رواية غرام الشياطين الحلقة الثالثة بقلم ايمان وائل

نقدم اليوم احداث رواية غرام الشياطين الحلقة الثالثة ( الجزء الثانى من رواية غرام اسياد الصعيد ) من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية غرام الشياطين الحلقة الثالثة بقلم ايمان وائل

 غرام الشياطين الحلقة الثالثة


تعد رواية غرام الشياطين  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرام الشياطين pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية غرام الشياطين كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه غرام الشياطين الفصل الثالث ( غرام اسياد الصعيد الجزء الثانى )

الحلقه التالته من شياطين الغرام
(غرام اسياد الصعيد2)

تفاعل حلو بقا ورأيكم وتوقعاتكم ❤

تتطلع اليه وملامحه عبرت عن الصدمه كان غيمه سوداء قد عبرت اي ذنب اقترف لكي لا تتعرف عليه محبوبته ليقترب عدت خطوات ليجلس بجوارها علي السرير ممسك بيدها لكنها كانت اسرع وازحت يده لتهدره بملامح جديه غاضبه

رفان: يدك لهجطعهالك يا امور

عقد حاجبه وشقت ابتسامته مكانها علي وجهه وتنهد بحمد فهي بخير ولسانه بخير ايضا

اسر بنبره هدوء وحكمه: مش فاكرني انا كمان

تطلعت اليه ورمقته بحده

رفان :_لا محصليش الجرف اتعرف علي واحد جليل الادب يمسك يد حرمه من غير ما تعرفه

كان الجد وفهد يتابعان في صمت ليبتسم الجد بخبث

الجد في خاطره. واخيرا هتتربا يا اسر

اسر بنبره غيظ: انا مش جليل الادب وبعدين لو كنتي انتي ناسيه انا فاكر كويس انتي تبجي م

قاطع الجد كلامها بسرعه متدخلا في الحوار

حسن بنبره خبث: يبجا ابن عمك وذي اخوكي يا بتي

تطلع اسر الي جده باستغراب

اسر بنبره حاده:بتجول ايه يا جدي

حسن بتنهيده ؛ تعالي معايا يا ولدي

ينهض اسر من مكانه ليفهم من جدها لم قال هذا وذهب فهد برفقتهم.

اسر بفضول: ليه جولت اكده

حسن بتنهيده وهو يمسك اذن اسر:غبي غبي الدكتور جال ممنوع تتعرض لي اي حاجه تزعله

اسر وهو يتملص منه: وايه الي هيزعله لم تعرف انها مرتي
.
حسن : انها مرتك هي مش فاكره اي حاجه فطبيعي العيشه بنكم هتتغير عشان اكده لازم تبداء من الصفر معه تخليه تحبك وهي مش فاكرك وتثج فيك وبعديه تجوله الحجيجه هيكون احسن

اسر بابتسامه: معاك حج يا جدي
.......................
جلس مالك يفكر بم سيفعل يعود للبلد اما يبقا ليتصل بيوسف اخيه

مالك بنبره حزن: يوسف انته فين دلوجتي

كان يوسف يقود سيارته متوجه الي المستشفي

يوسف : رجعت البلد ورايح المستشفي

مالك بنبره حزن _ خليك مع رفان دايما وطمني عليه

اوقف يوسف السياره

يوسف بنبره استغراب:_انته مش جي

قص مالك عليه ما حصل

تجمدت ملامحه ليخرج من السياره كي لا تسمعه نادين ليهدره بنبره مصدومه

يوسف: كل ده حصل وادم عامل ايه دلوقتي وجنان

مالك: الحمد لله المهم محدش يعرف حاجه

يوسف بنبره حزن: اكيد

مالك : وخلي بالك من رفان وامال
لحد اما ارجع

يوسف : الاتنين في عنيا اطمن انته

مالك بابتسامه' تسلم عيونك

...........................
عاد فهد الي القصر وصعد الا الاعلي ليخلع قميصه ويرميه باهمال لتتطلع الي امال برمقه استغراب وجفون صغيره

امال بنبره استغراب' في ايه مالك؟

لم يرد عليها واكتف بارتداء قميص اخر وملامحه كانت جاده وحزينه ليدير جسده ويمسك اكرة الباب ليخرج لتتحرك حركه اردايه سريعه وتتضع يدها علي يده ليتطلع الي عيناه بحزن

امال بنبره استغراب: في ايه مالك؟

زفر بقوه وازاح يدها لكنه كانت اسرع وارتمت بين احضانه

امال بنبره حزن' في ايه انا عملت حاجه

ضحك ساخرا:_ انتي بتعملي حاجه ابدا ملاك

لحظت نبرته الساخره لتطفس بوجهه اكثر لتجده يتنهد بقوه
ويستسلم لعناقها

فهد بنبره حاده'_ مش جولت ميت مرة ملكيش دعوه بمالك

رفعت عيناها لتطلع الي عينه

امال :_ هو الي اتصل وبعدين هو اخويا

عقد حاجبه تاركا العنان لغيرته

فهد: لا مش اخوكي جولتلك جبل اكده

ارتسمت ابتسامته

امال باستفزاز: بتغير يا فهودي

فهد بنبره ساخره: لا مش بغير بتجنن بس

وضعت يدها حول عنقه

امال بابتسامه بريئه: بس انا مبحبش حد غيرك

هدرها بتهديد: هو انتي بتفكري او هتفكري في حد غيري كنت هدفنك حيه

امال بمرح : غليظ

فهد بابتسامه : بس بعشجك وهجتلك لو فكرتي تسبيني

هب هيام العشق فالعشق له كيان وكيان عشقك وريدي وانتي خنصل قلبي فقلبي تألم وكنتي انتي دائي ودوائي

..........................................
دلف عزام ورهف ومالك الي العنايه لاطمئنان علي جنان ليتتطلع اليه ليجدها ترمش بعيناها وتحرك اصبعه الاوسط معلنه عن افاقتها لتفتح عيناها ببطء وتحاول النهوض لكن لم تستطع رفع رأسه اثر الشرخ لتقترب رهف بسرعه وتمسك مخده وتضعها اسفل رأسها وتسندها
لتتطلع اليه جنان بوجه شاحب متعب

جنان بنبره تعب ولم تكن تقدر علي النطق:_ اادم فين

تتطلع اليها عزام منذهل وسأل نفسه اي عشق وحب هذا الم تأثر الضربه عليها وتنسا ادم لا بالي كان اول اسم تنطق به بعد افاقتها

جلست رهف بجانبه وامسكت يدها

رهف بابتسامه حزينه: حمد لله علي سلامتك الاول

كانت تغلق عيناه وتفتحه بصعوبه من الالم لكن

جنان بتعب:وديني لادم

تنهد مالك بقوه

مالك: لو شافك بالحاله دي هيتعب اكتر

نزلت دموعها كإنه سيل

جنان بصوت مبحوح: ولو مكنتش معه دلوقتي هيفكر اني اتخليت عنه ومش هيتعالج

رهف بحزن : هنعمل ايه

وفي الخارج وقف فارس مع الطبيبه جنان بجوار النافذة لتتطلع اليه باستغراب

جنان ' انته جي ليه

اخرج يده من جيبه ليسند ظهره علي النافذة ويهدرها بجمود

فارس : ملكيش حق تعرفي

زفرت بقوه معبره عن غيظها

جنان : اسمع يا فارس ادم دلوقتي حالته صعبه وجنان كمان مش ناقصك تعكنن عليهم اكتر

تطلع اليه بجموح وبنبره حاده هدرها

فارس' وانا لم انضربت رصاصه في فرحي دا مكنش عكنانه خد مني حبيبتي

جنان: وربنا بيعاقبه علي الي عمله

فارس بنبره ساخرة:_ وانا اعمل ايه دلوقتي؟

جنان : انسي جنان وابدأ من جديد

هدرها بضحكه ساخره

فارس: عايزني انسي حب حياتي
شكلك مجربتيش تحبي قبل كده عشان كده بتقولي انسي
ليتطلع اليه بملامح عصبيه وبنبره ممزوجه بالحزن
مممم انسي الي بحبها من الثانويه وانسي اني كنت هتجوزها وانسي ان عشت احلي ايام حياتي معه ولا انسي الحسره وكسره قلبي لم عرفا انها اتجوزت واحد غيري ولا قلبي الي اتقطع لم العربيه خبطتها

ليدير وجهه للجانب الاخر

فارس بنبره مكر:انا مش هنسي اي حاجه انا دلوقتي بقيت واحد تاني

ليردف وابتسامته الماكرة علي وجهه واه كل شئ مسموح في الحب والحرب حتي لو بقيت شبه الشيطان هرجع جنان

.............................،
وفي المساء دلف رائف الي الغرفه ليتطلع ليجد مي تجلس امام التلفاز تتابع احد مسلسلات الكارتون وبين يدها طبق من الفشار ليخلع جاكته ويعلقه و يتطلع اليه بغيظ

رائف: احم احم مش جوزك

تطلعت اليه باستنكار ورمقه مقززه

رائف: واعملك ايه اضربلك تعظيم سلام يعني

اخرج المسدس من الغنده وهو يزفر ليلوح بالمسدس قليلا وهو يرمقها بنظرات ناريه

رائف: عارفه يا ام لسان انا بفكر اجتلك وارتاح منك

وقفت علي الاريكه وانحنت قليلا راسمه ابتسامته المستفزه

مي بتحدي: ياريت علي الاجل هرتاح منك

اقترب عدت خطوات وانحني بنفس مستواها وعينه تقبل التحدي ليتطلع الي عيناها مباشرة واقترب اكثر حتي صارت انفاسهم متقابله لتتراجع الي الخلف بسرعه لكنها فاقده توازنه ليمسك بيدها قبل ان تقع ويجذبها اليه

رائف بنبره ساخرة: اوزعه ومسطوله كمان

عضت يده بقوه ليتركها وتهرب دالفه الي الحمام

رائف بنبره غضب يا بنت## ماشي يعني هتفضلي في الحمام طول الليل

هدرته باستهزاء

مي: مش احسن من اني اجعد مع واحد ذيك

رائف بتواعد: طيب واللهي ما هنام ووريني هتطلعي اذاي

ليجلس علي الاريكه ممد بقدمه علي الطاوله امامه

مي في خاطره ايه الواجعه الهباب دي

رائف بخبث' مستنيكي يا لمضه

مي بشجاعه : مش بخاف غير من ربنا

رائف باستفزاز: مم اومال مستخبيه ليه

مي بغيظ: وانته مالك هو عشان قاعدين في اوضه واحده هتشاركني حريتي

عقد حاجبه

رائف : لا واللهي احنا مش متجوزين ولا ايه

مي : كنا بس من ساعه ما جررت تتجوز تاني جررت جراري المأذون الي هيكتب كتابك هيطلجني

رائف بنبره حاده: هي الجطه ليه لسان وبتجرر لوحدها كمان مش كفايه بتعضي

مي بابتسامه وتحدي :اه بخربش وبعض وبجرر ذي ما انته جررت اني جررت

رائف بجديه : طب بلاش تتكلمي كتير في الحمام واطلعي بدل ما يمسك عفريت وتجنني اكتر ما انتي

مي : ملكش دعوه بيا وخليك في حالك الكلام الي هيكون بنا الاسبوع الي فاضل ده اني اعملك اكلك والسلام عليكم وعليكم السلام غير كده مفيش لحد ام نخلص من بعض وكل واحد يشوف طريجه

رائف في خاطره علي اساس اني هطلجك اصلا انتي بتحلمي

--------------------
اما امال كانت نائمه لتنهض وهي تصرخ مفزوعه ليستيقظ فهد

فهد : بسم الله الرحمن الرحيم مالك يا حبيبتي

تشبثت بفهد واحتمت به

امال: شفت واحده وحشه جوي بتخنجني وبتأخد مني ابني

فهد وهو يمسح علي شعرها

فهد: خير هتلاجيه كابوس لينهض ويفتح التلفاز علي القرأن الكريم

فهد: اسمعي القرأن وهترتاحي

امسك بيده واخدت تستمع الي المقرأ
................
وعند تيمون كان الوقت متأخر وما زال يراجع اوراق في مكتبه
ليضع يده علي رأسه بتهكن وفي خاطره : انا غلطت مع نرمين مكنش لازم اعملها اكده بدل ما اصلح ببوظ اكتر
ليتطلع الي الحديقه ليجد ورده صغيره ليبتسم وينهض من مكانه

وفي الاعلي كانت نرمين تبكي بحرقه وهي جالسه علي سريرها

نرمين بصوت مبحوح: حتي مدورش عليا زعلانه من كلامه ولا لا عملت ايه لكل ده

لتجده يدلف وهو ممسك بورده

تيمون بنبره لطيفه: انا اسف مكنتش اجصد.

تتطلعت اليه بعين دابله لتجده يضع الورده امامه ويخرج

نرمين بغيظ: هو دا صلح ولا بيحرج دمي اكتر واكتر هيفعج مرارتي صبرني يارب

---------------
وفي الصبح تعود رفان الي القصر وكان الجميع يتطلع اليه باستغراب

رفان بنبره استفزاز: ايه تأخدوا صورة

قالته وهي تجلس علي الاريكه بتهكم لتتطلع الي اسر الجالس امامها واضعا يده علي خده

لتزفر بقوه وتدير رأسه الي الجانب الاخر لتتطلع الي الجد مشيره بأحد اصابعه نحو اسر

رفان بنبره غيظ: هو البتاع الي مرزوع ده بيبص كده ليه عايزيني ادخل ايده في عينه ولا ايه

اقتربت نادين هامسه ليوسف

نادين: انته متأكد ان دي رفان

يوسف بضحكه : رفان بس تحسيه بجت بلطجيه

نادين بضحكه: احسن خلي اسر يتربا شويه

عقد حاجبه وزغر ليوسف اخرسه ليتطلع باتجاه رفان

اسر بنبره حاده: انا مش بتاع يا اخت انا اسمي اسر الصعيدي

هدرته بنبره ساخر ه

رفان : حصلي الرعب

لتردف وتتطلع الي القصر

رفان: امم بس باين انكوا عيله علي جلبكوا فلوس جد اكده

حسن بابتسامه: فلوسك برده يا بتي

نزلت امال من الاعلي وهي تبتسم

امال: رفان حمد لله علي سلامتك

تطلعت اليه رفان

رفان باستغراب :وتطلعي مين انتي كمان

امال بابتسامه : انا س

ليقاطع الجد كلامها وهو يرمقها بقسوه

حسن بنبره حاده: مش وجته حضرلها لجمه تأكله

تطلعت اليه امال بحزن

امال : حاضر

دلفت الي المطبخ ونزل فهد وتطلع الي الجميع ولم يجده ليتطلع الي المطبخ ليجده واقفه تحضر الفطور
ليتجه اليها

فهد بنبره حاده: مش جولتلك ترتاحي جولتي هروح اسلم علي رفان واطلع دا السلام واجفه تطبخي

لتدير وجهها وهي تمسح دموعها لتتسع عيناها ويضع يده علي وجهها بسرعه

فهد بقلق: بتعيطي ليه

امال بنبره كذب: حاجه دخلت في عيني

فهد بنبره حاده: هتكدبي عليا انتي عارفه انا بكره الكدب جد ايه

ارتجفت يده قليلا وتطلعت الي عينه لتنزل دموعها

امال بصوت مبحوح : جدي حساه بيكرهني كل اما يشوفني يزعج ولم جيت اسلم علي رفان جالي احضر الفطار ومكنش طايجني

لتتطلع اليه بحزن

امال ' هو انا عملت حاجه غلط الكل بيكرهني مرت عمي الله يرحمه وجدي والكل ولا كل ده عشان اني مش من مستواكم

مسح فهد علي حجابها

فهد بنبره حنان: انا بحبك وانتي حياتي سيبك من الكل وجدي مش عايزك تجولي لرفان انه مرت اسر مش اكتر

ازاحت يده عنها

امال ببكاء' بس من جبله انته مش فاهمني مش حاسس بيا جد ايه بعاني من يوم ما دخلت البيت ده نادين وجنان ورهف ورفان الكل بيحترمهم بس اني محدش بيحترمني الكل بيجلل مني كأني مليش اصل او فصل

لتنهمر دموعها بغزاره وتجسوا علي ركبتيها تبكي

امال : انا تعبت ومش عايزه ابني يعاني ذي بكره يبصوا ليه بجرف ويجللوا منه جدام ولاد عم واني مش هتحمل اكده

فهد في خاطره هرمونات الحمل بدأت بس معه حج

ليجسو علي ركبته ويتطلع اليه بابتسامه لطيفه ويمد يده

فهد: وعد مني هخلي الكل يحترمك ومحدش هيجلل منك بس جومي يلا

امال في خاطرها انته مش فاهم الي جوايا ولا حاسس بيا فينك يا مالك انته الوحيد الي بتفهمني
محتاجه افضفض معاك جوي

واثناء حديث امال وفهد كانت هناك اعين تراقبهم اعين مليئه بالحقد والشر اعين دمامه
تري اعين من تلك؟

توقعاتكم ورأيكم في الحلقه 

الاكثر قراءة :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية غرام الشياطين الحلقة الثالثة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام الشياطين الحلقة الرابعة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام الشياطين ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-