رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثلاثون والاخيرة 30 | روايات ندى محسن

نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثلاثون والاخيرة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 30 والاخير | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل الثلاثون والاخير

الحلقة 30 والأخيرة من الجزء الأول
بقلم/ندى محسن♕Noody♕
#Nada_Mohsen

صخر: انتي لسة زعلانه مني
حلم بصتله وبعدت نظرها
صخر: مقولنا خلاص بقى
حلم: خلاص يا سيدي حل عن دماغي بقى
لارا قاعدة جنب حلم وبتاكل وهي ساكته
صخر قعد جنب حلم
حلم: لو عز شافك انا غير مسؤولة
صخر ابتسم: عز وعمي سليم وعمران وحسام راحوا شغلهم
حلم: طب كويس عشان اخد راحتي بقى
زأته ومسكت لارا: يلا
سمعوا خبط برا واحلام بصت من شباك المطبخ شافت اللي بيضربوا نار وهيهجموا على البيت صرخت وخرجت
اسيا: في ايه يا مخبولة انتي
احلام: في عصابة بتضرب نار وهتهجم على البيت التليفون هاتوا تليفون نكلم عز
الباب كان اتكسر وحلم كملت طلوع على فوق وجريت على اوضتها
لارا ماسكة فيا وبتعيط
حلم خرجت الرصاص من الدولاب ولبست الحزام اللي مليان رصاص مسكت المسدس وبصت للارا: هتبقي هنا فاهمه مش هتتحركي من هنا انزلي تحت السرير ومتخافيش
لارا هزت راسها بإيجاب ونزلت والباب اتفتح كان شخص غريب وحلم بدون تردد ضربته بالرصاص وهنا سمعت اوتار بتصرخ خرجت لقتهم بيحاول ياخدوها والباقي بعيد تحت تهديد السلاح
بتنزل بهدوء من غير محد يحس واتنهدت ركزت على اللي ماسك اوتار وكانت هتضربه بس شافها وقعد يضرب عليها وهي تتفاداها وجريت على فوق
شريف بيسحب اوتار
صخر ضرب الراجل اللي قدامه وخد السلام منه ووجهه على شريف: سيبها والا الراجل بتاعك هيتصفى
شريف ضحك: ميتصفى
ضرب الراجل اللي في ايد صخر بالنار وصخر اتصدم كريم وسالم بسرعه عملوا نفس اللي عملوا صخر وسالم ضرب نار على اللي ماسك تالين واللي ماسك احلام واسيا بغضب: انت تمد ايدك على ست يا ابن ال *******
سالم سحب تالين وراه
كريم كان هيضرب اللي ماسك عشق وعشق صرخت: لااا كريم اوووعى ااوعى
سالم: كريم استنى
شريف بيزأها لبرا اوتار خربشت وشه: سيبني بقى يا قذر انت اوعى
شريف ضربها على دمغها بحيث انها تفقد الوعي ونجح شالها وهو بيخرج وسايب الأشتباك مع رجالته وسالم وكريم وصخر وهنا جتله رصاصه في رجله خلته وقع واتألم
حلم من ورا ضربت اللي ماسك ايان وفي نفس اللحظه صخر ضرب اللي ماسك عشق
شريف بيتألم وبيلعن في جلال: دي العيلة البريئة اللي مفيهاش عز؟ اومال لو عز موجود ااااه
صخر قرب منه لكمه: دي العيلة اللي فيها الصعيدة وللأسف انت مفكرتش يا حلو
حلم ضربته برجليها: انطق بقى زي الأمور كدا مين بعتك؟؟
شريف بصلها بغل
حلم: انت هتفضل مبرقلي كتير مين بعتك يله
شريف بصلها بغل
حلم ضربته رصاصة تانية في رجله: مين بعتك
شريف صرخ بألم
حلم ابتسمت وضربته في رجله تاني وهي بتدوس عليها بجذمتها: متنطق يله مين باعتك
شريف صرخ بألم وغصب عنه اعترف: جلاااااال اااااه جلااال الرشيدي
احلام بصت بصدمه: جلال
حلم: تعرفوه
احلام هزت راسها بإيجاب: هو هربان
حلم: هو فين يله انت
شريف بيتنهد بألم ونفسه يموتها
حلم داست على صدره برجليها بغل: لو مش عايز تترحم على ضلوعك انطق
شريف بألم: في بيت مهجور في طريق******
حلم ابتسمت: لاء شطور تالي كلمي عز وقوليله على اللي حصل وقوليله يروح على هناك وانا هاخد اوتار للمستشفى
تالين هزت راسها بإيجاب وهي بتكلم عز وحكتله
عز وقف بصدمه:ايييه وامتى دا حصل
تالين:دلوقتي متخافش حلم وولاد عمي سيطروا على الموقف المهم انك تروح هناك لازم نخلص بقى
عز بغضب وقف ومشي ووراه سيف ومالك
شريف متغاظ من حلم ومد ايده مسك المسدس ووجهه وضرب في نفس الوقت اللي صخر ضربه فيه
حلم حطت ايدها على قلبها بصدمه
الكل اتصدم وصرخ جريوا عليها
صخر ماسكها بخوف واضح:حلم انتي انتي حاسة بأيه بصيلي وكلميني بسرعه جهزوا العربية
حلم:م...متخافوش مصبتش قلبي....
