رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة الثامنة والخمسون 58 | روايات مريم نصار

   نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع ميراث العشق الحلقة 58 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 4 ( ميراث العشق ) الحلقة 58 | روايات مريم نصار



رواية ميراث العشق الفصل الثامن والخمسون


فصل ٤٠ ج 2

رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)

▫️قال #الإمام_ابن_تيمية رحمه الله تعالى :

"أَبلغُ الثَناءِ: قَولُ لا إلهَ إِلا اللَّه

وَأَبلغُ الدُّعاءِ: أَستَغفِر اللَّه ".

وعِندَ اللهُ مِنهَا المَخرَجُ ".

‏﴿‏ أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ ﴾.

دعاء المعجزات : "حسبنا اللّه سيؤتينا اللّه من فضله إنا إلى اللّه راغبون"

================================

بسم الله نبدأ.

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.

الباب خبط تاني..

هبه : ينرفزه..حاضر يال بتخبط ماتصبر شويه ايه القيامه قامت .ولا الدنيا اتهدت..

فاتن : شهقت. هيييه..البنت اتجننت..بقى ده اسلوب دكتوره.. لأ البنت دي لازم تعمل كنترول ع نفسها.وترجع هبه الرقيقه الجميله..دي عدت اخواتها بمراحل...!!!

هبه : بتفتح الباب.بعصبيه..وقالت ايييه بتخبط كدا......وشهقت بصدمه..عاشوور اخوياااا...!!!
عاشور : ابتسم..ايوه عاشور ايه ياهبه..مالك صوتك جايب آخر الشارع..
شاهين : واقف.وساند عاشور..ومش مهتم..ورفع عينيه بالصدفه..وشاف هبه. وقد ايه جمالها هادي..وبسرعه نزل عينيه وبص بعيد.

هبه : بدموع وقلق..عاشور.. حبيبى مالك. ايه ال جرالك..يامااااماااا...تعالى بسرررعه..

عاشور : هشش بس بس.. صحيتى ال نايم..وبعدين ايه انتى مش واخده بالك اني معايا حد..!!!

هبه : مسحت دموعها. وبصت جمب عاشور..وشافت شاهين. واحرجت جداا. احم اسفه والله العظيم انا مش قصدى..بس المهم قولى مالك ودراعك ماله..جرالك ايه ياعاشور..!؟

فاتن :خارجه من المطبخ ..بتمسح ايديها ف الفوطه..وقالت..البنت دى مزعجه جدا..ف ايه ياهبه صوتك عالي لي.......!!!!وشافت عاشور. وقلبها دق بخوف..وهمست عاشور ابني.؟ وجريت عليه بقلب ام..مالك يابني..حصل معاك ايه يانور عيني..!!

عاشور : بتأنيب ضمير..نزل عينيه ف الأرض. مافيش حاجه يا أمي..دي...!!!

شاهين : قاطعه..دي خناقه..ابنك زي الفل حضرتك..

عاشور : ممكن ندخل ولا هنفضل واقفين كدا؟

هبه : واقفه بتعيط......!!!

فاتن : مسحت دموعها..تعالى ادخل يانور عيني.وبصت ل شاهين.اتفضل حضرتك...

شاهين : بإحترام..معلش بقى مره تانيه إن شاء الله.

عاشور : بتصميم.. انت بخيل ولا ايه؟ تعالى ماينفعش تيجي معايا لحد هنا وتمشي من ع الباب.. أنت كدا بتزعلني بقصد منك بقى...

فاتن : تعالى يبنى اتفضل..البيت بيتك..اتفضل متكسفش عاشور..

هبه : سندت عاشور. وقالت بدموع ايه ال حصل معاك ياعاشور..انا كنت حاسه انك مخبي حاجه. واهو جاي دراعك ف جبيره..وعيطت..!!!.

ودخلو قعدو ف الانتريه..

شاهين : حط علاج عاشور ع التربيزه وقعد بحرج..!!! احم..
عاشور : بتعب. والله ياهبه انا كويس جدا مفيش حاجه..!!
فاتن : قعدت جمب عاشور. وقالت كويس ازاي.؟ممكن تفهمني ايه ال بيحصل معاك بالظبط؟

شاهين : شاف حيرة عاشور..وانقذ الموقف. وقال أنا هقول لحضرتك ع ال حصل ل عاشور .

عاشور : رفع عينيه ل شاهين.وبلع ريقه بصعوبه وقلقان..!!!

فاتن : خبطت ع جبينها. آسفه يبنى مقدمتش ليك اى حاجه..معلش نسيت كل حاجه لما شوفت ابني كدا.. أعذرني.
شاهين : ابتسم. ولايمهك حضرتك. وبعدين مالوش داعي. انا هقولك وامشي ع طول..

فاتن : بصت ل هبه وقالت. هبه بسرعه هاتي عصير للأستاذ....!!!
شاهين : شاهين حضرتك..

فاتن : اهلا وسهلا بيك يبنى..هاتي ياهبه العصير للاستاذ شاهين واخوكي بسرعه يابنتي.

هبه : بدموع. حاضر ياماما..واتحركت بسرعه ع المطبخ...!!!
فاتن : ل عاشور..حبيبى حاسس بحاجه؟
عاشور : منزل وشه بحرج. وتأنيب ضمير..احم انا كويس يا امي متقلقيش عليا دي حاجه بسيطه.

فاتن : بقلب ام..حاجه بسيطه ازاى بس يانور عيني.؟
.انت لو لا قدر الله جرالك حاجه انا هموت وراك..احنا مالناش غيرك ياعاشور..انت ابني واخويا وعمري كله. وعيطت.
عاشور : عيونه لمعت..ونفخ بخنقه كبيره وبص بعيد.

