رواية عشقت منتقبة الفصل الرابع 4 بقلم وفاء رشدي

أحداث رواية عشقت منتقبة الفصل الرابع من روايات وفاء رشدي

رواية عشقت منتقبة الفصل 4 بقلم وفاء رشدي

 عشقت منتقبه هيثم ورحمه الفصل الرابع

روايه #عشقت_منتقبه
الحلقه #الرابعة
$$$$$$$
نفس مشهد امبارح اتكرر مع هيثم ورحمه هو ماشي بعربيته وهي ف نفس المكان ال ارتاحت فيه والمرة دي قعد مده وهو يبص عليها ازاي واحده ف عز الحر ولابسه كدا وكمان ف مكان زي دا سبحان الله ربنا يبارك فيكي وكمل طريقه ع بيت وائل صديقه ال كان مستنيه هو وهند
جرس الباب
هند: - ايوة حاضر..... هيثم اخويا حبيبي
هيثم:- اختي حببتي وحشاني ياقمر
هند:- كداب لو فعلاً وحشاك كنت جيت شفتني انت عارف ان بعزك اد ايه انت ف مقام اخويا وال واخد بالو مني هنا وكمان البيت جنب البيت بردو كدا
هيثم:- معلش ياقمر والله ظروف وضغط شغل والباقي اكيد انتي عارفاه من وائل
هند:- انا عارفه وعشان كدا عزراك والله
يلا بقي تعالي ادخل دا كريم هيفرح اوي بيك
هيثم:- فينه الواد دا واحشني موووت
دخل هيثم وسلم ع وائل وحضن كريم ولعب معاه واتغدو مع بعض ف الحوار ما بعض
هند: - هيثم
هيثم ؛- عيون هيثم نعم
هند:- هو انت فعلاً مش هترجع رانيا تاني
هيثم:- ايه ال فكرك بيها
هند:- لا ابداً بس بشوفك
هيثم:- هو وائل حكالك ال حصل ف الحفله
هند بضحك:- اه وبتبص ع وائل
وائل:- اخص الله يكسفك كدا هههههههه
هيثم:- ههههههههههههههه يابني انتو اكتر من اهل ليا يعني ال عندي عندكم ولو انت ماقولتلهاش كنت هقولها انا
هيثم:- ايوة ياستي مش هرجعلها تاني انا ندمان ان اتجوزت واحده زي دي
هند:- الله ليه كل دا ياهيثم ماكنتش كدا
هيثم:- بصي اقولك حاجه رانيا عمرها ماعتبرتني زوج ليها كنت مظهر لها برستيج اي حاجه ول حتي كانت بتسمع كلامي خصوصا ف لبسها لما كنا بنروح حفله كانت بتبقي ف حضن كل واحد شويه دا غير اللبس قولتلها 100 مره انا مهما اكون واوصل لمراكز بس بردو اصلي صعيدي يعني يستحيل اقبل ان حاجات زي دي تحصل قدامي وملعون ابوها الموضه والتحضر ال زي دا
هند:- اهدي بس هو انت اتنرفزت ليه كدا والله انا بتكلم عادي
هيثم:- لا عادي والله ماتنرفزتش بس افتكرت ال كانت بتعمله وكنت بردو صابر عليها واقول تتغير تتغير بس مهما تعملي بردو مافيش فايده ديل ال.........
هند:- ههههههههههه يخرب عقلك ياهيثم كل دا
وائل:- ربنا يكون ف عونك دانت استحملت كتير انا لو منك ماكنت صبرت كل الشهور دي
هيثم:- يلا الحمدلله فترة وعدت وهي ربنا يهديها
هيثم؛- تعرفو انا ايه ال لفتت نظري اليومين ال فاتو
هند:- ايه هو
هيثم:- بنت منتقبه هنا ف الكومباوند
هند:-😱 ايه منتبقه وهنا كمان لاااا انت بتهزر
وائل:- انت بتتكلم جد
هيثم:- هههههههه مالكم مستغربين ليه كدا اه والله هنا شفتها امبارح والنهارد قبل ماجي عندكم سبحان الله مافيش حاجه ظاهرة منها غير العيون كمان ال يدقق اووي فيهم ف عز الحر دا اول ماشفتها افتكرت رانيا ولبسها دي واحده مداريه نفسها لشخص واحد بس هو ال له الحق ف دا بتمشي واثقه من نفسها مافيش حاجه بتهزها ول بتتلفت لحد فعلا واثق الخطي يمشي ملكاً وهي بالفعل ملكه
هند:- احم احم ياسيدي،ياسيدي كل دا قول كمان طاب عرفتها مين
هيثم:- لا والله ماعرفتهاش مين بس تفتكرو مين انا اعرف كل ال هنا تكون واحده فيهم ربنا فتح عليها وتابت ول ايه انا مامضتش عقد معاها وائل:- طاب متسألها وانت تعرف
هيثم:- اسئلها لا ماعتقدش انها ممكن تقبل كلام مني بس انا هعرف
هند:- قولي بقي شكلها عامل ازاي انا عمري ماشفت واحده منتقبه قال زي القرود زي مابنسمع
هيثم:- قرود ف عينهم دول ممش قرود دول ملايكة من السما نازلين اصلاً شكلها كدا زي البرنسس اميرة مابالك لو من غير النقاب هتكون ايه
وفضلو يتكلمو مع بعض كتييير لحد السهرة ماخلصت وروح هيثم ع بيته بس فكرة مشغول بالفتاه المنتقبه المجهوله. بدا يقارن رانيا بيها
$$$$
عند رحمة هناااااك
الحج عليه:- رحمه مش هتنامي ياحببتي
رحمه:- حاضر يا ماما هنام بس شويه
الحج عليه:- ماشي ياحببتي انا هنام عايزه حاجه
رحمه:- سلامتك ياست الكل
قعدت رحمه ف اوضتها وفاتحه البلوكونه وبتتفرج ع منظر السماء وبتردد ايات من القران وتحديداً اواخر سورة ال عمران ( ربنا ماخلقت هذا باطل............... ) الي اخر السورة
وبتفكر ف ملكوت الله وبتسرح ف جمال كل شئ خلقه ربنا
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
عدا اسبوع وهيثم نفس مشهد كل يوم يتكرر ان يشوف رحمه وبيزيد اعجاب بيها اكتر واخيراً قرر انه لازم يعرف هي مين وجت هنا ازاي وحاجات تاني كتيير بس ياتري هيعمل ايه
يروح يسئلها طاب ممكن تتقبل منه كلام مايحصلش خناق ول ايه واخيراً عرف اجابه اسئلته انه هيعرف هي مين من غير مايسئلها ويحرج نفسه معها واحد بس هو ال عنده اجابه الاسئله دي ولازم بكره يروح يسئله
$$$
جه تاني يوم عند رحمه
رحمه:- ماما ماما حجه عليه
الحجه عليه:- نعم ياروح ماما
رحمه:- انا دورت ف المحلات ال هنا ع الفون ال عايزاه ومالقتوش انا بستاذنك اننا هروح لعم محمد اسئله ع محل كويس بيبع او يعرف حد
الحجه عليه:- ومالو يابنتي هتتاخري
رحمه:- لا ياماما نفس معادي ال بخرج وباجي فيه عن اذنك بقي
الحجه عليه:- سلام ياحببتي وخلي بالك من نفسك
رحمه:- ماتقلقيش ع بنتك كله ع الله
الحجه عليه: - ونعمه بالله

$$$$$$$$$$$$
هيثم خلص شغل ورجع ساعه عن معاده دلوقت لازم عنده يشوف الفتاه المجهوله المنتقبه وبالفعل عدي من عليها وهي ف نفس مكانها وكمل طريقه. رايح فين
#####
هيثم:- السلام عليكم
عم محمد: - وعليكم السلام هيثم باشا فينك من زمان اخبارك ياباشا ( محمد دا رئيس الامن ال ماسك الكومباوند لهيثم)
هيثم:- موجود ف الدنيا يا محمد اخبارك انت واخبار ال معاك والوضع ف الكومباوند ايه
عم محمد:- الحمدلله تمام والمكان هنا ميه ميه ماتخافش انت عارفني
هيثم:- منا عشان عارفك عشان كدا مش بسال واثق فيك.........
عم محمد:- ربنا يحفظك ياباشا
هيثم:- ال قولي يا محمد كنت عايز اسئل ع حاجه هنا
عم محمد:- اتفضل يابني خير
هيثم:- ليا حوالي دلوقت اسبوع بشوف واحده هنا ف الكومباوند منتقبه ومش عارف دي مين وانا الكل هنا اعرفهم ودي مامضتش عقد معاها
عم محمد:- تقصد مين الست رحمة
هيثم:- رحمة هي اسمها رحمة
عم محمد:- مافيش حد منتقب هنا غيرها دي الست رحمة جت هي ووالدتها من المنيا من حوالي 5 شهور اشترت الفيلا هنا من وليد عز باشا ومن يوم ماجت هنا ماخرجتش خالص
هيثم:- 5 شهور هنا وانا معرفش ازاي مش بتخرج وطلباتهم مش بتجيبها وشغلها ولا مش بتشتغل.... واستني استني هنا وليد عز باع الفيلا بتاعته ال هنا وانا معرفش دا مسكنش فيها يوم واحد طاب بعهالها بكام
عم محمد:- ايوه ياباشا طلباتهم احنا هنا ف المكتب ال كنا بنقضيها بناءً ع اوامر حضرتك لما قولت ال يحتاج حاجه انتو المسؤلين انما باعهالها باكام دي بقي انا معرفهاش هي جت هي ووالدتها وكان معاهم محامي وورنوني عقد البيع هنا
اثناء الكلام بين عم محمد وهيثم يخبط الباب
عم محمد:- اتفضل
السلام عليكم ورحمة الله تعااااااااااااااالي وبركاته
الاتنين ف حاله ذهوول وف صوت واحد وعليكم السلام
عم محمد:- الست رحمة ازيك اخبارك ايه والحجه اخبارها ايه
رحمة:- الحمدلله ياعم محمد اخبارك انت ايه وبعدين بلاش ست دي انا ف مقام بنتك ول مش عايزني اكون بنتك
عم محمد:- هو انا اطول يكون عندي بنت كدا يابنتي دانا ليا الشرف الطبعاً
رحمه:- لا ياعم محمد الشرف ليا انا ان اكون بنتك
عم محمد: - الله يحفظك يابنتي
$$$$$$$$$
كل دا وهيثم واقف ف حاله ذهوووووول 😳
اسمها رحمة وهي فعلاً رحمة شافها عن قرب كل حاجه مستورة فيها مافيش غير العيون والعيون جميله جداً بالرغم من جمال العيون بس فيها حزن بس رقيقه جداً وكلامها حنين ورقيق وزوووووء جداً كل دا ف.فتاة النقاب
$$$$$$$$$$$$$$$$$
رحمه:-معلش يا عم محمد كنت عايزه اسئلك ع حاجه
عم محمد:- آأمري ياست البنات
رحمة:- الامر لله وحده يا عم محمد كنت بسال ع ماركة فون ع اعتقد ان لسه مانزلش هنا انا دورت هنا بس مالقتش لو حضرتك تعرف مكان اروح له
عم محمد:- اديني يابنتي اسم الماركة ويومين وارد عليكي
رحمه:- ماركه................... تمام كدا ياعم محمد معلش هتعبك معايا اكتر محنا تاعبنكم بطلباتنا
عم محمد:- عيب ماتقوليش كدا انتي لسه قايله انا ف مقام والدك رحمه:- تسلم يا محمد ربنا يحفظك
$$$$$$$$$
كل دا ورحمة مالتفتتش حتي لفته لهيثم وهو قاعد ولاااا كانه موجود
وهيثم نسي نفسه ونسي هو فين بمجرد انه قرب منها وشاف رقتها وقبل كل شئ احترامها ودا كان شئ جديد ع هيثم خصوصا وسط ال عايش معاهم
$$$$$$
رحمه:- ماشي ياعم محمد استاذنك انا سلام عليكم
عم محمد:- وعليكم السلام ورخرجت رحمه ومشيت
هيثم: - سبحان الله
عم محمد:- انت تتقصد دي ياباشا
هيثم:- اه اقصد دي،يا عم محمد
عم محمد:- نعم عم محمد
هيثم:- ههههههه مستغرب عندك حق انت فعلا اد والدي ومع ذلك كنت بناديك باسمك ودا غلط وعيب مني ودا اول درس اتعلمته منها احترام الكبير
عم محمد:- والله انا بعزك زي ابني بالظبط انت عارف ماعنديش اولاد ويمكن.ربنا عوضنا بيك وبالست رححمه ف مقام اولادي
هيثم:- اكيد ياعم محمد بقولك.هي كانت بتسال ع ماركه فون اديها عنوان الشركه عندنا
عم محمد:- بس الشركه عندك ماجبتش دا لسه ماركه عالميه لسه ماوصلش
هيثم: - منا ف خلال اليومين دول هبعت اجيب
عم محمد: - حاضر يابني
هيثم:- هههههه يالا بقي سلام يا عم محمد وانا ع معاد اليومين هاجي هنا تاني
عم محمد:- سلام يابني
.$$$$$$$$$$
خرج هيثم وركب عربيته ومشي،وهو ف الطريق شاف رحمه ماشيه
قال فرصه اعرف ساكنه ف اي فيلا مشي وراها واتفاجأ لما عررف الفيلا.... جنب فيلته بالظبط
غبي.والله غبي هيثم بكلم نفسه ساكنه جنبي مني ومعرفش اه فعلاً غبي وكمل سواقه بعربيته ومشي
$$$$$
وصل فلته واول حاجه عملها جري ع اوضه ال ف مقابل الفيلا بتاعت رحمه وفتح البلكونه ال ليها شهوور ماتفتحتش غير من عم عبده لما بينضفها وشاف رحمه وهي داخله الفيلا وشاف جمال الجنينه والورد المزروع وبالرغم من كل دا ماعندهمش جنانين
$$$$$$$$$$$
قبل ماتدخل رحمه الفيلا راحت ع حوض ورد هي ال زرعاه وشافته كان عايز ميه سقته كل دا وهيثم واقف ف البلكونه بتاعته بيتفرج ع رحمه المنتقبه المجهوله ..........
$$$$$$$$
بعدها اتصل بالشركه عنده واداهم ماركه الفون انهم يبعتو فاكس للفرع بتاعهم ال برا عشان ف خلال يومين لازم يكون هنا
$$$$$$$
اعتاد هيثم انه كل يوم. لازم يشوف رحمه وعدوا اليومين وجه اليوم الموعود ال هيثم قرر فيه انه لازم يتكلم معاها ف وجود عم محمد
ورجع قبل معاده بساعه بس ماشفش رحمه
هيثم:- ايه دا تكون راحت عند عم محمد مش عادتها انها ماتكونش موجوده ف الوقت دا هنا.... احتار هيثم ياتري هي فين.....


"كونوا أول من يستمتع بقراءة الروايات الجديدة. اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها!"

admin
admin
تعليقات