عشقت منتقبه هيثم ورحمه البارت التاسع عشر
الحلقة #التاسعة_عشر
بعد مامشيت داليا من عند رحمه ورحمه الليل كله بتفكر ف كلامها نفسها تفرح بس مش قادرة صورة أولادها ف عنيه مش أولادها بس دا حتي علي جوزها وكل لحظه شريط حياتها بيمر من قدامها وتقول هعرف افرح متمسكة بالدعاء أن ربنا يكرمها خير ف كل ال جاي وهيثم لو مش خير ماكنش ربنا حطه ف طريقي وعمل كل دا عشاني ويحاول يقرب وانا ببعده يارب يارب احسن لي الاختيار فإن لا أعرف يارب ودعت ربنا ونامت تاني يوم كلهم بيفطرو
عادل:-رحمه ماتجيش النهارد الشركه انتي لسه تعبانه
رحمه:-لا انا كويسه هروح الشغل مش قادرة تقول لعادل أنها واحشها هيثم وماتقدرش ماتشوفش حتي لو مش هتكلمه بس تلمحه
عادل:-انتي تعبانه ياقلب اخوكي
رحمه:-ماتخافش ع اختك
ندا:-وانا هتاخدوني امتي
رحمه:-ههههه خلصي انتي بس الأول
عادل:-مستعجلة ع ايه هههههههههه
ندا:-عايزة ابقي زيكو كدا
عادل:-النتيجه هتظهر امتي
ندا:-كمان أسبوع ماتفكرنيش
رحمه:-ربنا يسترها ماتخافيش ربنا هيكرمك
عادل:-متخافيش
ندا:-يارب يارب (ندا ف حقوق آخر سنه ليها )
فطرو كلهم وطلعو ع الشركه
رحمه ف مكتبها بتراجع الورق والملفات مافيش حاجه بتخرج من تحت ايديها
دخل هيثم:-صباح الحب
رحمه:-بصتله صباح الخير
هيثم:-وحششششششششششششتيني
رحمه:-مافيش رد
هيثم:-لو انتي ف اعتقادك اني هبطل اقولك كدا تبقي غلطانه
رحمه:-والمطلوب
هيثم:-نتجوز
رحمه:-انت شارب حاجه ع الصبح
هيثم:-اه شارب حبك
رحمه:-هترجع تاني تتكلم
هيثم :-انا مش هبطل عشان ارجع ووراكي وراكي لحد ماتسلمي
رحمه:-انت بتحلم
هيثم:-بحلم بيكي والله
رحمه:'يخربيتك
هيثم:-هيتخرب لو ماتجوزتكيش
رحمه:-مش طالبه جنان ع الصبح
هيثم:-انا مجنون من زمان
رحمه:-ييييييييبييييييييه بغيظ امشي امشي من هنا
هيثم :-أهون عليكي طاب اروح فين وانا مأوايا قلبك بحبكككككككككك بعشقككككككككككككك بتنفسكككككككككك
رحمه:-وربنا مجنون
هيثم:- منا قولتلك مجنون بيكي
دخل عادل
عادل:-سمسم حبيبي
هيثم:-دووووووله قلبي
عادل:-ايه اخبارك
هيثم:-تعبان
عادل:-سلامتك
هيثم:-اختك مش عايزة تحن عليا فاكره اني ممكن اسيبها
عادل:-وبعدين هتفرض عليها
هيثم :-ابدا دانتي حبيبي وهي عشقي
عادل:-الله دا بقاااا راعي اني موجود
هيثم :-منا بتحامي فيك
عادل:-ههههههههههههه بقي كدا
هيثم :-اه والله
عادل:-حبيبي
هيثم:-عمري
رحمه:-ممكن كل واحد فيكم على مكتبه
هيثم :-قريب هنقل مكتبي هنا
رحمه:-ليه بقي
هيثم:-عشان ابقي جمبك يا جميل ع طول ف البيت والشركة وكمان المكتب
رحمه:-لااااااااااااا هي مش طالبه جنان ع الصبح انت جاي هنا ليه وعايز ايه
هيثم:-بس بس طيب ماتزوقيش
عادل:-ههههههههههههه تستاهل
هيثم:-جاي ااكد عليكم عشان حفله طنط داليا قالتلي لازم ااكد عليكي انتي بالذات
رحمه:-قول لطنط أننا مش بتاعت حفلات
عادل:-انا هروح عشان اتفرج
هيثم:-لااااااااااااا مافيش حاجه اسمها مش بتاعت حفلات لازم تحضري وتعرفي ال حواليكي انتي دلوقت بزنس وومن
رحمه:-لا انتو اتسدو
هيثم:-لا بردو انتي أساس الحفله دي
عادل:-ماتيجى يارحمه فيها ايه وانا معاكي
رحمه:-انا عارف كدا يا اخويا انا أقصد مش بحب جو الحفلات دا وكمان بتكون ف حاجات وحشه
هيثم:-لا عندنا مافيش ممكن تلاقي عند غيرنا إنما عيله الشناوي ماتلقيش
رحمه:-ماتضغطوش عليا
هيثم :-وانا مش همشي من هنا غير وانتي موافقه
رحمه:-يالهوووووووووووووي اعمل ايه فيك
هيثم:-تتحوزيني
رحمه:-امشي امششششششي
هيثم:-اتجوزيني وانا امشي
عادل:-ماتخف شويه ياعم البرنس
هيثم:-والله انت حبيبي
عادل:-وانت حبعمري
رحمه:-غمضت عنيها الاتنين وبصباع واحد برا انتو الاتنين برا
عادل وهيثم ههههههههههههههه
عادل:-خلاص ياقلب اخوكي
هيثم :-لااااااااااااا عندك دي قلبي انا
رحمه:-لا انت ولا هو قلبي معايا يلا بقي برا
.................
بالفعل خرجوا هم هم الاتنين برا وهي فضلت تضحك وحدها وتفتكر كلام هيثم هو فعلا بيحبني وانا بدأت احن له واحشني كلامه اوووووووي
بعد ماخرجو
هيثم:-عادل حاول تضغط عليها عشان تيجي احنا هنعملها ف قاعه مش ف الفيلا
عادل:-والله هحاول هي امتي
هيثم:-كمان 10 أيام طنط داليا مستنيه نسرين ترجع
عادل:-نسرين مين
هيثم:-بنت عمي سمير ف انجلترا برا وخلصت دراسه وراجعه يمكن أسبوع
عادل:-ترجع بالسلامه هحاول معاها
$$$
هيثم كل شويه يروح لرحمه ويفضل يحنن قلبها عليه وهي مرة تضحك ومرة تطرده بس هو مش مستسلم وهي خلاص بدأت تحن بس بتكابر خلص اليوم وروحو البيت ف الطريق طلبت رحمه من عادل انه ينزلها تقعد شويه ف المكان ال كانت بتروحه وهو يروح وهي هتيجي وراه نزلها بالفعل وقعدت فيه
صوت من وراه ....هنا انا حبيتك وكنت بستناكي
بتلتفت رحمه
رحمه:-هيثم
هيثم:-عيون سمسم وقلب سمسم وكل حياه سمسم
رحمه:-انت جاي ليه هنا
هيثم :-انا باجي هنا كل يوم عشان افتكر وانتي قاعده وانا بكون هناك ف العربيه واقف براقبك وكنت اتمني اني اكلمك
رحمه:-ليه هو انا ايه عشان تتعلق بيا كدا أو حتي ايه عشان تتمني انك تقرب مني
هيثم:-انتي النجمه ال فوق دي وشاور بايدة ع السما انتي صعب الوصول لأنك بنت أصول انتي حلم جميل اتمنيته ولسه بتمني انتي هيثم وهيثم انتي ويستحيل هيثم يقدر يكمل عمره من غيرك انتي العمر الجاي كله انتي........
قاطعته رحمه:-ايه كل دا انا ولا حاجه من كل دا انت بس ال عيونك جميله عشان كدا شايفني كدا قدامك
هيثم:-هششششششششششش عيوني جميله بيكي لما شافتك انتي قبل ماكنتش شايف حاجه
رحمه:-هيثم انتي شاب كويس والف واحده تتمناك وف احسن مني بكتير
هيثم:-مافيش احسن منك وانا اختارتك انتي ومش عايز حاجه من الدنيا دي غيرك ارجوكي بقي ماتتعبيش قلبي معاكي
رحمه:-سلامتك قلبك
هيثم:-قلبي سالم بيكي ومش عايز غيرك
رحمه:-هيثم انت بتحرجني بكلامك دا
هيثم:-دا احساسي بيكي ومن ناحيتك انتي مش بس سرقتي قلبي انتي سرقتي عمري كله سرقتي النبض والقلب والعمر والانفاس كمان انا بتنفسكككككككككك
رحمه:-يالهووي خبت عنيها بايديها
هيثم:-هههههه بموت ف خجلك يابنت قل قلبي
رحمه:-انا همشي
هيثم :-همشي معاكي
رحمه:-لا معلش ارجوك همشي واحدي
هيثم احترم رغبتها وبالفعل مشيت وحدها لحد الفيلا بس هو كان بيتابعها
عد اليوم والتاني والتألت والرابع كمان ومحاولات هيثم مع رحمه بتزيد ومش مبطل وهي بالفعل حنت وهو حس بكدا وجه يوم تخرج ندا اتخرجت دلوقت محاميه كله فرحان بندا اشتغلت تحت التمرين عند وائل ف مكتبه
ف الفتره دي كان محامي وليد عز رجع من السفر ووليد عز اخد حقه كامل منه وسابه لوجه الله بس هدده لو عمل حاجه تاني هيسجنو
وليد بيدور ع محامي شاطر يمسكله المكتب راح لوائل
وائل رافض بس اقنعه هيثم انه يوافق وحس أن وليد عز بدأ يتغير للاحسن نساعده وافق وائل وكانت أول حاجه تمسكها ندا معها مكتب وليد
وائل راح زياره لمكتب وليد وشاف الوضع ايه وطلب منه ملفات وورق كتير عشان يراجع كل حاجه بس هو مش فاضي قاله هيبعت حد من المكتب يراجع الملفات عندك وبكتب لي الملاحظات وافق وليد ع كدا
مين ال راح ندا راحت لمكتب وليد عز
السكرتيره :-وليد باشا ف متر من مكتب وائل بيه برا
وليد:-اه خليه يتفضل
دخلت ندا وإتفاجأ بيها وليد
وليد:-ندا هانم اتفضلي
ندا:-اهلا بيك
وليد:-ايه المفاجأة دي
ندا:-مفاجأة ايه هو حضرتك مش عارف
وليد:-عارف ايه
ندا:-ف معاد مع حضرتك اراجع فيه الملفات
وليد:-خبط دماغه بايده هو انتي من مكتب وائل
ندا:-ايوة انا
وليد:-انتي محاميه بجد
ندا:-اه والله اتخرجت وعيني معاه متر وائل تحت التمرين ودي اول حاجه امسكها
وليد:-دا من حسن حظي
ندا:-شكرا
وليد:-تشربي حاجه
ندا:-لا شكرا ندخل في الجد
وليد:-دلوقت ندخل بس اصبري
طلبلها حاجه ساقعه
وليد:-ايه اخبارك ايه انتي سكنتي هنا خلاص مع رحمه وابنك اخباره ايه ........ وليد عز مايعرفش بال حصل لندا .......
ندا عيونها دمعت ولاحظ كدا وليد
وليد:-مالك ف حاجه
ندا:-لا ابدا مافيش ابني ال انت حضرت سبوعه تعيش انت
وليد:-ايه بخضه البقاء لله والله معرف كنت جيت عزيتكم
ندا:-الله يرحمو
وليد:-جوزك هنا معاكي ول ف المنيا انا مش فاهم حاجه
ندا:-لا انا أطلقت منه
وليد:-لا اهدي عليا شويه ابنك اتوفي وكمان اطلقتي
ندا:-ف نفس اليوم
وليد:-هو طلقك عشان كدا
ندا:-لا دا موضوع طويل ماحبش احكيه كل ال هقدر أقوله انه ندل وواطي والحمدلله اني خلصت منه بفضل اختي رحمه وعادل اخويا ربنا يحفظهملي يارب
وليد:-يارب والله رجاله ماعندها نظر إذ كان عليكي انتي ول رحمه مافيش زيوكم
ندا:-استاذ وليد ممكن اشوف الملفات
وليد:-من عنيه اتفضلي
اخدها وليد ع مكتب المحامي وبدأت ندا تشوف الملفات وهو كل شويه يجي يشوفها وطلب أكل ليها بس هي رفضت قالها عيش وملح زي مابيقولو بس بردو رفضت وخلصت من عنده وع مكتب وائل قدمت تقارير بال حصل
وليد بقي بدأ يفكر ف ندا ندا زي رحمه بس فرق واحد النقاب ندا جميله جدا عيون خضرا وبشرا خمري يااااه ندا كدا امال رحمه ايه والله البنات دول ايه ف الجمال والأدب والأخلاق
اتكررت زيارات ندا لوليد ف المكتب بغرض الشغل بس هو مبسوط بكدا حتي هو بدأ يروح لوائل وائل كلف ندا لانها شاطره أنها تمسك مكتب وليد وترتب أي شئ هي وندا أثبتت مكانها وأنها فعلا جديره بكدا وشاطره
$$$$$$$$$$$$$$$$$
من ناحيه تاني رحمه رافضة تروح الحفله كله بيقنع فيها
الحجه عليه :-رحمه ممكن اتكلمي معاكي
رحمه:-انتي تامري مش تستاذني
الحجه عليه :-الأمر لله قوليلي بقي
رحمه:-خير يا ست الكل
الحجه عليه :-انتي مش موافقه ليه ع هيثم الواد بيحبك
رحمه:-هو وصلك انتي كمان
الحجه عليه :-يابنتي الواد خلاص فاض بيه
رحمه:-مش عارفه يا أمي خايفه
الحجه عليه :-من ايه بس
رحمه:-انتي بتسالي من ايه وانتي معايا خطوة بخطوة وف كل حاجه انا صورة عيالي مش مفرقاني
الحجه عليه :-مافكرتيش ليه أن ربنا عمل كل دا عشان تبقي لهيثم ف الاخر وربنا يعوضك بعيال تاني منه
رحمه:-سكتت
الحجه عليه :-دي كلها حكمه ربنا هو بس ال بيدبر وبيحسن التدبير احنا مانعرفش حاجه يابن آدم انت تشاء وانا اشاء والله يفعل مايشاء
رحمه:-ونعم بالله
الحجه عليه :-ربنا يهديكي يابنتي ويريح قلبك ويهديكي ع هيثم
وسابتها وخرجت
وكلامها ف دماغ رحمه بتفكر فيه خصوصا لما قالت ربنا يكرمك بعيال تاني منه ممكن
رحمه خايفه تقرب وخايفه تبعد
جتها هند عشان الحفله
رحمه:-يوووه ياهند حتي انتي كمان
هند:-ايوة انا هروح يلا بقي اول حفله احضرها معاكي
رحمه:-يابنتي انا منتقبه ماتنفعنيش حفلات زي دي أغلبية الموجودين هيتريقو عليا ودول صفوة المجتمع
هند:-.مين قال كدا طبعا لا
رحمه:-يابنتي انا حتي لو روحت مش هعرف البس إليه
هند:-تلبسي ايه اقولك اعرف بيوتي سنتر شامل ف كل حاجه تحفه انا بروح عنده تعالي بكرا نروح واختاري
رحمه:-يالهوي
هند:-وفيها ايه
ندا:-وانا هاجي معاكم اتفرج ع فكره انا هروح كمان الحفله دي
رحمه:-كدا طاب ماشي .
بالفعل راحوا البنات التلاته وشافت رحمه وعجبها جدا وشافت قسم المحجبات واختارت بالفعل ال هتروح بيه ورتبو كل حاجه الحفله فاضل عليها يومين
$$$$$$$$$$$$$$$
ع ناحيه تاني كان سمير بيستقبل نسرين رجعت من انجلترا ف المطار سلمت ع بابها سمير ومارديتش تروح البيت غير لما تشوف هيثم اخدها ع الشركه
عادل قاعد ف مكتب هيثم
دخلت واحده من الباب
نسرين:- سمسم حبيبي يا هيثم
جريت ع عادل وحضنته وباسته
نسرين:-ايه دا انت طولت كدا ليه وعيونك مش كانت خضرا مالك
عادل مش مستوعب ايه المزة دي ال دخلت وبتبوس وتحضن عادي كدا
عادل:نعم
نسرين:-نعم أخص عليك هي دي مقابله تقابلني بيها
عادل:-هو انا اعرفك
نسرين:-أخص عليك أنت نسيتني
هنا دخل سمير ومعاها هيثم
هيثم:-سوسو حبيبي كبرت وبقيتي عروسه
نسرين:-واقفه فاتحه بقها وساكته
هيثم:-الله مالك انتي نسيتي سمسم
نسرين:-هو مين فيكم هيثم
عادل :-شاور بايدة ع هيثم هو دا
نسرين :-حطت ايديها ع بقها ياخبر ملون
هيثم:-ف ايه
عادل:-لا مافيش دا سوء تفاهم حصل كانت فاكره أننا انت
هيثم:-مهو فعلا انا انت
نسرين:-ومين بقي الأستاذ وانت بقي سايبني ابوس واحضن فيك وانت مش هيثم الكل استغرب
هيثم: اهدي دا شريكي واخو خطيبتي
عادل:-بنرفزة انتي ادتيني فرصه ياهانم حتي اعرف حاجه دخلت بوس ع طول وحضن وكلام حتي لو ابن عمك ومتربين مع بعض ماينفعش ال بتعمليه دا بنات مايصه بصوته الصعيدي وسابهم وخرج
نسرين هتتجن :-ايه مالو دا
سمير:-انتي غلطانه قولتلك استني اركن العربيه ماصبرتيش
هيثم:هههههه تستاهلي مالقتيش غير عادل دا صعيدي يابت
نسرين:-وانا مالي بيه
هيثم :-خلاص طيب حصل خير
سمير:-عادل دا ابن حلال ماغلطش فيكي انتي ال طولتي لسانك كالعادة
نسرين:'انت ماشفتش قال ايه هو مالو
هيثم:-خلاص بقي مهو صعيدي وعندهم مافيش الحجات دي
$$$$$$$$$$$$
عند رحمه دخل عادل وهو متوتر
رحمه:-مالك
عادل:-بت مايصه مايعه وربنا لو مراتي ياكنت حطتها ف قزازة وقفلت عليها
رحمه:-هههه مالك يابني ومين دي .
عادل:-بنت عم هيثم
رحمه:-نسرين هي رجعت
عادل:-انتي كمان تعرفيها
رحمه:-ايوة طنط داليا كلمتني عليها كتير
عادل:-البت دخلت المكتب عليا وهاتك يابوس وإحضان
رحمه:-ههههههههههههه ايوة بقي عايشه ف انجلترا
عادل:-ولو دي مصريه وكمان أصلها صعيدي
رحمه:-هي عارفه انت مين عشان تخضنك وتبوس
عادل:-كانت فكراني هيثم
رحمه:-وانت ال أخدت البوس مكان هيثم الله يسهلك ياعم
عادل:-لا وايه مش عاجبها اول ماعرفت بتقول مين دا كمان
رحمه:-خلاص بقي اهدي قولي البت حلوة
عادل:-هي حلوووووة بعقل دي موزه تمام
رحمه:-الله يسهلووو
عادل:-انتي بتقولي ايه انتي كمان انا خارج اوعي
وسابها وخرج بس فكره مشغول بحته القشطه ال جته فجأة دي
عدي اليوم وخلص وعدا يوم تاني وجه معاد الحفله
هيثم حب يروحوا كلهم ف عربيه واحده بس رحمه رفضت
رحمه:-لا ياعادل احنا معانا عربيه وبعدين مش هنروح ع طول هنستني شويه
عادل:-تمام ماشي
كلم هيثم وبالفعل هيثم اخد عمه ومراته وبنت عمه وسبقهم ع الحفله عشان داليا هي ال صممتها وتستقبل المعزيم
رحمه لسه بردو مترددة كلمتها هند :-اخلصي بقولك
رحمه:- حاضر حاضر
لبست ندا فستان كحلي طويل ولفت حجابها وهي قمر مش محتاجه كلام إنما بطلتنا لبست بردو فستان طويل لونه نبيتي كاتم بس بيلمع ونقاب بردو نبيتي بس فاتح عنه شويه كانت سبيشل مختلفه عن كل ال ف الحفله هيثم قاعد ف الحفله ع نار أنها ممكن ماتجيش رحمه مكثوفه وجدا كمان وأخيرا وصلو الحفله ودخلت رحمه كل العيون عليها حاجه غريبه مين دي وجايه هنا ازاي استقبلتها داليا بالحضن
داليا:-رحوووم حبيبي
داليا:-اهلا بحضرتك
مسكتها من ايدها أخيرا هيثم روحه رجعتله تاني وصلت اهي ساب كل ال بيتكلم معاه وركز ع رحمه راح عندها
هيثم:-عرفت انا دلوقت انتي ليه رفضتي تجي معايا
رحمه:-ايه بتقول كدا ليه
هيثم:-جميله جدا لو ركبتي معايا وشفتك كدا كنت عملت حادثة ياما ماكنتش هوديكي الحفله كنت هخطفك ونبعد عن كل الدنيا
رحمه:-بس يا مجنون احنا ف حفله وكل الناس بتتفرج علينا
هيثم:-اكيد لازم يتفرجو عليكي انتي مش شايفه نفسك
رخمه:-يالهوي انت اتجننت دانا لابسه حتي نقاب بتتكلم بصوت واطي هي ودا ال خلي يقرب منها
داليا:-مالك بالبت ياولا
هيثم:-جوزهالي وانا اسكت
رحمه:-اسكت يخربيتك
داليا:-ماتستعجلش
الحفله فيها ناس كتييير جدا كل رجال الأعمال وصحاب هيثم ال بيحب هيثم وال بيكرهو وائل وهند ووليد عز وكله حتي رانيا وابوها كانو موجودين محدش عارف داليا عزمتهم ليه بس رانيا افتكرت أنها ممكن بتعمل كدا عشان تقربهم ع الأساس دا رانيا حضرت ومنتظره الفرصه بس اتصدمت لما لقيت شوال الفحم جه وكمان مختلفه وكل العيون عليها خطفت الانظار بتدخن سيجار وهي كمان بتدخن وهطق الحفله كلها بدأت تهمس مين دي وايه ال جايبها وكله بيسال وأخيرا فرقعت القنبلة داليا
الحفله معموله ف قاعه كبيره مش فيلا مسكت المايك داليا واتكلمت رحبت بكل الموجودين واتكلمت ع هيثم كتير وأخيرا
داليا:-هيثم كلكم عرفتو انه اضرب ف السوق واحنا عارفين أنها مقصودة الضربه دي بس الحمدلله هيثم قدر يخرج منها وكمان يرجع احسن من الاول بفضل ربنا أولا طبعا وثانيا بفضل رحمه محمود طبعا كلكم مش عارفين رحمه محمود مين دي مش سيدة أعمال ولا حاجه دي انسانه بسيطه بس ربنا حط هيثم قدامها عشان تساعده رحمه محمود شريكه هيثم الجديدة
كله سقف
رحمه:-راحت عندها انت بتقولي ايه
داليا:-ف المايك انا عامله الحفله دي عشانك انتي ضيف شرفها كله لازم يعرف مين ال وقف مع هيثم ورجعه احسن من الاول دا جزء بسيط
رحمه:-لا انا مش عايزة حد يعرفني انا همشي
داليا:-استني يا مجنونه احنا لسه ف الاول لسه هنبدا
داليا وقفت رحمه بصعوبة
رحمه:-انا مش عايزة حد يعرفني ليه كدا
داليا:-دا حقك كله بيسال هيثم رجع اقوي من الاول ازاي ف وقت كلهم اتخلو ف عن هيثم انتي سامعه أياكي تمشي بدأت الحفله ورحمه مع داليا ماسبتهاش بس كل شويه تبص تلاقي هيثم عنيه منها
وليد عز:- والله المفروض أنا ال كنت عرفتها قبل منك بس يلا اهاااااا قمر مكتبي هنا وربنا البت ندا قمر التاني بدأ يلاحظ ندا
كل دا ورانيا هطق دلوقت الحفله كلها عرفت رحمه كله عيونها عليها رجال الأعمال سابو هيثم وراحوا لرحمه يتكلمو معاها ف البزنس رحمه ماقالتش غير كلمه واحدة ال يشوفو هيثم باشا من غير نقاش وانسحبت من مجلسهم ودا طبعا خلاها تزيد اكتر واكتر ف نظر هيثم وكله مش مستوعب أن ف حد الزمن كدا وليد كل مايقرب من ندا ندا تبعد مسترخماه بتقول انه رخم هو الحب بيبدا كدا بالرخامه
كله ف الحفله بيتكلم ع رحمه وال عملته مع هيثم وفكره تقسيم الربح شغلت بال بعض رجال الأعمال #هنااااااااااااااااااك بقي واحده جاي مستعجلة اول ماتدخل الحفله تخبط ف عادل
نسرين:-سوري سوري
عادل:-هو انتي
نسرين:-اه انا عندك مانع
عادل:-لا ماعنديش وايه ال انتي لبساه دا
نسرين:-وانت مالك انت ايه ال حشرك يابارد هو لبسي ول لبسك
عادل:-بت انتي متخليش دمي يفور عليكي
نسرين:-كمشت ف نفسها انت هتعملي ايه هتضربني
عادل:-ياريت اقدر ماكنتش ضربتك وبس دانا كنت حطيت جوة اوضه وقفلت عليكي امشي من وشي غوري داري نفسك بقميص النوم ال انتي لبساه دا هتخشي جوة الحفله والرجاله كلها هتتفرج عليكي غوري بقولك داري نفسك
نسرين:-جريت من قدامه بسرعه ياممكن يتهور ويضربها بالفعل وهي بتشتم وتلعن فيه انت مالك ايه الراجل دا
دخلت نسرين جري الحفله وسلمت ع رحمه وعرفت أن ندا ورحمه أخوات عادل
نسرين:-ف بالها اهااااا عشان كدا بيقولي كدا واحده منتقبه والتانيه محجبه وانا بصت لنفسها الله ايوة فعلا دا زي قميص النوم وبدأت تفكر ف كلام عادل كل ماتلتفت تلاقي عادل ف وشها ومكشر عليها عاقد حواجبه جريت بسرعه غيرت الفستان لبست واحد طويل بربع كوم بس بردو اهو محترم عن ال فات ف الوقت دا عادل بيدور عليها مالقهاش موجودة قال ممكن تكون زعلت مني ومشيت انا فعلا مالي بيها ماتلبس ال تلبسه وانا مالي طاب تكون راحت فين لقيت حد بيخبط ع كتفه من وراه بيلتفت ايوة البت ال مجنونه اهي
نسرين:-بتدور ع حد
عادل:-عليكي بصلها من فوق لتحت وهي باصه ف الأرض
عادل:-ايوة كدا هو دا
نسرين:-عجبك
عادل:-اكيد اهو احسن من قميص النوم دا واياكي اشوفك بيه تاني سامعه
نسرين:-لوت بوزها
عادل:-اعدلي بوزك ده
نسرين:-لا وانت مالك اوعي بقي وسابته ودخلت الحفله بس مبسوطة وبتضحك وهو كان مبسوط جدا كمان سمعت كلامه وغيرت اللبس ال كانت لبساه تفتكرو ليه
#وأخيرا جه أهم جزء ف الحفله رحمه بتتفادا نظرات كل الموجودين وبتضرب نفسها بالجزمه أنها حضرت
#هيثم مسك المايك
هيثم :-تسمحولي بكلمه
كله بص لهيثم
هيثم:-انا حابب احكي معاكم وعرفكم هحكي لكم قصه جميله جدا يمكن هتعحبكم اوووي اسمها #فتاه_النقاب_المجهولة
كله بص ع رحمه
رحمه يخربيتك انت بتعمل ايه
هيثم:--ف يوم كنت راجع من شغلي لفت نظري بنت قاعده ف مكان هادي جدا وجميل اول يوم ماهتمتش عادي تاني يوم شفتها نفس المكان بردو ماهتمتش بس ف دماغي دي مين وجت هنا ازاي وانا معرفهاش خصوصا انها ف الكومباوندا عندي وانا كل ال فيه بعرفهم بدأت اخد بالي منها كل يوم نفس المعاد تقعد وبعدها تقوم مصحفها ف حضنها وتمشي زي الألف ع خط مستقيم مش بتبص لورا خالص مش هكدب عليكم أننا حاولت اروح اكلمها بس اترددت كتير جدا وخصوصا أنها منتقبه مش هتقبل كلام مني
......
كل ال ف الحفله عيونهم ع هيثم حتي رحمه كله اندمج وهيثم بيحكي ورانيا هطق بتولع ناااااااااااااااااااااااااااااااااااار
هيثم:- لما حاولت اكلمها ومقدرتش قولت اكيد عم محمد رئيس الأمن عارف بالفعل رحتله بسال عليها مين وجت هنا ازاي ف وسط الكلام هي جت وبص ع رحمه ...ايوة جيت احنا كنا بنتكلم عليكي انتي كنت بساله جت هنا ازاي وانا ال اديته عنوان الشركه عندي عشان الفون ال انتي عايزاه مع أن الشركه مش بتستور تليفونات بس جبته مخصوص عشانك عشان أقرب منك ف الفتره دي بدأت تستحوزي ع فكري كله ف البيت ف الشركه ف كل مكان ومش هنكر جميل وليد عز وال عمله أن هو كان السبب في قربي منك أولها انه باعلك الفيلا ال هنا وثانيها انه سمسمر عليكي انا شايلك الجميل دا ياصاحبي وبص ع وليد
وليد :-عمله علامه كدا بايدة
رحمه مش متخيله ولا مستوعبه ال بيقوله عايزاه يسكت بس يسكت ايه حتي هي مستمتعه بال بيقوله
هيثم:-وأخيرا قربت منك وقربت منك اكتر برجوع عادل اخوكي فاكره فاكره اللحظه دي كانت أسعد لحظها ف حياتي يوم أيدي مالمست ايدك كنت ف دنيا تانيه غير الدنيا عادل حبيبي واخوايا وبص ع عادل:-
عادل :-وانا والله بحبك
هيثم:-وانا بحب اختك
هنا رانيا قادت نار
هيثم :-مش بس بحبها انا بعشقها وبص ع رحمه ال خبت عيونها كالعاده نفسها تهرب منه ليه عايزة تجري تستخبي ف حضنه بعيد عن نظراتهم
هيثم:-ايوة انا بحبكككككككككك بصوت عالي بحبكككككككككك بحبكككككككككك بعشقككككككككككككك بتنفسكككككككككك
انا عايز اتجوزك وراح عند رحمه هي وقفت والكل ف حاله صمت رهيب والصحفيين بيصورو راح عندها وركع ع ركبه واحده والتانيه واقف بيها وطلع علبه قطيفه شيك جدا من جيبه وفتحها فيها خاتم جواز
هيثم:-تتجوزيني
رحمه:-ساكته بس عيونها كلها دموع
هيثم:-ف الميك تتجوزينييييييييييييييييييي
مافيش أي استجابة منها رحمه يطلع صوت من وسط الموجودين في الحفله وباعلي صوت
................وافقي وافقي اووووووووووووووه وافقي وافقي وبدأ التصقيف من ال الموجودين وكلهم مع بعض وافقي وافقي وافقي وافقي وافقي .........."كونوا أول من يستمتع بقراءة الروايات الجديدة. اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها!"
بعد مامشيت داليا من عند رحمه ورحمه الليل كله بتفكر ف كلامها نفسها تفرح بس مش قادرة صورة أولادها ف عنيه مش أولادها بس دا حتي علي جوزها وكل لحظه شريط حياتها بيمر من قدامها وتقول هعرف افرح متمسكة بالدعاء أن ربنا يكرمها خير ف كل ال جاي وهيثم لو مش خير ماكنش ربنا حطه ف طريقي وعمل كل دا عشاني ويحاول يقرب وانا ببعده يارب يارب احسن لي الاختيار فإن لا أعرف يارب ودعت ربنا ونامت تاني يوم كلهم بيفطرو
عادل:-رحمه ماتجيش النهارد الشركه انتي لسه تعبانه
رحمه:-لا انا كويسه هروح الشغل مش قادرة تقول لعادل أنها واحشها هيثم وماتقدرش ماتشوفش حتي لو مش هتكلمه بس تلمحه
عادل:-انتي تعبانه ياقلب اخوكي
رحمه:-ماتخافش ع اختك
ندا:-وانا هتاخدوني امتي
رحمه:-ههههه خلصي انتي بس الأول
عادل:-مستعجلة ع ايه هههههههههه
ندا:-عايزة ابقي زيكو كدا
عادل:-النتيجه هتظهر امتي
ندا:-كمان أسبوع ماتفكرنيش
رحمه:-ربنا يسترها ماتخافيش ربنا هيكرمك
عادل:-متخافيش
ندا:-يارب يارب (ندا ف حقوق آخر سنه ليها )
فطرو كلهم وطلعو ع الشركه
رحمه ف مكتبها بتراجع الورق والملفات مافيش حاجه بتخرج من تحت ايديها
دخل هيثم:-صباح الحب
رحمه:-بصتله صباح الخير
هيثم:-وحششششششششششششتيني
رحمه:-مافيش رد
هيثم:-لو انتي ف اعتقادك اني هبطل اقولك كدا تبقي غلطانه
رحمه:-والمطلوب
هيثم:-نتجوز
رحمه:-انت شارب حاجه ع الصبح
هيثم:-اه شارب حبك
رحمه:-هترجع تاني تتكلم
هيثم :-انا مش هبطل عشان ارجع ووراكي وراكي لحد ماتسلمي
رحمه:-انت بتحلم
هيثم:-بحلم بيكي والله
رحمه:'يخربيتك
هيثم:-هيتخرب لو ماتجوزتكيش
رحمه:-مش طالبه جنان ع الصبح
هيثم:-انا مجنون من زمان
رحمه:-ييييييييبييييييييه بغيظ امشي امشي من هنا
هيثم :-أهون عليكي طاب اروح فين وانا مأوايا قلبك بحبكككككككككك بعشقككككككككككككك بتنفسكككككككككك
رحمه:-وربنا مجنون
هيثم:- منا قولتلك مجنون بيكي
دخل عادل
عادل:-سمسم حبيبي
هيثم:-دووووووله قلبي
عادل:-ايه اخبارك
هيثم:-تعبان
عادل:-سلامتك
هيثم:-اختك مش عايزة تحن عليا فاكره اني ممكن اسيبها
عادل:-وبعدين هتفرض عليها
هيثم :-ابدا دانتي حبيبي وهي عشقي
عادل:-الله دا بقاااا راعي اني موجود
هيثم :-منا بتحامي فيك
عادل:-ههههههههههههه بقي كدا
هيثم :-اه والله
عادل:-حبيبي
هيثم:-عمري
رحمه:-ممكن كل واحد فيكم على مكتبه
هيثم :-قريب هنقل مكتبي هنا
رحمه:-ليه بقي
هيثم:-عشان ابقي جمبك يا جميل ع طول ف البيت والشركة وكمان المكتب
رحمه:-لااااااااااااا هي مش طالبه جنان ع الصبح انت جاي هنا ليه وعايز ايه
هيثم:-بس بس طيب ماتزوقيش
عادل:-ههههههههههههه تستاهل
هيثم:-جاي ااكد عليكم عشان حفله طنط داليا قالتلي لازم ااكد عليكي انتي بالذات
رحمه:-قول لطنط أننا مش بتاعت حفلات
عادل:-انا هروح عشان اتفرج
هيثم:-لااااااااااااا مافيش حاجه اسمها مش بتاعت حفلات لازم تحضري وتعرفي ال حواليكي انتي دلوقت بزنس وومن
رحمه:-لا انتو اتسدو
هيثم:-لا بردو انتي أساس الحفله دي
عادل:-ماتيجى يارحمه فيها ايه وانا معاكي
رحمه:-انا عارف كدا يا اخويا انا أقصد مش بحب جو الحفلات دا وكمان بتكون ف حاجات وحشه
هيثم:-لا عندنا مافيش ممكن تلاقي عند غيرنا إنما عيله الشناوي ماتلقيش
رحمه:-ماتضغطوش عليا
هيثم :-وانا مش همشي من هنا غير وانتي موافقه
رحمه:-يالهوووووووووووووي اعمل ايه فيك
هيثم:-تتحوزيني
رحمه:-امشي امششششششي
هيثم:-اتجوزيني وانا امشي
عادل:-ماتخف شويه ياعم البرنس
هيثم:-والله انت حبيبي
عادل:-وانت حبعمري
رحمه:-غمضت عنيها الاتنين وبصباع واحد برا انتو الاتنين برا
عادل وهيثم ههههههههههههههه
عادل:-خلاص ياقلب اخوكي
هيثم :-لااااااااااااا عندك دي قلبي انا
رحمه:-لا انت ولا هو قلبي معايا يلا بقي برا
.................
بالفعل خرجوا هم هم الاتنين برا وهي فضلت تضحك وحدها وتفتكر كلام هيثم هو فعلا بيحبني وانا بدأت احن له واحشني كلامه اوووووووي
بعد ماخرجو
هيثم:-عادل حاول تضغط عليها عشان تيجي احنا هنعملها ف قاعه مش ف الفيلا
عادل:-والله هحاول هي امتي
هيثم:-كمان 10 أيام طنط داليا مستنيه نسرين ترجع
عادل:-نسرين مين
هيثم:-بنت عمي سمير ف انجلترا برا وخلصت دراسه وراجعه يمكن أسبوع
عادل:-ترجع بالسلامه هحاول معاها
$$$
هيثم كل شويه يروح لرحمه ويفضل يحنن قلبها عليه وهي مرة تضحك ومرة تطرده بس هو مش مستسلم وهي خلاص بدأت تحن بس بتكابر خلص اليوم وروحو البيت ف الطريق طلبت رحمه من عادل انه ينزلها تقعد شويه ف المكان ال كانت بتروحه وهو يروح وهي هتيجي وراه نزلها بالفعل وقعدت فيه
صوت من وراه ....هنا انا حبيتك وكنت بستناكي
بتلتفت رحمه
رحمه:-هيثم
هيثم:-عيون سمسم وقلب سمسم وكل حياه سمسم
رحمه:-انت جاي ليه هنا
هيثم :-انا باجي هنا كل يوم عشان افتكر وانتي قاعده وانا بكون هناك ف العربيه واقف براقبك وكنت اتمني اني اكلمك
رحمه:-ليه هو انا ايه عشان تتعلق بيا كدا أو حتي ايه عشان تتمني انك تقرب مني
هيثم:-انتي النجمه ال فوق دي وشاور بايدة ع السما انتي صعب الوصول لأنك بنت أصول انتي حلم جميل اتمنيته ولسه بتمني انتي هيثم وهيثم انتي ويستحيل هيثم يقدر يكمل عمره من غيرك انتي العمر الجاي كله انتي........
قاطعته رحمه:-ايه كل دا انا ولا حاجه من كل دا انت بس ال عيونك جميله عشان كدا شايفني كدا قدامك
هيثم:-هششششششششششش عيوني جميله بيكي لما شافتك انتي قبل ماكنتش شايف حاجه
رحمه:-هيثم انتي شاب كويس والف واحده تتمناك وف احسن مني بكتير
هيثم:-مافيش احسن منك وانا اختارتك انتي ومش عايز حاجه من الدنيا دي غيرك ارجوكي بقي ماتتعبيش قلبي معاكي
رحمه:-سلامتك قلبك
هيثم:-قلبي سالم بيكي ومش عايز غيرك
رحمه:-هيثم انت بتحرجني بكلامك دا
هيثم:-دا احساسي بيكي ومن ناحيتك انتي مش بس سرقتي قلبي انتي سرقتي عمري كله سرقتي النبض والقلب والعمر والانفاس كمان انا بتنفسكككككككككك
رحمه:-يالهووي خبت عنيها بايديها
هيثم:-هههههه بموت ف خجلك يابنت قل قلبي
رحمه:-انا همشي
هيثم :-همشي معاكي
رحمه:-لا معلش ارجوك همشي واحدي
هيثم احترم رغبتها وبالفعل مشيت وحدها لحد الفيلا بس هو كان بيتابعها
عد اليوم والتاني والتألت والرابع كمان ومحاولات هيثم مع رحمه بتزيد ومش مبطل وهي بالفعل حنت وهو حس بكدا وجه يوم تخرج ندا اتخرجت دلوقت محاميه كله فرحان بندا اشتغلت تحت التمرين عند وائل ف مكتبه
ف الفتره دي كان محامي وليد عز رجع من السفر ووليد عز اخد حقه كامل منه وسابه لوجه الله بس هدده لو عمل حاجه تاني هيسجنو
وليد بيدور ع محامي شاطر يمسكله المكتب راح لوائل
وائل رافض بس اقنعه هيثم انه يوافق وحس أن وليد عز بدأ يتغير للاحسن نساعده وافق وائل وكانت أول حاجه تمسكها ندا معها مكتب وليد
وائل راح زياره لمكتب وليد وشاف الوضع ايه وطلب منه ملفات وورق كتير عشان يراجع كل حاجه بس هو مش فاضي قاله هيبعت حد من المكتب يراجع الملفات عندك وبكتب لي الملاحظات وافق وليد ع كدا
مين ال راح ندا راحت لمكتب وليد عز
السكرتيره :-وليد باشا ف متر من مكتب وائل بيه برا
وليد:-اه خليه يتفضل
دخلت ندا وإتفاجأ بيها وليد
وليد:-ندا هانم اتفضلي
ندا:-اهلا بيك
وليد:-ايه المفاجأة دي
ندا:-مفاجأة ايه هو حضرتك مش عارف
وليد:-عارف ايه
ندا:-ف معاد مع حضرتك اراجع فيه الملفات
وليد:-خبط دماغه بايده هو انتي من مكتب وائل
ندا:-ايوة انا
وليد:-انتي محاميه بجد
ندا:-اه والله اتخرجت وعيني معاه متر وائل تحت التمرين ودي اول حاجه امسكها
وليد:-دا من حسن حظي
ندا:-شكرا
وليد:-تشربي حاجه
ندا:-لا شكرا ندخل في الجد
وليد:-دلوقت ندخل بس اصبري
طلبلها حاجه ساقعه
وليد:-ايه اخبارك ايه انتي سكنتي هنا خلاص مع رحمه وابنك اخباره ايه ........ وليد عز مايعرفش بال حصل لندا .......
ندا عيونها دمعت ولاحظ كدا وليد
وليد:-مالك ف حاجه
ندا:-لا ابدا مافيش ابني ال انت حضرت سبوعه تعيش انت
وليد:-ايه بخضه البقاء لله والله معرف كنت جيت عزيتكم
ندا:-الله يرحمو
وليد:-جوزك هنا معاكي ول ف المنيا انا مش فاهم حاجه
ندا:-لا انا أطلقت منه
وليد:-لا اهدي عليا شويه ابنك اتوفي وكمان اطلقتي
ندا:-ف نفس اليوم
وليد:-هو طلقك عشان كدا
ندا:-لا دا موضوع طويل ماحبش احكيه كل ال هقدر أقوله انه ندل وواطي والحمدلله اني خلصت منه بفضل اختي رحمه وعادل اخويا ربنا يحفظهملي يارب
وليد:-يارب والله رجاله ماعندها نظر إذ كان عليكي انتي ول رحمه مافيش زيوكم
ندا:-استاذ وليد ممكن اشوف الملفات
وليد:-من عنيه اتفضلي
اخدها وليد ع مكتب المحامي وبدأت ندا تشوف الملفات وهو كل شويه يجي يشوفها وطلب أكل ليها بس هي رفضت قالها عيش وملح زي مابيقولو بس بردو رفضت وخلصت من عنده وع مكتب وائل قدمت تقارير بال حصل
وليد بقي بدأ يفكر ف ندا ندا زي رحمه بس فرق واحد النقاب ندا جميله جدا عيون خضرا وبشرا خمري يااااه ندا كدا امال رحمه ايه والله البنات دول ايه ف الجمال والأدب والأخلاق
اتكررت زيارات ندا لوليد ف المكتب بغرض الشغل بس هو مبسوط بكدا حتي هو بدأ يروح لوائل وائل كلف ندا لانها شاطره أنها تمسك مكتب وليد وترتب أي شئ هي وندا أثبتت مكانها وأنها فعلا جديره بكدا وشاطره
$$$$$$$$$$$$$$$$$
من ناحيه تاني رحمه رافضة تروح الحفله كله بيقنع فيها
الحجه عليه :-رحمه ممكن اتكلمي معاكي
رحمه:-انتي تامري مش تستاذني
الحجه عليه :-الأمر لله قوليلي بقي
رحمه:-خير يا ست الكل
الحجه عليه :-انتي مش موافقه ليه ع هيثم الواد بيحبك
رحمه:-هو وصلك انتي كمان
الحجه عليه :-يابنتي الواد خلاص فاض بيه
رحمه:-مش عارفه يا أمي خايفه
الحجه عليه :-من ايه بس
رحمه:-انتي بتسالي من ايه وانتي معايا خطوة بخطوة وف كل حاجه انا صورة عيالي مش مفرقاني
الحجه عليه :-مافكرتيش ليه أن ربنا عمل كل دا عشان تبقي لهيثم ف الاخر وربنا يعوضك بعيال تاني منه
رحمه:-سكتت
الحجه عليه :-دي كلها حكمه ربنا هو بس ال بيدبر وبيحسن التدبير احنا مانعرفش حاجه يابن آدم انت تشاء وانا اشاء والله يفعل مايشاء
رحمه:-ونعم بالله
الحجه عليه :-ربنا يهديكي يابنتي ويريح قلبك ويهديكي ع هيثم
وسابتها وخرجت
وكلامها ف دماغ رحمه بتفكر فيه خصوصا لما قالت ربنا يكرمك بعيال تاني منه ممكن
رحمه خايفه تقرب وخايفه تبعد
جتها هند عشان الحفله
رحمه:-يوووه ياهند حتي انتي كمان
هند:-ايوة انا هروح يلا بقي اول حفله احضرها معاكي
رحمه:-يابنتي انا منتقبه ماتنفعنيش حفلات زي دي أغلبية الموجودين هيتريقو عليا ودول صفوة المجتمع
هند:-.مين قال كدا طبعا لا
رحمه:-يابنتي انا حتي لو روحت مش هعرف البس إليه
هند:-تلبسي ايه اقولك اعرف بيوتي سنتر شامل ف كل حاجه تحفه انا بروح عنده تعالي بكرا نروح واختاري
رحمه:-يالهوي
هند:-وفيها ايه
ندا:-وانا هاجي معاكم اتفرج ع فكره انا هروح كمان الحفله دي
رحمه:-كدا طاب ماشي .
بالفعل راحوا البنات التلاته وشافت رحمه وعجبها جدا وشافت قسم المحجبات واختارت بالفعل ال هتروح بيه ورتبو كل حاجه الحفله فاضل عليها يومين
$$$$$$$$$$$$$$$
ع ناحيه تاني كان سمير بيستقبل نسرين رجعت من انجلترا ف المطار سلمت ع بابها سمير ومارديتش تروح البيت غير لما تشوف هيثم اخدها ع الشركه
عادل قاعد ف مكتب هيثم
دخلت واحده من الباب
نسرين:- سمسم حبيبي يا هيثم
جريت ع عادل وحضنته وباسته
نسرين:-ايه دا انت طولت كدا ليه وعيونك مش كانت خضرا مالك
عادل مش مستوعب ايه المزة دي ال دخلت وبتبوس وتحضن عادي كدا
عادل:نعم
نسرين:-نعم أخص عليك هي دي مقابله تقابلني بيها
عادل:-هو انا اعرفك
نسرين:-أخص عليك أنت نسيتني
هنا دخل سمير ومعاها هيثم
هيثم:-سوسو حبيبي كبرت وبقيتي عروسه
نسرين:-واقفه فاتحه بقها وساكته
هيثم:-الله مالك انتي نسيتي سمسم
نسرين:-هو مين فيكم هيثم
عادل :-شاور بايدة ع هيثم هو دا
نسرين :-حطت ايديها ع بقها ياخبر ملون
هيثم:-ف ايه
عادل:-لا مافيش دا سوء تفاهم حصل كانت فاكره أننا انت
هيثم:-مهو فعلا انا انت
نسرين:-ومين بقي الأستاذ وانت بقي سايبني ابوس واحضن فيك وانت مش هيثم الكل استغرب
هيثم: اهدي دا شريكي واخو خطيبتي
عادل:-بنرفزة انتي ادتيني فرصه ياهانم حتي اعرف حاجه دخلت بوس ع طول وحضن وكلام حتي لو ابن عمك ومتربين مع بعض ماينفعش ال بتعمليه دا بنات مايصه بصوته الصعيدي وسابهم وخرج
نسرين هتتجن :-ايه مالو دا
سمير:-انتي غلطانه قولتلك استني اركن العربيه ماصبرتيش
هيثم:هههههه تستاهلي مالقتيش غير عادل دا صعيدي يابت
نسرين:-وانا مالي بيه
هيثم :-خلاص طيب حصل خير
سمير:-عادل دا ابن حلال ماغلطش فيكي انتي ال طولتي لسانك كالعادة
نسرين:'انت ماشفتش قال ايه هو مالو
هيثم:-خلاص بقي مهو صعيدي وعندهم مافيش الحجات دي
$$$$$$$$$$$$
عند رحمه دخل عادل وهو متوتر
رحمه:-مالك
عادل:-بت مايصه مايعه وربنا لو مراتي ياكنت حطتها ف قزازة وقفلت عليها
رحمه:-هههه مالك يابني ومين دي .
عادل:-بنت عم هيثم
رحمه:-نسرين هي رجعت
عادل:-انتي كمان تعرفيها
رحمه:-ايوة طنط داليا كلمتني عليها كتير
عادل:-البت دخلت المكتب عليا وهاتك يابوس وإحضان
رحمه:-ههههههههههههه ايوة بقي عايشه ف انجلترا
عادل:-ولو دي مصريه وكمان أصلها صعيدي
رحمه:-هي عارفه انت مين عشان تخضنك وتبوس
عادل:-كانت فكراني هيثم
رحمه:-وانت ال أخدت البوس مكان هيثم الله يسهلك ياعم
عادل:-لا وايه مش عاجبها اول ماعرفت بتقول مين دا كمان
رحمه:-خلاص بقي اهدي قولي البت حلوة
عادل:-هي حلوووووة بعقل دي موزه تمام
رحمه:-الله يسهلووو
عادل:-انتي بتقولي ايه انتي كمان انا خارج اوعي
وسابها وخرج بس فكره مشغول بحته القشطه ال جته فجأة دي
عدي اليوم وخلص وعدا يوم تاني وجه معاد الحفله
هيثم حب يروحوا كلهم ف عربيه واحده بس رحمه رفضت
رحمه:-لا ياعادل احنا معانا عربيه وبعدين مش هنروح ع طول هنستني شويه
عادل:-تمام ماشي
كلم هيثم وبالفعل هيثم اخد عمه ومراته وبنت عمه وسبقهم ع الحفله عشان داليا هي ال صممتها وتستقبل المعزيم
رحمه لسه بردو مترددة كلمتها هند :-اخلصي بقولك
رحمه:- حاضر حاضر
لبست ندا فستان كحلي طويل ولفت حجابها وهي قمر مش محتاجه كلام إنما بطلتنا لبست بردو فستان طويل لونه نبيتي كاتم بس بيلمع ونقاب بردو نبيتي بس فاتح عنه شويه كانت سبيشل مختلفه عن كل ال ف الحفله هيثم قاعد ف الحفله ع نار أنها ممكن ماتجيش رحمه مكثوفه وجدا كمان وأخيرا وصلو الحفله ودخلت رحمه كل العيون عليها حاجه غريبه مين دي وجايه هنا ازاي استقبلتها داليا بالحضن
داليا:-رحوووم حبيبي
داليا:-اهلا بحضرتك
مسكتها من ايدها أخيرا هيثم روحه رجعتله تاني وصلت اهي ساب كل ال بيتكلم معاه وركز ع رحمه راح عندها
هيثم:-عرفت انا دلوقت انتي ليه رفضتي تجي معايا
رحمه:-ايه بتقول كدا ليه
هيثم:-جميله جدا لو ركبتي معايا وشفتك كدا كنت عملت حادثة ياما ماكنتش هوديكي الحفله كنت هخطفك ونبعد عن كل الدنيا
رحمه:-بس يا مجنون احنا ف حفله وكل الناس بتتفرج علينا
هيثم:-اكيد لازم يتفرجو عليكي انتي مش شايفه نفسك
رخمه:-يالهوي انت اتجننت دانا لابسه حتي نقاب بتتكلم بصوت واطي هي ودا ال خلي يقرب منها
داليا:-مالك بالبت ياولا
هيثم:-جوزهالي وانا اسكت
رحمه:-اسكت يخربيتك
داليا:-ماتستعجلش
الحفله فيها ناس كتييير جدا كل رجال الأعمال وصحاب هيثم ال بيحب هيثم وال بيكرهو وائل وهند ووليد عز وكله حتي رانيا وابوها كانو موجودين محدش عارف داليا عزمتهم ليه بس رانيا افتكرت أنها ممكن بتعمل كدا عشان تقربهم ع الأساس دا رانيا حضرت ومنتظره الفرصه بس اتصدمت لما لقيت شوال الفحم جه وكمان مختلفه وكل العيون عليها خطفت الانظار بتدخن سيجار وهي كمان بتدخن وهطق الحفله كلها بدأت تهمس مين دي وايه ال جايبها وكله بيسال وأخيرا فرقعت القنبلة داليا
الحفله معموله ف قاعه كبيره مش فيلا مسكت المايك داليا واتكلمت رحبت بكل الموجودين واتكلمت ع هيثم كتير وأخيرا
داليا:-هيثم كلكم عرفتو انه اضرب ف السوق واحنا عارفين أنها مقصودة الضربه دي بس الحمدلله هيثم قدر يخرج منها وكمان يرجع احسن من الاول بفضل ربنا أولا طبعا وثانيا بفضل رحمه محمود طبعا كلكم مش عارفين رحمه محمود مين دي مش سيدة أعمال ولا حاجه دي انسانه بسيطه بس ربنا حط هيثم قدامها عشان تساعده رحمه محمود شريكه هيثم الجديدة
كله سقف
رحمه:-راحت عندها انت بتقولي ايه
داليا:-ف المايك انا عامله الحفله دي عشانك انتي ضيف شرفها كله لازم يعرف مين ال وقف مع هيثم ورجعه احسن من الاول دا جزء بسيط
رحمه:-لا انا مش عايزة حد يعرفني انا همشي
داليا:-استني يا مجنونه احنا لسه ف الاول لسه هنبدا
داليا وقفت رحمه بصعوبة
رحمه:-انا مش عايزة حد يعرفني ليه كدا
داليا:-دا حقك كله بيسال هيثم رجع اقوي من الاول ازاي ف وقت كلهم اتخلو ف عن هيثم انتي سامعه أياكي تمشي بدأت الحفله ورحمه مع داليا ماسبتهاش بس كل شويه تبص تلاقي هيثم عنيه منها
وليد عز:- والله المفروض أنا ال كنت عرفتها قبل منك بس يلا اهاااااا قمر مكتبي هنا وربنا البت ندا قمر التاني بدأ يلاحظ ندا
كل دا ورانيا هطق دلوقت الحفله كلها عرفت رحمه كله عيونها عليها رجال الأعمال سابو هيثم وراحوا لرحمه يتكلمو معاها ف البزنس رحمه ماقالتش غير كلمه واحدة ال يشوفو هيثم باشا من غير نقاش وانسحبت من مجلسهم ودا طبعا خلاها تزيد اكتر واكتر ف نظر هيثم وكله مش مستوعب أن ف حد الزمن كدا وليد كل مايقرب من ندا ندا تبعد مسترخماه بتقول انه رخم هو الحب بيبدا كدا بالرخامه
كله ف الحفله بيتكلم ع رحمه وال عملته مع هيثم وفكره تقسيم الربح شغلت بال بعض رجال الأعمال #هنااااااااااااااااااك بقي واحده جاي مستعجلة اول ماتدخل الحفله تخبط ف عادل
نسرين:-سوري سوري
عادل:-هو انتي
نسرين:-اه انا عندك مانع
عادل:-لا ماعنديش وايه ال انتي لبساه دا
نسرين:-وانت مالك انت ايه ال حشرك يابارد هو لبسي ول لبسك
عادل:-بت انتي متخليش دمي يفور عليكي
نسرين:-كمشت ف نفسها انت هتعملي ايه هتضربني
عادل:-ياريت اقدر ماكنتش ضربتك وبس دانا كنت حطيت جوة اوضه وقفلت عليكي امشي من وشي غوري داري نفسك بقميص النوم ال انتي لبساه دا هتخشي جوة الحفله والرجاله كلها هتتفرج عليكي غوري بقولك داري نفسك
نسرين:-جريت من قدامه بسرعه ياممكن يتهور ويضربها بالفعل وهي بتشتم وتلعن فيه انت مالك ايه الراجل دا
دخلت نسرين جري الحفله وسلمت ع رحمه وعرفت أن ندا ورحمه أخوات عادل
نسرين:-ف بالها اهااااا عشان كدا بيقولي كدا واحده منتقبه والتانيه محجبه وانا بصت لنفسها الله ايوة فعلا دا زي قميص النوم وبدأت تفكر ف كلام عادل كل ماتلتفت تلاقي عادل ف وشها ومكشر عليها عاقد حواجبه جريت بسرعه غيرت الفستان لبست واحد طويل بربع كوم بس بردو اهو محترم عن ال فات ف الوقت دا عادل بيدور عليها مالقهاش موجودة قال ممكن تكون زعلت مني ومشيت انا فعلا مالي بيها ماتلبس ال تلبسه وانا مالي طاب تكون راحت فين لقيت حد بيخبط ع كتفه من وراه بيلتفت ايوة البت ال مجنونه اهي
نسرين:-بتدور ع حد
عادل:-عليكي بصلها من فوق لتحت وهي باصه ف الأرض
عادل:-ايوة كدا هو دا
نسرين:-عجبك
عادل:-اكيد اهو احسن من قميص النوم دا واياكي اشوفك بيه تاني سامعه
نسرين:-لوت بوزها
عادل:-اعدلي بوزك ده
نسرين:-لا وانت مالك اوعي بقي وسابته ودخلت الحفله بس مبسوطة وبتضحك وهو كان مبسوط جدا كمان سمعت كلامه وغيرت اللبس ال كانت لبساه تفتكرو ليه
#وأخيرا جه أهم جزء ف الحفله رحمه بتتفادا نظرات كل الموجودين وبتضرب نفسها بالجزمه أنها حضرت
#هيثم مسك المايك
هيثم :-تسمحولي بكلمه
كله بص لهيثم
هيثم:-انا حابب احكي معاكم وعرفكم هحكي لكم قصه جميله جدا يمكن هتعحبكم اوووي اسمها #فتاه_النقاب_المجهولة
كله بص ع رحمه
رحمه يخربيتك انت بتعمل ايه
هيثم:--ف يوم كنت راجع من شغلي لفت نظري بنت قاعده ف مكان هادي جدا وجميل اول يوم ماهتمتش عادي تاني يوم شفتها نفس المكان بردو ماهتمتش بس ف دماغي دي مين وجت هنا ازاي وانا معرفهاش خصوصا انها ف الكومباوندا عندي وانا كل ال فيه بعرفهم بدأت اخد بالي منها كل يوم نفس المعاد تقعد وبعدها تقوم مصحفها ف حضنها وتمشي زي الألف ع خط مستقيم مش بتبص لورا خالص مش هكدب عليكم أننا حاولت اروح اكلمها بس اترددت كتير جدا وخصوصا أنها منتقبه مش هتقبل كلام مني
......
كل ال ف الحفله عيونهم ع هيثم حتي رحمه كله اندمج وهيثم بيحكي ورانيا هطق بتولع ناااااااااااااااااااااااااااااااااااار
هيثم:- لما حاولت اكلمها ومقدرتش قولت اكيد عم محمد رئيس الأمن عارف بالفعل رحتله بسال عليها مين وجت هنا ازاي ف وسط الكلام هي جت وبص ع رحمه ...ايوة جيت احنا كنا بنتكلم عليكي انتي كنت بساله جت هنا ازاي وانا ال اديته عنوان الشركه عندي عشان الفون ال انتي عايزاه مع أن الشركه مش بتستور تليفونات بس جبته مخصوص عشانك عشان أقرب منك ف الفتره دي بدأت تستحوزي ع فكري كله ف البيت ف الشركه ف كل مكان ومش هنكر جميل وليد عز وال عمله أن هو كان السبب في قربي منك أولها انه باعلك الفيلا ال هنا وثانيها انه سمسمر عليكي انا شايلك الجميل دا ياصاحبي وبص ع وليد
وليد :-عمله علامه كدا بايدة
رحمه مش متخيله ولا مستوعبه ال بيقوله عايزاه يسكت بس يسكت ايه حتي هي مستمتعه بال بيقوله
هيثم:-وأخيرا قربت منك وقربت منك اكتر برجوع عادل اخوكي فاكره فاكره اللحظه دي كانت أسعد لحظها ف حياتي يوم أيدي مالمست ايدك كنت ف دنيا تانيه غير الدنيا عادل حبيبي واخوايا وبص ع عادل:-
عادل :-وانا والله بحبك
هيثم:-وانا بحب اختك
هنا رانيا قادت نار
هيثم :-مش بس بحبها انا بعشقها وبص ع رحمه ال خبت عيونها كالعاده نفسها تهرب منه ليه عايزة تجري تستخبي ف حضنه بعيد عن نظراتهم
هيثم:-ايوة انا بحبكككككككككك بصوت عالي بحبكككككككككك بحبكككككككككك بعشقككككككككككككك بتنفسكككككككككك
انا عايز اتجوزك وراح عند رحمه هي وقفت والكل ف حاله صمت رهيب والصحفيين بيصورو راح عندها وركع ع ركبه واحده والتانيه واقف بيها وطلع علبه قطيفه شيك جدا من جيبه وفتحها فيها خاتم جواز
هيثم:-تتجوزيني
رحمه:-ساكته بس عيونها كلها دموع
هيثم:-ف الميك تتجوزينييييييييييييييييييي
مافيش أي استجابة منها رحمه يطلع صوت من وسط الموجودين في الحفله وباعلي صوت
................وافقي وافقي اووووووووووووووه وافقي وافقي وبدأ التصقيف من ال الموجودين وكلهم مع بعض وافقي وافقي وافقي وافقي وافقي ..........
"كونوا أول من يستمتع بقراءة الروايات الجديدة. اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها!"