عشق وانتقام الفصل الثالث عشر
{رواية عِشْقْ وانْتِقَامْ}
🌷🌷🌷((اللهم إنى ظلمتُ نفسي كثيراً ولا يغفر الذنوبَ إلا أنتْ،فاغفر لي مغفرةً من عِندكْ،وارحمنى إنكَ أنتَ الغفور الرحيم،اللهم إنا لا نَثِقُ بأعمالنا،ولا نركن إلى قوتنا، ولا نعتز بما عندنا،وإنما نطمع فى كرمك وعفوك ورحمتك،اللهم فلا تردنا خائبين🤲))🌷🌷🌷
"عِيونْ حبيبتي👀......حَبِيبَتِي عينيكِ بحرٌ🌊.....تُهْتُ أنا جواااه🤤.....وفيها كلامْ ياريتْ أفهمْ أنا معناه☹️......جَرَحِتْنِي رِمُوشِكْ💔......والقَلبْ تِعِبْ مِنْ قولة آه🤦♂️......حَسَدونى الناس وقالولى يامَحْلَي عِيونْ اللى بِتْهْوَاه💞.......قُلتْ اسكتوا ياخسارةْ👎.......دا عِيونوْ مِسَهْراني أعِدْ النِجُومْ فى سَمَاهْ🌟......حَبيبَتي عَدِيتْ كل بُحُورْ الدنيا🌊......لكن بَحْرْ عينيكِ مش عارف أعمل إيه وياااهْ🤷♂️......صدقيني بِكُلْ الطُرُقْ حاولتْ أعَديهْ🏃♂️......لكنْ ياخسارةْ ياحبيبتي تهت أنا فيهْ👎......لكنْ بِرَاحْتِكْ غَرْقِيني👌.....دا غَرَقْ القَلْبْ بِيتْمَنَاهْ✊....حبيبتي أعشقك♥️.."
(بيرووووووووو)♥️👑♥️
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
🔥" البارت الثالث عشر"🔥
-خرج الفهد من المكتب وجد مى جالسة على المكتب مقابل سارة ابتسم ابتسامه هادئة وقال،.....
فهد بابتسامه؛؛سارة انا خارج رايح الاجتماع اللى فى المطعم فاضل عليه ربع ساعة وانتى كلمى إياد حالاً قوليله يحصلنى على هناك🙂
سارة بهدوء؛:حاضر ياافندم🙂
فهد بهدوء؛:اوك ونظر لمى بابتسامة؛:آنسه مى ادخلى لأختك ممكن تكون محتاجاكى دلوقتى🙂وتركها وغادر على الفور وابتسامه الانتصار تُزين وجهه الفهد،......
مى بذهول؛:اختى محتجانى أنا!؟؟
سارة بضحك؛:ياآنسه قالك ممكن تكون محتجاكى ادخلى شوفيها😊
ركضت مى للداخل وتخشبت محلها مما رأته أمامها فكان كالآتي؛
-مليكة مَلقية على الأرض فاقدة للوعى وحقيبتها بجانبها وفى حالة لايُرثي لهاا،.....
مى بصريخ؛:ملييييييييكككة😱
صرخة اجتمع عليها كل من بالطابق بأكمله،....
أسرعت سارة للداخل وصدمت؛:اا آنسه م مى ايه اللى حصل😱
مى ببكاء؛:مش عارفه دخلت لقيتها كدا...اختى حصلها ايه...فهد فهددد هو السبب...ملييييكة😭
كان يضغط على زر المصعد لنزوله لأسفل ولكنه تخشب محله عندما سمع صرخة عالية بإسمها فرجع مسرعاً على الفورلمكتبه مره أخرى وسمع حديث مى الأخير واتهامها له فيما حدث،.....
فهد بصدمه؛:انا اا لألا انا ما عملتش حاجه هى هى اكيد كويسه..اهدى😨
دخل إياد برعب؛:ممى فى ايه مالها مليكة😨
مى بدموع؛:فهد هو السبب،هو ا..... صمتت عندما رأت الفهد يحملها ويضعها على المقعد(الكنبة)الموجوده بالمكتب وبدأ ينثُر على وجهها بعض قطرات الماء لكن لم تستجيب له فزاد القلق عند الجميع✊.......
