رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل الواحد والعشرون 21 | روايات مريم نصار

نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 21 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 21 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل الحادى والعشرين


فصل ١١ ج 2

رواية جريمة عشق 5
(مملكة ميراث العشق)

اللهم اجعلني مباركًا
أينما كنت ، وتولّني
بفرحي وحزني ، واجعل
لي من لدنك رحمة ،
واغفرلي واعفُ عني ،
واصلح لي شأني

و اجبرني يا الله
كأني لم أُكسْر يوماً ،
و دَاوني يا الله كأني
لم أُجرَح أبداً ، و أعنّي
يا الله و لا تعن عليّ ،
و أعزّني و لا تكلني
لغيرك يذلني ... بيدك الأمر وحدك تعز من تشاء وتذل من تشاء ...
وَﺇﺟﻌَﻞ ﺣﻴَﺂﺗِﻲ ﻭ ﺣﻴَﺂﺓ ﺃﺣِﺒﺘِﻲ وكل من يقرأ ﻧُﻮﺭ ﻋﻠﻰ نور..

================================

بسم الله نبدأ.

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.

في أوكرانيا..

عند مراد في القريه..
Автор: Меріам Насар

في بيت في قلب المزرعه.. وفيه ست كبيره السيده أورورا
وجوزها السيد موريس.

ومراد عايش معاهم من فتره صغيره.

مراد : شغال في الأرض مع موريس في المزرعه.

موريس : اتعدل وبص للسما ومسح جبينه من الارهاق..

مراد : اتعدل وبص ليه وقال..سيد موريس هل أنت بخير..؟

موريس : بتنهيدة تعب..نعم انا بخير چاكوب.. نحن بدأنا العمل منذ وقت طويل. ولن احصل على بعض الطعام من سيده أورورا.. وانا الآن اتضور چوعا.

مراد : هز راسه..حسنا فلتذهب أنت الي المنزل وانا سأكمل عملي..

موريس : لا هذا لن يحدث..فسيدتي توبخني لأجلك..
اتعلم چاكوب يابُني.. أن عزيزتي أورورا تعلقت بك كثيراً.. ولكم تمنيت في الحقيقة أن تكون ولدها..

مراد : افتكر امه..وابتسم..وقال. انا لم أشعر بفرق كبير..وهي أمي بالفعل.فكم انتم أناس طيبون..قدتم لي المساعده دون أن تعرفو من أنا..فلكم جزيل الشكر على هذا الموقف والثقه..

أورورا..بصت من الشباك..وندهت بصوت عالى.. عزيزي موريس..فلتأتي انت وچاكوب..حان موعد الغداء..

موريس : ضحك..سنأتي على الفور عزيزتي.. هيا بنا چاكوب..

مراد : نضف ايديه..وقال..حسنا.هيا بنا..
وماشي بيعرج ودخلو البيت..

أورورا : جهزت الأكل..وقالت..هيا اذهبو واغسلو أيديكم..

موريس ومراد غسلو أيديهم وقعدو ع تربيزه الغدا..

أورورا : حطت الاكل قدام مراد..وقالت..
تفضل عزيزي. هذا الغداء صحي ويخلو من اللحم تماماً لأنك قولت لي بأنك لاتأكل اللحم على الإطلاق..

مراد : ابتسم.. نعم سيده أورورا..انا نباتي ولا أحب اللحم. واعتذر لكي كثيراً.. ولكن هذه هي طبيعتي..

أورورا : ابتسمت لا عليك عزيزي.. الاكل النباتي صحي جداً..تفضل..

مراد : بابتسامه. شكرا لك.

أورورا : قعدت وبدأت في الاكل..

مراد : بهمس. بسم الله.. وبدأ ياكل..

موريس : بياكل..وفونه رن..ورد عليه وملامحه اتغيرت جدا.وقفل المكالمه وساكت..

اورورا : بعدم فهم..ماذا حدث عزيزي؟ ومن المتصل؟

موريس : بخنقه.. انه مساعد ڤيكتور الطاغي..يذكرني بأن أحضر جميع أوراق الأرض خاصتي.بعد يومان.

مراد : انتبه..وركز معاهم..

أورورا : بدموع. اووه وماذا نفعل إذن..انت تعلم أن هذا المحتال لن يدعنا وشأننا..
.موريس إن هذه أرض أجدادنا وكبرنا فيها سويا.. أنا لا أطيق العيش دونها..

موريس : بقلة حيلة..وماذا افعل عزيزتي..انا لست بيدي اي شيء افعله على الإطلاق..

مراد : بحذر..احم..معذرة ماذا يحدث؟وممن انتم قلقون هكذا..!!

موريس : بص ل أورورا ف نظرة معناها لا تتحدثي أمامه أكثر..

أورورا : بضعف.هزت راسها لجوزها.. لا اتحمل.
وعيطت وقالت..
إن هذا المدعو ڤيكتور..انه رجل طاغي يأخذ كل مايريده..ويريد أن يأخذ أرضنا بثمن قليل جداً..ويريد منا أن نترك له المزرعه خلال يومان فقط.

مراد : قبض ع ايديه بغضب..وقال هذا مستحيل أن يحدث..انتي قولتي بالأمس أن هذه القريه والمزرعه تعني لكي الكثير..وانتي لست مضطره لبيع هذه الأرض..

موريس : بحزن الأمر ليس بهذه السهولة چاكوب..!! فيكتور له شأن كبير جداً..وثراء فاحش. ورجل قاتل.. ويقتل دون رحمه..ودن تفكير أيضاً..و يأخذ كل مايريده.. وإن قولنا لسنا موافقون.. سيأخذ المزرعه دون أن يدفع لنا فلسِ واحد..وتكون خسارتنا أكبر من ذلك..ولن يستطيع أحد أن يتفوه بكلمه واحده..

مراد : بقوه..سيده أورورا..!!! أريد منك أن تحدثيني اكثر عن هذا ڤيكتور وماذا يفعل بالضبط..!!!

أورورا : بدموع وقلق.. حكت ل مراد كل حاجه تعرفها عن ڤيكتور وجبروته..
Автор: Меріам Насар

مراد : سمع منها كل حاجه..وقال ليهم دعوني أفكر في الأمر.
وسابذل قصار جهدي لتعود لكي أرضك من جديد.. أنا أعدك بذلك..

موريس و أورورا بصو لبعض بأمل جديد..

مراد .قام وسابهم وخرج قعد وسط الزرع.. بتمثيل التفكير.. ولكن خطته جاهزه وواقفه على التنفيذ..

------------------بقلمي مريم نصار.

الساعه ٩ مساءاً.. في فيلا العدوي..

في جناح زين.. قاعدين جمب بعض على الكنبه..

ريتال : بإنبهار كبير..واو بجد..بجد يازينو؟

زين : بابتسامه..بجد ياروتي..كل حاجه حصلت هناك كانت ليها بصمه.. وده بتوفيق من ربنا طبعاً..

ريتال : سقفت بسعاده..وقالت..انا مبسوطه اوى اوى يازينو.. تعرف آريان بيقولي.. ياماما اللي إسمه لويس ده كان ندمان بطريقه ملحوظه..

زين : مط شفايفه اممم.. فعلاً. كان ندمان على مخنوق..وكمان كان عايز يضرب نفسه على غباءه..
وكمل بتنهيده.. للأسف الشديد هما بصو على الفلوس.والعرض المغري..لكن نسيو أنهم بيتعاملو معانا من زمن كبير جدا..وعمرهم لا اشتكوا مننا ولا قصرنا في أي دفعه.. بل بالعكس..كل حاجه بتوصل في وقتها تماماً..

ريتال : حطت ايدها ع خدو..وقالت إحساسي بيقولي إن مش ده اللي مزعلك يازيني؟

زين : بص ليها وقال..اكدب عليكي لو قولتلك لأ ياريتال.

ريتال : بقلق. مالك يازين؟ وايه اللي مخليك زعلان كدا؟

زين : بتنهيده.مش زعلان.. أنا قلقان..قلقان ياريتال..وخايف من المشروع أنه يفشل..وقتها هنواجه مشكله في الشركه الأم..
وانا وقتها مش هقدر أواجه بابا..!!!

ريتال : لفت وشه ليها..وابتسمت وقالت.. أنت فكرت وتعبت وحاولت إنك تقدم حاجه تفيد بلدك..وكمان نيتك خير وهتراعي ربنا في أسعار الاجهزه من قبل ما مشروعك يبدأ.. تفتكر إنك هتفشل؟ وكمان اللي صمموا الأجهزة الطبية بره مصر. أغلبهم مهندسين مصريين.. وأحنا عندنا نوابغ وناس لسه مكتشفناش موهبتها في الإنتاج والتصنيع..
والمهندس صالح ويوسف قالو انهم يعرفو مهندسين تقنيات طبيه عقلهم وأيديهم إبداع بجد.. ويمكن دي فرصه ليهم بعد تعبهم.ان ربنا يعوضهم ويعوضك خير..

زين : أبتسم وقال.. كلامك طمني ياروتي..ربنا يباركلي فيكي ياحبيبتى..

ريتال : حطت راسها ع كتفه وابتسمت بحب كبير..وقالت..ربنا يطمن قلبك ديما ياحبيبي.. بحبك اوى يازينو. وإن شاء الله.. ربنا هيوفقك في مشروعك الخاص..

زين : مسد ع شعرها بحنان وقال.. إن شاء الله ياحبيبتى..

زينب خبطت ع الباب قالت..سيدي الباشمهندس زين بيه.. سيدي آدم بيه عايز حضرتك في المكتب..

زين : بص قدامه وقال.. اكيد اللي في دماغي صح.. وقال..ماشي يازينب انا نازل حالا..

ف مكتب آدم..

فونه رن..وابتسم.ورد وقال..حفيدي الغالي..

تيم : بسعاده..بابا الغالي عامل ايه ياحبيبى..

آدم : أنا بخير طول ما كلكم بخير..

تيم : ربنا يبارك لينا في حضرتك..متعرفش بجد انتو وحشينا قد ايه؟

آدم : بهدوء..فيك تعملها في الاجازه يادكتور..

تيم : بضحكه..يبقى علم وينفذ يابابا..

آدم : أبتسم..على خير إن شاء الله.. حفيدتي إيه أخبارها..

تيم : بضحكه..ميرو زي الفل..ولسه راجعين من السينما..ودخلت تصلي العشاء..

آدم : بتنهيده..ربنا يحفظكم ياحبايبي..

تيم : اللهم امين..وهرش في قفاه وقال.. احم بابا أنا..كنت عايز أسأل على حاجه مهمه..

آدم : كشر عينيه بتركيز..خير يا دكتور..

تيم : نفخ بحيره..وقال..عامر..احم.. عامر إللي محبوس في المخزن..!!!

آدم : بِشك..ناوي على ايه ياحفيدي..!!!

تيم : شال الفون بعيد عن ودنه..ونفخ بحيره كبيره..ومسح وشه بايدو.ورجع الفون واتكلم..وقال بثبات..احم. ابدا يابابا..انا بس كنت بسأل..اصلهم في المخزن من مده كبيره.. وكنت بسأل عادي جداً..

آدم : هز راسه.. لأ اطمن عامر والجارسون خرجوا من المخزن من فتره كبيره بأمر مني..مقابل امضاء على كوارث ليهم..

تيم : صك ع أسنانه بغضب. وخبط أيدو ف السور..
وابتسم بتمثيل..وقال بهدوء عكس الي جواه.. والله؟ انا برضه بأيد تصرفك ده يابابا.. تمام..احم تمام جدآ..

آدم : بِشك.. أنت محتاج عامر في حاجه يادكتور..!!!

تيم : غمض عينيه وحاول يكون عندو ثبات أكبر.. لأنه عارف جدو..وقال بثبات..
أبدا صدقني..انا كل إلي يهمني سلامة ميرو وبس.. وبما أنها في أمان..يبقى كل حاجه تمام..

آدم : هز راسه..تمام..

تيم : تمام يابابا..اميرتك جمبك اكلمها؟

آدم : ابتسم.. لأ هي فوق مع فريحه وتالين..

تيم : تمام انا هتصل عليها دلوقتي..خلي بالك من حضرتك يابابا..

آدم : إن شاء الله..مع السلامه..وقفل. ومسك القلم..وفتح الملف وبص فيه لثواني.وبعدها..بص قدامه.وقال...
.ياترى ايه إلي في دماغك ياتيم..هل فعلاً بتسأل بالصدفه. ولا في مغزى من سؤالك ده..مشكلتك في ثباتك قدامي..!!!

زين خبط ودخل..وقال حضرتك طلبتني ياحج؟

آدم : امم أدخل تعالي يازين..!!

زين : دخل وقفل الباب..وقعد قصاده..تحت امرك ياحج..

آدم : قفل الملف. وحط القلم.. وشبك ايديه وقال.. أنت رجعت من ألمانيا في نفس اليوم..ومقولتليش الشركه الالمانيه جددت معاك العقد وياترى طلبت فرق سعر كام السنادي..!!!

زين : بحيره كبيره..وقال جواه..يا الله انا نسيت خالص إن بابا ممكن يسأل عن حاجه زي دي؟ طيب وبعدين يازين؟ هتعمل ايه.هتقول ع الي حصل؟ ولا هتحل الموقف ده ازاي؟ والمشكلة إن بابا سأل سؤال مباشر يعني ماينفعش التجميل فيه.. اوووف اعمل ايه بس؟

آدم : بمكر..ايه الاجابه صعبه أوي كدا ياباشمهندس؟

زين : انتبه..ها.؟ احم لأ..ولا صعبه ولا حاجه..لكن بصراحه....!!!

آدم : بهدوء.. بما انك بدأتها لكن وبصراحه..يبقى في جديد في الموضوع.. قول سامعك ياحليف العدوي..!!!

زين : بتوتر وقال.. فعلا ياحج في جديد.. لكن انا مش عايز حضرتك تشيل هم اي حاجه..وكمان.....!!!

آدم : بنبرة فيها حزم..مش ده ال انا عايز اسمعه منك يازين..!!!

زين : اتنهد بإستسلام..وقال حاضر يا بابا..انا هقول لحضرتك كل ال حصل معايا من امبارح لحد دلوقتي..!!
الي حصل إن آريان لما سافر......!!!
وشرحله كل حاجه..مع فكرة مشروعه الجديد..!!!

آدم : سمع الفكره..وأنبهر حرفياً..من تفكير زين..وبدل ما نستورد لأ احنا الي هنصدر..وابتسم بفخر كبير جدا...
وقال. ابدأ في تنفيذ اول جهاز طبي صنع ف مصر..!!!
Автор: Меріам Насар

------------------بقلمي مريم نصار.

عدا كام يوم..

في بريطانيا..

تيم : الو ايوه ياخالد..عملت ايه؟

خالد : ايوه ياتيم..عرفتلك مكانه وشوفته بعيني.
واتكلمت معاه كمان..

تيم : بحماس.. أنت متأكد أنه عامر؟

خالد : بتأكيد..ايوه يبني هو نفس إلي في الصوره اللي بتعها ليا..وشغال في محل سوبر ماركت.جمب بيته. واتكلمت معاه وجبت رقمه كمان..

تيم : بتوعد..حلو اوي اوي ياخالد.. قولي عنوانه بالظبط ورقمه..وانت شكراً جدا لحد كدا..

خالد : طيب مش هتقولي أنت عايز الشخص ده ليه؟

تيم : بمكر..منا قولتلك ليه دين عند واحد صاحبي وهو بيهرب منه..

خالد : طيب وناوي على ايه؟

تيم : اممم انا هقول لصاحبي على عنوانه وابعتله رقمه..وهو بتصرف بقى معاه .

خالد : اشطا انا هبعتلك العنوان بالظبط ورقم تليفونه ..

تيم : بحماس.. وانا في انتظارك..وقفلو..

وصلت الرساله ل تيم وابتسم بشر كبير..وقال بدأ العد التنازلي ل نهايتك ياكامليا..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

في أوكرانيا..

عند فهد و آدم مراد..

آدم مراد : نايم ع الكنبه..وباصص للسقف..وسرحان ف المشاغبه ضي آدم..

فهد : داخل وجايب خشب يحطه في المدفأه .وقال.. انت لسه مكانك يا آدم..؟

آدم مراد : ............!!!