جسمها ساب وتالين بتعيط وحلم همست:لارا تحت السرير مش...هتطلع روحوا شوفوها...
صخر شالها وبسرعه جري على العربيه وسالم شال اوتار وراحوا على العربية كلهم
كريم طلع بص تحت السرير شاف لارا مدلها ايده:اخرجي متخافيش خلاص مفيش حاجة
لارا بتردد مسكت ايده وخرجت:حلم؟
كريم:اوتار اغم عليها وكلهم راحوا معاها
لارا هزت راسها بإيجاب:عايزة اروحلهم طيب
كريم:حلم قالت تخليكي هنا ومتخافيش تعالي نخرج برا
نزلوا وهي منهارة من منظر الدم والجثث
كريم بيطمنها خدها وخرجوا وقفوا بالعرابية
لارا:هو انت ليه مش عايز توديني عند حلم
كريم اتنهد:متخافيش هي كويسة بس قالت مجبكيش المستشفى عشان....تقريبآ انتي بتتعبي
اوتار هزت راسها بإيجاب
كريم باصصلها وهي باصة قدامها وبتلعب في صوابها وهو ابتسم ابتسامه خفيفة:ممكن اتكلم معاكي شوية
لارا بصتله: هو نتكلم في ايه؟
كريم: نتكلم عنك حابب اعرف كل حاجة عنك
لارا هزت راسها بنفي: لاء مش ممكن نتكلم
كريم: حاسس انك غامضة اوي ومخبية كتير ليه متحاوليش تتكلمي معايا
لارا هزت راسها بنفي: عايزة اروح عند حلم
كريم: انا ضايقتك؟
لارا هزت راسها بنفي
كريم مسك ايدها لقاها بتترعش بصلها: طيب اهدي هدي نفسك مالك
لارا عيطت وبعدت ايدها بخوف وهو اتضايق: طيب اهدي بتعيطي ليه يا لارا
لارا بدموع: عايزة حلم.... وديني
كريم: هوديكي بس لما تبطلي عياط ونتكلم شوية ومتخافيش حلم كويسة وانا مش هضايقك بس حابب اتكلم معاكي
لارا بتمسح في دموعها وبصتله
كريم: اهدي بقى خلاص
لارا هزت راسها بإيجاب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen
عز وصل على مكان جلال ومعاه سيف ومالك دخل وشاف جلال واقف بضهره وبيدخن:جبتها
عز:دا في احلامك يا روح امك
جلال لف بصدمة:انت
عز:قدرك الأسود للأسف مش كدا
جلال هيخرج سلاحه عز ضربه بعنف ووقعه وهجم عليه بالضرب:انت مبتملش انت ايه شوف كان عندك كام فرصة تتغير شوف انا صبرت عليك اد ايه شوف
جلال بغضب زاه:انت خدتها مني بسببك انت هي كانت هتبقى ملكي هي وكل حاجة تملكها بسببك انت وبس
عز لكمه:دي قد بنتك مش كفاية قتلت ابوها ويتمتها مش كفاية انت ايه الوساخة اللي في دمك دي انت شيطان
جلال بصدمه:انت عرفت منين
عز لكمه:هو دا اللي همك يا ابن ال ******
سيف مسكه:كفاية بقى يا عز سيبه
عز زء سيف وهجم على جلال بأقسى انواع الضرب وهو بيفتكر كل كلمة اوتار قالتها واد ايه كانت بتعاني معاه افتكر لما خطفها وازاي كانت خايفة عز كان شبه مغيب عن الوعي وجلال فقد وعيه
مالك شده:ععععز بقى كفاية انت كدا كدا هتسلمه
عز ركله بعنف واتنهد:سيف الكلب دا امانه في رقبتك توصله لمقر امن الدولة دا كان بيساعد سراج وفي مقام الجسوس يعني يتظبط وانا هروح المستشفى
وابعتوا العساكر للبيت يشيلوا اللي اتصابوا اكيد هيعترفوا عليه
سيف هز راسه بإيجاب:متقلقش
عز ركب عربيته ومشي اتصل بتالين:انتو فين؟
تالين:في مستشفى*******
