رواية عشق القاسي الفصل الرابع عشر 14 من روايات قطرة حياه

   نقدم اليوم احداث رواية عشق القاسي الفصل الرابع عشر من روايات قطره حياة . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية عشق القاسي كاملة بقلم قطرة حياه  من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية عشق القاسى pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية عشق القاسي الفصل 14 من روايات قطرة حياه



عشق القاسى الفصل الرابع عشر


عشق القاسي
الفصل الرابع عشر

مرام ساكتة وبتفكر في كلام داليا انهم ممكن يسيبوهم يتكلموا لوحدهم" يا نهار اسود ده هيقتلني ويطلع عيني علي الكلام اللي قولتهوله لالالا مستحيل اقعد معاه هو انا هبلة"
مرام: طيب عن اذنكم يا جماعة تعبانة جدا ومحتاجة ارتاح
منال بإستغراب من طلبها: اه طبعا يا حبيبتي خدي راحتك احنا مش غرب
عائشة بصرامة: اقعدي يا بنتي مع خطيبك شوية ايه قلة الزوق دي
مرام بإبتسامة : الله يسامحك يا ماما هو انا يعني هبقي للدرجادي قليلة زوق طبعا استأذنت منه الاول وقلتله هطلع ومعندوش مانع وبتبص لياسين : صح ؟
ياسين يإبتسامة : اكيييييييييد طبعا " ماشي يا بنت عمي اتاريكي مش سهلة"
منال: خلاص يا حبيبتي اتفضلي الايام جاية كتير
يوسف: خلاص يبقي يلا بينا بقي كلنا محتاجين نرتاح
مراد: ما تقعدوا يا ابني شوية بطل رخامة
مريم: معلش يا مراد والله هلكانة عاوزة ارتاح
ياسين: وانا كمان يدوب مش متعود علي البدل دي خالص الواحد مش واخد راحته

وهما خارجين ياسين نادي مراد في جنب
ياسين: معلش يا مراد اديني رقم مرام قلتلها وطلعت ونسيت اخده
مراد : اوك اتفضل 01.........
ياسين: تسلم يابو نسب
مراد : العفو يا باشا
ياسين" ماشي يا بنت عمي ان ما عدلتك من اول وجديد مبقاش ابيه ياسين عشان تبقي تتكلمي بلساني كويس حلو هلاقي حاجة تسليني الايام الجاية دي "
////////////////////
في اوضة مرام
مرام اول ما دخلت قلعت الدبلة كانها بتقرصها والخاتم قلعته وهي بتحاول تمسح اللي حصل من دماغها ودخلت غيرت هدومها ونامت عشان تهرب من الواقع "
////////////////////
في بيت منال
منال بتحضن ياسين : الف الف مبروك يا حبيبي
ياسين: الله يبارك فيكي يا ست الكل بس مش ملاحظة انها لغاية دلوقتي اصلا مش قابلاني معملتوش فينا خير ابدا
منال : هات عينك في عيني كده وقولي انك مش مبسوط
ياسين بتوتر: مبسوط طالما انتي مبسوطة يا امي
منال: يعني انت مش مبسوط
ياسين: والله ما اعرف هو تقريبا حاسس بالفرح لانه موضوع جديد عليا وانتي حاباه فده مخليني سعيد
منال: علي العموم يا حبيبي مرام بنت مفيش زيها ابدا في الدنيا لا من ناحية الجمال ولا من ناحية الاخلاق وبكرة تشكرني وتدعي لعمك الله يرحمه علي وصيته دي
ياسين: ربنا يخليكي ليا يا ست الكل ويرحمهم ويجعل مثواهم الجنة يارب
منال: اللهم امين يلا يا حبيبي تصبح علي خير وصحيح عاوزة اقولك حاجة خف من حدة اسلوبك شوية مع مرام يا حبيبي هي مش عسكري تحت ايدك وهي اصلا دلوعة مش متعودة علي الزعيق ةاخواتها ومامتها بيتمنولها الرضي ترضي
ياسين بإبتسامة: حاضر يا ست الكل
منال: يحضرلك الخير يا حبيبي يلا تصبح علي خير
ياسين : وانتي من اهله

في اوضة ياسين
قلع الجاكيت والكرافيت ونام وايده تحت راسه وغمض عيونه وصورة مرام في باله وكل مدي تتوسع ابتسامته من تذكره لشكلها ونظرتها ورجفتها وحتي بحة صوتها المميزة وفجاة فتح عيونه والشرار يتطاير منها كانه مش الشخص اللي من شوية كان بيبتسم " انا عاوز اعرف دي مجنونة تطلع قدام الناس بالمنظر ده واللبس ده وانتفض واقف: البت دي هتطلع عفاريتي لا وايه انا حرة حتي لو هقلع النقاب انا حرة لاااااا ده كان زمان يا ست الحرة ماشي يا مرام ماشي ان ما كنت اطلع عنادك ده من عيونك مبقاش ياسين لا وايه بتكدب في وشي وبتقول استأذنت مني ماااااشي ماشي"

ساعتين عدت وهو مش قادر ينام فجاة مسك التليفون ورن علي رقم وانتظر الرد وهو بيهز في رجله
مرام فتحت بدون ما تشوف الرقم وبدون تركيز
وببحة صوت زايد اثرها من النوم : الو
ياسين بهدؤ وقد عاوده الخفقان بعنف وبابتسامة: انتي عادي بتردي علي اي رقم حتي لو الوقت متاخر يا دكتور

مرام بنعاس وعدم تركيز : ها اه مين
ياسين : هههههههههههههههههههههه صحصحي يلا يا كذابة
مرام صحصحت وقامت بتشوف الرقم: مين معايا
ياسين: ههههههههه حمد لله علي السلامة يا كذابة
مرام بإستغراب : ياسين؟
ياسين بنفس ابتسامته: اكيد ياسين امال هين هيتجرا يتصل بيكي دلوقتي
مرام بنغزة: عندك حق محدش عنده زوق يتصل بحد دلوقتي
ياسين اختفت ابتسامته : وبعدييين
مرام بابتسامة مبسوطة انها نرفزته: انت جبت رقمي منين
ياسين: ولو انه سؤال غبي بس هجاوب شكل النوم ماثر عليكي جبته من مراد
مرام : قصدك اني غبية مثلا
ياسين: اطلاقا انا مش قصدي انك غبية
مرام : اها بحسب
ياسين بابتسامة: انتي غبية جدا
مرام: لا بقي انت زودتها اوي يعني متصل دلوقتي وتقول غبية وكدابة ومفيش زوق كمان يا حضرة الظابط ايه مسمعتوش عنه قبل كده
ياسين بصرامة: تتكلمي باحترام ده احسن ليكي انتي صدقيني وبنبرة تهديد: واوعي في يوم من الايام تفكري تحطيني قدام الامر الواقع تاني صدقيني هتتمني انك معملتيش كده وهيبقي شكلك وحش اوي انا فوتهالك المرة دي عشان لسه متعرفنيش لكن انا نبهتك اهو يعني سقط عنك العذر فاهمة والاحسن انك تكوني فهمتي . يلا مع السلامة
مرام بصدمة: انت متصل تهزئني وتديني تعليمات وتقفل
ياسين بخبث ضاحك: هههههههههههه امال فاكرة اني متصل احب فيكي مثلا ده شغل مراهقين ده
مرام بصدمة من رده اللي متوقعتوش وبعصبية : انت انت قليل الادب وقفلت السكة
" قليل الادب متخلف جلف غبي"
صوت مسج " اياكي تتكرر تاني هعديهالك المرة دي برده عشان اول مرة بس نصيحة فكري قبل ما تتصرفي عشان مترجعيش تندمي"
اووووووووووف شايب متخلف
//////////////////
في اوضة ياسين
" هههههههههههههههههههههههههههه يخربيتك من زمان مضحكتش كده بس حلو لاقيت حد بيتنرفز اكتر مني ماااشي انا تقفلي في وشي انا وماله"
//////////////////////////
الصبح في المستشفي
داليا : عاملة ايه دلوقتي
مرام بهدؤ: كويسة الحمد لله
داليا بإستغراب: ليه مش لابسة الدبلة
مرام : نسيتها لسه متعودتش عليها
داليا : انتي بتهزري يا مرام مينفعش طبعا دي حركة مش كويسة
مرام: ايه يا بنتي ده كله كبرتي الموضوع كده ليه مقصدش ابدا اقلعها
داليا: لا تقصدي انا عرفاكي كويس
مرام : والله بتخنقني مش قادرة البسها
داليا: انتي حرة انا نبهتك وانتي حرة ولو عرف انك قلعا
داليا: لا تقصدي انا عرفاكي كويس
مرام : والله بتخنقني مش قادرة البسها
داليا: انتي حرة انا نبهتك وانتي حرة ولو عرف انك قلعاها بشخصيته دي احتمال يسجنك
مرام : ها ها ها ظريفة اوي يلا نكمل شغلنا
داليا : يلا
////////////////////
في اوضة ياسين
حاسس بنشاط غير طبيعي وجاله مزاج يلبس اخر شياكة وخلص لبس ولبس دبلته ولعب فيها واتذكر مكتلمتهم امبارح وانرسمت ابتسامته وكل مدي تتوسع حتي تحولت لضحكة: هههههههههه اول مرة حد يقفل التليفون في وشي ومين مرام اللي كنت بشدها من شعرها واضربها مفكرة اني هعديهالها كل مرة متعرفنيش لسه"
في الصالة
ياسين: صباح الفل يا ست الكل
منال: يا صباح النور والهنا والسرور ماشاء الله وشك منور
ياسين: عشان مسطبح بوشك يا جميل
منال بخبث : يا نصاب اما اشوف بكرة لما تتجوز وتستطبح بوش مرام هتقول عليا جميل
ياسين بضحكة شديدة : هههههههههههههه ام ياسين انتي طلعتي مش سهلة وبعدين انتي في نظري احلي واحدة في الدنيا
منال بإبتسامة : ربنا ما يحرمني منك يا حبيبي هتروح تزور مرام النهاردة
ياسين : لا مش فاضي النهاردة
منال: يا سلام يعني مش عاوز تقعد معاها وتشوفها
ياسين بإبتسامة: هي هتطير يعني يا امي ما انا كده كده هشوفها يعني هتروح فين
منال: لا يا واد تقيل
ياسين بإبتسامة : طالعلك يا جميل عن اذنك بقي اصلي مشغول جدا
منال : ماشي يا حبيبي في رعاية الله
ياسين : مع السلامة
منال: مع السلامة
///////////////////
في قسم الشرطة
ياسين دخل القسم وكل بيبارك له
كريم بهدؤ: مبروك يا ياسين
ياسين: الله يبارك فيك يا كريم لو سمحت يا كريم محتاج اقعد معاك برة شوية لو فضيت النهاردة عرفني
كريم: ملوش لزوم
ياسين : معلش عشان خاطري
كريم: حاضر ان شاء الله
ياسين : ماشي عن اذنك
كريم : اتفضل

ياسين دخل علي مراد
ياسين بإبتسامة: صباح الخير يابو نسب
مراد : صباح الفل يا بوس وبغمزة : ما شاء الله الوش منور
ياسين بضحكة شديدة: هههههههههههههههههه ده انتو عصابة بقي
مراد بإستغراب : مين انتو
ياسين بإبتسامة : انت وست الكل نفس الجملة النهاردة
مراد: هههههههههه حبيبتي يا مراة عمي ست بتفهم
ياسين : ماشي يلا انا هروح اشوف شغلي
مراد : غريبة امال جاي عليا كده من غير سبب
ياسين : اه اصلهم قالولي انك هنا مصدقتش بالعادة بتيجي اخر واحد
مراد : مجبور وحياتك عندي شغل ضروري
ياسين : ربنا يقويك يلا سلام
مراد: سلام





موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية عشق القاسي الفصل الرابع عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية عشق القاسي الفصل الخامس عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية عشق القاسى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-