رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل التاسع والعشرون 29 | روايات مريم نصار

  نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 29 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 29 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل التاسع والعشرين


فصل ١٥ ج 2
رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

- ﴿وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ﴾ (هذا شرط).
- ﴿يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجاً﴾ (هذا وعد).
- ﴿وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ﴾ (هذه مكافأة).
((فحقق الشرط ... لتستحق الوعد ... وتنال المكافأة)).

لا أراكم ﷲ ظُلمة، ولا حلّت بصدوركم غُمة، ولا طلبتم من ﷲ شيئًا إلا أتمّه.ـ إستغفروا
================================

بسم الله نبدأ.

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.

عدا شهر كمان..

في بريطانيا..

تيم : بيتكلم ف الفون...

ميرو : سمعته..وسابته ودخلت الاوضه...وقفلت على نفسها بالمفتاح. وبترتب السرير بنرفزه.. وبتعيط بصمت..

تيم : بيتكلم ف الفون..وقال..الف الف مبروك ياكريم باشا..يتربى في عزك ياحبيبي..معلش بقى جت متأخره يومين..كان في مشكله في الرساله انا ومريم.. ومحدش قالنا غير انهردا الصبح..

كريم : بسعاده..الله يبارك فيك يادكتور..ولا يهمك.. الدكتور محمد..قالي إنك متعرفش..

تيم : أبتسم..قولي بقى..عُمر شبهك ولا شبه ليليان؟ اوعى تقولي شبه مصطفى انت فاهم؟

كريم : هههههههه لأ لأ الحمد لله هو ميكس من العيله.لكن مصطفى. لأ ياعم استغفر الله العظيم..

تيم : ههههه.. عموماً الف مبروك ياحبيبي..وبما إن ليليان نايمه اول ما تصحى رن عليا عشان نبارك ليها انا ومريم..

كريم : حاضر يصحبي..وسلامي لمريم.. وإن شاء الله ربنا يكرمك قريباً..

تيم : بتنهيده.. إن شاء الله..سلامي للعيله. وقفل.. وبص ع الباب..واستغرب..وفتح الباب لكن مقفول.. وخبط وقال بتعجب..مريم انتي قافله الباب ليه ياحبيبتي؟

ميرو : قامت بسرعه..وقالت.. بدموع ثانيه واحده ياتيم..ومسحت دموعها..وحطت ميكب خفيف عشان تخفي آثار العياط..

تيم : واقف وخبط تاني وقال بقلق..مريم انتي كويسه ياحبيبتي؟

ميرو : فتحت الباب. وحاولت تبتسم..وقالت..ايوه انا كويسه..احم..معلش كنت برتب الاوضه..
وبصت بعيد .وقالت بوجع..بس من فرحتى بقى معرفش إزاي قفلت الباب.. آسفه..

تيم : لف وشها ليه بحنان..وقال.. أنتي معيطه يامريم؟

ميرو : هه أنا؟ وهعيط ليه يعني؟ بزمتك عندنا مناسبه حلوه زي دي واعيط؟

تيم : حط ايدو ع خدها وقال.. أنتي قلقانه أنه محصلش حمل لحد دلوقتي؟

ميرو : اترمت في حضنه وعيطت بوجع كبير.. وقالت..انا خايفه اوي ياتيم..بجد مرعوبه..

تيم : ضمها لقلبه بحنان كبير. وقال..مريم احنا لسه يدوب متجوزين جداد.يعني مالوش لازمه القلق ده . وبعدين انتي بتعيطي وقالقه نفسك على الفاضي.. من غير حتى مانكشف ونعرف إن في سبب حقيقي يقلقنا ولا مجرد وقت..
وطلعها من حضنه..ورجع شعرها ورا ودنها..وابتسم وباس جبينها وقال..عشر دقايق وتلبسي عشان خارجين..

ميرو : بصت ف عينيه وقالت بصوت مبحوح..فين؟

تيم : بابتسامه. مشوار مهم.. كان لازم أعمله عشان متقلقيش ولا أشوف دموعك دي..
انا وعدتك إني اكون ليكي آدم يامريم..

بعد فتره في العياده في غرفة الكشف..Автор: Меріам Насар

ميرو نزلت من ع السرير..وتيم ساعدها.. وقعدو قدام الدكتوره..

ميرو : أيديها ساقعه من القلق والتوتر..

تيم : هز راسه ليها..وقال اهدي ياروحي..

ميرو : بلعت ريقها بتوتر..وقالت للدكتوره. ماذا حدث. هل يوجد لدي مشكله؟

الدكتوره : ابتسمت..وقالت. لا عزيزتي اطمئني كل شيء على ما يرام.. ولكن سأكتب لك بعض الأدوية. وقريباً جداً ستحملين..ولكن قللي من قلقك.. فإن التفكير المستمر والتوتر يسبب عوامل نفسيه وتأثر على تأخير الإنجاب..لكن أنتي بخير ولا يوجد لديكي أي مشكله..

ميرو : ضحكت بدموع الفرح..وقالت بالعربي.. الحمدلله رب العالمين.. متشكره جداً.. احم قصدي.. شكراً لك شكراً جزيلاً..

------------------بقلمي مريم نصار.

ملهى ڤيكتور..

المكان فيه ناس كتير متخصصه..بتجهز لحفله تنكريه كبيره..

وكل الحرس لابسين شبه بعض..وكمان قناع أشبه بالجمجمه..

حارس : جاي من بره وشايل بدلة ظابط شرطه.

آدم مراد : لحظه إلى أين أنت ذاهب..؟

الحارس : هذا الزي مخصص لسيد بيبرس. سأذهب واعطيها له..

آدم مراد : بتفكير..قال جواه.. فرصه وجات لحد عندي..وقال. نعم أعلم. أنا سأصعد الي الطابق العلوي..ما رأيك اعطيه إياها.. وإن كنت تمانع لا مشكله لدي..

الحارس : بتفكير.. حسنا.. أنت تسدي لي معروفا.. لأني على عجلة من أمري..تفضل..

آدم مراد : مسك البدله..وبص ل فهد..

.فهد : بص بعيد..وقال. متتاخرش.ومتجازفش..

آدم مراد : حط القناع..وقال. متقلقش.. واخد البدله وطالع بيها ع السلم..

ووقف قدام باب غرفة بيبرس. ولسه هيخبط..سمع..صوت بيبرس بيقول..

بيبرس : بغضب. ماذا تقولي آليس.. أخي ڤيكتور؟ هذا لا يعقل أبدا..

آليس : بنرفزه..حسنا انا أكذب عليك بيبرس.. انت لم تعد تهتم بي ولا تصدقني..

بيبرس: غضبه اختفى..وقرب منها وقال.. انتي تعلمين إني كم أحبك آليس.. وأنتي كذلك تحبينني صحيح؟

آليس : ابتسمت..وقالت نعم أحبك بيبرس.. وأنا اعتذر عن اتهامي لأخيك الكبير.. بأنه يحاول التحرش بي..

بيبرس : بيحاول يمتص غضبه..وقال.. اسمعي آليس. انتي تعلمين جيداً عقاب من يقترب منكِ. وأخي ڤيكتور يعلم بهذا الأمر.. وإن كان حدث ذلك فمن المؤكد أن ڤيكتور كان ثملا..وكان يتحرش بكِ لأنه يراكي صوفيا..

آليس : بدلع..اوكي بيبي لاعليك..

الباب خبط..

آليس : دخلت الحمام..

بيبرس : نفخ بخنقه..وقال أدخل..

آدم مراد : دخل..وقال..هذا الزي وصل الآن اليك سيد بيبرس..

بيبرس : بعدم اهتمام..نعم ضعه هناك.. وشاور ع السرير..

آدم مراد : عينيه ع أيد بيبرس لكن ملقاش الساعه.. وعينيه بتدور في كل مكان..ولمحها على الكمود..

بيبرس : ضهرو ل آدم..وبيكلم نفسه بحيره.. أيعقل أن ڤيكتور يريد آليس..!!!

آدم مراد : رايح عند السرير..وطلع الساعه من جيبه..وخباها تحت البدله..وحط البدله ع السرير وبخفة يد..بدل الساعه..وحط الساعه التانيه مكانها بالظبط..وحط ساعة أكرم في جيبه..

بيبرس : بص عليه..وقال بنرفزه. كم تستغرق لتضعها عندك؟ أخرج حالا من غرفتي..

آدم مراد : بشبح ابتسامه..هز راسه وقال.حسنا وخرج.

بعد شويه.. الحفله التنكرية بدأت..

بيبرس نزل ولابس بدلة شرطه..و آليس لابسه فستان منفوش.. ونازله جمبه.كانها بنته مش حبيبته. وقال ليها.. أتعلمين كل مايسعدني أنك منذ ثمانية أيام.. تبتسمين على غير العادة..وهذا يسعد قلبي حقا آليس..

آليس : ضحكت.. وقالت..اووو بيبرس كم انت لطيف جدا..

كل الحضور اتحركو لأن ڤيكتور وصل..

ڤيكتور : دخل ولابس بدلة سودا لمصاصين الدماء..
وقناع..
وصوفيا جمبه..لابسه بنطلون اسود ضيق جدآ وتوب قصير..وجزمه كعب عالي..وحاطه ميكب اسود وشكلها أشبه بمصاصين الدماء..

بدأت الحفله..

مراد : قدم العصاير وچاك بيقدم المشروبات..

مراد غمز لفهد..وقال دلوقتي..!!

فهد : لابس قناع وكلهم شبه بعض..ودخل الحمام.. وفتح الشباك..ونط منه.وطلع ع المواسير للدور التاني.. ونزل من ع السلم للبدروم..وشاف أنابيب الغاز.. وشاف فتحات التهوية من صالة الديسكو..
وشال أنبوبة فيها مخدر بيسبب هستيريا و ضحك
واسمه..أوكسيد النيتروز..
..وحطها مكان فتحات التهوية..والغاز بدأ يدخل للضيوف..

مراد : واخد احتياطاته..وقال لفهد..خليك مكانك.. أول ما اشوفهم بدأو يضحكو ويتخدرو..هقولك شيل الاسطوانه فوراً.. وبعدها بعشر دقايق كل حاجه هترجع لطبيعتها..

فهد : تمام..ربنا معاك..وخلي بالك من ڤيكتور..واتأكد إن المخدر آثر فيه..

مراد : بيقدم العصاير.. وبدأت الضيوف تهيس..وتضحك من غير سبب..

بيبرس : شم ريحة المخدر..وقال ماهذا..آليس..آين أخي ڤيكتور..

آليس : بدأت تهيس..وقالت لا اعلم أيها الأبله ههههه.

بيبرس : بِشك..لا الأمر ليس طبيعي..ماذا حدث لكل الموجودين..يجب عليٓ أن أخبر ڤيكتور.. ولكن أين هو..

ڤيكتور : واقف بيتكلم ف الفون وقفل..

بيبرس : جه بسرعه وقاله ڤيكتور هناك أمر مهم يجب أن أخبرك إياه..

ڤيكتور : كشر عينيه وقال..ما هو بيبرس؟

بيبرس : لسه هيتكلم.. لكن هيس..وقال. بتهييس انا أحذرك من أن تأخذ حصتي مثلما فعلت في الماضي ههههههههه.. وإلا قتلتك هههههه

ڤيكتور : صك ع أسنانه بغيظ مكبت..لكن ضحك بهستريا...وقال ماذا تقول أيها الجرذ.. ههههههههه انتم ليس لديكم أي حق. كل شيء لي انا فقط.. هههههههههههه

والكل بدأ في نوبة الضحك.

مراد : خلاص ياحوت شيلها..وانت بسرعه ياديزل دلوقتي..

آدم مراد : في ثواني نزل سكينة الكهربا..

الكل ف الضلمه بيضحك..

مراد : محدد مكان ڤيكتور..وقرب منه بسرعه..واخد منه البصمه.ومن بيبرس.. واتحرك بسرعه ع المطبخ..وقال تم..

آدم مراد : رفع السكينه والكهربا اشتغلت..

فهد : رجع وقف مكانه..و آدم وقف قصاده.. ومراد بيتابع شغله..

البنود التلاته وصلو الملهى..

المقدم رغد : راحت ووقفت جمب مراد وبيضحكو مع بعض..كأنهم قريبين من بعض..

چيهان : واقفه مع فهد وداليا مع آدم مراد..

مراد : بهمس في السماعه.. رغد في ازازة شامبانيا مكتوب عليها رقم تلاته..خديها وادفعي تمنها..واخرجي من المكان فوراً..

رغد : بتمثل أنها بتشرب..وقالت.. تمام يافندم..

آدم مراد : ل داليا..ف اشاره.. دلوقتي..

داليا : هزت راسها بضحكه..ودخلت الملهى..وخبطت في رغد..

رغد : بتمثيل الخنقه..ماهذا هل أنتي عمياء..!!

داليا : اوو سوري حقا لم أكن اراكي..

چيهان : جت..وقالت ل داليا.. ماذا حدث لكي ياصديقي..

داليا : بعدم اهتمام..لا تكترثي أنه أمر غير مهم..

رغد : ضربت داليا بالقلم..وقالت بغضب.. أنتي حمقاء.. ولا تجيدي التحدث مع الأكبر منك.. وشدت ازازة الشامبانيا..وسابتهم وخرجت بنفرفزه..

داليا : بصوت عالى..انا لم أترك هذه الحمقاء.. هيا لنعلمها درس انا وأنتِ..

چيهان : نعم هيا بنا..وخرجو وراها..

رغد : ركبت ريس..وساقت بسرعه..

چيهان : ركبت العربيه وداليا جمبها.وطلعت وراها..

والضيوف رجعو لطبيعتهم وكل حاجه ماشيه زي ما أبطالنا اتفقوا عليها..

بعد كدا البنات خرجو من المنطقه.واتقابلو في مكان محدد.

رغد : نزلت وقالت تعالو يابنات.العقيد مراد قالي إن كل حاجه في الازازه دي..
.وشافو في آخر الازازه..كيس صغير ملزوق..وورقه..

داليا : بتقرا الورقه..وقالت.. الي البنود الثلاثه.. تم أخذ البصمه الالكترونيه لرجلين الأعمال..وعليكم بعد غد أن تأتو بجهاز تحويل النقود للشركه مع الشرط الجزائي للشركه وانا معي رقم اهم بند..فمدير الشركه بانتظاركم.. W-A-H

چيهان : بعدم فهم..مش عارفه افك الشفره..يعني ايه؟

رغد : قالت..انا هفهمك..العقيد مراد..يقصد أنه عايز جهاز كمبيوتر صغير جدا أشبه باللاب توب بيحول الفلوس..وعايز نبعت ليه بصمات حيدر وبيبرس ..عشان يحول فلوس من رصيد بيبرس لحيدر او العكس.للتوقيع بينهم إذا أمكن..!!!

بعد الحفله..
Автор: Меріам Насар

آليس : سكرانه..وقالت بيبرس..ما رايك نذهب إلى اليخت الخاص بك..

صوفيا : سكرانه وقالت بغيره..ولماذا كل يوم تذهبي الي اليخت..

آليس : ببرود..من الممكن أن تأتي معنا إذا كنتي تحبين..

صوفيا : ف حضن ڤيكتور..وقالت مثلما ڤيكتور يريد.. هل تريد الذهاب حبيبي..

بيبرس : سكران..وقال..نعم دعيه يأتي معنا..وغمز لصوفيا..وقال..سنقضي وقتا ممتعا اعدك بذلك..هيا بنا ڤيكتور..لا تكن سخيف وترفض..

ڤيكتور : اممم حسنا هيا بنا.. وخرجو كلهم..وركبو مع السواق عربيه للاموزين.ومشيو..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد كدا..

في السرداب..

مراد : بلهفه..ها يا ديزل عملت ايه؟ بدلت الساعه؟

آدم مراد : طلع الساعه من جيبه..وقال حصل ياصقر..

مراد : بقلق مبهم..طيب إزاي نعرف إن أكرم موجود بخير ولا لأ.. البنود التلاته..مش لاقيين ليه آثر.. ومفيش اي خيط يوصلنا ليه هنا..

فهد : مسح وشه بايديه ونفخ بخنقه كبيره. وقال يعني ايه.؟ احنا بقالنا ست شهور واكتر..ومش عارفين نوصل لأي طرف في القضيه..

مراد : ما أنت عارف ياحوت.. سلطة حيدر على المنطقه كلها هي اللي ملجمانا..

آدم مراد : من بين أسنانه بغضب..حيدر...!!! ده حسابه معايا بعدين..عن كل اهانه..سببها ليكم.. أقسم بربي ماحد هيقبض عليه ويربيه غيري أنا.. وبص للساعه بتركيز كبير..
وافتكر كلام جدو آدم.. أنه مايستهونش بأي دليل.. حتى لو قلم أو ورقه أو حتى ساعه..

مراد وفهد بصو لبعض بعدم فهم..لسرحان آدم كل ده..

آدم مراد : قال..انا عايز الأمان..ياريت تخرجو عشان محدش يكشفنا..

مراد : هز راسه..صح كدا.. وشوف انت بتفكر في ايه.. والمهم نوصل لنتيجه..

فهد : قام وقف..وقال..انا رايح الشقه عشان أظهر فى الكاميرا.. وأنت خليك معانا على السماعه..

آدم مراد : هز راسه ليهم.. بشرود.

مراد : وفهد خرجو من السرداب..

فهد : راح ع الشقه.. ومراد نام مكانه..وكل واحد سرحان وعلى أمل إن آدم مراد يلاقي دليل..

آدم مراد : قام.. وشال كل الكتب والخرايط اللي على المكتب وحطها ع السرير.. وقعد ع المكتب وشغل الاضاءه. وبدأ يفكك في ساعة أكرم..

بعد دقايق..من تفكيك الساعه.. آدم شال الحجاره..وشاف ورقه صغيره جدآ جدآ. وكانت تحت الحجاره.

آدم مراد : بلع ريقه بقلق..وشال الورقه بجفت.. وشاف فيها أربع حروف انجليزي متوزعين على أطراف الورقه..
وحرفين في النص لكن مش جمب بعض وفي نقطتين فراغ بينهم.. وتحت منهم خط..

آدم مراد : بدأ يعرق..ونفخ بحيره.. وقال..طيب الحروف دي لايه بالظبط..وايه معناها.
وحط الورقه وسابها تحت إضاءة اللمبه..ومسح وشه وشعرو بنرفزه..ولمح في ضهر الورقه من الضوء..أرقام مكتوبه بخط رفيع جدآ..مش واضحه أوي..

آدم مراد : كشر عينيه..ومسك الورقه تاني..وجاب ورقه وقلم.. وكتب الحروف..وكتب الأرقام.. وقال بغموض..دي أرقام احداثيات على الخريطه..!!! وفتح عينيه بزهول..وقال..ممكن يكون اكرم سايب لينا دليل مكانه على الخريطه..!!!!؟

وقام وقف بسرعه.. وقال..خريطه؟ انا عايز خريطة المنطقه كلها..وبص حواليه..وشاف الخرايط..وقال أهي.. واتحرك بسرعه..وجاب الخريطه وفتحها على المكتب..
وبيدور بكل تركيز..وقال بلهفه ممزوج بتوتر...الحرف ده بداية المنطقه الشرقيه..ايوه فعلاً..
كمل يا آدم كمل أكيد هتوصل ل أكرم.. والحرف ده مع الرقم التاني..فين فين.. وشافه..وقال أهو..دي المنطقه الشماليه..

وبعد حوالي ساعه من التفكير والبحث ع الخريطه..

آدم مراد : طيب أكرم في أنهي بلد..فيييين؟ ايوه أكيد اللي سايب تحتها خط.. أكيد..
دور يا آدم..فين البلد دي.. وقال.. أكرم كاتب أول حرف منها.. والحرف التاني ده أكيد الأخير.. والنقطتين دول أكيد باقي الحروف.. يعني ممكن جدآ.. البلد اللي فيها أكرم من اربع حروف..!!!

آدم مراد : واقف وبيدور على الخريطه.. وبيكتب في أرقام وحروف..

وبعد ساعتين واكتر.. آدم..وصل للحل الشفره..وعمل دايره ع المنطقه على الخريطه..
وابتسم.. وقال..هوصلك قريب أوي يا أكرم..!!!

بعد يومين كمان..!!

في ملهى ڤيكتور.. في غرفة صوفيا..

صوفيا : قامت من حضن بيبرس..وقالت.. هيا عزيزي..قبل أن يأتي ڤيكتور إلي الملهى..

بيبرس : ضحك.. وقال..اراكي خائفه من ڤيكتور. صوفيا..مع العلم أنها لم تكن المره الاولى لدينا..

صوفيا : بدلع..احارب الخوف لأجلك بيبرس.. وحمدا لله أنه لا يعرف بعلاقتنا..لكنت وقتها في عداد الموتى..فمن الجيد إنك في كل مره نتواعد فيها.. تطفيء أجهزة المراقبة لدينا في الملهى..

وفي الاونه الاخيره.. أشعر بأن ڤيكتور لم يعد يهتم لامري..

بيبرس : قام..وقبلها..وقال..انا سأهتهم بكِ..هيا اذهبي الآن..

صوفيا : لبست وخارجه وشافت آليس واقفه قدام الباب..وقالت باستفزاز.. لا تتأخر حبيبي.. وقفلت الباب..وبصت ل آليس بسخريه وسابتها ومشيت..

آليس : فتحت الباب على بيبرس..وبصت ليه..وساكته..

بيبرس : اووو حبيبتي ليس ثانية تغضبي مني.. فإنتي تعلمي عني كل شيء صحيح..!!!

آليس : ابتسمت..نعم معك حق..انا أعرفك..ولن تتغير بيبرس..

بيبرس : فتح ايديه ليها..وقال.تقدمي إلي حبيبتي..

آليس : قربت منه وحضنته..وساكته..

بيبرس : غمض عينيه وقال.. يالهي كم أحبك آليس..

آليس : بتنهيده..وانا أيضاً أحبك بيبرس..!!!

تاني يوم..Автор: Меріам Насар

ڤيكتور : دخل الملهى بغضب.. وقال بصوت عالى.. أين بيبرس..!!!

مراد : قال.. سيد بيبرس في غرفته سيدي..

ڤيكتور : طالع ع السلم بغضب واضح..

مراد : أبتسم..وقال.. ابتدى العد التنازلي ياشباب..

فهد و آدم ضحكو بصمت..

ڤيكتور : فتح الباب برجله..وزعق..بيبررررس...!!!

بيبرس : بيشرب كاس..وف ايدو سِجار..وقال بهدوء.. مابك يارجل..لقد افزعتني..ألم تتعلم أداب الدخول لغرفة أحد غيرك..

ڤيكتور : قرب منه بنرفزه..ومسكه قومه من ياقته.. وقال بغضب شديد.. لم يولد بعد الذي يتحدث معي بهذه الطريقة..حتى لو كنت أنت..!! والآن أريد أن أعرف كيف حدث هذا..!!!

بيبرس : نزل ايد اخوه..وقال بجمود..ماذا تفعل بحق الجحيم.. أنت لست بكامل وعيك صحيح؟

ڤيكتور : حط المسدس على راس بيبرس..وقال بغيظ.. انا وانت بالأمس قومنا بوزن الألماس سويا صحيح..!!!

بيبرس : كشر عينيه بعدم فهم..وبص للمسدس..ومهتمش وقال..نعم صحيح..وكان وزنه مائة وثلاثون غراما..ولكن لماذا؟ ولما أنت غاضب هكذا ڤيكتور..!؟

ڤيكتور : بغضب.. اتفقنا بالأمس على أن نسلم الألماس اليوم..وذهبت للسيد..وعند تسليم الألماس. ووزنه..وجدته مائة غراما..!!! والغيت الصفقه.. وزعق بصوت عالى جدا..وقال هذه المره الثانيه الذي أفشل فيها..وكل هذا بسببك انت.. انت لا غيرك بيبرس اللعين..!!!

بيبرس : كشر عينيه.. وبعدها ضحك..وقال..حسنا حسنا..قولت لي بأنك فشلت وينقص من الألماس ثلاثون غراما..
وبص في عينيه بقوه .وقال بجمود.. أسمع ڤيكتور.. أنا ليس هو اتفقنا؟
وإن كنت اتفعلت كل هذا من أجل أن تحصل على حصة أكبر..فهذا في أحلامك..انا لن أسمح لك..

وكمل بالعربي وقال..وبطل تعلق فشلك في الصفقه اللي فاتت عليا أنا..

ڤيكتور : عروقه برزت من الغضب..وزعق بصوت من نار.. وقال بالعربي..
يعني ايييييه؟ أنت فكرت اني ممكن اخد منك نصيبك..وليه متكونش أنت اللي عملت كدا. وهتتفق مع حد غيري..وتاخد النصيب الأكبر..وتفوز بالتلاتين جرام لوحدك أنت وآليس..!!!؟

بيبرس : بخنقه..ممكن تراجع الكاميرات الموجودة..من بعد ما خرجت من المكتب لحد دلوقتي..!!

ڤيكتور : هز راسه بغيظ..وقال..ماشي يابيبرس..وصدقني لو ليك يد في اللي حصل ده.. موتك على أيدي.. وسابه ونزل بسرعه.. وطلع البطاقه وفتح باب المكتب..وقعد ع الكرسي بيراجع الكاميرات..

بعد شويه..

زوي : داخله بتضحك..وقالت سيد ڤيكتور كيف حالك!!
وفجاءة وقعت على الأرض من قوة القلم اللي اخدته من ڤيكتور..

ڤيكتور : نزل على ركبه ونص..وشدها من شعرها..وشاور ليها على صورتها في الكاميرا وقال..
منذ متى وانتى تذهبي الي بيبرس غرفته..!! وهو يذهب إليكي..!!!؟

زوي : اتصدمت..وهزت راسها بخوف كبير..وقالت..تمهل سيد ڤيكتور..لا تأخذ خطوه وانت غاضب هكذا..انا لم أفعل شيئاً..!!

ڤيكتور : ضربها قلم تاني اقوى..وقال.. ومنذ متى تعلمين برقم خزانتي..!!!

زوي : هزت راسها برعب. لا لا..انا لم اعلم صدقني..

ڤيكتور : شدها من شعرها..لحد اللاب توب.. وقال إذن فلتشاهدي هذا..

زوي : .شافت أنها بتفتح الخزنه وأخدت كميه من الألماس.. وخرجت ودخلت في اوضة بيبرس..

زوي : اتصدمت..وقالت..انا لم أفعل شيئاً هكذا.. لست انا هى صدقني..انا لا أعلم من هذه السيده..

ڤيكتور : جرجرها بره المكتب من شعرها ونده على الحرس.. بصوت عالى..
وطالع بيها ع السلم..وهي بتصرخ من الخوف والألم..

بيبرس : سمع صوت صريخ زوي..وقال ماذا يفعل هذا المجنون..

ڤيكتور : زق الباب.. وزق زوي على الأرض..

فهد وآدم طلعوا بسرعه.. وقالوا نعم سيد ڤيكتور..!!

ڤيكتور : بأمر.. فتشوا هذه الغرفه جيداً.. ولننظر ماذا يوجد بها..

فهد و آدم هز راسهم .. وبدأوا يفتشو..

بيبرس : هز راسه بزهول..وقال..اتشك في أخاك بيبرس؟بعد كل هذا..!؟

ڤيكتور : ............!!!

بعد دقايق..

آدم مراد : قال لم نجد أي شيء مهم سيد ڤيكتور..!!

فيكتور : عينيه ع زوي.وقال متأكد هذا..!؟

آدم مراد : لسه هيتكلم..لكن قال.. لحظه سيد ڤيكتور..ما هذا.. ورجع خطوه لورا..وقال.. يوجد شيء تحت هذه السجاده..!!!

ڤيكتور : بسرعه..رفع طرف السجاده..وشاف كيس صغير فيه الألماس..

زوي : بتترجف.وهزت راسها..وقالت..لست انا صدقوني..

ڤيكتور : من غير تفكير قتلها.. وحط الألماس في جيبه.

بيبرس : باصص لأخوه بعتاب وزهول..

ڤيكتور : أبتسم لبيبرس وقال..لاعليك أخي..هي خائنه..وتريد الوقوع بيننا..وهذا لن يحدث أبدا.. فأنت اخي المفضل. وسابه وخرج..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد أسبوعين..

آدم مراد : في الشقه.

مراد : نزل يصلي العصر في السرداب قبل وصول ڤيكتور..وقال بقلق.. آدم..!!!

آدم مراد : قد ايه وحشه إسمه من أبوه..لكن رد عليه بصوت مبحوح..نعم ياصقر..

مراد : بقلق وخوف..بلاش يا آدم..بلاش تاخد الخطوه دي.. شوف اي حل تاني..البرشامه اللي أنت هتاخدها دي.. بتعمل تسمم..وانا خايف أنك متاخدش الترياق ليها..في وقتها..

آدم مراد : بتنهيده..قال..متخفش عليا يابابا.. إبنك قدها..وهعملها إن شاء الله..والترياق مع رغد. وهى مجهزه كل حاجه في المستشفى حتى الدكتور تبعنا..وللحرص.. الحوت معاه ترياق عشان لو اتأخرت على المستشفى يلحقني.. متقلقش..

مراد : غمض عينيه بتعب..وقال ربنا معاك يابني..!!

آدم مراد : بثبات..مش عايزك تقلق..ياصقر..

فهد : بص ل آدم..وقال..ع فكره انا مش بكرهك..

آدم مراد : أبتسم..وقال عارف..

فهد : ربت على كتفه..وقال..خلي بالك من نفسك يابطل..

آدم مراد : أخد البرشامه..وقال إن شاء الله خير.. كلها يومين واوصل لاكرم..

بعد نص ساعه تقريباً.. أعراض التسمم ظهرت على آدم..ونقلوه بسرعه للمستشفى..وفهد معاه.. وڤيكتور أمر إن مايكل يروح معاهم ويراقبهم..

والدكتور قال .. حالة تسمم شديده ولازم المريض ييتحجز كام يوم..

فيكتور بعدم اهتمام..أمر فهد يرجع شغله.. وآدم هيتحسن..

وفهد رجع وطمن مراد اللي كان مرعوب على ابنه.. وقاله إن آدم بخير.. وهيتحرك لقرية أكرم الفجر..

تاني يوم الفجر..في المستشفى..

رغد : لابسه لبس طبيبه .ودخلت ع آدم.. وجابتله لبس وكل احتياجاته.. وامنتله الخروج..

آدم مراد : لبس واخد سلاحه..وبص ف الساعه..وقال ل رغد..المسافه لقرية أكرم..ساعتين ونص تقريبا..

رغد : تمام ياسيادة النقيب..عربيتك جاهزه خلف المستشفى..وفيها كل احتياجاتك..!!!

آدم مراد : هز راسه تمام.. وخرج بسرعه..من الباب الخلفي.. وركب العربيه. وشغل الجي بي اس.. وسافر القريه..
ودور على أكرم في أغلب أنحاء القريه.. ولكن مفقدش الأمل..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد الضهر Автор: Меріам Насар

آدم مراد : سايق ومخنوق جدآ.. لأنه مش عارف يوصل..و شاف سوبر ماركت..ونزل يشتري ازازة ميا..

آدم مراد : فتح الازازه وبيشرب.. شاف قدامه..مكان كبير جدا..مخصص لتجميع السيارات المستعمله والقديمه..وخرده كتير جدا..والمكان بالمهجور.. ورفع حاجبه بتعجب..من كم عدد العربيات..

صاحب المحل..قال..هل تريد شيئاً آخر؟ عصير او ما شابه..!!

آدم مراد : مسح ع شعرو بخنقه..وقال..عصير..

الشاب : أي نوع تفضل..!؟

آدم مراد : هز راسه لا شيء محدد..!!

الشاب : حسنا تفضل. عصير التوت البري..

آدم مراد : اخد العصير.. ودفع الفلوس. واتمشى شويه. وهو بيشرب العصير..وباصص للعربيات.. ومش عارف يجيب آخرها..

واحد جاي في نفس طريق آدم.ودقنه طويله وشعرو طويل ومتبهدل..وشايل خرده كتير.. ووقعت منه..

آدم مراد : اتحرك بسرعة..وحاول يساعده..وقال..هل أنت بخير..!!

أكرم : سمع صوت آدم..وقلبه دق بقوه كبيره..ورفع عينيه بسرعه ولهفه..وقال..بزهول..الديزل...!!!؟ آدم مراد..!!!

آدم مراد : فتح عينيه بصدمه..وقال.. العقيد آكرم..!!!؟

------------------بقلمي مريم نصار.

تاني يوم..Автор: Меріам Насар

آدم مراد : قاعد بيتكلم مع أكرم..ووصلته رسالة ڤيديو..

اكرم : مين يا آدم..!!!

آدم مراد : قال ده أكيد ڤيديو من المقدم رغد.. ثواني هشوفه..!؟ وفتح الفيديو واتصدم..وقام وقف وقلبه دق بخوف كبير لتالت مره..!!!

ڤيكتور : ضحك وقال..
تهانينا.كيران لورانس..!!! كفانا لعبا حتى الآن..
عُد إلي هنا وقدم لي ويليام و كارت الذاكره ..مقابل سلامة اصدقائك.وخاصة چاكوب موريس.. إلي اللقاء كيران..!!!!! -------------يتبع


موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 29 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 30 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-