم تساعدنا نادر صاحبك مش كدا
جابر:هساعدكوا انا عندي فكرة تعالى
راح عند رأفت
رأفت بصدمة باصص لإيمان اللي غصب عنها بتعيط:انت ليه عملت فيا كدا ليه قتلتني بالشكل دا انت مقتلتنيش انا بس انت قتلت نادر وقتلت حبه لغيث وقتلت غيث وبابا كامل انت قتلت كل حاجة
رأفت شفايفه بيضا من الخوف والزعر اللي كان فيه وكان عاجز عن الكلام
ايمان بصتله بغضب:انت لازم تصلح كل حاجة بإيدك لازم تصلح اللي خربته
وليد قرب:مالك يا جدو وبتعمل ايه هنا
رأفت شاور على ايمان:ا..ايمان وليد دي ايمان
جابر من وراه:ايمان فين ايمان دي؟
ايمان اتفاجأت بجابر ومندهشة بكلامهم
وليد:جدو الاوضة فاضية
بص حواليه كأن مفيش فعلآ حد
رأفت بص لأيمان وفي نفس الوقت وليد غمز لأيمان
ايمان:انت لازم تصلح كل حاجة بس ازاي هترجع غيث ازااااااااي
انهارت
وليد سحب رأفت:جدو مالك اهدى انت شكلك تعبان
جابر مسكه:تعالى معايا انت لازم ترتاح في ايه
رأفت نازل وشايف سوزي قدامه بتبكي دم وبتهز راسها بقهر وشاف زينب وهي ماسكة التورته عليها صورة رأفت وفوقيها صفرين بيدلوا على انتهاء عمره وهي بتعيط جسمه تقل وبرق بصدمه
وليد بصله بإستغراب
رأفت بيفتكر الصوت(رأفت خلاااااااص بقى كفاااااية انا تعب)
رأفت وقع من طوله ووليد وجابر سندوه نقلوه اوضته
جابر بص لوليد
وليد:هو شكله تعب سيبه
جابر خرج وبص لوليد اللي قفل الباب :نادر كويس
وليد:يا اخي انا مش عارف بتحب نادر دا على ايه
جابر بحدة:متنطقش حرف عنه فاهم؟
وليد اتراجع:اممممم.....وعلى العموم شكرآ يا سيدي
جابر:مش لازم نادر يعرف ان ايمان عايشة دلوقتي
وليد بصله بإنتباه:نعم يخويا؟
جابر:ممكن يروح فيها هو قتل غيث...
وليد بضيق:انتوا القتل عندكوا بقى عادي؟وبالنسبة للي اتقتل دا ايه
جابر بصله بدموع في عيونه ومشي
وليد طلع لأيمان
ايمان بقلق:ايه
وليد:اغم عليه ونقلناه اوضته عارفة لو مات هيريح
سلوى حاضنة ايمان وبتعيط
رأفت نايم وبيفتكر
Flash back
سوزي زأته بعنف:يا اخي بقى كفاااية جنان انت قتلته؟؟؟انت اتجننت يا رأفت
رأفت سحب شعرها:جروح جسمك لسة مخفتش علشان تشتاقي لضربي انتي مراتي فاهمه يعني ايه مراتي
سوزي منهارة:انت مجنون حرام عليك سيبني
رأفت:محدش هنا غيرك يا قمر مش هتخرجي من هنا فاهمه انتي بتاعتي انا وبس اي حد يحط ايده عليكي انا هقتله ابن خالتك كان بيجي هنا ويتغزل فيكي قدامي مش كدا اهو مات يا عيني
سوزي صرخت:انت مجنون انت مش طبيعي دا كان بيشكر فيا اني مراعياك
رأفت لوى دراعها بعنف وسحب شعرها يحط ابده على كتفك ويبوس ايدك بتاع ايه
سوزي صوتت بألم:كفاااااية كفاااية الجنان دا
رأفت:شششش اخرسي يا عاهرة
سوزي صرخت:انت اكيد اتجننت
كامل خبط على باب البرج بخوف:بابا....
شاكر وجواهر مستخبيين وراه
رافت صرخ فيهم:على تحت مش عايز حد هنا
سوزي ضربته بالألم:سيبني بقى
رأفت بصلها بغضب واتهجم عليها:انتي مراتي يعني ملكي انا وبس
سوزي بتصوت بألم من ضربه المبرح ليها ومفيش غيرهم في القصر وكامل بيعيط هو واخواته بخوف
رأفت بصلها وابتسم وهي بتنزف:شوفتي لازم تسمعي الكلام سوزي انتي جميلة اووي طيب اعمل ايه طيب بغير عليكي من النهاردا لا هتشوفي حد ولا حد هيشوفك ها
خرج وبقت قاعدة لوحدها في البرج مفيش غيره بيطلعلها حتى ولادها مبيطلعوش خايفين من رأفت اللي كان بيبقى معظم الوقت عندها
سوزي قاعدة بدموع وهو بيأكلها بالعافية
رأفت:يلا منا مش هسيبك تموتي
سوزي بدموع هزت راسها بنفي:سيبني في حالي انت انسان مريض انا بكرهك يا رأفت بكرهك
رأفت مسك وشها وهز راسه بنفي:شششششش اياكي تقولي كدا انتي مش عارفة ممكن اعمل فيكي ايه تموتي يا سوزي تموتيفي اليوم الف مرة ويمكن اكتر؟
سوزي بصتله بكره وغضب وصرخت فيه:انت انسان مجنون انت مجنون يا رأفت
رأفت بصلها بغل واتهجم عليها
فضلت تجاهد متيأسش ومتضعفش حاولت تهرب كذا مرة وبيمسكها وبيفضل يعذبها وهو بيقول انه بيحبها وبيحافظ على جوهرة زيها من الوحوش اللي برا مع انه كان اكبر وحش ممكن اي حد يخشاه
رأفت دخل في يوم البرج:سوزي حبيبتي جميلتي تعالي بصي جيبتلك ايه
سوزي بصتله بدموع:مش عايزة غير انك تبعد عني
رأفت بصلها وابتسم بشكل مخيف:بصي يا سوزي
فتح علبه الهداية الصغيرة شافت موس بفيونكا بصتله بصدمه:دا....موس....
رأفت ضحك:ياااه من عارف يا حبيبتي عارف منا اللي جايبه
سوزي:وليه؟
رأفت:وليه علشان ارتاح
سوزي:ترتاح؟
رأفت:اه ارتاح يا سوزي انا تعبت انتي بتحاولي تهربي وبتتكلمي مع الحرس وبتحاولي تتقربي منهم اعمل ايه لو حد فيهم حبك وانا قتلت كذا حد ودفنته في المقابر هنا بسببك مبقتش مرتاح
سوزي بتعيط بصدمه:قتلتهم يا مجنون يا قذر
رأفت بصلها بغضب وابتسم......

#استودعكم_الله

اسئلة الحلقة:-
روز هتعمل ايه ويا ترى ممكن تخسر الطفل؟!رأفت ممكن ايه يحصله؟!رأفت يا ترى هو قتل سوزي ولا هي اللي انتحرت؟!غيث ممكن يكون عايش وازاي؟! نادر هيعرف ازاي ان ايمان عايشة؟!

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد البارت الجديد الساعة ( 2 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية هنا التقينا الحلقة 22 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية هنا التقينا الحلقة 23  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية هنا التقينا ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-