فهد : حط الخشب..ولف ليه..واستغرب شروده..وراح قعد ع التربيزه قصاده..ودقق النظر ل آدم..!!!

آدم مراد : انتبه..و اخد نفس عميق واتنهد..واتعدل ومسح وشه بايديه..

فهد : بِشك..تعرف زمان لما بكون قلقان ع عمتك.. أنا كنت بسرح كتير ذيك كدا وبنفس الطريقة..بس ياترى..انت قلقان ع مين يا آدم؟

آدم مراد : بدهاء..قلقان ع عيلتي كلها ياخالو. بما فيهم عمتو لارين..!!

فهد : من بين أسنانه.. متأكد يا آدم..!!!

آدم مراد : بص ف عينيه وقال بثبات.. هو حضرتك عايزني اكون قلقان ع حد معين ياخالو؟

فهد : بص ليه بنفس الثبات..وقال بتوعد.. انا عايزك متشغلش تفكيرك باللي هناك.. أنت تركز في المأمورية وبس يابن مراد..!!!

آدم مراد : أبتسم..وقال بمكر..وهو في حاجه شاغله تفكيري غير أني اخلص المأمورية عشان ارجع اشوفها من تاني..!!

فهد : بنفس المكر.. فريحه مش كدا يا آدم؟

آدم مراد : ابتسم..طبعا دي هي ضي العتمه ياخالو..!!!

فهد : كشر عينيه بِشك...!!!

آدم مراد : بثقه..فونك بيرن يا حوت..!!!

فهد : عينيه ع آدم..وطلع الفون ورد ع مراد بثبات.. الو ياصقر..!!

مراد : بهمس..ها ياحوت..وصلتو لحاجه؟

فهد : بتنهيده.. أبدا مفيش اي جديد.. أكرم كأنه فص ملح وداب..

مراد : بإحباط.. إن شاء الله خير.. المهم وصلت معلومات إن حيدر في طريقه للمزرعه..
وهبدأ خطتي ولو نجحت هتوصلكم أشاره.. ولما ابقى هناك طبعا مفيش اي شبكه لأن حيدر متحكم فيها..
ولما احب اطمنكم هنزل زياره لموريس واكلمكم وابلغكم بالجديد..

فهد و آدم مراد بصو لبعض بقلق..

وفهد قال خلي بالك من نفسك يا صقر..!!
مراد : سيبها على الله . سلملي على الديزل لازم اقفل مفيش وقت سلام..
وقفل ومسح الرقم وقفل الفون ..ودخل البيت..

موريس قاعد جمب أورورا لانها تعبانه نفسيا بسبب اللي هيحصل..

مراد : قعد قصادهم وقال..انا وجدت الحل الذي يساعدكم في امتلاك أرضكم الي الأبد..

موريس و أورورا اتعدلو بتركيز..

مراد : شرحلهم الفكره..وهي أنهم يساعدوه في أنهم يستعطفو ڤيكتور... وچاكوب الي هو مراد يشتغل معاه بأي طريقة..
وچاكوب هيجبلهم من تاني اوراق الملكيه لأرضهم.

وطبعا موريس و أورورا ضحكو بأمل ووافقوا وقاله مش هنخسر حاجه لأن چاكوب مش ابنهم ولو حصله حاجه مش هيزعلو كتير عليه..المهم أرضهم وبس..

مراد : اخد نفس عميق واتنهد بأريحية كبيره أنهم وافقو..

وفجاءه سمعو صوت دوشه وعربيات كتير في المزرعه..

موريس : بص من الشباك وقال بصدمه ڤيكتور..!!

وخرجو كلهم لمقابلة ڤيكتور ال هو حيدر..
ومراد ماشي يعرج.. وأخيراً شاف حيدر قدام عينيه وحواليه حرس كتير.. والغل ملى قلبه من ناحيته ونار الانتقام بتزيد عند الصقر..

المحامي فتح شنطة الفلوس ل موريس و أورورا..

موريس : بحزن حقيقي قدم ورق الملكيه..

ڤيكتور : بأمر. بعد غد تتركو مزرعتي.. وإلا ساقتلكم جميعا..

أورورا : باستعطاف.. أرجوك سيد ڤيكتور أمهلنا بعض الوقت.. أبني مريض ولا يوجد له اي وظيفة وهو الذي يعولنا..

ڤيكتور : ضحك بسخرية هذا ليس من شأني..
.فلتذهبو الي الجحيم جميعاً..

اورورا : نزلت راسها بذل..وعيطت وقالت بترجي..
حسنا سنذهب الي أي مكان انت تريده..ولكن اصنع لي معروفا وخذ چاكوب أبني يعمل في أي وظيفه انه مسكين..
وأبوه رجل كبير لايقدر على اطعامه بعد تركنا مزرعتنا ارجوك اصنع لي هذا المعروف فقط..!!

ڤيكتور : بص ع مراد..وشاف عندو بنيه قويه لكن بيعرج.وعندو اعاقه في رجله..وقال بتفكير.. تقدم الى هنا..!!

مراد : ماشي بيعرج..ووقف قدامه..

ڤيكتور : بسخريه..هل هذا سبب حادث؟ أم أنت معوق؟

الحرس ضحكو..

مراد : أبتسم.وقال..انا ولدتُ هكذا سيد ڤيكتور..

أورورا : بتعيط.. أرجوك ليس لديه عائل.

ڤيكتور : مط شفايفه..حسنا لكي هذا..خذوه معكم في الملهى.. نادل أو عامل تنظيف..

الحرس : حسنا سيدي..وزقو مراد.. تحرك ايها المعتوه.الأعرج.

مراد : صك ع أسنانه بغيظ مكبت..واتحرك معاهم.
وبص ل موريس و أورورا بتمثيل أنهم يطمنو وحقهم هيرجع..ولف وشه وابتسم بمكر..وركب معاهم العربيه ومشيو.!!!

وبعد وقت..
Автор: Меріам Насар

وصلت اشاره ل آدم مراد إن مراد في طريقه لوكر حيدر...

آدم مراد : صك ع أسنانه بغضب كبير..ومسح وشه وشعرو بنرفزه..وأقسم لو أبوه اتأذى هيدمرهم كلهم..!

------------------بقلمي مريم نصار.

في الجامعه..

ف المحاضره..

چود : قامت وبتحط الكتب ف الشنطه..

مصطفى : اخد الكتب وقام..وعدا من جمبها ومتجاهلها تماماً..

چود : صكت ع أسنانها بغيظ مكبت..وقالت ماشي يامصطفي إن موريتك؟
وخرجت بسرعه..وندهت ع دنيا صحبتها بصوت عالى عشان تضايقه.. لكن ال اكتشفته أنه ماشي ولا في دماغه..

آرين : ماشيه وشافت مصطفى جاي عليها..وابتسمت..وقالت..اذيك يامصطفى؟

مصطفى : ابتسم.انا تمام يا آرين انتي عامله ايه دلوقتى؟

آرين : بتنهيده انا كويسه الحمدلله..

مصطفى : ايه مالك ع الصبح..هو برضه محدش اتصل عليكم؟

آرين : عيونها لمعت بدموع..وهزت راسها للأسف لأ.. وبابي وحشني اوي..

مصطفى : هز راسه امممم يستي الغايب حجته معاه .وهيرجعو إن شاء الله..

آرين : بإحباط.. إن شاء الله..المهم قولي أنت ليه مربي دقنك كدا..؟

مصطفى : لمح چود جايه..وضحك وقال ده العادي بتاع مصطفى عزيز..اصل العمر عدا وانا لسه ع المخده. هههههههههههه قولت أربيها..

آرين : ضحكت وقالت انت فظيع جدا..مش كدا ياچود؟

چود : بتريقه..اه فظيع موت..

مصطفى : بتجاهل..بت يا آرين الي إسمه وحيد كلمك تاني؟

آرين : بضحكه.نو نو نو..ده اول ما يشوفني ماشيه في الجامعه يختفي من قدامي..بجد انا متشكره جداً ليك يامصطفي..انت و آسر..

مصطفى : بسخريه.. لأ مفيش بينا شكرا..انا بس بعدي بمزاجي.

چود : بصت بعيد واتخنقت منه...

مصطفى : قال متعمد لچود...واحب اقول لأي حد..يزعل مني..متنساش تتفلق..!!!

چود : لفت ليه بغيظ..وبصتله بتوعد كبير..

آرين : بعدم فهم.. ايه ال حصل لكلامك ده؟ وبعدين انا ملاحظه أنك أنت وچود مبتتكلموش زي الأول؟

چود : بثقه.. أبدا يا آرين..انتي عارفه إن الامتحانات قربت وعايزه أركز عشان مبقاش فاشله..وبصت ل مصطفى بتريقه..

مصطفى : رغم دقات قلبه ليها..لكن حاول يتجاهلها..ومعلقش ع كلامها..

آرين : كشرت عينيها الامتحانات قربت؟ الامتحانات بعد شهرين ياچود..وايه علاقة الامتحان بأنكم متتكلموش؟ هو حصل حاجه؟

چود : بتريقه..ابدا ياحبيبتى..ده مصطفى ده حد لذيذ ازاي متكلمش معاه؟ مش كدا يامصطفي؟

مصطفى : ل آرين..انا كان بقالي ٣ايام مضحكتش الحمدلله بقو أربعة..
انا مروح سلام يا آرين..وبص ل چود سلام يا....چود..وسابهم ومشي..

چود : اتنفست غيظ من مصطفى..واقسمت انها تربيه..!!

------------------بقلمي مريم نصار..

ف شركة العدوي..

زين و آريان وريتال في المكتب..

آريان : اتفضل حضرتك يابابا.الملف ده فيه كل المعلومات عن شركة H-A ودي شركه بين اتنين.واحد اسمه حسان وجوز أخته شريكه اسمه احمد. وده سبب شعار الشركه بتاعتهم..

زين : فتح الملف..وقال..اممم دول من سنه تقريبا راجعين من قطر وعايزين يعملو اسم بسرعه ويكبرو في السوق..

آريان : بالظبط كده..وده سبب أنهم اختاروا نفس مجال الشركه الأم لاستيراد الأجهزة الطبية..ومن الشركه الالمانيه.. ولو بصيت حضرتك في الورقه دي..هتلاقي فعلا أنهم سألو عن احسن شركه مصريه.والاجابه كانت شركتنا. وده سبب المنافسه..

زين : اتنهد.. اممم تمام لما نشوف ايه الي هيحصل بعد كده..المهم أنت عملت ايه مع المهندسين؟

آريان : اطمن حضرتك يابابا.. المهندسين قاله إن الأرض والمصنع مكانهم مناسب جدا لبداية المشروع الجديد..

ريتال : بسعاده..ومش بس كده ياحبيبى.. الباشمهندش صالح بدأ بتفكيك اول جهاز طبي. ومعاه يوسف ومهندسين فنيين محترفين..

زين : ابتسم..ومسح وشه بايديه وقال..يارب خليك معانا.. وإن شاء الله خير..

ريتال : بضحكه..انت قلقان ليه بس؟ بجد الفكره مخلياني مبهوره جدآ.. وواثقة مليون الميا انها هتنجح إن شاء الله..

زين : الثقه الزياده خطر ع أصحابها ياريتال.. احنا بس نشوف اول تجربه..ونستخدم اول جهاز لينا تحت التجارب العلمية ونشوف النتيجه.. وإن كان خير والنتيجه النهائيه تمام؟ واخدنا شهادة ببراة أختراع..وكمان إعتماد علامة ISO...؟ ومن منظمة الغذاء والدواء. FDA..!!!
يبقى ننطلق على بركة الله نبدأ اول مشروع ضخم في مصر كلها..ولكن بسريه تامه..

آريان : بثقه..من جهة السريه ف انا بطمن حضرتك..مفيش اي حد عرف ولا عندو علم باللي بيحصل في المصنع الجديد للأجهزة الطبية.. وهنفاجيء العالم العربي كله بإول مشروع هايل لزين العدوي ملك السوق القادم.. بإذن الله..

زين : بتفائل إن شاء الله..

السكرتيره خبطت ودخلت وقالت..مستر زين. المحامي والمستشار القانوني عايز يقابل حضرتك لأمر مهم..

زين : بهدوء خليهم يدخلو..

السكرتيره : تحت امرك يافندم.. وخرجت..

المحامي خبط ودخلو وقالو بابتسامه..صباح الخير.

كلهم صباح الخير..

زين : اهلا اتفضلو استريحو...وخير إن شاء الله؟

المحامي : طلع ورقه..وقال خير طبعا..اتفضل حضرتك..الشركه الألمانية للأجهزة الطبية..بعتت فاكس مهم جدا..وهو إن خلال ٢٤ ساعه..ويتحول لحساب حضرتك مبلغ مالي للشرط الجزائي عن تخليهم بالتعاقد مع شركة A-k-A بإراادتهم..وهو ١٥٠ مليون دولار فقط لا غير..

Автор: Меріам Насар

------------------بقلمي مريم نصار.

في بريطانيا..

تيم راجع البيت لوحدو..واتصل على عامر..ورد..

عامر : بتعجب رقم خاص؟ وقال..الو.؟

تيم : بغيظ مكبت حتى من صوت عامر..لكن قال.. عامر..!!!

عامر : باستفهام..ايوه انا عامر..مين حضرتك..!!

تيم : بتهديد..انا الي هلف حبل المشنقه حوالين رقبتك لو منفذتش الي هقولك عليه..!!!

عامر : بلع ريقه بصعوبه وقال بخوف..مي...مين.. أنت مين؟وعايز مني إيه؟

تيم : ضحك بسخرية.. إيه صوتك خايف ليه ياعامر؟ فين خوفك ده لما وافقت كامليا على خطف مراتي..؟

عامر : فتح عينيه بصدمه..وقال مش معقول..!!!

تيم : بصوت من نار.. لاااااء معقول ياعامر.. وإن كنت فاكر إني سيبتك تبقى غلطان.. أنت روحك في أيدي.. وتسجيلاتك صوت وصوره معايا..وهبعتلك نسخه منها عشان تشوف نفسك وأنت بتحكي قاذرتك انت والحيوانه كامليا..وانا على أتم الاستعداد إني اقلبها قضية رأي عام..
وكمل بمكر..ووقتها بقى كامليا هتتسجن..بس أبوها حته تقيله وهيتصرف ويخرجها من السجن..
لكن الخسران الوحيد في الليله دي كلها.. أنت ياعامر.. أنت وعمك والجارسون..ومصيركو هيكون الإعدام..
لكن بقى لو سمعت كلامي..ونفذت كل الي هقولك عليه.. انت هتبقى في أمان..وهعتبرك شاهد ملك في قضيتي..ها؟ قولت ايه ياعامر..!؟

عامر : بينهج وقعد بخوف..وقال..اء..انا تحت امرك ياباشا..بس..بس ايه الي يضمنلي إني هكون في أمان انا وعمي؟

تيم : من بين أسنانه..كلمتنا شرف..ووعدنا عهد علينا.. وانا لو كنت عايز أأذيك كنت قدمت الأوراق الي انت ماضي عليهم من غير ما تعرف أنت ماضي على ايه؟ فاهم ياعامر..!!!

عامر : بندم..منك لله ياكامليا.. حسبي الله ونعم الوكيل فيكي..

تيم : بسخرية..بعد ايه؟ المهم هتنفذ كلامي؟ ولا نتقابل في النيابه؟

عامر : بإستسلام..تحت امرك ياباشا..!!!

تيم : أبتسم بخبث..وقال.. تمام أوي..اسمعني بقى وطقطق ودانك معايا.. وأي غلطه منك..فيها رقبتك..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

قدام الملهى الخاص بحيدر..

واسمه.. night club Victor (ملهى ڤيكتور)

نزل الجارد وفتح باب العربيه للزعيم ڤيكتور..

ڤيكتور : نزل من العربيه وفي بوقه سِجار..وماشي بثقه وثبات غير عادي..ودخل الملهى..

الحرس : بسخرية ل مراد..هيا تقدم ايها المعتوه الأعرج.

كل الحرس ضحكو وسخرو منه لأنه بيعرج..وتنمرو عليه..

مراد : طبعا احنا عارفينه بيعدى كل حاجه بمزاجه..واستخدم سلاح البرود ومهتمش لأن جواه هدف الوصول لاكرم صديقه..
وماشي بيعرج..ودخل البار مع الحرس..وعينيه بتاخد اسكرين وبتحفظ كل حاجه موجوده في المكان..

ڤيكتور : قعد ع كرسي فخم جدا. وحواليه حرس..

جارد زق مراد ووقع قدام حيدر..والجارد قال..انحني لسيدك ايها المعاق الأعرج..

مراد : لف راسه وبص للجارد وشاف إسمه على الجاكيت..وبص ليه بنظرة معناها انت اول ضحيه يا روبرت..!!!..وابتسم بتوعد..وقال حسنا..

ڤيكتور : نفخ دخان السِجار..وقال..ما اسمك؟

مراد : مثل الخوف..وقال..چا...چاكوب..چاكوب موريس.سيدي..!!

ڤيكتور : هز راسه امم..هل تظن اني أتيت بك الي هنا لاوظفك؟هههههههه.

مراد : بمكر..بالطبع سيدي فأنت الزعيم ڤيكتور.
.الرجل الذي ليس له مثيل على الإطلاق.
.واقوى رجل في أوربا..وبالتحديد هنا في أوكرانيا سيدي ڤيكتور العظيم..!!

ڤيكتور : رفع حاجبه بإعجاب من كلامه..اوو من الواضح أنك زكي و تعلم عني الكثير..

مراد : رفع عينيه وبصله وقال بثقه.. أنت حديث العالم سيد ڤيكتور.. ولطالما تمنيت أن أراك امامي..ف انا الآن لا اريد شيء آخر.. أريد فقط أن أكون خادمك..

ڤيكتور : ضحك بثقه..وقال حسنا لك هذا يا.....

مراد : مثل الفرحه..وقال..چاكوب..چاكوب موريس سيدي..!!

ڤيكتور : اتعدل وقرب من وش مراد..وقال بتحذير.. أنصحك أن تخدمني بصدق..لانك مهما علمت عن ڤيكتور..لن تعرف مدى خطورة هذا الشخص عليك.. فهمت چاكوب موريس..!!

مراد : بص في عينيه وقال بخبث..خادمك المطيع سيدي ڤيكتور العظيم..!!! ونزل راسه..وقال جواه بتوعد ممزوج بغضب...

مراد العدوي مابينحنيش غير للي خلقه..وهدفعكو كلكو تمن الي حصل دلوقتي..بس الصبر عليا ياحيدر الكلب أنت واللي معاك..!!!

ڤيكتور : شاور لبنت شغاله على البار.
واسمها.زوي.وجت.وقالت تحت امرك سيدي..

ڤيكتور : بأمر..زوي..هذا چاكوب خادمي الخاص.
.ويعمل على تنظيف الملهى يومياً..ووقت النوم يخلد في المطبخ مع چاك..

زوي : انحنت.. حسنا سيدي..

مراد : مثل السعاده..انت حقا رجل رائع سيدي.. أنت الافضل على الاطلاق بالنسبة لچاكوب..

زوي : لا تثرثر كثيرا هيا تحرك معي..!!

مراد : مشي معاها..وعيونه بتراقب المكان كويس.

زوي : جابتله طقم ينيفورم..وقالت باشمئزاز.. أنت أيها المعتوه الأعرج..امسك ارتدي هذا.. وأخرج على الفور..وسيأتي لك چاك صديقك في العمل سيشرح لك طبيعة عملك في هذا المجال..!!

مراد : ابتسم ببرود..وقرب منها واخد اللبس ومردش عليها..

زوي : بصت ل مراد من قريب..وقالت بدهشه.. يالهي كم انت رائع وجميل جدا.. جميل للغايه..

مراد : قال ببرود..ولكنني معتوه واعرج لا تنسي هذا..
ومن الممكن أن تخرجي بعض الوقت لابدل ملابسي..

زوي : بغيظ.. أنت وقح.. وخرجت..

مراد : هز راسه بتوعد..وبص ف المكان يتفحصه.. ولمح كاميرات مراقبه.. وقعد قصاد كاميرا عن عمد..وقال بتمثيل الحزن..
أنا سافتقدك أمي وأبي.. وأيضا حبيبتي . واليوم خسرت الكثير.وهي الارض الذي كنت اجني منها المال..
واعدك يا امي اني اجني من عملي كثيرا من المال لاساعدك انتي وابي..
..ولكن...!!!
وبعدها أبتسم..وكمل بمكر.. ولكن في المقابل اجتزت على وظيفة مع أعظم رجل في العالم..وقام يغير هدومه..
وبدأ يصفر ويغني وقال كلام كتير جدا أنه مبسوط جدا أنه هيشتغل مع أعظم رجل وهو السيد ڤيكتور..

ڤيكتور : في المكتب الخاص بيه.. ومكان كبير جدا. وموجود فيه تربيزة قمار كبيره..وبار مخصص ليه.
وشاشات المراقبه قدامه.. وصور كتير على الحيط.

ڤيكتور : شاف وسمع وضحك على چاكوب وقال إنه معتوه حقا.. ولكن أنا سأظل اراقبك ايها الچاكوب وإن كان كل هذا صدفه؟ أم ترتيب منك..!!!

مراد : خرج من الاوضه..

وجه عامل في البار وقال .هاي انا چاك اعمل هنا منذ سنوات طويلة..

مراد : بتمثيل التوتر..هاي انا چاكوب..وأنه اليوم الأول لدي..ايمكنك مساعدتي..

چاك : أبتسم..حسنا بالطبع..اسمع من الساعه السادسه صباحا
حتي الثانية عشرة مساءاً هذا وقت الراحه لدينا نحن النادلين والعمال..
ونبدأ العمل منذ الثانيه مساءا.. والعمل ليس بمرهق.. انت عليك أولاً أن تنظف مكتب سيد ڤيكتور الخاص عندما تصحو وقبل النوم.
وتنظف كل هذه الطاولات.. وأي شيء على الأرض عليك تنظيفه..وتقدم الحساء الساخن لسيد ڤيكتور. وله مواعيد منظمه.وزوي تعد له هذا الحساء الخاص بنفسها.. وانت تقدمه هذا هو عملك طوال الوقت..

مراد : هز راسه حسنا سأفعل كل ما تريد..ومن أين ابدأ؟

چاك : بص في الساعه وقال.. أنها العاشره.. ستقدم الحساء الساخن لسيد ڤيكتور الآن..تعالى معي..

مراد : مشي وراه..وشاف اوض مقفوله وقدامها حرس شخصي.. وشاف ساعه حائط كبيره جدا بطول الحيطه جمب باب المكتب..
وقدام المكتب في اتنين حرس شخصي ل ڤيكتور.. وشاف بنات وشباب بدأو يدخلو الملهى..

چاك : تفضل چاكوب..وانتبه جيداً. سيد ڤيكتور لا يحب أحد أن يخطىء معه.. وإلا عقابه الموت.. بالأمس قتل اثنين من الموظفين لاهمالهم في العمل.

مراد : مثل الدهشه..وقال ماذاااا؟ قتل...!!!؟

چاك : ضحك..نعم غدا ستعتاد على هذا الأمر.. اذهب الآن لأننا مراقبون جيداً.. ولأن الزبائن قد أتت وحان وقت الإحتفال..
وشاور ليه ع المكتب..وقال..وهناك مكتب سيدك..

مراد : اتغاظ للقب سيدك. وهز راسه..وماشي..وسط ناس كتير جدا..ووصل المكتب..

الحرس وقفو قدامه وفتشو مراد تاني كويس جدا.. وقالو إذن فلتذهب..

روبرت : فتح الباب..وقال بسخريه..تقدم يامعاق...!!

مراد : مردش عليه..ودخل..ومثل الرجفه..وابتسم بتوتر..وحط الصينيه ع المكتب قدامه..وقال ت..تفضل الحساء الساخن سيد ڤيكتور..!!!

ڤيكتور : قفل المجله..وحطها ع المكتب..وقال..لم أنت خائف هكذا چاكوب..؟

مراد : مثل الخوف..وقال.. إن هذا المكان له رهبه شديده جدا سيد ڤيكتور..
وقد علمت للتو أنك تقتل من يهمل في عمله..وهذا اليوم الأول لي هنا..
وكل احلامي فقدت الامل بها بعد علمي بهذا الأمر..!!

ڤيكتور : ضحك بصوت عالى. وقال انت حقا تضحكني چاكوب..

مراد : بمزاح.. إذن فلتدعني اضحكك مقابل أن تترك حياتي لاعيش بسلام..

ڨيكتور : ضحك..نعم انت حقا يبدو عليك إنك خفيف الظل..

مراد : ابتسم..ولا أأكل كثيراً...سأوفر لكم الكثير سيد ڤيكتور..

ڤيكتور : هز راسه.وقال بِشر.لنرى ما تستحق ايها الچاكوب..!!! فلتخرج..!!!

مراد : انحني بسيط..سمعا وطاعه سيد ڤيكتور..ولف وخارج..ولمح خزنه صغيره في الحيطه..وخرج...!!

------------------بقلمي مريم نصار.

عدا اليوم على مراد اشتغل بهمه عاليه..لانه اول يوم لازم يثبت نفسه ليهم..ومع شغل مراد راقب كل حاجه موجوده..وراقب حركة كل واحد مع حركة عقرب الساعه.. وشاف قد ايه إن روبرت متغاظ منه..

والبنت زوي اللي علي البار..عيونها منه..لكن مراد مش مركز معاها..

لكن الي كان مضايق مراد جدآ أنه مكانش عارف يصلي لانه مستحيل يعرف يصلي والمكان كله متراقب..
والساعه ٥ صباحا..وقلبه مخنوق عشان الصلاه.. واتأكد إن ڤيكتور خرج مع صديقته صوفيا على بيته جمب الملهى..والكل بدأ ينام..

ودخل الحمام واتوضى..وخرج بسرعه على مكتب ڤيكتور ينضفه.. ودخل المطبخ..وطفى كل الأنوار..وكان قلقان إن حد يدخل عليه وهو بيصلي..

چاك بصوت نعسان..فلنخلد للنوم چاكوب انا منهك كثيراً..

مراد : بخبث..وانا ايضا ولكن هل سيدخل أحدا من الحرس لايقاظنا؟

چاك : بنوم لا احد يدخل هنا إلا عند الثامنه صباحا..دعني انام..ونام بعمق..

مراد : غمض عينيه ودعى ربنا يسترها معاه.. وبدأ ف الصلاة..وكان حذر.
وبعد شويه خلص صلاه..ونام.ودعى ربه كتير..وقال جواه بحيره مش عارف أبدأ منين.. يارب يارب نور ليا الطريق..واستجب لدعوات امي..وغمض عينيه بتعب ونام...!!!

------------------بقلمي مريم نصار..

بعد اسبوعين...Автор: Меріам Насар

في النادي..

عامر : قعد خير ياكامليا هانم حضرتك قولتي عايزاك في موضوع مهم؟

كامليا : بخبث..تتجوزني ياعامر..!!! -------------يتبع 


موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 21 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 22 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-