شاهين : مراقب كل حاجه...وغصب عنه عينيه اترفعت لل خارجه من المطبخ وعيونها فيها حزن كبير..
هبه : حطت العصير. وقالت بصوت مبحوح..ل شاهين.. اتفضل حضرتك..

الصوت تلقائيا دخل ف القلب وكان رد فعل القلب عدد دقات بسيطه.. كأن صوتها الحزين زرع بذرة اجتياح ومعناها (اكتساح)..وحنين ف قلب شاهين.

شاهين : هز راسه ليها.. متشكر.

هبه : كل تركيزها مع عاشور..ومردتش ع شاهين. وقعدت جنب أخوها..وقدمت ليه العصير..

شاهين : شاف قلقهم. وكمان حيرة عاشور وقال..والله ياست الكل.انتى عندك إبن تفتخري بيه العمر كله..
عاشور : رفع عينيه ل شاهين..بدهشه..وسكت..

فاتن : ابتسمت بحب..وقالت بتأكيد..طبعا. عاشور هو ال كان مصبرني ع مُر السنين و الايام..وبصت ل شاهين وقالت...
ايه ال حصل يبنى؟

هبه : سابت العصير وركزت مع شاهين..هيقول ايه؟

شاهين : بحيره..احم. هوا.. هوا بصي حضرتك..انا اسمي شاهين وصاحب عاشور من فتره صغيره..وال حصل إن..!!! إن كان ف ناس عايزين يسرقو المكان ال كنا فيه..
.وحصل ضرب وهرج كتير..وكان البيج بوص ليا انا هيتهاجم.. ولأن ابنك راجل ومحترم انقذوا.. والحمدلله إن الجرح جه سطحي.. الدكتور طمنا عليه..!!!
عاشور : اتنفس الصعداء..ونفخ بأريحيه كبيره.

فاتن : بلوم..كدا ياعاشور..طيب قبل ما تعرض نفسك للخطر..مفكرتش فينا؟ مفكرتش ف امك واختك..بلاش احنا..مفكرتش ف ولادك هبه ومازن ويزن ال لسه ميعرفوش يعنى ايه دنيا؟

عاشور : ابتسم بتمثيل..يعنى كنتى عايزه منى اني مردش الجميل..حضرتك علمتينا وعودتينا.. إننا نرد الجميل مهما كلفنا.. وبعدين يا أمي شاهين طمنك إن الجرح سطحي ووالله العظيم انا زي الفل..

هبه : بعتاب. افرض السلاح ده مجاش ف دراعك.؟ ف فرق بين رد الجميل..وانك ترمي نفسك قصاد الموت ياعاشور..انت مش عارف انا حاسه بايه دلوقتي..
عاشور : رفع دراعه السليم..وحاوطها..حبيبتى يادكتورتنا..خلاص بقى انا بخير..
وانتى حاسه بايه دي بقى.؟ انا هضيعلك الاحساس ده. بعزومه ف المكان ال تختاريه.ايه رأيك..!!!

هبه : نسيت كل حاجه..وضحكت وقالت..هو ده الكلام..وايدك بقى ع خشروميت جنيه..عايزه اروشن ع نفسي.بكام طقم.عشان رسالة الدكتوراه.

فاتن : تنحت. واتكسفت..

عاشور : فتح عينيه بدهشه..وهمس خشروميت جنيه؟ واتحرج وبص ع شاهين. ال كاتم الضحكه غصب عنه.

شاهين : بص بعيد.وكاتم الضحكه...

فاتن : بصت ل هبه بتحذير..وصكت ع أسنانها بنفاذ صبر وهزت راسها إن ف ضيف موجود..

هبه : بصت ع شاهين وتنحت.وفتحت عينيها ع الاخر. واتكسفت جدا..
.وحاولت تدراي الاحراج.وقالت بتلعثم..اء..ا.انا لسه مصلتش العشا..بعد اذنكم هروح اصلي..واختفت من قدامهم.. ومحرجه جدا..
ودخلت اوضتها وقعدت ع طرف السرير.وقالت اووووف الله يخربيت كدا..الراجل يقول عليا ايه دلوقتي؟
بقى ده اسلوب دكتوره ولا ده شكل اصلا..وايه الل انا لابساه ده..بيجامة ماما ع خمار وشبشب ولا المتسولين..
نازله وردية شحاته بليل. استغفر الله العظيم يارب. اتصرف ازاى دلوقتي..!!!

فاتن : بحرج..معلش يبنى اصل هبه الوسطانيه وعاشور ال مربيها. ف اكيد مش واخده بالها..

شاهين : بابتسامه. مفيش حاجه حصلت. اختى الصغيره بتعمل كده اول ما تشوفني واكتر كمان..ربنا يخليهالكم..
وقام وقف..احم استأذن انا بقى..واعمل حسابك ياعاشور انا بكره الصبح إن شاء الله هاجي اخدك للدكتور لازم يغير ع جرحك (ويقصد مشوار النيابه.)
وكمل وقال.. بعد كده يوم ويوم هاجي اخدك للدكتور ..
عاشور : ماشي ياشاهين..بس لو عايزني فعلا اجي معاك .تقعد وتتعشى معانا..
شاهين : برفض..لا لا مش هينفع والله انت عارف عندى ورديه..
فاتن : قامت..ولو قولتلك يبنى عشان خاطر ست كبيره قد والدتك..هترفض؟
شاهين : بحرج..حضرتك امي وكل حاجه.بس حقيقي مش هينفع..خليها مره تانيه..

فاتن : هو صاحبك بخيل ولا ايه ياعاشور يبنى.

عاشور : ابتسم..صاحبي ابو الكرم كله ياست الكل..ومش هيزعلك..ولا ايه ياشاهين؟

شاهين : باستسلام..وانا مقدرش ع زعل ست الكل.

فاتن : ابتسمت..ربنا يكرمك يارب ياحبيبى..انت زى عاشور بالظبط..اتفضل اقعد..انا كدا كدا..كنت بجهز ف العشا. بعد اذنكم.. واتحركت..

شاهين : مسح ع شعرو بحيره..وقعد جمب عاشور. وقال ينفع يعنى التدبيسه دي؟

عاشور : هز راسه اه ينفع اوى..مش انت بتقول صحبي؟ ولا انت مش عايز يبقى بينا عيش وملح.

شاهين : هز راسه..لا ياعم عايز طبعا..وكتر الملح..
عاشور : حاضر وانت عليك العيش...وضحكو..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شويه..
هبه لبست فستان وحجاب..وخرجت ع طول ع المطبخ عشان محرجه وساعدت فاتن ف تجهيز العشا وجهزت السفره..

عاشور : قام بتعب..وقال ثواني ياشاهين..هدخل بس اغير القميص ده عشان الدم ال عليه..
شاهين : بحرج .تمام اتفضل انت..
عاشور : اتحرك..ودخل اوضته..
فاتن : هبه روحي قولي ليهم السفره جاهزه..وانا هجيب العيش يلا بسرعه..
هبه : هزت راسها..حاضر ياماما..ورايحه عندهم بحرج..
شاهين : محرج..وطلع الفون..وفتحه..وسمع خطوات حد جاي..ورفع عينيه. وشافها..

والاكتساح المرادي..بقى موجود في القلب بقوه كبيره.. والإعجاب والحنين..اتحول لانبهار.. ايه ده؟ مين دي؟ معقول دي البنت ال كانت بيبجامه من شويه.؟ معقول؟ طيب مالك ياشاهين؟ مش معقول ترفع عينك ف اخت صاحبك..بس انا مش قادر انزل عينيى. البنت ليها كاريزما وسحر خاص...!!!!

هبه :شافت إن عاشور مش موجود..ووقفت بعيد شويه..وقالت بحرج..احم اتفضل حضرتك العشا جاهز..!!
شاهين : ..........!!!

هبه : بتعجب..هو مبيردش عليا ليه..؟ورفعت عينيها..واتقابلت ف عينيه.. وحست بشعور غريب..وف ثانيه نزلت عينيها...!!!

شاهين : انتبه..احم..عاشور جاي دلوقتي..!!!

هبه : هزت راسها ليه.وقالت تمام.وجت تمشي..
شاهين : وقف بسرعه..لو سمحتي...!!!
هبه : لفت ليه بحرج..افندم.
شاهين : الحمام منين..عايز اغسل ايدي..!!
هبه : شاورت بتوتر.. آخر الطرقه دي.
شاهين : متشكر..
هبه : العفو حضرتك..وسابته ومشيت بسرعه..وهمست..اووف ايه التوتر ده..!!!

عاشور : خرج..يلا ياشاهين..
شاهين : ابتسم..هروح الحمام اغسل ايدي..!!
عاشور : تعالى انا هوصلك..
بعد شويه.. احمد رجع من الجيم..وسلم ع الكل واطمن ع عاشور..واتعرف ع شاهين. وغير لبسه..ورجع ليهم..

بعدها الكل قعد ع السفره...

شاهين : بياكل وهو محرج..ومبصش ع هبه احتراماً لاخوها..
فاتن : مهتمه بيهم.. وبتساعد عاشور..

عاشور : مهتم ب شاهين..وكان مبسوط جدا وحاسس أنه أول يوم من فتره كبيره جدا هينام وضميره مستريح...

هبه : بتاكل ومكسوفه إن ف واحد غريب قاعد معاهم ع السفره... واحمد ديما يهزر معاها ف اي وقت وكل مكان...!!!

شاهين : خلص عشا وقام..
الكل خلص عشا.. وقعدوا كلهم مع بعض..واتعرفو اكتر ع شاهين..

شاهين : ل فاتن..انا بجد بشكر حضرتك ع العشا الجميل ده..وديما عامر إن شاء الله..

فاتن : بابتسامه.. الحمدلله انه عجبك ياشاهين يبنى..معلش بقى انا قولتلك كتير يبنى..

شاهين : ياخبر..هي دي فيها معلش؟ ده شرف ليا حضرتك. ويارب اكون ضيف خفيف..

فاتن : بضحكه انت مشرفنا والله ياشاهين..وكلك زوق..ومن النادر إن عاشور يجيب صحابه هنا..وبما أنه جابك.معناها انك اخوه حقيقي..
شاهين : ابتسم..وسرق نظره ع هبه.وقال ربنا يديم المعروف..
فاتن : إن شاء الله..
شاهين : قام..وبص ف الساعه..وقال كدا بقى انا مرفود..اطير انا بقى..

الكل ابتسم..

عاشور : كان نفسي تقعد اكتر من كده...

شاهين : لا ياعم كدا حلو اوي..واعمل حسابك بكره الصبح إن شاء الله..هجيلك اخدك ونروح المستشفى.

عاشور : بابتسامه..إن شاء الله.تسلم يصحبي..

شاهين : بابتسامه. ع ايه احنا اخوات.. يلا سلام عليكم..
عاشور : استنى هنزل معاك...

شاهين : لأ..انا هعرف انزل مش صغير..وانت تعبان استريح..
عاشور : طيب انزل ياحمد وصل شاهين..

احمد : قام .وهو كذلك .يلا يابرو..

شاهين : ابتسم..يلا ياكابتن.واتحرك ورايح عند باب الشقه.وقابل هبه خارجه من الطرقه.ورفع عينيه ل هبه وهز راسه ليها بابتسامه..فرصه سعيده..

هبه : بابتسامه رقيقه.. انا اسعد..

شاهين : نزل وركب العربيه..وابتسم تلقائيا..وشغل ميوزك هادي..!!!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

الساعه ٥ الصبح..ف ألمانيا..

كامليا : بعد عذاب بالنسبا ليها أنه عذاب طويل..واسئله..وضغط عليها..مبقتش قادره..وكل ما تفقد الوعي..
آدم مراد..يؤمر أنهم يفوقوها..ويكملو معاها مسيرة العذاب.
ودلوقتي..كامليا مربوطه..وبتنهج بتعب شديد.وهمست.
ميا..عطشانه..ميا..اااه..

عامر : شغل اضاءة الغرفه كلها..وقعد ع طرف المكتب جمبها وقال...
ها ياكامليا..لسه مصممه برضه ع اقوالك؟مش هتعترفي وتنقذي نفسك؟

كامليا : بتشويش ف الرؤيه..وهمست..انا بريئه..انا معملتش حاجه..انا بريئه..!!!

عامر : مسك فكها وضغط عليه بقوه..وقال..
انا لحد دلوقتي متسامح معاكي.. ضغطت عليكي بس بشوية تلج..وكام قلم..لكن انتي مصممه إنك تشوفي العقاب الصح..والعقاب ده هيخسرك اغلا ما عندك..وهمس ف ودنها بخبث..وقال بتوعد..ال هو شرفك..!!!

كامليا : قلبها دق بخوف..وهزت راسها بهستريا. وصرخت.. لأ..لااااء. لاااااااااء.. انا بريييييئه..برييييئه..معرفش حاجه..اقسملك انا معرفش حاجه..!!!

عامر : بضغط اكبر..وزعق.. آخر سؤال ليكي ياكامليا...مين ال مشترك معاكي ف إفشاء أسرار بلدك.؟
.ومين ال وصلك للمنظمه...وهل هي منظمه واحده ولا شبكه كبيره؟.ومين اختارك لمهمة الجاسوسيه...!!!؟
كامليا : بصريخ..معرررفش.. انتو ليه مش عايزين تصدقو..اكيد حد عايز ياذيييني..وينتقم مني...وفجاءه جت صورة تيم وميرو..وهمست..معقول تيم...!!! تيم ومريم..وبصت ل عامر وقالت اكيد اكيد هما...!!!!

عامر : سمع آدم ف سماعة بلوتوث..وهز راسه تمام..وقال ل كامليا..ماشي خليني معاكي اني ف حد هيوقعك..بس ليه؟ ليه يعملو كدا؟
كامليا : هزت راسها معرفش معرفش. مريم العدوي..وصرخت بعلو صوتها هي مرييييييم العدووووووي..انا متاكده...

عامر : طيب وآية علاقة مريم العدوي..بمقابلتك ف الفندق مع الملثم؟

كامليا : بتنهج بتعب............. وسكتت..
عامر : حط ايديه ف جمبه. وقال انتى كده بتضللى المخابرات وبتضيعي وقتنا.. واتحرك وفتح الباب..وقال بصوت جهوري تعالى..!!!

كامليا : بتبص حواليها بخوف..وبتنهج وبتعيط..

شاب دخل طول بعرض..وقال تحت أمرك ياعامر باشا.
عامر : ضحك بخبث..وهمس ف ودنها ببطء وقال..انتى ال اجبرتينا أننا نخسرك اعز مابتملكه البنت..
كامليا : شهقت بهستريا..وهزت راسها بجنون.. لأ لااااااء..
عامر : بخفه..حقنها ف دراعها.. وقال..هتعيشي اسعد لحظاتك..وبص للشاب وقال..نفذ المطلوب منك..وسابهم وخرج..

الشاب : بمكر..تحت امرك يافندم..

الاضاءه كلها شغاله..

الشاب : بيقلع ف التشيرت..

كامليا : بتصرخ بصوتها كله.وتترجاه مايقربش منها .ودخلت ف هيستريا..

الشاب : قلع التيشرت..وقرب منها وبيفك ايديها وبيضحك بخبث..
والإضاءة انطفت..

كامليا : شافت الشاب قرب عليها..و بتصرخ بهستريا..وبدأ مفعول المنوم ونامت.

آدم مراد :ف نفس اللحظه..فتح الباب ودخل..وشغل الاضاءه...

الشاب : اتعدل باحترام..ولبس التيشرت..وقال كله تمام ياباشا..!!

آدم مراد : هز راسه تمام..روح انت.وابعتلى البنت ال قولتلك عليها..

الشاب : حاضر يافندم..وخرج..

آدم مراد : قعد ع طرف المكتب..وبص ع كامليا..وساكت تماماً...

البنت دخلت..واتكلمت انجليزي..وقالت..
May I help you?
هل لي أن أساعدك؟

آدم مراد : هز راسه..وطلع مبلغ ف ظرف وحطه ع التربيزه وازازة لون دم صناعي..وقال..

This amount is for you to go with this girl to the hotel where she is staying..and then change her clothes. And put this blood on her old clothes and then...Автор: Меріам Насар!!! Do you understand what I want him to do to this girl?

هذا المبلغ مقابل أن تذهبي مع هذه الفتاه الى الفندق التي تقيم فيه..ومن ثم تبدلين لها ملابسها. وتضعي هذا الدم ع ملابسها القديمه ومن ثم...!!! وسكت..هل فهمتي ما أريد إن يفعل بهذه الفتاه؟

البنت :
She smiled..and said of course..you want this girl, after regaining
Автор: Меріам Насар
consciousness, to find herself..she lost her virginity..and there is conclusive evidence of this behavior..when she wakes up and finds some blood scattered, then she is sure of this. Is this what she wants?

ابتسمت..وقالت بالتأكيد.. أنت تريد أن هذه الفتاه بعد أن تسترد وعيها تجد نفسها..فقدت عذريتها..ويكون في دليل قاطع على هذا التصرف.وعندما تفيق وتجد بعض الدماء منثوره فتتأكد حينها بهذا الأمر هل هذا ماتريده؟

آدم مراد : بخنقه علشان هيعمل كده..لكن هز راسه..وقال..
Exactly that's all I want

بالضبط هذا كل ما اريده.

البنت : اخدت الفلوس والازازه بابتسامه..وقالت..

Well don't worry sir
حسنا لاتقلق سيدي...

------------------بقلمي مريم نصار.

الصبح ..ف فيلا العدوي..

آدم ف المكتب. بيتكلم ع الفون مع رعد..
رعد : انا قدام النيابه دلوقتي..ورؤوف وابنه شوفته خارج ف عربية الترحيلات..وال انا متأكد منه أنه اكيد هيتعدم..
آدم : بهدوء. اكيد رؤوف هيتحكم عليه بالاعدام..لكن مش عايزين نسبق الأحداث. لسه رؤوف هيتعالج الاول..وف مده هيقضيها قبل النطق بالحكم.

رعد : اكيد سعادتك..بس انا بصراحه مستعجل ع موته..
آدم : بشبح ابتسامه..متقلقش..كل ساق سيسقى بما سقى..وال ربك كاتبه هنشوفه..

رعد : ونعم بالله العظيم.. آدم باشا. عاشور وشاهين خارجين قدامي اهو..

آدم : تمام..انت اطمن ع عاشور. وتعالى عندى عشان عايزك..
رعد : بفضول..خير ياباشا. ف حاجه حصلت تاني؟

آدم : ابتسم.. لأ متقلقش بس عايزك تتغدا معايا انا والشباب انهردا..
رعد : هرش ف قفاه. احم مالوش لزوم ياباشا خيرك مغرقني..
آدم : أنت بقيت بتتكلم كتير ليه يارعد؟ اسمع الكلام..
وبعدين زين ال عازم الكل وهيتصل عليك. يلا بقى.خلص ال وراك وتعالى..

رعد : تحت امرك ياباشا..وقفلو..

آدم : قاعد.. وفتح اللاب توب..وفتح فولدر خاص.. بعنوان أوكسير الحياه..وموجود فيه صور كل احفاده...
وفتح صوره ل ميرو..وهي ايدها ف دراعه..وعيونها متعلقه بيه بحب كبير..
آدم : ابتسم بحنين..ورفع ايدو ع خدها..وساكت..

الباب خبط...

آدم : انتبه بتنهيده..ادخل..
زينب : دخلت.وشايله القهوه الخضرا..وقالت يسعد صباحك يسي آدم بيه..

آدم : صباح الخير يازينب.

زينب : حطت القهوه. اتفضل يسي آدم بيه. قهوة حضرتك الخضرا.

آدم : متشكر يازينب..اومال مريم فين؟

زينب : ست الكل بتصلى الضحى ونازله..ورفعت عينيها وشافت صورة ميرو ع الشاشه..وقالت بحنين ..ست الدكتوره مريم اسم الله عليكي يانور عيني وحشتينا وقطعتي بينا..والله البيت من غير العصافير ست ليليان وست ميرو مالوش طعم خالص..
آدم : ابتسم..قريب جدا إن شاء الله هيرجعو ينورو كل مكان من تاني .
زينب : إن شاء الله.وخبطت راسها..يووه يقطعني..سي زياد بيه جه لحضرتك..وواقف مع سي زين بيه..
آدم : ضحك بصمت..وقال الفضول هيجننهم..وهز راسه تمام..خليه يدخل يازينب..واعملى ل زياد قهوه..وقفل اللاب توب.

زينب : من عينيا حاضر.. وخرجت.. وبلغت زياد..

زياد وزين خبطو ودخلو..وسلمو ع آدم..وقعدو وواضح جدا ع ملامحهم التوتر والفضول..

آدم : ابتسم..طبعا انتو مشرفني قبل الشغل عشان عايزين تعرفوا كل ال حصل م البدايه..

زياد وزين ف صوت واحد. ايوه..وكحو..احم.

آدم : رفع الفنجال وشرب..وحط الفنجال.وبص قدامه وقال.. فاكر يازين وقت ما رؤوف وابنه ساهر جم يتقدمو لميرو..

زين : بغيظ..ايوه ياحج..وده يوم يتنسى...

آدم : بهدوء. رؤوف وقتها لمح بغباء..وانا استنتجت أنه مراقب بيتي.. وبعد كده..

------------------بقلمي مريم نصار.

فلاش باك..

آدم : بعد ما زين ومراد طلعو ينامو..دخل المكتب..وفتح اللاب توب..وجاب تسجيل الكاميرات قدام بوابة الفيلا..وشاف وسمع اللقاء والحوار بين عاشور وشاهين..
آدم : دقق النظر ف عاشور..وشاف عليه علامات الخنقه والضيق..ولما راح ل رؤوف عند العربيه..ورؤوف نزل..كان عاشور بيبص ل رؤوف نظرات كُره وغيظ..
آدم : اتوقع إن عاشور شغال غصب عنه..وأنه مبيحبش رؤوف..
وفتح الفون واتصل ع شاهين. وقال. الو. ايوه ياشاهين. اسبوع بالظبط وتعرفلي الجارد الخاص ب رؤوف الجبالى..وبعد ميعاد نهاية شغله. تجبهولى ع فندق (.....) وياريت يكون بليل..

شاهين : اعتبره حصل ياباشا..

بعد اسبوع..الساعه ٩ بليل..شاهين قابل عاشور ف طريق بعيد شويه بعد خروجه من فيلا الجبالي.

شاهين : فتح باب العربيه.وكان ملثم. ونده..عاشور.

عاشور : وقف. واستغرب.

شاهين : شاورله تعالى ياعاشور عايزك..

عاشور : استغرب. مين ده؟ وعارف اسمي ازاي؟
وقرب منه..انت تعرفني؟ فجاءه باب العربيه الخلفي اتفتح..واتنين زقو عاشور ف العربيه..

شاهين : ساق بسرعه..

عاشور : زعق انتو مين؟

شاهين : شال القناع عن وشه..وقال اهدا متخافش.. احنا عايزين مصلحتك؟

عاشور : زعق انتو مين.؟ ومصلحة ايه؟

شاهين : يبنى احنا لو كنا عايزين نأذيك مكناش سبناك قاعد كدا..اهدا بس انا هقولك.. آدم باشا العدوي..ف انتظارك..!!!
عاشور : فتح عينيه بصدمه. وهمس.. آدم العدوي..!!!

بعد شويه. شاهين وصل الفندق. ف ركن خاص برجال الأعمال.. جاب عاشور..وقال تحت امرك ياباشا..كل حاجه تمام..وعاشور قدام سيادتك..

آدم : بهدوء..تمام وشاور ل عاشور اتفضل اقعد ياعاشور..
عاشور : بلع ريقه بتوتر..وقعد من الرهبه..

آدم : بص ل شاهين..استناني بره ياشاهين..

شاهين : بص ل آدم..ازاي سعادتك انا......!!!
آدم : بهدوء شاور ل شاهين..

شاهين : استسلم..وخرج هو والحرس قدام الفندق..

آدم : بمرونة شرطه..تشرب ايه ياعاشور..؟

عاشور : بارتباك..شكرا مش عايز اشرب حاجه..

آدم : ابتسم..متقلقش ياعاشور..انت من دور مراد ابني..وطلع صوره ل مراد..وقال هو ده. مراد آدم العدوي..واكيد انت عارفه.. مخابرات..
وضحك وقال..انا هحكيلك موقف حصل زمان. وكل ما افتكرو اضحك.
انا عندى بنت اصغر واحده ف العيله. تعرف.؟واحد كان عندو مشكله مع جوزها .وراح ليها الجامعه..ع أساس أنه يخوفها أو الله اعلم كان ناوي ع ايه..بس تعرف بنتي عملت فيه ايه؟

عاشور : بلع ريقه بتوتر..وهز راسه عملت ايه؟

آدم : بنظرة توعد ف عيون عاشور..وقال. عاهه مستديمة..ومش بس كدا مستقبله المهني ادمر وكان ظابط مخابرات..ولأنه بس فكر أنه يأذي حد من عيلة العدوى..اتسجن ومحدش يعرفله طريق. يخساره..ضيع نفسه بغباؤه..
ها المهم مقولتليش تشرب ايه ياعاشور..!!!

عاشور : قلبه دق بخوف..حضرتك انا معملتش حاجه..
آدم : بابتسامه..بس اكيد هتعمل ياعاشور. واكيد رؤوف الجبالي هياخدك معاه ورا الشمس. وهيدمر مستقبلك..
ولو انت متجوز مراتك هتبقى ارمله. ولو عندك اولاد اكيد مش هيتشرفو إن ابوهم يكون شغال بلطجي وحرامي..
عاشور : نزل راسه ف الأرض..وقال بخنقه.انا مش حرامي. ولا بلطجي..انا إنسان كويس ومحترم..انا ابن ناس..انا.... وسكت....
آدم : شاور للويتر... وطلب عصير ليمون ل عاشور.

آدم : بتنهيده..اسمع ياعاشور..انا الدنيا دي علمتني حجات كتير جدا..ياما مر عليا ناس كتير..كتير اوى.منهم الطيب ومنهم الوحش..وفيهم الاناني..والحقود.. والحاسد..والظالم.. عدا عليا كل الفئات..ومن خبرتي ف الحياه.. شايف إنك فعلا إنسان كويس..واكيد الظروف ال حدفتك ف وش رؤوف كانت أكبر منك..

عاشور : بتنهيدة وجع..خلاص ياباشا..ده أمر وبقى محتوم بالنسبالى..وده نصيب ومش هنقدر نغيره.

آدم : فتح كف أيدو..وقال عاشور..حط ايدك ف ايدي..ونقضى ع الشر..ونغير النصيب بدعوه واراده.

عاشور : رفع عينيه ل آدم وبص ليه ف نظرة..غريق متعلق بقشه..
آدم : شاور ليه..وقال الفرصه بتيجي للإنسان مره واحده..ودي فرصتك لو انت مغلوب ع امرك..وقتها انا هساعدك..وهغير من مصيرك مع رؤوف. لكن لو انت شغال مع رؤوف بإرادتك..يبقى.....!!!

عاشور : قاطعه..بنفي..وحط ايدو ف ايد آدم.وقال..لا انا عمري ما كنت اتمنى اشتغل مع رؤوف..وانا كنت مغلوب ع امري فعلاً..

آدم : ابتسم..بمكر..تمام..يبقى تحكيلى كل حاجه..وانا هكون ف ضهرك..وده وعد من آدم العدوي..

عاشور : بحرج..انا عارف سيادتك..وسمعة حضرتك اشهر من نار ع علم..وكنت اتمنى اكون من رجالتك..ولكن....!!!

آدم : ربت ع كتفه..احكيلى ياعاشور..

عاشور : كأنه مصدق..وعايز يشيل الحمل ده من ع قلبه..وقال....
أنا هحكي لحضرتك..وزي ما تيجي..تيجي. لاني مبقتش قادر اتحمل الذنب اكتر من كده..وكمان مبقتش قادر اتحمل إهانة رؤوف ليا..

آدم : كشر عينيه بتركيز..وقال سامعك...

عاشور : بدأ يحكي ل آدم كل حاجه عن حياته..............!!!!!
وبعد كده قال..ورؤوف لما شاف أنه بيخسر قدامك كل مره..قرر أنه يجوز ابنه ساهر للدكتوره..بحيث يعذبها ويبتزها..وقصادها ياخدوا جزء من الثروه..ولما حضرتك رفضت..قرر أنه ..... احم يعنى أنه يخطف الدكتوره مريم لمكان. ويصورها وهي.....احم انا آسف سعادتك اكيد عندك علم بال حصل..!!

آدم : قلبه بيغلى نار. لكن لازم يرسم الثبات والهدوء..وكشر عينيه..امم ايوه عارف..
واخد نفس عميق..طيب ياعاشور.. انت عندك استعداد تشتغل معايا..وكلها ايام..وكل صورك وكل دليل ليك ف الصفقات ال ف خزنة رؤوف هتكون بين ايديك..؟
عاشور : بدقة قلب وتفائل..حضرتك بتتكلم بجد.

آدم : هز راسه ايوه..فكر ورد عليا.

عاشور : من غير تفكير ياباشا. انا موافق..

آدم : بتفكير..يبقى انا تفكيرى كان صح.. لأني ديما متأكد إن رؤوف جبان..وميعملش كل ده لوحدو..

عاشور : بتوتر..احم هو ف حاجه كمان ياباشا..
آدم : سامعك ياعاشور..
عاشور : رؤوف طلب مني اجمع معلومات عن الدكتوره فريحه العدوي..
آدم : غمض عينيه وصك ع اسنانه بغضب شديد..ولكنه حاول يكون ثابت لأن المعركه لسه ف البدايه....وقال تمام..يومين وهيكون معاك ملف كامل بالمعلومات ال هو عايزها...
عاشور : اتصدم..بس ازاى سعادتك..!!
آدم : الموضوع مش موضوع رؤوف بس ياعاشور.. الموضوع إن ف زعيم متخفي..واحنا منعرفش مين ال بيحرك رؤوف..وايه سبب أنه عايز ينتقم مني ومن عيلتي..
وعايز منك اى معلومه توصلهالى عن طريق رعد وشاهين.. وأمسك..دي سماعه بلوتوث صغيره جدا..هتحطها جوه ودنك..وهتتواصل مع رجالتي بأي جديد..وانا هبلغك بكل خطه جديده...

وبعد كام يوم...

عاشور واقف ع باب الفيلا الداخلى وشاف رؤوف بيتكلم وشكله متوتر..
ورؤوف : نده ع عاشور. وقاله قبل الفرح بيوم..هتاخد بضاعه عباره عن ٢ كيلو هيروين..وهتحطهم ف مخزن من مخازن العدوي..ويوم الفرح فضيحة آدم العدوي هتكون ع السوشيال ههههههههه.

وبعد كده..عاشور بلغ شاهين.. وشاهين بلغ آدم..

آدم : بعد تفكير.. طلب من شاهين إنه لازم يظهر ف الخطه..ويروح ل رؤوف.. ويحاول يثبت ولائه..
وبعد..كدا آدم طلب من عاشور ينفذ خطة أنه عايز يقابل الزعيم. وف انتظار مين هو الزعيم..

وآدم ف المكتب مع مراد وفهد وقت حريق الشقه. عاشور بنفسه اتصل عليه. لانه مقدرش يستنى اكتر من كدا..وبعد ماعرف إن الزعيم يبقى رشوان...!!

.للحقيقه آدم اتصدم..ومكنتش متوقع أنه لسه عايش.. لانه سمع بخبر موته ف السجن.
وعاشور قاله إن رشوان طلب مني اسبوع واكون خاطف الدكتوره وبنتها الصغيره..

آدم فكر بهدوء..واتصل ع رعد ينزل يقابل عاشور.

رعد : ساب سفيان وباري وخرج بسرعه..وعرف من عاشور.. إن رؤوف سهران ف فندق مع السكرتيره الخاصه.. وبلغ آدم..
وآدم : قال ودي فرصه مناسبه يارعد انك تدخل فيلا عاشور..وتفتح الخزنه وتجيب أي دليل ضد عاشور.
واتصل ع طارق وطلب منه أنه يرجع إبن رؤوف الجبالى من السفر بأي طريقة..لازم يكون مكان فريحه..
وبعد كده..عاشور اتصل ع شاهين..وقال مصيبه رشوان عايز الدكتوره وبنتها تتخطف بعد بكره..

ف مكتب آدم بعد ما اتفرجو ع فيديوهات فهد ومراد من رعد..
آدم..قال ل رعد. ع الخطه.. وإنه هيتصل ع طارق ويفهمه كل حاجه..ولازم فريحه تخرج من البيت..
ولازم مراد وفهد مايكنوش موجودين..
وطارق قاله بليل هيكون ساهر ابنه موجود ف مصر.

نفس اليوم بليل..

قبل ما مراد يرجع ل فريحه..كان مشغول ف حوار وليد..
آدم قابل مراد وفهد.وكان موجود رعد وشاهين وعاشور.وشرح ليهم كل حاجه..
مراد : جن جنونه..وكان عايز يقتل رؤوف ورشوان.وكان زي الطور الهايج..وفهد كان غضبان جدآ.
آدم : قالهم لازم الأمر يكون طبيعي..وانت يامراد لازم تكون هادي جداً عشان سلامة فريحه وتالين..انت هتقولهم انك مسافر بكره مأموريه فجاءه انت وفهد.
.وكويس جداً إن آدم حفيدي مسافر يومين..كل حاجه لحد دلوقتي احنا مسيطرين عليها..

وبعد كده..بليل اتفقوا مع شاهين ع الحوار ال هيقوله ل رؤوف..
طارق : اتصل ع مالك..وطلب منه إذن نيابه عشان التسجيلات.. ومالك وافق ع إذن النيابه.

وزين وزياد..لاحظو توتر الشباب.. وآدم شرحلهم ف نبذه مختصره..ووعدهم انه هيحكلهم كل حاجه بعدين..

تاني يوم مراد وفهد خرجوا من الفيلا ومسلحين..
وراحوا ع المخزن وجابو ساهر ال بيصرخ..وخدروه بحقنة منوم ومخدر. واستنو اتصال شاهين عليهم عبر رسايل الواتس أب..

آدم خرج من الفيلا..واتفق مع طارق. وطارق خرج مع السواق..
وشاهين خرج من الفيلا وبعت صوره ل رؤوف وهو ف العربيه علشان يديله الأمان..ووصلوا لمكان معين..وفريحه نزلت. وطارق ركب مع شاهين.. ووصله الشركه..

وشاهين راح ع المخزن..واخد مراد وساهر.. وقابله عاشور ومثله الخطه بالظبط..
ومراد كان معاه سماعة بلوتوث..موصله كل حاجه باللااب توب بتاع آدم وكل حاجه اتسجلت..

رعد راح لفهد. واخدو وراحو قريب من الفيلا..

وطارق نزل مع آدم من الشركه..وراحو ع وكر رشوان..
وزياد وزين وبيتر.. حصولوهم..مع عربيات الحراسه..

عوده للوقت الحالي..
آدم : بص ع زين وزياد شافهم متنحين..!!!

زياد وزين بصو لبعض بانبهار كبير من آدم..وقالو ف صوت واحد..صدق ال سماك امبراطور....!!!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

ف نفس الوقت ف المانيا..

كامليا فتحت عينيها بتعب شديد جداً..وبصت حواليها..
شافت نفسها ف سريرها..واتعدلت بتعب وبتتألم..وقلبها بيدق بخوف كبير..ورعشه وقالت..ا.انا كو...كنت ..كنت بحلم..بح..لم.. لأ انا اكيد كنت بحلم..
.بصت ع ايديها وف علامات مكان ربط ايديها بالحبل..
وشعرها مش مترتب.وافتكرت تعذيب عامر ليها..
وقالت بدموع خوف..انا معملتش حاجه. وبلعت ريقها بصعوبه..وخافت اكتر..
.واتعدلت وبصت حواليها بخوف ورجفه.وانتبهت ل نفسها شافت إنها لابسه فستان قطن قصير.. لكن ف آثار دم..وفتحت عينيها بصدمه اكبر من اى وقت. وافتكرت هجوم الشاب عليها.. والنور انطفى بعدها..واكيد اكيد.. الشاب (اغتصبها)

عيشي بقى ياكامليا نفس الخوف ونفس الإحساس..
عيشي احساس خوفك من الفضيحه..عرفتي دلوقتي انتي عيشتي ميرو ف ايه؟
عرفتي انتى وصلتيها لإحساس انها عار ع أهلها ازاي؟
بس ياترى هتكتفى ب ال آدم عمله معاكي وهتندمي وتحسي بحجم الكارثه ال عملتيها وال لسه كنتى عايزه تعمليه.
ولا نارك هتزيد وعايزه تحرقي كل ال حواليكي..بس اعرفي. من حفر حفرةِ لاخيه وقع فيها ياكامليا...
ويمكرون ويمكر الله والله خير الماكرين..

اوعى تفكري إن الشر عمره هينتصر ع الخير ابدا. مهما حاولتي تلوثي سمعة غيرك..ومهما حاولتي تخططي..شرك هيتقلب عليكي لامحاله..

كامليا : قعدت ع ركبها ع السرير وتبص ع الدم.. وكأنه حقيقي..
لأن مش اي حد بيخطط ياكامليا.. لأ ده تخطيط الديزل..يعني مفيش ثغره تثبت انك بنت ف الوقت الحالى..وكل حاجه حصلت قدام عينيكي..!!!

كامليا : عينيها مفتوحه ع الاخر بصدمه كبيره. ودقات قلبها بيدق بخفقان.ودقات بطيئه وسريعه..
ومش عارفه تعمل اي رد فعل من رهبة المصيبه والكارثة ال وقعت فوق دماغها..
يعنى حتى مش اغتصاب تمثيلي زي ال عملتيه ف مريم المسكينه.. لأ آدم اثبت انه اغتصاب حقيقي..وقدام عينيكي..
اشربي بقى. الجزاء من جنس العمل..وانتى اعمالك وأفعالك كلها شر وعايزه تفضحى مريم بأى تمن..!!

كامليا : سرحانه ف صدمتها..

وفجاءه فونها رن..

كامليا : اتخضت..وصرخت من صوت الفون.. وخافت..
ورفعت أيدها برجفه..وبصت ع الرقم..وكان برايڤت..وخافت ترد..وخافت متردش.. وحاولت تضغط ع الزورار اكتر من مره .وفتحت..وحطت الفون ع ودنها وبتتنفس برجفه ورعب..وقبل ما ترد..!!!!

كان صوت آدم زي الزلزال ف ودنها وقلبها. واتكلم بنبرة توعد وغضب أكبر من اى وقت..وقال....

آدم مراد : ف المطار... بفحيح افعى وغضب من نار.....دي قرصه صغيره مني ليكي.وافتكري الإسم ده كويس اوى..
عشان كل ماتحاولي تقربي من عيلتي..!!؟
هتلاقيني ف وشك زي المرصاد..بقص من عمرك. وهوصلك لمرحلة الضياع...(الديزل) -------------يتبع



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 4 الحلقة 58 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة 59 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الرابع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-