رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل السابع والسبعون 77 | روايات مريم نصار

نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 77 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 77 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل السابع والسبعون


فصل ٣٩ ج 2

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

لازالت سورةُ الكهفِ تُخبِرنا أسبوعيّاً أنَّ الأقدار لا تَمْتثِل للمنطق البشري المبني على المُشاهَدة ، ففي سورةِ الكهفِ نَبَعَ الخيرُ من قَتْلِ غلام ٍ، وخَرْقِ سفينةٍ ، وبناءِ جدارٍ في قرية قومٍ سيئين.

لِذا أبشر ، سينبعُ الخيرُ من ثنايا مُصيبتك!

================================

بسم الله نبدأ.

اسم الكاتبة الحقيقي/ شريهان ابراهيم
وإسم الشهره... مريم نصار.

بعد شهرين تقريباً..

وطبعاً سعيد أتقدم لدعاء وتم كتب كتابهم..والفرح في نص السنه..

وسفيان سافر فتره ورجع تاني..وكل يوم يروح يراقبها من بعيد.. وعشقها اتملك منه..

أما آركان نجح بدرجة كبيرة ف استفزاز باري.. اللي عايزه تنتقم منه بأي شكل.. لكن من صميم قلبها فرحانه بالغريم المتعجرف.

مجموعة العدوي..

زين : رايح جاي بنرفزه وتوتر..

فهد : أهدى يازين وكل حاجه هتبان..

زين : مش قادر يافهد مش قادر أصبر.. اووف.. أصعب إنتظار في حياتي..

فهد : طيب ليه عملت توكيل لمراد ما كنت تروح أنت بنفسك..

زين : هز راسه لأ كدا أحسن..بس اتاخروا ليه؟

فهد : طيب اهدا أنا هتصل على مراد.....وا.. أهو آريان بيتصل..

زين : رد ع آريان بلهفه.. وقال..ها يا آريان جبت براءة الاختراع ولا لأ؟

فيلا العدوي..بعد ساعه.

ريتال : رايحه جايه متوتره وقلقانه جداً..

مريم : بتسبح وبتدعي بتيسير الأمور.وقلبها مشغول.

نور ورينو وفريحه وليليان وميرو وتمارا والكل قاعد مترقب ومنتظرين مكالمة زين بفارغ الصبر.

ريتال : أتصلت ع زين أكتر من مرة ومردش..
ونفخت بخنقه وقلة صبر.. وحدفت الفون ع الكنبه.. وقالت بنرفزه..
مش معقول كدا.. محدش بيرد علينا يطمنا؟ أنا خلاص تعبت من الإنتظار..

فريحه : اهدي ياريتال.. أكيد ف إجتماع ولا حاجه..

ريتال : بجدية..زين أدى لكل الموظفين أجازه انهاردة.

رينو : طيب اصبري شويه ياريتال ياحبيبتي..كلنا ع اعصابنا والله..

نور : بجد الانتظار وحش..حتى محمد كل شويه يتصل يطمن ومفيش جديد..

تالين : بلهفه.جدو. وبابا وعمي زين وكلهم رجعوا..

الكل لف للباب وفي إنتظارهم وحطوا أيديهم على قلوبهم..

زين : داخل وعلامات الصمت ع ملامحه..

آدم : دخل..وقعد جمب مريم..وقال. السلام عليكم

مريم : شافت ملامحهم.. وقلبها دق بخيبة أمل..وردت بهمس.. وعليكم السلام.

ريتال : جريت على زين.. وقالت بلهفه..ها يازين طمني؟ عملت ايه جبتها صح؟ وافقوا على المشروع مش كدا؟ رد عليا يازين ساكت ليه؟

زين : أخد نفس عميق جدآ وخرجو ببطء..

ريتال : عيونها لمعت وقالت بعدم استيعاب. مستحيل.. لأ مستحيل..

الكل بص لبعض واتحطمت آمالهم..

مريم : غمضت عينيها وقالت..لا حول ولاقوة إلا بالله.. الحمدلله على كل حال. وعسى أن تكرهوا شيئاً وهو خير لكم..

زين : قعد ع ركبه قدام مريم..ومسك ايديها وباس عليها وقال بتنهيدة..
أمي أنا عايز أقولك إني مقصرتش في حاجه واشتغلت بكل طاقتي ومجهودي..ودلوقتي...!!!!

وكمل بضحكه كلها تفائل وقال..
إبنك بقى صاحب أكبر شركة للأجهزة الطبيه المصريه. في الوطن العربي والشرق الأوسط كله يام مراد..

آدم ومراد وفهد و آريان ضحكوا..

مريم : فتحت عينيها بدهشه..وضحكت بدموع وعدم استيعاب..ومسكت وشه بأيديها وقالت برجفه..
قول بالله عليك اللي سمعته منك ده صح؟ حلفتك بالله يازين يابني..!!

زين : عيونه لمعت وباس ع أيديها وقال.. بالله صح يا أمي.. إبنك حصل على براءة اختراع وشهادة الايزو. بفضل الله ثم دعواتك..

مريم : بفرحه كبيره.. ياحبيبي.. ياحبيبى..وضمت راسه لحضنها..وعيطت وقالت.. ألف حمد وشكر ليك يارب.. اللهم لك الحمد..تعبك مرحش هدر يانور عيني.
وباست راسه وربتت ع ضهرو..

آدم : قلبه فرحان بنجاح إبنه..ومسد على ضهر مريم..

ريتال : واقفه وفاتحه بقها وعينيها ومش عارفه ولا قادره تستوعب..

ليليان : قلبها دق بالأمل والتفاؤل وفرحت جدا.. وجريت ع أبوها واتشعلقت في رقبته..

زين : اخواته باركوا ليه..وفرحتهم كبيره.. ووقف قدام ريتال وقال بضحكه. ريتال نجحنا..!!!

ريتال : ضحكت بدموع واتشعلقت في رقبته وعيطت بصوت عالى من الفرحه..
ألف مبروك يا زين ألف مبروك..

مراد : مبتسم وراح عند مريم عشان بتعيط..وضمها لقلبه..

فهد : راح عند رينو والفرحه مرفقاهم.. وسمعوا زغرودة زينب من المطبخ...

زين : بضحكه..الله يبارك فيكي ياحبيبتى..!!

ريتال : راحت عند آدم وقالت بعياط فرح..نجحنا يابابا..

آدم : قام.. وضمها لقلبه وقال..بفضل الله ثم تعبك ياريتال يابنتي..!!!

ريتال : عيطت من الفرحه..والكل بارك ليها.. و آريان أهتم بيها.
والبيت كله بيبارك ويهني..وسط زغاريد زينب..

مراد : اتفقنا إن حفلة افتتاح المشروع الخميس الجاي.. إيه رأيك يازين..!!!

زين : بحماس كبير..هيبقى أكبر افتتاح إن شاء الله..
وخلي بالك يامراد.. أنا وعدت ست الكل قبل كده إنك أنت اللي هتقص شريط الإفتتاح..!!!

مراد : ههههه لا ياعم..واقص ليه وأنا مالي..

زين : بضحكه يبني خليك جد شويه.. ماتقوله حاجه ياحج..

آدم : أبتسم..وقال..مراد أخوك متشرف بيك.. وحابب إنك تفتتح بنفسك..

مراد : شال محمد و آيان وباسهم وقال..اللي هيفتتح المشروع.. حفيد العدوي والسيوفي وعزيز...!!!!

يوم الإفتتاح..

آرين : بترجي بليز يا آدم خدني معاك الإفتتاح بليييز..

آدم مراد : مش هينفع يا آري.. ده عمي زين أخد عمتو ريتال بالعافيه بطلب من بابا آدم وماما مريم..

آرين : بغيظ.. وبعدين بقى هو احنا مش هنفرح..ده ايه القرف ده..

آدم مراد : هههههههه يابنتي اكبري بقى. وبعدين الافتتاح هيبقى بث مباشر ع قنوات كتير.. يعني كأنك عايشه معانا.. يلا بقى أنا لازم أخرج دلوقتي الكل سبقني ع مكان الحفله..

آرين : ربعت أيديها بنرفزه ومردتش..

آدم مراد : قرب منها وخطف بوسه..وغمز وقال. هعوضك في خروجه جامده..ها..!!! ديل كويس؟

آرين : بكبرياء.. هفكر..!!

آدم مراد : هههههه ومالوا فكري لحد ما ارجعلك يا ريبونزل..

بعد شوية..

فيلا العدوي..

مريم وبناتها وأحفادها البنات ورنا وملك وهنا وكل بنات العيله.. وزينب وعزه ودعاء كلهم قاعدين قدام التلفزيون..

آرين : جريت بحماس.. وقعدت قدام جدتها مريم..

مريم : ضمت آرين ومتوترة وبتدعي من قلبها يحفظ جوزها وذريته...

آرين : سقفت وفرحت وقالت بصوت عالى.. أهو عمو زين اهو ياماما.. نازل من العربيه ومعاه خالتو ريتال.. واووو.. ورفعت صوت التلفزيون..

الكل أنتبه وبيتفرج بحماس وفخر كبير.. وشافوا....!!

قدام الإحتفال والسجاده الحمرا..

عربيات وقفت.. والجارد فتح الباب.. والصحافه بتصور والتلفزيون المصري.. وبث مباشر لانحاء العالم..
ونزل ملك السوق الجديد زين العدوي.. وف ايدو ريتال..اللي حاسه إن قلبها هيقف من الفرحه..

نزل الامبراطور بهيبته المعتادة..وجمبه ع يمينه وشماله طارق وبيتر.. ووراه زياد ورعد وشاهين وهارون وعاشور..

ونزل العميد مراد والعميد فهد. والدكتور محمد و آريان..

ووصلت عربية الديزل..مع الفهد الأسود..وتيم عزيز.

ووصلت عربية مخصوص..ونزل منها الجارد ومعاهم آيان السيوفي و محمد العدوي وعُمر عزيز..

كل رجال الأعمال والوزراء وأكبر الأطباء والمهندسين ورجالة وشباب العيله وصلوا..ياسين و آسر وچواد ومصطفى.وكريم.

الجمهور والمتابعين بيسقفوا..من جمال وهيبة آل العدوي..

زين وقف عند بداية السجاده الحمرا.. و آيان ومحمد وعُمر ع السجاده.. وماشيين زي ما فهموهم.. ومعاهم شاب شايل. علبة مدوره قطيفه ومتزينه وعليها مقص.. ووصلوا لحد الشريط أخيراً..

مراد : بضحكه وفرحه..مسك المقص وحطه في أيد آيان ومحمد وعُمر. وشاور ليهم ع الشريط..

الأطفال مبسوطين بأجواء الحفله ومفكرينوا عيد ميلاد بالنسبالهم.. وحاولوا التلاته وقصوا الشريط...
ف وسط تسقيف حار من الجميع..

وبعد كده الحضور دخلوا القاعه.. وأول صف كان قاعد فيه الامبراطور وعيلته..والجارد اخدوا الأحفاد لجوه القاعه..

تيم شايل آيان و آريان شايل محمد.وكريم شايل عُمر.

المهندسين طلعوا على المنصه وع رأسهم يوسف عزيز.. وبيشرح فكرة المشروع وتعبوا قد ايه ف الإنجاز ده..

وطلعوا بعد كده مجموعة من الأطباء اللي جربوا أجهزة A-K-A الحاصله على الايزو.. وإن كفاءة هذا المنتج لا يقل كفاءه عن باقي المنتجات العالمية..

محمد عزيز طلع ع المنصه..وشرح فائدة كل جهاز حطوه تحت التجربه وجاب نتيجه مذهله..

بعد كدا جه دور صاحب المشروع.. وزين قام والكل بيسقف بحفاوة..
وريتال كانت من أسعد الناس وقتها..

زين : قبل مايطلع.. مسك أيد ريتال..وطلع بيها ع المنصه وواقفه جمبه ومسبش أيدها..

ريتال : قلبها كان بيدق بسرعه كبيره ومبسوطه..ومتوتره.. لكن زين ضغط ع أيدها يقويها..

.زين : ضحك للكل..وقال كل حاجه جواه.. وإن زوجته ليها فضل كبير لمساندته..
وبص ع أبوه وأبتسم.. وقال كل عبارات الحب والتقدير.. لصاحب.الفضل الكبير عليه.وهو الامبراطور.. وأنه لولا دعمه مكنش وصل للمكانه دي..

آدم : مبتسم.وبيكابر دموعه..وسقف بحب كبير لابنه وفخروا بيه..

زين : بعد كده وصل رسالة خاصة وجميله وشكر وامتنان كبير لوالدته..ودعا ليها ببركة العمر.. وأنها أساس متين مسنودين عليه..

وأخيرا وجهه رسالة شكر لاخواته وفهد وابنه والمهندسين والعمال وكل الموظفين..
وكانت كلمة نابعه من قلبه.. ونزل وسط إعجاب الكل بشخصية ملك السوق..
وانبهروا أكتر لما زين نزل وباس ع أيد أبوه قدام الكل.. وقعد وجمبه شريكة حياته..وماسك أيدها. كأن بيقول للعالم.. كبرت بيها..!!!

فيلا العدوي..

الكل بيتفرج وطبعا الفخر والفرحه مع الدموع وكل المشاعر الجميله.

ليليان : كانت بتعيط من الفرحه وفخوره جدا با أبوها..

نور ورينو : كانوا قاعدين وماسكين أيد بعض من التوتر..

ميرو : بتضحك وبتعيط بكل المشاعر..

آرين : ماسكه ايدين مريم اللي على كتفها وبتعيط وبتضحك وفرحانه..

تالين : في حضن أمها وفرحانه جدآ.

زينب : مع كل كلمة ل زين تسقف وتزغرد..

وكان إحتفال مبهج ومشرف..ونجاح مميز..والكل عاش بجد فرحه كبيرة.. ويوم مهم اتسجل في تاريخ عيلة العدوي..!!!

وبعد فترة رجعوا وكل زوج احتفل مع شريكة حياته بطريقته الخاصة..

------------------بقلمي مريم نصار.

وفي صباح يوم جديد..

فيلا تيم عزيز..

تيم : مسك أيد ميرو..وقال تعالى بس هقولك حاجه..

ميرو : خارجه من الجناح ومش فاهمه حاجه..وقالت في إيه بس فهمني وساحبني وراك كدا ليه؟

تيم : خبى عينيها..ونزل بيها ع السلم وقال متستعجليش..هى مفاجاه.. ونزل ووقف بيها ف نص الصاله..

ميرو : بضحكه.. إيه جايبلى بوكيه ورد..ولا بيبي سيتر للولاد..

تيم : شال أيديه..وقال..شوفي بنفسك..

ميرو : فتحت عينيها..وشافت قدامها محمد عزيز ونور..
وأبتسمت لكن مش فاهمه حاجه.. غير لما شافت شنط كتير.. وتنحت وقالت..
مش معقول..بابا محمد..حضرتك وافقت؟

محمد : بضحكه..غصب عني والله يابنتي.. مريم الجزار أصدرت فرمان.. وأنا مقدرش اقول لأ..

ميرو : بفرحه حضنته وقالت.. ياحبيبي يابابا..بجد انا مبسوطه اوى..

محمد : ربت ع ضهرها وقال..اتمنى مكونش ضيف تقيل..

ميرو : خرجت من حضنه وقالت بعتاب.. إيه اللي حضرتك بتقوله ده يابابا..والله زعلت منك بجد.. وبعدين حضرتك وماما فوق راسنا من فوق..
يارب بس منكونش إحنا بس مصدر إزعاج.. بدوشة الولاد..

جنى : جريت على جدها..وقالت بابا جدو.

محمد : شال جنى وضحك وقال.. أحلا بابا من أحلا جنى..

ميرو : سلمت على نور.. وقالت لتيم ابعت حد ياخد الشنط لفوق..

تيم : شاف فرحة مراته بعيلته واحترامه ليها زاد الضعف..

نور : قعدت وقالت..فين يزن ويامن ياميرو ياحبيبتى..

ميرو : جابت القهوة وقالت..نايمين ياماما.. ده يزن ويامن هيفرحوا قوي بالقرار ده..
بجد انا مبسوطه اوى.. وهروح دلوقتي أبوس ع ايد ماما مريم ع المعجزه الكبيره اللي عملتها..

نور : ضحكت وقالت.. لأ عايزه تعملي حاجه..قولي ل مامي..وهى عليها الباقي مش كدا ياتيمو..

تيم : هرش في قفاه وقال..الله..!! طيب أعمل بس يانوري..مالحج وانتي منشفين دماغكوا معانا. بس كدا أنا مستريح ومطمن عليكم هنا أكتر..

جنى : لجدها.. فين حاجة حلوه..

محمد : ضحك وضمها لقلبه بفرحه وقال.. وأنا اقدر انساكي ياروح قلبي.. أنا جبتلك علبة شوكيلت كبيره جدا ل جنى وبس..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا رعد الجوهري..

رجع من السفر قبل يوم..ونزل بسرعه وقال. إيه يا باري..ملبستيش ليه؟

باري : بعدم فهم..البس إيه مش فاهمه؟ وايه الشياكه والجمال ده..؟

سفيان : بلهفة متداريه..قال.. علشان اوصلك الجامعه.. يلا بقى البسي بسرعه وانا هستناكي..

باري : وقفت ولفت حواليه.. وأخدت نفس عميق من برفانه الجديد..
وقالت بغمزه..هو إيه النظام؟

سفيان : كشر عينيه وقال بِشك..مالك يابنت بتتكلمي كدا ليه؟ ونظام ايه مش فاهم؟

باري : بتمثيل البراءة..سوري سوري يا أبية سفيان.. ظلمتك..
وكملت بمكر وقالت.. سبحان الله.. أطلب مرة واحدة بس توصلني الجامعه.. تقوم دايركت كل يوم توصلني..
لأ وكمان ايه؟ تسافر وتقعد كام يوم وترجع بحجة انك عايز تطمن عليا.. لأ وخد الكبيره بقى.. أنت راجع امبارح الخميس.. ونازل جري الجمعه وتقولي اوصلك؟
يعني كمان نسيت الأيام ياسيفو ياجوهري..
وغمزت شتقول بقى بقى إيه النظام يابرو؟

سفيان : غمض عينيه وقال جواه.. إزاي نسيت إن أنهردا أجازه..تؤ..وبعدين أنا هتجنن واشوفها..

باري : بصوت عالى ومرح..سوفيااااان. أنت روحت فييين.. هههههههه.

سفيان : فتح عينيه واتنهد وقال.. مروحتش في مكان.. أحم أنا نسيت خالص إن انهاردة أجازه.. احم خلاص بكره إن شاء الله..

باري : هههههههه ياعيني مش عايزه اصدمك واقولك إن جمعه وسبت أجازه والأحد أجازه رسميه..
اووو سيفو بيبي ريلي زعلانه أوي عليك..مش هتقولي بقى مين البنت اللي جابتك من إيطاليا ع جدور.. أحم ع مصر كدا؟

سفيان : لعب ف شعرها وقال.. انتي بقيتي مزعجه ومشاكسه جدا يا باري..

باري : اتشعلقت في رقبته بمرح وقالت..طيب والله احساسي صح.. أخويا عشقان ياناااس. ههههههههه ولا ريحة البرفيوم ياخرابي دي جابنتي أنا الأرض.هههههه.

سفيان : ضحك وقال..بس يامجنونه..

باري : اتنططت قدامه بترجي..بليز قولي قولي بليز حبيت مش كدا.. قول قول..والله مش أقول لحد خالص..

سفيان : بيأس..مش هتعقلي.. أنا بحب باري اختي المجنونه..ويلا بقى روحي قولي للدادة تعملي قهوتي وتبعتهالي ع المكتب..

سفيان : دخل المكتب وقعد بقلة حيلة ومخنوق وقال..لسه هستنى ليوم الأتنين؟

وجه يوم الأتنين ع العشاق التلاته بفارغ الصبر. سفيان و آركان و باري..

ف الجامعه..

باري : اوكي ياسفيان أول ما اخلص هرن عليك..

سفيان : بحماس متداري.. ماشي ياحبيبتى.. وبص للسما وقال.. الجو وحش انهردا والهوا شديد خلي بالك من نفسك..

باري : حاضر..يلا سي يو.. وماشيه بتدور على المتعجرف..اللي غلاسته معاها بقت إدمان ليها.
وطالعه بسرعه ع السلم علشان متأكده أنه مستنيها في نفس المكان..
وطلعت بسرعه..لكن ملقتش آركان..واتنهدت بخيبة أمل.. وضمت الكتب وقالت بزعل..
هو مجاش ليه؟

آركان : بهمس وأنا أقدر أتأخر..

باري : لفت بسرعه..لكن ملقتوش.. وقالت.. إيه يا باري انتي كمان بتتخيليه.وبتسمعي صوت المتعجرف ده؟

آركان : من وراها بنفس الهمس..قال.. باري...!!! أسمك باري..

باري : لفت ليه بسرعه ولهفه..وعيونهم اتعلقت ببعض.. وقلوبهم بتدق ع وتر العشق..

آركان : سرحان ف عينيها..وقال..مكنتش عارف إن أسمك هيبقى بالجمال ده..ياباري..

باري : بدقات قلب متضاربه..واستسلام وتيه..بس انا معرفش أسمك..

آركان : لمح دكتور جامعي طالع. وبسرعه همس ف ودنها وقال..
أنا آركان..الملقب بالفهد الأسود يعني السرعه القصوى والأداء المبهر...واختفى..

باري : حطت ايدها ع قلبها من همسه ليها..وفتحت عينيها..لكن مالقتوش قدامها..
وبصت حواليها وشافته خارج من المبني وغمزلها.. وأبتسمت.. وهمست بتنهيدة حب.. آركان...!!!

عند هندسه..

تالين : واقفه عكس تيار الهوا.. ومش قادره تتحمل..وقالت. ياترى رحاب اتاخرت ليه؟ فاضل ربع ساعة ع المحاضره..
أنا هتصل عليها.. وفتحت الشنطه وهى بتطلع الفون.. الأوراق ف الملف طارت في الهوا..

تالين : شهقت وقالت.يالله.. الملخص راح.. وراحت تحاول تجيب اي ورقه منهم.. لكن وقفت مكانها بإحراج...!!

سفيان : بسرعه بيلم ليها الأوراق.. وكأنه بيلملم شتات قلبه.. وملهوف ع مواجهته بعشقه ليها..

تالين : واقفه محرجه.. ومش عارفه تتصرف إزاي؟ وخصوصاً أنه بيقرب منها..

سفيان : وقف قدامها..وقدم ليها الاوراق وقال.. أتفضلي..

تالين : بلعت ريقها بتوتر..ورفعت أيدها بحرج وأخدت الورق..وقالت بحرج.. متشكره جداً.. أحم..

سفيان : أبتسم وبيتأمل فيها..وقال.. أنا اللي متشكر جدا..
إحم قصدي أنا معملتش حاجه..

تالين : هزت راسها بصمت.. وجت تمشي..

سفيان : بسرعه.. لو سمحتي لحظه بس..!

تالين : وقفت وردت باحترام..نعم؟

سفيان : بحيره.. أنا أسمي سفيان..وكنت بتمنى أتكلم مع حضرتك شويه..وا......!!!!! استني بس..يا آنسه..ارجوكي استني متفهمنيش غلط..!!!

تالين : مشيت بسرعه من قدامه وكلها بتترجف.. وبتستغفر من ريحة برفانه اللي حبتها جدا.. وخافت منه في نفس الوقت.. وراحت ع المحاضره بسرعه..

سفيان : نفخ بخنقه..وقال. اعمل إيه بس..؟! أنا لازم أتكلم معاها..!!!

وفونه رن وكان رعد ورد عليه.. الو..

رعد : إيه ياسفيان أنت فين؟

سفيان : بتنهيده.. أنا كنت بوصل باري..وراجع البيت يابابا..

رعد : لأ تعالى ع الشركه.علشان عايزك..

سفيان : كشر عينيه وقال خير يابابا ف إيه؟

رعد : بإبتسامة فخر..قال. انهردا هاخدك مجموعة العدوي..وهعرف الامبراطور ع ابني سفيان الجوهري..!!! وآدم باشا ف انتظارنا الساعه ٣

بعد فتره..في الطريق..

آدم مراد : مالك يا آرين ساكته ليه؟

آرين : بكسل..مفيش حاجه يا آدم بس عايزه أنام..

تالين : ياكسلانه فوقي بقى .

آرين : بصت من الازاز..وفتحت عينيها بدهشه وقالت.. شركة جدو آدم.

آدم مراد : ابتسم وقال.. أيوه. أنا بس هنزل اجيب ملف مهم من عمي زين وهرجعلكم تمام..

آرين : مسكت دراعه وقالت بلهفه..بالله عليك عايزه أدخل الشركه..ونعملها مفاجأه ل بابي وخالو مراد.. بليز يا آدم ارجوك مترفضش..

تالين : بحماس..اه ياريت يا أبيه..نفسي أشوفها ع الحقيقه..

آدم مراد : بقلة حيلة وقال اعمل ايه فيكوا بس؟ اتفضلوا انزلوا..بس مش عايز جنان.. آرين فاهمه؟

آرين : بحماس..خالص والله مش هعمل أي حاجه..
ونزلوا..

في مكتب الإمبراطور..

آدم : بإعجاب.. ماشاءالله عليك يا سفيان.. حاجه مشرفه بجد..

سفيان : أبتسم وقال..متشكر جدا لحضرتك.. أنا مش عارف أوصف لحضرتك عن مدى اعجابي بحضرتك..

آدم : أبتسم وقال.. أنا بحب ديما الشباب الطموح.. ودي من صفاتك اللي شدتني..ده غير فخر رعد بيك.. وعنده حق.. وأنا كمان أعجبت بتفكيرك لمشاريعك إللي جايه..

رعد : بسعاده..ربنا يباركلنا فيك ياباشا..كلامك ل سفيان أبني انا عايز ابروزه والله..

آدم : بضحكه..مش للدرجادي يارعد يابني..

رعد : واكتر والله ياباشا.. خصوصاً لما وافقت وتواضعت إن حضرتك والعيله كلها تشرفنا ع حفلة باربيكيو..بجد انا سعيد جدآ.. إن سيادتك هتشرفني..

آدم : طول عمرك صاحب واجب وابن اصول يارعد..

في الطرقه..

آدم مراد : تعالي يا آرين ده مكتب خالي فهد..

تالين : أبية فين مكتب بابا؟

آدم مراد : فوق ده بالظبط ياحبيبتي..ثواني هوصل آرين واوصلك..

تالين : لأ يا أبية خليك أنت وأنا هطلع متخافش عليا..

عند الإمبراطور..

رعد : قفل الفون وحطه ع المكتب.. وقال..في ناس عايزه حرس ضروري ولازم استأذن ياباشا..

آدم : بتفهم..مفيش مشكله..

سفيان : واقف وبيسلم ع آدم وقال.. انا اتشرفت جدآ بحضرتك..وانهردا يوم مميز جدا بالنسبالي..

آدم : ربت ع أيدو وقال.. شرفت المجموعة يا سفيان يبني..!!!

رعد : بعد إذنك ياباشا..وسلامي للرجاله لحد ما اشوفهم إن شاء الله..

آدم : إن شاء الله..اتفضل يا رعد.. وأبتسم ل سفيان..

تالين : ماشيه في الطرقه..ومتوتره..وبتقرا اليفط ع أبواب المكاتب..

رعد : ماشي وقال..اوبس استني نسيت تليفوني عند آدم باشا. ثواني وراجع..

سفيان : تمام..هسبقك أنا تحت..

رعد : مشي وسفيان ماشي..

وتالين جايه.وكانت هتخبط فيه وانتبهت ورجعت لورا خطوه..

سفيان : بحرج أنا آسف ماشي مش منتبه..وفتح عينيه بصدمه كبيره..وقال أنتي..!!!

تالين : ضمت الكتب وقالت برجفه..اء.. أسفه..وجت تمشي..

سفيان : سبقها وقال بلهفه.. استني ارجوكي..

تالين : مشيت بسرعه..لكن وقفت مكانها..

رعد : أبتسم.. أهلا أهلا تالين.. إيه المفاجاه الجميله دي يابنتي؟

تالين : بلعت ريقها بتوتر وقالت.. أهلا اذي حضرتك ياعمو..

رعد : أبتسم.. أنا كويس جدا.. وخصوصاً لما شوفتك.. قوليلي يابنتي ف حاجه.. لأنكم مش بالعاده تيجوا ع الشركه..

سفيان ؛ واقف وقلبه بيدق ومش مستوعب.. أبوه واقف بيتكلم مع البنت اللي جننت تفكيروا..؟

تالين : بتحاول تهدا.. وقالت.. أبدا ياعمو جينا بالصدفة..

رعد : طيب ياحبيبتي..اه نسيت أعرفك ع ابني الكبير... تعالى يا سفيان..

تالين : تنحت وفتحت عينيها بدهشه.. لأنه نفسه سفيان اللي قابلته الصبح..!!!

سفيان : كأنه مصدق..وجه بسرعه..خير يا بابا..!!

رعد : بإبتسامة.. أحب أعرفك ع بنت عمك مراد.. الانسه تالين..وصديقة أختك باري..!!!

سفيان : تنح.ووقف قصادها..وقال والله العظيم..؟!

تالين : حاسه بتوتر..وقلبها دق مرة واحدة.. من فرق الطول بينهم..وكمان كاريزما.. ونزلت وشها بسرعه..

سفيان : أبتسم بأمل وتفائل..وقال. أهلا وسهلا يا انسه... تالين..!!!

تالين : هزت راسها وقالت.. بحرج أهلا بحضرتك.. بعد إذنك ياعمو..

رعد : أبتسم.. طبعآ اتفضلي يابنتي. وسلميلي ع بابا وقوليلوا اني هتصل عليه بليل ضروري لأني حالياً مستعجل جدآ...

تالين : غصب عنها رفعت عينيها ل سفيان بإحراج وهزت راسها وقالت..حاضر..ومشيت بسرعه..

سفيان : واقف مكانه وراقبها لحد ما دخلت المكتب..

رعد : مالك يابني متنح ليه؟ يلا هنتأخر..

سفيان : كشر عينيه وماشي مش مستوعب.. يعني إسمها تالين؟ وكمان صديقة باري؟ لأ وبنت صاحب بابا؟
وأنا بقالي شهرين ونص بلف حوالين نفسي.. وأبتسم وقال.. بس تالين تستاهل أكتر من كدا..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

تاني يوم...

فيلا السيوفي..

رودي : بتكلم مرات باباها ف الفون..وقالت بصدمه.. انتي بتقولي ايه؟ مستحيل.. لأ بسام أخويا أنا...!!!
إزاي وجه أمتي؟ ولما أخد كل الأوراق مقولتيش ليا ليه؟
أنا.؟ .هو قالك اني عارفه كل حاجه؟
وقعدت على السرير بقلة حيلة..وقالت.. يعني كدا أخويا أخد كل حاجه وسافر..!!!

فارس واقف قدام الباب وسامع كل حاجه.. وخبط ع الباب قبل ما يدخل..

رودي : قفلت المكالمه..ومسحت دموعها بسرعه.. وشدت الغطا عليها ومثلت أنها نامت..

فارس : فتح الباب ودخل.. وشافها.. وزعل حقيقي علشانها.. وشاف دموعها المكبوته..وبتهرب من الواقع..
وبص قدامه وقال جواه بتوعد كبير.. أنت تجاوزت كل الحدود..ولحد كدا وكفايه يا بسام....!! ولو أنا معرفتش أرجع حق مراتي مايبقاش اسمي فارس السيوفي..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا الديزل..

آرين : لابسه فستان باللون الفيروزي..وكانت جميله. ولفت لادامها وقالت برقه..
إيه رأيك فيا؟

آدم مراد : قرب منها..وقال..جميله اوي انتي يا آري..!! كل يوم بتحلوي عن اللي قبله ..وباسها برقه..

آرين : حطت راسها ع صدرو وقالت.. أنا حلوه علشان أنت جمبي ومعايا يا آدم..

آدم مراد : زاد من حضنها..وقال.نفسي أبقى جمبك ديما ياروح قلبي. بس حالياً لازم نتحرك..يلا بينا.؟

آرين : مبتسمه.ولسه هتتكلم. لكن فاجأه.. غمضت عينيها وفتحت ببطء.. ووقعت بين ايديه..

آدم مراد : اتخض.. بصدمه..آريييين..!!! آرين مالك يا آرين..ردي عليا..!!!

آرين : ...............!!!

آدم مراد : شالها وحطها في السرير.. وخبط ع خدها وقال بقلق واضح..
آرين.. آرين ردي عليا.. آرييين ردي عليااااا..

وقام بسرعه وجاب برفان ولسه مفاقتش..
وشالها بسرعه وطلع بيها ع أقرب مستشفى..!!!

الدكتوره خليك بره لو سمحت..!!!

آدم مراد : بغلظه.. أنا مش هسيب مراتي..!!!

الممرضه : زعقت..يعني ايه ده إن شاء الله..هو أي حد يدخل يقولنا البوق ده؟

آدم مراد : خبط الحيطه جمب وشها وقال بغضب.. كلمه زياده ومش عارف انا هعمل ايييييه؟ اخلللصي..!!!

الممرضه : اتفزعت..وجريت تشوف الحاله..

الدكتوره : هزت راسها وسكتت.. وبدأت تكشف ع آرين..

آدم مراد : قعد ع طرف السرير..ومسك أيدها..ومسد على خدها..وهمس.. آرين فوقي..!!!
وبص للدكتوره وقال بقلق.. هى هتفضل كدا لامتى؟

الدكتوره : أبتسمت لقلقه..وقالت..خلاص ثواني بس..وكملت السونار.. وطلبت تحاليل..

آرين : بدأت تفوق..وهمست بتعب. اء.. آدم..!!!

آدم مراد : مسك أيدها ومسح خدها..وقال.. أنا جمبك ياحبيبتي..

آرين : بوهن.. انا فين؟

آدم مراد : أنتي..........!!!

.الدكتوره : قاطعته..وقالت الف مبروك..انتي حامل..

آدم مراد : ضحك تلقائي..

آرين : فتحت عينيها بعدم تصديق..وقالت بدموع..اء. أنا حامل..!!! أنا... أنا حامل يا آدم..؟

آدم مراد : حط جبينه على جبينها وقال بسعاده داخليه.. ألف مبروك ياروحي...!!

الدكتوره : أبتسمت وقالت..ومش بس كدا..!! انتي كمان حامل ف تؤام..!! ماشاء الله..

آرين : قلبها دق بقوه..وضحكت بدموع وحضنت آدم وعيطت..
آدم مراد : ضمها لقلبه.. وإحساس جديد بيتولد جواه. ومشاعر متلخبطه.. لدرجة إن عيونه لمعت..لكن فاق بسرعه.. واخد نفس عميق..

الدكتوره : ألف مبروك لحضراتكم..ولكن ياريت تتابعي مع أي دكتورة نسا أو معايا مفيش مشكله.. لأن ديما لازم متابعه ومثبتات.. ولازم الراحه.. ثم الراحه..ممنوع تعملي مجهود كبير في الشهور الاولى..

آدم مراد : بص ف عينيها وابتسم وقال.. يعني ممنوع تتجنني وتتنططي فاهمه يا آري..!!!

آرين : عوجت بوقها وقالت بغيظ.. فاهمه يامرعب..!!! -------------يتبع




موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 77 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 78 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-