رواية امتلكنى قلبا لا يرانى الفصل الثالث عشر 13 بقلم سهيلة خليل

                      

رواية امتلكنى قلبا لا يرانى الفصل 13 بقلم سهلة خليل

رواية امتلكني قلبا لا يراني البارت الثالث عشر

الفصل الثالث عشر
رواية:امتلكنى قلبا لا يرانى
بقلم:سهيلة خليل(سونسون)
₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩¥¥¥¥₩¥¥¥¥¥
اعتلت الصدمة وجهها عندما غادروا من امامها واتجهوا ناحية الباب حتى اختفوا من امام ناظريها ظلت شاردة فى ذلك الغسان الذى سلب لها روحها وجعلها اسيرة امام تلك العينين السحرتين ايعقل ان تكون هذه العينين لا ترى ولكن لا يهمنى اذا كان يبصر ام لا لاننى قد رايته بقلبى كنت اتمنى ان يرانى مثلما اراه اذا جعل الله لنا نصيب بينا سوف اكون عينه الذى يرى بيها لاننى عشقته وانتهى الامر.......ارى بريقا لامعا عشقته دون ان اعلم اذا كان يرى ام لا اتمنى ان يشعر بى مثلما ان اشعر بيه كم من المرات المتتالية احتاجته حتى اراه كانت اقصى امانيتى انا اره من الشرفة لم اعلم انى الله قد حقق حلمى ورايته وجهها لوجه ابتسمت بسعادة حتى صاحت اشرقت وقالت

روحتى فين ياجلينار يكونش ابو عيون زرقة يخربيبته مز

جلينار بغضب
اشرقت لمى نفسك وروحى شوفى المرضى

اشرقت بغيظ
دا احنا بينى بنغير ولا ايه هههههههههة انا همشى يااختى بدل ماتاكلنى صح معلش ريهام بنتى عيانة هضطر اخذ بقت اليوم اجازة وميادة الكريهة اللى هتكمل معاكى

جلينار بتكشيرة
انا زعلانة انتى عارفة انى بكرهها البت ثرثارة اوى المهم بوسلى ريهام هستحمل يوم عشانك ياروحى تروحى وتجى بالسلامة

اشرقت افتعلت بيدها حركة على هيئة قلب وقالت
هروح بقى خلى بالك من نفسك

اتى الدكتور اياد بعد قليل لكى يطمئن عليها ومازال ابتسامته لا تفارقه قائلا

ها عاملة ايه النهاردة احسن ولالا

جلينار بسعادة
عمرى ماكانت احسن قد النهاردة يادكتور والله الحمد لله

قد استغرب كثيرا انى هذه هى الليلة الاولى لم تشعر بالالم كالعادتها وراى ابتسامتها قد تزين وجهها وقال بشك

هو انتى مالك اوعى تكونى تعبانة وبتكابرى يابنتى

جلينار باستغراب
لالا انا كويسة والله يادكتور الحمد لله هو انا هخرج من هنا امتى يادكتور

اياد بزعل
انتى زهقتى مننا ولا ايه ياانسة جلينار

جلينار بالنفى
لالا والله بس انا عايزة ارجع البيت والله

دلف زامل فى اتجاه شقيقته حتى يطمئن عليها وجد ابتسامة مشرقة تزين وجهها الملائكى وتحدث بخفوت

ايه ياحبيبتى عاملة ايه احسن النهاردة

جلينار بسعادة
انا النهاردة احسن من اى يوم ياحبيبى الحمد لله ياررررب

زامل بفرح
طيب الحمد لله ياسيدتى الجميلة اتمنى تبقى بخير دائما ياعمرى

ظل زامل جالسا بجوار فراش اخته حزينا لم وصل اليه وابتعده عن تشيزته كان يود ان يهرول اليها ويحتضنها ويخبرها انه لم يخونها ولكن هيهات قد صدقت انه ارتكب هذا الشئ تنهد بالم وحسرة واغمض عينه لاحظت جلينار شرورده وقالت

هترجعلك والله بس انت اديها فرصة تاخذ قرار وهى مش مضغوطة تعرف يازامل هى اتصدمت بس المفروض انها حبتك وواثقت فيك وبكل بساطة جاى تقوللها فيه بيبى جاى فى الطريق وانا ابوه توقعك انها تاخذك فى حضنها وتقولك حبيبى ولا يهمك مع انى كانت المفروض واثقت فيك اكثر من كدة قلوبنا مش بايدنا يازامل مع انى انا مش باييد موقف شيزا بس انا بلتمس ليها العذر الصدمة كانت اكبر من احتمال اى حد هقولك حاجة كنت بقرا رواية واحدة كانت بتحب واحد مجنناها وعيونه زرقاء واذا فجاة اكتشفت انه مش بيشوف لكن هى عشقته اصلا باختصار اللى بيحب انسان بيحب عيوبه قبل مميزاته لو كانت البطلة مثلا سبته لمجرد انه مش بيشوف كان فيه واحدة صاحبتى فى مرة كانت مخطوبة لواحد جزار وشغال فى سوبر ماركت جى فقد ذراعه فى ماكينة اللحمة سبته وهو فى المستشفى حتى مكلفتش خاطرها تستنى ياخذ الصدمة انى هعيش بذراع واحد لالا دا اتصرفت بهجمية وحتى منتظرتش يخيارها هى اجبرته يسبوا بعض احنا بنحب بقلوبنا ولما بنعشق مبنعرفش ننسى بنبقى مستعدين نقاتل عشان اللى بنحبهم يكونوا خير

زامل بانبهار
انتى كبرتى امتى ياجلينار وبقيتى فليسوفة مرة واحدة وصاحبتك دا واطية اصلا تسيب خطيبها عشان ذراعه فقده وبعدين بطلة عادى كدة تعرف انه مش بيشوف وتكمل عادى مفيش صدمة وردت فعل حتى

جلينار بثقة
لما دا بيحب وشاورت على قلبها انتهى الامر يازامل لقدر الله لو شيزا فقدت بصرها هتتخلى عنها

زامل بخوف
لالا طبعا دا لو اطول ساعتها اديها عينى مش هتاخر

جلينار بتنهيدة
ياريت لو بايد البطلة كانت عملت كدة عشان تبقى سبب فى سعادته بس وهو دا اللى يكفيها بس لكن كونه مش بيشوف مش بيشكل فارق معاها
===================================
نهضت جانا من فراشها بنشاط وحيوية حيث اليوم سوف تذهب مع حبيبها دريم بارك كما وعدها ويقضون بقية اليوم سويا حتى لا تزعل من رفضه طلوعها رحلة الجامعية شرم الشيخ....اتجهت الى المرحاض واغتسلت وتؤضات وادت فريضة الصباح وقرات وردها اليومى صدح رنين هاتفها اتجهت نحو فراشها التقتطت هاتفها واجابته بلهفة

صباح الخير ياحبيبى

صفى بسعادة
صباح الخير ياحبيبتى مش عارف اقولك ايه مش هقدر اوديكى دريم النهاردة هعوضلهك يوم تانى ايه رايك

قد تحجرت دموع وابت النزول وقالت بحشرجة
ولا يهمك ياصفى مفيش مشكلة طيب هروح الجامعة اخلص شوية ورق

صفى بهدوء
لالا مفيش كلام دا انتى تقعدى فى البيت وانا هوديكى بالعربية يوم تانى

جانا بعصبية حاولت اخفائها وقالت
خلاص هخلص ورق هتعبك ليه يعنى شكرا وبعدين محتاجاه عشان موضوع الشغل

صفى بزعل
نعم معلش حبيبتى شغل ايه ومين سمحلك اصلا بالكلام
دا

جانا بهدوء
كنت هاخذ رايك فى موضوع دا لا اقنعك لا تقنعنى يعنى

صفى بغيظ
مفيش الكلام دا انسى ياحبيبتى لانى مش هشغلك ياقلبى

جانا بتذمر طفولى
يعنى شغل لا دريم بارك لا حتى شرم رفضت انى اطلع مع صحبتى طيب هروح اشم الهواء دلوقتى برده لا

صفى بهدوء حتى لا يفقد اعصابه مع تلك المشاكسة وقال
قوللتلك ايه مية مرة مش قولت اسمع حاضر بس ولا ايه عشر دقائق وهكون قدامك ياجانا واعرفى انى زعلان منك اوى ياحبيبتى

جانا بطاعة
حاضر ياصفى هتلقينى جاهزة

اغلقت جانا الهاتف واتجهت نحو دولابها اخرجت جيب ضيقة للغاية ولكن عندما ارتدتها ورات نفسها فى المراءة شعرت بالاشمئزاز وابدلتها على الفور حتى لا يراها صفى ويفتعل معاها مشكلة وهى لا تقدر على الوقوف امامه ......اخرجت فستان كشميرى وواسع وبيه مجموعة من الورود وحذاء وحجاب باللون الازرق وحذاء بنفس اللون

صدح رنين هاتفها مرة اخرى اجابته بزعل
انا خلصت خلاص انزلك ولا هتطلع

صفى بعشق
طيب متزوقيش انا مستنيكى تحت ومتتاخريش افردى وشك طيب

جانا استغربت كيف له ان علم انها غاضبة وظهر على تقاسيم وجهها ولكن ابتسمت رغم عنها وقالت بهمس حتى لا يسمع صفى

ما انا صغيرته وعارف كل حاجة عنى

القى على مسمعه كلماتها الاخيرة وقال

طبعا صغيرتى وعمرى ودنياتى يااحلى جانا فى الدنيا

جانا بحب
ايه دا انت سمعتنى دا كنت بتكلم بصوت واطى

اغلقت الهاتف معه واتجهت خارجا فتحت الباب وخرجت هبطت الدرج حتى وصلت استقلت السيارة بجانبه وقالت

السلام عليكم

صفى بهدوء
وعليكم السلام ورحمة وبركاته هتفضلى زعلانة كدة كثير ياروحى ولا ايه

جانا بتذمر طفولى
مش زعلانة ولا حاجة ياحبيبى

صفى بزعل
بتحسبنى عشان خايف عليكى انتى بنتى ياجانا بخاف عليكى من الهواء افرضى حد اخذك من شرم ولا جرالك حاجة وانا مش جنبك اعمل ايه ان ساعتها امووووووت لو جرالك حاجة

جانا ببكاء
متجبش سيرة الموووووووت لو سمحت انت متعرفش لما ضربتنى بالقلم ومشيت انا كنت بموووووت حبيبى انا بحبك اوى اوى والله مع انك عصبى طول الوقت بس انت بلسم جروحى انا اسفة مش هضغط عليك تانى فى طلبات صعبة

صفى بغضب
ممكن مااشوفش دموعك دا تانى عشان بتموتنى والله ياروحى

قد وصلان اخيرا امام دريم بارك صف السيارة جانبا عندها قد هاتفت جانا بسعادة وقالت

مش قولتى مش هينفع تجبنى

صفى بعشق
لما حبيبة صفى تطلب شئ انتهى الامر ياحبيبة وقلب وروح صفى عايزة اقولك على حاجة انا سندك وظهرك وابوكى وحبيبك وكل حاجة

جانا ببكاء
بجد بجد يابابتى انت احلى اب فى الدنيا وحبيبى وكل حاجة ليا فى الدنيا

دلفوا سويا للداخل متبطأ ذراعه حتى وصلان الى الملاهى وصاحت جانا وقالت

عايزة اركب ديسكفارى ياصفى وادخل بيت الرعب

صفى بخوف خشى ان تصاب صغيريه بمكروه وخصوصا انها تصاب بحالة من اثر الكهرباء المخ وقال برجاء

ممكن اميرتى تختار غير دول عشان خاطرى

جانا بالحاج
عايزة اركب ديسكفارى عشان خاطرى

صفى بحزم
جانا ديسكفارى وبيت رعب لا اختارى غيرهم يلا

جانا ببكاء
نفسى اركبها اوى مش معنا دول لا ياصفى

اغمض عينيه بالم حاول تهدئة نفسه لا يقدر على اخبرها انه قد علم حقيقة تلك الحالة اخذ نفس وزفره بضيق وقال

عشان ان بخاف على بنتى الحلوة ولعبة دا خطرة ياحبيبتى

جانا باقتناع
خلاص هختار حاجة خفيفة بس هتركب معايا

صفى تنفس الصعداء انها قد اقتنعت بحديثه واضاف قائلا
طبعا طول ماجوجو يتسمع كلام هعملها اللى هى عايزاه

وظلت جانا تبادل بين اللعبات التى هى اقل خطورة وتستمتع وقام صفى بتصويرها عدات فيديوهات وصور مختلفة وعندما هبطت من اخر لعبة شعرت بالدوار قليلا لاحظ صفى ذلك الشئ حملها وعاد بيها الى السيارة استلقاها بالخلف وقال

قوللتلك كفاية كدا وانتى مصممة على شقاوة

جانا ببكاء
انا اسفة مش تزعل منى انا بقيت كويسة كنت عايزة اقضى يوم معاك ماانت مش خلتنى اركب ديسكفارى ولا ادخل بيت الرعب

صفى بمضض
هو دا كان اللى ناقص هروح اجبلك عصير واجى

اؤمات له بالايجاب
===================================
كان غسان يجلس على فراشه يفكر فى تلك التى اغشى عليها عندما راتهم يشعر انى رائحة عطرها قد اشتمه من قبل ليست بغريبة عليه ولكن الشئ الذى لا يعلمه غير قادر على تذكير المكان تحديدا قطع تفكيره طرق الباب اذن بالدخول

تعالى ياداليلدا مالك مش مضبطة بقالك كم يوم ليه

داليلدا بوهن
قولت اجى اتكلم معاك شوية تعبانة اوى بسبب اللى حصل لاخوك

غسان بالم
امى انا زورته والله النهاردة ان شاء الله هيخرج مش تزعلى ياروح قلبى

قد تهجمت ملامحها عندما القى على مسمعها ذلك الحديث .......حينها قد رمقها غسان باستغراب وقال

ايوة ياامى المشاغب دا هيفضل اخويا والله ومش تستغربى انا روحت لمحامى كويس وهو يدافع عنه ان شاء الله

داليلدا بخجل من افعال ابنها الذى وضع روؤسهم فى الارض وقالت
لسة بتدافع عنه ياحبيبى بعد اللى عمله ياغسان

غسان بالم
احنا ولاد السوافجى ياامى بيربطنا دم واحد ياحبيبتى

داليلدا بامتنان
شكرا ياحبيبى طول عمرك حنين على كل اللى حواليك وعمرك ماشلت من حد ياروحى ايه دا الجرس بيرن هروح اشوف مين

ظل غسان شاردا فى صاحبة العطر متاكدا انه قد اشتم ذلك العطر من ذى قبل ولا يدرى اين ظل يتذكر ولكن دون جدوى....حاول ينفض تلك الافكار من راسه

واتت اليه بعد قليل والدته تخبره بوجود احد بالخارج يود ان يقابله وعندما سالها عن هوايته رفضت ان تتحدث حتى يراه استاذن غسان ليستبدل ملابسه اتجهت خارجا الى حيث الزائر الذى ليس مرغوب فيه
ا

استبدل غسان ملابسه ووضع عطره وعندما كان يضع العطر تذكر صاحبة العطر يود ان يتذكر اشتم ذلك العطر اين تجاهل الامر واتجه خارجا الى حيث الردهة والقى التحية وبصوت كالفحيح الافعى

ماتقعد ياابن اخويا اللى موقفك كدة مش عايز تقعد مع عمك راضى ولا ايه

جلس غسان وكانه سكب عليه دلو من الماء المثلج فى ليلة برد قارصة اخر شخص ان يتوقعه ان ياتى لزيارته وضعا ساقا فوق الاخرى وتحدث بتعالى وقال

خير ياراضى جى هنا ليه

راضى بغضب
اخذ حقى فى حق منير اخويا اللى انت كلته لوحدك وبعدين ايه راضى دا احترام نفسك ان عمك يااعمى انت

كانت اعين غسان تهدد بالانهيار ولكن تمسك قليلا قبل ان ينهار وفتح فاه ليتحدث

قد دلف صفى كالاعصار عندما القى على مسمعه ذلك الاعمى لغسان من قبل راضى اقترب منه كالاسد الذى ينقض على فريسته وامسكه من تلابيب قميصة وقال

وحياة رحمة امى فى تربيبتها ياراضى لو سمعتك بتقولوا كدة تانى هيبقى اخر يوم فى عمرك الا جابك المقابر ياكلب وانا اقول شوفت خلقتك فين لو لقيتك فى مكان انا فيه هنسفك من وش الدنيا ياحقير انت اطلع برة برة

قد اخاف راضى من نبرة صوت صفى المحتادة وغادر واستدار قائلا

والله لاكون نسفك انا من وش الدنيا ياابن علاء سلام

غادر وتنفس الصعداء كلا من صفى وغسان اقترب منه وامسك وجههه وقال بالم

هو الاعمى ياصحبى والله لادفعه ثمن جرحه ليك غالى اوى هون على نفسك ياحبيبى

غسان بهدوء
ما انا اعمى هو مش غلطان وصلنى اوضتى مش قادر اروح لوحدى

قد خرات قواه وعاد لم يقوى على الوقوف اكثر وسقط مغشيا عليه قد صدم صفى من سقوط صديق عمره وقال

قوم ياغسان هو الاعمى مش انت والله لاخذك حقك خذ عيونى انت اغلى عندى من نفسى بحبك اوى ياصديق عمرى
×××××××××××××××××××××××××××××××××××
المواجهة المنتظرة(زامل&شيزا)

كان زامل يجلس فى مكان هادى بقرب من النيل شاردا فى منظر النيل الذى يخطف القلوب فى انتظار حبيبة عمره شيزا لعلى ان ترتضى ان تسمعه استفاق من شروده على صوتها الانثوى الرقيق الذى يخطف الانفاس
وقال

حمد لله على السلامة ياحبيبتى

شيزا بتحفظ
الله يسلمك يازامل طلبت منى نتقابل ونضع حل لمهزلة دا وانا سمعك اهوووووو اتكلم

زامل بالم
والله العظيم ماخونتك كانت قبل مااعرفك ومحصلش بينا ايه حاجة ان بتعذب ياشيزتى من غيرك بردى نارى ياحبيبتى انا اسف اوى خليكى جنبى ايدك فى ايدى نثبت الحقيقة واحنا متشابكى الايدى

اقتربت شيزا من النافذة بالقرب من النيل وادارت ظهرها حتى لا تنظر اليه حتى تكون اكثر اريحية فى الحديث لم يضغط عليها وتركها على راحتها

وانا صغيرة كنت عائشة فى شقة جميلة انا وبابا وماما واختى آصال اللى اصغر منى بخمس سنين بابا كان موظف فى شركة المياة سوى معاش مبكر عشان يسافر برة ودعنا كان يوم الخميس الساعة ٥ مساءا آصال كانت متعلقة بيه اوى يومها مسكت فيه اوى عيطت عشان ميسبينيش زقها اوى وقعت فى الارض وبصلنا نظرات كلها كره آصال مبقتاش تتكلم وبقت تصرخ ولو جى راجل عندنا البيت تبقى عايزة تموته

التقتطت انفاسها المتسارعة وتابعت بحزن
فى يوم ماجد كان بعتلنا صدقة اللى بيتصدق علينا بيها مع عم الياس صاحبه تعبيرات وش آصال اتغير بقت واحدة ثانية غير اللى نعرفها وكانت بتحاول كل مرة تفتل اى راجل يدخل الشقة بقت بتكلم نفسها زى المجانين ماما خافت وفى الوقت دا ماجد كلم عمو الياس عشان يودى اصال المجانين بدل مانعرضها على
دكتور اسهال حاجة عند مستشفى المجانين ادوها جرع كهربائية زيادة وماتت ايوة اصال ماتت وماجد ابويا السبب وبعد كدا جيبلنا واحدة تعيش معانا فى الشقة وحط امى قدام الامر الواقع وخلفته ولى العهد عشنا المرار وبقت تحط سم بتاعها عشان ابويا يتخانق مع امى يوم ماحكلتلى عن موضوع مروة كنت حاسة انك مظلوم بس موت اصال خلنى مبقتاش اصدق ايه حد ازاى اعيد التجربة ثانى واقبل انى واحدة تشاركنى فيك انت حبيب عمرى وايامى اتصدمت مبقتاش عارفة افكر تتخيل تبقى حد بيتهم بيك لوحدك وفجاة يهتم بيك وبغيرك

قد تالم زامل من حديث شيزا عن حياتها السابقة اقترب منها وقال بخجل

والله ماعملت حاجة ياحبيبتى صدقينى نكمل مع بعض ونتشابك من جديد ولو هى ولدت وعملنا تحليل d.N.a وطلع ابنى يبقى ليكى الكلام ارجعلى تانى خلينى ارتاح من عذاب

شيزا بخوف
خليك جنبى انا محتاجلك اوى اصال بتجلى فى احلامى مش بتسيبنى يازامل انا تعبانة اوى

زامل بالم
انا جنبك يااحلى تشيزا فى الدنيا انا مش مصدق نفسى ياحياتى والله

شيزا بحزن دفين
خليك جنبى هتخطى المحنة ان شاء الله بس متطلبش منى ارجع زى الاول فى الوقت الحالى

زامل بفرح
طبعا طبعا ودا يكفينى والله ياحبيبتى
₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩¥¥¥¥¥¥₩₩₩₩
عاد راضى الى منزله يسب ويلعن على ذلك الصفى يتواعدله واقسم بالله سوف ينسفه من على وش الدنيا دلف الى مكتبه واغلق الباب اخرج بعض الاوراق يتفحصها حتى طرق الباب اذن بالدخول

احضرلك الاكل ياراضى

رضى بتافف
اخفى من وشى دلوقتى ياسمية مش طايق نفسى فين ضرارك ليلى خالدة روحى هاتيهم وتعالى

سمية باشمئزاز
ليلى عند بدرية وخالدة فوق انادهلك ثوانى

رضى بضيق
الا خلى ليلى تروح النهاردة مش ميعادها الجمعة

سمية زمت شفتيها وقالت
مش قادر على بعدها زمنها جاية هتروح فين فتك بالعافية وابقى نادى مزغوطة الثانية انت ومعطلكش
+++++++++××××××××××××××××××××××××××
كان عابد يتملل على فراشه من الالم الجسدى التى اجتاحه الايام الماضية نهض من فراشه بتثاقل اتجه نحو المرحاض ياخذ حماما دافئا لعلى يهدا من الثورة التى بداخله دلف المرحاض وفتح صنبور المياه الساخنة يشعر بغليان انتهى من حمامه والتف المنشفة حواله وعاد مرة اخرى الى الغرفة ارتدى بنطال قطنى وتيشرت واستلقى على فراش اخذ من كومدينو صورة فتاة لا يتخطى عمرها الخامس عشر تبدو جميلة ذو بشرة بيضاء وعيون عسلى وشعرا منسدلا على كتفيها ظل يحدق بيه وقال بالم

وحشتنى اوى ياجورى فات خمس سنين وكانى امبارح اه ياربى الفراق صعب اوى

دلفت اليه اميرة الغرفة حيث تملك مفتاحا للشقة حتى اذا اتت فى اى وقت تجلس داخلا حتى ياتى اقتربت منه واخذت الصورة ووضعتها مكانها وقالت

ارحمها ياحبيبى انت بتعذبها ببكاءك ادعيلها بالرحمة جورى اكيد فى مكان احسن ياعمرى عشان خاطرى اهدا

عابد بحزن
جورى مكنتيش اختى الصغيرة كانت بنتى روح البيت ياميرو

فلاش باك
كانت جورى تلهو فى الحديقة كالعادتها حتى اتى عابد هرولت اليه محتضنا اياه وقالت

ابيه عابد عايزة اروح السينما

عابد بحب
عيون ابيه عابد احلى جورى هروح اغير هدومى واجى نروح السينما

هتفت الفتاة بالسعادة واحتضتنته وقالت
فليحيا ابيه عابد

ذهبوا سويا الى حيث دور السينما وشاهدو فيلما اجنبيا وكانت سعيدة للغاية وقد شاهدت مشهدا معينا رمقت اخيها وقالت
ابيه انا هموت زى البطلة كدة بضبط

حينها قد رمقها بغضب وقال
جورى ممكن مش تقولى كلامك دا تانى ياحبيبتى

عودة للوقت الحالى
ماتت وفارقتنى وسبتنى اعانى من غيرها يااميرة جورى سبتنى

===================================
استفاقت اية من نومها فعلت روتينها اليومى واتجهت نحو المطبخ اعدت الفطار لابيها واخيها وانتهت من التحضير الفطار ووضعته على الطاولة صاحت على والدها وشقيقها القوا التحية الصباحية وجلسوا على الطاولة يتناولون افطارهم مما قطع ذلك الصمت زامل بمرح

ايه الجمال دا يوكا تسلم ايدك البسطرمة بالبيض تجنن ياحبببتى

ايه بسعادة
بالهناء والشفاء ياحبيبى مبتاكلش ليه يابابا كل ان شاء الله هترجع

صفوت بامتعاض
امتى بس يابنتى بقالها كم يوم مختفية ومش عارفين عنها حاجة خالص

كان زامل صامت ولا يشاركهم الحديث يشاهدوهم فقط حتى بغتته والده بصرامة وقال

انت مش زعلان على امك ولا ايه يازامل مش شايفك بتدور عليها خالص يعنى

زامل بتافف
هتروح فين يابابا تلقيها هنا ولا هنا زمنها جاية متقلقش عن اذانكم رايح الشغل وهروح النهاردة المستشفى يمكن جلينار تخرج النهاردة هنتظركم هناك انت واية

انتهوا من تناول طعامهم وعاد كل منهم غرفته ليبدل ملابسه .......عادت اية الاطباق على المطبخ واغتسلت الصحون واعادتهم فى امكانهم

عادت مرة اخرى الى غرفتها اتجهت نحو دولابها اخرجت فستان اوف وايت وحجاب باللون بمبى وحذاء
باللون اوف وايت ووضعت بعد المساحيق التجميل خفيفة

اتجهت خارجا نحو الباب فتحته وخرجت دعت ربنا ان يوفقها الله حيث اليوم لديها مقابلة عمل هبطت الدرج فى خطوات مسارعة حتى وصلت لقارعة الطريق اتجهت نحو موقف الحافلات استقلت الحافلة المتجهة نحو الشركة التى سوف تفعل مقابلة بيها قد اعطت السائق واجههتها وجلست خلفه

بعد وقت ليس بقليل قد نادى السائق عليها يبلغها المكان التى اعطاته اياه هبطت الحافلة فى خطوات واثقة وجدت امامها شركة الفيروز للاستيراد والتصدير دلفت للداخل فى خطى ثابتة اتجهت نحو الاستعلامات قد سالتها عن مكتب مدير الشركة اشارت لها حيث الدرج الطابق الاول اول مكتب على يمين شكرتها ورحلت متجهة حيث اشارت وصلت امام المكتب مدير طرقت الباب اذن بالدخول

السلام عليكم

تياهر بجدية
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اتفضلى ياانسة

جلست امام شاب فى الثلاثون من عمره ذو بشرة خمرية ولحية خفيفة وجسم رياضى وشعره مهندم ..كانت تعتقد قد تراه عجوزا ولكن عندما رات هيئته الجذابة قد صعقت قطع شروردها صوته الرخيم وقال

ماشاء الله عليكى واخذة كورسات كمان انجليزى وفرنساوى والمانى انتى لسة بتدرسى على مااعتقد ياانسة اية صح

اية بتهذيب
ايوة يااستاذ تياهر السنة الاخيرة فى كلية سياسة والاقتصاد ان شاء الله

تياهر بانبهار
انتى ان شاء الله معانا من بكرة مترجمة الشركة اتمنى ترتاحى معانا

اية بفرح
متشكرة اوى يااستاذ تياهر ان شاء الله اكون عند حسن ظن حضرتك عن اذنك

تياهر بحزم
انا بحب الدقة فى المواعيد يعنى اهم حاجة دا عندى

اية بثقة
ان شاء الله اكيد بس انت عارف انى اوقات بيبقى عندى محاضرات ايام الصبح وايام الظهر

تياهر باعجاب
مفيش مشكلة نورتنا ياانسة اية واتمنى انك ترتاحى معانا وابقى احاول ننظم الجدول مع بعض من بكرة ان شاء الله تقدرى تتفضلى

شكرته وغادرت واتجهت خارجا وكانت ............

الى اللقاء فى الفصل الثالث عشر.

"اشتركوا على قناتنا على تليجرام أو قناة واتساب ليصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها"

واتسابتليجرام
Raghad Ali
Raghad Ali
تعليقات