رواية عشق القاسي الفصل التاسع والعشرون 29 من روايات قطرة حياه

 نقدم اليوم احداث رواية عشق القاسي الفصل التاسع والعشرون من روايات قطره حياة . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية عشق القاسي كاملة بقلم قطرة حياه  من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية عشق القاسى pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية عشق القاسي الفصل 29 من روايات قطرة حياه



عشق القاسى الفصل التاسع والعشرون



عشق القاسي
الفصل التاسع والعشرون

في المستشفي
مني وسمير راحوا لعليا
مني داخلة جري : عليا حبيبتي حصلك ايه
عليا بتمثيل متقن : اااه بالراحة يا مني هتدغدغيني اكتر ما انا"
مني : معلش يا حبيبتي انا اسفة
عليا : ولا يهمك
سمير : سلامتك يا عليا
عليا : الله يسلمك
سمير سابهم وخرج : هطلع اشوف حساب المستشفي
مني : اوك
وخرج وسابهم
مني : قوليلي انتي تعبانة بجد ولا دي تمثيلية
عليا : لا طبعا اشتغالة ملقيوش غير الحل ده عشان ميقلقش ويبرر اختفائي
متي : طيب كويس وقربت منها توشوشها امبارح جاله راجل غريب اووي وسمعتهم بيقولوا الموضوع هيتم في اقرب فرصة
عليا : نهار ابيض امتي يعني دول اخدوا معلوماتي ثقة
مني : بيقولوا شموا خبر علي ان البوليس عنده فكرة عنهم
عليا : يا لهوي لا يكون عرف
مني بسخرية : وتفتكري لو عرف كان زمانه سايبنا كده
عليا : اه صح
/////////////////////////
في بيت عائشة
عائشة: : مش ناوي تفرحني بيك بقي يا مراد
مراد : هههههههههه طيب عندك ليا عروسة يعني
عائشة: الف من تتمناك يا حبيبي انت بس شاور
مراد : انا عاوز واحدة بس من الالف دي بس تكون اختيارك انتي
عائشة : ربنا يبارك فيك يا حبيبي
مراد : الموضوع عندك دلوقتي
عائشة: ماشي ايه رأيك في داليا
مراد : مين داليا
عائشة: صاحبة مرام
مراد : اها بنت طيبة وبنت حلال وظريفة وعارفنها وعرفانا
عائشة: هههههههههههه كل ده وانا اللي مرشحاها امال لو انت اللي اخترت
مراد : هههههههههههه الله مش انتي اللي بتاخدي رأيي اكدب يعني مش دي شهادة حق
عائشة: هههههههههههههههههههههههه لا حقاني يا حبيبي
مراد: المهم بقي هنخطبها امتي
عائشة: انت مش من شوية مكنتش متردد
مراد : لا بس عششتي الحكاية في دماغي يا حجة
عائشة: خلاص هبقي اخلي مرام تجس نبضها كده
مراد : ماشي علي خيرة الله يلا بقي تصبحي على خير
عائشة: وانت من اهله يا حبيبي
///////////////////////
في اوضة مرام وياسين
الصبح
ياسين صحي علي التليفون بتاعه
ياسين بنعاس: الو
سليم: ايوا يا ياسين
ياسين: خير يا سليم في حد يتصل دلوقتي
سليم : قوم يا ابني الموضوع مهم
ياسين فط قام : ايه اللي حصل
سليم : تعالي بس انت متتاخرش الحكاية ضرورية
ياسين: مسافة الطريق وجاي قام بسرعة واخد هدومه وراح الحمام
مرام صحيت من اول المكالمة بس متجرأتش تعرفه انها صحيت
ياسين خد حمامه ودخل الاوضة يلبس واخد باله انها صحيت فراح عليها وباس خدها
ياسين: صباح الخير يا جميل
مرام عرفت انه عارف انها صاحية: صباح النور
ياسين : انا خارج ضروري دلوقتي يا جميل عاوزة حاجة
مرام بخجل : لا شكرا
ياسين: يلا سلام
مرام : مع السلامة
" اوووف يا ربي علي الاحراج
ما هو لذيذ اهو وبيعرف يضحك وطلع رومانسي اهو
قلبي هيقف ايه الشعور ده "

ياسين نزل تحت : صباح الخير يا ست الكل
منال بإستغراب : صباح النور يا حبيبي ايه رايح فين
ياسين : شغل ضروري
منال : يا ابني كده مينفعش حرام عليك انت مش في اجازة
ياسين: معلش يا امي الموضوع لا يحتمل التاجيل ابدا
متال: كده مينفعش يا ابني روح الله يسهلك ولينا مع بعض قعدة لما ترجع
ياسين: ماشي يا ست الكل انا خارج سلام
منال: مع السلامة
/////////////////////
في القسم
ياسين بعصبية شديدة : الكلب الحيوان اكيد شم خبر عن الموضوع
سليم : اكيد
كريم : انا لما اتصلت وبلغتني قلتلكم علطول
مراد : طيب واحنا كده هنفضل برده من غير معلومات عنه وعن ميعاد العملية هنعمل ايه
ياسين بنرفزة : مش عارف حاسس ان ايدي متربطة
فضلوا في القسم اكتر من 10 ساعات والتحريات وشغل
////////////////////////
في اوضة ياسين
مرام بتكلم داليا وفرحانة من مكالمة مامتها جدا
مرام بخبث: الا قوليلي يا داليا ايه رأيك في مراد
داليا بزوبان: المز ده الحلو السكر العسل ده
مرام: ههههههههههههههههههه اه هو ده
داليا بضحك : ههههههههههه لا وحش
مرام : بعد كل ده يا نصابة
داليا : اعملك ايه يا اختي ما انتي بتتكلمي علي حاجة لا يختلف عليها اتنين
مرام : هههههههههههههههههههه يعني اعتبر انك موافقة
داليا بإستغراب: علي ايه
مرام : علي اخويا
داليا بغباء: ازاي يعني
مرام : يعني يا غبية يا حمارة عاوز يتجوزك
داليا بفهاوة : ها
مرام : بت بطلي غباء والا هقفل في وشك
داليا : لا بقي اديني فرصة افكر كده اسبوعين تلاتة
مرام : لا يا شيخة اخرك بكرة والا هنشوفله عروسة تانية
داليا بهزار : ها بقي ان شاء الله تشرفونا بكرة بعد المغرب
مرام : ههههههههههههههههههههههههههههه الله يخربيتك
داليا: هههههههههههههههه لا بجد سبيني كده النهاردة وارد عليكي بكرة
مرام : ماشي يا عسل يلا هسيبك دلوقتي عشان انزل اساعد طنط في المطبخ
داليا : ماشي يا عم المسؤول سلام
نزلت مرام وجهزت الغداء مع منال وفضلوا قاعدين طول اليوم سوا ومنال ترن علي ياسين ويكنسل واخر مرة رد قال قدامه ساعة ويرجع
بعد ساعة
مرام : طنط هطلع اغير هدومي وانزل يا طنط
منال: ماشي يا حبيبتي
مرام طلعت عشان تلبس وغيرت هدومها ولبست سلوبيت جينز سكيني وتحته بادي كات بمبي وصندل فلات ونزلت تحت وسمعت صوت ياسين فمقدرتش تنزل فضلت واقفة تهدي من توترها شوية فسمعت حوارهم عن غير قصد
منال : يا ابني انت مكملتش اسبوع متجوز ينفع كده تسيب مراتك وتخرج
ياسين بضيق خلق: يا امي الله يكرمك انا جاي تعبان وهلكان ومش ناقص
منال بحدة : مهما كنت تعبان يا ياسين باشا لازم تبقي حقاني وعندك ضمير
ياسين بصدمة : انا مش حقاني
منال : ايوا طبعا لما من تاني يوم وتالت يوم جواز وتسيب مراتك ولا بتخرجوا ولا بتفسحها ويوم ما خرجتوا وديتها بيت اهلها ورحت الشغل مش كده يا ابني هتتحاسب
ياسين: ايه يا امي انتي مكبرة الموضوع اوي
منال : لا مش مكبراه انا عاوزة اسالك سؤال انت لو متجوز واحدة تانية غير بنت عمك واحدة غريبة عنك هتعاملها كده صدقني يا ياسين لو عمك كان عارف انك هتبقي غير منصف مع بنته كده مكنش طلب منك تتجوزها
مرام وقفت زي الصنم من الكلام ومسمعتش باقي كلامهم
ياسين: ايه اللي انتي بتقو
ياسين: ايه اللي انتي بتقوليه ده يا امي طبعا لا انا طالع اغير عن اذنك وهو طالع شاف مرام واقفة والدموع في عينها
ياسين بصدمة عرف انها سمعتهم : مرام
مرام طلعت جري ودخلت الاوضة وقفلت الباب
ياسين: مرام افتحي الباب
مردتش
ياسين : افتحي الباب بقلك نتكلم شوية
مرام بصراخ : امشي من وشي مش عاوزة اسمع صوتك
ياسين بعصبية : افتحي بقلك بطلي هبل
مرام مستحملتش اسلوبه وفتحت الباب
مرام بدموع واحتقار بنفس الوقت : افندم يا كابتن خير
ياسين : الاول اتكلمي باسلوب احسن من كده
ثانيا متفسريش اللي سمعتيه علي مزاجك
مرام : لا والله يا حضرت حتي لو كان بابا الله يرحمه طلب منك ده انت مش مجبر تنفذه وتحكم عليا وعليك بحياه فاشلة انك تتجوز واحدة غصب عنها ومبتحبكش ومش بتطيقك عشان بس باباها طلب منك ده وبعدين انا عاوزة افهم موافق وعادي وانت عارف كل ده واحساسي الجميل تجاه حضرتك وانا عمالة اعصر علي نفسي ليمون واحاول اتقبلك عشان اتقدمتلي معرفش انك يا عيني برده مغصوب
ياسين بعصبية شديدة : الله يرحمك يا عمي معلمتش بنتك الادب انتي انسانة وقحة وعديمة تربية اي بني ادمة تكلم جوزها كده تبقي عديمة تربية وبسخرية : وان شاء الله انا مش عاجبك ليه
مرام بسخرية : هههههههه وانت بقي ان شاء الله كده شايف انك محصلتش مين بقي ضاحك عليك بكده ده كفاية سلوكك وسجايرك وعصبيتك الل بحاول ابقي كويسة واستحملهم
ياسين اعصابه فارت من وقاحتها وقلة تربيتها محسش الا وايده نازلة علي خدها
مرام بصراخ ودموع : انا تضربني انا تمد ايدك عليا انت فاكرني شغالة عندك ولا فاكر مليش اهل والله ما هقعدلك فيها
ياسين بعصبية : اترزعي مكانك زقها واخد تليفونها وقفل عليها الباب وخرج

مرام جوة بتكسر اي حاجة تقابلها : يا حيوان والله لاوديك في داهية انا تضربني وتحبسني
ياسين نازل صاروخ
منال : ياسين
مردش علي والدته وخرج
فجاة سمعت صوت تكسير من فوق
طلعت لمرام جري
منال دخلت الجناح وبتخبط علي الاوضة : مرام
مرام بتصرخ وبتقول كلام غير مفهوم
منال: افتحي يا بنتي الله يخليكي
مرام بهستيريا : قفل عليا يا طنط انا بكرهه بكرهه الحيوان
ااااااه فينك يا بابا تيجي تشوف اللي امنته عليا عمل فيا ايه
منال : الله يخليكي يا بنتي تهدي
مرام بصراخ : الله ياخدني ويخليني ليه لناس كلهم باعوني وعارفين كل حاجة ومش قادرين يقولولي
منال بدموع : يا بنتي مين بايعك بس والله كلنا بنحبك واولنا ياسين
مرام بصراخ : متجبليش سيرته بكرهه مبطيقوش
منال: حاضر يا حبيبتي بس اهدي
ونزلت جري ترن علي ياسين مبيردش
اكتر من ساعة ما بين مرام تهديها وترن علي ياسين ونفس النتيجة متردش





موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية عشق القاسي الفصل التاسع والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية عشق القاسي الفصل الثلاثون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية عشق القاسى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-