رواية نسيم العشق البارت الرابع والعشرون 24 روايات يارا عبد العزيز

نقدم اليوم احداث رواية نسيم العشق البارت الرابع والعشرون من روايات يارا عبد العزيز . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية نسيم العشق كاملة بقلم يارا عبد العزيز من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية نسيم العشق  pdf كاملة  من خلال موقعنا.


رواية نسيم العشق البارت 24 روايات يارا عبد العزيز



نسيم العشق الفصل الرابع والعشرين


سيم_العشق
البارت الرابع و العشرون
@الجميع تفاعل حلو بقي يا قمرات قصص من كل مكان
صحي عيسى من نومه و هو حاسس بشئ خفيف على صدره ، لاقى جنة لسه نايمة شال راسها من عليه برفق ، جه يقوم وقفه صوت جنة
جنة بنوم و هي مفتحة عينيها نص فاتحة :- رايح فين يحبيبى
عيسى :- هطلع شوية البلكونة
جنة بنوم و هي بتمسك ايده وبتتاوب:- طب بالله عليك البس القميص أو اي حاجه الجو برد و هتتعب
عيسى :- متخافيش يجنة انا متعود
باس راسها بحنية و حب :- تصبحي على خير
قام وقف فى البلكونة ، بص للسما و اتنهد نزلت دموعه وهو مش مصدق اللي حصل اتمنى لو يكون كابوس هيصحى منه قريب ، جت جنة من وراه و حضنته من ضهره ، مسك ايديها و هو لسه باصص للسما
عيسى :- صحيتي ليه يحبيبتى روحي نامي
جنة :- مش بحب اشوفك مضايق
عيسى :- شكراً
جنة :- على ايه
اتعدل و بصلها فى عينيها و اتكلم بأمتنان و حنية
:- عشان جيتي معايا و عشان بتحاولي على اد ما تقدري تسعديني انا عارف ان مشاعرك لسه متخلبط و مع ذلك سمحتيلي اقرب منك لانك عارفه ان دا هيفرحني و اسف عشان كنت اناني معاكي
جنة :- عيسى انت جوزي انا اللي اسفة اني بعدتك عني طول الفترة اللى فاتت انت مغصبتنيش على حاجه
ابتسم ابتسامة خفيفة اظهرت وسامته اللي جنة بتعشقها
جنة و هي بتحط راسها على صدره:- انا هفضل طول الوقت معاك يعيسى و هنعدي الفترة دي سوا
عيسى :- ربنا يباركلي فيكي
فجأة فون جنة رن
جنة بأستغراب:- مين بيرن فى الوقت دا هروح اشوف ماشي
عيسى :- اكيد حد منهم
دخل الاوضة و بص فى الفون لاقى فريدة فصل المكالمة و قفل فون جنة
جنة :- طب نشوفها عايزة ايه طيب
عيسى :- انتي مش هتردي على حد منهم يا ريت لو تسيبي موبايلك مقفول احسن
جنة :- تمام بس مضايقش نفسك ماشي
عيسى :- تمام
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
فريدة بدموع :- ردي يجنة عايزه اطمن عليه بس
سمعت صوت الباب بيخبط ، راحت تفتح لاقيت عاصم
فريدة:- انت لسه ممشتش لحد دلوقتي
عاصم:- الحاج كامل قالي ابات هنا الليلة
فريدة:- تمام اتفضل امشي من هنا بقى
عاصم :- ممكن تسمعني طيب
فريدة:- مش عايزة اسمع منك حاجه يا عاصم و لو سمحت بقى كفاية عليا كدا انا استحملت بما فيه الكفاية طلقني يا عاصم
عاصم :- انا عارف انك مضايقة عشان عيسى انا هعرف هو فين و هروح اتكلم معاه هو بس عشان مصدوم محتاج شوية وقت اديني فرصة يا فريدة فرصة واحدة اثبتلك فيها اني بجد بحبك و مش عايز من الدنيا غيرك انتي و ولادي الاتنين
فريدة بغضب:- انت بجد مش مستوعب اللي احنا فيه انا ابني اللي بقالي سنين بدور عليه كرهني بسببك يا عاصم اليوم اللى لاقته فيه بدل ما اخده فى حضني و مسبوهش ابدا هو قرر اني مش أمه و مشي و كل دا بسبب اللي انت عملته انا خسرت ابني للمرة التانية بسببك بسببك دلوقتي عيسى موجوع و تعبان انت واحد اناني يا عاصم كل اللى انت عايزاه انك متبقاش لوحدك المهم انت و الباقي مش مهم انا و لا ولادك مش مهم انا بقيت بكره نفسي عشان فى يوم من الايام حبيت واحد زيك
عاصم :- ليه ديما بتظلمني و تتهمني اني معنديش قلب انا كمان تعبان زيك انا كمان بيهمني أمر ولادي بطلي طول الوقت تعاقبني على غلطة عملتها من زمن
فريدة بصوت عالى:- الغلطة دي احنا بندفع تمانها لحد دلوقتي عايزني اسامحك يا عاصم تبقى ترجعلي أبني تخليه يسامحني هتقدر تعمل دا ما ترد يبقى متجيش تطلب مني اسامحك و اتفضل اطلع برا بقى
عاصم :- اوعدك اني هحاول على اد ما اقدر بس سامحني انا مقدرش اعيش من غيرك متحكميش عليا بالاعدام اديني فرصه
فريدة و هي بتعقد على الكنبة و بتعيط
:- انا تعبت و الله العظيم تعبت حاسة ان روح بتروح مني ببعد ابني عني
عاصم راح قعد جانبها و حط ايده على كتفها بحنية
:- اهدي
لاقيت نفسها بتدخل جوا حضنه و بتمسك فيه بقوة و بتعيط بشدة:- خليه يسامحني نفسي اخده فى حضني و اسمع منه كلمة ماما اعرف مكانه فين و روح قوله امك بتتـ قـطع و انت بعيد عنها خليه يعاقبني اي عقاب غير انه يبعد عني
عاصم :- هيرجع هيرجع باذن الله
فريدة ببكاء:- يا رب
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
كريم كان واقف على الباب ، استأذن من كامل يعقد معاهم لحد اما يطمن على أمه كان رايح اوضتها عشان يفهم الموضوع بس وقف قدام الباب اما لاقى عاصم موجود بصلها بحزن كبير على حالتها و مشي
نور كانت فى المطبخ بتجيب مياه عديت من قدام اوضة مصطفى لاقته قاعد و دافـ..ن رأسه بين أيديه و باين عليه التعب و الإرهاق ، دخلت الاوضة و هي خايفة عليه
نور :- انت كويس ؟
مصطفى بأرهاق :- امشي
نور بدموع:- ماشي
كانت لسه هتمشي بس مسك ايديها ، وقعها عليه و قعدها على رجله
مصطفى:- مش قصدي حاجه عشان تعيطي على فكرة
نور :- امممم انت غريب اوي يمصطفى ساعات بحسك بتحبني و عايزني و ساعات تانية بحسك مش طايقـ..ني بجد
مصطفى و هو بيحاوط بأيده رقبتها و بيدفـ...ن رأسه في عنقها ، اتكلم بحنية مفرطة
:- لسه زعلانة مني
نور :- قلبي مش عارف يكرهك حتى بعد كل اللى عملته مش عارفه خالص
مصطفى بهمس :- نامي فى حضني انهاردة يا نور ممكن
نور :- غصبن عني خايفة منك
مصطفى:- ياا تفضلي جانبي على طول ياا تبعدي على طول
نور بدموع:- يعني انت مش عايز ابقى معاك طب طلق
مصطفى حط ايديه على فمها بحب :- هششش بطلي تفسري كلامي على مزاجك انا مقلتش كدا بس انا خايف عليكي
نور بخوف :- انا هنزل اجبلك عصير انت باين عليك تعبان اوى
مصطفى بحب :- مش عايز خليكي معايا و بس مش محتاج غيرك
نور :- تمام
شالها برفق و حاطها على السرير نام جانبها وهو بيسحبها لحضنه و بيحط ايده على بطنها و ذهبوا فى نوم عميق
حنين كانت قاعدة فى زواية فى الجنينة مفيهاش غفر ركن هادي كانت عامله هي و جنة كانوا بيعقدوا فيه ، كانت قاعدة على الأرض ، كريم كان ماشي فى الجنينة لحد اما لامحها قاعدة بتعيط ، راح قعد جانبها
كريم :- اهدي عشان متتعبيش
حنين بشهقات :- ابيه عيسى طلع مش اخويا
كريم بسخرية :- تخيلي طلع اخويا انا
حنين : انا نفسي يرجع اوي و يعيش معانا هنا هو و جنة و حشوني اوي
كريم : اكيد هيرجع مش هيعرف يبعد عنكم كتير
حنين ببكاء:- يا رب
بص لعينيها بحب لمعة عينيها اللي مليانة بالدموع اتكلم بتلقائية و توهان
:- انتي جميلة اوى يحنين
حنين بتوتر و خجل :- انا هقوم عن اذنك
جت تقوم قعد قصدها بسرعة ، بص لعينيها بحب
كريم :- تيجي نبقى صحاب
حنين :- فوق يا دكتور احنا مش هنا فى أمريكا اللي انت اتربيت فيها احنا فى مصر و مش اي مكان فى مصر احنا فى الصعيد
كريم بحب حس بمشاعر مختلفة عليه كان لسه هيقرب منها لاقى قلـ..م قوي يسقط على وشه
بصلها بصدمة و هو بيحط ايده على وشه مكان الضـ..ربة
حنين قامت بسرعه و اتكلمت بغضب و دموع
:- انت واحد قلـ..يـل الادب و مش متـ..ربي
قالت كلامها و قامت بسرعه من قدامه
بص لطفيها بضيق و غضب من نفسه
:- ايه اللى انا هببـ..ته دا غبي
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎
جنة كانت قاعدة فى حضن عيسى على السرير ، و كان ماسك ايديها ، و دفـ..ن رأسه فى عنقها
جنة :- عيسى
عيسى :- هممم
جنة :- انا عايزه اشرب عصير فراوله
عيسى :- دلوقتي
جنة :- اها ممكن تنزل تعملي لو سمحت
عيسى :- بكرة هبقى اعملك
جنة :- يعيسى يلا بقى
عيسى:- مش قادر ابعد و الله
جنة :- حاسة اني مهبطة و نفسي فيه
عيسى بخوف:- مالك
جنة :- انزل اعمله و هبقى كويسة باذن الله
عيسى و هو بيبعد بصعوبة :- ماشي
نزل عيسى ، جنة خدت فونها بسرعة فتحته و رنيت على فريدة
جنة بخوف :- ردي يطنط قبل ما يجي انا عارفه انها اكيد هتـ..مـوت من الخوف عليه لازم اطمنها لو جيه ولاقني بكلمها هيزعقلي جامد بس لازم اطمنها
فريدة بلهفة:- الو جنة حبيبتى انتوا كويسين صح عيسى كويس طمنينى عليه
جنة :- اه والله هو كويس متخافيش انا معاه انا اتصلت بس عشان
قاطعها الباب و هو بيفتح و دخول عيسى
يتبع.........




موعد الحلقة الجديدة الساعة  6 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية نسيم العشق البارت الرابع والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية نسيم العشق البارت الخامس والعشرين أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
 
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية نسيم العشق ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-