عشق وانتقام الفصل السابع عشر
{رواية عِشْقْ وانْتِقَامْ}
((اللهم كما زينت سماء كونك بنجومك زين قلب عبدك هذا بنور حُبك وحب رسولك،اللهم من فتح رسالتى فى يومك هذا حبب خير خلقك فيه،ومن حوض نبيك أسقيه، ومن جنتك إروية،وبرحمتك إحتويه، وبفضلك أعنيه ولطاعتك إهديه، ومن عذابك إحميه،ومن شر كل حاسد إكفيه،وبِقضائك إرضيه))
"إيدِي تِكْتِبْ والدُمُوعْ تِسِيل😭...... ومَنْ يُغَادِرْ الأحِبَه يِعِيشْ ذَلِيلْ🥀......رَسَتْ السَفينَةْ علي شَاطِئ المُسْتَحِيلْ👎.......أجْمَلْ مَا فِيهَا اللِقَاءْ💏.......وأصْعَبْ مَا فِيهَا الرَحِيلْ🚶♂️.......فَلَا تَرْحَلْ عَنِّي ولاَ تَنْسَانِي😔.......فَأنْتَ مَوُجُودْ بِخَاطِري ووِجْدَانِي🥰......وِحُبَكْ إنْتَ خَلَانِي إنْسَانْ تَانِي♥️.......فَإِنْ غَادَرْتَنِي يَاااغَااالِي☹️......سَأُطْلِقْ عَلَيْكَ لَقَبْ الأَنَانِي✊🥺.."
(بيروووووووو)✍️👑♥️
🔥"البارت السابع عشر"🔥
((فى منزل ريتاچ الصاوى))
ممدوح بقلق؛:بقا كدا ياماجدة...ينفع كدا النهار طلع وبقينا الصبح ومانعرفش عنها حاجه ينفع كدا☹️
ماجدة بخوف؛:المشكلة انها نسيت تليفونها هنا...وانا معرفش هى عامله الباسورد ايييه؟!!!
ممدوح بلوم؛:انتى السبب انتى اللى خلتيها تنزل بالليل!!!
ماجدة بزعل؛:انا ياممدوح السبب... قالتلى صاحبتى تعبانة أمنعها تروح يعنى!!!
ممدوح بقلق؛:طب وهنعمل ايه دلوقتى...اتصلنا على ساندى تليفونها مقفول واتصلنا على عبير جرس وماحدش بيرد مش معايا رقم حد تانى اعمل اييييه😨
ماجدة بهدوء؛:طب ماتيجى نروحلهم القصر ونشوف فى ايه هناك وأهو نتطمن على عبير كمان...
ممدوح بتفكير؛:تفتكرى كدا صح!!
ماجدة بتأكيد؛:ايوه انا قلبى بيقولى ان فيه حاجه...مش عارفه شويه مبسوطه وشويه قلقانه....
ممدوح بجدية؛:طب قومى يلا اجهزى عشان نمشى علطول.....
-وبالفعل قامت ماجدة لتجهيز نفسها وبعد دقائق خرجت واخذها ممدوح ونزلوا للأسفل واستقلوا سيارة اجرة(تاكسى)واتجهوا لقصر الصياد فهو ليس ببعيدٍ عنهم....اتجهوا لمصيرهم وللقاااء... ربما سيتم كشف المجهووول وتكتمل السعادة....ام انها ستتحول الى بُكاء وعذاب......
**********************
(فى مشفى الصياد)
حازم بتعجب وخوف من فهد؛:يعنى ايه...تقصد ايه بكلامك دا؟!....
صوتٌ من خلفهم؛:انا هقولك هو يقصد ايه يابابا...
التفتوا جميعاً لمصدر الصوت بصدمة لااامثيل لهاا...فها هو إياد يقف أمامهم بدون خدش واحد ويتكلم بكل ثقة وشجاعه....
كادت ان تذهب له وتحتضنه من قلقها عليه ولكن تصنمت محلها من الصدمة اولاً وخوفاً من رد فعل والدتها ثانياً....
-أسرع اليه حازم يحتضنه بلهفه وخوف ويتفحص جسده وزراعه جيداً وإياد يقف مكانه لم يتحرك وينظر له ببرود...تعجب حازم فهو لم يجد به اى اصابه فتعجب كثيراً!..فنظر للفهد باستغراب فنظر له الفهد بنظرة ثقه وغرور وابتسامه صغيرة على شفتيه توحى بالانتصار......
حازم باستغراب؛:اا إياد انت انت سليم مافيش اى إصابة فيك...بس ازاى دا!!؟؟
إياد بثقه؛:انا هحكيلك وأقولك ازاى يابابا...ونظر لفهد وبإشارة من الفهد بنعم تحدث إياد....
إياد بجدية؛:طبعاً يابابا يوم ما جيت القصر بعد ما فهد رجع واللى حصل بينى وبينك وانا زعقتلك واتبريت منك وانت مشيت غضبان بعد ماانا طردتك من القصر كله....كان لازم احنا نراقبك او بمعنى اصح كان لازم فهد يراقبك عشان نعرف انت هتعمل ايه معانا كرد فعل يعنى..... وطبعاً كنّا متوقعين انك هترجع وتنتقم من فهد فراقبك فهد وعرف كمان ان ليك اتباع موجودة فى الشركة خلاناهم يراقبونا فعلاً حسب أوامرك ونديهم كل المعلومات اللى احنا عايزينك تعرفها مش العكس وطبعاً انت كنت بتبقى مبسوط بكدا..... وكنا عارفين الكلام اللى بيدور بينك وبين رجالتك وكبيرهم(عز)فعملنا كل التمثيلية دى والخطة دى عليك عشان نعرف نوقعك وفهد يخسرك تانى او بمعنى اصح الهدف من اللى حصل دا كله هو ان انت تعرف إننا مش أعداء ليك وبالذات فهد وهو فعلاً كان فاكر انك هتتغير لما يرجع مصر تانى بس اللى حصل منك العكس...الانتقام والشر جواك زاد قوى ودا صدمنا كلنا لما حاولت تخسَّر فهد الصفقة اللى كان داخلها فهد هو واصحابه هناك فى إنجلترا... فهد عدَّاها وما حبش يأذيك وحل الموضوع بنفسه لما سافر وقتها بس خسرك انت فيها مجرد خسارة بسيطه احتراماً ان انت عمه....إنما تانى مرة دى كُنَّا عاملين حسابنا كويس قوى واخدين حذرنااا كويس يابابا....كل حاجه حصلت كانت بتخطيط من فهد من سفرنا وان محدش يعرف وان الكل يقلق هنا ويخاف والخبر يوصلك عن طريق فهد لما يكلمك كل دا من تخطيطه....وكنا متوقعين ان هيكون فيه ضرب نار فعملنا حسابنا ولبسنا واقي من الرصاص انا وآدم....وياسين كان دوره انه يحاول يقضى عليهم بعد آدم ما ساعده فى انه يقضى على نصهم واكتر ويجى يقف جنمبى عشان نشوش الراجل اللى هيضرب....والحمدلله كل حاجه خطط ليها فهد طلعت صح وما حدش فينا إتأذى فيها....وكان على ياسين كمان انه يكلم فهد ويقوله أننا انضربنا عشان الكل يعرف ويقلق وانت كمان تعرف وتيجى القصر وفعلاً انت جيت...وكمان أننا نيجى هنا المستشفى والكل يجى هنا دا كمان كان من تخطيط فهد عشان عارفين انك مراقب فهد وهتيجى هنا لو عرفت ان ابنك المصاب هنا فى المستشفى....بس هو دا كل اللى حصل وكل اللى خططله (فهد أمجد الصياد)🔥😎.........
-صدمات تتوالى على الجميع ماعدا البعض منهم....حازم من صدمته جلس أرضاً ولا يخرج منه غير النفس فقط ولم يقوي على الحديث ولو بحرف....تُقي وملك صدمتهم غير معقوله....نادر وسعد وأدهم فى صدمه لااامثيل لها لانهم من كانوا المقصودين بخسارة الصفقة بالخارج فصدموا فعَمّ رفيقهم هو من كان يريد خسارتهم....مليكة ومى فى حالة لا يُرثي لها أيعقل كل هذا الانتقااام بينهم....عبير دموعها تزيد وتسيل بلا تردد من صدمه لصدمه لغيرها فهذا الانتقااام كله بين اخيها وعمها فماذا عليها ان تفعل غير البُكاااء!....فاطمة ثابته لايهزها شىء فهى تعلم بكل شىء منذ البداية....اما الفهد ينظر لحازم وهو جالس أرضاً وابتسامه الانتصار على شفتاه
"فمن لا يَرحَمْ لا يُرْحَمْ"✊......
مليكة وعبير معاً؛:آدم فيييين؟؟!!
جاءهم صوته من خلف إياد؛:أنا موجود يامليكة....
-نظروا لهم جميعاً بصدمه كبيرة فتأكدت لهم الحقيقة وان كل ماحدث كان تمثيلية من تخطيط الفهد....
-كانت تود الركض لأحضانه والبكاء فيها بشدة وتُعاتبه على قلقها عليه ولكن توقفت من صدمتها هى الاخرى.....
أسرعت مى لاحضانه ببكاء شديد؛: أبيه انت كويس انا خايفة قووى ياأبيه😭
آدم بلهفه؛:مى حبيبتى اهدى انا كويس كفاية عياط بقا انا بخير اهوو....
هدأت مى قليلاً بعد حديثه وخرجت من احضانه ووقفت بجانبه بهدوء لتنظر ماذا سيحدث فمن المتوقع رد فعل مليكة العنيييف......
مليكة بتعجب؛:ماما انتى هادية كدا ليه مش هتروحى تشوفى آدم!!!
فهد بهدوء؛:مليكة والدتك كانت عارفة كل حاجه من الاول وانا عارف انك عارفه انها عارفه...😁
مليكة بغضب؛:انت تخرس خاالص...انا معنديش كلام اقولهولك ابداً😠
آدم بحدة؛:مليكة ماينفعش اللى بتقوليه دا ابداً😠
مليكة بغضب؛:وانت كمان ياآدم ارجوووك ماتتكلمش معايا.....
-دهب آدم ووقف أمامها؛:مليكة ممكن تهدى شويه وافهمى احنا عملنا كدا ليه!!!....
مليكة بعصبيه؛:انا مش عايزة افهم حاجه كلكم كذابين كلكم كدبتوا عليااا طب انا انا مليكة ياآدم اختك سرك اللى مش بتخبى عنها حاجه ابداً تخبى عنى حاجه زى دى...وانتى كمان ياماما قدرتى تخبى عنى كل دا للدرجااادى خلاااص مابقاليش وجود بينكم خلااااص....
آدم بهدوء؛:مليكة ان.....
قاطعته مليكة بغضب؛:انا مش عايزة اسمه ولا كلمه من اى حد...انا همشى ومحدش يسالنى رايحه فين عايزه أكون لوحدى ماحدش يجى ورايااا ابداً..كلكم عايزين تخبو عليا وتعملوا كل حاجه بعيد عنى خلاااص سيبونى لوحدى بقاااا....مسكها آدم فدفشته بعيداً عنها بغضب مما آثار غضب آدم وخرجت من أمامهم سريعاً وخرجت من المشفى بأكمله.....
-باتت محاولات رفيقتيها وشقيقتها بالفشل بالنداء عليها فذهب الفهد لآدم.....
فهد بجدية؛:آدم تسمحلى....
آدم بهدوء ممزوج بغضب::روح يافهد....
وذهب الفهد خلفها مسرعاً بقلق وجدها عبرت الطريق وتشاور لتاكسى فوقف واستقلته فاستقل هو سيارته وحده واسرع خلفها.......
(فى المشفى)
ريتاچ باستغراب؛:ساندى بابا وماما ماكلمونيش ليه لحد دلوقتى!!؟
ساندى بهدوء؛:مااعرفش ياريتاچ اتصلى بيهم انتى....
بحثت عن هاتفها فى حقيبتها ولكن لم تجده....
ريتاچ باستغراب؛:ايه دا الفون مش هنا....
ساندى بتعجب؛:يعنى ايه مش هنا!!
ربتاچ بقلق؛:مش لاقيته هنا فى الشنطة!!
ساندى بتفكير؛:تلاقيكى نسيتيه فى البيت يافالحة بعد ما كلمتينى....
ريتاچ بتأكيد؛:ايوه فعلاً انا كنت مستعجله وشكلى نسيته...طب هاتى فونك كدا دا بابا زمانه هيموت من القلق عليا دلوقتى....
ساندى بخوف؛:اوووبس انا فونى فصل شحن ياخرااااابى🤦♀️
ريتاچ بصوت عال نسبياً؛:نعم يااختى...طب وهنعمل ايه دلوقتى..عبير تليفونها سابته هناك وانا مش هقدر اطلب من حد من اللى هنا دول مانعرفش حد...
-كان يُتابعهم وسمع حديثهم كاملاً فذهب ناحيتهم....
آسر بهدوء؛:آنسه ريتاچ ممكن تستخدموا تليفونى عادى...
-نظرت له ريتاچ بإحراج فهذه اول مره يتم الحديث بينهم وجهاً لوجه....
ريتاچ بإحراج؛:اا لا مش لازم عادى يعنى...
ساندى باندفاع؛:مش لازم ايه خدى كلمى باباكى وانا هاخده بعدك اكلم بابا عادى يعنى آسر زى أبيه فهد بالظبط....
