رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة العشرون والاخيرة 20 | روايات ندى محسن

    نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الاخيرة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة 20 والاخيرة | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل العشرين والاخير

الحلقة 20 والأخيرة
للكاتبة/ندى محسن عوض الله♕Noody♕

اوتار بغضب:انتي اتجننتي انا مشوفتش في حياتي حد بالبجاحة اللي انتي فيها دي مش بس اتصرفتي من دماغك ومن غير متقوليلنا لا اعترفتيله بحبك كمان؟؟اي الجنون دا؟بجد انا مش عارفة اقولك اي
حور:طيب يا ماما انا غلطت وكلنا غلطنا في حق ادهم مش لازم بقى انا اشوف طريقة اصحح بيها الغلط دا
اوتار:انك تقولي لأبوه انا بحب ابنك وتطلبي منه انه يقنعه
حور:محسساني ابوه دا غريب عننا وبعدين الكل كان فرحان
اوتار:اينكان يا حور دا تصرف مش صح
حور:حاضر يا ماما اسفة
اوتار بصتلها بغضب
حور:يعني اعمل اي يعني يا ماما
اوتار:متعمليش حاجه انا خلاص تعبت منك
راحت عند اوضة عز كان فايق
عز:كنتي فين يا اوتار وفين البنات؟؟؟
اوتار:كنت عند اوضة عمي سليم...والبنات هناك وسراج بردو هناك
عز:هو عامل اي يا اوتار طمنيني
اوتار:الحمد لله يا عز هو اتحسن كتير
عز غمض:الحمد لله....وفلورا فلورا عاملة اي
اوتار:چيمس معاها وانا هروحلها
عز هز راسه بإيجاب:روحي شوفيها وتعالي طمنيني ولو محتجاكي جنبها خليكي
اوتار:حاضر يا عز متشغلش بالك انت
خرجت وراحت لفلورا خبطت ودخلت
چيمس وقف من جنب فلورا وابتسم:اتفضلي
اوتار دخلت:اخبار الجميل اي
فلورا كشرت:مسألتيش عليه الجميل دا كنتي فين وبابا فين
اوتار عرفت انها متعرفش حاجه بصت لچيمس وهزت راسها بنفي:بابا جاي...والكل برا بس الدكتور مش سامح بزيارات وچيمس مش عايز يسيبك
فلورا ابتسمت:طيب خلي بابا يجي بقى انا عارفه انه اكيد كان قلقان عليا يا ماما
اوتار هزت راسها بإيجاب وابتسمت:حاضر يا حبيبتي انا هروح اشوفه وصل لفين وانتي ارتاحي هو جه شافك كنتي نايمه وراح عشان يحقق مع المجرمين دول
فلورا بضتلها بعدم اقتناع وهزت راسها بإيجاب
اوتار راحت لعز:كانت بتسأل عليك وقولتلها انك في الشغل مقتنعتش
عز ابتسم:عشان عارفة ان هي روحي ازاي هسيبها في المستشفى واروح الشغل يعني؟انا حاسس اني ارتحت حاسس ان كل حاجة هتتحسن الرسايل اللي كانت بتتبعتلي على اد منا مكنتش حاطتها في دماغي على قد منا كنت قلقان بردو بس الحمد لله
اوتار ابتسمت:الحمد لله
عز:خليكي جنبي عايز افتح الاقيكي متروحيش في حتة وبعدين بطلي تتحركي كدا متنسيش انك حامل يعني يا ريت
اوتار:حاضر يا عز حاضر
عز ابتسمت
مر يومين حالة عز بتتحسن وفلورا عرفت انه تعبان وراحتله وكانت متضايقة انهم خبوا عليها سليم بقى يزوره واتحسن كتير سالم بيحاول يقنع ادهم بحور وهو رافض وكل شوية يتخانق معاهم وتنتهي الخناقة انه يسيبهم ويمشي
ادهم:قولت لا مخلاص هو في اي؟
سالم:البنت بتحبك وانت كنت بتحبها
ادهم:اهو اديك قولتها كنت... كنت بحبها انما دلوقتي خلاص ولا انتو فاكرني لعبة لو كانت هي بتحبني كانت هتفكر فيا معقولة كدا فجأة بعد موافقت على ادم بقت تحبني وادم عاملي فيها الجدع فهيسيبهالي بابا انا مستحيل اتجوز حور وانا عارف ان ادم عينه منها
تالين:ادم مين اللي عينه منها احنا رايحين نخطب لأدم بعد معز يقوم بالسلامه
ادهم اتصدم:اي
تالين:ادم كان واخدها عند معاك الأول لكن هو بيحب ومصمم انه يخطب البنت دي فأيه المشكلة بقى؟
ادهم بصلهم ونزل
تالين كلمت حور في التليفون بسرعه:اهو نازل انتي فين
ادهم ركب عربيته وحور ركبت جنبه اتصدم:انتي؟؟بتعملي اي هنا؟
حور بصتله وبصت قدامها
ادهم اتعصب ومشي بالعربية
حور:هنروح فين بقى
ادهم:على البيت هوديكي على البيت
حور بصتله وبصت قدامها
ادهم وصل على البيت ونزلها ورن الجرس
حور:افضل رن بقى مفيش حد هنا كلهم في المستشفى
ادهم بصلها بغضب:ولما انتي عارفة ان مفيش حد هنا خلتيني اجيبك هنا لي؟
حور:يعني انت خدت رأيي انت قولتلي وخلاص
ادهم:انتي عايزة اي يا حور
حور بصتله بغضب:ولا حاجة يا ادم انا رايحة المستشفى
هتمشي سحبها وثبتها في الباب وحاوطها
حور بصتله وبصت لأيده بذهول
ادهم:بتفكري في اي يا حور وحاسة تجاه ادم بأيه
حور بصتله وهزت راسها بنفي:ادم ابن عمتي وبس....
