رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل الرابع والسبعون 74 | روايات مريم نصار

نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 74 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 74 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل الرابع والسبعون


فصل ٣٨ ج 1

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

فاكرة لما كنتي بتصلي وبتقرأي قرأن وعلاقتك بـ ربنا كويسة وكنتي حاسة بـ قلبك بيضحك ووشك منور وكنتي مستعدة تقابليه.
مش ناوية ترجعي زي زمان بقا؟!

اللهم يامقلب القلوب..ثبت قلوبنا على دينك..!!
رزقني الله وإياكم توبة نصوحا لا نعصى الله بعدها أبدا.. آمين

================================

بسم الله نبدأ.

اسم الكاتبة الحقيقي/ شريهان ابراهيم
وإسم الشهره... مريم نصار.

فيلا الديزل..

آرين : أخدت شاور وخارجه من الحمام..

آدم مراد : بيصلي المغرب..

آرين : بتنشف شعرها قدام المرايا..

آدم مراد : خلص صلاه..

آرين : تقبل الله يا آدم..

آدم مراد : وقف خلفها..وقال. منا ومنكِ ياروحي..

آرين :.........!!!

آدم مراد : أبتسم..وقال مالك يا مجنونه.. وبينشف ليها شعرها..

آرين : بزعل طفولي.. أبدا وانا هزعل من إيه يعني؟ هو حصل حاجه؟

آدم مراد : ضحك.وقال بمكر..وهو حد قال إنك زعلانه؟

آرين : كشرت عينيها بغيظ..وسكتت.

آدم مراد : حضنها من الخلف..وقال. بجد بقى مالك؟

آرين : لعبت ف ضوافرها وقالت بحرج..يعني مش هتضايق لو قولتلك؟

آدم مراد : بإبتسامة..قولي الأول بس.وبعدها نشوف..

آرين : بتذمر.. أنا نجحت.. وبابي بس إللي جابلي هدية نجاحي..

آدم مراد : لفها ليه ومبتسم..وقال. هو ده إللي مزعلك أوي كدا؟

آرين : هزت راسها ببرءاه.. أمم أيوه..

آدم مراد : مسد ع خدها..وقال. وأنا مايهونش عليا أشوفك مضايقه وزعلانه..
أنا طبعاً هجبلك هديه..لكن قولت تنزلي تختاريها بنفسك..

آرين : بفرحه..بجد يا دودو؟

آدم مراد : غمض عينيه وصك ع أسنانه بعصبيه .

آرين : اتوترت..اء..سوري سوري..نسيت إنك معقد..قصدي نسيت إنك مبتحبش حد يدلعك بدودو ده.. أحم..

آدم مراد : بحزم..صلي والبسي علشان نخلص مشوارينا.. واخد هدومه..وسابها وخرج من الأوضه..

آرين : صكت ع أسنانها بغيظ واضح وقالت.. يخربيت بوزك ده.. إيه البني ادم ده..يخرابي بجد فظيع..فيها ايه يعني لما اقوله يادودو؟
لأ وايه سابني وخرج..يلا مع السلامه ريحت..

وبعدها ضحكت بمرح..وقالت..
عاااااا هنركب العربيه الجديدة واوووو أنا متحمسه أوي..وبتغني..

آدم مراد : بتحذير.. آرييييين...!!!

آرين : تنحت وقالت بخوف.

.ح.. حااااضر حااضر. بلبس أهو..وجريت ع الدولاب جابت الفستان وبتبرطم بالكلام..

بعد دقايق..

آرين لبست فستان أوف وايت رقيق وجميل جدا عليها..ولبست الحجاب واخدت الشنطه وخارجه من الأوضه..

آدم مراد : لبس بنطلون اسود وقميص أبيض. ومستنيها تحت..

آرين : نازله ع السلم. وع وشها ضحكة بريئه.

آدم مراد : رفع عينيه.. وشافها.وكأنها حورية بحر. مع ضحكتها.. وقلبه حن ليها في ثانيه وقال..

(وكأن لعنة عشقك يا صغيرتي تفرض عليا سيطرتها في كل مرة أراكي فيها..وكأنها المرة الأولى. الذي يبنض فيها القلب لأجلك..)

آرين : نزلت وقفت قدامه ورفعت عينيها ليه..وقالت بصدق..
- أسفه مقصدش ازعلك مني..

آدم مراد : أبتسم..ومسد ع خدها..وباس جبينها وقال.. يلا بينا..
وحط أيدها ف ايدو وخرجوا من الفيلا..

عند الإمبراطور..

آرين : عايز حاجه يابابا.. إحنا رايحين عند بابا طارق.

آدم : أبتسم..وقال.. عايز سلامتكم ياحبيبتي..

آرين : بتدور حواليها ع تيم وميرو..ونفسها تسأل عليه..

آدم : كشر عينيه وقال.. بتدوري ع إيه ي آرين؟

آرين : بصت ع آدم وشافته بيتكلم مع مراد وفريحه.. وهمست لجدها وقالت..
هو... أحم..قصدي هى ميرو مرجعتش لحد دلوقتي؟

آدم : ضحك بصمت ع خوفها..وقال.
لأ ومش هيرجعوا دلوقتي.

آرين : بقلة حيلة.. إيه؟ يخساره كان نفسي أشوفهم..

آدم : مسد ع حجابها وقال.. تيم كان مضغوط الفتره إللي فاتت.. لكن دلوقتي هو وميرو عند خالتك نور وراجعين..

آرين : بحماس واو طيب يبقى كدا هشوفهم.. بس فين جنى؟

آدم : آريان وتمارا خدوها معاهم وراحوا عند نور.. يعني هتشوفيهم كلهم هناك..

آرين : بمرح.. أوكي. وباست جدها من خدو..وقالت.. أشوفك ف السهره بقى يا أجمل بابا جدو في العالم..

آدم : هز راسه ليها بابتسامه وقال..ف حفظ الله..

بعد كدا سلموا على كل العيله وودعوهم.. ورايحيين عند العربيه..

آدم مراد : حط بوكية الورد في العربيه..وفتح الباب ل آرين. وقال أركبي..

آرين : مشت أيدها ع العربيه بإنبهار..وقالت. واو بجد شيك اوي وجميله وتخطف العقل..

آدم مراد : لف يركب..وفتح باب العربيه وبصلها وقال.
-اركبي يا آرين..

آرين : هزت راسها..وركبت جمبه..

آدم مراد : من غير ما يتكلم..قرب منها وربط ليها الحزام..

آرين : كانت مكسوفه..ومتكلمتش..

آدم مراد : ساق العربيه..واتحرك ع فيلا السيوفي..

------------------بقلمي مريم نصار.

عند فهد..

فهد ورينو و آركان و آيان قاعدين في الليفنج..

آركان : قاعد بيتفرج ع الماتش ومركز..

رينو : قفلت الفون وقالت.. آدم و آرين رايحين يسلموا على بابا طارق..وبعد كده هيروحوا عند نور..

فهد : هز راسه تمام.. هيتعشوا معانا ولا عند عمي آدم؟

رينو : مطت شفايفها وقالت.. معرفش بس أكيد بابا طارق مش هيسبهم يمشوا من غير ما يتعشوا معاهم.

فهد : هز راسه تمام.. وبيلاعب آيان..

رينو : بصوت واطي لفهد.. بس بس..

فهد : بص ليها واستغرب.. في ايه ياحبيبتى..

رينو : شاورت ليه ع آركان..وقالت بهمس.. قوله بقى..

فهد : هز كتفه..وقال بهمس. لأ قوليله أنتي..

رينو : لأ قوله أنت.. أنت باباه وهتعرف تتكلم معاه..

فهد : مط شفايفه وقال.. لأ انتي مامته وكلامك هيجيب نتيجه..

آركان : من غير ما يبصلهم..ف إيه ياجدعان.. كمية همس لما وداني نملت. ف ايه يا ماما..!!

رينو : انتبهت.. وقالت.. أحم. لأ أبدا ده أنا كنت بسال أبوك على تالين..

آركان : بتركيز..مالها تالين؟ حصل معاها حاجه؟ أنا لسه شايفها تحت وكان كويسه وباركتلها ع الشهاده..

رينو : ضحكت لفهد واتفألت خير من اهتمامه.. وقالت..
لأ ياحبيبي هى كويسه الحمد لله.. بس بسأله لأن ف عريس من طرف شغل ريتال.. كان متقدم ليها..فكنت عايزة اعرف رأيهم إيه؟

آركان : كشر عينيه وقال عريس؟ بس تالين لسه رايحه تالته ثانوي..عريس إيه ده في السن ده..

رينو : بأمل..صح كدا وأنا رأيي من رأيك بالظبط.. وبعدين العريس ده عايز ياخدها ويسافر بيها ع فرنسا ويستقر هناك..

آركان : بدهشه.. إيه؟ إزاي ده؟ واحد لا نعرفه ولا يعرفنا ياخدها ويهاجر ويعالم بقى هيتعامل معاها ازاي؟ لأ لأ أكيد خالو مراد هيرفض..

فهد : بمكر..طيب أفرض وافق؟

آركان : هز راسه لأ معتقدش أنه يوافق..وكمان قولنا إن تالين لسه صغيره..

رينو : معاك حق يا آركان..وبعدين خساره تالين البسكوته دي تطلع بره العيله.. ولا ايه يافهد..

فهد : أبتسم..وقال. فعلاً ويابخته اللي هيكون من نصيبها.. دي تالين مفيش منها.. ولا ايه يا ريكو..

آركان : كشر عينيه وقال بِشك..شامم ريحة مؤامرة مش كدا؟

رينو : بقلة صبر..بص بقى ومن الآخر.. إيه رأيك في تالين لما تخلص كليتك نخطبهالك؟

آركان :..........!!!

فهد : إيه يا آركان سكت ليه؟

آركان : كشر عينيه وقال.. بتخيلها..لأ مش جايه معايه خالص..

رينو. : بتعجب..بتتخيلها؟ إزاي يعني ده أنا مش فاهمه حاجه..

آركان : ياست الكل.. تالين مش هتنفع معايا خالص..

فهد : بدهشه..نعم ياخويا مش هتنفع معاك إزاي؟ هو ف أصلا زيها ف الزمن ده..؟

رينو : بزعل..ليه يا آركان دي تالين جميله جدا وبريئه كمان..

آركان : ماهو علشان كدا.. تالين هتتظلم معايا.. وبما انكوا فتحتوا الموضوع ده.. فهكون صريح معاكم.. أنا فعلاً قبل كده فكرت ف تالين.. لكن مش جاي معايا خالص أنها تكون شريكة حياتي..
تالين هاديه جدا عكسي تماماً في كل حاجه هظلمها معايا..
يعني تخيلي كدا البراءه دي السعها ع قفاها وأنا بهزر معاها.. دي مش بعيد تموت مني فيها.. لأ لأ أنا عايز واحده ارنها العلقه تقوم وتقولي تسلم ايدك..

فهد : هز راسه بيأس..وقال.. قولتلك أنه متخلف مصدقتنيش.. أنت يالا مخك ده بيفكر إزاي.؟. الناس بتدور على البنت الهاديه.. وأنت بتدور على المجنونه..

آركان : الله..؟! طيب أعمل ايه يابابا..مفيش مشاعر من ناحيتها غير أنها أختي الصغيره وبس..اعمل إيه؟وعارف أنها جميله وزي الجنيه الالماظ مش الدهب بس.. لكن والله هتتعب معايا..

فهد : بغيظ.. أحسن دي حتى هي خساره فيك والله..

رينو : بتنهيدة زعل.. يخساره..

آركان : أبتسم وقال.. هى فعلاً خساره وكبيره كمان.. بس تالين إن شاء الله..ربنا هيرزقها بواحد يقدر قيمتها.. أما أنا.. ف ربنا يوفقني في اللي جاي..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا السيوفي.

ف الليفنح العيله متجمعه عند طارق.. فارس ورودي ومصطفى وچود وليليان وكريم..

آرين : داخله بمرح..وقالت بصوت عالى أنا جييييت..

الكل أنتبه للصوت وضحكوا ليها وفرحوا لما شافوها..
لكن مصطفى قال جواه أستر يارب هنلاقي زعابيب امشير داخل علينا دلوقتي..

طارق : بفرحه..مييين..!! آرين ؟ تعالى ياحبيبت جدك..

رنا : بسعاده كبيره.. آرين ياحبيبتى تعالى..

آرين : بسعاده..بابا طاااارق حبيبي وحشتني اوي جدآ خالص والله وحضنته وباست على أيدو..

طارق : ربت ع ضهرها وقال بضحكه.اذيك يابت يا آرين.. إيه الحلاوه دي..

آرين : بسعاده..دي حلاوتك أنت يابابا ياقمر..

آدم مراد : دخل بإبتسامتة الهاديه وقال.. السلام عليكم.. ولمح مصطفى..

كلهم بفرحه وعليكم السلام..

آرين : بفرحه مامااا رانووش حبيبتي انا..وحضنتها وباست على أيدها..

رنا : بضحكه..حبيبت قلبي ونور عيني..حمدلله على سلامتكم ياحبيبتي.. ماشاءالله تبارك الرحمن عليكى..

آرين : بضحكه حبيبتي ياماما.. ثواني أسلم على عمو فارس..

آدم مراد : سلم عليه اذيك يا بابا عامل ايه؟ وباس ع أيدو..

طارق : أهلا أهلا بديزل العيله..اذيك ياض يا آدم.. ٤٥ يوم يامفتري؟ ده جدك معملهاش.. لا أنا ولا آدم..

آدم مراد : بثقه..بس الديزل عملها..

طارق : بغيظ..طيب اترزع ياخويا..عارف مش هاخد منك لا حق ولا باطل.. طالع لإبن العدوي..

آدم مراد : ضحك بصمت..وسلم ع رنا.. حبيبتي عامله ايه؟

رنا : مسدت ع كتفه بفرحه..وقالت.. أنا دلوقتي بخير يانور عيني..والله أنا مبسوطه اوى علشان شايفاك مبسوط..

آدم مراد : باس ع أيديها وقال.. حبيبتي ربنا يبارك لينا فيكي..

آرين : عموووو فاااارس وحشتني اوي..

فارس : أبتسم وضمها لقلبه وقال..بنت أخويا الجميله.. حمدلله على سلامتك ياحبيبتي.. وألف مبروك..

آرين : بهزار.. لأ مبروك ناشفه كدا ماينفعش..

فارس : بضحكه..يامكاره.. أنا جبتلك هدية فرحك.. عايزه ايه تاني؟

آرين : مثلت التذمر..ع فكره بقى أنا نجحت.. أنتوا مش واخدين بالكم ولا ايه؟ متقولي حاجه ياطنط رودي.. وراحت تسلم عليها..

رودي : بضحكه..والله عندك حق.. انا لو منك مش هتحرك غير لما يفضى جيوبه قدامي.. خليكي وراه ابت ارينو..

آرين : ههههه والله أحلا حاجه إنك ف العيله الحلوه دي.. حبيبتي..

آدم مراد : اذيك يا خالو..وسلموا على بعض..

فارس : ربت ع كتفه وقال بفخر.. ماشاءالله عليك يا آدم..ربنا يحميك يابني.. وحمد لله على السلامه..

آدم مراد : الله يسلمك.. وبص ل رودي وقال.. اذيك يا دكتوره..

رودي : ههههه اذيك ياض يا آدم. لو مش حرام كنت بوستك والله..بس الشرع بقى هههههههه.

كلهم ضحكوا..وفارس هز راسه بيأس منها..

رودي : لأ الله أكبر عليك..راجع وشك بيضحك لوحدو.. البت آرين فكت النحس.. خليكي كدا ع طول يابت.

فارس : خلاص يارودي استهدي بالله واقعدي سيبي العرسان ياخدوا نفسهم..

رودي : عوجت بوقها وقالت..هو هنا أنابيب الأكسجين.. يتنفس ف بيته..
هنا إحنا هنفضل نقر ونحسد ومش بعيد نحقد هههههه..

آدم مراد : أبتسم..وسلم ع كريم..وحضنوا بعض..

كريم : أبتسم ألف حمدلله على سلامتك يا آدم..

آرين : فتحت ايديها وحضنت ليليان بفرحه كبيره..

