رواية تحت حماية الفارس الفصل الثالث عشر 13 - روايات نوران جمال

  نقدم اليوم احداث رواية تحت حماية الفارس البارت 13 من روايات نوران جمال . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية نور الآسر كاملة بقلم نوران جمال من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية تحت حماية الفارس pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية تحت حماية الفارس الفصل 13 - روايات نوران جمال



نور الآسر الجزء الثاني البارت الثالث عشر


١٣

خرجت نورين من باب القصر وهي تسير ببطئ شديد ولا تصدر أي صوت حتي لا يراها أحد فمن يراها الأن سيضحك عليها فهي تشبه الجواسيس في تحركاتهم وعندما خرجت قامت بتنفيذ خططها وهي تكتم ضحكاتها بشده ولا تتوقع رد فعل فارس علي ما ستفعل فهي كل ما في بالها الأن هو أن تعلمه درسا لن ينساه أبدا.
قامت نورين بفعل خططتها الشريره وكانت ستدخل مره اخري إلي القصر فرأت البنات والشباب كلهم ومعهم سلمي فهي اصبحت صديقتهم دون أن تأخذ وقت فهي تشبه نورين والبنات في الصفات رأتهم نورين امامها ماعدا فارس ...
نورين بخضه وهي تضع يدها علي قلبها وتقول بتوتر: انتوا انتوا هنا من امتي ..
كارما : أحنا كنا متجمعين في الفيلا...
نورين بإستغراب: اني فيلا ..
لارين وهي تشاور علي الفيلا الملحقه بالقصر: الفيلا ديه يا نورين لما بنحب نتكلم سوا او نتجمع بنتجمع فيها..
نورين : اه تمام ..
كرم : نورين انتي اتخضيتي اوي في حاجه...
نورين بتوتر: لأ لأ مفيش ..، ثم تركتهم ودخلت إلي القصر فشعروا جميعا وخاصه سلمي بأن نورين قد فعلت شيئا سيئا ولكنهم ازالوا تلك الفكره من رأسهم ودخلوا إلي القصر خلف نورين ..
وعندما دخلوا وجدوا الجميع قد استيقظ وقاموا بوضع طعام الفطار ..
رودينا : كنتوا فين يا شباب اتأخرتوا...
حمزه:كنا في الفيلا ...
نوران: طيب يالا عشان الفطار..
فذهب الجميع إلي السفره وفجأه وجدوا فارس ينزل ويجلس معهم ..
لارين : طيب يا جماعه انا نسيت اجيب التليفون بتاعي من الفيلا هجيبه واجي علي طول ..
فأومأ لها الجميع بمعني نعم ..
أما فارس جلس علي الكرسي المخصص له ولم ينطق بكلمه ..
نورين بإبتسامه: فارس عامل ايه ..
فنظر لها الجميع بصدمه وخاصه فارس فهم يعرفون أنهم يكرهون بعض فكيف تسأله نورين عن حاله ..
فارس وهو يعود بعينيه إلي الطبق ويقول ببرود: ملكيش دعوه ...
نورين بنفس الإبتسامه: متأكد ..
فارس: بقولك ايه انتي ملكيش دعوه بيا او بأي حاجه تخصني وياريت وانا قاعد مسمعش صوتك عشان بتنرفز..
نورين غضبت منه ولكنها عادت لإبتسامتها: تمام بس انت أثبت علي كده ...
وهنا شعر فارس بأن هناك شيئا سيحدث وفي تلك اللحظه دخلت لارين وتظهر علي وجهها الصدمه ..
لارين بصدمه : فارس فارس الحق ..
قام فارس من مكانه وهو قلق : في ايه انطقي ..
لارين: العربيه بتاعتك متكسره ...
وهنا خرج فارس بسرعه شديده ليري عربيته أما في الداخل نظر الشباب والبنات إلي بعضهم وفهموا ليه نورين كانت متوتره اما اسر نظر لنوران وضحكوا علي تلك المجنونه ..
دخل فارس وهو غاضب بشده ويقول بصوت مرتفع: نوريين .، ثم وقف امامها واكمل: أنتي اللي عملتي كده صح ما تنطقي ..
أما نورين كانت تنظر له ببعض من الخوف ولم تتكلم فأغضبت فارس أكثر فنظر لها بغضب كبير ثم خرج من القصر وهو يخبط في كل شئ امامه ثم ذهب إلي غرفه الرياضه في القصر حتي يخرج فيها عصبيته..
أما الشباب والبنات كانوا خائفين جدا مما يحدث فنورين قد قامت بتكسير سياره فارس المفضله والغاليه أيضا..
وقف اسر وذهب إلي نورين
اسر وهو يتصنع الحده ولكنه في داخله يكاد يموت من الضحك بسبب تلك المجنونه: عملتي ايه في العربيه وليه عملتي كده أصلا..
نورين بتوتر: أنا مش عملت حاجه غير اني بس يعني خرمت عجلات العربيه و بس يعني أحم أحم كسرت الإزاز بس ..
اسر : اممم يعني كسرتي الإزاز وخرمتي العجل بتاع العربيه..
نورين ببعض من الغضب والمرح في نفس الوقت: وكنت ناويه العب في الفرامل كمان بس اشفقت علي فارس الصراحه وقلبي الصغير لم يحتمل أن يفعل ذلك شوفت أنا طيبه ازاي كمان افرض حصله حاجه يقولوا نورين السبب ويبقي ضيعلي مستقبلي وانا صغيره وعايزه افرح بشبابي...
ضحك الجميع بشده علي تلك المجنونه..
نوران بضحك : أنتي قلبك طيب اوي ...
نورين: عشان تعرفي بس أن ابنك بيظلمني....
أما سلمي والبنات مش كانوا قادرين يوقفوا ضحك ..
كرم وهو يضحك: مجنونه جدا البنت ديه ..
ادهم بضحك: ديه لاسعه علي الأخر انها تعمل حركه زي كده في فارس...
حمزه بضحك: تفتكروا فارس هيسكت علي اللي هي عملته ده...
زين بضحك : بصوا علي حسب معرفتي بفارس هو هيردلها المقلب ده جامد اوي ...
فنظر الجميع لبعضهم وضحكوا مره اخري ...
أما عند فارس كان يضرب في كيس الملاكمه وهو يتذكر ما فعلته تلك المجنونه ثم فجأه توقف وهو يأخذ نفسه بالعافيه..
فارس بتوعد: والله لأردهالك يا نورين ويبقي انتي اللي جبتيه لنفسك ...، ثم ضحك عندما تذكر جنونها ...
_____________________________