إياد بقلق؛:فهد لازم نوديها المستشفى بسرعه😨
-نظر له الفهد ومن ثم قام بحملها بين يديه وخرج من المكتب غير عابيء لنداء مى وصراخها عليه بأنه لا يسمح له بذلك .....
قال؛:سارة إلغى الإجتماع.....
-نزل بها على السلم ولا كلف نفسه استخدام المصعد ونزل بها وهو حاملها الثلاثة طوابق تحت نظرات الموظفين المختلفة،....وصل بها للسيارة واستقل سيارته وأمر الحارس بالتحرك....
-وصل إياد ومى المنهارة من البكاء.... وإياد الحزين على حالها ودموعها.....نظرت مى لإياد بيأس وذهبت واستقلت معه سيارته ودموعها تسبقها خلف شقيقتها كان ينظر لها فى المرآة فهى جالسه بالخلف...وقلبه يُنهَش على هذه الدموع ولكن لا عليه....فظل صامتاً حتى وصلوا المشفى معاً ....
-كان قد سبقهم الفهد بدقائق ودخل بها المشفى حاملها بين يديه والقلق والخوف سيد الموقف....قابله طاقم من الأطباء لما لا وهو الفهد وهذه المشفى بإسم عائلة الصياد...
الدكتور ١؛:اتفضل فهد باشا احنا هنتولى الأمر 🙂
فهد بزعيق؛:اناا عااايز دكتوره مش دكتور😠
الدكتور٢؛:يافهد باشا احنا هنا هنتولى الأمر ماتقلقش حضرتك🙂
فهد بغضب؛:انت ما بتفهمش قلت عااايز دكتوره يلااا بسرعه😠
الدكتور١؛:طيب طيب ياافندم هنجيب دكتورة هالة حالاً ☹️
-وذهب الطبيب وأتى بالدكتورة هالة على الفور،.....
دكتورة هالة؛:ماتقلقش ياافندم انا موجودة🙂
فهد بقلق؛:ارجوكى بسرعة وطمنينى عليها😨
د/هالة بهدوء؛:حاضر عن إذنك🙂
-وتركته وذهبت لها الغرفة،.....
أتت مى بدموع؛:اختى اختى فين يافهد حصلها ايه؟؟انا اعتبرتك اخويا وسيبتها معاك لوحدها ليييه لييييه تعمل فيها كدا لييييه يافهدد ليييه😭
فهد بقلق؛:مى اهدى والله ماعملتها حاجه هى هتبقى كويسه ان شاءالله اهدى😨
مى بتفكير؛:آدم آدم اخويا لازم يجى....وأخرجت هاتف مليكة من حقيبتها وطلبت آدم....ولم يعترض فهد على ذلك ففى اعتقاده انه لم يرتكب ذنباً ناحيتها،.....
مى ببكاء؛:أبيه آدم الحقنى ياأبيه انت فييييين😭
آدم بفزع؛:مى فى ايه اتكلمى يامى فى ايه😨
مى بدموع؛:مليكة ياأبيه مليكة😭
آدم برعب؛:مليكة؟مالها انطقى يامى😨
مى ببكاء؛:احنا فى المستشفى ومليكة جوة ومش عارفه مالها😭
آدم بخوف؛:مستشفى ايه اتكلمى😨
نظرت مى لفهد بدموع؛:احنا فى مستشفى ايه يافهد🥺
أخذ فهد منها الهاتف؛:آدم احنا فى مستشفى(.....)بتاعتنا تقدر تيجى وماتقلقش آنسه مليكة هتكون بخير...
آدم بقلق؛:طيب طيب انا جاى حالاً،.....
-أغلق آدم الهاتف ولاحظ قلقه أصدقاءه،......
ياسين بقلق؛:مالك ياآدم فى ايه ايه اللى حصل؟؟
آدم بخوف؛:مليكة ياياسين!!مليكة فى مستشفى الصياد😨
آسر باستغراب؛:اه يعنى جالها شغل هناك يعنى ولا ايه؟؟!
آدم بقلق وهو يلملم حاجاته؛:لا مليكة تعبانه فى المستشفى ومى وفهد معاها😨
آسر بقلق؛:ايه؟!طيب اا طب روح انت وياسين وانا هظبط الشغل هنا وهجيلكم على هناك☹️
آدم بخوف؛:طيب يلا بسرعه ياياسين يلااا😨
-وذهبوا واستقلوا سيارة آدم واتجهت فى طريقهم للمشفى،......