ليليان : بفرحه كبيره..وحشتيني وحشتيني اوي اوي يا آرين..

چود ؛ خلاص بقى هاتي أسلم عليها.. وضحكت اذيك يا باربي الغلابه هههههههههههه..

آرين : كشرت عينيها بغيظ..وحضنتها وهى متغاظه.. وقالت. أهلا بحيزبونة العيله الغشاشه الكدابه..

چود : هههههههههههه يابت أنتي قلبك بلاك ليه؟ وغمزت بس لأ شكلك كده عديتي يا رينو ياصغيره.. راجعه وماشاء الله عليكي لمبة ناصح افندي منوره.

آرين : بغيظ..الله أكبر ف عينيكي.. ليكي عين تتكلمي؟ لأ وبتضحكي كمان؟ قد ايه ماشوفتش ف بجاحتك..

چود : بغمزه..ولاد عم بقى هههههههه.

آدم مراد : وقف قدام مصطفى..وبص ف عينيه بغموض..وقال بتوعد.. اذيك يا مصطفى؟ ومد أيدو ليه..

مصطفى : مثل الضحكه.. ههههه أهلا أهلا بعريسنا اللي مشرفنا..وسلم عليه..

آدم مراد : ضغط ع ايد مصطفى..

مصطفى : فتح عينيه بصدمه..وحاسس إن ايدو دخلت في بعضها..

آدم مراد : من بين أسنانه.وضغط أكتر. وقال بهمس..بقى أنت يطلع منك كل ده؟

مصطفى : بألم متداري. خلاص يا آدم بالله عليك.. عضم صوابعي اتبطبط. مفيش صوباع في مكانه..

آدم مراد : فك قبضة أيدو..وقال. دي قرصة ودن بس.. علشان متتصرفش تاني من دماغك..

مصطفى : بينفخ في أيدو..وقال ببرود.. والله أنا أنقذت العيله من اغاني أيها الراقدون تحت التراب اللي انت حاططها دي.. كنت اعمل فرحك جمب القرافه..

آدم مراد : رفع حاجبه وقال..مابلاش..

مصطفى : خلاص ياعم المهم إنك اتجوزت وراجع والعا معاك..صحيح خير تعمل شرق الدلتا..

رنا : بفرحه.. تعالوا ياولاد اقعدوا جمبي انا وجدكوا..

آدم مراد : قعد جمب جدو..

آرين : جابت بوكية الورد وقالت.. اتفضلي يا ماما. بس أنا اللي عملاه بنفسي ومختاره الألوان اللي حضرتك بتحبيها انتي وبابا..

رنا : مسدت ع ضهرها وقالت بحنان.. تسلم ايدك يا آرين.. ده أجمل بوكيه ورد جالي..

طارق : بغيظ..وحياة أمك.. يعني بوكية عيد ميلادك كان ورد بلاستيك ولا ايه؟

الكل ضحك..

رنا : ضحكت.. ياراجل حرام عليك وأنا مش عارفه اقول كلمتين ع بعض..

رودي : ايوه كدا ياطاروق أوعى تسيب حقك..

فارس : يابنتي اهمدي بقى..

چود : الله..ف ايه يابابي؟ مامي بتتكلم صح.. ده بابا طارق أحسن واحد يجيب ورد..

رنا : بدهشه..يخربيت كدا.. وأنا هخلص منكم أنتوا التلاته؟

ليليان : طبعآ طبعآ جدو طارق أحسن واحد يجيب ورد.. بس ماما رنا بتداري ع شمعتها ياجدو..

طارق : لا إذا كان كدا يبقى خلاص براءه. أنا أصلا مبعرفش أجيب ورد غير البلاستيك..

الكل ضحك..

رنا : بتصميم أنتوا تتعشوا معانا بقى..

آدم مراد : لأ ياماما إحنا هنتعشى بره..

طارق : بغيظ..طب أعملها كدا يابن مراد..علشان تشوف اللي عمرك ما شوفته.. أنت هتترزع وهتتعشى وتاخد هديتك كمان.. أنت عايز بكره إبن العدوي يحط عليا..

آرين : ههههه والله بابا آدم باعتلك السلام يابابا.. ده بيحبك أوي..

طارق : بشرز.. إلا بيحبني.ده من حبه فيا عينيه بتطلع قلوب..

الكل ضحك.. وبعدها اتكلموا كتير وباركوا لمصطفى وچود ع التخرج..

بعد ساعه..

طارق : رودي يابنتي..قولي ل عايده تجهز العشا.

رودي : حاضر يابابتي..وقامت..

بعد شوية..الكل قام واتعشوا وكان وقت كله ضحك وهزار وسعادة بين جميع الأطراف..

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا الجوهري..

سفيان : ألف مبروك يا باري ياحبيبتي..

باري : بفرحه..ميرسي جدا يا سفيان.. أنا بجد مش مصدقه.. انت نازل مخصوص من ايطالي علشان تباركلي..

سفيان : وأنا عندي كام باري يعني؟ أنا اجيلك مشي كمان..

باري : حضنته..وقالت.. أنا بموت فيك ياسفيان.. ربنا مايحرمنيش منك أبدا..

سفيان : مسد ع شعرها..وقال. ولا منك يا حبيبتي. المهم بقى انا هعزمك ع العشا انهردا ف المكان اللي تشاوري عليه..

باري : بفرحه..اوووكي.. طيب قبل كل ده.. قولي أنت هتقعد قد ايه؟

سفيان : بتنهيده.. للأسف مسافر بكره بليل..

باري : بزعل.. إيه؟ بكره..!! ليه بس ي سفيان انت لسه جاي انهردا..

سفيان : غصب عني والله ياحبيبتي.انتي عارفه نقل الملكيه.. وتصفيات و نصيب الورثه بتاخد وقت..
وكمان اتفقت مع بابا . إني هاخدك انتي وماما تقضوا باقي الاجازه معايا وترجعوا قبل الدراسه باسبوع..

وبعدين خلاص كلها سنه وراجع ونستقر كلنا مع بعض. وافتح الفرع اللي هنا وتشتغلي كمان معايه.. إيه رأيك..

باري : بتمني.. يارب السنه دي تعدي بسرعه..

------------------بقلمي مريم نصار.

عند محمد عزيز..

تيم : بسؤال..مين يشرب قهوه انا فاصل..

ميرو : أبتسمت خليك أنا هعملها حالا..

تيم : بإبتسامة.. تسلم ايدك مقدما..

ميرو : ها تشرب معانا قهوه يابابا؟

محمد : شايل جنى ومحمد ع رجله.. وقال ليهم.. ها ياچينو.. إيه رأيك أشرب قهوة؟

چنى : بتلاغي بكلام مش مفهوم..

محمد : بضحكه..قال. عندك حق.. بس نسأل محمد الصغير.. ها يا محمد باشا إيه رأيك أشرب قهوة؟

محمد العدوي : قال ببراءة.. ديدو حمد ديدو حمد.(جدو محمد)

كلهم ضحكوا..

تمارا : ههههه يخلاثي أنا ياناس..

محمد : باسهم الأتنين وقال خلاص والله منا مزعلكم ونشرب بس شوية صغيرين..

ميرو : ضحكت وقالت من عينيا.. أنا هعمل للكل طقم قهوه محترم.. بعد اذنكم.. وراحت ع المطبخ..

تيم : عينيه عليها لحد ماراحت المطبخ..

نور : قاعده جمب محمد..وبتقدم طبق فاكهه وقالت..
أمسك يا آريان ياحبيبى.. انت ماكلتش كويس ع العشا..

آريان : بإبتسامة.. لأ شكرا ياعمتو مش قادر والله.. وبعدين ده أنا اتعشيت وشبعت جدآ..

محمد : بتصميم.. محدش يقول لنوري لأ.. واسمع الكلام علشان موصيش تمارا عليك..

آريان : لأ وع إيه.. صدق جوعت فاجأه..هاتي ياست الكل وتسلم ايدك..

الكل ضحك..

نور : أمسك ياتيم ياحبيبى..

تيم : أخد منها وحط الطبق ع التربيزه.. وقال. تسلم ايديكي يا حبيبتي.. ثواني وراجع.. وقام وراح ل ميرو..

نور : لمحمد.. هات جنى ومحمد ها أكلهم زبادي..

محمد : لأ هاتي أنا هأكل أحفادي.. مش كدا ياجنى؟ مش هتاكلي غير من جدو محمد حبيبك؟

جنى : بتشاور ع الزبادي وعايزه تاكل..

محمد : ضحك..واخد الزبادي وبدأ يأكلهم..

ونور وتمارا بيراقبوا فرحة محمد بأحفادوا..

ف المطبخ..

تيم : واقف خلف ميرو..وباس كتفها..

ميرو : اتخضت..كدا ياتيم خضتني..

تيم : أبتسم..وقال. أعمل إيه؟ انتي وحشاني وبتتقلي عليا..

ميرو : ضحكت وقالت..حرام عليك وأنا اتكلمت ولا عملت حاجه حتى؟

تيم : حاوطها من وسطها..وقال. والله؟ اومال مين اللي صممت إني اقعد نبطشيه أسبوع ف المستشفى بعيد عنك ها مين؟

ميرو : وشها بقى أحمر جدآ.. وخايفة حد يشوفهم.. وبتفك أيديه.. وقالت بكسوف وتوتر..
تيم ماينفعش كدا حد يشوفنا..وبعدين كان ف حالات طوارئ ومحتاجين دكاتره كل التخصصات..

تيم : بدقة قلب..وحشتيني أعمل إيه طيب؟

ميرو : ارتبكت..وقالت تيم بالله عليك.. لو حد شافني أنا هزعل منك بجد..

تيم : فك ايديه..وهمس ف ودنها وقال..علشان خاطرك بس..لكن لما نرجع بيتنا لينا كلام تاني..وخطف منها بوسه وخرج..

ميرو : بتظبط أنفاسها..ولحقت القهوة قبل ما تفور.. لكن رغم كل ده.. كانت مبسوطه إن جوزها حبيبها. كان مفتقد لوجودها..

الساعه ١٠ مساءاً..

آدم مراد نازل من العربيه..وقال عربية تيم و آريان هنا..!!! أكيد فوق عند عمتو..

آرين : بحماس أيوه بابا آدم قالي..وا........ أحم أكيد فوق..

آدم مراد : شاف حماسها أنها هتشوف تيم..وشد آرين من دراعها ودخلوا مدخل العماره..

آرين : بقلق..ف إيه يا آدم ساحبني كدا ليه؟ الورد هيقع..!!!

آدم مراد : بتحذير.. اسمعيني كويس علشان مش هقرر كلامي..!!! لمي الدور واعقلي. وقسما بالله لو هيبرتي أو اتنططتي قدام تيم و آريان هتشوفي مني رد فعل هتندمي بجد عليه..

آرين : بقلق..ف إيه بقى..وبعدين تيم ده أخويا يا آدم..

آدم مراد : بغيره كبيره.. لأ يا آرين مش اخوكي.. هو تيم عزيز وانتي آرين السيوفي..

آرين : بتذمر..يسلام..طيب ما أنت ديما تقول ليليان أختك؟ ما هى كمان ليليان زين وأنت آدم مراد.. مقولتش حاجه أنا وقتها..

آدم مراد : قرب منها..

آرين : بخوف رجعت لورا وخبطت في الحيطه..

آدم مراد : بتوعد.. لما تشوفي ليليان بتتنطط أول ما تشوفني؟ تبقى قولي اللي أنتي عايزاه..

آرين : عيونها لمعت..وبصت لعينيه..

آدم مراد : غمض عينيه ونفخ بخنقه..ورجع لورا.. وراح عند الاسانسير لكن كان عطلان.. وقال بضيق حقيقي.. يلا هنطلع على السلم..

آرين :...........!!! واقفه مكانها ومردتش..

آدم مراد : رجع ليها.وقال ماسمعتيش أنا قولت إيه؟

آرين : دمعه نزلت منها..وقالت. أنا عايزه أرجع البيت..

آدم مراد : رفع دقنها وقال..انتي بتعيطي ليه؟

آرين : بحزن حقيقي وعتاب.. كنت فاكراك بتثق فيا..وا........!!!

آدم مراد : قاطعها بحده وقال.. أنتي غبيه يا آرين؟ أنتي تفكيرك المرادي بعيد خالص..
ومسح وشه بايديه.. ومسك وشها بايديه وقال.. آرين. آرين ياحبيبتى. أنا بغير عليكي.. دي إسمها غيرة ملهاش علاقه بالثقه..

آرين : بزعل.. يعني أنت واثق فيا؟

آدم مراد : مسح دموعها وقال.. أكتر من نفسي..

آرين : طيب انا هقولك أنا بسأل ع تيم ليه..

آدم مراد : مسك أيدها وقال.. وأنا مش عايز اعرف.. ويلا تعالى نطلع..

آرين : طلعت جمبه..وقالت.. تيم كان محضر ليا هدية. وميرو قالت إنها هدية هتعجبني انا وأنت.. لأنها بتدمج مابيني وبينك يا آدم.. وأنا حماسي كله إني أشوف الدمج بيني وبينك.. صحيح اني نفسي أشوف تيم لكن مش بالطريقه دي..

آدم مراد : وقف مكانه وقال..
ـ أنا وانتي مش محتاجين حد يدمج مابينا يا آرين.. وأنا قولتلك قبل كدا.. أنا انتي..انتي أنا..!!! وباس جبينها وقال.. آرين حاولي متخلنيش أغير عليكي.. علشان وقتها بنسى كل حاجه.. غيرتي عاميه صدقيني..
ومسك كف أيدها وطلعوا..

بعد لحظات.. جرس الباب رن..

تمارا : بتعجب..مين هايجلينا دلوقتي.؟

تيم : يابنتي الساعه لسه ١٠ أنا هشوف مين..!! وقام يفتح.. واندهش وقال بفرحه..
ـ ميين آدم و آرين مش معقول..!!!
وسلم ع آدم..
ـ حمدلله على سلامتك ياصحبي..

آدم مراد : أبتسم وقال.
ـ الله يسلمك يادكتور..

آرين : أبتسمت بهدوء.. وقالت..
ـ اذيك يا تيم..

تيم : بضحكه..
ـ اذيك يا آرين..!! ألف مليون مبروك.

آدم و آرين دخلوا وبعد السلامات والمباركات.

آدم مراد ماسك أيد آرين و قعد وهى جمبه.

آرين طول القعده كانت حاسه أنها مخنوقه ومش عارفه ليه..

آدم مراد : لاحظ ده ع ملامحها..وكانت هاديه زيادة عن اللزوم..
رغم أنهم بيتكلموا على.فرح آسر وحياة اللي بعد أسبوعين.لكن بردو ساكته.

تيم : بص ل آدم وآرين. وقال..
ـ أنا مجهز ليكم هديه خاصه..أول ما نرجع البيت إن شاء الله. هبعتهالكم..

آدم مراد : أبتسم تعابينك معانا يادكتور..

تيم : لاحظ إن آرين ع غير العاده.. لكن قال..
ـ تعب إيه يا آدم.. أنت و آرين اخواتي الصغيرين. وربنا يعلم أنتوا الاتنين عندي أنا وميرو إيه؟ ولا ايه ياحبيبتى..؟

ميرو : أبتسمت وقالت.. فعلاً ياتيم.. آدم و آرين غاليين عند الكل..!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد فتره..

آدم مراد سايق العربيه.. و آرين قاعده ساكته..

آدم مراد : تحبي نروح المول تختاري هديه. ولا محل مجوهرات؟

آرين : هزت راسها وقالت..
ـ أحم..لأ ميرسي مش عايزه حاجه..

آدم مراد : ركن العربيه ع جمب.. وبص ليها وقال.

ـ طيب أنا وضحتلك أنا بعمل كدا ليه؟ وأي واحده مكانك كانت هتبقى مبسوطه إن جوزها حبيبها بيغير عليها.. ولا أنتي شايفه إيه؟

آرين : بتنهيده..
ـ أنا مقولتش حاجه ولا اتكلمت..

آدم مراد : مسك أيدها وقال..
ـ طيب ممكن اعرف مالك مكشره ليه؟

آرين : هزت راسها بحزن..وقالت.
ـ زعلانه منك. كل حاجه بأسلوب أمر.وانا شايفه إني مبعملش حاجه غلط..كل الحكايه إني بحب أتصرف ع طبيعتي..
لما بشوف حاجة تفرحني.بحب افرح وافرح كل اللي حواليا.
تيم بالذات كان اخ بجد عمل علشاني حجات كتير جدا. ف الوقت اللي كنت بحتاج فيه ل بابي وهو مسافر.
تيم متربي معايا عمره ماقال لمامي ياخالتو.. لأنه بيعتبرها مامته..
أخدت عليه أنه أخويا الكبير..لكن بحدود.. لا عمري حطيت أيدي ف أيدو ولا تجاوزت معاه اي حدود شريعتي وإسلامي..
تيم ده بفضله حماني من مدرس معدوم الضمير.كان بيضحك على البنات.. وخلاني مروحش السنتر تاني. وحجزلي في مكان تاني..
آركان لما بتقابله مشكله كان تيم بيبقى أول واحد موجود..
تيم هو اللي وقف جمب مامي وقت ولادة آيان محدش غيرو. وكان قد المسؤلية..
تيم بالنسبالنا كان مهون علينا إحساس فراقنا ل بابي وكله بردو بحدود..
يبقى ع الأقل نقدم ليه الإهتمام والتقدير ع وقفته جمبنا. مش نتجاهله بما أني اتجوزت..!!!

آدم مراد : بيسمعها.ومستمتع للحديث معاها وهى بتتكلم بعقلانيه..و أبتسم وقال..
ـ تعرفي لما بتتكلمي وانتي عاقله؟ بشوف فيكي عمتو لارين..
بس بحن لطفولتك بسرعه.. آرين..!! أنا عارف كل ده. ولاني بحبك كنت عارف كل تحركاتك.. وعارف تيم عمل ايه علشانكم.. وانا مقولتش حاجه..
كل اللي عايزه منك تكوني هاديه أكتر من كدا ف وجود أي شاب من شباب العيله..مش تيم وبس..
طيب أنا هقولك على حاجه..
لو ليليان أو چود كل ما يشوفوني يهيبرو ويتنططوا لما يشوفوني.. أنتي هتحسي بأيه وقتها؟

آرين : بتتخيل الموقف..واضايقت وحست بالغيره.. لكن ساكته..

آدم مراد : أبتسم ل ريأكشن وشها.. وقال..
ـ اهو هو ده إللي ببقى عايشه وحاسه.. آرين أنا بحبك.. والحب غيرة. والغيرة غريزه. والمفروض أنتي أكتر واحده تكوني عارفه حاجه زي كده.. لأن خالى فهد أكتر واحد بيغير ع أهل بيته..
أنتي حبيبتي ومايهونش عليا أشوفك مضايقه وزعلانه.

آرين : بمرح..اووووكي أنا بقيت كويسه..نطلع على المول بقى نعمل شوبنج..

آدم مراد : فتح عينيه بدهشه وقال جواه..هى اذاي في ثانيه كدا..!!؟

آرين : بمكر..بتقول حاجه ياديزل.. هههههههه

آدم مراد : بقول هتجنني الديزل قريب يا آرين..!!

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا تيم عزيز..

ف جناح تيم..

ميرو : حست بالتقصير تجاه تيم..وحاولت أنها تنيم جنى. وفعلاً نيمتها..وقررت تلبس طقم. وتتشيك..
وبعد مالبست واقفه قدام المرايا بتعمل ميكب وتسرح شعرها..

تيم : طالع ع السلم وبيصفر.. ودخل الجناح.. وأبتسم من جمال حبيبتة اللي واحشاه جدآ.. وعاشوا وقت مميز مابين اعتراف بتجديد العشق..

بعد فتره

تيم : واخد ميرو ف حضنه.. وبيضحكوا مع بعض.. وجه إتصال ل تيم من المستشفى..

ميرو : سابته يتكلم..و قامت أخدت شاور..وخارجه من الحمام. وقعدت قدام التسريحه..
وبتنشف شعرها ومبتسمه من معاملة تيم..

تيم : دخل بعدها ياخد شاور..

ميرو : سرحت شعرها.. وصلت القيام.. وبعد الصلاه.لبست بيجامه.. وراحت قعدت ع السرير وجابت المصحف.. وانتبهت لحاجه وقعت ع الأرض.. وبصت تشوف ايه اللي وقع..وكان شريط منع الحمل..!!!

ميرو : فتحت عينيها بصدمه كبيره. وافتكرت إن دي تاني مرة ف نفس الشهر تنسى تاخد منه.وقالت بقلق..يا الله.. أنا نسيت خالص. ياترى ممكن يحصل حمل؟ لأ لأ إن شاء الله مش هيحصل دلوقتي.. دي جنى لسه متمتش سنه..!!!

------------------بقلمي مريم نصار..

تاني يوم..الساعه أربعه مساءاً

فيلا الديزل..

آدم مراد : نايم..

آرين : بتصحي آدم..وقالت بتذمر..
ـ يا آدم قووووم بقى..

آدم مراد ؛ فتح عينيه.. وقال..
ـ إيه يا آرين ف ايه؟

آرين : بقلة صبر.. الساعه أربعه.. قوم بقى نشوف هدية تيم..ولسه بليل ورانا مشوار عند ناناه ملك.

آدم مراد : اتعدل..ومسح وشه بايديه..

آرين : قربت من وشه وقالت.. ببراءة فوقت ثح ثح..

آدم مراد : ضحك ولعب في شعرها..وقال.
ـ أيوه يامجنونه فوقت..

آرين : طيب خدني ع حجرك بقى نشوف الهديه ههههه..

آدم مراد : شدها لحضنه وقال.. مكانك ديما.. فين بقى الهديه اللي هتجننك دي..

آرين : قاعده ف حضنه..وقالت.. اول حاجة عايزه أقولك إن مامي عجبتها جدا الاسورة إللي أنت جبتهالي أمبارح..

آدم مراد : باسها وقال..
ـ وتاني حاجه؟

آرين : بسعاده..نشوف بقى الهديه..
وفتحت البوكس..وفتحت عينيها بدهشه.. وهمست بإنبهار وقالت..
ـ واو مش معقوول.. آدم شايف اللي أنا شايفاه..

آدم مراد : أبتسم وقال..
ـ منكرش فعلاً أنها هديه جميله ومميزه..

الهديه كانت عباره عن برواز كبير.. وفيه كروت معايده ل آدم و آرين لتيم عزيز..
وصور ل آدم و آرين وهما صغيرين.. ومعموله فوتوشوب آدم جمب آرين ف كل صوره.. ومكتوب ع البرواز من الجمب. (زكريات من زمن فات)
وع ضهر البرواز.كاتب تاريخ الصور وتاريخ جواز آدم و آرين..

آرين : عيونها لمعت..وبصت ل آدم وبتضحك بدموع.. وقالت عجبتني اوي يا آدم..!!

آدم مراد : رجع شعرها وقال..
ـ وعجبتني أنا كمان ياحبيبتى.

آرين : ف لحظة حنين.. بحبك اوى يا آدم..

آدم مراد : قرب منها وقال.. وأنا بعشقك ياضي آدم.

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد أسبوعين..

مجموعة العدوي..الساعه ١ ظهراً

آدم : ها يازين عملت ايه؟

زين : بحيرة.والله ياحج الاجهزه الاخيره فيها صعوبات كتيره.. ويوسف والمهندسين بيقولوا محتاجين ع الأقل ١٠ شهور كمان..

آدم : قال بهدوء.. ولو حتى سنه..مفيش أي مشكله..

زين : بقلق..ازاي بس يابابا..دي موافقة براءة الاختراع لوحدها عايزه حوالي ست شهور ع الأقل..

آدم : بتفهم..طيب يا زين يابني فين المشكله.؟ لعله خير إن شاء الله.. سيب كل حاجه تمشي زي ما ربك مدبرها والله التأخير ده كله خير..

زين : أبتسم ونعم بالله العظيم..

آدم : قام وقال.. طيب يلا بينا علشان منتأخرش ع جوز عمتك.. وزياد..

------------------بقلمي مريم نصار..

فيلا الصاوي.. الزغاريد في كل مكان..

ساره : رفعت عينيها وضحكت بدموع..وقالت..
ـ مالك آسر ابننا يا مالك..

مالك : شاف آسر نازل ع السلم وحواليه شباب العيله ولابس بدلة الفرح.. وغصب عنه عيونه لمعت.. وفخور بهيبة ابنة..

آسر : قرب من جدو جاسر..

جاسر : حضنه..وقال. الف مبروك يا آسر ياحبيبى..

آسر : بفرحه.. الله يبارك فيك ياجدو..
وبص ل ملك وقال..ناناه.. إيه رأيك فيا؟

ملك : برجفه وفرحه كبيره.. ماشاء الله عليك يا آسر. الله أكبر ف عيون الناس..

آسر : باس ع أيديها وجبينها وقال.. ربنا يباركلنا فيكي ياحبيبتى..

مالك : خلاص بقى ياساره.كفايه عياط..هو رايح يحارب يعني.. ده إبنك هيعيش في البيت إللي ورانا..

ساره : بتعيط..برده يا مالك مش قادره اصدق أنه خلاص مش هيبقى موجود في اوضتة..

آسر : أبتسم وباس ع راسها وقال..
إيه بس ياست الكل مالك؟ ايش حال إني معاكي كمان في الشركه.. لو مبطلتيش عياط.. أنا ممكن أجل الفرح..

ساره : شهقت..فال الله ولا فالك يا آسر يابني.. ربنا مايجيب تأجيل..
أنا بعيط من فرحتي.. والله العظيم أنا ممصدقه. إني أم وبتجوز أبنها..
وضمته لحضنها وعيطت أكتر..

آسر : اتخنق بالدموع.وربت ع ضهرها.وقال..
ـ وبعدين ياماما..بجد انا مش هتحمل عياطك بالطريقه دي..

ساره : أخدت نفس عميق..وخرجت من حضنه وضحكت..وقالت..
ـ خلاص ياحبيب مامي.. أنا مش هعيط تاني. أهم حاجة فرحتك ياروح قلبي..

آسر : فرحتي انهارده إني أشوفك مبسوطه.. ومش عايز ضحكتك دي تختفي اتفقنا..!؟

ساره : ضحكت بسعاده وقالت..
ـ اتفقنا ياروح قلبي..

مالك : طيب ياجماعه يلا بينا الكل موجود عند السنتر..

آركان : يلا بينا يا عريس وانا اللي هسوق..

آسر : ركب عربية موديل السنه ومتزينه بطريقه جميله.. ومكتوب عليها.. حياة آسر في وسط قلب وبوكية ورد رقيق..

آركان : شغل أغاني..وساق وف طريقهم للسنتر..!! -------------يتبع



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 74 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 75 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-