ادهم:وانا
حور:انا بحبك...والمرة دي لو سيبتني انا مش هروح وراك تاني يا ادهم انا مفيش واحدة عملت اللي انا بعمله دا اصلآ
ادهم بيقرب بعدت لحد مخبطت في الباب حاوطها وشفايفه هتلمس شفايفها حطت ايدها قدام شفايفه وبعدت وشها:ادهم...
ادهم:اي يا حور....مش عيزاني
حور:مش عيزاك كدا مش عيزاك تبطل تحترمني انت مقولتش انك بتحبني حتى انا مش رخيصة يا ادهم انا مش رخيصة
ادهم بعد ايدها وبيقرب زأته وهزت راسها بنفي بيقرب بعدته بضيق:ادهم ابعد...
ادهم:انتي مش عارفة انتي عذبتيني قد اي انتي مش عارفة انا بحبك قد اي انتي مش عارفة حاجة يا حور مش عارفة حاجة
حور زأته:انا عارفة انك بتحبني ولما اكتشفت اني بحبك انت استغليتها فرصة يا ادهم واتجاهلتني...
ادهم بصلها وبص لتحت
حور:انا كرهت ادم لدا....كرهته لأنه كان بيستغلني كان معجب بشكلي كان بيستنى اي لحظة يقرب مني فيها دا مش حب وانت لو عملت كدا انا بجد هكرهك يا ادهم....لأن دا مش حب...
بعدت ومشيت بسرعه
ادهم جري مسكها بعدت ايده:ادهم
ادهم:اركبي هنروح على المستشفى اركبي
حور اتنهدت بضيق وركبت بغضب
ادهم بصلها وابتسم:بحبك طيب
حور بصتله وبعدت نظرها وغصب عنها ضحكت
ادهم ابتسم وراح على المستشفى
عز بضيق:بردو مقولتليش حور فين؟؟
اوتار:بنتك مبتسمعش الكلام ولما تيجي ابقى اسألها بقى
سراج:يعني اي يعني؟؟هي قالتلك رايحة فين
اوتار سكتت
الباب اتفتح ودخلت حور وادهم
عز بغضب:كنتي فين
سراج باصصلها منتظر إجابة
عز:متتكلمي كنتي فين سيادتك؟
حور اتوترت وبصت لأدهم:كنت عند عمتي
عز:عمتك مين؟وبتعملي اي هناك
حور:كنت قاعدة مع عمتي تالين وبعدين ادهم جابني
عز:اممم يعني انتي جاية من عند عمتك تالين؟
خور بصت لأدهم
سراج ملاحظ ردود افعالها الجسدية وارتباكها:انتي كذابة انتي مش جاية من هناك
ادهم:احنا كنا عند البيت وصلتها وهي سهيت لقيت نفسنا عند البيت وبعدين قالتل انكم في المستشفى كلكم فجبتها هنا
سراج:واي اللي يوترك في دا
حور اتعصبت من نظرات سراج:متوترتش بس تعبانه شوية مجهدة
سراج بصلها بتحذير:صوتك يوطى
عز:خلاص بقى انتو مبتصدقوا تتخنقوا خلاص وانت يا سراج اهدى انا بتكلم معاها اهدى
سراج:انا هادي يا بابا هادي....
حور بصت لأدهم
ادهم:خالو....
عز بصله:اي يا ادهم
ادهم:انا عايز اتجوز حور...
عز بصله وبص لحور اللي حست ان الأكسچين خلص من عندها
ادهم:انا يسعدني اطلب منك ايد حور واوعدك اني هشيلها في عيوني....
عز بص لحور:رأيك؟
حور:انا....اللي تشوفه
اوتار بغيظ همست:وش كسوف فعلآ يا حور وش كسوف
حور بصتلها بغيظ
عز:يعني اي.؟
ادهم بص لحور وشجعها بعينه انها تتكلم
حور اتكبمت بإحراج قدام عز:انا....موافقة
عز ابتسم:طيب على بركة الله بس لازم اتكلم مع اهلك الأول
ادهم ابتسم وهز راسه بإيجاب فاتت ايام وعز خرج واتكلموا هو وسالم واتفقوا انهم يتجوزوا بعد سنة بعد ضغط على عز انهم يتجوزوا بسرعة
غرام:سراااج عندي امتحان بكرا
سراج:طب اي بقى
غرام:مذاكرة والله بس خايفة
سراج سحبها في حضنه:لا مفيش حاجة تخوف انتي هتدخلي تكتبي كل حاجة في دماغك وتخرجي
غرام هزت راسها بإيجاب
سراج ابتسم وباس جبينها:المهم دلوقتي تنامي عشان تعرفي تصحي بدري..
غرام هزت راسها بإيجاب
سراج هيقوم سحبته:انت رايح فين انت
سراج رفع حاجبه:مش جايلي نوم انا فهقوم اي المشكلة؟
غرام:اي المشكلة؟انت هتفضل جنبي لحد منام انا مليش دعوة
سراج ابتسم وحضانها:طيب نامي يا روحي نامي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

اوتار بترجع وعز قلقان خرجت من الحمام
عز:اي يا اوتاري؟
اوتار:اي يا عز كأنها اول مرة يا حبيبي حاجة طبيعية التعب اللي بيجيلي دا انت ناسي اني حامل
عز:مش مكنش بيبقى بالشكل دا
اوتار:متنساش اني كبرت والواحد بيتغير يعني مبقتش زي الأول
عز ضمها ليه:ان شاء الله هتفضلي بخير وتولدي بخير
اوتار ابتسمت وهي بصاله وهزت راسها بإيجاب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

چيمس:انتي متضايقة؟
فلورا بصتله وهزت راسها بنفي:لا هتضايق من اي
چيمس:اني صممت اخدك نقعد عند امي
فلورا هزت راسها بنفي:تؤ تؤ دا حقك يا چيمس وبعدين مكنش ينفع نقعد مع بابا ونسيب طنط ايلين لوحدها وكل يوم انت بتوديني اتطمن عليهم فعادي انا مش متضايقة بجد...
چيمس ابتسم وهز ىاسه بإيجاب وبيقرب بعدت:انا هروح اشوف طنط عايزة حاجة ولا لا
هتخرج سحب ايدها:لورتي
فلورا بصتله
چيمس:انا بحبك ...
فلورا بصتله وابتسمت وهو حضنها وبصلها قرب من شفايفها وهي غمضت بسرعه باسها وبعد يشوف تعابير وشها بصتله وهو ابتسم بحنان ابتسمت ودفنت وشها فيه بكسوف شالها وابتسم وكانت اشارة خضرا ليه انه يقرب....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سراج وصل غرام قدام المدرسة بعد الشمس مطلعت وفضلت عينه عليها لحد مطلعت ابتسم وراح على شغله بنشاط ويحيى جاله:مسا الجمال عليك
سراج ابتسمصباح الخير يا سيدي اي
يحيى بيلعب في شعره:اي بقى
سراج عض شفته بغيظ:تاني يا يحيى
يحيى ضحك:تاني وتالت ورابع اهو طلع اهو وهيطول ويعيش طول عمره طويل
سراج ضحك:فقري انت فقري
يحيى:اي ازي غرامك
سراج:ودتها المدرسة
يحيى بصله ودور وشه انفجر في الضحك وسراج لكمه:ناقصك انا كفاية اللي فيا
يحيى:الله واي اللي فيك
سراج:هتكلم معاك شوية بصراحة
يحيى بصله وهو منتبهله:اي يا سيدي
سراج:غرام دلوقتي عيلة مهما انكر فهي لسة عيلة وعقلها لسة منضجش هعمل اي لو في الجامعه قابلت الشخص المناسب ليها لو حبت واخد من سنها يفهم دماغها ويشاركها تفاصيل انا ممكن اعجز اني اشاركها فيها
يحيى:هتعمل اي لو دا حصل
سراج:مش عارف يا يحيى وقتها هنبقى مخلفين..يعني هقولك هموته واموتها لو بصت لغيري طيب انا لو فكرت فيها بالعقل....يعني وقتها انا كراجل كرامتي هتوجعني وهحس ان كبريائي اتجرح...وقتها هيبقى صعب اني ابقى معاها
يحيى:بس دي مكنتش حساباتك من الأول
سراج:مكنتش حساباتي ايوا انا معاك لأني معشرتهاش قد معشرتها الفترة دي لو كانت بتحبني فعلآ على اني...(بلع ريقه بصعوبة)على اني ابيه سراج ابن عمها....
يحيى هز راسه بنفي:مفتكرش يا سراج هي متعلقة بيك جدآ وكمان غير كدا انا مش هعرف اواسيك اللي هتقدر تطمنك هي غرام لي متتكلمش معاها
سراج:اتكلم معاها اي هي دلوقتي في دماغها انها بتحبني واننا اسعد اتنين في العالم
يحيى:في دماغها؟مهو ممكن يكون دا الصح ودي الحقيقة وانت اللي بتقوله دا في دماغك انت وبس
سراج:لا مش في دماغي انا وبس انا واثق انه في دماغ ابوها وفي دماغ الزفت ايان خالها
يحيى:سراج خليك فاهم وعارف الحب ولا يعرف سن ولا يعرف وقت ها....فكر بعقل يا صاحبي
سراج بصله بتفكير...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام:الحمد لله بجد كان حلو وكل اللي سراج ذاكره معايا جه امتى يجي عايزة احضنه حضن كببيييير
اسماء:غرام انا مش مصدقة بجد انتي اتجوزتي؟
غرام هزت راسها بإيجاب:اه يا سمسم واقولك سر
اسماء:اي كمان اصدميني
غرام حاوطت بطنها بحب:انا حامل
اسماء بصدمه:انا مش عارفة ازاي معرفش يعني انتي اللي اختفيتي ولا انا اللي مكنتش في الدنيا ازاي دا كله يحصل ومتقوليش وليه اتجوزتي فجأة كدا وعمو عمران وافق يا غرام احنا لسة في اعدادي يعني....
غرام:اهدي هي كل حاجه جت بسرعة وانا بحبه جدآ هو اي حد بيشوفه بيحبه اصلآ
هيثم من وراهم:اممم ودا اللي ضربني بقى قبل كدا مش صح
غرام:هيثم هو فهم غلط....وفعلآ انا غلطت مينفعش كنت اتكلم معاك من بعد متجوزت سراج
هيثم:نعععععم يختي.؟؟مينفعش اي دا من امتى دا انا.انتي قريبين من قبل ميدخل هو على حياتك
اسماء:هيثم اهدى بقى وبس احنا في الشارع
هيثم:يبقى خلاص تعالي معايا نقعد في حتة هادية نتكلم ونشرب عصير
اسماء:يلا
غرام:لا انا هستنى سراج هو زمانه جاي
هيثم بص لأسماء:بصي ازاي بتعصبني؟
اسماء:غرام اسمعي الكلام وكفاية بقى احنا واقفين في الشارع
غرام:اسمع كلام مين انا قولت خلاص مش هتكلم لأن دا مينفعش حتى لو ينفع وحاجة بتضايق سراج مش هعملها
هيثم:متخلنيش اتعصب واتهور معاكي يا غرام يعني اي عايزة تبعدي عني؟؟
سراج:تتهور على مين يا روح امك؟
غرام بصت بصدمه وشافت سراج ورا هيثم قربت:انا كنت مستنياك يلا....
سراج وقف قدام هيثم:انت يلة افهم واعرف كويس انت بتتكلم مع مين عشان انت مفيكش ضربة اصلآ فأتقي شري ومتتكلمش معاها تاني فااهم
غرام:سراج خلاص استنى
سراج بصوت عالي:اي حد هيكلمها او هيجي جنيها انا مش هسكلتله لازم الكل ياخد باله انها تبقى حرم سراج عز الدين المنشاوي
اسماء ابتسمت بإيجاب
هيثم بص لغرام بضيق ومشي
غرام بصت لسراج اللي فتحلها باب العربيه ركبها وركب ومشي بالعربية
غرام:انت...
سراج:اي غلطت؟مش احنا متفقين؟
غرام هزت راسها بنفي:مغلطتش بس اتصرفت بتهور يعني كتير مكنوش يعرفوا اني متجوزه
سراج:كدا احسن...
غرام بصتله وابتسمت وهو ابتسم على ابتسامتها
سراج:اي بقى يا روح قلبي عملتي اي في الأمتحان
غرام:اممم كان كويس وكله جه من اللي انت ذاكرته معايا كله
سراج:طيب الحمد لله اي رأيك اوديكي على البيت ولا نروح في مطعم ناكل فيه
غرام ابتسمت:نروح مطعم سوا
سراج ابتسم:من عيوني يا عمري
غرام ابتست
سراج متابعها بإبتسامه وهي قربت طبعت بوسة على خده وهو سايق ابتسم:لو عملت حادثة هيكون بسببك يا صغيرة يا شقيه انتي
غرام ابتسمت

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ادهم في بيت عز:وبعدين يا عمي انا مش فاهم سبب تذنيبك لينا كدا
عز:لي وانا عملت اي؟
ادهم:لي نة على الجواز مخير البر عاجله ونتجوز
عز:متستعجلش بس وبعدين انا مش غرضي ءأخر وخلاص انت عارف ان اوتار وغرام حامل ومينفعش دلوقتي يبقى كل الأعتماد عليهم يعني استنى لما يولدوا ويقوموا بالسلامه
ادهم:للأسف بتقنعني ماشي
حور ابتسمت وهي بصاله
ادهم ابتسم وبص لعز:صح يا خالوا انت هتيجي بكرا مع ادم عشان يخطب
عز هز راسه بإيجاب:بإذن الله
ادهم بص لأوتار:وانتي طبعآ هتبقي معاه
اوتار ابتسمت:طبعآ بإذن الله

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

تقى:مش فاهمه مين اللي هيجي بكرا يعني
شروق:اقولك يا ماما....زميلي في الجامعة
تقى:ويجي ليه؟
شروق:هو عايز يتجوزني
تقى ابتسمت وهزت راسها بإيجاب وبصتلها بمكر:اممم يعني الموضوع كدا عشان كدا عماله تروقي في الشقه للمرة العاشرة وتختاري لبسك للمرة المية
شروق بصتلها وبعدت نظرها
تقى وقفت قدامها:طيب قوليلي انتي بتحبيه؟
شروق:اممم يعني بصراحة بصراحة...
تقى:اه بصراحة
شروق ابتسمت:جدآ
تقى:اسمه اي؟
شروق:ادم سالم محمود
تقى:طيب يا شروق ماشي
شروق:هتكلمي بابا
تقى:طبعآ يا روحي هكلم بابا

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سراج وصل غرام قدام البيت ودخلها:يلا بقى سلام
غرام:سلام يعني اي؟؟مش هتطلع معايا؟
سراج:انا عندي شغل نسيتي ولا اي طيب عمك واخد اجازة عشان اصابته انا عندي شغل وفي مهمه قريب
غرام:لا يا سراج مليش دعوة بقى
سراج:يعني اعملك اي طيب مش اتفقت معاكي هاجي اوصلك وبعدين اروح الشغل
غرام:طيب اطلع اقعد معايا شوية صغيرين
سراج:مش هينفع كنت هقعد شوية لو مكناش كالنا برا وخدنا وقت تاني يلا بقى يا روحي اطلعي
غرام كشرت:طيب يا سراج طيب...
طلعت وهو ابتسم:لما اجي هصالحك بقى انا لازم امشي يا غرامي
مشي وهو بيفكر فيها وابتسم:ربنا يهديكي ويخليكي ليا دايمآ يا رب يا روحي...
غرام طلعت تليفونها رن ردت:الو
هيثم:انتي عجبك البلطجي اللي معاكي دا؟؟
غرام بغضب:بلطجي؟؟انت اللي بلطجي واياك تجيب سيرته بحاجة وحشة فااهم
هيثم بغضب:انتي بتدافعي عنه اللي يتصرف بالهمجية دي يبقى بلطجي
غرام هزت راسها بنفي:انت اللي بلطجي و100 بلطجي فااهم وملكش دعوة بيه دا جوزي
هيثم:وانا يا غرام ابقى اي بالنسبة ليكي احنا مش صحاب
غرام:خلاص يا هيثم انا مش عايزة اعرفك تاني ومتكلمنيش تاني
قفلت السكة بغضب وبليل جه سراج دخل لقاها بتذاكر ابتسم:مساء الخير يا قلبي
غرام مردتش
سراج:الله طب انا عملت اي يزعلك بقى عيزاني اسيب شغلي واقعد هنا
غرام:مش عايزة حاجة سيبني اكمل مذاكرة بقى
سراج:ماشي يا ستي اديني سايبك
مسك تليفونها وشاف اسم هيثم اول مفتح استغرب وشاف انه اخر مكالمه اتعصب ورزع التليفون على السرير
غرام بصتله بصدمه:اي يا سراج حاسب التليفون
هتاخده من على السرير سحب شعرها صرخت:سراااج حااسب اي اللي بتعمله دا
سراج قفل الباب وبصلها بغضب:صوتك انتي اي اللي خلاكي تكلمي الزفت اللي اسمه هيثم
غرام:هو اتصل
سراج:هو اتصل ورديتي ليه واتكلمتوا الكام دقيقة دول في اي
غرام بصاله بألم:اوعى شعري
سراج:مش هسيب شعرك الا لما تقوليلي اتكلمتوا في اي
غرام بتزأه:ابعد عني بقى متكلمتش في حاجه
سراج مسك ايدها بعنف:بت انتي متعصبنيش
غرام بصتله بدموع:ابعد عني انا مش هتكلم معاك تاني ابعد عني بقى...
سراج:متقوليش ابعد دي متعصبنيش
غرام ضربت صدره بعنف:سيب شعري اوعى انا تعبت
سراج سحب شعرها اقوى:انتي بردو مش عايزة تقولي
غرام بدموع:اقول اي يا مجنون انت ابعد
سراج:مجنون؟
غرام خافت وبتبعد حست بدوخه وهي بتزأ ايده واتكلمت بخفوت:سيب..ني
اغم عيلها وسراج اتصدم:غرام....
حطها على السرير وهو بيهدي نفسه وفوقها:فوقي بقى يا غرام
غرام ابتدت تفتح وبصتله وبعدت نظرها عنه
سراج:حاسة بأيه؟
غرام مش بصاله
سراج خلاها تبصله:انا ماسك نفسي وماسك اعصابي والواد المستفز دا انا مبقتش طايقه فاهمه؟
غرام بدموع:قولتله متكلمنيش ومش عايزة اكلمه تاني قولتله وانت....مسمعتش وجيت ضربتني
سراج:تؤتؤ انا مضربتكيش وبعدين انتي اللي بتستفزيني
غرام بصتله وهتقعد حاوطها وهز راسه بنفي:والله ابدآ
غرام:ابعد عني بقى وسيبني في حالي
سراج:اسيبك في حالك؟وانتي متضايقة مني كدا
غرام غمضت:مش هشوفك ولا هكلمك عشان انت غلطان يا سراج
سراج باس خدها
غرام فتحت:ابعد عني بقى
سراج ابتسم:واهون عليك يا ابيض يا منور انت
غرام بصتله وبعدت عينها
سراج باسها وهي غمضت عينها بعد وهي بصتله ابتسم:واللهي بحبك حقك عليا انا مش هتهور تاني...انا قلقان لتروحي مني
غرام:اروح فين؟واسيبك...انا بحبك يا سراج واللهي بحبك ونفسي تحبني زي مبحبك...
سراج:مين قالك اني مبحبكيش بالعكس انا بحبك وبموت فيكي انا بحبك على طريقتي يا غرام وبغير عليكي لمجرد كلامك مع اي حد وضحكك معاه بيجنني....صدقيني بيجنني...
غرام ابتسمت:وانا هحاول مجننكش تاني
سراج ابتسم:طيب يا نور عيني لما نشوف

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

النهار طلع عيلة عز فطروا وعز خد اوتار وراح عند تالين
تالين:اي اخباركوا
اوتار:الحمد لله يا قلبي بخير
تالين:اي الشياكة دي يا سي عز
عز ظبط البدلة بتاعته:اي رأيك اختيار حبيبتي
اوتار بصتله وهي مبتسمه
عز ابتسم
ادم:طيب يلا بينا بقى
ادهم:يلا يا عم المستعجل
ادم:يا ريت متتكلمش انت خالص هناك تمام
ادهم:وحد قالك اني كنت هتكلم اصلآ انا يوم مقول حاجة هكون بحذرها منك
ادم:انا عارف انه هيخربها والله لو الجوازة باظت يا ادهم هبوظلك جوازتك دول محافظين جدآ فاهم
ادهم:لا كله الا جوازتي فاهم
عز ضحك:طب يلا يلا انت وهو وبطلوا هبل
راحوا خبطوا وتقى ابتسمت واستعجلت بدر يخرج وفتحت وكانت صدمه ليهم ليهم
تقى:عز....
عز:تقى.....
اوتار بصت لتقى وبصت لعز بذهول
ادم:انتو تعرفوا بعض؟
تقى ابتسمت:نعرف بعض؟اتفضلوا ادخلوا اتفضلوا
تالين بصت لأدم بغضب وهمست:انت ملقتش غير بنتها؟
ادم:واي المشكلة
تالين دخلت بغضب من ابنها
تقى بصت لعز:ازيك؟
عز ابتسم:انا كويس
مدت لأوتار ايدها واوتار سلمت عليها:اي اخبارك يا اوتار
اوتار:الحمد لله يا تقى بخير...انتي اي اخبارك
تقى ابتسمت:الحمد لله بخير
بدر خرج وسلم عليهم واستغرب بص لتقى اللي ابتسمت:ايوا دا عز واسرته
بدر ابتسم وسلم عليه تاني وقعدو واوتار شايفه تغير كبير في تقى
سالم:انا جاي اطلب منكوا ايد بنتكوا شروق لأبني ادم
بدر:وهو شغال اي؟
سالم:هو بيدرس في نفس جامعتها في هندسة وبعد ميخلص هيشتغل في شركة خاله عمران
بدر هز راسه بإيجاب:انا مش مادي ويهمني بنتي تكون سعيدة وانا مجبتش غيرها فأكيد متخيلين الفقد اللي هحس بيه لما تسيبني فمحتاج اتطمن عليها
عز هز راسه بإيجاب:اكيد يا بدر واكيد هما هيشيلوها في عينهم ودا شيئ انا اضمنهولك..
بدر ابتسم: وانا واثق فيك
نادى: شروق تعالي
شروق دخلت بالعصير وقدمته وادم غمزلها بعدت نظرها بإبتسامه وهو ابتسم
تقى بصت لأوتار وهي باصة لبطنها بذهول: انتي حامل؟
اوتار ابتسمت وبصت لعز وهزت راسها بإيجاب : حامل في اسلام بإذن الله
تقى: بسم الله ما شاء الله ربنا يتمم ولادتك على خير يا رب
اوتار ابتسمت: يا رب
ادم: طيب مش هتقولي بقى امتى الفرح.... اي رأيك اعمله مع اخويا ادهم هيتجوز بعد سنة تقريبآ
بدر ابتسم: اللي تشوفوه
ادهم ضرب رجل ادم من تحت الترابيزة وهو بيهمس: حتى الفرح راشقلي فيه والله ابوظهولك
ادم ضحك: اي خدمه يا باشا...
عدت ايام ورا ايام واسابيع ورا اسابيع وشهور ورا شهور لحد مجه اليوم الموعود يوم ولادة اوتار
اوتار بتمشي بصعوبة جنب السرير وبتمشي بألم
عز فاق: اي يا اوتار مالك اي اللي مصحيكي؟
اوتار: عز....انا تعبانة شكلي بولد
سمعوا صوت صراخ غرام
عز:اي دا في اي هي بتولد هي كمان؟
اوتار:ازاي يا عز غرام في السابع لسة....اااه.....
عز شالها:يلا بسرعة هنروح المستشفى

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام قاعدة جنب سراج:سراج انا تعبانه
سراج:طبيعي يا روحي من الحمل..
غرام:لا دا وجع جامد يا سراج انا بجد تعبانه...
سراج:طيب نامي طيب
غرام صرخت:مش قااادة ااااه سراج دا وجع فظيع
سراج:اي يا غرام انتي بتولدي ولا اي انتي لسة في السابع....
غرام بدموع:مش عارفة يا سراج مش عارفة اللي بيحصل
سراج شالها وخرج شاف عز شايل اوتار:اي يا بابا في اي
عز:بتولد....
سراج نزل بسرعه ركب غرام العربية جنبه وشاور لعز يركب ورا هو واوتار ركبوا وبسرعة راحوا على المستشفى
الدكتورة:متقلقش حالتها مش صعبة
سراج:مين فيهم
الدكتور:المدام الكبيرة
سراج:ومراتي....
الدكتورة بصتله:هي لازم تولد دلوقتي بس الأمل ان الطفل يعيش ضعيف لأن حالتها صعبة وهي صغيرة وضعيفة ادعولها....وانا هجاهد اولدها بخير
سراج بصلها بقلق مخلوط بحزن:اهم حاجة تبقى بخير....
الدكتورة هزت راسها بإيجاب
اوتار ولدت وعز دخلت يتطمن عليها وسراج واقف ورا اوضة العمليات بتاعت غرام قلقان ومش سامع غير صوت صراخها والمها مقدرش يصبر دخل الممرضين حاولوا يمنعوه زأهم:انا الرائد سراج عز الدين المنشاوي ودي مراتي ابعدو كدا
غرام بدموع:سراج انا تعبانة....
الدكتورة شاورت انهم يسيبوه
سراج قرب من غرام ومسك ايدها:حبيبتي اهدي مفيش حاجة اهدي انتي هتولدي وبخير يا روحي
غرام بتعيط وبتتألم ومسكت في ايده جامد بألم
سمع صوت عياط البيبي وابتسم:غرام انتي ولدتي خلاص
غرام ابتسمت بتعب وهي بتعيط حضانها وهي دفنت وشها فيه وبتعيط
سراج:بس خلاص معلش بس يا روحي بس...
غرام بتعيط:انا تعبانة ازي يا سراج
سراج:معلش حقك عليا خلاص يا روحي انتي جيبتي البيبي خلاص
الدكتورة:الحمد لله عدت على خير..احنا نقلنا الطفل للحضانه عشان لازم نتطمن عليه خصوصآ ان حجمه لسة صغيرة
سراج هز راسه بإيجاب وبص لغرام بإبتسامه:يحيى الصغير غلبنا عقبال موصل
غرام ابتسمت من وسط دموعها:خلاص كدا هتسميه يحيى
سراج ابتسم وهز راسه بإيجاب:ويا رب يطلع اسم على مسمى
غرام ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
عدت الأيام وخرجوا من المستشفى بأفراد جديدة والعيلة كلها كانت متجمعة وفرحانين بالمواليد الجديدة وعمران كان قلقان على غرام بس اتطمن لوجودها مع سراج اللي مسبهاش ولا لحظة وكان بيخدمها طول مهو في البيت ومأثرش معاها في اي حاجة خلاص فرح ادهم وادم هيتعمل والكل بيجهز نفسه فرحة ادهم كانت مغطية على فرحة الكل كان بيجهز وكله نشاط وسعادة اخيرآ فاز بحب عمره
ادم كان بيضحك عليه وكان في غاية السعادة اخيرآ هيتجوز اللي غلبته وطلعت عينه بس يستاهل فعلآ
وصلوا للقاعدة وادهم قرب وعز حط ايد حور في ايده:انا مديك جوهرها لو محافظتش عليها وصونتها هاخدها وصدقني مش هرجعهالك تاني
ادهم ابتسم:صدقني هصونها وهحفظها بكل الطرق واول طريق انك مش هتشوفها بشعرها من بعد النهاردا
حور برقت وبصتله:نعم
ادهم:اي عندك اعتراض
عز:من قبل منت تقول وهي مقرراها على فكرا
ادهم ابتسم:طيب اتفقنا
حور:هتخليني اغير رأيي
ادهم:خلاص يا مدام حور الكتاب اتكتب واتدبستي فيا
ضحك كل اللي.اقفين
ادم بص لشروق:اتدبستي فيا
شروق:الله اعلم مش يمكن انت اللي اتدبست
ادم:تؤتؤ مظنش انا طلع عيني عقبال محبتيني
شروق هزت راسها بنفي:للأسف غلطان
ادم بصلها بإستغراب:غلطان؟
شروق:عشان انا بحبك من زمان تقريبآ من اول اسبوع ليا في الجامعه
ادم:بس انا عمري ملاحظت حاجة زي كدا
شروق:لو كنت لاحظت كنت هتتغر اكتر منت مغرور يا بشمهندش
ادم فهم كلام حور لما صممت انه يتجوز شروق:امممم بقى انا كدا اتضحك عليا
شروق ضحكت:بالظبط كدا
ادم ابتسم:تعرفي اني راضي
ابتسم وضمها ليه ولف بيها وهي بتضحك وتضربه:ادم يا مجنون انت نزلني
ادم نزلها وهو بيضحك:بحبك
شروق ابتسمت بحب:وانا بموت فيك
الكل كان سعيد ويحيى ماسك يحيى ابن سراج وفرحان بيه
سراج:طيب لو مفيهاش قلة ادم والنبي اشيل ابني شوية
يحيى ضحك:لا فيها قلة ادب
سراج:تصدق انك رخم هات ابني بقى
يحيى:بس بس ابعد من هنا وبعدين هنا دوشة عليه انا هاخده واقف برا بعيد عن التلوث السمعي دا
خده ومشي
سراج بينادي:انت يلة خد هنا
غرام ضحكت:هو بيحبه اووي
سراج ابتسم:اه يا ستي هو يحبه وتيجي فوق دماغي انا
عز خد اسلام من اوتار وشاله:يا روحي الجميل دا
اوتار:انا هاخده واروح ءأكله بقى وارجعلك
عز:ماشي يا جميلتي
مشيت وسليم حط ايده على كتف عز وعز ابتسم:مبروك يا سيدي
عز ابتسم:كل شيئ جه بسرعه....كان حلم جميل ومازلت عايش فيه كنت فاكر لما يتجوزو هينسوني بس ادي واحد اداني هدية اهو سراج هداني بيحيى وفلورا حامل اهي وحور فرحها النهاردا ربنا كريم وعوضني عن كل حاجة وحشة حصلت ربنا اداني عيلة دافيه وملجأ جميل وحقيقي قصتي وحياتي كانت مميزة
سليم ابتسم:وانا فرحان جدآ بيك يا عز وبأسرتك وبتربيتك فخور جدآ ان عندي عيال كدا
عمران:الراجل بقى جد وتقول عيال تؤ عيب والله
عز ضحك:منت كمان جد ولا غرام دي مش بنتك
عمران ضحك:جد مين يابا دي اول متجوزت انا اتبريت منها
ضحكوا واوتار قربت وهي شايلة اسلام وسليم خده منها وابتسم وهو شايف عيلته اد اي كبرت واد اي هو بنى اسرة سعيدة وعز ابتسم وعينه على حور وهي بترقص مع ادهم وهما فرحانين وعلى فلورا اللي چيمس مش سايبها وعمال يأكلها
اوتار:انت فعلآ كنت رجل المهام الصعبة
عز بصلها بإنتباه:اي
اوتار:انت فعلآ كنت ومازلت رجل المهام الصعبة
عز عينه لمعت وبصلها:اشمعنا
اوتار:انت فزت بأكبر مهمة صعبة في حياتك يا عز وهي انك اب مثالي وزوج مثالس وكنت ومازلت ابن مثالي يا عز
عز باصص لعيون اوتار البنفسجية وابتسم بحب:بحبك
اوتار:ياااه يا عز انا اتخطيت المرحلة دي من زمان
ابتسموا وهما واقفين سوا وكأنهم بيوعدوا بعض انهم دايمآ هيكونوا سوا في ضهر بعض مهما يمروا بضغوط او مشاكل هيفضلوا عيلة واحدة مترابطة....💛

النهاية


موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة العشرين والاخيرة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد الفصل الاول أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة 2 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
admin
admin
تعليقات