رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل الثالث والثلاثون 33 | روايات مريم نصار

 نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 33 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 33 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل الثالث والثلاثون


فصل ١٧ ج 2
رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

‏سئل ⁦ ابن ⁩ ⁦ تيمية ⁩ : كيف أصبحتَ ؟
‏فقال : بين نعمتين ﻻ أدري أيتهما أفضل
‏ذنوب قد سترها الله عليَّ
‏فلم يُعيرني بها أحد من خلقه
‏ومودة ألقاها في قلوب العباد
‏ﻻ يبلغها عملي ! ❤

================================
الاسم الحقيقي/ شريهان ابراهيم.
الاسم المستعار/ مريم نصار.

بسم الله نبدأ.

كل الحرس قفلو الأبواب..

ڤيكتور : شد سلاح من جيب الحارس..

آدم مراد : قال..بعد ٣ ثواني..

فهد : بخنقه.بعت اشاره ليهم..وقلب التربيزه.. وسحب..قنبله مسيله للدموع..وشد الفتيل.. ورماها..

آدم مراد : مد ايديه تحت تربيزه تانيه..وضرب نار على الحرس..

ضرب النار أشتغل. وكمان الدخان عم في المكان.

فهد : اخد رشاش..وضرب نار على الحرس اللى عند الأبواب..

أكرم : بيضرب نار..وشد صوفيا..

صوفيا : بتصرخ.

أكرم : شدها بالعافيه..ودخل بيها المطبخ..

مراد : بسرعه فتح السرداب..ونزلوا..

آدم مراد : بيضرب نار وقتل حرس كتير..

ڤيكتور : مش شايف..من الدخان..

بيبرس : من الحقنه.. بدأ يدوخ..وحس نفسه حد شدو معاه...

فجاءه ضرب النار وقف.. والدخان بيخف.. وبدأت الرؤيه توضح..

ڤيكتور : بص حواليه..وملقاش اي حد.. بيبرس أو صوفيا.. والمصيبه.. إن كيران وچاسبر وويليام مش موجودين..وبص ع الأبواب ومقفوله من جوه..
وفتح عينيه بصدمه..طيب راحوا فييييين؟ وكمان چاسبر كان فوق بيعمل ايه؟ واتحرك بسرعه على المرأب..ونزل. واتفاجيء بكل الحرس مقتولين..!!!

ف السرداب.. الكل نزل وواخدين معاهم صوفيا وبيبرس..

مراد : اتحرك بسرعة..وجاب الأوراق.. واتحركوا كلهم ع العماره المهجوره..

ڤيكتور : طالع بينهج. ع السلم ودور عليهم فوق ومفيش ليهم أي آثر.. ونزل بسرعه..وبيزعق.. راحوووووو فييين؟ ودخل المكتب.. وشاف مايكل مقتول.. واتصدم واتغاظ اكتر.. وسمع ضرب نار ع الباب.. وطلع بسرعه.. وكان حارس من بره بيضرب نار عشان يفتح الباب.. ودخل بسرعه وقال. سيدي.. رأيتهم بتوجهون للمنزل المهجور..!!!

ڤيكتور : صك ع أسنانه بتوعد .وقال.. أرسل للسيد أن يرسل إلي طائرات..وليس طائره واحده.. ويقضو على هؤلاء الحمقى في هذا المنزل..

وخرج بسرعه.. وأمر من كل الحرس. يطلعو على أسطح المنازل والملهى ويضربوا عليهم.. وأمر يحاصرو البيت من جميع الجهات..

آدم مراد : طلع بسرعه آخر دور..في شقه كبيره جدا. ومش متشطبه..وكلها صناديق واسلحه. وكمان آر بي جي. وصناديق صغيره اسعافات اوليه..

فهد : طلع بسرعه..

آدم مراد : بينهج..وقال..فين بابا؟

مراد : دخل بسرعه..ومعاه چاك وآليس..وقال.. انا هنا يا آدم..

آدم مراد : فتح شنطه بسرعه.. وقال..البسوا الصديري الواقي ده. وخلو بالكم..لانه مش هيسكت..

أكرم : طلع ومعاه بيبرس. وزقه ع الأرض.هو صوفيا وكلبش ايديهم من الخلف. وربط رجليهم..

صوفيا : بتصرخ بإسم ڤيكتور...

فهد : لبس الصديري الواقي..ومراد.. وكل واحد بيجهز نفسه..

آليس : قعدت بتعب..وسندت ضهرها على عمود..

چاك : قعد جمبها..وقال هل أنتي بخير آليس؟

بيبرس : بصلها..وقال آليس..انتي...!!!

آليس : بغضب.. أخرس أيها الوغد..ولا تتفوه بكلمه واحده معي بعد الآن..

مراد : جه بسرعه.وقال أمسك چاك..هذه جميع الملفات..احتفظ بها.. وإن حدث لنا شيء.. اذهب الى موريس و أورورا..وارجع لهم جميع حقوقهم..هم وجميع ضحايا فيكتور..افهمت؟

چاك : بصله كتير جدا بزهول ومش مصدق اللي بيسمعه..؛!!

مراد : هز راسه بابتسامه..وقام وقف..واخد سلاحه..ووقف جمب الباب..

أكرم : مسك سلاحه..

وفجاءه ضرب النار أشتغل عليهم.. وكانوا عدد كبير جدا..

آليس صرخت بأعلى صوت وخايفه وبتترعش..

چاك : خاف..وساب الملفات ع الأرض..وقفل ودانه بأيديه..

بيبرس : قاعد بيحاول يفك نفسه..لكن مستحيل..!!

صوفيا : بتصرخ..ومغمضه عينيها من الرعب..

فهد : مسك رشاشين..وبيضرب من الشباك على الناس اللي فوق المباني..

آدم مراد : بيضرب..على الناس اللي فوق الملهى..

مراد : بيضرب ع الناس اللي حوالين البيت.

أكرم : بيضرب..على الناس اللي بتخرج من الملهى..

ڤيكتور : متغاظ.. والكره مالي قلبه.. ودخل بسرعه..الغرفه السريه.. وجاب صندوق..فيه متفجرات.. وشال قنبله يدويه..وحدفها على العماره..

فهد : شافه من البدايه..وبسرعه..نشن ع القنبله. وضربها..وانفجرت في الهوا..وكانت أشبه بحرب أهليه..

مراد : شاف إن العدد بيزيد من رجالة حيدر..وعربيات فيها رشاشات..
ومراد جري بسرعه..يغير الخزنه.. واخد قنبله يدويه..
وقرب من الشباك بسرعه.. وشد الفتيل..وحدفها على العربيات..

في وسط ضرب النار والقنابل اليدوية.

آدم مراد : بيضرب بالرشاش..وقال..بقولك ايه ياحوت..!!!

.فهد : بيضرب.من الشباك.وقال..بنرفزه.. قول..!!!

آدم مراد : غير السلاح..ومسك قناصه..وركز بعينيه على الهدف..وقال بهدوء..
انا بحب آرين وعايز اتجوزها..!!!

مراد : سمع إبنه..وهز راسه وقال.. أبني ده مش هيجبها لبر.
وشكله كدا ناوي يموت على أيد فهد.. وانا طبعاً مش هسكت..وهقتل فهد.. وباقي العيله مش هتسكت وهيبقى تار بايت بين العيله كلها.. آدم أبني..عايز العيله تولع في بعض..!!!

فهد : وقف ضرب النار..وبص ل آدم بغضب واضح.. وزعق..انت مجنون يالا. أنت عارف انت بتقول ايه؟

آدم مراد : حدف قنبله يدويه.. في الناس اللي بتنشن ع فهد.وبيحميه.. وقال..ايوه عارف.. انا قولت إني بحب آرين وعايز اتجوزها..!!!

فهد : حدف السلاح في الأرض..و قبض ع ايديه بغضب واضح جدآ...وزعق..وقال أنت بتقولها تااااني؟ أسمع يالا انت آرين لسه صغيره .

آدم مراد : بيغير الخزنه..وبص لفهد..وقال. انا بقولك من دلوقتي عشان تكون عارف اني هتجوزها..!!!

مراد : بيضرب نار. وقال..الله احلوت أوي..وهتبقى من حرب أعداء.؟لحرب اهليه..

فهد : بينهج وعروقه برزت. وقال اعتبروا تهديد.!!؟

آدم مراد : ليه بنقول كدا. انا بتقدملها وبطلب أيدها منك . عشان لو عرفت إن حد اتقدملها وشاف خيالها صدقنى العواقب هتكون وخيمه ومش هزار ..

فهد : شد الرشاش..و زعق. وقال..انت تسكت خالص بدل ما اضربك الرشاش الل ف ايدى ده..!!! وبص ع الناس وبيضرب عليهم نار..

آدم مراد : بص في عينيه..وقال بصدق.. اكتب كتابي عليها وتكون ملكي. وبعدها فرغ الخزنه كلها ف قلبى مفيش مشكله...

فهد : وقف ضرب نار .وبصله بزهول من كلامه .

آدم مراد : بتحذير..خلى بالك ياحوت ف واحد وراك .

فهد : لف ليه..وضربه بالنار وبيحاول يستوعب جملة آدم .

مراد : بيضرب..وضحك..وقال..الف مبروك ياديزل..

أكرم : بيضرب..وقال بضحكه..والله فرحتلك..!!

آدم مراد : أبتسم..وسكت..

فهد : بص ل مراد بغضب شديد..

مراد : بغمزه..اصله مايترفضش..متحلمش إنك تلاقي مبرر للرفض.. ده حفيد ابويا وابوك..!!!

فهد : بحزم.. أسمع انت وهو.. آرين بنتي لسه صغيره. ومفيش الكلام ده غير لما تخلص تعليمها يعني أربع خمس سنين..
وبعدين آرين بنتي رافضه الجواز ايه رأيكو بقى؟

مراد : بيضرب..وقال..بتكدب ياحوت؟ أفرض مت دلوقتي؟ نقول عليك الشهيد البطل ولا فهد الكداب..

فهد : صك ع أسنانه بغيظ..

آدم مراد : أبتسم.. وقال..وعد مني مش هتكلم غير بعد سنه..!!! بس عايز كلمه منك..!!!

فهد : مسك رشاشين..وضرب نار بدون رحمه..وقال.. مش هاخد مني أي كلمه..غير بعد سنه..!!!

آدم مراد : ضحك بصمت..

أكرم : نقرأ الفاتحه يارجاله..

فهد : بغيظ..لما نموت يا أكرم تبقى أقرأها..ومش عايز كلام تاني..احنا ف خطر حقيقي وموت.مش عايز أسمع صوت حد فيكو احنا مش في فرح.. كله يركز على الهدف..!!

ڤيكتور : بيضرب ع فهد..ومش عارف يصيبه. وكمان مش عارف يدخل العماره. واللي هيجننه خرجوا إزاي؟ومنين؟. طلع الدور التاني.. واتسحب من جمب الستاير..ورفع السلاح بتركيز كبير..

فهد. : بيضرب بغضب واضح وكأنه بينتقم من اللي قاله آدم..!! ع آرينو.. فراشة الحياة بالنسباله.. يعني واحد هيجي في الآخر وياخدها منك يافهد..!!؟؟

آدم مراد : شافه بيضرب بغضب..وابتسم. وقال..خلي بالك ياحوت الخزنه هتخلص..

فهد. : مردش عليه.. واتحرك يجيب خزنه..

مراد : بيغير السلاح..وبيضحك ع شكل فهد..وبيرفع عينيه بالصدفه ع آدم ابنه..اللي وارث منه الجراءه.. لكن ضحكته اختفت..وقلبه دق بخوف كبير.. لأنه شاف سلاح خطير من خلف السِتار.. ولمح حيدر.مصوب ع آدم..وهيضغط على الزيناد..

مراد : السلاح وقع من أيديه..وجري بسرعه.. وقال.حاااااسب يا آداااااام.. وزق آدم بسرعه ووقعوا على الأرض..

آليس : شافت الموقف وشهقت بخوف.. لكن صرخت لما شافت دم ع الأرض..!!!

فهد وقف ضرب نار..وجري بسرعه بقلب مرعوب.. وقال بصدمه مراد..!! مرااااد..!!!

آدم مراد : اتعدل..وقلبه بيدق بسرعه كبيره..وقال بخوف..ب.. بابا..!!!

أكرم : بيضرب نار..ومش قادر يتحرك عشان الجارد هيدخلوا من باب العمارة..ومسك رشاش فتاك..وصرخ بصوت عالى جدا..وبيضرب عليهم بغضب..

مراد : بينهج بتعب.. وقال.متخافوش انا كويس..

فهد : مسح وشه بايديه ونفخ بتوتر..وقال وريني كدا الرصاصه صابتك فين؟

مراد : كاتم الالم..وقال يعم بسيطه..دي في كتفي..!!!

آدم مراد : ..............!!!!

فهد : قام بسرعه..وجاب علبة الإسعافات..ورجع..

چاك : جري ع مراد.. وقال..چاكوب. لا تقلق..وبص لفهد وقال..دعني انا اعقم له جرحه..

فهد : مردش عليه .لانه مش واثق فيه..

مراد : حس بصحبه وشاف لمعه في عينيه..وقال..فهد انا كويس. سيب چاك هو هيتصرف.. أنت قوم..خلص عليهم.هيتكاترو علينا يصحبي.. وانا كمان هلف الجرح.واقوم أخلص عليهم معاكم..

آدم مراد : قابض على أيديه.بغضب أشد من اي وقت..

فهد : قام..ومسك اسلحه فتاكه..وبيضرب عليهم بقوه مضاعفه عشان اللي اتأذى ده..صاحب عمرو..وعاش وياه اكتر من أي حد...

أكرم : بص للسما وتنح بصدمه..وقال ينهار اسو.... طيارتين؟ وكمان محمله بالاسلحه وصواريخ؟

مراد : بص لعيون آدم.. وشاف بركان ثاير..

آدم مراد : قام وقف.. ومن غير ما يتكلم. مسك ال آر بي جي.. وربط القاذفتين. او الصاروخين..حوالين وسطه.. وشال السلاح..وخرج من شباك الحمام..

چاك : بلع ريقه بتوتر..وبيغير لمراد.. و آليس جت تساعد چاك..

مراد : غمض عينيه بألم..وقال ربنا معاك يا آدم..

أكرم : بيضرب..وقال بصوت عالى الطياره..قربت جدا مننا. فيين الديزل..

فهد : بصوت عالى..طلع ع السطح..متقلقش انت. وركز على العربيه المفخخه..اللي جايه هناك دي..!!

آدم مراد : طالع على سلم حديد..ووصل للسطح.. وصاكك على أسنانه بغضب..وقعد ع ركبه ونص.. وحط الصاروخ في السلاح..ورفع ال آر بي جي..على كتفه اليمين..وركز النظر ع الطياره اللي بتقرب.. وقال. بغيظ.. دي عشان خاطر خالي.. وضرب الصاروخ في منتصف الطياره..وانفجرت في الهوا..!!!

وقام..وراح الناحيه التانيه.. وركب الصاروخ التاني. ورفع السلاح على كتفه اليمين.. ودقق النظر ع الطياره التانيه.. وقال..ودي عشان خاطر أبويا..!! وضرب الصاروخ في الطياره وانفجرت..وعملت صوت مدوي.. لأن كان فيها صواريخ..

آدم مراد : بص من السطح..وشاف الناس بتجري وبتهرب لأنهم اتأكدو إن الحيتان مش هترحمهم.. آدم شاف ڤيكتور بيركب العربيه..والسواق اتحرك ووراه شويه من الحرس..!!!

چاك : ربط الجرح..وقال هل أنت بخير الآن چاكوب؟

مراد : هز راسه نعم..شكرا لك.چاك..!!!

صوفيا : سمعت وقف ضرب النار..وقلبها بيدق بخوف كبير..

فهد : نزل السلاح..وقال هربوا الجبنا زي الفيران.. عشان مافيهمش راجل واحد يقدر يواجه..!!!

آدم مراد : نزل بسرعه..وجري بسرعه على أبوه.. وقال بابا أنت كويس؟

مراد : بألم بسيط..قال أنا كويس ياحبيب أبوك.. تعالى بس في حضني عشان انت وحشني..!!

آدم مراد : حضن مراد..واخد نفس عميق جدآ..

مراد : ربت ع ضهرو..وقال. انا فخور جدا بيك يا آدم..

آدم مراد : بجديه لأ..فخور دي حضرتك تقولها لما حيدر يتقبض عليه..وينزل يبوس جزمتك على اللي هو عمله معاك قبل مننا..

مراد : أبتسم. وهز راسه هتقبض عليه..انا متأكد من ده..

فهد : بحركه سريعه..طيب يلا بينا من هنا..المكان بقى هادي..ومش عارفين ده هدوء طبيعي منهم لأنهم خافوا؟ ولا بيدبرو لحاجه أكبر..

مراد : فهد بيتكلم صح.. يلا بينا..

أكرم : في السماعه..تمام يارغد..حلو أوي. وخلي الدكتور علي يجهز كل حاجه..لان العقيد مراد اتصاب في كتفه.. لألأ متجيش هنا احنا هنتطلع ليكي.. لأن المكان هنا مش مضمون.. أيوه. تمام ربع ساعة ونكون عندك..!!!

بعد كدا. كل واحد آمن نفسه بالاسلحه..

آدم مراد : بتفكير.. اسمعوا..انا هنزل قبل ما انتو تنزلوا..عشان لو في حد مستني يشوف حد مننا موجود..يبقى يمشي ورايا انا.. وودعهم ونزل..

وركب الريس..وبص ف المرايا..وشاف عربيه. نورت..

آدم مراد : عمل صوت عالي بالريس..وساق بسرعه.والعربيه مشيت وراه.

بعد كدا..

فهد : سند مراد ونزلوا..

چاك : سند آليس واخد الملفات ونزلوا.

أكرم : اخد. بيبرس وصوفيا.. ونزلوا..

مراد : ابتسم وقال.. أسمع چاك.. أنت الآن ليس بأمان إلي أن يتم القبض على ڤيكتور.. فأذهب أنت و آليس إلي العنوان الذي يوجد في هذه الورقه.. وقل لها أنني صديق لچاكوب.وانتظرني ساعود قريبا.

چاك : بإمتنان كبير. انا مدين لك بالكثير سيد چاكوب.. شكرا لك.. وسأنتظرك..

آليس : بصتلهم بإمتنان.. وركبوا عربيه..ومشيوا من طريق تاني..

أكرم : ركب العربيه في الخلف..وجمبه بيبرس وصوفيا..

فهد : بيفتح باب العربيه..وبيساعد مراد..

واحد من وراه مسلح.. إلي أين ايها الوغد..!!!

فهد : اتعدل..ولف ليه..وشاف اكتر من خمسه مسلحين...!!!

آدم مراد : سايق الريس بسرعه كبيره.. وفجاءه ف نص الطريق.
شاف ڤيكتور ومعاه اكتر من عشر رجال حراسه مسلحين...!!!

ڤيكتور : واقف..وحواليه كل الحرس وقافلين الطريق..!!!

آدم مراد : وقف بالريس.. ونزل.. ومشي كام خطوه.. ووقف قصاد حيدر...!!!

------------------بقلمي مريم نصار..

بعد فتره..

آدم مراد : بدقة قلب واشتياق.. نده على ضيه.. وقال.. آرين..!!؟

آرين : سمعت صوته.وقلبها دق..ولفت بسرعه..وتنحت. وقلبها دق بقوه أكبر.وهيطلع من مكانه.. وقالت آدم...!!!

آدم مراد : أبتسم بدقة قلب..وقال ايوه آدم..ياضي آدم...!!!! -------------يتبع



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 33 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 34 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-