نقدم اليوم احداث رواية جعلني احبه الفصل الثالث من روايات سارة بكر . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جعلني احبه كاملة بقلم ساره بكر من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جعلني احبه pdf كاملة من خلال موقعنا .
جعلنى احبه الفصل الثالث
الفصل الثالت
رغد فتحت الشنطه لقت الشكولاته فيها و في ورقه مكتوب عليها الف هنا
رغد : غريب الشخص داا
_______________________________
في اوضه ريم
ريم : الو
كريم : وحشتيني اوي اوي اوي
ريم : متسبني ف حالي بقي الله
كريم : لا علشان انتي حالك هو حالي و بعدين احنا هنكون نسايب الله حبيت اخر كلمه تسمعيها قبل متنامي تكون مني
ريم : قفلت التليفون ف وشه
بعدها ريم نامت بس فاقت تاني علي صوت رن تليفونها بس المره دي كان اسم رغد يملأ الشاشه
رغد : قومي يا ريم يلا صلي القيام
ريم : ماشي يا رغد
رغد : متكسليش يلا قومي
ريم : والله هقوم
رغد : اشوفك في المدرسه بقي
ريم : لي مش هتجيلي
رغد : لا و بصراحه كده علشان مش عاوزه اشوف يحيى اشوفك في المدرسه سلام
رغد قامت و صلت و قراة وردها __ و سمحت للطارق بالدخول
عمر : هتمشي امتا يا رغد كده هتتاخري علي صحبتك
رغد : لا يا ابيه انا مش ريحلها اصلا
عمر : لي مش لزم تطمني عليها
رغد : متخفش هي والله كويسه
عمر : انا مش خايف و بعدين مدام مش ريحلها تعالي اوصلك انا
رغد : انت الهتوصلني
عمر : اه
_____________________________
في بيت يحيي الأنصاري
علي طربيزه الفطار
ريم : مبروك يا عريس
علي: اسكتي يا بت نقصاكي هي
يحيى : اتكلم معاها عدل يا حيوان
سليم : ااه اسمع ي علي انا اتفقت مع نسيبك انك هتروح عندهم انهاردا و اعمل حسابك هتروح معاه يا يحيى
يحيى : امال انا لزم اكون موجود في القاعده دي
علي : اي خلاص بقو نسيبي
سليم : اه خلاص بقو نسيبك الخطوبه الجمعه الجايه
علي : والله طب الف مبروك للعريسين انا هروح عندهم لي
يحيى : اي يا علي هتروح تشوفها و تكلموا شويه وتعرف هي مين بس
دياب : اه يا يحيي عرفوا اصل علي ملوش في الكلام ده و ميعرفش حاجه
علي :ماشي ماشي اتريق برحتك في نفسوا دي حتت عيله صغيره حرام عليك يا عمي
في عربيه عمر
رغد : استني يا ابيه ادخل اجيب ريم
* مش انتي قولتي انك مش هتجيلها
" مش مشكله بقي
دخلت رغد
رغد : السلام عليكم
الكل : و عليكم السلام
رغد : علي عاش من شافك
علي : رغد عامله اي ليكي واحشه
رغد : موجوده انت المختفي
علي : عقبال عندك هتجوز
رغد : بجد الف مبروك يا عريس عشان تتلم
علي : حتي انتي يا رغد فرحانه فيا
رغد ضحكت اوووي
علي : الله مصلي على النبي مش كنتوا خطبتولي القمر دي
رغد : حرام عليك لي كده
يحيى قاعد مراقب كل الحوار بين علي و رغد و هو علي نار
* لو خلص ضحك و هزار يا علي ممكن تيجي معايه المزرعه عندنا شغل
وانتي جايه علشان ريم ولا جايه للضحك و المياصه مع علي
رغد وهي دموعها علي وشك الهبوط انا اسفه مستنياكي بره يا ريم
ريم حرام عليك يا يحيى انا مشيا ي ماما
_____________________________
في الخارج
عمر : مالك ي رغد حد زعلك
رغد : لا يا ابيه بس في رمش دخل في عيني
عمر : ماشي ي حبيبتي
ريم : السلام عليكم
عمر : و عليكم السلام بقيتي كويسه
ريم : الحمد الله
____________________________
في المزرعه
علي : هتيجي معايه بليل
يحيى : اكيد طبعا
علي : انا عاوز اخلع من الجوازه دي بأي طريقه
يحيى : مفيش خلع الكبير حكم عليك
علي : عقبال ميحكم عليك يارب
يحيى : انا مش هيحكم عليا طول منا ماشي في طريقه عمري مضيقت بنت
علي : والله و رغد مش بنت ولا اي انت اتكلمت معاها بطريقه وحشه اوووي
يحيى غير مجراه الحديث ااا هتلبس اي وانت رايح
______________________________
في المدرسه
رغد : صليتي يا ريم القيام
ريم : بصراحه مقدرتش اصلي 11 ركعه كلهم فاصليت 5 بس
رغد:: مش مشكله اول مره عارفه اصلا القيام مش صلاه بس القيام ممكن صلاه او قراءة القرآن او استغفار او ادعيه اي صوره من صور العباده
ريم : طب كده هيتحسبلي القيام
رغد:: ان شاءالله اصل انتي صاحيه طول الليل بتعملي حاجه لله مش قاعده علي الفيس او الواتس او حتي بتلعبي لا انت قاعده الوقت المتاخر دا لله بس
ريم : ماشي يا رغد و شكرا انك بتنصحيني بالخير
رغد : علي اي يا هبله
____________________________
في بيت صالح الديب
تعريف الشخصيات
صالح الديب ____ اكبر تاجر بهايم في قنا كلها و صاحب دياب و سليم من زمان و تجمعهم تجاره و حمه علي المستقبلي
كريم صالح الديب ____الابن الاكبر لصالح مدلع علي الاخر في اخر سنه ف دبلوم صنايع بتاع بنات مفيش بنت متحبوش علشان غني اووي و وسيم اووووووي و دا البيرخم علي ريم
هاجر صالح الديب____ طيبه اووي في اوله ثانوي عام حلمها انها تدخل كليه الفنون و اوةي جميله و محجبه يميزها اني في ديما لمعت حزن في عيونها
ندي صالح الديب____ اخر العنقود ف اوله اعدادي شيطانه صغير دمها خفيف جدا و جميله جدا جدا روحها حلوه اوي قصيره شويه بس شغاله يعني و مش محجبه
نرجع تاني
صالح : هاجر تعالي يا بنتي
هاجر : نعم يا بابا
صالح : في عريس متجدملك وانا موافق انتي بقي رايك اي
هاجر : بصراحه ي بابا انا مش بفكر في الجواز دلوقتي انا لسه قدامي كتير
صالح : ماشي مهي الخطوبه تلت سنين هتكوني خلصتي
هاجر : بابا انا اسفه جدا جدا والله مش عوزاك تزعل مني انا مش بفكر ف الكلام دا
صالح وانا قولت هتجوزي انتي الكبيره يلا اطلعي علي اوضك
هاجر : حاضر يا بابا
في الاوضه
ندي كانت قاعده بتلعب علي الاب توب و هاجر دخلت بتعيط
ندي : مالك يا هجور بتعيطي لي مين زعلك
هاجر : ابوكي جايبلي عريس وانا مش موافقه عليه وهو عوزني اتجوزو غصب
ندي : نعم جيبلك انتي طب مجبليش انا لي
هاجر : انتي كل دا همك
ندي : ايو كده هو مش عادل بينا الله مدام انتي مش عوزه اخدو انا
هاجر : خدي
ندي : ماشي انا هنزل اتفق مع الحاج
_____________________________
كان كريم و صالح بيتكلموا
صالح : الناس جين انهاردا علشان اختك
كريم : الف مبروك
ندي بصوتها العالي خياااانه خيااااانه خياااانه
صالح : اي ي جدري مالك فيكي اي
ندي : ازاي يا حاج تجيب للبت عريس من غير متاخد راي
صالح : مبجاش غيرك انتي يا مفعوصه و اخد رايك
ندي : امااال لزم تاخد راي و بعدين علشان مرفعش عليك قضيه العريس دا ليه انا علشان البت بتموت من العياط فوق فاهم
صالح : انتي صغيره
ندي : مهو حرام هي عوزه تكلمل تعليمها لكن انا مش عوزه و مش صغيره ولا حاجه الجواز يكون بعد الاعداديه
صالح : خلاص حكمتي
ندي : ايوا
صالح : ماشي حضري نفسك علشان جين انهارده
ندي : ماشي
_______________________________
علي بابا المدرسه
ريم : انهاردا اليوم كان حلو اووي
رغد : عندك حق ااه هي مين الهيخطوبها علي
ريم : ندي صالح الديب
رغد : انا سمعت عنها كتير بس ولا مره شوفتها
ريم : وانا كمان تصدقي
رغد : لا اتكلمت معاها مره تصدقي __ عمر جه اهوو
عمر : يلا يا بنات
رغد : اركبي انتي يا ريم قدام انا هركب وراه علشان هنام
ريم بتبوص لعمر
عمر : اركبي يا ريم
رغد : ابيه عمر ريم عوزه منك طلب
عمر : اي يا ريم
ريم : ااااا
رغد : عوزه تحفظ قران معايه
عمر : بس كده عيوني ابقي تعالي واحفظك معاها
ريم : شكرا اووي
_______________________________
نرجع لبيت يحيي الأنصاري
دياب : سليم علي رايح انهارده للناس
سليم : اه ي اخوي بس انا في حاجه مش فاهمها انت لي عاوز علي يخطب جبل يحيى
دياب : عادي يا اخوي و بعدين عروسه يحيى موجوده مش هطير
سليم : علي جولك يا اخوي مش هطير
صابرين : شوفتي يحيى زعل ازاي لما رغد كانت بتهزر مع علي
امينه : اه شوفت بس انا مستغربه هو لي زعل كده
صابرين : يارب يكون الفالي صوح
امينه : هو اي الفي بالك
صابرين : نفسي نفسي تكون رغد من نصيب يحيى بنت كويسه و عارفه ربنا كويس
امينه.. ياختي يارب بس تستحمل ابنك
_______________________________
في اوضه علي
علي : انت فرحان فيا اووي
يحيى : صراحه اه فرحان اووي
* ليك يوم يا يحيي
" اهم حاجه اني يومك قبل يومي
* . طب انت لبست و اتشيكت قبلي هو انت العريس ولا انا
" لا انا طول عمري شيك اصلا
* ينفع يا يحيى اتجوز واحده معرفهاش ولا اعرف اي حاجه عنها
* متخفش انا سالت اختك قالتلي انها شاطره و مشهوره ف المدرسه
" طب حلوه
* قالتلي انها مشفتهاش قبل كده هي سمعت عنها
علي.. اهئ اهئ اهئ لي هو انا هتجوز محمد صلاح
يحيى : منتا خلاص هتشوفها لو حلوه خير و بركه لو وحشه هتكون ذكاه عن صحتك
علي :
_____________________________
في بيت صالح الديب
ندي : خلاص يا هاجر متعيطيش انا الهقبلوا
هاجر : انت عبيطه يا ندي ودرستك
ندي : انا كده كده هقعد معنديش طموح زيك لكن انتي حرام تكوني شاطره كده و تجوزي و تقعدي ف البيت
هاجر : منتي كمان شاطره حرام عليكي نفسك
ندي : انا العوزه كده بقي
هاجر : خلاص برحتك تعالي البسي
صالح : لبستي يا ندي
هاجر: لسه فضلها شويه يا بابا
صالح : طب لبسيها حجاب
ندي : نعم نعم نعم مين دي
صالح : انتي يا بنتي
ندي : لا يا حاج احنا متفقناش علي كده الله
صالح : امال