في فيلا الحسيني
كان معتز يجلس في مكتبه يقوم بأداء عمله ويشرب قهوته ثم أتت نورين في باله.
معتز بتفكير: يا تري انتي فين يا نورين..، ثم فجأه تذكر تلك الملاك التي لا يعرف عنها شيئا إلي الأن تلك الملاك صاحبه العيون العسلي.وفي ظل تفكيره سمع صوت رنين هاتفه .
مسك معتز الهاتف ونظر فيه فوجد رقم يراه هو للمره الأولي ..
معتز بتفكير : مين الرقم ده ..، فقام بالرد .
معتز: الو ..
الشخص: معتز الحسيني معايا ..
معتز : أيوه أنا..
رجل آخر مختلف عن الأول: معتز في مصلحه ما بينا أحنا الإتنين...
استغرب معتز من تغير صوت المتكلم علي الهاتف الأخر كما أنه استغرب أن من يكلمه يقول له معتز دون كلمه بيه ولكنه قرر أن يفهم ما في الأمر ..
معتز : مين انت وايه هي المصلحه المشتركه ما بينا..
الرجل : مش لازم تعرف أنا مين دلوقتي المهم المصلحه اللي ما بينا ...
معتز بغضب ونفاذ صبر: بقولك ايه انا صبري نفذ ما تنطق علي طول لإلا..، ولم يكمل حيث أن الأخر قام بمقاطعته ...
الرجل بخبث : حتي لو الموضوع يخص نورين ...
معتز بغضب ولهفه : نورين مالها ..
الرجل : نورين مش تخصني خالص أنا اللي يخصني اللي معاها وبيحميها...
معتز وهو يتحكم في اعصابه: ومين ده بقي ..
الرجل : فارس الجارحي ..
معتز بصدمه: الصياد..
الرجل: أيوه هو الصياد ..
معتز وهو يقوم بمجاراته فهو يريد أن يعرف من يكون ذلك الرجل : طيب هنعمل ايه ..
الرجل: عايزين نخطفها وطبعا هو هيدور عليها أحنا هنسحبه لعندنا انت تاخد نورين واحنا علينا بالصياد...
معتز : تمام وهننفذ امتي ..
الرجل: بكره وهبقي اقولك الوقت المناسب بالظبط..، ثم أغلق الهاتف ..
نظر معتز إلي الهاتف بغضب : يا تري انت مين بس أنا لازم امشي معاهم في الخطه ديه واحمي نورين ..
___________________

في القصر
جاء ميعاد النوم وذهب كل واحد إلي غرفته ولم يدخل فارس إلي القصر حتي الأن .
في غرفه سلمي كانت تتذكر ذلك الذي دق قلبها له بشده ولكنها رأت في عيونه الحب لفتاه اخري
أما عند لارين كانت تبكي فكم اشتاقت لحبيبها ولكنها لن تستطيع أن تعود له فهي حتي الأن تظن أن كرم فعلا خانها . أما كارما وروان كانت كل واحده منهم تتكلم في الهاتف مع حبيبها زين وادهم .
أما كرم كان حزين جدا بسبب فراقه عن حبيبته ولكنه لم يستسلم . وجوري لم تفارقها اعين معتز حتي الأن فكم تريد أن تعرف اسمه حتي ولكنها تعتبر التفكير في شخص آخر غير مروان تعتبر جريمه وخيانه ...و مروان كان يفكر في جوري قليلا وفي نورين كثيرا
أما نورين كانت في غرفتها وقررت النوم وهي كلما تذكرت المقلب اللي عملته في فارس تضحك كثيرا
" فيا تري ستدوم ضحكه نورين وايه خطه فارس للإنتقام من نورين وايه اللي هيحصل لجميع أبطالنا انتظروا "



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية تحت حماية الفارس الفصل الثالث عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية تحت حماية الفارس الفصل الرابع عشر أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية تحت حماية الفارس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-