ريتاچ بغضب من ساندى؛:طيب ماشى...
وأخذته وذهبت بعيداً عنهم قليلاً وكتبت رقمها هى لكى تحدثهم على هاتفها وتمسح الرقم بعد إنتهاء المكالمةوكادت ان ترفع الهاتف على أُذنيها فرأت والديها آتيين عليها بقلق ظاهر عليهم...فنزلت الهاتف وللاسف نسيت ان تمسح الرقم وأغلقت الهاتف وذهبت ناحيتهم....
ريتاچ بخوف؛:بابا اا .....
ممدوح بحدة؛:ينفع كدا ياريتاچ....ينفع القلق اللى احنا فيه دا....
ريتاچ بهدوء؛:بابا انا اسفه والله نسيت الفون عشان كنت مستعجله....ونظرت لوالدتها وجدتها فى عالم اخر وتنظر له بلهفة ودموع تملأ عيناها...أهو هذا المفقود!؟...أم انه تفكيرٌ وهمِّى من كثرة الاشتياق له....لا بل يوجد شبهه كبير بينه وبين شقيقته وأبيه...نعم هوو....
ريتاچ بتعجب؛:ماما مالك؟!....
ماجده بانتباه؛:هاا لاا مافيش...ممدوح!؟
ممدوح بهدوء؛:نعم ياماجدة؟...
ماجدة بابتسامه؛:بص كدا هناك....
فنظر مكان ما أشارت له فصُدِمَ هو الآخر...أيعقل هذااا!!؟....ايحدث اللقاء بعد كل هذه المُدة!؟....يااااقلبى إهدأ فلننظر أهو أم لااا!؟....
-ذهب كلاً من ممدوح وماجدة ناحيته بشوقٍ ودمع وعدم تصديق ولهفة...تحت دهشة ريتاچ وكل الموجودين فأزاحت تُقي وملك عبير من طريقهم بالمرور والجميع فى دهشه....تعجب حازم فقام من مكانه ووقف بجانب....وتحرك آدم وإياد وتوجهوا بجانب فاطمة....بقى كلاً من سعد ونادر وأدهم....نظروا لبعضهم فى استغراب إلا هو فعيناه متعلقة بعين ممدوح بشدة منذ ان بدأ يقترب منهم.....
فرت دمعه حارقة من عين ماجدة لاحظها هو ولكن عيناه متعلقة بعين ممدوح بشدة....الصمت سيد الموقف والدهشة على وجوه الجميع بإنتظار ماذا سيحدث!؟....
ماجدة بدموع؛:مالك ابنى حبيبى😭
-صدمة اخرى للجميع وخاصة ريتاچ فلم تتوقع ان يكون لها اخ نهائياً.....
-تنحى سعد وأدهم من جانبهم عندما وضعت ماجدة يدها على وجهه نادر والدمع يسيل على وجنتيها بغزارة ومازااال نادر مُعلقاً عيناه بعين ممدوح بشدة....
-كادت ان تسقط ماجدة فقد اختل توازنها لحقها نادر سريعاً بخوف وتشبثت هى بيداه وذهب ووضعها على المقعد واعتدلت وأمسكت بيده بحب ظاهر؛:انا مش مصدقه أنى شوفتك تانى ياابنى😭
-تخل عن ثبات عيناه بعين ممدوح ونظر لها باستغراب....
نادر باستغراب؛:ابنك ازاى ياطنط!!؟
ماجدة بدموع؛:طنط يامالك انا مش طنط ياحبيبى انا أمك ياابنى أمك😭
نادر بدهشه؛:بس انا ماليش أهل ياطنط!!!
فاطمة متسرعة بدموع؛:لألا ياابنى انا متأكده انك مالك ابنى قلبى كان حاسس بوجودك يانور عينى😭
-ذهبت لها ريتاچ بدموع؛:ماما انتى بتقولى ايه!!؟😭
ماجدة بدموع؛:اه ياحبيبتى دا اخوكى انا متاكده من كدا😭
ممدوح بألم؛:سامحنى ياابنى....
نظر له نادر بجمود؛:أسامحك على ايه....
ممدوح بألم؛:انا السبب فى بُعدَكَ عننا ياابنى....
ماجدة بدموع؛:لا ياممدوح ماتقولش كدا ابداً مالك لازم يعرف الحقيقة كلها دلوقتى....
تدخل سعد بتعجب؛:بس ياطنط دا اسمه نادر ومالهوش أهل ومش اسمه مالك خالص.....
-نظر كلاً من ماجدة وممدوح له بصدمه كبيرة....ايعقل انه غير اسمه أيضاً!!؟؟......
ماجدة بدموع؛:لا لا ياابنى دا مالك ابنى انا حاسه انه رجعلى تانى قلبى بيقولى كدا😭
-جلس نادر جانبها بهدوء؛:ياطنط يمكن تكونى غلطانه انا اسمى نادر مش مالك....
فاطمة ببكاء؛:لا ياابنى فيك شبهه كبير قوى من ابوك وأختك...ممدوح اعمل حاجه ياممدوح انا مش هسيبه يروح منى تانى زى مااتخطف من حضنى زمااان😭
نادر بصدمه؛:اتخطف😨
ممدوح بألم؛:انا هحكيلك اللى حصل زمان ياابنى...
؛:زمان كان فيه واحد كنت داخل معاه شركة فى محل أدوات منزليه فى اول جوازى كان على قدنا كدا هو كان معاه فلوس انا كنت على قد حالى وقتها لسه ببتدى...وبعدين جات علينا فترة ماكانش معايا فلوس ادفع الإيجار زيه وهو دفع وانا لا...لقيته قلب عليا وقالى قدامك أسبوع لو ماجبتش الفلوس هتطلع من هنا ومش هتاخد فلوسك اللى انت داخل بيها كمان وقتها كنت انت جيت وكان عندك ٣شهور لسه....طبعاً كنت محتار ومش عارف اعمل ايه والأسبوع عدى وفى اخر يوم فى الأسبوع قلت لأمك أنى هسافر لاخويا البلد اجيب منه الفلوس دى...وفعلاً سافرت فى اليوم دا الراجل دا استغل عدم وجودى فى البيت وراح عند امك البيت ودخل غصب وقعد وقال كلام لامك يسم البدن اخدك منها غصب وهو ماشى كرهينة عنده يعنى لحد ماارجعله الفلوس....وأمك كلمتنى ساعتها رجعت بسرعه ونسيت اخد الفلوس برضه لانى كنت لسه ما قابلتش اخويا لسه ووصلت البيت اخر اليوم بالليل ومعرفناش نروحله وتاخدك منه...تانى يوم روحتله المحل لقيته مقفول وروحت البيت لقيته مقفول كمان...كانوا اصعب ايّام حياتنا واحنا مانعرفش عنك حاجه...بعدها بيومين عرفنا انه اخد عياله الاتنين وسافر برا وانت كنت واحد من الاتنين دول....طبعاً سكتنا وعلى أمل انه هيرجعك لينا تانى...بعد حوالى ٣سنين سمعنا انه مات وأخواته جابوه من هناك يدفنوه هنا فى القاهرة جنمب ابوه وأمه...وأخواته طبعاً ناس كبيرة فى البلد ماعرفناش نروحلهم ولا نكلمهم...وانقطعت الاخبار بعد كدا وفضلنا من يومها لحد النهارده على أمل انك هترجع...ويمكن ربنا يكون استجاب دعواتنا ورجعتلنا تانى ياابنى واراد أننا نتلاقى تانى ياابنى... بس هى دى كل الحكاية....
نادر بألم؛:بس انا كنت عايش فى ملجأ كبرت لقيت نفسى فى ملجأ انا واصحابى دول فهد هو اللى جه كبير...احنا من واحنا أطفال عايشين مع بعض فى الملجأ ومالناش أهل....
ممدوح بألم؛:احنا اهلك يامالك...
نادر بانهيار؛:باااس انا اسمى نادر مش مااالك وانا ماليش أهل ولو ليا أهل مش عايزهم خلااااص...مسكه سعد حتى يهدأ....
ماجدة بدموع؛:لا ياابنى ماتقولش كدا ماتوجعش قلبى ارجووك...احنا اهلك انت رجعتلى روحى بعد ماكانت راحت خلاص😭
ريتاچ بدموع؛:انا مش مصدقه اللى بسمعه واللى بشوفه لا دا كدب صح ياماما دا كدب صح😭
ماجدة بدموع؛:لا يابنتى دى حقيقة انتى ليكى أخ اكبر منك ب٦سنين... انا ماكنتش عايزه اخلف بعد مالك تانى من حزنى عليه وأملى انه يرجع لكن ربنا أراد انك تيجى وفعلاً جيتى يابنتى😭
-ذهبت ريتاچ ناحية نادر ووقفت امامه وعيناها تزرف الدموع الحارقة....مدت يدها تلامس وجهه ولكنه ابعدها عنه بغضب....
ريتاچ بدموع؛:كنت حاسه بحاجه غريبه لما شوفتك اول مره فى القصر فى شبهه بينا وفيه شبهه بينك وبين بابا كبير قوووى😭
نادر بعصبية؛:انا ماليش أهل وماليش اخوات ومش شبهه حد ابعدى عنى بقااااا😠
سعد متسرعاً؛:نادر اهدى ياصاحبى....انا عندى فكرة انتو تعملوا تحليل (DNA) يمكن يطلع صح يانادر....
-نظر له نادر بغضب فصمت سعد على الفور🤐.....
ماجدة بدموع؛:اه اه ياابنى نعمل التحليل دا ياابنى انا ماصدقت انك رجعتلى😭
ذهب اليها نادر بحنان؛:عشان خاطرك هعمله بس بلاش دموع...
ممدوح بحزن؛:حنيتك عليها دى أقوى دليل انك حاسس انها امك ياابنى....
نظر له فهد بحزن؛:انا مش عارف اقول ايه بس انا مش بحب اشوف ست فى سن والدتى بتبكى ابداً....
ماجدة بلهفه؛:خلاص احنا فى المستشفى اهو نعمل التحاليل دلوقتى ياابنى عشان خاطرى...
نادر بهدوء؛:حاضر هعملها....
-وبالفعل ذهب نادر وممدوح مع إياد فهو يعرف الأطباء بالمشفى....ولاحظ آدم عدم وجود حازم الصياد فأرسل رساله لفهد على الفور وجلس بجانب والدته وشقيقته ويراقب هذه الصامته بحزن....
ساندى بحزن؛:ريتاچ اهدى بقا واقعدى وبطلى عياط....
مسحت ريتاچ دموعها وقالت بهدوء؛:انا هروح اشرب من هنا وراجعه خليكى هنا مع عبير ياساندى هروح لوحدى وارجع علطول....
وذهبت ريتاچ وجلست ساندى بجانب عبير ومى جالسه مع اخيها ووالدتها.... وسعد وأدهم ياسين جلسوا فى صمت وصدمه بانتظار نتيجه التحاليل...واستأذن منهم فارس وذهب للإمبراطورية ...استغل آسر هدوءهم وذهب مسرعاً خلف ريتاچ.....
_وجدها تبكى بجانب الحائط فتقطع قلبه على صوت بُكاءها فمد يده لها بمنديل نظرت له بعيون دامعه...
ريتاچ بدموع؛:شكراً مش عاوزه...
آسر بهدوء؛:بس انا بقولك خديه...
كادت ان تمد يدها ولكن لاحظت وجود هاتفه مازال بيدها حتى الآن فمدت يدها به فأخذه منها وأخذت هى المنديل بحرج.....
جففت دموعها وقالت بهدوء؛:انت جيت ورايا ليه؟!!
آسر بحنان؛:مااقدرتش اشوف دموعك دى....
ريتاچ بإحراج؛:ودا يخصك فى ايه!!...
آسر بحب؛:ريتاچ انتى كلك على بعضك تخصينى وانا مااقدرش اشوف دموعك دى ابداً...
ريتاچ بهدوء؛:لو سمحت ياآسر مش وقت كلامك دا....
آسر بحب؛:ريتاچ انا بحبك من اول مره شوفتك فيها فاكراها😍
-خجلت كثيراً من حديثه واحمرت وجنتيها للغايه فأسرعت من امامه وذهبت اليهم مره اخرى...بينما هو نظر لها وابتسم على تصرفها هذا فهو يعلم انها تُبادله نفس الشعور أيضاً....ربما بدأت قصة عِشْقْ الآسرررر......
"إصْتَطدَامٌ أفْتَكَ بِقَلبِي💔
فَأعْلَنْتُ أنَكِ عِشْقِي♥️
دَعِ عِينَاي تَتَمَتّعْ🥰
بِزُرْقَة عَيْنَاكِي لِتَشْبَعْ💙
إنْ كُنْتُ أنَا لَكِ أَحَدَاً✊
فَأصْبَحْتِ أنْتِ لِي قَلْبَاً♥️
يَامَنْ نَبَضَ القَلْبُ بِحُبِهِ💙
أَرَحْتُ خِيُوطَ العِشْقْ لِلِقَاءِهِ😍
نَعَمْ أنْتِ مَنْ هَواهْ القَلْبْ♥️
فَفَتَحَ حُصُونَهُ وَأعْلَنْ الحَرْبْ🔥
(بقلمى بيروووو✍️👑♥️)👈آسر وريتاچ🥰
********************
-ظل يراقبها حتى وصلت بالتاكسى لمكان غريب مكان يطلق عليه المقابر فقلق عليها كثيراً....
-هبطت مليكة من التاكسي وحاسبته ودخلت لذلك المكان...
-صف سيارته بجانب وهبط منها وتحرك ببطء للداخل حتى لا تراه حتى اقترب من المكان التى هى به ولكن تخفى حتى لاتراه..... وأخرج هاتفه وأرسل رساله لآدم انه معها بالمقابر ......ورأى رسالة آدم فأرسل رسالة لفارس بمراقبه حازم وذهاب فارس للشركة للتحفظ على الشخص التابع لحازم بالشركة....
-جلست مليكة أمام قبر أبيها تبكى بحرقه وصوت مسموع وهى تقرأ له الفاتحة😭......
مليكة بدموع؛:وحشتنى قوى يابابا حاسه ان كل الدنيا دى ما بقتش تسعنى وانت مش موجود فيها...كل حاجه بقت وحشه من بعدك ياحبيبى...كلهم خبوا عليا وآدم كان فى خطر ومقالوليش حتى ماما يابابا هى كمان خبت عليا....انا زعلانه منهم كلهم يابابا بس انت لا عشان انت كنت دايماً تقولى وماتخبيش حاجه عنى زيهم انا بحبك انت اكتر منهم يابابا....انا عايزه أكون معاك نفسى فى حضنك اللى وحشنى قووووى يابابا كنت برمي فيه همومى...بمجرد مااترمى فى حضنك بنسى كل حزن وكل هم...وحشتنى قووى يابابا وحشتنى ووحشنى ان....
-قاطعها صوته وهو يصدق بعد ان قرأ الفاتحة.....
-نظرت له بصمت واعين مليئة بالدمع🥺.....
فهد بهدوء؛:تفتكرى هو هيرد عليكى!!؟
مليكة بدمع؛:بيقولوا الميت بيكون حاسس باللى حواليه بس مش بيرد عليهم....
فهد بحزن؛:انا نفسى اكلم بابا وماما ويردوا عليا😔.....
مليكة بحزن؛:ياريتهم بيردوا علينا كُنَّا ارتحنا😔......
فهد بهدوء؛:بتيجى هنا علطول؟؟
مليكة بهدوء؛:لا لما بكون مخنوقه بس....
فهد بهدوء؛:زيى انا كمان من يوم ما جيت مصر بروح عندهم لما بكون مخنوق ومحتاج افكر....
مليكة بتساؤل؛:انت جيت ورايا ليه؟!!
فهد بهدوء؛:مش عارف.....
مليكة بتعجب؛:يعنى ايه!!!
فهد بتفكير؛:امممم اا مش عارف برضه😁
-ابتسمت مليكة على طريقته بالحديث ابتسامه خفيفة..
-ظل ينظر لها بتوهان فى ضحكتها؛: ضحكتك جميلة قوى يامليكة😍
مليكة بهدوء؛:ليه خبيتوا عليا يافهد؟!!
فهد بهدوء؛:عشان الموضوع يمشى ماكانش لازم اى حد يعرف حتى والدتك بس آدم هو اللى أصر عليا عشان ما تقلقش علينا....
مليكة بغضب قليل؛:بس آدم خبى عليا هو شافنى الصبح قبل مايمشى ليه ما قاليش😠
فهد بهدوء؛:دى أوامر منى انا يامليكة....
مليكة بسخرية؛:يااسلام يعنى ايه يعنى كنت الملك فاروق يعنى😒
فهد بمشاكسه؛:لا فهد الصياد😎😉
مليكة بعصبية؛:انت ايه اللى جابك وراياااا😠
فهد بهدوء؛:ايه هنتخانق هنا ولا ايه!!!
-نظرت مليكة حولها واستغفرت ربها لحُرمة المكان ومن به ونظرت لفهد بغضب.....
مليكة بهدوء؛:لو سمحت امشى من هنا....
فهد بهدوء؛:لا...
مليكة بغضب؛:فهدد من فضلك امشى من هنا عايزه أكون لوحدى...
فعمد ببرود؛:لا مش همشى من هنا...
مليكة بزهق؛:انت جايب البرود دا منييين ياأخى...
فهد بابتسامه؛:من بعض ما عِندكم سيدتى😁
مليكة بنرفزه؛:يعنى انا باردة يافهد...
فهد بنفى؛:لا خالص مين قال كدا..
مليكة بغضب؛:انت اللى بتقول...
فهد بهدوء؛:انا ماقولتش كدا... وبعدين ما ينفعش تعلى صوتك فى مكان زى دا....
-صمتت مليكة ولم ترد عليه وظلوا ينظرون أمامهم فى صمت قطعه فهد بعد وقتٍ قليل مضى.....
فهد بهدوء؛:مخبية ايه يامليكة...
مليكة بهدوء وهى تنظر أمامها؛: يعنى ايه مخبية ايه؟!
فهد بهدوء وهو ينظر امامه؛:يوم ماأغمى عليكى فى المكتب عندى وروحنا المستشفى الدكتورة قالتلى انك فى حاجه انتى مخبياها جواكى ومش بتحكيها لحد ودا مأثر على نفسيتك....
مليكة ببرود؛:حاجه ما تخصكش😒
فهد بنفى؛:لا تخصنى ونص كمان...
مليكة بنفى؛:لا ماتخصكش ابداً تخصنى انا لوحدى...
فهد بمشاكسه؛:أظن بعد الحركة اللى انا عملتها واحنا فى القصر دى تكونى فهمتى انك تُخصينى😉
مليكة بصدمه؛:انت قصدك ايه😨
فهد بتأمل فى عيناها؛:أقصد انك ملكى يامليكة😍
مليكة بصدمه اخرى؛:انت بتقول ايه😨
فهد بثبات؛:بقول بعشقك يامليكة♥️
-بترت الكلمات من فاهها فلم تنطق حرفاً واحداً وظلت تنظر له بصدمه وعيناها متعلقه بعيناه وللعيون لغة لا يفهمها أحداً غير القلب فقط فنقلت عيناه مدى عشقه لها....بينما عيناها جامدة لم يستطيع فهد فك شفراتها نهائياً......
فهد بتعجب؛:مالك يامليكة!!؟
مليكة بعدم وعي؛:انت قولت ايه يافهد!!....
فهد بعشق؛:قولت بعشقك يامليكة♥️
مليكة بثبات؛:وانا عمرى ماأقبل انك تكون فى حياتى يافهد🔥
فهد بصدمه؛:قصدك ايه😨
هبت مليكة واقفه ببرود؛:قصدى اللى انت فهمته يافهد انت عايش فى وهم😒
فهد بثبات؛:يعنى دا اخر كلام عندك يامليكة....
مليكة ببرود؛:ايوه يافهد وياريت تخليك فى حالك وتسيبنى انا كمان فى حالى.....والتفتت وقرأت الفاتحة لأبيها مرة اخرى...واستدارت لتخرج فوجدته ينظر لها بعينٍ ثابته فتعجبت من ذلك كثيراً...وهمَّتْ بالرحيل وتحركت ناحية الباب ولكن صُعقت عندما وجدته مغلق...فعلمت انه من فعل ذاك فذهبت إليه بغضب........
*************************
(فى مشفى الصياد)
-تفاجؤوا بدخول والدة ياسين وشقيقته عليهم فأسرع إليهم ياسين.....
والدته حنان؛:ياسين انت كويس ياحبيبى انت بخير ياابنى😨
ياسين بهدوء؛:انا بخير ياأمى انتى عرفتى منين....
نادين بخوف؛:روحنا لآدم البيت الحرس قالولنا محدش هنا وراحوا مستشفى الصياد جينا علطول.....
ياسين بهدوء؛:اطمنوا انا كويس مافيش حاجه....
نادين بقلق؛:ياسين قولى حصل ايه انت ما قولتليش ليه!!!!
ياسين بهدوء؛:هقولكم كل حاجه لما نروح البيت تعالى ياأمى اقعدى.... وأخذهم وجلست حنان بجانب فاطمة.....
حنان بعتاب؛:اخص عليكى يافاطمه ليه ماقولتليش....
فاطمه بهدوء؛:اهدى ياحنان مافيش حاجه حصلت كلهم بخير الحمدلله...
حنان بهدوء؛:الحمدلله...
وجلست نادين بجانب مى وذهب آدم ليكون بجانب الشباب....
-نظر لها نظرة مليئة بالمعاني الكثيرة فمن هذه الفاتنة الذى لايظهر منها سوا عيناها...يااالله ماهذااا الجمال النابع من عيناها وصوتها الرقيق الناعم الدافئ فإنها حورية مُتوجة بالفعل👸.....
-دق هاتف نادين برقم رفيقتها فتحركت بعيداً عنهم حتى تحدثها....
تحرك هو الآخر وذهب خلفها وكان يمشى ببطىء حتى كاد ان يصل لها...بالصدفة أنهت المكالمة وأغلقت الهاتف واستعدت لتسير للعودة مره اخرى...
تعمد ان يقترب حتى يصطددم بها لا يعلم انه بذلك يتخطى الحدود فهى مُنتقبة ولكنه لايعلم كثيراً عن الحدود الإسلامية.....
اصطدمت به وكادت ان تسقط لحقها بيده بلهفة ومسكها من خصرها ونظر لعيناها الفاتنة من النقاب الحامي لها فحمدت الله كثيراً بداخلها عليه كستره لها من كل شىء....انتبهت لوضعهما فابتعدت عنه بخجل....
أدهم بهدوء؛:انا اسف مااخدتش بالى انك هتلفى وانا بعدى😁
نادين بخجل وهى تنظر للأرض؛:لا عادى ولا يهمك...انا اللى اسفه...
أدهم بتوهااان فى صوتها؛:Don’t Worry!!!!
نادين بتعجب؛:انت بتتكلم إنجليزي!!؟
أدهم بانتباه؛:اا اه اصلى لسه جاى من لندن امبارح بس....
نادين بإيجاز؛:طيب حمدالله على سلامه حضرتك عن إذنك.....
أدهم بتسرع؛:ياآنسه استنى...
وقفت نادين بحرج وعيناها ارضاً؛:نعم!؟
أدهم بتساؤل؛:اسم حضرتك ايه؟؟!
-فهو ليس مدرك ان هذا لا يصَّح بمجتمعنا وخاصة مع المُنتقبات ولكن لديه عذره.....
نادين بغضب؛:حاجه ما تخصش حضرتك....وأسرعت بالرحيل من امامه حتى لا تفقد صوابها امامه....
فهى لا تُحب التعامل مع الشباب نهائياً...وظلت تعاتب نفسها لِما وقفت وتحدثت معه وسمحت له بتأمل عيناها....فقالت بداخلها انه صادف ذلك ويبدوا انه قريب لهذه العائلة فعليها ان تُمَرىء الموضوع بسلاسة.........
بينما أدهم صدم من ردها؛:ايييه دا هو فيه بنات كدا WoW....دا هناك البنات بيتمنوا يكلمونا ويتعاملوا معانا....بس هنا حاجه تانيه خااالص beautiful...انا حبيت دا حداً Very nice.... شكلى وقعت ولا ايه عقبالك يااانادر😊هههه وضحك على نفسه واتجه ناحيتهم مره اخرى وعيناه عليها يراقبها فى صمت وهى تتجاهله.....
"أَنْتِ يَااامَنْ أعْلَنْتِ✋
تَكْسِيرَ حُصُونَ القَلْبِ💔
بِعَينٍ ظَهَرَتْ بِخَجَلٍ🥰
فَطَبَعَتْ بِالْقَلْبِ نَظْرَةْ أَمَلْ🤩
قَلْبٌ ظَهَرَ لِي نَقَاؤُهُ🌷
وبِرَغْمْ عَدَمْ إظْهَارْهْ🙈
إكْتَفَيْتُ بِنَظْرَةِ العِنِينْ👀
فَقَدَ القَلْبُ مَا بِهِ مِنْ أَنِيْنٍ♥️
يَامَنْ صِرْتِي لِي إِكْتِفَاءْ✊
يَكْفِي بِرُؤيَة عَينِيكِي الحَيَاةْ♥️
(بقلمى بيروووو✍️👑♥️)👈أدهم ونادين🥰
ساندى بهدوء؛:طنط ماجدة انا عاوزة اكلم بابا زمانه قلقان عليا....
ماجدة بهدوء؛:لا ياحبيبتى عمك ممدوح اتصل بيه وكلمه وقاله انك معانا ماتقلقيش....
ساندى باطمئنان؛:طيب كويس...
والتفتت لريتاچ وجدتها بعالم آخر عيناها متعلقة بعين آسر....فنظرت ساندى لآسر على الجانب الاخر فعلمت بما يحدث...فضحكت فى صمت بهدوء فى خجلٍ خفى وعيناه تراقبها فى صمت ويبتسم على ابتسامتها ويفرح لذلك🥰......
-بعد وقتٍ كثير مضى جاء عليهم إياد ونادر وممدوح وعلى وجوههم الابتسامه...فهم اجروا التحليل وبأمر من إياد الصياد انتهت التحاليل على الفور....
ممدوح بابتسامه؛:مبروووك رجوع ابنك ياماجدة😊
ماجدة بفرحة؛:بجد ياممدوح وأكملت بدموع؛:حبيبى ياابنى فرحتى برجوعك ما تتوصفش يانور عينى😭
ركض اليها نادر بلهفه؛:مش عايز اشوف دموعك دى ابداً ياطنط....
ماجدة بدموع؛:قولها يا مالك نفسى اسمعها منك ياابنى😭
نادر بابتسامه؛:وحشتينى قوى ياأمى😍
-أحتضنته بسعادة لااامثيل لها ودموع تغمر وجهها وتقبل وجهه بين يديها بدموع وسعادة ولهفة واشتياق سنواااات كثيرة....
-فكم تكون صعبة هذه اللحظات على أى أم تفقد ولدها تُرد الروح بداخلها بعودته....
-ارتمى نادر بأحضانها بدموع مما جعل الجميع يبكى عليهم😭....
-وخرج من أحضانها بسعاده وقبل يدها بحنان؛:أوعدك أنى مش هسيبك تانى ابداً...انا ما صدقت لقيت اهلى كنت فقدت الأمل من زماااان يااأمى.....
ماجدة بدموع؛:لا ياقلبى انا قلبى كان حاسس انك هترجعلى تانى يانور عينى انت😭
نظر لريتاچ الجالسه مكانها ودموعها تسيل بغزارة على وجهها فذهب اليها وأوقفها امامه....
نادر بابتسامه؛:انا مش مصدق أنى عندى أخت جميلة زيك كدا😍
ريتاچ بدموع؛:انا مش مصدقة أنى بقا عندى اخ اكبر منى😭
نادر بحزن؛:انا اسف أنى انفعلت عليكى😔
ريتاچ بدموع؛:لا ماتتأسفش انا مبسوطه قوووى...
-جذبها نادر لأحضانه بلهفة حقيقيه وتبكى هى بأحضانه بحرقة....
-كان يشتعل غضباً من هذا الشىء ولكن لا عليه فهو اخيها المفقود وعاد بعد عمرٍ مضى....
ذهب اليه أصدقائه بابتسامه؛:مبروووك ياصااحبى... واحتضنوا بعضهم بسعادة بالغة....
نادر بحزن؛:نفسى تلاقوا اهلكم انتو كمان....
سعد بابتسامه؛:اهلك هما اهلنا يانادر ولا ايه ياطنط😊
ماجدة بابتسامه؛:طبعاً ياابنى...وبعدين اسمه مالك مش نادر .....
نادر بابتسامه؛:خلاص ياامى...انا اسمى مالك ياجماعه مش نادر اوك....
الشباب::اوك😊
آدم بهدوء؛:يلا ياجماعه نروح كلنا....
إياد بتأكييد؛:فعلاً يلا نروح كلنا ومبروك يانادر اا قصدى يامالك😊
-ابتسم له نادر(مالك)وذهب لوالدته....
ممدوح بهدوء؛:اه يلا كله يروح وانا هاخد مراتى واولادى ونروح يلا يامالك🙂.....
سعد بزعل؛:كدا يااونكل هتاخده مننا😔
ممدوح بابتسامه؛:بقاله كتير معاكم عايز اشبع منه شويه انا كمان😊
ماجدة بحب؛:لا دا مايتشبعش منه ابداً🥰
-ضحكوا جميعاً على حديثهم....
-ذهبت تُقي ناحية نادر(مالك) بخجلٍ واضح....
تُقي بإحراج؛:احمم انا بعتذر منك على انفعالى على حضرتك....
مالك بهدوء؛:لا عادى ولا يهمك... بس بلاش تعلى صوتك تانى...
تُقي باستغراب؛:انا مش فاهمه صوتى عاملك ايه بالظبط....ذهبت لها ملك ومسكتها حتى لا تنفعل...
مالك بهدوء؛:ممكن تسمعى الكلام وما تعليش صوتك تانى....
تُقي بنرفزه؛:لااا داانت غريب قووى😠
ماجدة بتسرع؛:اييه ياولاد هتتخانقوا قدامنا وااحنا واقفين...
تُقي بغيظ؛:لا ياطنط انا متعودة لما اغلط اعتذر وانا اعتذرتله وخلاص خلصت...ومبروك على رجوعه لحضرتك عن اذنكم...وذهبت من أمامهم ناحية فاطمة ومى....
-اقترب سعد من مالك؛:ايه انت مالك ومالها ماتسيبها تعلى صوتها براحتها هنا فى مصر عادى....
مالك بغضب؛:لا البنت ما ينفعش تعلى صوتها على الولد😠
سعد بخبث؛:شكلك وقعت ياصاحبى😉
مالك بغضب؛:سعد انت عارف ان دا مستحيل يحصل تانى😠
سعد بجدية؛:لا يانادر باين قوى عليك انك وقعت كلامك معاها وخناقاتك دى وتصرفاتك كلها بتقول كدا ياصاحبى.....
مالك بنفى؛:لا ياسعد لا يعنى لا وبراحتك ماتصدقش....
سعد بهدوء؛:ماشى ياصاحبى بكره تشوف بنفسك...
-وابتعد سعد عنه وذهب ناحية أدهم الهيمااان بعالم ذات النقاااب🥰 وعيناها الفاتنة....
سعد بقلق؛:ولااا ياأدهم مالك....
أدهم بهيااام؛:صوتها مزيكااا🎼
سعد بتعجب؛:هى مين دى يالا!!؟
أدهم بهيام؛:البنت اللى لابسه نقاب دى اللى مش عارف اسمها🥰
سعد بسخرية؛:طب ومش عارف اسمها ليه يا دنجوان عصرك😒
أدهم بتلقائية؛:هى قالتلى حاجه ما تخصش حضرتك😊
انفجر سعد ضاحكاً وسيطر على نفسه سريعاً؛:هههه يخرب عقلك😂 يعنى طنشتلك ياأدهومى😂
أدهم بانتباه؛: ?!What
سعد بضحك؛:Yes,she is tnstlk you😂😂
(يعنى؛نعم هى طنشتلك انت😂)
-نظر له أدهم بغضب ودفشه امامه كى يذهبوا معاً للأسفل.......
مى بتساؤل؛:مش هنتسنا مليكة ياأبيه!!؟
آدم بجدية؛:لا مليكة هتيجى لوحدها لما تهدا... يلا انتى وماما يلا ياطنط حنان ونظر لياسين فانصاع له ياسين وذهب ناحيتهم وأخذهم وتحرك للأسفل.......
-بينما ذهب آدم ناحية عبير ورفيقتها وهى جالسه بشرود من كل ما حدث اماما منذ قليل من طمع عمها وكرهه لأخيها وخطة اخيها التى كانت على وشك خسارة معشوقها من أجلها....
آدم بهدوء؛:ساندى ممكن اتكلم مع عبير شويه....
ساندى بهدوء؛:طبعاً اتفضل ياآدم انا هروح انا ياعبير وهنجيلك على القصر تانى بس لازم اروح عشان اطمن بابا عليا اوك...
وبالفعل غادرت ساندى للاسفل للذهاب لمنزلها وتبقى هما الاثنان وإياد فنظر آدم لإياد نظره فهمها جيداً فانصاع له وغادر بالفعل.....
آدم بهدوء؛:عبير ممكن تبوصيلى...
نظرت له عبير بعينٍ دامعه ولكن تحكمت فى عدم نزول دموعها...
آدم بحزن؛:انا أسف😔
عبير بدمعٍ مكبوت؛:أسف على أيه ياآدم🥺
آدم بحزن؛:على إنى كنت السبب فى نزول دموعك دى😔
عبير وقد نزلت دموعها؛:بس انت مالكش ذنب أخويا هو السبب مش انت....
آدم بهدوء؛:عبير انا هقولك بصراحه لانى مش قادر اكتم جوايا اكتر من كدا...
-نظرت له باستغراب ليكمل حديثه....
آدم بثبات؛:عبير انتى غيرتى فكرتى عن الحب والبنات عموماً...من يوم ما اتقابلنا وانا مش بشوف غيرك.... عنيكى....ضحكتك....غمازاتك....حتى الحزن اللى كان فى عيونك حبيته....حبيت كل حاجه تخصك... حبيت الصدفة اللى جمعتنى بيكى....انا مش بعرف اقول كلام أشعار والكلام دا دا كلام من قلبى بجد بس هقولك بأختصار؛:انا بحبك ياعبير♥️
رُسمت ابتسامه على شفتيها من وسط دموعها وحزنها فابتسم هو الآخر عليها.....
عبير بحب؛:وانا كمان بحبك ياآدم♥️
آدم بدهشه؛:ايه انتى قولتى ايه قولى تانى كدا😊
عبير بخجل؛:بحبك ياآدم♥️
-كاد ان يحتضنها ولكن توقف فهى ليست حلاله الآن وهذا سيغضب الله حقاً...
آدم بفرحة؛:انا مش مصدق نفسى...انا هطلبك من فهد لانى بجد مش قأدر استنى😍
؛:اييه ياعم الحبيب مش كفاية كدا ماترحم شويه...على فكره انت مُراقب بالكاميرات اللى فوق دى... يعنى لو عملت حاجه كدا ولا كدا فهد هيظبطك....
-قال هذا إياد وهو واقف خلفهم بابتسامه😊.......
آدم بسخرية؛:طب اسكت انت يا بجح😒
إياد بصدمه؛:انا بجح😨
آدم بتأكيد؛:ايوه بجح بقا تقول لمليكة انك معجب بمى وماتقوليش عادى كدا😒
إياد حمد ربه كثيراً انه لم يعلم بانه ذهب لمى قبل ان يسافر؛:ااه اكيد فهد اللى قالك كنت حاسس والله....
عبير بابتسامه؛:وماله دى مى عسوله وإياد كمان عسول لايقين على بعض😊
-نظر لها آدم بغضب فصمتت على الفوررر🤐.....
إياد بسخرية؛:لااا مش دى عبير الشرسه اللى اعرفها حمشش ياآدم😁
عبير بسخرية؛:تحب تجرب ياخفيف😒
إياد بخوف مستطنع؛:لااا وعلى ايه الطيب احسن😨يلا بينا....
آدم وعبير؛:يلااا...
-ونزلوا للاسفل والابتسامة تزين وجهههم وودعوا بعضهم البعض واستقلوا سياراتهم وتوجهوا لمنازلهم ليرتاح الجميع......
"أعْتَقِدْ أنِي بِعُمْري لَمْ أُجَرِبْ الحُبْ♥️
ولَكِنْ مُنْذُ رَأيْتُكِ وَعَلِمْتُ مَعْنَي العِشْقْ♥️
تَنَازَلَ قَلْبِي عَنْ كِبْرِيَائُهُ المُعتَاد😎
وَنَبَضَ يَاجَمِلَتِي بِعِشْقِكِ الخَلاَدْ🥰
عِيُونَكِ الحَزِينَة أسَرو قَلْبِي🥺
بِحُزْنِهِمْ تَوَقَفْ عَنْ التَفْكِيرُ عَقْلِي✊
رَأيْتُ فِيكِي الشَّجَاعَة الكَامِلَةْ💪
فَيَكْفِينِي أنْ تَكُونِي نِصْفِي الثَانِي💏
سَأَغْمُرِكِ بِأحْضَانِي وعِشْقِي وحَنَانِي🥰
وسَتَكُونِينَ لِي حُبِّي وَعِشْقِي وَأمَلِي وَأَمَانِي♥️
(بقلمى بيروووو✍️👑♥️)👈آدم وعبير🥰
*****************
(فى المقابر)
-ذهبت اليه بغضب؛:انت مجنون صح ايه اللى انت عملته دا😠
فهد ببرود؛:اممم عملت ايه؟مش فاكر🤔
مليكة بغضب؛:فهد لو سمحت افتح الباب.....
فهد بثبات؛:لا مش هفتح خلينا هنا احسن...
مليكة بتوتر؛:هنا فيين انت مجنوون انت عارف ممكن يحصلنا ايه لو فضلنا هنا😨
فهد بلامبالاة؛:عادى مش هيحصل حاجه...وبعدين انا معاكى مايهمنيش يحصل ايه.....
مليكة بخوف؛:طب ليه قفلت الباب؟!
فهد بهدوء؛:مليكة انا عارف انك بتحبينى ودا كان باين قووى لما وقعتى فى حضنى واغمى عليكى....
مليكة باندفاع؛:بس انا قولتلك انا بكرهك يافهد....
فهد بخبث؛:ودا اللى اكدلى انك فعلاً بتحبينى يامليكة فماتعانديش....
مليكة بنرفزه؛:انت مغرووور قوى على فكرة واللى بتفكر فيه دا حلم...
فهد بثقه؛:لا مش حلم دا حقيقة😎
مليكة بغضب؛:هات المفتاح يافهد😠
فهد ببرود؛:لا مش هتاخديه...
-نظرت له بغضب وذهبت ناحية الباب تدق عليه بعنف وتنادى على اى احد...
ووووفجاأااااه.....
استووووووووووب✋✋✋
نكمل الحلقة القادمة😝😝😝
-ياترى ايه اللى حصل فجاءه؟🤨
-ياترى مليكة هتعمل ايه؟🤨
-ياترى حازم الصياد فين؟🤨
-ماذا سيفعل حازم الصياد كرد فعل لما فعله الفهد؟🤨
-هل سيتغير حازم الصياد بعدما حدث؟🤨
-ماذا يفعل فارس وماذا وجد بالإمبراطورية؟🤨
-ماذا سيفعل الأدهم مع ذات النقاب؟🤨
-هل صحيح ان وقع مالك(نادر) فى العشق؟🤨
"اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها"
"اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها"