رواية غرام الشياطين الحلقة الخامسة بقلم ايمان وائل

نقدم اليوم احداث رواية غرام الشياطين الحلقة الخامسة ( الجزء الثانى من رواية غرام اسياد الصعيد ) من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية غرام الشياطين الحلقة الخامسة بقلم ايمان وائل

 غرام الشياطين الحلقة الخامسة


تعد رواية غرام الشياطين  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرام الشياطين pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية غرام الشياطين كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه غرام الشياطين الفصل الخامس ( غرام اسياد الصعيد الجزء الثانى )

الحلقه الخامسه من شياطين الغرام (غرام اسياد الصعيد2)


توضيح مالك ومايا ابطال عريس صعيدي ضيوف شرف مش ابطال رئيسيه

وفي نفس الوقت دلف الغفير معلن وصول المحامي الخاص بفهد ليدلف محروس وهو يمسك مجموعه من الاوراق ومهرول في ملابسه ليهدر الجميع قبل القي التحيه ويتوجه الي فهد وهو يتصبب عرقا ويلتقط انفاسه تاركا الحقيبه علي الارض

محروس: شفت سجلت كل حاجه ذي ما قولتيلي في اسرع وقت هات المكأفاه بقا

حسن بنبره حاده : سجلت ايه انته كمان

تحرك محروس باتجاه الجد بعد ان لاحظ ملامح فهد الحزينه

محروس بنبره هدوء: استاذ فهد كلمني الصبح وخلني اكتب كل حاجته باسم مدام امال وانا جيت بعد اما سجلت ودا الورق الي يثبت
تطلعت امال الي فهد بذهول اما الجد رزع عصه علي الارض

حسن بنبره حاده' الي بيجوله المهفوف دا صح

محروس : انا مهفوف يا جدي

حسن بنبره حاده: اخرس انته اني بكلم فهد دلوجتي الي بيجوله صح
اخرج فهد يده من جيبه وتطلع الي جده بتحدي

فهد بنبره تحدي: ايوه مرتي واحنا الاتنين واحد

حسن بنبره حاده:_ تجوم تكتبلها كل حاجه

فهد بابتسامه عاشق : لو طال اني اجيبله نجمه من السماء هجيبها

يونس بابتسامه : مبروك يا مدم بجيتي مليونيره

تتطلع اليه حسن بنبره ساخره :الشاحت طول عمره بيفضل شحات مبيوصلش لاسياده

فهد بنبره غضب وتحذير : جددددي اياك

قاطعت امال كلامها لتقترب وتقف امامه وتهدره ببرود وصلابه

امال : انا بنت اصل وفصل ومش شاحته والحمد لله راضيه بالي ربنا مديهولي وعمري ما بصيت لفوج اما الثروة والكلام الفارغ ده مش بيفكر فيه وكمان هم هيجوا معايا جبري

لتدير وجهها وتمسك الورق من يونس وتقطعه وترميه وايضا الورق من محروس وتقطعه وترميه علي الجد

لتطلع الي حسن باستحقار

امال بنبره برود: انا مش محتاجه حاجه لا منك ولا من حد الحمد لله جوزي مش مخلي نفسي في حاجه ومالك اخويا واجف جمبي والاتنين عندي احسن من ميت ثروة

تطلع اليه الجميع وهم مذهولين من جرائتها وصلابتها

حسن وهو يتطلع اليه باستحقار: والاصل مش هيتنسي ان ابوكي كان خدام اهنه

امال بنبره تعالي:_ الله يرحمها كان خدام بس عاش كرامته فوج الكل ومجبلش علي نفسه جرش حرام وافتخر اني بنت حمدي الغماري

تطلع فهد اليها بابتسامه

فهد : الله يرحمه مشفتش منه اتنين ذيك اكده

ليتطلع الي جده

فهد : جدي انته الكبير يعني المفروض انته الي تعلمنا الاحترام مش تجلل من نفسك جدامنا

رمقه الجد بنظرة غضب

فهد بتنهيده : الي سمعته يا جدي واني هسيب البيت ده مش هجعد في بيت واحد بيجلل من احترام مرتي

تطلع اليه بصلابه ولم يتهز له جفن

حسن : روح البيت ده انته ومرتك متعبتهوش تاني

تطلع اليه فهد بصلابه

فهد بتواعد: وعد مني انا عمري ما هدخل لا انا ولا مرتي ولا ولدي بيتك ده تاني ولا هنعتبه وهسيبلك البلد بحالها واشبع بفلوسك
ليمسك فهد بيد عمال ويصعدان معا وكانت امال تتطلع اليه نظرات تعبر عن الحزن ليدلف الي الغرفه ويجهز الحقائب

امال بنبره حزن: فهد انته هتسيب اخوك

تطلع اليه واكمل تجهيز الحقائب

فهد: مش هسيب اخويا هنفضل علي اتصال دايما ولو عايز يجي يعيش معايا هينور بس اني مش هفضل في البيت ده وارتاحي انتي اما جهز الشنط

اما في بيت الغماري جلست والده رائف وهي تتطلع الي مي

مسعوده: بتي بتعرفي تخبزي

اومأت رأسها

مي باستغراب: ايوة

مسعوده بنبره فرح: يلا جومي اعجني ونخبز دلوجتي

عقدت حاجبها

مي باستغراب: نخبز الساعه٨بالليل ولم يخمر يبجا ٩

مسعوده : ايوة جومي يلا

دلف رائف لتنهض مي بسرعه

ليتطلع اليه ويستوقفها

رائف باستغراب: علي فين اكده

مي : هروح اعجن

رائف باستغراب: في حد عاجل هيخبز بالليل

مسعوده : ايوة خليك في حالك

رائف بغيظ: حالي مين ما المشطوفه دي مرتي

مسعوده :_واني حماته وهي بمجام بنتي لو مش عجبك اخبط رأسك في الحيطه بس هنخبز دلوجتي

زفر رائف بغيظ

ليصعد الي الاعلي ويغير ملابسه
ويقفل الباب بقوه

رائف : وبعدين متجوزها عشان اجعد لوحدي. لا ليبتسم بخبث
وينزل ليجده تعجن ليمسك القليل من الدقيق ويضعه علي وجهها ويضحك

تطلعت اليه بنظرات انتقام لتمسك القليل من الدقيق وترشه ليتحاول العجين الي معركه بالدقيق لتدلف مسعوده وتتطلع اليهم بابتسامه

وفي امريكا اتسعت عين جنان عندما نظرت الي الجهاز لتدلف الي الغرفه وهي تصرخ

جنان بعدم استيعاب' اااادم

لتقترب منه وتمسك بيده لتسقط دموعها بغزاره

جنان : اادم اصحي انته مش بترد عليا ليه

اخذت تحركه بيدها لكي يرد عليه لكن لم يتحرك

جنان بصراخ وبكاء : قوم يلا انته مبتردش عليا ليه ااادم

اخذت تضربه علي جسدها لتنهار باكيه في احضان وتلفظ باسمه قبل ان يغشي عليها اما عزام كانت دموعه تنزل رغم عنه

عزام : ان لله وان اليه لراجعون

وفي القصر غادر فهد وامال اما اسر دلف بعد خروج اخيه بعشر دقائق

ليتطلع الي الاجواء الحزينه

اسر باستغراب:_ مالك يا مرت عمي في ايه وجدي ماله

مسحت دموعها

فاطمه: فهد ومرته سابوا البيت

سمع الكلام كإن صعقه كهربائيه اصابته لتقع مفاتيح سيارته علي الارض

اسر بنبره استغراب : ايه الي حصل

قصت فاطمه عليه ما حصل ليتطلع الي جده بنظرات استحقار

اسر بنبره حاده وعصبيه: ليه جولتله اكده في واحد يطرد حفيده

تطلع اليه حسن ورفع حاجبه

حسن : هو الي اختار

اسر بنبره غضب:وتجوم سايبه اكده ليه مش حفيدك

حسن بتعب :_ اسكت دلوجتي مش فايق

ليمسك الجد صدره وهو يتألم.

اسر بقلق' جدي

ليسنده ويتصل بالطبيب المعالج

اما عند نرمين كانت تتطلع الي ملابس تيمون لتجد جميع ملابسه بالالوان الاسود للتذكر

فلاش

نرمين بابتسامه: عايزه اسالك سؤال

تيمون : أسالي

نرمين باستغراب :_ انته ليه لبسك كله اسود

تيمون ممم : عشان بحب اللون الاسود وعشان مفيش معني لحياتي فاختارت هدومي كله باللون الاسود

نرمين بخضه: يا ساتر يارب ليه اكده

تيمون : اسف بس دا سري مجدرش اجولك عليه

نرمين باستغراب: ليه مش بتوثج فيا

تيمون بابتسامه: بوثج بس في الماضي وذكرياته يفضل متتفتحش لانه بتوجع جوي

باااك
لتمسك نرمين بقميصه

نرمين : يا ترا ايه الي وراك وماضيك ايه

وصل فهد مع امال الي شقه صغيره
فهد بابتسامه: اهلا بيكي في بيتك

تطلعت امال الي الشقه بابتسامه

امال بنبره فرح: حلوة جوي بس جبتها امته دي

فهد : لسه شاريه الصبح

امال وهي تتطلع اليه بحزن

امال: انا اسفه كل دا بسببي لو مكنتش مرتك مكنش جدك طردك

فهد : انتي لو مكنتيش في حياتي مكنتش استحملت الدنيا اصلا انا وعدك اني مش هخلي حد يجلل منك حتي لو كان جدي

امال بنبره حزن: عشان اكده كلمت المحامي انته عارف اني مبهتمش بالفلوس وزعلانه منك اكده اهم حاجه عندي انته مش الفلوس

لتعانقه بقوه

امال بابتسامه: انته عندي اهم من اي حاجه

فهد :وانتي كمان بس الي مستغربه تصرف مالك مجلش لحد جبل اكده

امال وهي تتطلع اليه

امال :_ وانا كمان بس هو بيعتبرني اخته

فهد بغيره : ولولا متوصلش لكده

امال باستغراب: تجصد ايه

فهد بغيره: مجصدش حاجه بس مالك ورا حاجه مش مرتاحه لتصرفاته عارف انه بيعتبرك اخته ومنساش فضل ابوكي بس مش مرتاح

امال بضحكه_كل دا عشان غيور زياده عن الازم

فهد في خاطره يا ريت تطلع غيره عشان مرتكبش جنايه

ليعانقها بقوه

فهد بغيره : انتي بتاعتي انا وبس

وصل مالك ومايا الي منزل ليجده محروق

مالك باستغراب: هو ايه الي حصل

مايا :محروق

ليخرج مالك هاتفه ويتصل بتيمون

تيمون: حضره الضابط المحترم

مالك بنبره حاده: بيت خالتك نعمه انحرج من امته

تيمون باستغراب: انته فين بالضابط

مالك بزفره: جدام بيت خالتك نعمه هي فين هي وبنته دلوجتي

تيمون : حصل حاجات كتير انا جي اخدك

يغلق مالك الخط وينتظر قدوم تيمون

مايا بتنهيده: هنفضل هنا كتير يا لوكه

مالك بنبره حاده:_ لوكه دي في البيت مش اهنه

مايا بغيظ: رخم

اياد بابتسامه :_ انتي بتقولي عن بابي رخم

مازن : مامي انتي عايزه تروحي الاحداث

مايا بتعوج : انتوا بقا ارخم منه

مالك بنبره حاده:_ مسمعش صوت حد فيكم احنا في الشارع.

وفي القصر خرج الطبيب من عند حسن

اسر بقلق: خير يا دكتور

الطبيب: الضغط عالي لازم يحافظ الفترة دي

اسر بنبره حزن: طيب

جلس اسر علي الاريكه وهو مطاطي رأسه ويتنهيد ليخرج هاتفه ويتصل بفهد لكن يجد هاتفه مغلق

اسر بقلق: يا تري انته فين انته كمان

ليرمي الهاتف علي الارض ويستقر تحت اقدام رفان

لتتطلع اليه

رفان بغيظ: فلوسك كتير بترمي التليفون علي الارض ايوة ليك حج

تطلع اليه بصمت

رفان بنبره غيظ اكبر: انته اخرس مبتتكلمش

نهض من مكانه وتنهد بقوه ليقترب ويقف امامها مباشرة ويعانقها بقوه رغم عنها

اسر بنبره حزن: محتاج حضنك دلوجتي مش عارف اعمل ايه انتي الملجي بتاعي محتاجك تخففي عني

حولت الافلات لكن لم تقدر لتنزع دبوس من حجابه وتشكه ليتركه

اسر بنبره حاده: انتي ايه غبيه

رفان بشرشحه : انا غبيه يا صايع يا حيوان بتحضني وبتهلوس شارب ايه يا خويا ما انته جمور وحلو وغني يبجا اكيد مدمن

تغيرت تعبير وجهه ليفتح جاكت بذلته ويخرج سلاحه مصوبا اياه علي رأسها

اسر بنبره خشنه: ومجنون كمان وهوريكي الجنان علي اصله

بلعت ريقها واتسعت عيناها من الخوف لتتراجع الي الخلف حتي كان الجدار هو العائق الوحيد مكانها ليقترب ويضع السلاح علي رأسها لتغمض عيناها وتنطق الشهاده لكن تفتحهم باتساع عندما تجدها قد رحل ليقف في البلكونه مشعل سيجارته يفرغ غيظه وحزنه فيها

رفان في خاطره هو الواد الحلو دا اهبل ولا مجنون بس ريحه السجاره حلوة

لتتجه اليه

رفان '؛ يا اخ هات واحده

اسر باستغراب:_ واحده ايه

رفان بابتسامه: سيجاره ريحتها حلوة جوي

اسر بسخريه: انتي هبله ولا بتستعبطي السجاره غلط عليكي وبدمر الصحه

رفان باستغراب: اومال بتشربها ليه

اسر وهو ينفخ الدخان

اسر: ملكيش دعوه

لتسحب السيجاره من يده

رفان بتواعد ورمقه تحدي : اياك اشوفك بتشرب زفته تاني واياك تفكر اني هخاف من رفعه المسدس انته فاهم

ظل يحدق بها ليبتسم بخبث

ليقاطع حديثهم صوت يوسف

يوسف بخضه ' اسر لازم نسافر امريكا بسرعه

اسر باستغراب:_ ليه

يوسف: ادم ابن عمك مات

توقعاتكم ورأيكم 

الاكثر قراءة :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية غرام الشياطين الحلقة الخامسة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام الشياطين الحلقة السادسة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام الشياطين ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-