رواية عشق القاسي الفصل الرابع والعشرون 24 من روايات قطرة حياه

     نقدم اليوم احداث رواية عشق القاسي الفصل الرابع والعشرون من روايات قطره حياة . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية عشق القاسي كاملة بقلم قطرة حياه  من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية عشق القاسى pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية عشق القاسي الفصل 24 من روايات قطرة حياه



عشق القاسى الفصل الرابع والعشرون



عشق القاسي
الفصل الرابع والعشرون

خرج ياسين قعد علي التلفزيون ومستغرب من موقف مرام " البت دي طبيعية لا مستحيل "فضل يتفرج علي التلفزيون لما زهق دخل ينام فتح الباب فنور الليفنج دخل الاوضة ووقف يشوفها ووشها ظاهر له
ياسين" سبحان اللي خلقك يا بنت عمي علي جمالك ده"
قفل الباب ودخل ينام جنبها ونام علطول من التعب
/////////////////////
تاني يوم
في فيلا سمير
عليا: انا عاوزة اعرف بقالنا اسبوعين هنا ومفيش اي جديد ولا قولتيلي ناوية علي ايه
مني بحقد : ناوية اوديه في ستين داهية واخسره كل حاجة زي ما خسرني اغلي حاجة عندي
عليا بهدؤ: طيب فهميني ناوية علي ايه
مني: هبلغ عنه بالورق اللي يوديه في داهيه
عليا بصدمة: يا نهار اسود معاكي ورق يوديه السجن
مني: لا بس هعرف اجيبه ازاي وعشان كده انا محتجاكي سمير مبيخلنيش اخرج نهائي لوحدي وعلطول بيراقبني
عليا: قصدك انا اللي ابلغ
مني : بالظبط
عليا بتوتر: ماشي
مني : تمام انا النهاردة بالليل هحاول اطلع الورق ده
////////////////////////
في بيت منال
في اوضة ياسين ومرام وضوء من برة منور الاوضة كلها
بتفتح عينها وحسيت ايدها علي حاجة ناشفة بتفتح عيونها غير مدركة للوضع لغاية دلوقتي لقيت ايدها علي صدر ياسين
مرام فطت وبصراخ: اااه يا ماماااا
ياسين انتفض برعب : ايه في ايه
مرام بتوتر بعد قومة ياسين وبعد ادراكها للوضع: انا اسفة بس صحيت مش مركزة وشفتك في وشي اتخضيت
ياسين بعصبية: انتي غبية ايه شفتك اتخضيت دي ايه شفتي عفريت قدامك
مرام بخوف وبترجع شعرها ورا ودانها وتعض شفايفها من التوتر : والله اسفة مش قصدي كده
ياسين بإنبهار داخلي منها ومن حركاتها وحتي توترها وخجلها كل ده بعث في قلبه الهدؤ ورجع الخفقان لصدره بشده فرجع نام مكانه وحط ايده علي عيونه واتنهد: حصل خير
مرام ما صدقت سمعت كلامه ده ونام قامت بسرعة ودخلت الحمام واتوضت واضطرت تدخل عنده تاني عشان تجيب اسدال الصلاه دخلت لقيته فتح الشباك والستاير وقاعد بيشرب سيجارة
مرام " استغفر الله العظيم يارب اصبحنا واصبح الملك لله سجاير على الصبح كده ": لو سمحت ممكن متدخنش هنا لان الريحة بتتعبني ومبحبهاش
ياسين ركز معاها شوية وبعدين قام وبان طوله قدامها وعدي من جنبها وبسخرية : موعدكيش بصراحة
مرام" اموت واعرف شايف نفسك علي ايه بصراحة" اخدت الاسدال وبدات تصلي

ياسين في الحمام وبيبص في المراية: ايه مالك اعقل كده واتقل شكل طريقكم طويل لسه وهي خير شر مبتقبلكش
هو انا يعني اللي بقبلها
هههههههه بضحك علي نفسي ولا ايه لا عدم القبول خف بس برده هي عجباني عشان انثي واول مرة اشوف واحدة كده وابقي في الموقف ده
ايوا طبعا هو كده
صحيح مسير الصغير يكبر مين يصدق اني هتجوز اللي كنت بشيلها واروح اشتريلها

نرجع لمرام صلت ولبست فستان جل ارضيته سكري بوردة حمراء طويل وفوقه بوليرو صغير بكم من الدانتيل الشفاف وصندل ابيض عالي وفردت شعرها وخرجت عشان تهرب من وجودها معاه في مكان واحد
خرجت الصالة وياسين خارج من الحمام
ياسين" وبعدين بقي " : رايحة فين
مرام بتوتر: هنزل اقعد مع طنط هي بتصحي بدري
ياسين وهو داخل الاوضة: استني هننزل سوا
مرام : انا هسبقك سلام
ياسين بعصبية: مرااااااااام
مرام بخوف: ايوا
ياسين: انتي بتعصبيني ليه يا بنت الناس ما تسمعي الكلام من غير عناد
مرام: انا بس قلت انت هتتاخر فانزل انا
ياسين: لا مش هتاخر استني
مرام بهدؤ: اوك

دخل ياسين الاوضة " استغفر الله العظيم يارب بتتعمد تخرجني عن شعوري"

لبس بنطلون اسود وتيشرت اخضر بنص كم وبان اصغر من سنه بكتير غير الرسمية اللي علطول بتشوفه بيها وحط بيرفيوم
خرج ياسين : يلا بينا وسبقها
مرام متنحة " مين ده "
ياسين من برة: ما يلا يا بنتي انتي مش كنتي مستعجلة
مرام رجعت لطبيعتها" ايوا هو ده بنفسه رجع طبيعي " : جاية اهو
نزلوا سوا من علي السلم ومنال كانت صاحية بتشرب شاي
ياسين بيبوس راسها: صباح الفل يا ست الكل
منال : يا صباح الهنا والسرور يا حبيبي
مرام : صباح الخير يا طنط
منال بإبتسامة : صباح النور يا روحي منورة البيت يا بنتي اخيرا نورتينا
مرام: تسلميلي يا طنط
منال: يلا قوموا افطروا
ياسين : انا عاوز فنجال قهوة بس لان دماغي هتتفرتك من الصداع من اغاني امبارح
منال: الف سلامة عليك يا حبيبي بس افطر الاول وبعدين اشرب قهوة هقوم اجهز الفطار وتفطروا سوا
ياسين كان لسه هيرد نطت مرام
مرام: ترضيهالي يعني يا طنط تقومي وانا قاعدة
منال: وفيها ايه يعني يا ابنتي ما انتي لسه عروسة وبعدين انا متعودة علي كده
مرام : لا معلش ده كان زمان بس اهم حاجة محدش يتريق علي اي حاجة انا لسه هتعلم
ياسين بابتسامة: ربنا يستر
منال بعتاب: ياسين
مرام بغرور: سبيه يا طنط هو شكله ملوش فطار
ياسين بضحكة: ههههههههههههههههههه لا يا راجل
مرام بصدمة: راجل
ياسين بابتسامة: خلصي انا جعان يا تعملي فطار يا تجيبي قهوة
مرام قامت علي مضض لان مينفعش منال تقوم وهي قاعدة
منال بإبتسامة: اخباركم ايه
ياسين: الحمد لله يا امي هي عندية شوية بس عادي مش عليا
منال: هقلك تاني يا ابني مرام مش عسكري تحت ايدك دي بنت وبنت عمك وبنت رقيقة وطيبة ودلوعة واهلها مش بيعاملوها غير بدلع وحنية

مرام جت بصينية الفطار: هتاكلو علي السفرة ولا هنا
منال: انا فطرت يا حبيبتي حطيها علي السفرة قوم يا ياسين
ياسين قام وقعدوا يفطروا بالراحة وهدؤ وبدون مناوشات
ياسين بابتسامة : تسلمي ممكن فنجال قهوة بقي بعد اذنك
مرام : اوك بس ينفع بعد ما اخلص اكلي يعني بما اني جعانة لسه
ياسين: اكييييد صحيح الا قوليلي هو انتي كام كيلو
مرام بغيظ ورفعة حاجب: وانت مالك وبعدين متفكرش تغظني بحكاية الوزن دي اصل افتحها علي الاخر عند فيك وساعتها بقي هتلعن اليوم اللي اتجوزتني فيه وانت حر
ياسين بضحكة: هههههههه ماشي بس هو انتي كده مش فتحاها علي الاخر يعني
مرام بهدؤ: لا انا لسه بسمي
ياسين: بالف هنا يا ستي
مرام رجعت لاكلها تاني ولا عبرته وهو قام يقعد مع منال
مرام خلصت : طنط تشربي حاجة
منال: لا
منال: لا يا حبيبتي تسلمي
مرام راحت تعمل قهوة لياسين مرغمة قدام مامته
عملتها ومن غير وش: اتفضل
ياسين : شكرا وداقها ويا ريته ما داقها واعتقد انها متقصدة تعملها وحشة عشان تدايقه وشربها غصب عنه
مرام : عن اذنك يا طنط هطلع اكلم ماما
منال: اتفضلي يا حبيبتي
طلعت مرام ورنت علي عائشة
عائشة: الو ازيك يا حبيبتي اخبارك ايه
مرام: الحمد لله يا ماما بس انتو وحشتوني اوي
عائشة: والله انتي كمان وحشتيني يا مرام
نسيب مرام ومامتها يتكلموا
///////////////////////
في فيلا سمير: الفرح كان امبارح يا باشا
سمير : هههههههههههه حلو احنا بقي نشوف شغلنا والبيه نايم في العسل
علي : اوامرك يا باشا
سعيد دخل: ايه في ايه صوت ضحكك واصل برة
سمير: اصل ياسين باشا كان فرحه امبارح فقلنا نشوف شغلنا وهو نايم في العسل
سعيد خرج متنرفز جدا " ليه بتفكرني بس ليه' والله لعكنن عليك يا ياسين
سعيد طلع الخط واتصل علي ياسين
////////////
عند منال وياسين
ياسين عارف الرقم فخرج برة عشان مش ضامن نفسه : خير
سعيد بإستفزاز: هههههههه هو انا بيجي من ورايا غير كل خير صباح الفل يا عريس
ياسين : ايه رايك تخليك راجل كده وتقولي عاوز مني ايه
سعيد بغل: وانت هتخليك راجل وتديني اللي انا عاوزه
ياسين بيمسك اعصابه : انت عاوز ايه
سعيد بفحيح كالأفعي ولا يعي خطورة ما سيقوله : مرام
ياسين بعصبية شديدة : ورحمة ابويا يا ابن الكلب لو عرفتك لقطع من لحمك بالحتة وارميه لكلاب الشوراع
سعيد: اهدي علي نفسك ياباشا ده انا بحبها حب برئ
ياسين رمي التليفون في الارض من العصبية والشرار بيتطاير من عيونه اه لو اعرفك يا ابن الكلب وديني لاشرب من دمك

فضل يدخن بشراهة برة ومرام شافته من فوق " ده ماله ده " اكيد حصل حاجة
/////////////////////////////
في فيلا سمير
مني: انا هحاول اجيبه النهاردة وانتي بكرة الصبح تتطلعي بيه علي البوليس
عليا : بس انا خايفة اوووي
مني: متقلقيش بقي عشان خاطري انا مش ناقصة
عليا بتوتر: اوك ربنا يسهل يارب
مني: كل الحكاية هتاخدي الورق وتقدمي بيه بلاغ بس هتسالي عن واحد اسمه ياسين الشريف
عليا: وده مين ده
مني: انا سمعتهم بيتكلموا عنه وان هو ده اللي مطلع عنيهم ماشي
عليا: خلاص ان شاء الله بس انتي هاتي الورق وبعد كده ربنا يقويني
مني: ان شاء الله ربنا هيكون معانا لانه اذاني كتير وجه وقتي بقي اردله كل ده



موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية عشق القاسي الفصل الرابع والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية عشق القاسي الفصل الخامس والعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية عشق القاسى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-