عز هز راسه بإيجاب وساق بسرعه وصل وشاف سالم جري عليه:فين اوتار.؟؟حد حصله حاجة؟
سالم بصله بحزن
عز:في ايه يا سالم حد حصله حاجة؟اوتار حصلها حاجة
سالم هز راسه بنفي:اوتار كويسة
عز:اومال في ايه؟اتكلم
سالم:حلم اتصابت وحالتها مش مستقرة الطلقة يا دوبك جمب قلبها ودا خطر...الدكتور عملها العمليه ومستني يحدد حالتها بعد 24 ساعه هي دلوقتي تحت الملاحظة في العناية المركزة...
عز اتصدم وحس انه تايهه
تالين:عز اوتار محتاجاك جمبها هي عندها انهيار عصبي
عز:و..لارا فين
سالم:مع كريم كلمته وكانت معاه هي متعرفش اللي حصل لحلم
عز دخل لأوتار كانت بتعيط قرب وهي بصتله بدموع:كل دا حصل بسببي انا السبب يا عز هو كان عايزني انا وهي اللي دافعت عني وهي اللي منعته ياخدني هي اللي شجعتهم يدافعوا عني....وفي الأخر هي اللي في خطر
عز حضانها:باااس اهدي هي هتبقى بخير اكيد هتكون بخير اهدي
اوتار حضناه:انا كنت فاكره انه خلاص بعد عني كنت فاكرة ان كل حاجة انتهت
عز:كل حاجة انتهت فعلآ يا اوتار خلاص جلال مش هتسمعي عنه حاجة بعد كدا هو وقع تحت ايدي ولو عايزة تشوفي شكله دلوقتي وتتأكدي اد ايه هو بيتعذب انا معنديش مانع
اوتار بدموع:انا مش عايزة اشوفه ولا حلو ولا وحش انا عيزاه يبعد عني وخلاص يبعد عن طريقي ويسيبني في حالي بقى
عز هز راسه بإيجاب:خلاص يا روحي هو بعد وللأبد
اوتار دفنت وشها في كتف عز:ربنا يقومها بالسلامة لو حصلها حاجة مش هسامح نفسي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

لارا باصة لكريم
كريم:اتكلمي ومتخافيش يا لارا
لارا بدموع:انت عايزني اقول ايه وديني عند حلم
كريم:انا عايز اسمعك قولي اي حاجة
لارا:انا مش فاهمه انت عايز ايه
كريم:تتجوزيني؟
لارا بصتله بصدمه وهتنزل من العربيه مسكها وهي عيطت وبتبعد ايده
كريم بعد وقفل العربية:اهدي يا لارا انا بجد مش فاهم في ايه وحاولت اكلم عز اعرف منه في ايه اكتر من مرة ومستفدتش ويقولي انك طبيعية بس لاء انتي مالك يا لارا وليه مصممة تبقي دايمآ بعيدة كدا
لارا بتعيط بخوف:حلم عايزة حلم
كريم:لارا اهدي انتي ليه خايفة مني
لارا خرجت التليفون من جيبها واتصلت بعز
كريم عايز ياخد التليفون منها مش عارف :لارا استني
عز رد:حبيبتي انتي فين
لارا منهارة في العياط:عز بالله عليك تعالى...(انهارت اكتر)عز تعالى ارجوك خليه يسيبني
كريم بيحاول يهديها
لارا زأته:ابعد ايدك عني بقى سيبني
كريم اتنرفز:لارا اهدي
عز الغضب اتملكه:اديله التليفون
لارا رمتله التليفون:كلمه وابعد عني
كريم اتنهد ورد:الو يا عز
عز بغضب:لارا تجيبها هنا حالآ وملكش اي علاقة بيها والا انا مش هرحمك لو فكرت بس مجرد فكرة انك تمد ايدك عليها فااااهم
كريم:عز انت فهمت غلط انا كنت بحاول اهديها
عز صرخ فيه:انا كلامي خلص تجيبها حالآ على مستشفى*****
كريم قفل ومدلها التليفون وهي خدته وهي بتعيط ساق من غير ولا كلمه
لارا وصلت عند المستشفى وكريم نزلها بعدت ايده وجريت على فوق جري وراها:لارا استني ايه الجنون دا لارا