ندي : انا هلبس فستان و هعمل شعري كحكه هو كده
صالح : يوو برحتك
هاجر : ندي انتي بتتحسبي علي شعرك دا
ندي : يوو متعمليش فيها شيخه بقي بتفكريني بواحده اسمها رغد معايه ف المدرسه برضو مره قالتلي اتحجب
هاجر : جزاها الله خير
ندي : من الاخر انا مش هتحجب ويلا اخلصي بقي
هاجر:: ربنا يهديكي انا خارجه
ندي : قال اتحجب قال
_________________________________
في بيت رغد
عمر : ريم انتي حفظه لحد فين
ريم : لحد سوره محمد
عمر : كنتي بتحفظي مع نفسك
ريم : اه و بعدين كسلت و بقيت عوزه حد يحفظني
عمر : خلاص لما رغد ترن عليكي وقت فضايه ابقي تعالي
ريم : ماشي
رغد : الشاي و العصير
عمر : متشكرين قولي يا ريم بقي
ريم :(بسم آلَلَه ّالرحمن الرحيم. الذين كفروا و صدوا عن سبيل الله اضل اعملهم______صدق الله العظيم)
عمر : ما شاء الله صوتك حلو و تلاوه بتعتك رائعه
ريم : شكرا
عمر : السوره البعد دي سهله اوي اسمها الاحقاف يلا نبدأ
ريم : يلا
______________________________
قدام بيت صالح الديب
يحيى: هو دا البيت صح
علي: اه والنبي تعالي نروح
يحيى: ابوك لو شم خبر هينفخك
علي: لا وعلي اي احنا ندخل يلا
يحيى: هههههه يلا
علي: ولا تعالي نرجع
يحيى: اخر الكلام
علي: انا خايف
يحيى: انا معاكي ي بطه متخفيش
علي
رنو الجرس فتحت الخدامه و دخلوا
صالح: اهلا و سهلا نورتونا اهلا
يحيي: نورك يا حاج
صالح: ازيك ي علي
علي : الحمد الله يعمي
قعدو شويه اتكلموا
يحيى: احم امال فين العروسه
صالح: نزله حاله اهي
رغد فتحت الشنطه لقت الشكولاته فيها و في ورقه مكتوب عليها الف هنا
رغد : غريب الشخص داا
_______________________________
في اوضه ريم
ريم : الو
كريم : وحشتيني اوي اوي اوي
ريم : متسبني ف حالي بقي الله
كريم : لا علشان انتي حالك هو حالي و بعدين احنا هنكون نسايب الله حبيت اخر كلمه تسمعيها قبل متنامي تكون مني
ريم : قفلت التليفون ف وشه
بعدها ريم نامت بس فاقت تاني علي صوت رن تليفونها بس المره دي كان اسم رغد يملأ الشاشه
رغد : قومي يا ريم يلا صلي القيام
ريم : ماشي يا رغد
رغد : متكسليش يلا قومي
ريم : والله هقوم
رغد : اشوفك في المدرسه بقي
ريم : لي مش هتجيلي
رغد : لا و بصراحه كده علشان مش عاوزه اشوف يحيى اشوفك في المدرسه سلام
رغد قامت و صلت و قراة وردها __ و سمحت للطارق بالدخول
عمر : هتمشي امتا يا رغد كده هتتاخري علي صحبتك
رغد : لا يا ابيه انا مش ريحلها اصلا
عمر : لي مش لزم تطمني عليها
رغد : متخفش هي والله كويسه
عمر : انا مش خايف و بعدين مدام مش ريحلها تعالي اوصلك انا
رغد : انت الهتوصلني
عمر : اه
_____________________________
في بيت يحيي الأنصاري
علي طربيزه الفطار
ريم : مبروك يا عريس
علي: اسكتي يا بت نقصاكي هي
يحيى : اتكلم معاها عدل يا حيوان
سليم : ااه اسمع ي علي انا اتفقت مع نسيبك انك هتروح عندهم انهاردا و اعمل حسابك هتروح معاه يا يحيى
يحيى : امال انا لزم اكون موجود في القاعده دي
علي : اي خلاص بقو نسيبي
سليم : اه خلاص بقو نسيبك الخطوبه الجمعه الجايه
علي : والله طب الف مبروك للعريسين انا هروح عندهم لي
يحيى : اي يا علي هتروح تشوفها و تكلموا شويه وتعرف هي مين بس
دياب : اه يا يحيي عرفوا اصل علي ملوش في الكلام ده و ميعرفش حاجه
علي :ماشي ماشي اتريق برحتك في نفسوا دي حتت عيله صغيره حرام عليك يا عمي
في عربيه عمر
رغد : استني يا ابيه ادخل اجيب ريم
* مش انتي قولتي انك مش هتجيلها
" مش مشكله بقي
دخلت رغد
رغد : السلام عليكم
الكل : و عليكم السلام
رغد : علي عاش من شافك
علي : رغد عامله اي ليكي واحشه
رغد : موجوده انت المختفي
علي : عقبال عندك هتجوز
رغد : بجد الف مبروك يا عريس عشان تتلم
علي : حتي انتي يا رغد فرحانه فيا
رغد ضحكت اوووي
علي : الله مصلي على النبي مش كنتوا خطبتولي القمر دي
رغد : حرام عليك لي كده
يحيى قاعد مراقب كل الحوار بين علي و رغد و هو علي نار
* لو خلص ضحك و هزار يا علي ممكن تيجي معايه المزرعه عندنا شغل
وانتي جايه علشان ريم ولا جايه للضحك و المياصه مع علي
رغد وهي دموعها علي وشك الهبوط انا اسفه مستنياكي بره يا ريم
ريم حرام عليك يا يحيى انا مشيا ي ماما
_____________________________
في الخارج
عمر : مالك ي رغد حد زعلك
رغد : لا يا ابيه بس في رمش دخل في عيني
عمر : ماشي ي حبيبتي
ريم : السلام عليكم
عمر : و عليكم السلام بقيتي كويسه
ريم : الحمد الله
____________________________
في المزرعه
علي : هتيجي معايه بليل
يحيى : اكيد طبعا
علي : انا عاوز اخلع من الجوازه دي بأي طريقه
يحيى : مفيش خلع الكبير حكم عليك
علي : عقبال ميحكم عليك يارب
يحيى : انا مش هيحكم عليا طول منا ماشي في طريقه عمري مضيقت بنت
علي : والله و رغد مش بنت ولا اي انت اتكلمت معاها بطريقه وحشه اوووي
يحيى غير مجراه الحديث ااا هتلبس اي وانت رايح
______________________________
في المدرسه
رغد : صليتي يا ريم القيام
ريم : بصراحه مقدرتش اصلي 11 ركعه كلهم فاصليت 5 بس
رغد:: مش مشكله اول مره عارفه اصلا القيام مش صلاه بس القيام ممكن صلاه او قراءة القرآن او استغفار او ادعيه اي صوره من صور العباده
ريم : طب كده هيتحسبلي القيام
رغد:: ان شاءالله اصل انتي صاحيه طول الليل بتعملي حاجه لله مش قاعده علي الفيس او الواتس او حتي بتلعبي لا انت قاعده الوقت المتاخر دا لله بس
ريم : ماشي يا رغد و شكرا انك بتنصحيني بالخير
رغد : علي اي يا هبله
____________________________
في بيت صالح الديب
تعريف الشخصيات
صالح الديب ____ اكبر تاجر بهايم في قنا كلها و صاحب دياب و سليم من زمان و تجمعهم تجاره و حمه علي المستقبلي
كريم صالح الديب ____الابن الاكبر لصالح مدلع علي الاخر في اخر سنه ف دبلوم صنايع بتاع بنات مفيش بنت متحبوش علشان غني اووي و وسيم اووووووي و دا البيرخم علي ريم
هاجر صالح الديب____ طيبه اووي في اوله ثانوي عام حلمها انها تدخل كليه الفنون و اوةي جميله و محجبه يميزها اني في ديما لمعت حزن في عيونها
