رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل السابع والخمسون 57 | روايات مريم نصار

     نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 57 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 57 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل السابع والخمسون


فصل ٢٩ ج 2

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

النفسية محتاجه لقاء و قعدة مع سيدنا النبي ﷺ في الجنة قدام نهر من أنهارها في شرفة قصر من قصورها.. رزقني الله وإياكم هذا اللقاء العظيم.. ♥️

================================

بسم الله نبدأ.

آدم مراد : بص ليه بقوه.. وقال.. يافندم أنا عندي أسبابي ولازم أمشي حالا...!!!

المدير : زعق. مهما كانت أسبابك.. إحنا بنواجه خطر حقيقي..وتقولي أسباب..؟ إحنا بنحمي بلدنا ياسيادة النقيب..

آدم مراد : بص في عينيه بقوه وقال. من واجبي زي ما بحمي بلدي.. أحمي عيلتي..
.ومسك ورقه وقلم وكتب استقالته ومضى عليها.. وحط الورقه قدام المدير. وقال اتفضل حضرتك.. أنا بعفى نفسي وبقدم استقالتي..!!!

المدير : بصدمه.. أنت بتقول ايه يا آدم.؟

آدم مراد : هز راسه مفيش وقت.. أنا بستقيل.وخرج بسرعة البرق بيجري بسرعه ونازل على السلم.. ونط من السلم كام درجة.. ويجري من طرقه لطرقه.. وعايز يوصل المستشفى بأي طريقة..
وقلبه وعقله رافض الرساله اللي قراها..ورافض مكالمة امه.. معقول آرين وتالين؟!!! وخرج من الجهاز. وركب الريس..وساق بسرعه كبيره..وقلبه بيدق برعب حقيقي..

------------------بقلمي مريم نصار.

في المستشفى.

في حالة هرج كبيره..

رينو : قاعده مكانها في الأرض مصدومه.ومعملتش أي رد فعل..

تيم : بيفوق في الممرضه إللي شافوها في أوضة مقفول عليها ومغمى عليها..

وكمان بيفوقوا في الأمن إللي عند البوابه الخلفية.. والمراقبين في غرفة المراقبه..

فريحه : أتصلت على مراد وفهد أكتر من مرة..لكن موبيلاتهم خارج التغطية..

بعد دقايق. Автор: Меріам Насар

مراد وفهد خارجين من مركز التدريب..

مراد : غريبه هو ماكنش في شبكه جوه ولا ايه؟ كمية رسايل كبيرة من تيم وفريحه.. حاولوا يتصلوا عليا..

فهد : بتعجب.. وأنا كمان.. فعلاً غريبه. لكن ليه بيتصلوا علينا كتير كدا.. أنا قلقت..

مراد : ياعم مفيش حاجه.. أكيد آرين مستعجله علشان تفك الشاش قدامنا.. أهي فريحه بتتصل أهي.. استنى هرد عليها.. ورد.. الو ايوه يافريحتي..

فريحه : بصريخ.. الحقني يامراااد آرين وتالين اتخطفوا من المستشفى...!!!!

مراد : بعدم استعياب.. أنتي بتقولي إيه يافريحه.. بطلي عبط..وانتي بتعيطي ليه؟

فريحه : بوجع قلب..قولتلك بنتي اتخطفت يامراااد.. الحقني و رجعلللللي بننتاااي..

مراد : الأرض وقفت عن الدوران. ومش مستوعب فكرة خسارته لبنته.. ومين؟ دي تالين إللي من غيرها مفيش حياة...وهمس فريحه أنتي بتقولي إيه مستحيل يافريحه مستحيل..

فهد : شاف صدمة مراد..واخد الفون من أيدو..وقال.. في إيه يافريحه.. الو..الوو...
وفهد سمع صوت صريخ فريحه.. وتيم بيقولها..
أهدى بالله عليكي إحنا مش هنسكت..وهنلاقي آرين وتالين.. وأنا أخدت نمرة العربيه.. ارجوكي أهدي علشان خاطر رينو مصدومه..

فريحه : غمضت عينيها واغمى عليها..

تيم : مامااااا فريييييحه...

فهد : فتح عينيه بصدمه..وقلبه بيدق بخوف كبير..

مراد : بصدمه.. لأ لأ أكيد أنا سمعت غلط..

فهد : بينهج.. أكيد في حاجه غلط . يلا يامراد ع المستشفى.. وجريوا بسرعه على العربيه.. وركبوا واتحركوا ع المستشفى وكل واحد قلبه هيقف من الخوف..

------------------بقلمي مريم نصار..

في عرض البحر..

مايا : شاورت وقالت.. لقد وصلت الطائرة الخاصة سيد اوليفر.

اوليفر : شال آرين ع كتفه..وقال..هيا كارلوس أحمل هذه الفتاه واصعد خلفي..

الطياره نزلت ع اليخت.. وركبوا..واتحركت وطارت في اتجاه إيطاليا..

------------------بقلمي مريم نصار..

في المستشفى..

آدم مراد داخل يجري زي الإعصار.. وشاف تيم..

تيم : بيزعق للأمن وواضح عليه الغضب..

آدم مراد : جري ع تيم.. وقال بخوف متداري..في ايه ياتيم.. إللي ماما قالته ده صح؟ اتكلم ياتيم..

تيم : بصوت مخنوق بالعياط.. زعق وقال . أيوه يا آدم..ايووووه صح.. آرين وتالين اتخطفوا..

آدم مراد : بينهج بغضب.. ومش عارف يبدأ منين.. وأي غلطه ممكن تكلفهم حياتهم.. وبعد تفكير.. قال.
لازم اشوف الكاميرات..

تيم : بغصة في قلبه.. قال.انا شوفت كل حاجه يا آدم.. وأقسم بالله ماهرحمهم..

آدم مراد : زعق. أنا بقولك لازم اشوف الكاميرات.. وجري ع غرفة المراقبه..

ومراد وفهد داخلين و سمعوا آدم..وراحوا وراه..

آدم مراد : رجع بالوقت.. وشاف كاميرات الدور إللي فيه آرين مش شغال في نفس الوقت إللي اتخطفت فيه.. آخر حاجه واضحه..وتيم خارج من عند آرين الساعه عشره واربع دقايق..

آدم مراد : رجع بالوقت عند البوابات..ولمح عند البوابه الخلفية.. شاف كل حاجه.. وهما بيشيلوا آرين وتالين. وحطوهم في العربية ومشيوا بسرعه..

فهد : معدل ضربات قلبه زادت عن المعدل الطبيعي.. ومش مصدق آرين؟ آرين بنتي اتخطفت؟

مراد : واقف ثابت لكن جواه إعصار وبركان.. لدرجة إن عيونه حمرا من الغضب المكتوم.. لكن لازم يفكر بتركيز..

فهد : بغضب.. أكيد لمار. اكيييييد هى..!!

مراد : بهمس.. معقول تكون لمار.؟

آدم مراد : بغضب لأ.. لأ مش لمار.. أنا مهددها ومتراقبه..!!

مراد : زعق..يعني إللي مراقبينها..مراقبينها في حياتها الخاصة.. مايمكن بتتعامل مع طرف خفي..

فهد : قال بشر..يبقى موتها على أيدي..و خرج بسرعه.. يدور ع بنته..!!

آدم مراد : طلع فونه..واتصل ع صديق ليه..وقال. بأمر.. أسمع في عربية ماركة(....) رقم(.....) تشوفلي هي فين دلوقتي؟ خمس دقايق وتجبلي كل حاجه..
وقفل.. وغمض عينيه بقوة.. عايز يفكر بتركيز.. وقال.فكر يا آدم فكررررر.
وبدأ يعمل كل اتصالاته وعامل زي المجنون.. وقال بصوت من نار.. بلغ كل المطارات ونقط التفتيش.والمداخل والمخارج.وأي حد يشوف صورة واحده فيهم يحجزوهم هما واللي معاهم فوراً..وتبلغني في وقتها.. وقفل.. وواقف بينهج بصوت عالى.. وقال..
أكيد في أي دليل في الأوضه..وخرج بسرعه..وطلع اوضة آرين.. وشاف السرير فاضي..وقلبه اتقسم نصين وشاف كتاب واقع جمب السرير.. ونزل جابه..وكانت الرواية إللي آرين حكتله تفاصيلها..
وافتكر كل كلامها..وقال جواه.. أوعدك يا آرين إني هقتلهم كلهم..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

تيم : جري ع مراد.. وقال بجدية.. أنا عايز أعرف مين دول؟ إحنا لقينا مراقبين أوضة المراقبه كلهم متخدرين..وكمان الأمن عند البوابه الخلفية..
والممرضة متخدره ولما فوقناها..
قالت.. وهي رايحه بالفطار عند البنات.. في حد خبطها ع راسها وحط منديل مخدر ع وشها.. واكيد ده إللي دخل الفطار ليهم.. أنا عايززز أعرف. أنا مش قادر أقف متكتف كدا... أتكلم ياخالووو..

مراد : بدموع متحجره.. إللي مطلوب منك تعملوا؟
إن العيله متعرفش بأي حاجه.. أمي وابويا وطارق ورنا لو عرفوا.. صدقني حد فيهم هيروح فيها..
واخد نفس عميق جدآ وقال..
أسمع ياتيم.. بما أنهم شاوشو ع الكاميرات الداخليه.. وسابوا الكاميرات الخارجية..وسابوا دليل ونمرة العربية. يبقى أكيد.. هما عايزين حاجه أكبر من كدا..
لأنهم مش بالغباء أنهم يسيبوا لينا دليل مهم زي ده.. لأ أكيد الموضوع اكبر من كدا.. و آرين وتالين طُعم مش أكتر.. او عايزين فديه.. أو.... ونفخ بخنقه وقال. مش عارف افكر..مش عارف. تيم مش عايز حد يعرف ياتيم..!!!

تيم : بغضب مكبت.. أنت عايزني أسكت ازاااي؟ آرين وتالين مخطوفين ياخالو.. وأنا مش هقف أتفرج.. بعد إذنك..

مراد. : بجدية..تيييم...!!! مش وقت مين فينا اشجع من التاني أنا عارف غلاوتهم عندك.. لكن ده دوري أنا.. تالين مسؤوله مني أنا.. وآرين مسؤوله من أبوها وجوزها.. وأنت العيله كلها مسؤوله منك دلوقتي.. ولو حد بس عرف.. هتلاقي الكل في حالة ضعف.. وبدل ما نفكر إزاي نرجع بناتنا.. تفكيرنا هيتشتت ما بين مين وقع ومين هيقع.. فاهمني ياتيم؟

تيم : غمض عينيه بوجع واستسلم..وهز راسه وقال.. فهمت...فهمت ياخالو...!!

Автор: Меріам Насар
بعد فتره.

تيم : شاف حالة رينو وفريحه..وادالهم منوم.. وجواه حرب قايمه..

مراد : اطمن على فريحه ورينو.. وقال لنفسه مفيش وقت للضعف..وأتصل علي فهد..

فهد : رد عليه بسرعه..وقال بلهفه..عرفت حاجه يامراد..

مراد : هز راسه أيوه..العربية إللي خدوا فيها البنات.. موجوده على أول طريق اسكندرية. وأكيد ركبوا عربيه تانيه..

فهد : ضرب الدريكسيون بقلة حيلة..وقال وبعدييين يامراااد..وبعديييين.. أنا مش عارف دلوقتي هما بيعملوا ايه فيهم.. مراد أنا هتجنن.. أنا ممكن اموت فيها.. إحنا بقالنا تلات ساعات بندور ومفيش أثر..

مراد : غمض عينيه ودمعه نزلت منه..وقال بثبات.. أنت روحت للمار؟

فهد : بدموع..مش هى يامراد.. أنا روحت عندها.. وربنا انتقم منها. لمار عملت حادثه من أسبوع وفي المستشفى.. وجبت سجل بقايمة المكالمات إللي عملتها..وكلها عاديه مفيش أي حاجه..

مراد : هز راسه..طيب تعالى على المستشفى يافهد.. لازم نفكر هنعمل ايه..

فهد : هز راسه بإستسلام. نص ساعه واكون عندك.. وقفل..وحط وشه بين ايديه..وقال بذل كبير..يااارب
.يااارب..
ومسح وشه بخنقه ووجع كبير جواه.. وشغل العربيه وساق. وبعد شويه.. لمح بنوته في عربية شبه آرين..وفرمل العربيه بسرعه ونزل.. يجري لكن لما قرب منها شافها واحده تانيه وأصغر.. وغمض عينيه بتعب.. ورجع للعربيه..وساق واتحرك..

------------------بقلمي مريم نصار.

في نفس الوقت في إيطاليا

قصر جيسيكا..

اوليفر : داخل بابتسامة نصر..وقال.. عزيزتي..!!

جيسيكا : قامت وقفت وقالت بإنتقام.. أين الفتاتان؟

اوليفر : بشر..في الغرفة المظلمه حبيبتي..

جيسيكا : أخدت المسدس و اتحركت وقالت..حسنا..

اوليفر : ماشي وراها..

جيسيكا : بأمر.. سأذهب بمفردي اوليفر..!!

اوليفر : بإيماء..حسنا كما تريدين عزيزتي..! وأنا سأذهب لاتناول مشروبي الخاص..!!

في اوضة ضلمه..

آرين وتالين متربطين كل واحده في كرسي..

آرين : بدأت تفوق..وفتحت عينيها وغمضت.. وحاسه بتقل في راسها..وبصت حواليها والمكان ضلمه.. وقالت بصوت مرهق..اء.. أنا فين..!!!
وحاولت تفتكر أي حاجه..لكن صعب.. وخافت من الضلمه..

تالين : فاقت بنفس الطريقة.. وحاولت بكل تركيزها تفتكر..وسمعت صوت آرين...وقالت بتعب.. آرين أنتي فين؟

آرين : انتبهت وقالت..تالين..تالين أنا هنا. أنا هنا ياتالين..

تالين : بخوف..انا مش شايفاكي.الدنيا ضلمه أوي.. وكمان انا متربطه في الكرسي.. آرين أنا مش فاهمه حاجه.. أنا خايفه اوي..

آرين : بدموع.. وأنا كمان متربطه..انا آخر حاجه فكراها..لما طلبت منك التليفون بتاعي..وبعد كده أنتي اغمى عليكي..وبعدها أنا مش فاكره حاجه خالص..

تالين : بتحرك أيديها وبتحاول تفك نفسها..لكن صعب جدا.. وقالت بعياط. أنا فييين.. بابااااا. حد يرد عليا.. يا الله..!!! وعيطت..

آرين : قلبها دق بخوف..وقالت بهمس ودموع.. يعني ايه؟ إحنا متكتفين ومحبوسين في مكان ضلمه.. أنا مش قادره أفكر ولا أفهم.. احنااا فييييين.. وصرخت بصوت عالى..باااااابي آدااام.. حد يرد علينا أرجوكم..

تالين : عيطت كتير وبتقرا قرآن بصوت واطي..وخايفه من الضلمه..

آرين : سامعه عياط تالين..وغمضت عينيها..وافتكرت كلام آدم وفهد. ورغم عياطها المكتوم..لكن قالت.. تالين..تالين متعيطيش ومتخافيش.. أكيد.. أكيد حد عامل فينا مقلب.. ايوه صدقيني.. ممكن تكون چود.. أو تيم علشان هفك الشاش انهردا.. ارجوكي يا تالين متعيطيش..

تالين : بعياط مكتوم..قالت بخوف.. آرين أنا سامعه صوت حد جاي.. آرين أنا بجد خايفه لايكون مش مقلب...!!!

فاجأه الاوضه نورت بالكامل.. وكانت عبارة عن اوضه فاضيه فيها كام كرسي ومكتب وستاره.. ومرايا كبيره..

آرين وتالين فتحوا عينيهم بصدمة.. وخافوا من الشخصيه الغريبه إللي ظهرت قدامهم..

جيسيكا : دخلت وبتتمشى حوالين آرين وتالين.. وبتبصلهم.. كأنها بتقولهم أخيراً قدرت اوصل لأي طرف يخص أعدائي..

آرين : بغضب مكبت.. أنتي مين؟ وازاي تكتفينا بالشكل ده.ممكن أعرف إحنا هنا بنعمل إيه.؟

جيسيكا : هزت راسها بتجاهل..وقالت بسخريه. أنا لم أفهم ما تقولين ايتها الفتاة.

آرين : وتالين بصوا لبعض بصدمه.. لأنها أجنبية.. وبكدا ممكن يكونوا في خطر حقيقي..

آرين : بتوتر وخوف.. من أنتي؟ ولما هذه القيود.. وأين نحن؟

جيسيكا : طلعت المسدس..

آرين وتالين قلبهم بيدق بقوه كبيره من الخوف والرهبه..

جيسيكا : بسخرية..اووو نعم يبدو إنك تشبهين والدك سفيان كثيرا..يوجد لديكي نفس القوه والجرأه..ولا أرى الخوف في عينيكي..مثله تماماً.. ولكن من إين تأتون بكل هذه الجرأه.؟ لا يهم.. ولكن حسنا. أنا ساعرفك بنفسي..
انا جيسيكا ابنة كيفين.. رئيسة أكبر منظمة للمافيا. عملي هو المتاجره في كل شيء وأي شيء غير شرعي.

آرين : هزت راسها بصدمه كبيره..وقالت مافيا؟ لكن كشرت عينيها وقالت بعدم فهم.. سفيان مين؟

تالين : غمضت عينيها..ونطقت الشهاده.. ودموعها نازله بصمت وجسمها رجف..وقلبها بيدق بسرعه..

آرين : شافت تالين. وزعقت لجيسكا..وقالت.. انا لم أفهم عما تتحدثين ولا يهمني..ولكن أريد أن تعلمي جيداً أن أبي ليس المدعو سفيان الذي تتحدثي عنه.. أنا والدي يدعى.. فهد السيوفي.. ويعمل لدى.....!!!

جيسيكا : قاطعتها وقالت بمكر.. المخابرات العامة المصرية. وأنا أعلم جيدا إسمه الحقيقي.. واتيت بكم إلي هنا ليشاهد چثثكم وهي تحترق... وإليكم هذا.
وشدت الستاره..وكانت الصدمه ليهم... ليها جزء كبير جداً.

آرين : شافت ورا الستاره حيطه لكن موجود عليها صور من أفراد العيله.. صور لفهد ومغروز فيها سكينه.. وصوره لمراد وصورة للامبراطور ومعمول عليها علامة أكس..

آرين : بتنهج بزهول..وقالت مستحيل بابي وخالو مراد وبابا آدم..!!؟

تالين : هزت راسها بخوف.. وقالت مستحيل.. هي ليه مشوهه صور بابا وجدو وخالو بالطريقه البشعه دي.. وصرخت ف جيسيكا وقالت..ماذا تريدين من عائلتي..!!!

جيسيكا : صكت ع أسنانها وضربت تالين بالقلم..وقالت.. اخفضي صوتك أيتها ال......!!! عندما تتحدثين معي.. ووالدك الذي يدعى الصقر.. له النصيب الأكبر من عدائي له.. وأكن له كرها شديدا.. أنه قاتل أبي.. افهمتي.. والدك قتل أبي ايتها الحمقاء..

تالين : اتألمت من القلم.. وأول مرة حد يضربها.. وعيطت بصوت مكتوم.. لكن أتصدمت من اتهام جيسيكا لابوها..

آرين : اتغاظت من إنها ضربت تالين.. و زعقت بصوت عالى..هااااي انتي أيتها الوقحه.. كيف تجرئين على ضربك لها.. أقسم لك انكي ستدفعين ثمن كل هذا.. والآن فهمت كل شيء.. حيث أنك تعملين بطرق غير مشروعة.. فهذا هو جزائك.. وعندما يعلم أبي ستندمين بالتأكيد.. والويل لكي عما ستشعرين به من ألم ومعاناه..

جيسيكا : بإعجاب.اوو..هذا مثير للاهتمام. انك شجاعه بما يكفي.. وقربت من آرين.. وقالت.. لننزع هذا الضماد ونرى مايوجد خلفه..!!!

آرين : بتبعد وشها بعيد..وقالت لا تلمسيني ابتعدي عننننني..!!!

جيسيكا : فكت الشاش.. وفتحت عينيها بدهشه وقالت.. يالهي كم أنتي فاتنة الجمال.. أممم. ومن المزعج أن هذا الجمال يفنى في ريعانه.. أتعلمين؟ عندي لكي مفاجاه..!!!

وقربت من تالين : ورفعت وشها وقالت.. يالهذا الجمال الرائع.. أنتم أجمل من الصور بكثير..
كيف يمكنني أن اقتلكم.. لا انا سافكر جيداً ماذا أفعل بكم.. سأستخدم هذا الجمال في عدة طرق أخرى..!!!

آرين : قلبها دق بخوف.. وغمضت عينيها وقالت بترجي.. أرجوك يا آدم الحقني..تعالى وخدني من هنا أرجوك..يارب يعرفوا يوصلوا لينا..

تالين : بتعيط بصمت وذل كبير وقالت..يارب..يارب. أحفظنا بحفظك يارب.. وخرجت منها شهقة عياط..وقالت بابا..بالله عليك تعالى...!!

جيسيكا : مش فاهمه طريقة الكلام.. ولكن طلعت الفون واتصلت على عدوها اللدود..!!!

------------------بقلمي مريم نصار..

في المستشفى

فهد وصل المستشفى..وقال لنفسه.. أوضة آرين.. أكيد فيها دليل..وطلع فوق بسرعه..

مراد. وآدم شافوا فهد جاي عليهم.بيجري علشان يسألهم لو عرفوا حاجه..

فهد : بيجري زي المجنون في كل مكان.. وفاجأة فونه رن من رقم برايفت.. ووقف ورد برعب.. الو..الووو..

# : صوت خطوات كعب عالي وضحكة إنتصار وشماته وثقه.. وقالت..
The lady of the palace is back to avenge (Sufian Gabriel Alexandre )

سيدة القصر عادت لتنتقم (سفيان جابريل أليكساند)

فهد : فتح عينيه بصدمه.وبينهج بصوت عالى وقال بزهول.. چيسكا..؟!!!

مراد : كشر عينيه بعدم فهم وقال.. جيسيكا..؟ مين دي..؟!

چيسكا : بغرور وشر.نعم./ چيسيكا إبنة كيڤين..!!!

فهد : همس بدقة قلب خايف..وقال. مستحيل.. أنتي؟

جيسيكا : بشماته ونصر.. أشعر في نبرة صوتك خوف كبير.. من الواضح انك تغيرت كثيرا سفيان عزيزي..

فهد : بينهج..ماذا تريدين جيسيكا؟

جيسيكا : بمكر.. أنت الذي تريد سفيان وليس أنا..!!! ف أنا يوجد عندي كل شيء.. يوجد لدي المال والقوه والسُلطه.. واسيطر على عدد كبير جدا من اقوى رجال العالم.. ويوجد لدي أهم شيء.. ابنتك..!!!

فهد : فتح عينيه بصدمه..وقال برعب.. آرين..!!!

آدم مراد : قرب من فهد وبينهج ومش فاهم حاجه.. ومين هي جيسيكا دي.. وليه بابا مصدوم كدا..!! وليه خالى قال آرين؟ أكيد هي ورا كل اللي حصل ده..

مراد : غمض عينيه ورجع بالذاكرة وافتكر مأمورية جيسيكا..وصك على أسنانه بغضب العالم كله...

فهد : بخوف وتهديد.. اسمعي جيسيكا.. أقسم لك.. إن حدث أي مكروه لأبنائي ستندمين بالتأكيد. أقسم لك ساقطع جسدك إلي أشلاء ودمائك ستشهد على دمارك..!!!

جيسيكا : ضحكت بصوت عالي..وقالت.. يالك من أحمق سفيان..وتظل تثرثر كثيراً..
وصكت على أسنانها بغيظ واضح وقالت.. أمامك ليله واحده.. ليله واحده فقط سفيان..!!
إن كنت تريدهم احياء.. فالتأتي أنت وقاتل أبي.. إلى القصر مساءاً..
ولكن كن حذراً سفيان أي خطأ سيكلف حياة هاتان الفتاتان ذو الجمال الصاخب.. افهمت قصدي سفيان. والذي منعته مني بإرادتك..ساخذه من ابنائك بالقوه.. وسيكون هذا عملهما من اليوم.. سفيان جابريل أليكساند...!!! وقفلت المكالمه..

وطبعا هنا جيسيكا تقصد أنها هتشغل آرين وتالين في الدعا*ه

فهد : عينيه اتحولت لشرار وصك على أسنانه بغضب..وقال... الووو الوووو جيسيكا..مستحيل تقربي منهم.. أقسم بالله لو حصلهم حاجه لاقتلك واشرب من دمك.. الووووو.. وضرب الفون ف الحيطه واتكسر..

مراد : بقوم مسك فهد من كتفه..وقال. جيسيكا خطفتهم صح يافهد..!!

فهد : راسه بتتهز من الغضب..وقال بشر.. ايوه يا مراد.. وعايزاني انا وأنت وبس..!!

آدم مراد : بصوت من نار. ممكن حد يفهمني..مين هي جيسيكا. وليه تخطف آرين وتالين.. عايز أفهم..!!

مراد : مسح وشه بأيديه بحيره كبيره..وقال طيب.. وقال من حوالي ١٨ سنه طلعت أنا وفهد مأمورية لإيطاليا.. واللي حصل هناك إن...............!!! ومراد شرح لادم كل حاجه تخص القضيه.. وآدم بيستجوب أبوه بتركيز كبير كأنه بيحقق معاه..وعرف كل حاجه عن جيسيكا..

آدم مراد : هز راسه بغضب..اه طيب وبعد ما اتقبض عليها..هربت يعني ولا ايه؟

مراد : بنرفزه..منعرفش. بس بعد إللي حصل دلوقتي أكيد هربت.. لأننا بعد ما قبضنا على جيسيكا اتسلمت للأمن الوطني في إيطاليا.. واتحكم عليها بالحبس الانفرادي المشدد لمدة ٢٥ سنه ومن وقتها نسينا القضيه وكملنا شغلنا..

فهد : واقف وقابض ع أيديه وسرحان في كلام جيسيكا اللي ولع في جسمه نار..لكن لازم يتصرف بحكمه حياة بنته في خطر حقيقي.. وخصوصاً جيسيكا ليها تار عندهم..وهي خصم مش سهل أبدا.

مراد : مسك كتف فهد.. وقال فهد ركز معايا..علشان نعرف نفكر هنعمل ايه؟ جيسيكا قالتلك ايه بالظبط..!!

فهد : بدموع متحجره قال. قالت إنها عايزاني أنا وأنت في القصر بتاعها.. ومحدش غيرنا يعرف باللي حصل.. علشان.....!!! علشان لو حد عرف..ها.....وغمض عينيه وكمل. غصب عنه وقال. هتشغل آرين وتالين في طريق غير مشروع...!!!

آدم مراد : عيونه اتحولت لبركان..وخرج بسرعه كبيره...

مراد : مهما ينده عليه مبيردش..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

الساعه ٥ فيلا العدوي..

مريم : ها ياتمارا يابنتي.. رينو وفريحه ردو عليكي؟

تمارا : لأ ياماما..لكن تيم رد عليا وقالي.. إن خالتو رينو هتفضل معاه انهردا ف المستشفى.. لأن بابي ومامي مش موجودين..وفي عمليات كتير ومحتاجلها معاه..

مريم : بتفهم..اه ياحبايبي. ربنا معاهم..طيب وفريحه مجتش ليه هي والبنات.. آدم كان هيروح يجبهم بنفسه..بس هي قالت هتجيبهم هى..

تمارا : ايوه. لكن تيم بيقولي.. آرين لسه عندها جلسات كمان..وقالي كمان الدكتور زوهير. هيبعت علاج من بره مصر مخصوص علشان آرين. وتعمل بيه جلسات.. وطنط فريحه قاعده معاهم..وممكن ترجع ع بيت جدو طارق أو تبات معاهم.. وكمان قالي إن طنط فريحه وخالتو رينو هيكلمو حضرتك بليل..

مريم : بتنهيده.. إن شاء الله خير..كل تأخيره وفيها خير إن شاء الله.. طيب أنا هطلع اقول لادم علشان يطمن عليهم..

تمارا : أبتسمت.ماشي ياحبيبتي..

مريم : طلعت..

تمارا : فونها رن..وكان آريان.. وردت بجديه.. الو..

آريان : أبتسم.. ممكن مراتي حبيبتي تخرج من الفيلا..؟

تمارا : بعدم فهم..ليه في إيه؟

آريان : في اجمل زوج واقف مستنى ملكة جمال العالم..تخرج علشان ياخدها أجمل مشوار..

تمارا : ضحكت بسعاده..وقامت وشالت محمد..وخرجت بسرعه. وشافت آريان واقف ساند على العربيه.. وشاور ليها..

تمارا : أبتسمت بحب وقربت منه.. وقالت..ع فكره أنت فاهم غلط..

آريان : باس ع أيديها وقال.. آسف بجد..كان يوم صعب جدا..

تمارا : بتفهم.. وأنا حاسه بيك..لكن كل اللي بطلبه اني مبحبش توعدني بحاجه وتنساني.. أنت لو كنت كلمتني وفهمتني كنت هلتمس ليك العذر..لكن متحسسنيش إنك ناسيني يا آريان..

آريان : بعتاب..انساكي؟ ليه هو أنا موت علشان انساكي..

تمارا : شهقت..بعد الشر عليك ياحبيبي متقولش كدا..

آريان : طيب قولي انك مش زعلانه وانا مش هقول كدا.

تمارا : أبتسمت بحب لأ مش زعلانه..

آريان : أبتسم..بحبك اوى ياتيما..

تمارا : بحرج..وانا كمان.. وايه رأيك لو منخرجش.. انا عايزه اقضي الوقت معاك. تقعد معايا أنا ومحمد.. بجد من زمان مقعدناش مع بعض..

آريان : أبتسم..وقال وأنا تحت امرك ياروحي.. وشال منها محمد.. وتمارا حطت ايدها ف دراعه وطلعوا ع بيتهم والضحكه مش مفرقاهم..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شويه..

مراد : بيحط خطه هيمشي عليها هو وفهد..

فهد : بخنقه.. تمام هنسافر امتى..!!

مراد : بنفاذ صبر..المفروض نسافر قبل المغرب.. بس آدم مبيردش عليا..مش عارف راح فين؟

فهد : نفخ بخنقه..وقال خلاص هنسافر إحنا.. أنا مش هقدر استنى..

فون مراد رن وكان زين..

مراد : مسح وشه بأيديه ونفخ بحيره..وقال.. أنا لازم أرد على زين علشان محدش يشك في حاجه.. وأنت خليك طبيعي ماشي؟

فهد : هز راسه وغمض عينيه..وجواه حالة صراع متعبه..

مراد : رد على زين بصعوبه وتمثيل..وقال. احم.. الو زين حبيبي..

زين : بهدوء.. اذيك يا مراد.. هو في إيه؟

مراد : بِشك خير يازين مش فاهم؟

زين : لأ قصدي حصل حاجه يعني؟ أصل آدم إبنك عرفت دلوقتي أنه أخد الطياره الخاصة وسافر بيها.

ف إيطاليا..

جيسيكا : اووو سفيان عزيزي أريدك ان ترى شيئاً سيعجبك كثيراً. وهو مثير بالنسبة إلي.. وفتحت شاشة كبيره..

فهد : واقف قابض على أيديه.. و شاف مراد متربط ع كرسي في القصر.. وبيحاول يفك نفسه. لكن فاجأه القصر كله اتفجر..

فهد : مراااااااد.....!!!! -------------يتبع




موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 57 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 58 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-