لارا بتدور على عز وحلم مش لقياهم
عز مسكها وهي صرخت وبعدت بيطبطب عليها بحنان:حبيبتي اهدي
لارا ابتسمت وحضنته بكل قوتها
كريم بضيق قرب:انتي ايه اللي حصلك
لارا بدموع:عز خليه يبعد عني هو كان كان عايز يقرب مني زي دانيال عز خليه يبعد عني
كريم مش فاهم وباصصلها
عز لكمه وزأه بغضب:انت كنت عايز ايه منها
كريم بصدمه حط ايده على شفايفه:عز انت اتجننت من كل عقلك انت بتقول ايه انت فاكر اني ممكن اقربلها
لارا بدموع مستخبية في عز:قال انه عايز يتجوزني كان عايز يقرب مني
كريم بضيق:قولتلك تتجوزيني؟لو انتي مش عايزة انا مكنتش هتعرضلك
لارا بصتله بخوف
عز حاضنها:اهدي اهدي خلاص انا هنا انا جمبك ومفيش حد هيقربلك مش هسمح ان حد يقربلك اصلآ
كريم:انا مكنتش اقصد انا حبيتها وكنت مستعد اتجوزها وانا اسف
طلع بحزن لسالم ولارا عيطت:مكنتش اقصد لما قال انه عايز يتجوزني انا خفت خفت يبقى زي دانيال وحاولت انزل من العربية بس مسابنيش
عز اتنهد وضحك بغلب:يعني خلتيني مديت ايدي عليه على الفاضي
لارا:مكنش عايز يجيبني هنا وكمان كان عايز يعرف كل حاجة عني ولو حكيت حلم هتضايق مني ومش هتتكلم معايا وهتسيبني
عز اتنهد وحضنها:يلا تعالي هتقعدي مع اوتار
لارا بعدت عنه بغضب:حلم بقول انا عايزة حلم
عز:حلم تعبانة دلوقتي يا لارا تعالي ولما تصحى هوديكي ليها
لارا راحت معاه وكريم كان برا الأوضة بصلها وبعد نظره وهي بصتله بدموع سابت عز وقربت منه:انا...اسفة...مكنش قصدي...متزعلش...مبحبش حد يزعل مني بس كل حاجة بتبقى غصب عني وغصب عني ب
كريم ابتسم وقاطعها:خلاص انا فاهم وفاهمك
لارا ابتسمت وبصتله:انت ممكن تمد ايدك عليا؟
كريم:امد ايدي عليكي لاء طبعآ
لارا ابتسمت ببراءة وبصت لعز وسالم ورجعت بصت لكريم
كريم استغربها بس مستنيها تتكلم
لارا ابتسمت: انا موافقة اتجوزك
عز اتصدم وكريم ابتسم بذهول: انتي بتتكلمي بجد
لارا هزت راسها بإيجاب وكسوف: لو حلم وافقت
كريم ابتسم وبص لعز
عز: لارا ادخلي لأوتار وانت يا كريم تعالى
خد كريم ومشي لأخر الطرقة ولارا لحقتهم ومرضيتش تسمع لسالم اللي بيناديها
عز: كريم ابعد عن لارا وملكش دعوة بيها
كريم: ايه يا عز انت مش موافق عليا انا فعلآ حبيتها بكل براءتها وقليل اووي اللي هيلاقي واحدة زيها
عز بضيق: كريم لارا تعبانه لارا مش طفلة زي منت فاكر هي متعرضة لصدمة
كريم: انا مش فاهم ليه بتتكلم معايا بالألغاز
عز: يعني حياتك معاها شبه مستحيلة لارا ليها معاملة خاصة انت مش هتستحملها ولا هتتقبلها
لارا بتسمعه وهي مستخبية ورا الحيطة
كريم: ليه محسسني انك بتتكلم عن واحدة مجنونة
عز بغضب: قطع لسان اللي يقول عليها مجنونة انا سبق وقولت هي في حالة صدمة اللي رباها حاول يعتدي عليها ومش بس كدا دا كان عايز يخلص منها عاشت زي الميتة والكل فاهم انها ماتت
لارا بتعيط بصمت وحزن بتهمس: انت قولتله وهو مش هيحبني خلاص.... انت قولتله وهو هيبطل يحبني....
عز: مستحيل هتقبل انك.... كريم يا ريت تفهمني هي متنفعكش كزوجة
كريم: انا مستعد
عز بإستغراب: يعني ايه
كريم ابتسم: يعني انا مستعد اتجوزها واساعدها مستعد استحملها وابقى جنبها انت عارف اني مضرب عن الجواز بس حاليآ انا مش هعتبرها زوجة وبس هعتبرها بنتي ومفيش حب اكبر من حب الأب لبنته
لارا فرحت وبقت حاسة انها هتتنطت
عز اعجب جدآ بتفكير كريم وهز راسه بتفهم: انا معنديش اعتراض بس دي حياتي انت لو فكرت بس تأذيها انا
كريم ابتسم: متقلقش دي في عيني
لارا رجعت عند سالم وتالين وهي مبتسمه
تالين: مروحتيش وراه ليه
لارا دخلت لأوتار اللي ابتسمت اول مشافتها ولارا حضنتها
اوتار: ايه يا روحي عاملة ايه
لارا: كويسة... اوتار انا عايزة اقولك حاجة كريم عايز يتجوزني
اوتار ابتسمت: بجد
لارا ابتسمت: بجد قال انه مش هيقرب مني وانه بيحبني كمان
اوتار ابتسمت وحضنتها: ربنا يفرحك دايمآ
لارا ابتسمت
الدكتورة جت:عز باشا حلم فاقت وعايزة تشوف لارا
عز ابتسم ودخل لأوتار:تعالي يا لورا حلم عايزة تشوفك
لارا ابتسمت وراحتلهم
حلم بتتكلم بصعوبة: لارا
لارا قربت وهي باصة لعز بصدمه: هي مالها؟
عز حاوط كتفها: هي تعبانة
لارا قربت قعدت جمبها: انتي وحشتيني
حلم ابتسمت
عز: طمنيني عليها
الدكتورة:هي فاقت ودي اهم حاجة احنا كدا عدينا مرحلة الخطر وبردو هتفضل تحت الملاحظة
عز هز راسه بإيجاب
سليم وعمران اتصلوا بعز لما راحوا البيت وشافوا الشرطة وعز فهمهم اللي حصل وجم على المستشفى عشان يقفوا جمبه وفرحوا في جلال وفي العقاب اللي فعلآ يستاهلوا

~فاتت شهور هاشم اتقبض عليه وهو بيبيع مخدرات كريم بيحاول يحتوي لارا وبقت تثق فيه ودا شيئ ريحه وعز اتطمن اكتر
حلم خرجت من المستشفى وملاحظة تعامل صخر معاها واد ايه لطيف بس مش مدياله الفرصة يتقرب منها تقى اتجوزت بدر عانى معاها في الأول بس اتفهمته وبقت تحاول ترضيه ودا كان كافي بالنسباله بالنسبة لتالين فهي كل مادا تعجب بسالم وبطبعه وبقت مستغربة نفسها ازاي بتنجذبله للدرجة دي وزياد بيحاول يشوفها وكل ميجي بتطلع في اوضتها ومبتظهرش ودا كان مفرح سالم عشق وعمران عايشين في حب وسعادة وهو مهتملها جدآ بس مش اكتر من ايان اللي استوطن قلب عمران اوتار خلاص مستنيه تولد وعز عايش معاها في قلق الأتنين نايميين واوتار فاقت وقعدت
عز قام بسرعه:ايه يا اوتار هتولدي؟؟
اوتار ضحكت وهزت راسها بنفي:لاء هشرب
عز اتنهد وجابلها ميه:خدي يا روحي
اوتار بصتله بقلق وشربت
عز:مالك؟
اوتار ابتسمت بألم مكتوم بين شفايفها:هو انا لو قولتلك اني بولد هتعمل ايه
عز ضحك:العبي غيرها
اوتار بدهشة والم:عز انا بولد بجد
عز جاب الشنطة اللي كانوا مجهزين ياخدوها معاهم للمستشفى
اوتار حطت ايدها على بطنها بألم:اااه الم فظيع
عز لبسها الأسدال وشالها:متخافيش انا معاكي
نزل بسرعة ركبها العربيه ومشي
اوتار بتتألم وبتحاول تسكت عشان عز وهي عارفة اد ايه هو قلقان عليها
وصلوا على المستشفى وهو قدام اوضتها سامع صراخها مقدرش يستحمل ودخلها الممرضة حاولت تبعده بصلها بغضب:انا الرائد عز وانا جوز المدام ابعدي
الدكتورة شاورتلها تسيبه ولبس لبس المستشفى ودخل جمب اوتار بيطبطب عليها
اوتار ابتسمت رغم المها وهي بتعيط
عز باس جبينها:خلاص كلها شوية ويشرف البيه اللي كنا مستنيينه وهترتاحي شويه من الألم دا
اوتار عيطت اكتر والمها بيزيد وصرخت وفجاة سمعوا صوت صرخة مش مألوفة بالنسبلهم صرخة اعلنت عن وجود ضيف جديد ليهم يشاركهم حبهم وفرحتهم وضحكتهم....
عز قرب شال البيبي واذن في ودنه وكبر واوتار اتفاجأت متخيلتش انه هيجي في دماغه حاجة زي كدا خصوصآ انه مش ملتزم ودي كانت اكتر حاجة بتضايقها فيه
الممرضة خدته وعز بصلها بتحذير:دا ليه معاملة خاصة
الممرضة ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
جابته بعد شوية بعد ملبسته الهدوم اللي جابوها وكانوا نقلوا اوتار اوضة تانية
اوتار مدلها البيبي وهي حضنته بدهشة ودموعها نزلت:طب يا عز....مش عارفة مش عارفة اشيله
عز ضحك وقرب قعد قدامها بدموع في عينه حاوط وشها:هتتعودي من النهاردا هنتعود
اوتار ابتسمت بدموع وهو باس جبينها وضمها ليه:انتي بسببك حياتي اتغيرت للأحسن بسببك انتي انا هبقى بابا
اوتار ابتسمت وهي مش عارفة توقف دموعها:انت مش هتبقى بابا انت خلاص بقيت بابا
عز ضحك وهو حضنها وباس الطفل وبص لأوتار:هنسميه ايه
اوتار بصتله بإستعطاف:مش احنا اللي سمناه هو متسمي عند ربنا وربنا ادانا اشارة لكدا....
عز:المعنى
اوتار:سراج.....
عز ملامحه اتغيرت لملامح غضب مخطلت بغيرة:سراج؟؟؟
اوتار:مش الآنسان الوحش اللي اتسبب في المنا لاء هنسميه على اسم اللي ضحى بحياته من غير ميفكر عشان ينقذ صاحبه من الموت انا مش هجبرك بس انا شايفه ان دا اكتر اسم لايق عليه...سراج
عز هز راسه بتفهم:انا معنديش مانع هنسميه سراج بس انتي ايه اللي عرفك انه هياخد الحلو منه وبس
اوتار:انا وانت هنبذل اقصى جهدنا عشان يطلع احسن واطيب وانقى ولد
عز ابتسم وباس جبينها:وانا واثق انك هتخليه احسن ولد في الدنيا لأنك احلا مامي في العالم كله
اوتار ابتسمت
عز:انا متصلتش بحد انتي ولدتي قبل الفجر والكل نايم والدكتورة هتطمن عليكي ونروح نعملهلهم مفاجأة
اوتار ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
فعلآ عدى شوية وقت والدكتورة سمحتلها بالخروج ولو حصل اي حاجة تتواصل معاها وعز كان شايل سراج ومسندها
اوتار بصاله ومبتسمة وشكرت ربنا انها مع كل التعب اللي هي شافته عوضها بعز،عوضها بعزها اللي بقى عندها الدنيا باللي فيها....
وصلوا على البيت خبطوا وحسام فتح واتفاجأ:دا؟ازاي دا اللي هو ازاي؟
عز ضحك:مفيش لقت نفسها فاضية وانا النهاردا اجازة من الشغل فقولنا نروح تولد وتيجي يعني عادي
حسام نادى بصوت عالي:يا جماااعة الحقوا
الكل اتجمع واتفاجأ
اسيا بغيظ:لولا انك لسة والدة كنت ضربتك يعني تحرميني من اللحظة دي واني ابقى جنبك
اوتار ضحكت:سماح والله محبتش اقلقك
اسيا:سماح المرة دي يا بنت رعد
اوتار ابتسمت وسرحت في رعد يا ترى كان هيبقى ايه موققه في اللحظة دي هيبقى فرحان هيتنطت من الفرحة هيحضنها
عز عرف هي سرحت في ايه حط سراج النايم في السرير المخصص ليه وقبل ميجيلها سليم كان قرب منها والدموع لامعه في عينه باس جبينها وضمها ليه:مبروك يا بنتي مبروك يا اوتار يا حبيبتي ربنا يفرحكوا دايمآ يا نور عيني
اوتار ابتسمت وحست كان ربنا بيعوضها هي لسة كانت بتفكر في رعد وسليم بيحاوا يعوضها فرحت بس محستش انه ملى الفراغ اللي جواها ومين هيعوضها عن ابوها!!
احلام بتردد كبير قربت قعدت جمب اوتار وحضنتها:مبروك زي القمر زيك بالظبط كدا
اوتار ابتسمت بتكلف هي خلاص مش قادؤة ترجع مع احلام زي الأول بعد اللي اتعرضتله وهي معاها مع انها كانت عارفة بموت رعد....
احلام لاحظت وبعدت
زياد جه هو واماني وامجد
امجد سلم على عز بعشم:مبروك والله وبقيت بابا
عز ابتسم:عقبالك متبقى بابا كدا
امجد ضحك:لاء يخويا انا خلاص راحت عليا
عز ضحك:لا والنبي
زياد:مبروك يا احلا اخت في العالم
اوتار ابتسمت:الله يبارك فيك
اماني قربت تبوس راسها اوتار بعدت ودا كان كفيل انه يوجع اماني ويحرق قلبها
اسيا حاضنة اوتار وكانها بتفرض على كل اللي حواليها انها حمايتها وان طول مهي موجودة محدش هيستجري يقرب منها هي كان عندها شعور دايمآ ان مهمو عملت مش هتوفي اوتار حقها وانها بعدت عنها وان كبريائها منعها....
زياد بص لتالين اللي واقفة جمب سالم عند البيبي قرب منهم:بسم الله ماشاءالله زي القمر
سالم بص لتالين وهي مش بصاله وهو حاوط كتفهاوابتسم:عقبالك يا مدام سالم
تالين اتفاجأت من تصرفه بس ابتسمت بكسوف
زياد اتعصب ومشي وسالم سابها وهي بصتله بإستغراب
سالم:معلش لو بضايقك قولي
تالين فهمت هو يقصد ايه حطت ايدها على كتفه بدلال:اقول ايه يا سي سالم
سالم استغرب طريقتها وابتسم:ايه؟
تالين بصتله بتفكير مصطنع:والله معرف يا سالم بس شكلي حبيت صعيدي
سالم باصصلها ومركز في عينها وهي قربت وهي لسة مركزة في عينه وهمست:انا شكلي كدا حبيت جوزي حبيته بكل حاجة فيه وعلى فكرآ انت خدت قلبي من اول يوم شوفتك بالجلبية وانت رايح تصلي الجمعة يعني محبتكش عشان البدلة والشعر مع انك قمر مفيش كلام بس انا حبيتك بكل حالاتك
سالم ابتسم بعدم تصديق وكان اجابته على كلامها انه ضمها ليه بحنان وهمس: بحبك انا بحبك وبموت فيكي
سمعوا هيصة وراهم وكأنهم نسيوا ان في حد اصلآ
كريم ضحك:مكنتش اعرف والله انكوا بالرومانسية دي
حلم ولارا ضحكوا وبصوا لعز اللي بيكتم ضحكته عليهم
تالين بكسوف خرجت:رخمين اووي انتوا
عمران باس خد عشق وهو شايل ايان:عقبال ولادتك
عشق:طب اسكت عشان انا خايفة من دلوقتي اصلا اسكت
عمران ضحك:والله اراهن لولا انك عارفة انه مش هينفع كنتي خلتيني ولدت مكانك قادرة وتعمليها
عشق بصتله بغيظ والكل ضحك بصوته كله

~فاتت سنين على ابطالنا كانوا عايشين في سعادة عشق ولدت بنتين توأم كان عمران طاير بيهم وتالين وسالم اتجوزوا ومش بس هما دا كمان لارا وكريم وحلم وصخر بعد مصخر كان هينتحر بسبب تصرفاتها اوتار حملت تاني وجابت بنوته زي القمر كانت واخدة عيونها الجميلة وعز كان طاير بيها ومبيسبهاش طول مهو في البيت وبيحب يعصبها عشان يشوف اللون الغامق ويضمها ليه ويحسسها بالحنان عشان عينها تتحول للبنفسجي واوتار كانت بتعشق علاقتهم وبتموت في سراج اللي بيحب يبقى جمبها واللي كان نفسه يبقى زي عز في كل حاجة وفي ضرب النار بالذات لما يشوف عز وهو بيتضَرب وعز صمم يعلم اوتار السواقة لأي ظروف وهي كانت مبسوطة بكل لحظة معاه عز قرر ينقل في بيت منفرد هو واوتار ومحدش قدر يقنعه يبقى واسيا راحت معاهم بس مكنتش بتخرج كتير كانوا متعودين ان كل يوم اجازة لعز بيروحوا للنادي وعز كان بيبقى واحد تاني معاهم بيجري معاهم ويلاعبهم ويلعب كورة مع سراج وبنتهم بتقعد تتفرج عليهم وتشجع عز واوتار بتشجع سراج
عز قرب منهم:اوتاري خلي معاكي التليفون والمفاتيح هروح الحمام بسرعه
سراج:وانا كمان
اوتار ابتسمت:ماشي يا حبيبي
عز جري ومعاه ايان وهما بيهزروا وبيضحكوا سوا
فلورا قامت:ايه دا انا كمان عايزة اروح معاهم جريت واوتار اتنهدت وخدت التليفون والمفاتيح وراحت وراهم:استني هما هيجوا دلوقتي وقفوا وفلورا بتطنطت يمين وشمال بفرحة واوتار بتضحك عليها وعشق اتصلت ابتسمت وردت:الو يا ست عشق يومين متكلمنيش يا ندلة
عشق ضحكت:سماح بقى يا ستي
اوتار ابتسمت:طب ايه بقى
عشق:مفيش جديد والله تالا وتاليا مطلعين عيني ومبعرفش اتكلم كلمة مع حد فيهم بسبب سي ايان اللي بيموت فيهم وعمران معاه مجنينني
اوتار ضحكت:ربنا يخليهملك
عشق صرخت بغلب:تااااالا سيبي الميكياچ
اوتار ضحكت:طب الحقي بقى
عشق:مش بقولك دا انا هتشل سلام
قفلت واوتار بتتلفت بعينها ملقتش فلورا اتخضت وبتدور وفاجأة شافت فلورا على بعد منها وهي ماسكة ايد واحدة وماشية اتصدمت وجريت وهي بتنادي:فلووووورا
فلورا التفتت ابتسمت وشاورت لأوتار باي والست شافت اوتار بسرعة شالتها حطتها في العربية وجريت واوتار حست انها في كابوس مش عارفة تعمل ايه جريت على عربية عز رمت الحاجة اللي معاها وساقت بسرعة ورا العربية كل همها تحصلها وهي مش مستوعبة اللي حصل بنتها بتتخطف وهي لوحدها قالت هتكلم عز وشافت تليفونه معاها كانت هتنهار بس اتماسكت بكل ما عندها من قوة وهي بتطارد العربية:لاااا اوتاار اهدي عشان ترجعيها انتي مش ضعيفة انتي ام وبنتك....بنتك لازم تنقذيها
اللي في العربية لاحظوا ان اوتار بتطاردهم فتحوا الباب وهما ماسكين فلورا من شعرها ونزلوا راسها وهي على وشك انها تلامس الأرض وشاورا لأوتار تقف وهما بيهددوها انهم هيرموها اوتار اتصدمت وهزت راسها بنفي...........

#استودعكم_الله

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثلاثون والاخيرة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الاولى  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-