ندي صالح الديب____ اخر العنقود ف اوله اعدادي شيطانه صغير دمها خفيف جدا و جميله جدا جدا روحها حلوه اوي قصيره شويه بس شغاله يعني و مش محجبه
نرجع تاني
صالح : هاجر تعالي يا بنتي
هاجر : نعم يا بابا
صالح : في عريس متجدملك وانا موافق انتي بقي رايك اي
هاجر : بصراحه ي بابا انا مش بفكر في الجواز دلوقتي انا لسه قدامي كتير
صالح : ماشي مهي الخطوبه تلت سنين هتكوني خلصتي
هاجر : بابا انا اسفه جدا جدا والله مش عوزاك تزعل مني انا مش بفكر ف الكلام دا
صالح وانا قولت هتجوزي انتي الكبيره يلا اطلعي علي اوضك
هاجر : حاضر يا بابا
في الاوضه
ندي كانت قاعده بتلعب علي الاب توب و هاجر دخلت بتعيط
ندي : مالك يا هجور بتعيطي لي مين زعلك
هاجر : ابوكي جايبلي عريس وانا مش موافقه عليه وهو عوزني اتجوزو غصب
ندي : نعم جيبلك انتي طب مجبليش انا لي
هاجر : انتي كل دا همك
ندي : ايو كده هو مش عادل بينا الله مدام انتي مش عوزه اخدو انا
هاجر : خدي
ندي : ماشي انا هنزل اتفق مع الحاج
_____________________________
كان كريم و صالح بيتكلموا
صالح : الناس جين انهاردا علشان اختك
كريم : الف مبروك
ندي بصوتها العالي خياااانه خيااااانه خياااانه
صالح : اي ي جدري مالك فيكي اي
ندي : ازاي يا حاج تجيب للبت عريس من غير متاخد راي
صالح : مبجاش غيرك انتي يا مفعوصه و اخد رايك
ندي : امااال لزم تاخد راي و بعدين علشان مرفعش عليك قضيه العريس دا ليه انا علشان البت بتموت من العياط فوق فاهم
صالح : انتي صغيره
ندي : مهو حرام هي عوزه تكلمل تعليمها لكن انا مش عوزه و مش صغيره ولا حاجه الجواز يكون بعد الاعداديه
صالح : خلاص حكمتي
ندي : ايوا
صالح : ماشي حضري نفسك علشان جين انهارده
ندي : ماشي
_______________________________
علي بابا المدرسه
ريم : انهاردا اليوم كان حلو اووي
رغد : عندك حق ااه هي مين الهيخطوبها علي
ريم : ندي صالح الديب
رغد : انا سمعت عنها كتير بس ولا مره شوفتها
ريم : وانا كمان تصدقي
رغد : لا اتكلمت معاها مره تصدقي __ عمر جه اهوو
عمر : يلا يا بنات
رغد : اركبي انتي يا ريم قدام انا هركب وراه علشان هنام
ريم بتبوص لعمر
عمر : اركبي يا ريم
رغد : ابيه عمر ريم عوزه منك طلب
عمر : اي يا ريم
ريم : ااااا
رغد : عوزه تحفظ قران معايه
عمر : بس كده عيوني ابقي تعالي واحفظك معاها
ريم : شكرا اووي
_______________________________
نرجع لبيت يحيي الأنصاري
دياب : سليم علي رايح انهارده للناس
سليم : اه ي اخوي بس انا في حاجه مش فاهمها انت لي عاوز علي يخطب جبل يحيى
دياب : عادي يا اخوي و بعدين عروسه يحيى موجوده مش هطير
سليم : علي جولك يا اخوي مش هطير
صابرين : شوفتي يحيى زعل ازاي لما رغد كانت بتهزر مع علي
امينه : اه شوفت بس انا مستغربه هو لي زعل كده
صابرين : يارب يكون الفالي صوح
امينه : هو اي الفي بالك
صابرين : نفسي نفسي تكون رغد من نصيب يحيى بنت كويسه و عارفه ربنا كويس
امينه.. ياختي يارب بس تستحمل ابنك
_______________________________
في اوضه علي
علي : انت فرحان فيا اووي
يحيى : صراحه اه فرحان اووي
* ليك يوم يا يحيي
" اهم حاجه اني يومك قبل يومي
* . طب انت لبست و اتشيكت قبلي هو انت العريس ولا انا
" لا انا طول عمري شيك اصلا
* ينفع يا يحيى اتجوز واحده معرفهاش ولا اعرف اي حاجه عنها
* متخفش انا سالت اختك قالتلي انها شاطره و مشهوره ف المدرسه
" طب حلوه
* قالتلي انها مشفتهاش قبل كده هي سمعت عنها
علي.. اهئ اهئ اهئ لي هو انا هتجوز محمد صلاح
يحيى : منتا خلاص هتشوفها لو حلوه خير و بركه لو وحشه هتكون ذكاه عن صحتك
علي :
_____________________________
في بيت صالح الديب
ندي : خلاص يا هاجر متعيطيش انا الهقبلوا
هاجر : انت عبيطه يا ندي ودرستك
ندي : انا كده كده هقعد معنديش طموح زيك لكن انتي حرام تكوني شاطره كده و تجوزي و تقعدي ف البيت
هاجر : منتي كمان شاطره حرام عليكي نفسك
ندي : انا العوزه كده بقي
هاجر : خلاص برحتك تعالي البسي
صالح : لبستي يا ندي
هاجر: لسه فضلها شويه يا بابا
صالح : طب لبسيها حجاب
ندي : نعم نعم نعم مين دي
صالح : انتي يا بنتي
ندي : لا يا حاج احنا متفقناش علي كده الله
صالح : امال
ندي : انا هلبس فستان و هعمل شعري كحكه هو كده
صالح : يوو برحتك
هاجر : ندي انتي بتتحسبي علي شعرك دا
ندي : يوو متعمليش فيها شيخه بقي بتفكريني بواحده اسمها رغد معايه ف المدرسه برضو مره قالتلي اتحجب
هاجر : جزاها الله خير
ندي : من الاخر انا مش هتحجب ويلا اخلصي بقي
هاجر:: ربنا يهديكي انا خارجه
ندي : قال اتحجب قال
_________________________________
في بيت رغد
عمر : ريم انتي حفظه لحد فين
ريم : لحد سوره محمد
عمر : كنتي بتحفظي مع نفسك
ريم : اه و بعدين كسلت و بقيت عوزه حد يحفظني
عمر : خلاص لما رغد ترن عليكي وقت فضايه ابقي تعالي
ريم : ماشي
رغد : الشاي و العصير
عمر : متشكرين قولي يا ريم بقي
ريم :(بسم آلَلَه ّالرحمن الرحيم. الذين كفروا و صدوا عن سبيل الله اضل اعملهم______صدق الله العظيم)
عمر : ما شاء الله صوتك حلو و تلاوه بتعتك رائعه
ريم : شكرا
عمر : السوره البعد دي سهله اوي اسمها الاحقاف يلا نبدأ
ريم : يلا
______________________________
قدام بيت صالح الديب
يحيى: هو دا البيت صح
علي: اه والنبي تعالي نروح
يحيى: ابوك لو شم خبر هينفخك
علي: لا وعلي اي احنا ندخل يلا
يحيى: هههههه يلا
علي: ولا تعالي نرجع
يحيى: اخر الكلام
علي: انا خايف
يحيى: انا معاكي ي بطه متخفيش
علي
رنو الجرس فتحت الخدامه و دخلوا
صالح: اهلا و سهلا نورتونا اهلا
يحيي: نورك يا حاج
صالح: ازيك ي علي
علي : الحمد الله يعمي
قعدو شويه اتكلموا
يحيى: احم امال فين العروسه
صالح: نزله حاله اهي
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله
هنا تنتهى احداث رواية جعلني احبه الفصل الثالث ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جعلني احبه الفصل الرابع أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جعلني احبه ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .