رواية جعلني احبه الفصل الثامن عشر 18 من روايات ساره بكر

  نقدم اليوم احداث رواية جعلني احبه الفصل الثامن عشر من روايات سارة بكر . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جعلني احبه كاملة بقلم ساره بكر  من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جعلني احبه pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جعلني احبه الفصل 18 من روايات ساره بكر



جعلنى احبه الفصل الثامن عشر



الفصل الثامن عشر

صباح اليوم التاني

يحيي صحي من النوم علي موبيل فزعه و قام لبس بسرعه وخرج

امينه: مالوا يحيي يا صابرين

صابرين: معرفش مالوا

امينه: نزل بسرعه اووي و خرج و حتي مكلمنيش

صابرين: معرفش ربنا يستر

في اوضه علي

ندي قامت من النوم لقت نفسها علي السرير و ملقتش علي جمبها و افتكرت انها نامت جمبه و اتكسفت اوي و حطت ايدها علي وشها

علي: هتفضلي كده كتير

ندي: كده ازاي يعني

_ اصلك حطا ايدك علي وشك و قاعده بقالك كتير

= انا حره اعمل الانا عوزاه ميخصكش

_ اتكلمي عدل بدل معدلك انا

= لي هو انت ان شاء الله شيفني معوجه ولا اي او بتكلم من الشمال لليمين انا بتكلم عدل

علي سبها بتكلم و اخد هدوم من الدولاب و دخل الحمام

ندي اتعصبت من الحركه دي اوي و قامت وراه

علي دخل و قلع التيشيرت و فجاه لقي ندي بتفتح الباب

_ علي فكره انا مبحبش اني اكون بتكلم وانت تسبني و تعمل حاجه تانيه المفروض من الادب و الاحترام انك تسمعني

= علي سبها تكلم و راح يفتح المياه في البانيوا.. يعني انتي بتقولي اني معنديش ادب ولا احترام طب انتي بقي شيفا اني من الادب و الاحترام انك تدخلي عليا الحمام من غير متستاذني

ندي بصت عليه وعلي الحمام و حطت ايدها علي وشها.. ااااااا انا اااااااا

_علي بغمزه ولا دي حجه ولا اي

= لا طبعا

_ يبقي تخرجي برااا و تستاذني بعد كده.. قال الكلام دا بزعيق و هي خرجت بسرعه و قفلت الباب

.. اي يا ندي تدخلي كده مش المفروض تخبطي الاول ولا اي
ولبست و نزلت تحت

______________

في بيت رغد

كانت رغد زي مهي في الاوضه بتصلي و دموعها علي خدها وبعد مخلصت فتحت مصحفها و بدات تقراء الورد بتعها و قطعها عن الورد بتعها صوت دق علي الباب

عمر: رغد عمك جه

فتحت رغد الباب و جريت علي عمها و حضنتوا اووي و بدات تعيط تاني و عمها نزلت دموعه من شوقه لبنت اخوه الواحيد

عمر فهم الموقف و سبهم و خرج.

رغد: وحشتني اووي اووي يعمي بجد عامل اي و كنان و سلمي اخبارهم اي

سليمان: انا كويس يا حبيبتي و كنان كويس بس

_ بس اي

= سلمي ماتت السنه الفاتت

_ رغد ان لله وان اليه راجعون وقامت و حضنت عمها تاني.. انا اسفه يا عمي اني فكرتك بس والله مكنتش اعرف البقاء لله

= عمري منستها يا بنتي عشان افتكرها هي علي طول معايا.. و مسح دموعه بس انتي اخبارك اي

_ رغد فنفسها مينفعش اشيلك همي انا كمان.. اااا انا الحمد الله تمام

= طب بصي يا رغد انا حاجز في اوتيل قريب من المطار

_ حاجز في اوتيل لي هو انت مش هتسافر انهاردا

= لا مفيش طياره رايحه انهاردا امريكا و كمان الوقت اتاخر هتيجي معايا ولا هتقعدي هنا

_ لا هاجي معاك انا محضره شنطتي هلبس و اجي

عمر خرج و راح المزرعه بتاعت سليم الانصاري

عمر: السلام عليكم

سليم: و عليكم السلام ازيك يا عمر يبني عامل اي

عمر: انا الحمد الله يا عمي انت اخبارك اي

_ بخير يا حبيبي انت عامل اي في شغلك

= الحمد الله تمام.. ااا انا كنت عاوز اطلب منك طلب

_ اومر يا حبيبي انت زي علي و يحيي

= شرف ليا ي عمي والله ااااا انا كنت عاوز اطلب ايد ريم

_ سليم وشه قلب ريم انت

= ااه يا عمي و عوزك تعتبرني زي يحيي و علي فعلا

_ والله يا حبيبي انت فعلا في مقامهم بس انت لو كنت جيت طلبتها من بدري كان ممكن يكون في نصيب

= طب اي الهيخلي مفيش نصيب يا عمي

_ يحيي طلب ايد ريم و اتفقنا اني بعد سنه تالته كتب الكتاب معلش يا عمر والله انا بعزك اوي بس كل شيء قسمه ونصيب

= عمر بكسره طب هو يحيي موافق و ريم موافقه

_ ااه طبعا محدش قال حاجه

= عمر بخيب امل و كسره نفس.. ماشي يا عمي الف مبروك عن اذنك

_ الله يبارك فيك يا حبيبي.. اتفضل اذنك معاك

_________________________

في بيت كبير البلد

في المطبخ كانت ندي و ريم بيعملوا الفطار

ريم: ندي انا قلبي مقبوض اوي و خيفه

ندي: من اي بس يا حبيبتي

_ مش عارفه بس انا خيفه اوي و كمان رغد التليفون بتعها مقفول من يوم فرحك وانا خيفه عليها

= يبقي قبضه قلبك من خوفك علي رغد معلش اكيد هتكون تمام

ريم لحظه اني خد ندي احمر و عليه علامه ايد... اي الفي وشك دا يا ندي

= مفيش حاجه يا ريم عادي

_ لا في هو علي ضربك ردي

= لا دا مكان النوم علي ممدش ايدو عليا خاالص

_ انت كدابه علي ضربك صح والله هقول لبابا

= عشان خاطري يا ريم بلاش انا الغلط و عصبتوا و دا كان رد فعله عليا

_ حتي لو عصبتي هو ميمدش ايدو عليكي ابدا

= معلش انا ممش عوزه اي مشاكل بسببي مش كفايه انه محكوم عليه بالإعدام معايا و راضي كمان هجبلوا مشاكل

ريم حضنت ندي.. لا متقوليش كده هو هو كان متعصب و قال كلام من ورا قلبوا صدقيني

ندي ضحكت عادي مش مشكله يلا يلا نكمل الاكل عشان يفطرو

______________________

عمر روح البيت لقي عم رغد و رغد هيمشوا

_ اي دا انتو خلاص مشين

= اه يبني عاوز مني اي حاجه او نقصك اي حاجه

_ لا شكرا جدا ي سليمان بيه

= اي سليمان بيه دي انت ابني

_ ربنا يخليك يارب

-انا مشيا يا عمر سلام

_ مع السلامه يا رغد

ام عمر: انا زعلانه منك اوي كده تسبينا

سليمان: طب عقبال متكلموا براحتموا انا هخرج اسخن العربيه

عمر شال الشنط و حطاها في العربيه
و بعد السلامات و العياط رغد خرجت و ركبت العربيه و مشيوا

كان يحيي واقف و شاف رغد وهي بتركب العربيه و مش فاهم حاجه هي راحه فين طب لي الشنط طب مين المعاها فالعربيه دا ميعرفش اي حاجه

في العربيه

رغد لما ركبيت حست بضربات قلبها بتزيد فتحت شباك العربيه شافت يحيي واقف و بيبص عليها لما شافتوا ضربات قلبها زادت و خافت اوي قفلت الشباك بسرعه و دموعها نزلت.. عمي ممكن تقفل شباك العربيه دا

= مالك يا رغد اي الحصلك فجأه كده و اي الدموع دي

_ رغد بتوتر زايد مممفيش بس بس انا بردت فا اقفل الشباك و و تقريبا داااخل عليا برد ف ف ف عيني بدمع

= خلاص خلاص اهدي لو محتاجه ترتاحي ارتاحي.. سليمان شك فا رغد و بص من مرايت العربيه شاف شاب واقف و مرضيش يسال رغد غير لما تهدا

نرجع لبيت يحيي الأنصاري

علي كان هيدخل المطبخ فا سمع الحوار مبين ريم و ندي و فضل واقف و بعدين خرج قعد تاني

ريم: انا كده خرجت الاكل يا ندي يلا عشان تاكلي بقي

ندي: لا انا مش جعانه

امينه: مش جعانه لي يا حبيبتي تعالي كلي انتي لسه عروسه جديده و كمان عشان لو حصل حمل او حاجه

ندي في نفسها حمل اسكتي يا حجه والله انتي غلبانه خالص___ماشي يا ماما هاجي اكل

علي طربيزه الاكل

ريم: تصور يا علي ندي مكنتش عوزه تاكل هو انت مزعلها ولا اي

ندي ضربت ريم في رجليها

علي حط ايدو علي كتف ندي انا ازعلها لا خااالص ندي دي جوه قلبي

ندي: هههه اوعا اديك كده عشان اعرف اكل بس

صابرين: لا يا ندي اهتمي بنفسك شويه عشان لو حصل حمل

علي كان بيشرب في غرق ريم من كتر الضحك ههههههههههه شوفتي اهتمي عشان ان ان حصل حمل ههههههههه

سليم: اي اليضحك يا سخيف كل و انت ساكت و بعدين في حد فالدنيا يضحك وهو بيشرب غرقت اختك يا حيوان

ندي: ههههههههههههه

_ عجبتك اووي

سليم: كل وانت ساكت بقي وانتي يا ندي كووو اي دا اي الفي وشك دا هو مد ايدو عليكي

ندي: لا يا عمي اكيد لو كان حصل كده انا كنت قولت لحضرتك

سليم: ايوا كده لو زعلك بس او ضيقك باكلمه مش ضرب قوليلي وانا اعرفوا مقامه

دياب: هو يحيي فين يا صابرين

صابرين: معرفش والله يا حج خرج و معرفش حد هو فين

_________________________

في بيت عمر

_عمر انا هروح عند الدكتور مع جارتنا ام محمد

= ماشي يا امي

خرجت ام عمر فتحت الباب عشان تخرج لقت يحيي واقف بره... ازيك يا يحيي عامل اي

.. انا الحمد الله هو عمر فين

_ جوه يا حبيبي ادخله

دخل يحيي اوضه عمر وهو بيزعق

هربتها يا عمر انت فاكر انك كده بتساعدها

عمر اتفاجأ من وجود يحيي في البيت.. يحيي انت بتعمل اي هنا و بتزعق لي وانا هربت مين

_ انت هتستعبط يا عمر هربت رغد لي انت فاكر انك بتساعدها بلعكس انت بتضرها

= يبني اسعدها اي و اضرها اي وانا اصلا ههربها لي هي سافرت

_ سافرت عاوز تفهمني اني رغد هتسافر كده من دمغها لا العب غيرها رغد بتحب قنا جدا وكمان قالت انها عمرها مهتسبها

= وانا بقولك هي الطلبت انها تسافر يعني هكدب لي

_ هتكدب عشان ممكن تكون عاوز تجوزها انت او ممكن تكون انت كمان الخلتها ترفضني

= لي هو انا زيك ولا اي لا يا يحيي انا مش زيك انا قعت اقنعها بدل المره الف وهي الكانت بترفض بس انت بقي العارف اني بحب ريم و مع ذالك روحت و اتقدمتلها وانت عارف اني بحبها

_ انا متقدمتش لحد هما الغصبوني

= لا منا مش هصدق انك تتغصب انت العملت كده بمذاجك انت اناني و خاين الصداقه انا لو كنت بحب رغد و عرفت انك بتحبها عمري مكنت هتقدملها ولا حتي اقولها اني بحبها وكنت عمري مهكسر قلبك عارف هو الجواز قسمه ونصيب بس مكنتش متوقع انها تيجي منك انت يا صاحب عمري

_ اخر مره هقولها رغد راحت فين

= نجوم السما اقرب من انك تعرف هي فين

_ يحيي مقدرش يمسك نفسوا و ضرب عمر___ رغد فين يا عمر

عمر لما يحيي ضربه و مقدرش الصداقه البينهم هو كمان مقدرهاش و ضربوا و بعد شويه سابوا بعض

يحيي: انا مكنتش عاوز نوصل لكده يا عمر مكنتش

عمر: اطلع بره يا يحيي احنا بنتخانق كتير بس المره دي بجد انت في طريق يايحيي وانا في طريق الصداقه الدامت 20 سنه هتنتهي هنا

يحيي خرج من البيت ركب العربيه و روح البيت تاني

دياب: كنت فين يا يحيي

يحيي: في مشوار

علي: طب انا خارج

يحيي: خليك انا كده كده طالع اصلا و سبهم و طلع

دياب: انتو مبتكلموش بعض يا علي

علي بحمود ااه

دياب: من امتا

_ من اول مامد ايدو عليا من اول مبقي اناني من اول م.. ندي مسكت علي من ايدو عشان يسكت و فعلا سكت عن اذنكوا

في الاوتيل

رغد طلعت وكانت خايفه و نامت من غير متغير هدومها حتي و بعد مصحيت اتوضت و صلت و قعدت تقراء الورد بتعها
وفي دموع في عيونها

سليمان: رغد

رغد: صدق الله العظيم.. و مسحت دموعها نعم يا عمي

_ انا زي بابا مش كده

=طبعا ي عمي

_ طب احكيلي مالك و اي الحصل بس من غير كدب

_ م م مفيش يا عمي

= رغد انا ولا هزعقلك ولا هضربك بس انا عاوز اعرف مالك انتي علطول بتعيطي و زعلانه وانك عوزه تيجي عشان تكملي تعليمك دي فيها حاجه انا حاسس انك عوزه تهربي من حاجه و انهارده لما شوفتي شاب كده كان واقف خوفتي و طلبتي اني اقفل الشباك مالك اي الحصل وانا والله هكون معاكي

رغد بدات دموعها تنزل. حصل حاجات كتير اوي يا عمي حاجات مكنتش اتوقع انها تحصل معايا حاجات اكبر من سني و انا مش قدها

_ طب قوليلي اي الحصل

و بدات رغد تحكي لعمها كل حاجه حصلت من اول ما كان يحيي بيضيقها و موضوع العريس الكان قلبها بيدق كل ما عمر يكلمها عنه لحد الحصل يوم فرح علي. كانت بتحكي و الدموع نزله من عيونها و عمها اخدها في حضنوا و هداها لحد منامت و خرج قعد بره

في بيت يحيي الأنصاري

صابرين.. افتح يا يحيي انا امك افتح

يحيي فتح الباب و صابرين اتفاجات من شكلوا.. يحيي اي الانتا بتعملوا دا

.....................#نهاية الفصل #...........................

الفصل التاسع عشر..

في بيت يحيي الأنصاري

صابرين.. افتح يا يحيي انا امك افتح.

يحيي فتح الباب و صابرين اتفاجات من شكلوا.. يحيي اي الانتا بتعملوا دا.

يحيي فتح الباب و كان شكلوا غريب شعرو متبهدل و بيشرب و هدومه متغرقه.

_فتحت اهو عوزه اي

= ادخل الاوضه تاني احسن ابوك يشوفك وانت كده ادخل.. دخلت صابرين و قفلت الباب.
مالك يا يحيي في اي اي الحصلك يبني

_ انتي بتسالي اي الحصلي طب و لو عرفتي هتعملي اي هااا

= ممكن افيدك باحاجه و هريحك

_لا محدش هيريحني داا وهو الهيريحني.. و شرب تاني

= يا يحيي ارمي الزفت الانتا بتشربوا دا و اتكلم اتكلم يا حبيبي متشلش فنفسك

_ عوزاني اتكلم اقول اي هااا عوزاني اقولك اني خاين و اناني عوزاني اقولك اني مقدرتش الصداقه عوزاني اقولك اني ضيعت حبي الواحيد عوزاني اقولك اد اي انا سافل و حقير عوزاني اقولك اني كل الحوليا سبوني هاا.. كان يحيي بيتكلم و الدموع فعيونه

= مالك يا حبيبي قولي قول كل حاجه وانا هسمعك

_ محدش مصدقني يا امي محدش عاوز يصدق اني اني اني مظلوم فا كل حاجه حصلت الكل شيفني اني يحيي الأنصاري المحدش يقدر يمشي عليه كلمه لكن كل دول شيفين كده من وجهه نظرهم و محدش شايف الموضوع من وجهه نظري انا.. طب لو كانوا هما مكاني هيعملوا اي
انا واحد ابوه عندو القلب و خيرني بين اني اخطب بنت عمي او اني امشي من البيت وانا مش قدامي حل غير اني اتجوز ريم انا مينفعش اموته بحصرتوا عليا
لكن والله انا مش هتجوز ريم عشان بحبها او عشان اكسر قلب عمر ولا اي حاجه من دي

= طب عشان خاطري متعملش فنفسك كده انت مجبور علي الجوازه دي

_ انتي عارفه كده انا عارف كده لكن هما ميعرفوش هما مفكرين اني كل دا من دماغي لكن والله انا مغصوب علي كل حاجه حصلت حتي الحصل مع رغد مكنتش قصدي يحصل والله مكنش قصدي يا امي والله

صابرين كانت زعلانه علي حال ابنها لكن اتصدمت لما جاب سيرت رغد..رغد انت عملت اي في رغد يا يحيي هاا قولي عملت فيها اي قول

_ انا والله مكنتش ف وعي والله................. هو دا الحصل بس والله مكنتش في وعي يا امي والله

= انت عملت كده فا رغد يا يحيي عملت كده فيها لي لي يبني حرام عليك لي تعمل فيها كده حرام هو بالعافيه مفكر انها كده هتحبك لا لا دي هتكرهك منك لله يبني منك لله

_ متسبنيش انتي كمان يا امي و متحكميش عليا انا انا والله مكنتش في وعي والله انا انا بحبها ازاي اعمل كده فيها و انا اصلا معملش كده مع اي بنت اعمل في روحي

يحيي كان بيتكلم و الدموع نزله من عيونه و صابرين مقدرتش تشوفه كده حضنتوا عشان يهدا

___________________________

ريم: ماما انا هروح عند رغد اشوفها مالها

امينه: ماشي يا حبيبتي

ريم راحت لقت الباب مفتوح دخلت.. رغد رغد
هااااا عمر في دم في وشك اي دا

_ انتي اي الجابك هنا

= انا جايه اشوف رغد و بعدين انت اي العمل فيك كده

_ رغد سافرت و ملكيش دعوه انا فيا اي فاهمه و متجيش البيت دا تاني كنتي بتيجي لرغد و رغد مش جايه تاني فا متجيش هنا تاني

= في اي يا عمر انت بتكلمني كده لي في اي مالك

_ انا انا كويس مفيش حاجه انتي مدام بتحبي يحيي و عوزه تجوزي لي مقولتليش لما سالتك هاا لي اتكسفتي و ادتيني امل اني اجي و اتقدملك هاا

= انا بحب يحيي مين القالك كده

_ ابوكي اصل انا اتقدمتلك انهاردا بس بجد يا ريم شكرا ليكي انتي خلتيني اتاكد اني كنت غلط

= ريم بدموع عمر انت فاهم غلط صدقتي

_ لا انا فهمت صح و اتفضلي اطلعي بره و مش عاوز اشوفك تاني يلا اتفضلي بره

ريم خرجت من البيت و دموعها نزله علي العمر قالوا و كانت بتكلم نفسها. لي لي يا عمر مسمعتنيش لي كنت المفروض تسمعني و تعرف اني انت اكتر حد بحبوا و تعرف انك حب حياتي

في المساء

___________________

علي: ندي متعرفيش الجاكت الاسود بتاعي فين

ندي: علي اساس بقي اني مراتك و عارفه الحاجات بتعتك و كده

_ مالك بتكلمي كده لي

= مفيش هاجر تعبانه شويه و كنت بكلمها و ريم رجعه من بره زعلانه

_ الف سلامه علي هاجر و ريم كانت فين

= كانت بتشوف رغد بس رغد سافرت

_ ااه يبقي دا المزعلك انتي و هي

= اه فعلا.. كانت ندي بتكلم و بتقطع طماطم لسلطه عشان الغدا و مخدتش بالها و عورت نفسها.. ااااه

_ اي مالك و ريني.. يووو مش تخدي بالك يا ندي كده هتقطعي ايدك

= وانت اي الهمك

_ اااااا هاتي هاتي اكمل انا وانتي اخرجي الاكل بره

حضرو الاكل و الكل قعد

سليم: امال فين علي يا ندي

ندي: جاي يا ابوي

امينه: هو بيعمل اي يا بت

ندي: هتتفاجئ يا ماما

علي: احلي طبق سلطه مني لاحلي ناس

صابرين: بجد انت العامل السلطه يا علي

علي: امال انا محدش يتوقعني يا حجه

سليم: عادي يا ولدي مش عيب انك تساعد مراتك العيب انك تشوفها محتاجه مساعده و تتكبر عليها

دياب: لا و العيب اكتر انك تنيمها دمعتها علي خدها يا ولدي فاهم

ندي: مالك يا ريم في اي

ريم: مفيش يا نودي بس سفر رغد بس مزعلني شويه

_______________________

في الاوتيل

سليمان: رغد رغد قومي بقي العشاء اذنت

رغد: ياااا انا نمت كل داا

سليمان: قومي و اتوضي و صلي و تعالي عشان الغداء

رغد اتوضت و صلت و خرجت لعمها و بعد العشا

_ بصي يا رغد انا هعمل زي منتي عوزه عوزاني اروح و اعمل محضر انا موافق عوزاني اقتله برضوا موافق الانتي عوزاه

= لا يا عمي انا مش عوزه مشاكل انا هبعد و خلاص

_ ممكن بقي اقولك حاجه

= اتفضل يا عمي

_ انا عوزك تتخطي المرحله دي ممكن يكون دا امتحان من ربنا ليكي و ممكن يكون دا خير ليكي..{ وعسي أن تكرهوا شيئاً وهو خيراً لكم و عسي أن تحبوا شيئاً وهو شر لكم و الله يعلم و انتم لا تعلمون} (سوره البقره الايه ٢١٦)

يعني متكرهيش و تعيطي متعرفيش الخير فين ممكن يكون الخير لما تسافري و ممكن يكون الخير لما ترجعي من السفر اكيد ربنا لي حكمه في الحصل داا..

ماشي يا عمي بس الحصل صعب اوي

_ كل واحد بيحصل معاه مواقف ربنا بيختبر في صبر الواحد انا مثلا بنتي ماتت باحدثه عربيه بسبب واحد طايش من بعدها ابني اعصابوا باظت عشان كان متعلق بأخته اوي بس انا هعمل اي انا عارف اني دا اختبار من ربنا انا اكيد مش هقعد عمري كله بعيط لا صابر و بدعي لبنتي و ابني الفوق من كل دا الصبر يا رغد اصبري علي اي ابتلاء بيحصل و كوني علي يقين اني بعد كل ابتلاء خير و اهم حاجه تاني يا رغد الصبر ربنا بيقول في سوره البقره الأيه ١٥٣

رغد:{ يأيها الذين آمنوا استعينوا بالصبر و الصلوة إن الله مع الصابرين}

سليمان اتفاجأ اني رغد كملت السوره.. انتي حفظه سوره البقره يا رغد

رغد: انا الحمد الله يا عمي ختمت القران كله الحمد الله و ربنا بيقول في نفس السوره الايه ١٥٦ { و بشر الصبرين الذين اذا اصبتهم مصيبه قالوا انا لله وإنا إليه راجعون} و انا هصبر يا عمي و مش هعيط تاني و هكون علي يقين اني الحصل دا هيكون سبب في سعاده و خير

سليمان: ربنا يبارك فيكي يا بنتي يارب و ان شاءالله ربنا هيكون معاكي في كل خطوه يلا قومي نامي عشان بكره هنصحي بدري

.. ماشي يا عمي تصبح علي خير

___________________________

نرجع لبيت يحيي الأنصاري

امينه: اسمعني يا سليم عشان ميكونش حرام عليك ولا عليا انت لما قولت لبوك الحاج يحيي الانصاري الله يرحمه انك عاوز تجوزني رفض عشان انا من مصر و كان عوزك تجوز بنت عمك وانت رفضت

سليم: طبعا كان لزم ارفض انا كنت بشوفها اختي لكن انا بحبك انتي

امينه: ريم كمان بتشوف يحيي اخوها متغصبهاش يا حج عشان خاطري

سليم:انا مش غصبها هي تعمل العلي كفها حتي استني نسجلها تاني ريم يا ريم

امينه: لا استني ننزل و اتكلم قدام الكل تحت
نزل سليم و امينه و امينه كانت عارفه و متاكده اني ريم هترفض

صابرين:كلمتي الحاج سليم

امينه: اه كلمتوا و قالي هيسال ريم و هي كده كده هترفض يبقي تمام

سليم: بعد اذنك يا اخوي عوزين نسال يحيي هو فعلا عاوز يتجوز ريم

دياب: يحيي موافج متجلجش و لو عاوز نسالوا تاني اي جولك يا يحيي في جوازك من بنت عمك
يحيي بكل خيب امل.. معنديش مانع الانتو شيفينوا

دياب: هااا سمعت وانتي اي جولك يا ريم

الكل كان قاعد مستني رفض ريم المتوقع لكن ريم فعلا هترفض عشان حبها لعمر اقوي من اي شئ ولا هتعمل اي

علي: ريم مش موافقه

ريم: لا ي علي انا انا معنديش مانع اني اتجوز يحيي

بعد ما ريم قالت كده طلعت تجري علي الاوضه بتعتها و ندي طلعت ليها

يحيي بقي عادي مش هموا اي حاجه رغد سافرت و اتعاقب علي غلطتوا بالجواز من ريم

اليوم خلص و النهار طلع بالخير او بالشر البعض كان شايف انه خير و البعض انه شر

رغد قامت و صلت و خرجت مع عمها و ودعت بلدها و خرجت بره البلد خالص رميه كل حاجه وراها و هتروح تبدا حياه جديده في بلد جديده و ناس جديده أيضاً

لكن ف بيت كبير البلد قامت نار وكان سببها علي قدام العيله كلها بس القرار الهيختارو صعب اوي



موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية جعلني احبه الفصل الثامن عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جعلني احبه الفصل التاسع عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جعلني احبه ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-