رواية امتلكنى قلبا لا يرانى الفصل السابع عشر 17 بقلم سهيلة خليل

                       

رواية امتلكنى قلبا لا يرانى الفصل 17 بقلم سهلة خليل

رواية امتلكني قلبا لا يراني البارت السابع عشر

الفصل السابع عشر
رواية:امتلكنى قلبا لا يرانى
بقلم:سهيلة خليل (سونسون)
===================================
ظل زامل شاردا فى تلك الورقة المطوية التى جلبها له الساعى منذ قليل يتطالع اليها بنظرة خاوية لا يدرى كيف ان يرى مابداخلها ام لا ظل هكذا مترددا صوت انفاسه كالطبول الاقراع حسم امره وراى مابداخلها كاد ان يتوقف قلبه فى تلك اللحظة اول مااتت فى باله تشيزته الجميلة"

قد هاتفها وقلبه يتراقص فرحا اته صوتها العذب الذى يعشقه .....لم يتمالك نفسه من الفرح وكانه حصل على جائزة بعشرات الملايين يكاد من كثرة السعادة ان يهتف باعلى صوته وقال بنبرة يكسوها الفرح

تشيزتى انا بحبك اوى اوى

حينها قد فرحت كثيرا لسعادة حبيبها خجلت ان تساله عن الشى الذى اسعده بهذا الشكل..ولكن اتها صوته الحنون قائلا

تشيزتى انا عايز اقولك على حاجة ياعمرى بس مش هينفع فى التليفون

تشيزا بقلق حاولت ان تخفيه وبكاد قلبها سوف يتوقف بين الثانية وضحاها لم تحتمل صدمات اخرى وخصوصا من حبيبها وملجاها الوحيد زامل تحدثت بهدوء عكس مابداخلها من قلق وقالت

خير ياحبيبى اهم حاجة انت كويس

زامل بفرح
عمرى ماكنت كويس قد النهاردة ياتشيزتى والله بعد مااخلص الشغل هجلك البيت سلام هقولك على كل حاجة بس مش تقلقى ياحبيبتى ان شاء الله

تشيزا بحزن
ماشى ياحبيبى هستناك واعملك كريم كراميل اللى انت بتحبه متتاخرش

زامل بسعادة
هو عمى هيكون موجود النهاردة فى البيت

شيزا بخوف
مش عارفة والله اتصل بيه ياحبيبى لا اله الا الله

زامل بعشق
سيدنا محمد رسول الله خلى بالك من نفسك لانك نفس زامل ياحبيبتى
===================================
اتجه خارجا كلا من صفى وجانا هبطوا الدرج حتى وصلان السيارة.....استقلوها وذهبان..كانت جانا تجلس بجواره واعينها على قارعة الطريق بذهن شارد تفكر فى الفجوة التى بينهم..امسك بوجهها اعاده اليه وقال بالم

لدرجة دا مش عايزة تشوفى وش صفى حبيبك ياجوجو

اشاحت بوجهها مرة اخرى الى قارعة الطريق من نافذة السيارة تلالات دموعها على مقلتيها وكادت تشعر بالالم يمزقها اربا ظلت صامتة غير قادرة على التحدث وخصوصا كانت هى المرة الاولى التى كانت تجلس بجواره وهى غير سعيدة..لم يتحدث هو الاخر وظلوا كلاهم صامتين شاردين فى قارعة الطريق..واخيرا قد وصلان الى ذلك المكان مطل على البحر تحوطه الورود والمناظر الطبيعية الجذابة ..جلسان على المنضدة .....اشار لنادل ان ياتى ..قد اتى النادل قد طلب صفى لجانا عصير الفراولة التى تعشقه وقهوة مضبوطة ..انصرف النادل فى تهذيب حتى ياتى بالمطلوب..

كانت جانا فى تلك اللحظة تنظر لبحر بذهن شارد وبغتته بسؤالها المفاجى

صفى هو انا ممكن اقطع وردة جميلة من دا شكلها حلو اوى ونفسى اخذها

صفى بهدوء
لا ياطبعا ياجوجو اولا وردة دا هى اللى اكتملت شكل المكان وخليته بالجمال دا لو قطفتيها مكان هيفقد روقنه ومش هيبقى شكل المكان كالسابق وخصوصا المكان دا كل اللى بيجاه بيشعر براحة وحب مكان الوردة مكانها لو اخذتها احتمال مش يجوا تانى انا اجبلك محل ورد مش وردة دا مش مقامك اصلا

تنهدت بالم وقالت من بين دموعها
بس انا عايزة وردة دا اللى شكلها جذبنى وحبتها اوى من اول ماعينى جات عليها جذبنى شكلها اللى خطفنى دوننا عن ايه وردة تانى لو جبتلى محل ورود مش هيبقى شكلها زى اللى وقع عينى عليها دا

كان يعتصر الما بداخله واتجه نحو الوردة حتى يجلبها لها كانت الاسرع وقفت امامه وقالت بالم

وردة دا هى انت عايزة حبيبى هادى اللى حابنى اللى بيخاف عليا اكثر من نفسه اللى بيحسسنى طول الوقت انى اميرته المدللة انا بابا مات كنت متعلقة بيه اوى كان بيجى من برة يحضنى ويحطنى على رجله ويلعبى فى شعرى ويشمه اوى يوم ما مات انا كنت معاه فى اوضته ساعتها طلب من ماما تنادينى اكلمه روحت قعدنى فى حضنه زى كل مرة يبوس فيا فضلت قاعدة فى حضنه ساعات وهو رافض يبعدنى عنه كان بيقولهم جانا اميرة البيت دا محدش يزعلها لما كان حاتم بيضربنى كان بيضربه ويقولهم الا جانا فى يوم دا خرجت من حضنه قوللته يابابا اجبلك عصير وارجع رفض يخلينى امشى من حضنه كان بيودعنى عمره مازعقلى ولا خوفنى كانت جانا طلباتها اوامر بابا ظهرى وسندى راح سبنى ليك انت وغسان تقسو على

التقتطت انفاسها المتسارعة وتابعت
انا عايزة صفى حبيبى اللى دائما يقولى انى بنته وصغيرته ودنياته كلها قاسى دا معرفهوش ومش عايزة اعرفه متخوفنيش مرة بتحسسنى انك حنون ومرات كثير انك قاسى مش قادرة احدد شخصيتك بضبط عشان ارتاح عارفة انك عصبى وفيه ليك رسالة من تنت ام مها بتقولك بطل يا مقصوف انت اللى بتعملوه معايا دا كانت بعتة الرسالة من حلقتين وزعلت انى موصلتكش امبارح بس ادتلها وعد هوصلها النهاردة فى الحلقة

صفى بتنهيدة
يعنى انا اللى مقصوف وانتى برده عندك رسالة من ام اسلام بتقولك بطلى ياجانا اللى بتعمليه دا لانك بتتدلعى كثير على عشان عارفة انى بحبك عايزة تسيبنى ايه رايك نثبت لتنت ام مها انى بحبك وهتغير عشانك وانتى اثبتى لام لاسلام انك مش بتحاولى تضيقنى ونبثتلهم اننا مكملين واننا احلى كابلز عند سونسون

جانا بسعادة
يعنى انت ياصفى هتبطل عصبية وترجع حبيبى حنون ولا نثبتلهم حلقتين ونرجع تانى

صفى بعشق
والله العظيم دموعك بتقتلنى ياجانا خلينى اثبتلك انى مش عايز فى الدنيا غيرك يعنى وعد مفيش عند تانى وبلاش تنزلى صورك على واتس بشعرك انا بغير عليكى اوى ياحبيبتى من الهواء لو لمسك ياحياة الروح

جانا بخجل
وعد ياحبيبى خلاص همسح الصورة ومش هعمل كدة تانى يعنى هتحسسنى انى بابا مسبنيش لوحدى ومات مع انك كدة بس عصبيبتك هتتحكم فيها ياصفى ولا هترجع تخوفنى تانى من اول وجديد ولو على مكياج مش هحطه تانى الا ليك انت وبس فى بيتنا ان شاء الله

كاد ان يتراقص قلبه عند سمع تلك الكلمات من صغيرته وقال بنبرة يغلفها الحنان

خلاص ياحبيبتى مش هخوفك تانى وعد وهتحكم فى عصيبتى بس انتى ليكى دور برده ياجوجو كبير اوى ياحبيبتى

جانا بعدم فهم
دور ايه ياحبيبى اللى عليا وانا اعمله

صفى بهدوء
انك مش تعصبى حبيبك وتحاولى الابتعاد عن الاشياء اللى بتخرجنى عن شعورى وفيه قائمة ممنوعات موافقة ولالا

جانا بثقة
موافقة طالما هترجعلى حبيبى اللى حبيبته هعمل اللى انت عايزاه

صفى بحب
اولا ممنوع واتس اب لانى كان هيجن جنونى المرة اللى فاتت لما شوفت الصورة
ثانيا مفيش شغل لانى بغير عليكى

اؤمات له بالايجاب

وهو بدوره ابتسم على براءة صغيرته الحمقاء
===================================
نهض غسان من فراشه اعتدل جالسا يشعر بالسعادة اتجه نحو المرحاض اغتسل وعاد مرة اخرى الى خزانة ملابسه اخرج بذلة انيقة ارتداها ووضع عطره الذى يخطف الانفاس طرق الباب اذان بالدخول

تعالى ياحبيبى عشان تفطر ياغسان

غسان بحزن
مالك صوتك ياست الكل لسة زعلانة عشان موضوع حاتم مش تقلقى قريب جدا جدا هيطلع ياحبيبتى مش تشيلى هم ابدا

داليلدا بلهفة
بجد ياحبيبى اخوك هيطلع هشوفه تانى

غسان باطمئنان
ان شاء الله ياحبيبتى هيطلع مش تشيلى هم ياامى

داليلدا بامتنان
مش عارفة اقولك ايه ياغسان ربنا يخليك لينا ياررررب ومش يحرمنا منك يارررب

غسان بتنهيدة
ولا يحرمنا منك ياررررررب

اتجهوا كلاهم للخارج لتناول وجبة الافطار قضم لقمتين واستاذن ورحل هبط الدرج بتمهل حتى لا يتعثر حتى وصل وجد السائق فى انتظاره فتح له باب السيارة الخلفى وعاونه فى الجلوس واستقلها وتبعوا سيرهم حتى ترجلان من السيارة امام مشفى المحتجزة بيها جلينار دلفوا سويا للداخل حيث غرفتها اشار للسائق ان يتبقى بالخارج اؤما بالايجاب وطرق الباب اذنت بالدخول

اقترب اليها وقال بنبرة يكسوها التسلية
عامل ايه ياسباعى النهاردة

جلينار بغضب
ايه سباعى دا انا اسمى جلينار انت فاهم ولالا وبعدين اللى جابك اصلا يابنادم انت

جلس على المقعد باريحيه وضعا ساقا فوق الاخرى وقال بلغة امرة

لو صوتك علاى تانى ياسباعى انت حر

جلينار بغيظ
بقولك اسمى جلينار مش سباعى بتاعك دا

غسان ببرود
المهم ياسباعى انتى معاكى كلية ايه

لم تعير حديثه اهتماما ولم تجيبه وظلت صامتة هكذا حتى اتها صوت الرخيم قائلا

انا مش بكلمك ولا ايه ياسباعى اتعدلى معايا احسنلك معاكى كلية ايه اخلصى

جلينار بتافف
كلية تجارة حاجة تانى ممكن تمشى بقى ولا هتبات هنا

غسان ببرود
من جمال المكان اوى هفضل فيه شدى حيلك لانى ليك عندى موضوع ياسباعى

جلينار باللامبالاة
مش عايزة منك حاجة اتفضل هوانا
==================================
استقلان سيارة اجرة كلا من اميرة وانجى حتى يذهبان الى المدعو شفرة كانت الفتاتان كلا منهم تشعر بالاشمئزاز من قبل الاخرى ظل هكذا حتى وصلان الى قسم الشرطة ترجلان من السيارة واعطت اميرة السائق الاجرة دلفوا سويا الى حيث شفرة انتظروه فى المقاعد المخصصة لزيارة ..حتى اتى المدعو شفرة اقترب من انجى وصفعها على وجهها وقال مشددا على حروف كلماته التى تخرج من فاه بنبرة يغلفها الكراهية

ايه يابت اللى عملتلى دا ازاى بقيتى تتحدانى وبعدين امى قاللتلى انك من ساعة مادخلت السجن مش بتزورها ليه انطقى

انجى بخوف
هروح حاضر ياشفرة مكنش معايا فلوس سامحنى خلاص اخر مرة والله

شفرة بغضب
انا طالع بعد يومين اما علمتك الاداب مبقاش انا شفرة فين السجائر يابت انتى

انجى برعب
اهى السجائر

كانت اميرة تشاهد كل هذا باستمتاع وكانها تشاهد فيلما فى احدى ادوار السينما وقالت بتافف

خلصتوا خلاص حلقة بكار وحسونة ولا لسة كدة كدة مش ورايا حاجة روحى يابتاعة انتى عايزة اتكلم معاه لوحدنا

تبقت انجى على جلستها لم تتحرك انشا حتى صاح شفرة باعلى نبرات صوته المحتدة وقال

ايه مش بتسمعى يااللى سمعتى الرعد فى ودانك انتى

تركتهم وغادرت وهى تشعر انها تشتسيط غضبا من كلاهم ولكن تماسكت قليلا حتى توقعهم فى شرور انفسهم وابتسمت بخبث وكانها قد لمعت فى راسها فكرة شيطانية كففت دموعها باناملها واستندات على احدى الجدار

سردت اميرة على شفرة التى تحتاجه....الذى هو بدوره ابتسم بخبث وقال

بس موضوع هيكلفك كثير اوى يعنى

اميرة بتعالى
الا انت عايزاه المهم هتعرف تفكلى الفلاشة دا

فلاشة بثقة
طبعا طبعا يبقى كدة اتقافنا ٢٥٠

اميرة باستفهام
عايز ٢٥٠ ج ولسة هطلع الفلوس من شنطتها

شفرة بالسخرية
ربع مليون ياناصحة اكيد طالما هتموتى على فتحها يبقى فيها بلاوى

اميرة بالصدامة
ايه يااخويا ربع مليون عفريت اللى انت عايزاهم دول

شفرة ببرود
اللى عندى قوللته انا هطلع بعد يومين فكرى براحتك سلام ياقطة

اتجهت اميرة للخارج بعد الانتهاء من الزيارة بذهن شارد تفكر كيف لها ان تاتى بهذا المبلغ ابتسمت بخبث واستقلت سيارة اجرة فى هذه المرة لم تاخذ انجى معاه حتى تذهب الى عابد حبيبها
===================================
كانت خيرية لا تقوى الحراك من كثرة التعذيب الذى قد تعرضت له الايام الماضية تتدعى الله ان يناجيها من تلك الذئاب البشرية ظلت تحبو حتى وصلت الى الباب ظلت تطرق حتى دلف ذلك الرجل المخيف الذى اتى من ذى قبل وقال بنبره يكسوها الغل

عايزة ايه ياولية ياحيزوبنة انتى بتخبطى على الباب ليه

خيريه بوهن
عايزة اشرب مياة مش قادرة هموووووت بقالكم يومين مش بتاكلونى ولا بتشربونى

الرجل بغل
بقولك ايه انكتمى خالص انا مش عارف انتى عاملة ايه لمعلمة صدف دا موصية عليكى

تركها وغادر تبقت على جلستها تبكى قهرا على ماوصلت اليه دائما كانت تفترى على البشر حتى تنال التى تحتاجه اجبارا دون ان يقوى احد على الوقوف امامها لقد اشتاقت لعائلتها صحيحا كانت لم تعاملونهم بالحسنة ولكن سوف يظلوا عائلتها اغمضت عينها بحسرة على ماوصلت اليه من الالم نتيجة ركضها وراء الشر وها قد تتفاوت السنين قد سقطت تحت يد صدف ظلت هكذا حتى غابت عن العالم من قلة الطعام ظننا منها انها الاخيرة ولكن هيهات سوف تذوق من نفس الكاس الذى تذوقته لغيرها من قبل كم مرة قد تسببت فى اوجاع ناس وهى لا تدرى وها اليوم بتدفع ضربية الذى فعلته جراء انانيتها``
===================================
قد تحسنت حالة جلينار كثيرا وامتثلت لشفاء ها هو اليوم الذى سوف تخرج فيه من ذلك السجن التى كرهته لزيارة ذلك الوغد اشهب تهلهلت اساريرها لانها لم ترى وجهه مرة اخرى عاونتها اشراقت على ارتدى ملابسها بعد ان انتهت قد ابتسمت ابتسامة مشرقة وقالت

اسكتى مش هتصدقى شفت مين النهاردة فى قسم العظام مدشدش

جلينار ببلاهة
هيكون مين يعنى بلاش فوازير بتاعتك دا يعنى اخلصى

اشراقت بزعل
خلاص ياستى هقولك الواد الزفت اللى كان بيجلك دا

انقبض قلب جلينار اخافت ان يكون قد اصابه مكروه حتى انها لم تنتبهى لملقبته بالزفت فى تلك اللحظة قد علمت انها لم تقصد غسان خصوصا انها تناديه دائما مثلها بصاحب العيون الزرقاء وقالت بتفهم

اوعى تكونى قصدك اشهب

اشراقت بتاكيد
هو بعينه بغباءه ياستى مفيش فيه حتة سليمة والله

جلينار بفرح
احسن فرحانة فيه والله ابن حلال ويستاهل كل خير ياترى مين عمل فيه كدة يلا غبائه اللى موديه فى داهية انا شاغلة نفسى ليه بلا قرف

انتهت من ارتدى ملابسها كانت فى انتظار والدها وشقيقتها طرق الباب اذنت بالدخول

ها خلصتى ولا لسة ياسباعى

جلينار بغيظ
هو احنا بقى مش هنخلص ولا ايه كل شوية تجى تحرق دمى وتمشى لمى بقيت حاجاتى فى شنطة يااشراقت

استمع لصوت الممرضة وقد امرها ان تنصرف وقبل ان تغادر قد اوقفها واعطاها مال تهلهلت اسارير اشراقت مما رات المال وذهبت وهى فارحة للغاية وخصوصا انى ابنتها ريهام كانت تحتاج لبعض الادوية ومرتضى زوجها جليس المنزل لم يعمل حتى فكرت اشراقت اكثر من مرة ان تنفصل منه وجوده مثل عدمة

صاح فى وجههها بنبرة محتدة وقال
زودتها اوى ياسباعى على فكرة صوتك لو علاى تانى هخرصك انتى فاهمة ونسيت اقولك اسبوعين من دلوقتى وانتى سكرتاريتى الخاصة وياريت مش تستفزنى عشان متحصليش حبيب القلب

جلينار بعد فهم
اولا انا جلينار مش سباعى وثانيا مش سكرتاريتك وثالثا من حبيب القلب دا

غسان باستفزاز
اولا انتى سباعى وبلاش تزودى رصيدك عندى ها وثالثا ملزق دا اللى كان بيزورك باستمرار بلاش تلعب ياسباعى مع غسان السوافجى انتى فاهمة ولالا

جلينار بغيظ
حرام عليك انت عايز منى ايه بضبط كل شوية اهانة وتهديد حل عنى انا مش طايقاك مش هسمحلك تزود فى اهانتى انت فاهم ولالا

غسان ببرود جليدى
مش فاهم ياسباعى انا اللى اول ازاى وامتى اوك يلا عشان اوصلك البيت بالعربية وبلاش تتطلعلى جنانى عليكى تانى انتى فاهمة ولالا

ظلت جلينار تبكى بدون صوت حتى لا يسمعها ذلك المتعجرف ويزود فى قسوته اكثر من ذلك كتمت شهقاتها ولكن الذى لا تعلمه انها مهما كتمت شهقاتها وصلت على مسمعه يقال الكفيف يشعر اكثر من الذى يبصر وقال بنبرة هادئة

امسحى دموعك ياجلينار متزعليش انا مش بهينك ولا حاجة ماعاش ولا كان اللى يهنيك وانا على على وش الدنيا

انتبه لكلماته الاخيرة التى قالها للتو وقال بمرح يخفف جو توتر المشحون

مقدرش اهنيك انا ايه رايك نروح نتغذاء برة واصلحك ياسباعى

ابتسمت رغم عنها على حديثه رغم انه يستفزها دائما بملقبتها بسباعى الا انها باتت تعشقه من ذلك العيون الزرقاء التى سحرتها كففت دموعها حمدت الله على وجودها بجانبها وهذا يكفيها كانت تتمنى ان تراه من بعيدا ولكن الله قد من عليها باكثر من ذلك وباتت تراه وجهها لوجه استفاقت على مناداته لها

ايه ياسباعى خلصنا بقى
==================================
عاد عابد الى منزله القديم فتح الباب ودلف دخلا وجد اميرته تشاهد التلفاز وقد غفت مكانها ابتسم بسعادة وحملها داخلا الى حيث غرفته حتى تكون باكثر اريحيه ووضعها برفق وقبل جبنيها واتجه نحو خزانة ملابس اخرج تيشرت ابيض قطنى وبنطالا اسود قطنى واتجه خارجا واغلق الضوء حتى تنعم اميرته بقسط من الراحة بدون ازعاج ..انتهاء من حمامه واتجه نحو المطبخ اعد كوبا من القهوة وعاد مرة اخرى الى البهو جلس على الاريكة باريحيه شاهد التلفاز كانت اميرة تشاهد رضوى الشربينى قد شاهد قناة اخرى وابتسم بسخرية وقال

يخربيبتك طلقتى نص ستات مصر والنص الثانى بيسبوا خطبهم كل ثانية بسبب كلمتك بلوك بلوك بلوك المفروض اشفر القناة بتاعتك عشان اميرتى مش تتاثر بيكى واخذ انا البلوك اعوذب بالله

صدح رنين هاتفه اجابه دون ان يعلم هوية المتصل لانشغاله برضوى الشربينى تهجمت ملامحه وقال

تمام

اتجه نحو غرفته يستبدل ملابسه ................
===================================
عادت جانا الى منزلها وهى سعيدة للغاية برفقة صفى دلفوا للداخل اتجهوا الى البهو القوا التحية وجلسوا بجوار داليلدا ...حينها كانت داليلدا شاردة ولم تنتبهى لدلوفهم شئ استفاقت على مناداة صفى وقال

مالك ياماما

داليلدا بارهاق
لا ياحبيبى انا كويسة الحمد لله انت عامل ايه

صفى بحنو
انا بخير ياماما طيب ادخلى استريحى فى اوضتك شوية

داليلدا بطاعة
انا فعلا هدخل استريح شوية مرهقة اوى جانا حضرى لصفى ياكل

جانا بحزن
انتى كويسة ياماما شكلك مرهق بقالك كم يوم حسكى مش متضبطة

داليلدا بارهاق حاولت ان تخفيه وقالت
انا بخير ياحبيبتى الحمد لله اعملى اللى قوللتك عليه

جانا بمرح
حاضر ادخلى استريحى وانا هحضر لينا الغذاء مش هتاكلى معانا

داليلدا برضا
الحمد لله سبقتوكم قبل ماتجوا كلوا انتوا
=====$=$$$$$$$=====%$$$$$$$$$$$$$$
اتجهت سيارة الشرطة الى المحكمة حيث اليوم هو النطق بالحكم فى قضية قتل سلمى ....كان حاتم شاردا فى حياته التى سوف تنتهى بالسجن طيلة عمره على ذنب لم يفتارقه اغمض عينه بالم يسترجع شريط ذكريارته التى عاشها مع عائلته بحلوها ومرها امسك براسه من كثرة الصداع الذى دهمه جراء التفكير الايام السابقة فى حياته التى تبدلت من الاحسن للاسوء جراء انانيته التى ليس لها مثيل استفاق من شروده على اشتباك بين سيارة الشرطة وسيارة اخرى مفخخة قد ترجل منها اربع حوائط بشريه رفعوا اسلحتهم امام رجال الشرطة حتى انتهوا منهم جميعا وقد ضربو حاتم على مؤخرة راسه حتى فقد الوعى حملوه على ذلك السيارة وابتعدو بعيدا كل هذا ومازال فقدا للوعى

===================================
كان زامل ينتظر تشيزته امام منزلها حتى اتت اليه بوجه شاحب والالم بادية على ملامحها وقال باشتياق

وحشتنى اوى ياتشيزتى

تشيزا بحب
وانت كمان ياحبيبى وحشتنى اوى ها نروح فين مش قولتى هتقعد معايا فوق

زامل بهدوء
الكلام اللى عايز تشيزته تعرفه مش هينفع فوق ياعمرى عندكم

تشيزا بطاعة
اللى تشوفوا صح اعمله هنعمل ايه دلوقتى

زامل بتفكير
نروح نقعد فى مكان هادى نشرب حاجة واحكلك الا عايز اقهولك

شيزا بسعادة
تمام ياحبيبى يلا بينا

تمشيان سويا سيرا على الاقدام حيث المكان بقرب من المنزل ربع ساعة واخير قد وصلان دلفوا للداخل جلسوا على طاولة قريبة اتى النادل بعد قليل قد سالها يجلب لها عصير ام مشروبات ساخنة اجابته وقالت

عايزة عصير جوافة ياحبيبى

زامل بفرح
لو سمحت اثنين عصير جوافة فاكرة ياتشيزتى لما كنتى بتقوللى انا مش بحب عصير الجوافة دا ابدا ولا يمكن تحطيه فى بوقك

تشيزا بابتسامة
فاكر اول مرة اتقابلنا انا وانت وقعدنا فى نفس المكان على نفس الطربيزة سالتنى اشرب ايه قوللتك عصير رمان قوللتى اشربى جوافة قوللتك يع وانت طلبت دوقته لقيته جميل وبقيت اعشقه عشان كان من اختيار حبيبى وسندى وكل حاجة ليا فى الدنيا

امسك بيدها وقبلها وقال بحب
تشيزتى امسكى الورقة دا واقريها

قد صعقت ممارات كانت محتواه كالاتى

انا اسفة يازامل انا عملت كدة من حبك فيك امك عشمتنى انها هتجوزنى ليك انا مش حامل اصلا ولا منك ولا من غيرك لو ورقة دا وصلت ليك اعرف انى بين ايدى ربنا وياريت تسامحنى وتخلى بالك من خطيببتك بتحبك اوى

قد ابتسمت تشيزا بسعادة وقالت
يعنى انت مش هتكون اب قريب انا فرحان اوى ياحبيبى

زامل بسعادة
لالا انا اب اصلا لاحلى تشيزا فى الدنيا بنتى ودنياتى وحياتى وهكون اب لاولادنا احنا الاثنين ياتشيزتى هنروح انا وانت مشوار بعد مانخلص ياتشيزتى
على فكرة هاجى اكلم عمى نعمل كتب الكتاب كدة عشان والدتك وبدل الفرح نبدا حياتنا بعمرة ونعمر لماما

تشيزا بسعادة
دا احلى خبر ياحياتى مبقتاش قادرة اعيش من غيرك يازامل وعيطت انا خايفة اوى محتاجة لوجودك جنبى ياحبيبى

زامل بالم
تشيزتى بلاش دموعك دا غالية على اوى انا جنبك عمرى ماهنسيب بعض تانى ان شاء الله هعوضك يااحلى تشيزتى

تشيزا بعشق
خلاص همسح دموعى بس مش تسبيبنى

زامل بحزن
ياحبيبتى انا جنبك اهووووووه هروح فين دا انتى قلب وروح وحياة زامل من جواة

واخيرا قد اتى النادل الذى انتسوا امره من كثرة غيابه ارتشفوا رشفتين كل منهم ودفع الحساب وغادروا متجهين الى مكانا ما........

الى اللقاء فى الفصل الثامن عشر.

"اشتركوا على قناتنا على تليجرام أو قناة واتساب ليصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها"

واتسابتليجرام
Raghad Ali
Raghad Ali
تعليقات