رواية شياطين الغرام الحلقة الرابعة بقلم ايمان وائل

 نقدم اليوم احداث رواية شياطين الغرام الحلقة الرابعة ( الجزء الثانى من رواية غرام اسياد الصعيد ) من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية غرام الشياطين الحلقة الرابعة بقلم ايمان وائل

 غرام اسياد الصعيد2 الحلقة الرابعة


تعد رواية شياطين الغرام  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية شياطين الغرام pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية شياطين الغرام كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه شياطين الغرام الفصل 4 ( غرام اسياد الصعيد الجزء الثانى )

الحلقه ٤ من شياطين الغرام (غرام اسياد الصعيد)

اللهم اني اصبحت اشهدك واشهد حملت عرشك وملائكتك وجميع خلقك انك انت الله لا اله الا انت وحدك لا شريك لك لك الملك ولك الحمد وانت علي كل شئ قدير

...........................................

وفي المساء دلف الجميع الي غرفهم ليتوقف اسر علي باب غرفته ويتطلع الي الجانب الاخر ليجد رفان قد همت الي الداخل و تغلق الباب بقوه ليزفر ويفتح باب غرفته ويدخل ليخلع الجاكت ويرميه علي الاريكه باهمال ويجلس علي الاريكه الاخري واضع يده علي شعره وهو يزفر بقوه

اسر بحنقه: هو انا لحجت اتجوز عشان ادخل في موضوع حمل وبعدين فجدان ذاكرة ايه الفجر ده دا انا منحوس رسمي

ليفرد جسده ويغوص في نوم عميق فهو لم ينم منذ فتره

وفي الصباح في قصر عائله الغماري خارجت مي من الحمام اخيرا بعد ان قضت الليله بأكمله محبوسه فيه لتتطلع الي رائف النائم علي الاريكه فاتح ازرار قميصه

مي بحنقه:جليل الادب حته وانته نايم

لتتطلع الي الجانب الاخر وتجد كوب من الماء لتمسك بالكوب وتقترب من رائف وتسكب الكوب عليه ليستيقظ مفزوع

رائف: ححح

مي بضحكه: عملته فيا جبل اكده ورضيتهالك

ليعقد رائف حاجبه بغيظ رامقا اياه بغضب وينهض من مكانه

يجري خلفها في ارجاء الغرفه

مي وهي تجري: مش هتمسكني

تابع الحق به كأنهم يلعبان كالاطفال وعمت صوت ضحكاتهم الغرفه حتي وقع الاثنان علي السرير

رائف وهو ينهج : مسكتك

مي وهي تلتقط انفاسه : غشاش

عم الصمت قليلا لتجده يتطلع اليه بهيام

مي بخجل' جوم يا بتاع انته

هدره بخبث' لا وجعتي في يدي
مفكرني عيل تلعبي معه احنا مش صغيرين يا جطه

مي بنبره خبث' يا راجل دا انته مصدجت تعيد الذكريات

رائف بابتسامه عاشق: ويا ريته ترجع

مي بنبره برود:_ الماضي مبيرجعش

رائف بقهقه: بس لعبه عريس وعروسه الي كنا بنلعبه بجت بحج وحجيجه

مي باستفزاز: بس غصب كل حاجه عندك غصب كنت بتأخد كل حاجه مني غصب واخدني غصب

رائف' وهجيب منك وريثي حتي لو غصب

تملصت من بين يده لتنهض وتعطيه ظهرها

مي بنبره خبث: انته مش هتتجوز بت عمك ما تجيب منه الوريث

امسكها من خصرها وهو يهمس اليه في اذنه بهيام

رائف' بس انا عايزه منك انتي ومش هخلف غير منك

ابعدته عنه بصعوبه
مي بتوتر: اني نازله احضر الفطار

غادرت الغرفه وظل يتطلع اليه وهو يبتسم بخبث

رائف بخبث: مسيرك تجعي ومحدش هيسمي عليكي

وفي القصر كانت رفان في الحديقه تسقي الورود ليتجه اسر اليها

اسر بحنقه: بتعملي ايه

تطلعت اليه بنظرات استحقار

رفان : يعني انته احول مش شايف بسجي الورد

رمقها بحده وبنبرته الحاده هدرها: احترمي نفسك لسانك ميطولش عليا

رمت الخرطوم من يده لتضع يده حول وسطها

رفان بنبره شرشوحه: نعم نعم يا عنيا انته مفكر نفسك ايه يا خويا انته حتت بتاع اسم ابن عمي ومش فكراك اصلا

فتح فمه لوهله واتسعت عيناه

اسر بنبره استغراب: انتي بجد وحج حجيجي انتي رفان.

رفان وهي تمسك بالخرطوم

رفان باستنكار: انتوا الي بتجولوا اني مش فاكرة حاجه

اسر بنبره حاده : اسمعي بجا طريجه الشرشوحه دي مش اهنه وانتي مش اكده

عقدت حاجبه ورمقته بغيظ وبنبره حاده

رفان': انا شرشوحه طيب

لتمسك بالخرطوم وتغرق اسر بالماء لتبدل بدلته وشعره

رفان بضحكه: احسن

ليتطلع الي بغيظ ويرمقها بعين جامحه فهو ما زال ذاك المغرور لتبلع ريقها وتجري بعيدا عنه ليلحق بها ويمسك بيدها

رفان بنبره عصبيه : سيب ايدي يا حيوان
وضع يده علي فمها واخرسها وسحبها الي الخلف والصقها بالجدار وكانت ملامحه وعينه لا تبشر بالخير

اسر بعيون مشتعله ونبره تهديد: اسمعي بجا صوتك يعلي عليا ولسانك يطول هجطعه ماشي انا اسر الصعيدي لو مش فاكره هعرفك انا مين كويس

تطلعت اليه وعينه تلمع خوفا لتضاق عينه قليلا ويبعد يده ويبلع ريقه بصعوبه ويضعف امامها

رفان وهي تسرح في عيناها: اسر

اسر بهمسه عشق: عيونه

رفان بنبره غضب: انته واحد مش متربي ولا شفت ساعه تربيه
لتهرب من تحت ذراعها وتضحك وتدلف الي الداخل

ليداعب اسر شعره

اسر بغيظ: فكرتك هتجولي يا حبيبي انا نحس واللهي مرتي بتجول عليا جليل الادب اااااه يا مرك يا اسر

وفي الداخل كانت فاطمه تجلس مع امال وكانت امال كإنه في عالم اخر

فاطمه باستغراب:_ مالك يا بنتي

امال ببرود: مفيش حاجه

جلست فاطمه بجوارها: مالك يا بتي اني ذي امك وامك في الحج ممكن تعتبريني امك لحد اما ترجع
وتفضفضي معايا

تطلعت اليه امال بحزن : مفيش حاجه اني كويسه

ليدخل حسن ويتطلع الي امال بنظرات استحقار

حسن :خدي ابنك علي التليفون عايز يطمن علي اخته جومي اديلها التليفون

فاطمه بنبره فرح : ولدي

لتلتقط الهاتف وتتحدث مع مالك وكان الجد يتطلع الي امال

امال ببرود: عن اذنكم

استوقفتها فاطمه

فاطمه : مش هتكلمي مالك عايز يكلمك

حسن بنبره حاده : خليه تروح تحضر الغدا وطلعي التليفون لرفان
فاطمه : بس هي لازم ترتاح عشان الحمل

حسن بنبره غضب: يعني انتي مكنتيش حامل وبتطبخي بلاش دلع ماسخ ليتطلع الي امال بحده وانتي روحي شوفي شغلك

كتمت امال دموعها وهدرته بصوت مجرد من المشاعر

امال : حاضر

لتتوجه امال الي المطبخ

كان الخط مسموع وسمع مالك الكلام وهو يكور يده بغضب

مالك بنبره غضب: اديني جدي يا امه

لحظت فاطمه نبره ابنها: هديك اختك يا ولدي لتصعد فاطمه الي الاعلي

فاطمه '_ عدي الموضوع يا مالك

مالك بنبره غضب: هو بيعملها كده ليه هي مش خدامه عند حد

فاطمه بتنهيده : جدك بيعمله وحش جوي ونفسيتها بجت زفت انا خايفه عليها

مالك بنبره غضب: ليه هي عملت ايه

فاطمه : معملتش حاجه لدرجه ان الصبح بعد اما فهد طلع يروح شغله
فلاش

فاطمه : تعالي افطري يلا

اقتربت امال لتجلس لكن

حسن بنبره حاده: انتي مش شايفه ان مفيش كراسي دا كرسي يوسف هو ومرته وهينزلوا روحي كلي في المطبخ ولا عنك ما كلتي

باااك
مالك بنبره غضب: ماشي اني هتصرف وخلي الجصر دا كل الي فيه يحترمه بس اديهالي اكلمها

فاطمه' جدك خلها تروح المطبخ

مالك بغيظ: اتصرفي لو جرلها حاجه اقسم بالله ما هرحم حد لا جدي ولا فهد

فاطمه بقلق: حاضر يا ولدي هتصرف

تراقب فاطمه الجد لتجده يخرج الي الحديقه لتنادي علي امال بسرعه
امال وهي تخرج من المطبخ

امال: خير يا مرت عمي

نزلت فاطمه واعطتها الهاتف وهي تراقب الطريق

فاطمه :اطلعي كلمي مالك عايزك

تطلعت اليه امال بحزن واعادت اليه الهاتف

امال بنبره حزن: مش عايزه اكلم حد

سمعها مالك مالك بنبره غضب وجزه اسنان : مش وجت جنانك اسمعي الكلام

اخذت امال الهاتف وصعدت الي الغرفه

امال بنبره حزن: خير

مالك بقلق : انتي الي خير مال صوتك

بكت امال وقصت عليه كل شئ كنت محتاجه حد افضفض معه معنديش غيرك اتكلم معه
كانت تبكي بحرقه وهي تجسوا علي الارض

امال : معدش مستحمله اني تعبت هو عشان مش ذيكوا يبجا اتهان اكده ولا ليا حد مليش اب حتي بنت مصر جدك بيعمله حلو عشان بنت مدينه وابوه طلع دكتور والدكتورة جربته بس اني له اني خدامه عندكم لا ليا فصل ولا حد مليش غير ربنا كانت تتكلم وهي تبكي بحرقه استحملت كتير زيت اتحط علي السلم من خالتي وكنت عارفه انه هي الي حطها وحطتلي دواء عشان اتخرس ليه يا مالك جولي ليه هو اني وحشه ولا بنت حرام اخرجت كل اهأت وجعها في كلامها

مالك بنبره حزن: لا يا امال انتي اختي ويعلم ربنا انك غاليه جوي علي جلبي اخوتي وبنتي ومن يوم ما ابوكي مات واني بعتبرك مسئوليتي بس يا حبيبه جلبي ما تعيطيش ولا تزعلي انا هأخد حجك استني وشوفي هعمل ايه

دلفت رهف الي الغرفه وسمعته وهو يتكلم

رهف بذهول وفي خاطرها حبيبه جلبه دا عمرها ما جالهالي مين دي

ليتطلع اليه مالك وهو يتحدث في الهاتف

مالك : امال انا عايزك جويه اني جربت انزل بس جبل اما انزل في واحد الليله هيجي الجصر وشوفي بجا الوضع هيبجا اذاي لم يجي

امال باستغراب : واحد مين

مالك بابتسامه'هتعرفي لم يوصل

امال : طيب عايز حاجه

مالك بابتسامه: عايز سلامتك وانك تبجي مبسوطه دايما

امال بابتسامه: شكرا يا خوي

لتغلق امال الخط ويتطلع مالك لرهف الواقفه كإنها بركان

رهف بغيره: امال

مالك وهو يتطلع اليه باستغراب: ايوه في حاجه

رهف بنبره غضب: وبتجولها حبيبه جلبك ليه

مالك باستغراب: اختي وطلعت بالغلط هو تحجيج

رهف بنبره غيرة: مش تحجيج بس انته عمرك ما جولتهالي

مالك بابتسامه: هو لازم اجولهالك عشان ابجا بحبك

رهف :_ اومال جولته لامال بالغلط ليه

عقد حاجبه

مالك: تجصدي ايه

رهف بتوتر: مقصدش حاجه اني عارفه انك بتعتبر امال اختك بس انا بغير منها وعايزك تجلل كلام معه شويه

مالك بنبره غضب:ليه من امته ومالك الصعيدي حد بيجوله تعمل ايه ومتعملش ايه

رهف : مش جصدي بس

مالك بنبره حاده: مفيش بس وعلاجتي بامال محدش ليه دخل بيه

ليرحل ويتركه تقف غير مستوعبه

دلف عزام الي غرفه ادم ليطمئن عليه ليغلق الباب ويتطلع الي ادم
ليجده لا يتحرك لينظر الي الاجهزه

كانت جنان تصعد وهي مسنده علي الجدران حتي وصلت الي غرفه ادم لتجد طقم طبي بأكمله يدخل لتتطلع من الشباك لتجد عزام بمكوه كهربائيه يحاول اسعافه لتضع يدها علي فمها وتنزل دموعها

جنان بصوت مبحوح: ااادم

كان عزام يحاول ويحاول لكن توقف الجهاز والنبض معلن رحيل ادم

وفي المساء وصل شخص من اتباع مالك

الغفير: يونس بيه المحامي عايز يشوف الكل

حسن : محامي مالك خليه يدخل

دلف يونس والقي التحيه علي الجميع.
حسن باستغراب: خير يا يونس

يونس بابتسامه: خير ان شاء الله بس مدام امال موجوده

فهد باستغراب: امال خير

يونس: ممكن تنادلها

نزلت امال بالصدفه لتجد محامي مالك

امال في خاطرها: دا الي كان مالك بيجصده

لتطلع الي اامحامي باستغراب

امال: خير يا استاذ

يونس وهو يوجه كلامه للجميع ان جيت النهارده بناء علي طلب مالك الصعيدي الحفيد الاكبر

حسن بنبره حاده : ادخل في الموضوع

اخرج يونس مجموعه من الاوراق

يونس: الاوراق دي مالك بيه كتبها لامال حمدي الغماري وبتنص ان امال الغماري تملك مصنع الحديد وواحد من مصانع السكر ونص جنينه المزرعه يعني مالك بيه كتب نص حاجته باسم امال حمدي الغماري

حلت الدهشه علي اوجه الجميع
ولم يكن احد يستوعب ما قال

حسن بنبره حاده : بتجول ايه

يونس: ذي ما حضرتك سمعت مالك بيه اتصل عليا من امريكا وبعتلي الورق ده والورق اتسجل قانوني يعني قانوني امال الغماري بتملك نص ما يملك مالك الصعيدي ويعدل ورث الاحفاد

وفي الاسكندريه حل الصباح علي منزل احدهم ليتلقي رساله لينهض بكسل وهو يفرد ذراعه بكسل ويلتقط هاتفه ليدخل طفل صغير الي الغرفه وكان صوت صراخ فتاه شابه. يلحق بها لتدلف الي الغرفه وتضع يدها حول وسطها وترمقه بغيظ كانت عيناها الخضراء تتطلع الي الطفل الصغير لتنتقل الي الشاب في بدايه31الجالس علي السرير يتطلع اليه لتصرخ فجأه بصوته المزعج المعتاد عليه وبنبرته المجنونه

مايا : اااياد انا زهقت منك وانته بتبصلي كده ليه واقعد كده ليه قوم شوف ولادك يا خويا

رمقها مالك الشهاوي بحده

مالك : مش هتبطلي جنان بقا

مايا بدلع :_ لوكه حبيبي انا مش مجنونه بس الي يقعد معاك انته وولادك عايز يروح مستشفي المجانين

تطلع اليه بتحذير

مالك : انتي عارفه لو لسانك مقصرش هعمل فيكي ايه

مايا وهي تبلع ريقها: دنا حافظه مش عارفه بس

مالك بنبره حاده: جهزي الشنط

مايا 👯: ليه هطتفش

مالك برمقه حاده: لا هنسافر الصعيد

مايا بنبره فرح: عند بسنت وراجي وابنهم لتضرب بيدها علي رأسها نسيت اسمه عواف عفوف معفوف يشبه

مالك بابتسامه: عوف يا مسطوله ايوه هنروح عندهم وهنروح عند ناس قريبي

مايا باستغراب: مين دول

ابطال قصه مطلوب عريس صعيدي مالك الشهاوي ومايا مراته

توقعاتكم ورأيكم 

الاكثر قراءة :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية غرام الشياطين الحلقة الرابعة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام الشياطين الحلقة الخامسة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام الشياطين ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-