رواية عشق القاسي الفصل السابع والعشرون 27 من روايات قطرة حياه

      نقدم اليوم احداث رواية عشق القاسي الفصل السابع والعشرون من روايات قطره حياة . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية عشق القاسي كاملة بقلم قطرة حياه  من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية عشق القاسى pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية عشق القاسي الفصل 27 من روايات قطرة حياه



عشق القاسى الفصل السابع والعشرون



عشق القاسي
الفصل السابع والعشرون
في القسم
عليا داخلة القسم بترجف اول مرة تدخل قسم
عليا لعسكري: لو سمحت عاوزة اقابل ياسين بيه الشريف
العسكري: ياسين باشا في اجازة
عليا بخوف : نهار ابيض طيب لو سمحت ممكن تتصل بيه محتاجة اقابله ضروري
العسكري : مينفعش حضرتك خالص
عليا بتوتر: الله يخليك رن عليه المسألة خطيرة جدا
العسكري بزهق : قلتلك مينفعش يا ستي
كريم جاي: خلي محمود يعملي قهوة يا ابني
العسكري : حاضر يا فندم كريم باشا
كريم : خير
العسكري: الاستاذة عاوزة ياسين باشا ضروري
بتقول مسالة حياه او موت
كريم لعليا: خير تقدري تقوليلي اللي انتي عوزاه
عليا بخوف : اسفة جدا حضرتك انا عاوزة ياسين بيه
كريم : ياسين في اجازة وهيرجع كمان اسبوعين
عليا بصدمة: ايه اسبوعين لا طبعا مينفعش ده مصيبة لازم النهاردة
كريم بزهق : انا مش فاضي يا تقولي عاوزة ايه يا تيجي بعد اسبوعين
عليا : طيب حضرتك مينفعش تكلمه
كريم : لا والله مينفعش
عليا : اوك بس هو حضرتك لما تعرف الموضوع ممكن تحس بالخطورة فتبلغه
كريم : ان شاء الله على حسب الموضوع تعالي معايا ابعتلي القهوة يا ابني
العسكري: حاضر يا فندم
دخل كريم وعليا
كريم : خير
عليا : انا اسمي عليا واختي متجوزة واحد واكتشفنا بالصدفة انه مش كويس
كريم بإستغراب : مش كويس ازاي يعني
عليا بتردد بعد تنبيهات مني متقلش حاجة الا لياسين بس : هو يعني بيتاجر في حجات ممنوعة
كريم بإنصات واهتمام: حجات ايه اتكلمي علي طول
عليا بخوف : سلاح وحجات تانية
كريم بخضة : ايه سلاح طيب اسمه ايه
عليا : اسمه سمير بركات هو واخوه
كريم بفرحة شديدة : ايه سمير وسعيد
عليا بإستغراب: ايوا
كريم : حلو اوي
كريم: يا عسكري
العسكري دخل : تمام يا فندم
كريم : حالا تبعتلي سليم باشا ومراد باشا حالا
العسكري : تمام يا فندم
عليا : طيب انا اختي قالتلي اني لازم اكلم ياسين باشا بنفسه
كريم بشك : ليه ياسين يعني
عليا : عشان هي سمعته بيتكلم انه ياسين بيه تاعبهم فقالتلي انه طالما مش بيحبوه كده هيبقي كويس
كريم بإعجاب : ما شاء الله كويس اتصرفت صح
دخل سليم ومراد : خير يا ابني قلقتنا
كريم : اقعدوا بس
////////////////////////////////
في مطعم شيك
ياسين : ما تاكلي
مرام : في زحمة جدا
ياسين : انتي ضهرك للناس كلي براحتك انا المكان كله قصادي وبراقبه
مرام شافته بيطلع السجاير
مرام بضجر : يوه ياسين وبعدين معاك وشدت منه العلبة
ياسين بصدمة : ايه ده
مرام بتاكل : ايه
ياسين بنفس الصدمة الحركة متوقعش انها تعملها : ايه اللي ايه دي هاتي العلبة
مرام : لا معلش بقي مطلعهاش قدامي تاني عشان قلتلك الف مرة مبحبش ريحتها مبطيقهاش
ياسين بإبتسامة من اسلوبها الطفولي عمره ما تخيل ان حد ممكن يعمل فيه الحركة دي : طيب هاتيها مش هدخن مع اني مبعرفش اعدي الصبح كده من غيرها
مرام : معلش بقي يبقي اشربها في مكان انا مش موجودة فيه
ياسين: ماشي
/////////////////////////////
في القسم
سليم بفرحة : الحمد لله ياسين هيفرح اوي بالخبر ده
مراد : الحمد لله
عليا بتردد : انا بصراحة معايا ورق بس مش هسلمه الا لياسين بيه شخصيا سامحوني
كريم بإستغراب: ورق ايه
عليا : انا اسفة مش هتكلم غير لما يجي
سليم : يعني ايه الراجل متجوز بقاله يومين ننزله الشغل النهاردة
عليا بسخرية : لا ودي تيجي خلي الشباب يموت والبلد تدمر عشان لسه متجوز
كريم ابتسم من لهجتها في الرد علي سليم
سليم : انا قصدي يا انسة ان في غيره ممكن يقوم بالمهمة طالما هو مش موجود
عليا : اسفة حضرتك انا اختي قالتلي اسلمهوله باليد
مراد : خلاص انا هقوم ارن عليه

مراد خرج يرن عليه
مراد : الو
ياسين : ايوا يا مراد
مراد : يا ريت لو تقدر تيجي القسم دلوقتي موضوع مستعجل يخص قضية سمير بركات
ياسين : خير حاجة حلوة ولا ايه
مراد : اه ان شاء الله
ياسين : خلاص هوصل مرام البيت واجيلكم نص ساعة بالكتير وهكون عندك
مراد : اوك تمام
ياسين : يلا سلام
مراد : سلام
مرام : ماله مراد
ياسين : لا ولا حاجة موضوع بس مستعجل في قضية بتابعها هوصلك واروح
مرام : اوك بس اتصل اشوف لو طنط لسه عندنا اروح بيتنا
ياسين : اوك
مرام : الو ايوا يا طنط
منال: خير يا حبيبتي
مرام: حضرتك لسه عند ماما
منال: اه يا حبيبتي
مرام : خلاص تمام انا جيالكم بقي
منال بإستغراب: اشمعني يعني هتيجوا
مرام : لا انا بس احنا كنا برة بس ياسين رايح مشوار فقلتله اجي معاكم بدل ما اقعد لوحدي
منال : ماشي يا بنتي
مرام: يلا سلام
منال : مع السلامة
ياسين: هوصلك واهرجع اخدكم مش تروحوا لوحدكم
مرام : اوك

ياسين وصل مرام وطار علي القسم
////////////////////////////
في القسم ياسين دخل بسرعة وسال عرف انهم عند كريم
ياسين خبط ودخل : ايه خير ايه اللي حصل
كريم : اقعد طيب
بعد نص ساعة
ياسين : وفين الورق ده
عليا : اتفضل
ياسين : كله انجليزي مش فاهم حاجة
عليا : انا هترجمه لحضرتك ولو حبيت ممكن تجيب حد يترجمه
ياسين : هجيب حد بس ياريت تديني فكرة عن محتواه دلوقتي انتي خريجة ايه
عليا : حقوق بس معايا قرصات واعرف اترجمه
ياسين : اوك اديني فكرة
عليا : الورق من اللي فهمته منه ان دي صفقة بعد شهر من دلوقتي هتم لانها ممضية من شهر فات ومهلتها شهرين وبتنص ان سمير دفع خمسة مليون دولار وقتها وخمسة عند التسليم وطبعا مكتوب نوعية السلاح اللي جاي وده المختصر
ياسين واصحابه مزهولين
ياسين: هيجيب سلاح بالكمية دي
عليا : ايوا
كريم : واختك فين مجاتش هي كمان ليه
عليا بدموع : مني قالت لو خرجت من هنا مش هنوصل للقسم وهيجبنا لانه مراقبها جدا بس هي سمعت عن الصفقة دي بالصدفة وسمعت اسم ياسين بيه وانهم بيجمعوا عنه معلومات
ياسين : عني انا
عليا : ايوا
ياسين : طيب تمام
عليا بتردد: حضرتك في كمان حاجة
ياسين: خير
عليا بتردد : حضرتك اكيد وصل لسمير دلوقتي او هيوصله لما انا مرجعش اني جيت هنا وانا عاوزة اختفي عنه لانه عارف بيتنا ومش هيسبنبني في حالي
ياسين : مستحيل هيعرف
ياسين : مستحيل هيعرف انك جتيلنا
عليا : لا هيعرف والله انا بس بطلب من حضرتك تأمنلي مكان استخبي فيه الفترة دي
ياسين : اوك ان شاء الله
ياسين: تعالوا يا جماعة معايا وانتي استنينا هنا
عليا : اوك

في اوضة تانية
ياسين: دلوقتي هي فعلا لازمها حماية واختها اكيد في خطر هو مش هيسبهم في حالهم
كريم : والحل لو عرف مكانها هيقضي عليها
ياسين : عشان كده عاوزها في مكان مش هيوصله
مراد : وده فين ده
سليم بتفكير: اقرب مكان هيدور فيه هيراقب ياسين ومراد واحتمال يوصل لها لو قعدت عندهم وانا راجل عزابي مينفعش تقعد عندي وحتي لو قعدناها في شقة وحراسة هتبقي في خطر فلازم تختفي عن النظر خالص
كريم : خلاص تيجي عندي ووالدتي مبتخرجش ولا بتروح ولا بتيجي
ياسين: علي خيرة الله قربت تقع يا سمير
////////////////////////
في بيت عائشة
منال: ده اتاخر اووي يا بنتي ومبيردش
مرام : مش عارفة يا طنط هو قالي استنوني حتي برن علي مراد برده مبيردش
عائشة: خير ان شاء الله زمانهم جايين
ياسين ومراد : مساء الخير
الجميع : مساء النور
منال: ايه يا حبيبي اللي اخركم كده
ياسين: قضية شغالين عليها من زمان بس هانت ان شاء الله
منال: ربنا يستر طريقكم يا رب وينصركم علي مين يعاديكم يارب
مراد : يارب
ياسين بتعب : طيب يلا بينا عاوزة ارتاح شوية
منال : يلا يا حبيبي
//////////////////////////
بعد ساعة في بيت منال
منال : جهزي العشاء يا مرام زمان ياسين جاع
ياسين بهدوء: ياريت والله جعان جدا
مرام : اوك طلعت غيرت بسرعة وعملت شعرها كعكة ولبست بيجامة تايجر في اسود بكم ونزلت
مرام حطت علي الكل يسخن وطلعت لهم برة : خلاص عشر دقايق بس والاكل يسخن
ياسين كتم انفاسه من منظرها الانثوي " دي هتقضي عليا والمشكلة ان لبسها كله عادي جدا وانا اللي معرفش كل حاجة عليها بتجنني ليه بس فعلا لازم حل كده سبتها براحتها كتير اما اشوف اخرتها معاكي يا مرام شكلي وقعت ومحدش سمي عليا "
منال لاحظت سرحان ياسين في مرام : قولي يا ياسين
ياسين : ايوا يا امي
منال: انت كده قطعت الاجازة
ياسين بإبتسامة: لا يا ست الكل وقت ما يحتاجوني بس
منال : ربنا يسعدكم يا ابني ويكرمني واشوف عيالكم
ياسين بإبتسامة : اللهم امين
مرام بتوتر : هروح اشوف الاكل
ياسين بإبتسامة " اهربي براحتك يا ست مرمر ان مكنتيش انتي تدلعي امال مين اللي يدلع "
بعد ساعة
منال : اطلعوا انتو يا ابني متربطوش نفسكم بيا انت طول النهار تعبان اطلع ارتاح
ياسين بإبتسامة: كانك حاسة بيا والله يا ست الكل يلا عن اذنك
منال: اتفضلوا يا حبيبي
مرام مقدرتش غير انها تلحقه
/////////////////////
في اوضة مرام وياسين
مرام قعدت فتحت التلفزيون كالعادة
ياسين دخل الحمام وخرج وبصلها ورفع حاجبه " لا والله هي هتستحلاها بقي يعني انا بحاول ابقي زوق وهي معندهاش اي زوق "
ياسين بصرامة : لو سمحتي يا مرام اقفلي التلفزيون عاوز اتكلم معاكي شوية
مرام بتوتر قفلت التلفزيون
ياسين بجدية : بصي يا مرام انا هدخل انام عشان تعبان واصلا مش قادر اتناقش بس هما كلمتين
مرام مستمعة
ياسين: اظن احنا اخدنا علي بعض بما فيه الكفاية اليومين دول وانا هفضل زوق للاخر واعدي النهاردة كمان
وقرب بإبتسامة وقرص خدها اخرك معايا في الزوق النهاردة يا جميل يلا تصبحي علي خير وقرب باس خدها ومشي دخل جوة
مرام ف9ضلت متسمرة مكانها من كلامه وحركته 




موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية عشق القاسي الفصل السابع والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية عشق القاسي الفصل الثامن والعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية عشق القاسى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-