"فى المشفى"
-دق هاتف مليكة بإسم عبير فأجابت مى،.....
مى بدموع؛:الووو ايوه ياعبير😭
عبير بخضة؛:مى مالك فى اييه؟؟!
مى بدموع؛:مليكة تعبانه قوى واحنا فى المستشفى بتاعتكم وفهد معانا وهى لسه جوه وما خرجتش😭
عبير بخوف؛:طيب انا هجيلكم حالاً انا والبنات😨
كادت ان ترد مى ولكن أغلقت الهاتف وذهبت للدكتورة،....
فهد بقلق؛:طمنينى يادكتورة أخبارها ايه؟؟!
د/هالة بإطمنان؛:الحمدلله هى بقت كويسة...هى بس انفعلت من حاجة جامد سبيلها هبوط حاد فى الدورة الدموية...انا علقتلها محلول وباذن الله هتكون بخير🙂
مى بدموع؛:يعنى اقدر أشوفها يادكتورة😭
د/هالة بهدوء؛:اهدى ياحبيبتى...هى بخير هتفوق حوالى كمان نص ساعة وتقدروا تدخلولها🙂
د/هالة بهدوء؛:ممكن كلمتين على انفراد يااستاذ فهد لو سمحت☹️
فهد بقلق؛:ايوة طبعاً اتفضلى🙁
د/هالة بهدوء؛:أستاذ فهد هى تقريباًبقالها فترة مضغوطة من حاجه معينة ومخبياها وكاتماها جواها وماقالتهاش لحد واتعرضت لإنفعال شديد فجالها هبوط وفقدت الوعى🙁
فهد بخوف؛:طب يعنى هى تعبانه قوى يعنى😟
د/هالة بهدوء؛:انا لما فحصتها مالاقيتش اى تعب جسدى هو بس تعب نفسى زى ما قولتلك ضغط فى حاجه مزعلاها وما قالتهاش لحد ولما انفعلت كله جه على بعضه🙁
فهد بقلق؛:طب وايه العلاج ليها يعنى؟؟!
د/هالة بهدوء؛:لازم حد قريب منها يتكلم معاها وهى تحكيله اللى فى قلبها وهتبقى كويسه🙂
فهد بهدوء؛:طيب يادكتورة شكراً اتفضلى🙂
د/هالة بابتسامه؛:العفو عن إذنك🙂
-عاد فهد عند إياد ومى مرة اخرى،.....
مى بقلق؛:الدكتورة قالتلك ايه يافهد؟اختى مالها يااافهدد؟!!
فهد بهدوء؛:أختك كويسة خالص وزى ماقالت قدامك هبوط حاد وبس ولما تفوق هتشوفيها وهتروح معاكى كمان🙂
لم تجيب عليه مى ولكن أسرعت لأحضان ذلك الواقف خلف الفهد وسمع كل ما قاله وصُدِمَ وتبقا محله....تشبثت بأحضانه بدموع وخوف😭،.....
مى بدموع؛:مليكة يا أبيه مليكة😭
آدم بهدوء؛:اهدى يامى مليكة هتكون كويسة☹️
-ونظر آدم لفهد نظرة خوف فطمئنه الفهد بنظرة طمأنينة وابتسامه هادئة،....
-كانت نظراته لها مليئة بالحزن والشفقة على حالها....فكيف لو عرفت ماذا طلبه من شقيقتها...هل ستظل تنظر له بنظرات ومشاعر باردة....ام ستتحول لعشقٍ جارف مكنون بداخل قلبها منذ اللقاء الأول وهى لاتعلم وتُحوله من فاسد إلى صاالح على يدها....فلعشق الإيااااد سِحرٌ خااااص،....
"فى منزل ياسين الشرقاوي"
والدة ياسين(حنان)؛:والله نورتينى يا ام آدم بقالك فترة مش بتيجى🙂
فاطمة بابتسامه؛:والله انتى فى بالى علطول بس انتى عارفه آدم برا علطول وما ينفعش اسيب البنات لوحدهم...انا جيت النهارده عشان هما كانوا خارجين مع بعض🙂
حنان بزعل؛:يعنى لو ما كانوش خارجين ما كنتيش هتيجى اخص عليكى يافاطمه بجد😔
فاطمة بابتسامه؛:لا كنت هرن عليكى انتى تجيبى البيت ههههه😊
ضحكت حنان على كلمتها ونادت؛:نااادين يااانااادين!؟
نادين من الداخل؛:نعم ياماماااا حاضر جايه اهووو
وخرجت لهم وفرحت كثيراً بوجود فاطمة وسلمت عليها واحتضنتها فاطمة بحب🥰،....
