رواية عندما تتنفس الكتب الحلقة الواحدة والعشرون 21 من روايات ندى محسن

نقدم اليوم احداث رواية عندما تتنفس الكتب الحلقة 21 من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية عندما تتنفس الكتب كاملة بقلم الكاتبة جهاد سعيد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية عندما تتنفس الكتب pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية عندما تتنفس الكتب الحلقة 21 - روايات ندى محسن



عندما تتنفس الكتب الفصل الواحد والعشرون


حلقة 21
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕

ادمعت عيناها
-بقول بحبك...بقول مش عايزة اشوفك كدا وكمان عايزاك تبعد عن كل دا كاسر صدقني انا فهمتك وصدقني انا مصدقاك
نظر لها بذهول
-انتي شكلك بتخرفي انتي بتقولي ايه
نظرت له نسرين
-بقول بحبك ودا هيخليني اعمل اي حاجة زي مهيخليك تعمل اي حاجة صدقني.....
صمت وظهرت على شفتين شبح ابتسامة جلتها تضحك وتشير ليوسف ليبتسم ويقتربوا جميعآ نظر كاسر له بذهول
-انت كمان معاهم؟انت بتهزر؟
حمحم يوسف
-اصلي مصدقت صراحة
ضحك فهد
-كل سنة وانت طيب يا بروووووووو
كانت ناتاشا تقف بالجوار هي وراجو الذي ابتسم بسخرية وصعد لغرفته
-اللي بيحصل دا مسخ
رأى كاسر ناتاشا تقف بعيدآ لاحظ انشغال نسرين مع فاطمة وكأنها توصيها على شيئ اقترب من ناتاشا وقف امامها وهو ينظر لها بتركيز لترتجف
-ايه يا كاسر...عايز حاجة؟
ابتسم بخبث
-اه عايز النهاردا عيد ميلادي وهقضيه بطريقة مختلفة استنيني جايلك في اوضتنا بليل
صدمت ونظرت له وعيناها تمتلئ بالدموع هزت رأسها بنفي وهي تبتعد
-انت عايز ايه مني لسة عقابك منتهاش
قربها منه وبكره تحدث
-لما لويس يظهر وميفضلش مستخبي زي الحريم وبعدين دا ليه وليكوا حساب تاني لو طلع بيخطت لحاجة تانية المرة دي
ناتاشا بدموع حاولت دفعه
- سيبني بقى..بالله عليك يا كاسر طلقني وسفرني عند امي انا مش عايزة حاجة تانية والنبي يا كاسر....
امسك بشعرها بقوة محذرآ
-اللي اقوله يتنفذ يا ناتاشا ودلوقتي مش عايز اشوف وشك هنا
دفعها بقوة وهي ركضت للأعلى بدموع لم تدخل لغرفتها بل ذهبت لراجو تبكي وهو تعجب قامت بضمه بقوة
-رااجو....مش عايزاه مشيني من هنا بالله عليك...مشيني انت اخويا المفروض تكون بتحبني كفاية بقى انا تعبت عايزة اسافر لماما عايزة ابعد
امسك بها وهو يمعن النظر بعيناها
-متخافيش انا هنا مش هيقرب منك....هقتله..
شهقت ناتاشا
-انت بتقول ايه انت تقتله لا لا....انت مش ممكن تعمل كدا بلاش توسخ ايدك بالدم ولو حصله حاجة المرة دي يمكن يوسف يقتلك وهو مش هيسامحك لا يا راجو لا....
نادت نسرين على كاسر وهو اقترب وبسرعة كانت قد وضعت بفمه قطعة من الكعك ليأكلها وهو يشعر بشعور غريب وهو يتابع ضحكها ونظراتها له المليئة بالحماس
كان الجميع سعداء عدا ناتاشا وراجو المشتتين بسبب اعمال والدهم القذرة...وبسبب ذلك الكاسر الغير مروض.....
انتهى اليوم وطلب يوسف من كاسر ان يخرج معه وبالفعل ذهب معه
-ايه يا ابني عايزني اوصلك لبيتك ولا ايه لو بتفكر كدا يا چو انسى انا مش قادر
ضحك يوسف
-دا انت طلعت واطي اوي يعني
-وانت رخم اوي انجز عايز ايه
مد يوسف له علبة
-كل سنة وانت طيب
ضحك كاسر
-انت مبتصدق بقى
ابتسم يوسف
-اوي شوفها لما تطلع وهستنى تكلمني
ابتسم كاسر بخبث
-افرض معجبتنيش اكلمك اقولك ايه
ضحك يوسف
-ياا سيدي على الرخامة يا عم واثق انها هتعجبك يلا يا باشا تصبح على خير بكرا الصبح هجيلك
بضيق نظر له كاسر
-بات هنا وبطل رخامة مهي اوضتك موجودة
تنهد يوسف بإحباط
-منت عارف بتخنق اوي يا كاسر من المكان دا معلش بقى هروح واجيلك وقت تاني
ذهب يوسف وصعد كاسر للأعلى ونسرين تقف امام المرأة دموعها تساقطت
-يا رب عيني انا بعمل اللي عليا وبحاول اعمل حاجة صح بحاول اغيره هو في امل كبير ويا رب هو جوزي..وانا حامل فلازم احافظ على بيتي على الأقل احاول بس.....يكفيني شرف المحاولة
شعرت بخطواته قلبها ارتجف جففت دموعها وعدلت من مكياچها وضعت من برفانها المميز وسحبت فستانها القصير للأسفل ولكنها لم تنجح بتغطية ركبتها دلف كاسر للغرفة وتعجب من مظهرها ولكنه ابتسم
-غريبة لا بجد غريبة والله انا شاكك ان فيكي حاجة انتي كويسة يا بنتي في حاجة بتوجعك سخنة ولا حاجة؟
تحدثت نسرين بدلع
-هو علشان بحب جوزي يبقى في حاجة مش طبيعية كفاية خناق بقى يا كاسر خلينا ننسى كل حاجة
نظر لها كاسر وقف امامها فتوترت ولكنها ابتسمت اقترب منها وهي اغمضت عيناها شعرت بأنفاسه على وجهها وهذا ما جعلها تهتز وترقرقت الدموع من عيناها سمعت صوته العميق شعرت بحزنه ولكنها كذبت اذنها
-نسرين انتي مش مضطرة تمثلي واحنا لوحدها انتي من بعد معرفتيني مش هتتقبليني....مش هقدر اقولك غير جملة واحدة...يا ريتني فضلت ناسي.. اشتغل ميكانيكي او سواق توكتوك صدقيني مكنش هيفرق كنت هكون في منتهى السعادة ....
اخذ ملابسه ودلف للحمام وهي فتحت عينها تجفف دموعها بذهول ولكنها ابتسمت شعرت بالأمل حقآ ولكنها لم ترد جرحه طرقت على باب الحمام طرقات خفيفة فتوقفت عن سماع صوت المياه علمت انه الأن انتهى من استحمامه وعلى وشك الخروج ولكنها تفاجأت بفتح الباب وهو بملابسه
نظرت نسرين لكاسر بتعجب
-هو ايه دا انت ليه بهدومك كدا؟
نظر لها
-عايزة ايه يا نسرين
اقتربت نسرين وقامت بضمه لم يفكر وجد نفسه يضمها وكأنه يريد تخبأتها خلف ضلوعه همس
-نسرين بلاش تلعبي معايا
نظرت له بحزن
-عايزاك معايا يا كاسر صدقني انت لازم تبعد عن كل حاجة سيب كل حاجة وتعالى نبعد يا كاسر ونكون سوا
كاسر نظر لها بألم
-صدقيني مش هينفع صدقيني مستحيل كاسر مبقاش ينفع يسيب المكان دا..... صدقيني...
نظرت له بدموع
-وبعدين يا كاسر... انا مش هقدر اعيش معاك بالطريقة دي... مش هقدر
تنهد كاسر
-عايزة تسيبيني يا نسرين
هزت رأسها بنفي
-انا بحاول نتقابل في نقطة وسط بحاول اننا نلاقي بعض بس انت بتبعد اوي انت في طريق وحش، حرام، اذى.. طريق كله شر وصعب اوي اتحمل يا كاسر صعب
امسك بيدها
-انا بحبك..... بس مش هقدر استغنى عن دا انا ممكن اسيب اي حاجة بس البيت دا والناس دي لا انا ليا عندهم كتير اوي انا عايز كل واحد فيهم يبكي... بدل الدموع دم انا ليا عندهم عمر كامل يا نسرين
ابتعد عنها فتح قميصه والقاه
-بصيلي يا نسرين بصي لجسمي بصي لصدي وبصي لضهري بصي للعلامات اللي انا رفضت اعملها تجميل علشان بس احس بألم انتقامي منهم من لويس من اقل فرد في رجلته لأكبر فرد بصيلي يا نسرين وحسي حسي بألمي حسي بعيل من وهو عنده 7 سنين بيحصل كدا في جسمه لحد مبقى راجل شوهوني مش بس جسمي شوهو روحي انا بقيت مشوه بقيت فاقد للحياة... للحياة!! انا بقيت فاقد لكل حاجة طفولتي فرحتي... انا فاكر ازاي اهلي كانوا بيعتبروا يوم ميلادي يوم مميز ابنهم الكبير بقى وكانوا بيجيبوا كل اللي بيعجبني وكل اللي بحبه فجأة كدا اتخطفت من وسطهم اتحولت حياتي لجحيم اتحولت لعذااااااب ليييييييييييييه
صمت لكم الحائط بقوة وهي شهقت بخوف عليه امسكت بيده نظر لها بحزن
-مش منتظر انك تحبيني على قد مقولت اني كان نفسي افضل فاقد الذاكرة على قد منا كرهت فقداني للذاكرة لأني حبيتك يا نسرين.... حبيتك وانا برا عذاب كاسر.... حبيتك ومفيش حاجة في عقلي غير اني في الريف مستني امي وهي بتعمل الأكل...(ضحك بسخرية من نفسه) بس.... دا الواقع دا واقع كاسر العميري دا واقع كاسر العميري اللي ابعد ما يكون عن مازن وليد السوهاجي....... شتان بين الأتنين.....
نظرت له بخفوت
-انت اسمك مازن صقر السوهاجي؟
هز رأسه بإيجاب
-الأسم اللي اهلي سموني بيه... كاسر دا من صنعي انا كاسر دا الشخص الل انا عملته والشخص اللي العالم بقسوته ساعدو في صنعه...
نظرت له بحزن
-انا...بحبك....
اعطاها ظهره هز رأسه بنفي
-بتحبيني ازاي انتي عايشة مع مجرم عايشة مع راجل مافيا ومع واحد متجوز
هزت رأسها بنفي
-كل دا مش صح كل دا مزيف كل دا مش حقيقي
وقفت امامه ومدت يدها له
-حط ايدك في ايدي وخليني اساعدك والهي بحبك
نظر لعيناها بعمق وهي ابتسمت وهي تهز رأسها تشجعه على المسك بيدها ولكنها تفاجأت به يضمها ويحملها من على الأرض ليحتويها بحضنه ابتسمت وهمست
-بحبك
ابتسم والدموع لمعت بعينه
-انا بموت فيكي يا نسرين بجد....بحبك اوي يا نسري....
ابتسمت هي اخذت قرارها ستجعله يبدأ من جديد ستجعله يتخلى عن شخصة كاسر السيئة....
ابتعد كاسر وقد انتبه لهدية يوسف قام بفتحها واخرج منها التابلوه الذي جعله يقف بصدمة مبتسمآ فلقد كانت صورته مركبه وسط عائلته وسط عائلة السوهاجي.....تحولت ابتسامته لضحكة فرح واتصل بيوسف فورآ ليجيب يوسف بضحك
-كنت مستنيك
ابتسم كاسر
-انا بحبك عارف انا بحبك ولا مش عارف
ضحك يوسف
-لا عارف يخويا
ابتسم كاسر
-بحبك اوي يا چو
كل هذا تحت انظار نسرين المتعجبة اغلق معه وسحبها بحضنه
-بصي شوفي چو عملي ايه يا نسرين بصي دول اهلي الحقيقين هو جاب صورتهم و....
قاطعته نسرين بذهول
-هو يعرف اهلك ومكانهم
هز رأسه بإيجاب وعشق
-حلوين اوي يا نسرين حلوين اوي وطيبين اوي بس.....ظهوري هيقلب حياتهم وحياتي حياتهم هتبقى جحيم وهيبقوا مطاردين....
تنهدت نسرين
-يبقى تغير كل دا بقى يا كاسر خليك تقضي باقي عمرك معاهم كفاية اللي راح يا كاسر
نظر لها وتنهد بألم
-قولتلك صعب افهميني......بس هحاول....اوعدك هحاول يا نسرين...
ابتسمت واقتربت فتحت خزانتها واخرجت منها علبة مدتها له
-اتفضل
تعجب كاسر وابتسم
-انتي جيبالي هدية
هزت رأسها بإيجاب
-لو مش هجيب لجوزي هجيب لمين!
ابتسم واقترب يقبلها وضعت يدها على فمه بقلق
-لا يا كاسر......لما احس انك فعلآ اتغيرت يا كاسر....
ابتعد وابتسم بتصنع وفتح الهدية ليقتضب
-هو ايه دا! مصحف!؟سجادة صلاة؟! سبحة؟! وعباية؟
ضحك بل قهقه وانتبه لنفسه ولنظراتها الحزينة حمحم
-معلش يا نسرين بس شكلك اتلغبطي العنوان غلط
هزت رأسها بنفي
-العنوان صح بس صاحب العنوان رافض يعترف
ضحك مجددآ
-انتي شكلك متعرفيش مين هو كاسر يا نسرين....لسة؟
امسكت بيده
-عرفته كاسر اقبل هديتي واسمح لنفسك تستعملها
نظى لها مطولآ
-جايبة العباية ليه
ابتسمت نسرين بحب
-علشان تصلي بيها الجمعة اللي جاية ممكن
ابتسم كاسر بتفكير
-ممكن
امسكت بوجهه
-طيب نصلي الفجر وننام بقى
ابتسم كاسر بتردد وتيه فأقتربت هامسة امام شفتيه
-حبيبي....
نظر لها وهو يتعمق بالنظر لعيناها
-اوعدني انك هتحاول ترضي ربنا علشان يرضينا..
بشرود وهو تحت تأثير قربها المهلك له
-اوعدك يا نسري
ابتعدت لينظر لها بإنتباه وابتسمت
-يلا بقى اتوضى
مسح جبينه وهو ينظر لها بغيظ لتتعجب
-انت جسمك سخن كدا طبيعي؟
هز راسه بنفي
-لما بس بتقربي يا نسرين متختبريش صبري اكتر من كدا رجاءً
ابتسمت بخجل اتت لتدخل للحمام لكنه سحبها
-نسرين...انا لما اتجوزتك اتجوزتك بأسمي الحقيقي...بأسم مازن معرفش ليه وقتها عملت كدا رغم اني كنت بنكر حبي ليكي....بس انتي ملكي انتي حالة خاصة بيا يا نسري
نسرين ابتسمت كثيرآ وهو اقترب يريد تقبيلها
ابتسمت بخجل واسرعت بالذهاب للحمام لتتوضئ.....

مرت ايام وبلال يتقرب من جميلة اصبح يساعدها بكل شيئ وهي اصبحت متعلقة به كثيرآ ولارا تتحدث معها وتعلمها الكثير عن الدين..يسري وليلى اصبحوا متعلقين بها كثيرآ يحبون بساطتها وعفويتها وهي اصبحت تحبهم وترتاح معهم بينما حديثها مع يوسف قل كثيرآ وهو اصبح يشعر بالضيق ولكنه قرر ان يسافر لها
ابتسمت جميلة
-اسمعوا...عايزة اقولكوا حاجة....
ابتسمت لارا وليلى وتحدث يسري بحنان
-ايه يا حبيبتي
ابتسمت جميلة وامسكت بحجاب وهي ترتديه على فستانها
-انا اتحجبت
اندهش الجميع ولكنها ضحكوا متعجبين من فعلتها ودعموها كثيرآ وقفت لارا وقامت بضمها ووقف بلال
-اسمعوا بقى انا عايز اقولكوا على ايه علشان بصراحة مبقتش قادر اسكت
نظروا جميعآ له فأبتسم ووقف امام جميلة
-جميلة...تتجوزيني....
تعجبت جميلة ونظرت له وهي تتذكر
‏Flash back
رامي ابن عمتها يقترب منها
-استني بس متخافيش مش هضربك المرة دي انا عايزك عايز اتجوزك...
ابتعدت بخوف وهو يقترب منها بنفاذ صبر
-تعالى ياجميلة اسمعي الكلام
بدموع كانت تبتعد
-لا...مش هتقرب
اتت لتركض للخارج ولكنه سحب شعرها ويحاول قطع ملابسها
-اهدي بقى بقولك عايز اتجوزك...
‏back
دلفت جميلة للغرفة بسرعة وشعر يسري بالضيق
-انت ضايقتها مكنش وقته الكلام دا
اقنعهم بلال انه سيتحدث معها وبالفعل ذهب لها
-مالك يا جوجو انا ضايقتك؟
هزت رأسها بنفي وهو اقترب
-جميلة انا معجب بيكي وصدقيني هكون سعيد لو قبلتي بعد السنة دي متعدي عايزك مراتي....سيبك بقى من الباقي
نظرت له بقلق
-طب ودراستي؟
هز رأسه بنفي
-جميلة الست متخلقتش علشان تدرس هي لازم تبقى في البيت هتبقى ام...حبيبتي مش لازم
نظرت له بحزن بينما هو تحدث بإقناع
-انتي بتحبينا ولا لا مش عايزة تفضلي معانا
هزت رأسها بنفي
-عايزة طبعآ
ابتسم بلال وهو يحاول اقناعها
-يبقى توافقي يا جميلة علشان تفضلي قاعدة معانا من غير قيود....
نظرت له وتحدثت بخفوت
-بس يا بلال انا مش هينفع مدرسش يعني....
امسك بيدها هز رأسه بنفي
-لا يا جميلة انتي هتتستتي هنا في البيت تساعدي امي واختي وكمان ههتم بيكي
نظرت ليده وهو ابتسم
-قولت ايه يا جميلة مهو مش معقول هترجعي الشارع تاني
هزت رأسها بنفي
-لا...مش عايزة ارجعه انا حكيتلك كل حاجة وانا مش عايزة
هو بلال رأسه بإيجاب
-يبقى توافقي
هزت رأسها بإيجاب وهو نادى لعائلته لتخبرهم بموافقتها اكتفت بهز رأسها لتفرح والدته كثيرآ وهم في لهو عن يوسف الحاوي.....

#رواية_عندما_تتنفس_الكتب
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
‏ #Nada_Mohsen

اليوم عيد ميلاد سالم وهو يشعر بالضيق
-يعني لزمته ايه اللي بتعمليه دا يا نادية قولتلك مليش انا في جو عيد الميلاد دا ورحيم مراته ميتة
تنهدت نادية بضيق
-مخلاص بقى يا راجل سيبني اخلص التورتة يوم وهيعدي وصدقني مش هتندم بنتك محضرالك مفاجأة هتبسطك اوي وتخليك تتنطت من الفرحة
تعجب سالم وابتسم
-نغم؟
ابتسمت نادية
-اه يا حبيبي نغم
اقتربت وقامت بتقبيل خده
-كل سنة وانت طيب يا حبيبي
ابتسم سالم وقام بضمها
-ربنا ميحرمنيش منكوا ابدآ
كان محمد يتحدث مع نسمة بالهاتف
-طيب انتو كويسين؟
تنهدت نسمة
-الحمد لله يا محمد متقلقش هو رحيم خرج من بدري وعرفنا انه مش في المستشفى فماما قلقت عليه وكلمته وقالها انه كويس وعايز يبقى مع نفسه هو بقى حالته وحشة اوي يا محمد الأيام دي ربنا يصبره....رغم اني مكنتش بحب ريم اوي وكنت بسترخمها بس موتها حقيقي اثر فينا كلنا....ربنا يرحمها يا رب.....

اقتربت رجاء واشارت لها ان تسرع وهي خجلت
-انا هقفل بقى يا محمد بعد اذنك
ابتسم محمد بحب
-سلام يا نسمة...
وضعوا التورتة والجميع قدموا له الهدايا وقبلوا يده اقتربت نغم بالكرسي منه فأنحنى ليجلس امامها لتتعلق بحضنه هامسة
-كل..سنة وانت....طيب..يا احلا...اب في العالم...
اتسعت اعين سالم وابتعد بسرعة نظر له ابتسم بعدم تصديق
-نغم...انتي بتتكلمي...حبيبتي انتي بتتكلمي
نغم ابتسمت وهزت رأسها بإيجاب
سالم اوشك على الطيران من فرط سعادته ضمها بقوة ضمها بحنان والدموع اجتمعت بعينه ابتعد مسح دموعه وحمد الله وشكره ان صغيرته تتحسن......والجميع كانوا سعداء بهذا

رحيم يجلس امام الشاطئ وهو يحمل الطفلة التي اسماها مريم لقد سجلها بأسمه وهو يشعر بالحيرة نظر لها كم كانت صغيرة جميلة ولكنها تبكي كثيرآ لا يعلم ما السبب اخذها وذهب لمنزله ووالدته ابتسمت بحنان وشفقة
-هي دي يا رحيم؟
هز رحيم رأسه بإيجاب وحيرة
-اه يا ماما سميتها مريم...ومعرفش مالها يا ماما في ايه عمالة تعيط
حملتها رجاء بقلق
-طيب هي مغيرة؟
هز رحيم راسه بإيجاب
-اه يا ماما
قبلتها رجاء
-باس باس طيب اهدي رحيم دي ممكن تكون جعانة
نظر رحيم لها بضيق
-مش عارف انا مش عارف
اقتربت زهرة
-طيب انا مش فاهمه مين دي؟
نظروا لها ونسمة تنتظر الجواب ايضآ وبدأ رحيم بالتحدث قائلآ انها ابنة سيدة توفت بلمستشفى وطلبت منه ان يكون الواصي عليها....
ذهب رحيم ليأتي بالحليب المعلب الخاص بالأطفال وقام بتحضيره لمريم كما قال له الصيدلي وقام بحملها وإرضاعها لتأكل كثيرآ وينبض قلبه بعنف
-دي شكلها جعانة اوي يا ماما يا خبر ازاي انا كنت غبي كدا انا قعدت كتير بيها وانا مش فاهم ملها معرفش انها جعانه
ابتسمت رجاء بحنان واقتربت من مريم تقبل جبينها والجميع ينظرون لها ويتابعونها.....

#رواية_عندما_تتنفس_الكتب
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

كاسر نائم بالسرير اقتربت نسرين منه تتأمله وتتأمل عضلاته البارزة وهو يرتدي تيشيرت بحمالات عريضة وشورت فقط فتح عيناه عندما شعر بها وتعجب
-مالك في ايه
خجلت كثيرآ هزت رأسها بنفي وهي تبتعد
-مفيش .....
سحبها
-مالك يا حبيبتي تعبانة مش نايمة ليه
هزت رأسها بخجل
-مفيش يا كاسر هنام
نامت بجواره ونظرت له وهو ابتسم
-انتي عايزة حاجة عايزة ايه
هزت رأسها بنفي وخجل
-اصلي....
سحبها بحضنه
-ايه يا روحي اتكلمي متتكسفيش
همست بجوار اذنه
-مش عايزة حاجة بعد كدا يا كاسر مبقتش عايزة حاجة...بس هو انا لو نمت على صدرك هيوجعك؟
تعجب ولكنه ابتسم
-لا مش هيوجعني
وضعت يدها على صدره
-انت مش كنت متصاب
ضحك كاسر
-يا بنتي انتي لسة فاكرة دا خلاص خف
اقتربت وضعت رأسها على صدره وهو قام بتخبأتها بحضنه دفنت وجهها بصدره
-انا خايفة يا كاسر....ومحتجالك...
تعجب كاسر
-خايفة ليه يا نسرين....نسرين انا طول منا معاكي متخافيش من حاجة انتي الخوف من حقه يخاف مننا
نظرت له
-خايفة منك يا كاسر ومن اللي جاي
هز رأسه بنفي
-لا يمكن ءأذيكي
ابتلعت ما بحلقها بقلق
-لو طلعت حامل في بنت يا كاسر هتعمل ايه.....
نظر لها مطولآ واعتدل
-نعم؟
ابتعدت قليلآ
-لو طلعت حامل..في بنت...انا مليش دعوة بحاجة زي كدا انا مليش تحكم دا نصيب وقدر ربنا......
تنهد كاسر
-نسرين....انسي كل اللي قولته انسي ارجوكي متخلنيش اكره نفسي متدنيش امل ان كل حاجة هتكون كويسة وترجعي تقوليلي خايفة منك نسرين انسي ان




موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية عندما تتنفس الكتب الحلقة الثانية والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية عندما تتنفس الكتب الحلقة الثالثة والعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية عندما تتنفس الكتب ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-