حنان بابتسامه؛:انتى بتعملى ايه جوا ياحبيبتى😊
نادين بهدوء؛:بعمل مكرونة باشميل عشان ياسين ياماما طلبها منى الصبح 🙂
حنان بهدوء؛:طيب ياحبيبتى روحى خلصيها واعمليلنا حاجه نشربها من ايديكى الحلوين دول🙂
نادين بهدوء؛:حاضر ياماما،...
-إستاذنت منهم نادين وذهبت للمطبخ مرة ثانية،....
فاطمة بابتسامه؛:عسوله قوى ربنا يحفظهالك يارب💜
حنان بابتسامه؛:يارب ياحبيبتى تسلمى💜
-وجلسوا معاً يتحدثون فى امورهم الشخصية وحكت فاطمة لحنان عن الفتاة اللذى جعلت قلب ابنها يهتز وينول نصيباً من العشق♥️،....
"فى المشفى"
_بهد دقائق وصلت كلاً من عبير وريتاچ وساندى معاً،....
عبير بقلق؛:فهد فى ايه!!ايه اللى حصل؟!وفين مليكة؟؟
فهد بهدوء؛:اهدى ياعبير مليكة كويسه...شوية هبوط واغمى عليها بس،...
-لكن عذراً فإنه بداخله ناراااً تآكله من الخوف عليها.... فأقسم قلب الفهد انها هى وليس غيرها من تسكنه للابد،......
"أنا من وضعتُ للكبريااء قواعدَه😎
أتيتِ أنتِ وحطمتي كل قوانينَه👌
عليكِ بتحمُلْ قسوة مشاعرى🔥
فيكون ذلك عِقَابِكْ لإثارتي✊
فغضَبي حتماً مَصِيره الهلاااكْ🔥
فلكي مني يا عنيدتي رؤية قسوة الملااااك👎
الذى أستطعتي أنتِ بِأسْرْ قلبَهُ✊
بِعِيونكِ السماوية بِأسْرْ عينَهُ👀
أشهد أنكِ أنتِ من ملكتيني👌
فيا مليكتي لِفَهْدِكِ عِشْقٌ مَتِينْ♥️
"بقلمى بيروووو✍️👑♥️"
نرجععع تاااانى👇👇👇
نظرت عبير لآدم بحزن؛:ماتقلقش ياآدم هتبقا كويسة،...
ريتاچ بهدوء؛:عبير هاتى مى وتعالى نقعد نهديها شوية،...
ساندى بحزن؛:اه هاتيها دى منهارة قوى😔
-أتى عليهم أسد بهدوء؛:محتاجين حاجه يافهد باشا انا فى الخدمة،...
فهد بهدوء؛:لا يا أسد خليك تحت مع الحرس لما نحتاجلك هكلمك،....
أسد بإطاعه؛:امرك ياافندم،...وغادر للأسفل ليكون فى الخدمة،....
_أخذت عبير مى من أحضان آدم وجلست بها مع ريتاچ وساندى لتهدأها وأخذتها عبير فى أحضانها فهدأت مى وجففت دموعها،....
ريتاچ بهدوء؛:ساندى روحى هاتى اى عصير لمى من الكانتين من تحت عشان أعصابها تهدى شوية.....
ساندى بهدوء؛:حاضر عن اذنكم🙂
فهد بتساؤل؛:رايحه فين ياساندى؟!
ساندى بهدوء؛:هروح اجيب عصير لمى عشان تهدى شويه....
فهد بهدوء؛:استنى هاجى معاكى عشان ماتكونيش لوحدك،....
ساندى برفض؛:لا مالوش لازمه هروح واجى بسرعه خليك هنا هيحتاجوك،...
ياسين باندفاع؛:انا انا هروح معاها يااستاذ فهد وخليك انت عشان لو احتاجوك فى حاجه،....
فهد بهدوء فهو فهم ما فى داخل نواياه؛:اه طيب ماشى روح معاها.....
كادت ساندى ان ترفض ولكن لم يسمح لها ياسين بذلك،....
وقف أمامها بابتسامه؛:يلا ياآنسه ساندى🙂
ساندى بإحراج؛:اااحمم اا اتفضل....
-وذهبوا معاً للأسفل ليكمل ياسين مخططه فى الإقتراب منها فهى سحرته بجمالها وعيناها الجذابة فقرر انها له وحده،....
"فى الأعلى"
خرجت الدكتورة لهم بابتسامه،....
د/هالة بابتسامه؛:استاذ فهد ممكن تدخلولها دلوقتى هى بتبدأ تفوق🙂
ابتسم لها فهد ونظر لآدم؛:اتفضل ادخل لأختك شوفها انت الاول🙂
آدم ومازالت الصدمه مسيطرة عليه؛:طيب يلا يامى....وأخذ مى من عبير ودخلوا هما الاثنان اولاً،......🌷
مى بدموع؛:مليكة حبيبتى فتحى عينيكِ انا مى😭
مليكة بضعف؛:مى ماتعيطيش انا كويسة...
وبدأت تفتح عيونها ببطء لتعتاد على الضوء شيئاً فشىء،.....
آدم بهدوء؛:مليكة انتى كويسة ،....
مليكة بابتسامه؛:اه يا آدم انا كويسة🙂يلا نروح،...
آدم بإطمئنان؛:طيب الحمدلله...ثوانى هشوف الدكتورة هتقول تخرجى امته،...
وخرج آدم من وسمح لفهد وعبير وريتاچ وإياد بالدخول لها،....
عبير بابتسامه؛:حمدالله على سلامتك يامليكة🙂
مليكة بابتسامه؛:الله يسلمك جيتى ليه دى حاجه بسيطه🙂
عبير بزعل؛:اييه داا مش عايزانى إجى اشوف صحبتى وهى تعبانه،...وبعدين قلقت قوى من كلام مى فى الفون....
مليكة بتفهم؛:اه هى مى اللى كلمتك يبقا اكيد اڤورت فى كلامها☹️
مى بزعل طفولى؛:يعنى شفتك كدا وجينا المستشفى عايزانى اضحك واهزر عادى يعنى😔
عبير بضحك؛:ههههه لا ياستى احنا اسفين حقك تخافى😊
ريتاچ بابتسامه؛:الف حمدالله على سلامتك يامليكة🙂
مليكة بابتسامه؛:الله يسلمك ياريتاچ🙂معلش تعبتكم معايا وجيتوا،...
عبير بحدة؛:خلاص بقا يامليكة احنا صحاب وبعدين لما عرفت ان فهد معاكوا قلت يبقا اكيد دا حصل قدّامه فلازم أكون موجوده،...
-انتبهت مليكة لوجود فهد فى اخر الغرفة وبجانبه إياد بقرب الباب وينظر للأرض بحرجٍ منها،....
عبير باستغراب؛:مالك ياأبيه واقف بعيد كدا ليه ؟؟تعالى قول لمليكة حمدالله عالسلامه،...
مى باندفاع؛:ماهو اخوكى هو السبب فى اللى حصل لمليكة ياعبير😠
مليكة بغضب؛:مى اخرسى ايه اللى بتقوليه دا😠
مى بغضب؛:اه يامليكة...انا سيباكِ معاه فى المكتب لوحدكم وكنتى كويسة وهو لما طلع ودخلت بعده لقيتك مرمية عالارض ومغمى عليكى يبقا هو السبب ولا لا..😠
سمع حديث مى كاملاً والصدمة فاقته اضعااااف اضعااااف،.....
آدم بصدمه؛:انتى بتقولى ايه يامى؟!
مى بخوف؛:اه والله ياأبيه دا اللى حصل😨
مليكة بغضب؛:بس يامى قولتلك اسكتى اسكتى خالص😠
آدم بغضب؛:مليييكة الكلام دا صحيح؟؟!
مليكة بخوف منه فهو اخيها الأكبر مهما كان وله احترامه؛:اا هو مش زى ماانت فهمت ياآدم؟
آدم بزعييق؛:قولتلك الكلام دا صحيح ولا لا؟؟!
مليكة بخوف؛:اا ايوه صحيح ياآدم بس.....
آدم بغضب؛:اخرسى خااالص مااسمعش صوتك...ونظر لفهد الواضع عينيه ارضاً بإحراج،...
وقال بصوتٍ عالٍ؛:قولى انت بقا ايه اللى حصل،...يعنى انا حافظتلك على اختك ودخلتها بيتى وعاملتها بكل احترام...تردلى انت المعروف اللى عملتهولك بالشكل دا يافهد باشاااا،....
فهد بهدوء؛:آدم انت متعصب دلوقتى تعالى معايا وانا هحكيلك اللى حصل بهدوء،.....
-كاد آدم ان يرد عليه بغضب ولكنه توقف فوراً عندما رأها تتشبث فى ايدى رفيقتها والخوف يحتل جميع تقسمات وجهها وتنظر له برعب حقيقى ،...فندم كثيراً على تصرفه.... ودقات قلبه العنيفة كأنها تعاقبه على ذلك فنظر للأرض بهدوء؛:ماشى يافهد اتفضل نتكلم برا،...
-تعجب الجميع من هدوءه المفاجىء حتى هى ولكن بهدوءه تسرب القليل من الراحة لقلوبهم على هدوءه وأنه لا يحدث شىء،....
"بالأسفل فى الكانتين"
ساندى بضحك؛:هههههه يخرب عقلك داانت جننت الراجل عشان ناخد منه عصير😅
ياسين وهو سرحان فى ضحكتها؛:يااااه دى طلعت حلوه بشكل😍
ساندى بإحراج؛:هى ايه دى اللى حلوه،...
ياسين بانتباه؛:هااا لامافيش قصدى على اللعبه اللى عملتها عالراجل حلوه 😁
ساندى بضحك؛:اه فعلاً دا كان فاضل شويه ويطردنا من غير العصير..😅
ياسين بمرح؛:عادى يعنى كنّا هنسرقه ونجرى من قدّامه علطووول😄
ساندى بضحك؛:هههه ياستااار منك😂داانت فظييع على فكره...
ياسين بإعجاب؛:وانتى جميلة قووى على فكرة😍....
ساندى بإحراج؛:ااحممم طيب يلا عشان كدا اتاخرنا عليهم...
ياسين بهدوء؛:عادى يعنى احنا جبنا عصير للكل مش لمى لوحدها....
ساندى بهدوء؛:طيب يلا بينا🙂
ياسين بابتسامه؛:اه يلا،...
وتحركوا للذهاب للأعلى ولكن توقف ياسين على رنين هاتفه معلناً عن رقم شقيقته فأجاب على الفور،.....
ياسين بمرح؛:الووو ايوه ياقلبى.....لا حالياً مش فى الشغل....ماشى ياحبيبتى....طبعاً هتكون جميلة من ايدك ياقمرى انتى....عيونى ياقمر...ماشى خلى بالك من نفسك....سلام ياقلبى♥️
-كانت تتابعه وهو يتحدث بغضبٍ لا مثيل له لا تعرف مصدره وأعين تشع ناااررراً من الغضب🔥،.......
ياسين باستغراب؛:وقفتى ليه يلا نمشى....
ساندى بغضب؛:كنت بتكلم مين ها؟؟
ياسين باستغراب؛:وعايزه تعرفى ليه يعنى عادى دى....واكمل بخبث؛:انتى بتغيري ولا ايه😉
ساندى بحرج؛:أغير ليه!؟ومن مين!؟وعلى مين!؟عليك انت؟لااا ماتحلمش....
ياسين بخبث؛:ماهو باين من ريئكشنات الغضب دى كلها☹️
ساندى بحده؛:عادى يعنى يااستاذ لما أسالك سؤال زى دا ؟
ياسين بخبث؛:وعادى برده أنى اسيبك كدا بغيظك وما اجاوبكيش😜
ساندى وقد زاد غضبها؛:انا اصلاً غلطانه أنى واقفه مع وا......
-قاطعها صوت من الخلف يهتف ب :=؛:ياسيين
التف ياسين خلفه بهدوء؛:آسر تعالى
اقترب منهم آسر؛:السلام عليكم...أهلاً ياآنسه🙂
ساندى بابتسامه؛:اهلاً استاذ آسر🙂
ياسين بمرح؛:دا آسر صاحبنا التالت ودى آنسه ساندى صاحبة عبير وريتاچ التالته وواحده من معجبينى😉😉
ساندى بانفعال؛:معجبين مين ياحضرت....انت أهبل😠
كبت آسر ضحكته بينما قال ياسين بغيظ؛:اه واحده من معجبيى بأمارة ما غيرتى عليا من شوية لما كنت بقول حبيبتى وقلبى فى الفون....داانتى كان فاضل شويه وتطلعى نااار من ودانك😜
ساندى بغيظ؛:داانت واحد مستفززز عن إذنك يااستاذ آسررر😤
-وتركتهم وذهبت وهى فى قمة غضبها من ياسين....لا تعلم هذه الجميلة انها الآن بدأت معركتها مع الوحش....فلربما يكون لهما قصة جميلة.....او ربما للقدر رأى آخر فى عشقهما✊،......
آسر بغضب؛:انت غبى يالا ولا ايه نظامك😠
ياسين باستغراب؛:فى ايه بس انا بهزر معاها عادى جداً.....
آسر بحدة؛:ياسين البنت دى باين عليها كويسة مش زى اللى انت تعرفهم وبتكلمهم فا انت ابعد عنها احسن.... ولو هتعاملها أختك يبقا بحدود برده...
ياسين بشرود؛:انا ما ينفعش أعاملها أختى ياآسر🥰
آسر بتعجب؛:ليه بقا ان شاءالله يااخويا🤨
ياسين بانتباه؛:هاا لا مافيش يلا بينا يلا ،...
آسر بملل؛:يلا ياخفيف🙃
-وذهبوا معاً للأعلى وجلسوا معهم واطمأنوا على صحة مليكة.... فهى لهم الأخت أيضاً وهم لها مثل آدم تماماً...ولم تخلو القعدة من مزاح عبير وساندى حتى يفككوا جو التوتر عند مليكة ومى ولوجود الشباب وخاصة آسر ...فهو منذ دخوله ولم يحرك عينيه بعيداً عنها...وتوجد أعين أخرى تُراقِبْ من بعيد ولكن فى صمت ولم تُرَى.....
"يامن أسرتِ القلبَ بِمرَحكِ🥰
أءسَفُ مِنْ جَوفْ قلبى لِجَرحَكِ💔
عندَ النَظَرْ لعينيكِ المثيلة👀
لسوادِ الليل تَخوضُنى لرحلة جميلة..
يامنْ أسَرْتِ القلبَ بِأسْرِ عينيكِ👌
أعلنتُ إفلاتْ زمامَ أمورى في يديكِ....
أنا مَنْ هوى قلبه بِعِشْقِكِ♥️
لِأعْلَمْ وقتها ان قلبى مِلْكِكِ✊
فاتَ الزمانُ وانطوتْ أوراقه للورى...
فتناثرتْ حروف إسمُكِ على قلبى كالهوى♥️
"بقلمى بيروووو✍️👑♥️"👈(ياسين&ساندى)🥰
***************************
(فى غرفة من غرف المشفى)
آدم بدهشة؛:يااااه كل دا حصل من مليكة 😨
فهد بهدوء؛:ايوه...هو دا كل اللى حصل لحد ما جينا المستشفى ومى كلمتك ،....
آدم بتعجب؛:بس ايه اللى يخلى مليكة يغمى عليها من موقف زى دا....
فهد بتردد؛:اا هو فيه سبب بس بصراحه متردد اقولهولك،...
آدم بقلق؛:لا قول ياريت،...
فهد وقصّ عليه ماقالته الدكتورة كاملاً وملامح آدم يرأسها الخوف والدهشة،....
آدم بصدمه؛:حاجه ايه دى اللى كاتماها،....
فهد بهدوء؛:انا معرفش انت اخوها المفروض اللى تسال☹️
آدم بخوف؛:انا خايف قووى عليها يافهد😨
فهد بجدية؛:آدم انا هطلب منك طلب وبتمنى انك توافق!؟؟
آدم بهدوء؛:اتفضل اطلب يافهد!!
فهد؛...........
استوووووووووب✋✋✋
نكمل الحلقة القادمة😝😝😝
-ياترى فهد هيقول ايه؟🤨
-ياترى آدم هيوافق على طلبه؟🤨
-ياترى ايه طلب آدم مقابل طلب الفهد؟🤨
-ياترى ايه مجهوووول المااافيااا القااااسى؟🤨
-ياترى مى هتعرف بطلب إياد ولا لا؟🤨
"اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها"
"اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها"